Akadályelhárítás riportbelengetéssel

2011.01.27. 15:06

Egy olvasónk jelezte szerdán felháborodottan, hogy az autósok már két hete kerülgetnek egy aknafedlapot a legnagyobb dugóban a Hegyalja úton, mert az akna üzemeltetője azóta nem tudja azt a hiányzó pár centis betonréteget rásimítani a tetejére. Az olvasó még azt is kilátásba helyezte, hogy maga betonozza le azt a kis részt, kvázi állampolgársági engedetlenségi mozgalom keretében, amelynek rögzítésére mi természetesen vevők voltunk. Ám a videó nem készült el, mert a hivatal meglepő gyorsasággal reagált.

Szerdán 10 óra 42-kor futott be egy e-mail Tamástól, aki autós lévén kiakadt a Hegyalja úton található elterelésen, amit le is fényképezett.

A terelőt a felirat szerint a DMRV ZRrt. tette ki, ami elég furcsa lenne
A terelőt a felirat szerint a DMRV ZRrt. tette ki, ami elég furcsa lenne

"Ez legalább 2 hete így van változatlanul a főváros egyik legforgalmasabb útján. Kész röhej szerintem. Kb. egy negyedórás munkával ki lehetne aszfaltozni azt a max. 3 centi mély és már alapozott részt, amely a csatornafedőt veszi körbe. Egyébként elismerem, hogy ez nem a világ vége nyílván, de engem iszonyat dühít."

Levelét továbbítottuk a Csatornázási Művek sajtóirodájára egy nagy kérdőjel kíséretében, ahonnan délre már meg is jött a válasz: "A jelzett fedlap nem közcsatorna-fedlap. A Csatornázási Műveknek nincs a Hegyalja úton fedlap-rekonstrukciója. Ha jól tudjuk hírközlési kábelek vannak ezen a részen."

Egy gyors levélváltás Tamással, aki közölte, hogy lehet, este kimegy a Baumaxba egy kiszsák gyorscementért és megcsinálja ő maga, ha besegítünk. Természetesen vállaltuk, sőt megbeszéltük, hogy az akciót videóra rögzítjük, és riportot csinálunk belőle.

hegyalja 1

Fél egykor ment a fővárosi önkormányzatnak, az út tulajdonosának a sajtóirodájára a levél a fedlapbeton-ügyről, amiben arról érdeklődtünk, hogy kié az akna, és miért akadályozza a forgalmat már két hete. Az e-mailhez hozzáfűztük hogy egy kedves olvasó engedetlenségi mozgalommal fenyegetőzik, hogy egymaga lebetonozza azt a kis részt, és eldobja a táblát.

Ezután rákészültünk, hogy csütörtökön megcsináljuk a kissé provokatív videót, ám Tamás üzenete már reggel lelohasztotta a kedvünket. A fedlapot az éjszaka helyreállították, a terelőtábla eltűnt. Tortahabként délben megjött a főváros, azaz a Budapesti Közlekedési Központ sajtóirodájának az e-mailje:

"Az FKF Zrt. szakemberei az I. kerület Hegyalja úti szerelvény javítási munkákat a T-COM-nál, mint a hálózat üzemeltetőnél megsürgették, mert nem a Fővárosi Csatornázási Művek aknájáról van szó. A járművezető által is megemlített 3 cm vastagságú - szakszerűtlen és a jövőben emiatt ismételt meghibásodásra hajlamos - burkolat helyreállítást meg kellett ismételni. A javítás és a terület forgalomnak történő visszaadása január 27-én reggelre megtörtént.

A vonatkozó jogszabályi előírások alapján a közút területét rendkívüli üzemzavar miatt 72 óráig lehet igénybe venni a közútkezelő egyidejű értesítése mellett. Az értesítés a T-COM részéről megtörtént, a határidő be nem tartása miatt azonban az FKF Zrt. szabálysértési eljárást indít ellene."

Egy videóval kevesebb, de (legalább) egy boldog autóssal több.