8℃ / 18
Budapest
Budapest

Adósoknak nem lesz ingyenparkolás

Parkolás

2011.03.17. 15:34 - |

Pótdíjjal tartozók nem kaphatnak lakossági várakozási hozzájárulást 2012-től, ha a fővárosi önkormányzat március 23-i ülésén elfogadja a parkolási rendelet módosításáról szóló javaslatot.

A rendeletet öt ponton módosítják egy előterjesztés szerint: további 100 biankó ingyenparkolási engedélyt kap a Belügyminisztérium, szigorítják az ingyenes lakossági hozzájárulás kiadását, eltörlik azt a passzust, hogy az új automaták beszerzésénél a gép kötelezően tudja kezelni a bankkártyákat, megyhosszabbítják a parkolásüzmeltetők ügyfélszolgálati irodáinak nyitvatartását, és megvizsgálják a pesti alsó rakparton bevezetett fizetős parkolás eltörlését.

Egy korábbi közgyűlési rendelet a várakozási övezetekbe érvényes lakossági várakozási hozzájárulások és a védett övezetekbe érvényes lakossági behajtási-várakozási hozzájárulások esetében előírta, hogy a hozzájárulások csak úgy adhatóak ki, ha a kérelem beadásának időpontjában a parkolás-üzemeltető nyilvántartása szerint a kérelmezett gépjárműre nincs 30 napnál régebbi jogosulatlan parkolási esemény miatt kiszabott és nem vitatott várakozási díjkülönbözet és pótdíj tartozás, azonban ez a szabályozás nem lépett hatályba.

Most a szabályozás bevezetését javasolják, amelyet először a 2012. évre érvényes hozzájárulások esetén vennének figyelembe. A tervezet szerint így növekszik a várakozási díjak és pótdíjak befizetésének hajlandósága.

A hatályos parkolási rendelet szerint 6 kedvezményezett szervezet jogosult Budapesten díjfizetés és időtartam korlátozás nélküli várakozásra. A kiadható hozzájárulások száma most 400 darab, amelyet a főpolgármester ad ki.

Ám a tervezet szerint a megnövekedett igények (681 darab a 2011. évre) - a kedvezményezetti kör tervezett bővítése a Belügymnisztérium végrehajtó feladatokat ellátó szerveivel, valamint az idei évben a magyar soros EU-elnökség - miatt a hozzájárulások számát 500-ra emelik.

A mostani szabályozás szerint a 2010. június 30-a után beszerzett jegykiadó automatáknak alkalmasaknak kell lenniük a bankkártya elfogadására. Azonban az elmúlt időszak tapasztalatai alapján elmondható, hogy a bankkártya elfogadás lehetősége jelentősen megemeli a parkolójegy-kiadó automata költségét, a felhasználók igénye pedig ezen fizetési mód iránt elenyésző. Ezért a tervezet javasolja ezt az automatákra vonatkozó kötelező előírás eltrölését.

A parkolásüzemeltetők adatai alapján elmondható, hogy a várakozási díjak megfizetése 40-45 százaléka készpénzben, 10-15 százaléka parkolókártyával, 40-45 százaléka pedig a mobiltelefonos parkolási díjfizetési rendszer használatával történik. A tervezet szerint ez alapján elfogadható, hogy a parkolójegykiadó automaták elérhetési távolsága növekedjen, így a várakozóhelyek 80 százalékától az eddigi 50 méter helyett 75 méteren belül legyenek elérhetőek.

A tervek szerint legalább heti egy napon egy órával (várhatóan szerdán, 17 óra helyett 18 órára) növekszik a parkolásüzmeltetők ügyfélszolgálati irodáinak nyitvatartása is.

A tervezet szerint megvizsgálják, hogy a pesti alsó rakparton milyen feltételekkel és díjjal célszerű a parkolás-gazdálkodási rendszert tovább üzemeltetni, különös tekintettel arra, hogy mióta fizetni kell érte, az autósok nem nagyon érdeklődnek a használata iránt.

Hozzászólások

  • 2011.03.17 16:00:29Sicc

    Meg kell szüntetni a parkolási díjszedési rendszert!
    Ha ezt tovább folytatják, akkor jelentősen le fog csökkeni a közlekedés, ellehetítlenítik az állmpolgárokat, családokat, vállalkozások, csökkenni fog a fogyasztás, adóbevétel, turizmus.

    A szlovákok megmerték tenni ezt a lépést. Nálunk mindenért mindig a legtöbbet kell fizetni, és érdemes megnézni, hogy néz ki Budapest.

    Volt eredménye a díj bevezetésének? EGÉYRTELMŰEN NEM! Csak kárt okozott, illetve néhány tolvaj Kft-t, és megbízóikat dúsgazdaggá tett. (Lásd Ferrari vásárlás)

    Emberek! A parkolási díj szedésnek semmi köze nincs a városüzemeltetéshez! Egyetlen célja van a lakosság szisztematikus kifosztása.

    (Ha valaki előhozza most a BKV-t, meg a biciklt, meg a járj munkába gyalog baromságokat, azt lecsukatom!!!)

  • 2011.03.17 16:02:56Noname Cowboy

    Persze, hogy mobilon fizet az aki nem kp-ban! Mert nincs lehetőség bankkártyával fizetn. Az automaták talán 5%-a bankkártyás. Ezek mekkora faszok komolyan!

  • 2011.03.17 16:04:34Noname Cowboy

    A hétvégén jártam Lisszabonban. 1 óra 80Eurocent. mindenhol. Nem az autókat kell kiszorítani hanem alternatívát adni, hogy ne kelljen autózni. De egy ilyen impotens BKV-val és Városvezetéssel nem is lesz másképp!

  • 2011.03.17 16:05:18mement

    nekem tetszik

  • 2011.03.17 16:07:46ViKtOr

    "Volt eredménye a díj bevezetésének? EGÉYRTELMŰEN NEM! "
    Nem a fenét. Hány milliárdot tettek zsebre ezek az ingyenélő szarháziak a semmiért?
    Jobbról is, balról is.
    Csak nem képzeli valaki, hogy önként lemondanak erről az óriási pénzről?

  • 2011.03.17 16:16:02leonaprofi

    Parkoló autó nem szennyez levegőt...Ezért pénzt szedni nem menő...

  • 2011.03.17 16:18:12tizenot

    Bankkartyas fizetes telleg nem kell, a befolyt penz viszont 100%-ban az onkormanyzathoz keruljon, az uzemelteto ceg meg ehbert kapjon (amit o is fizet az alkalmazottainak). Az onkormanyzat a befolyt penzt nyilvanosan koltse el, barki tekinthessen bele a szerzodesekbe, ugye elvileg nem atomtitkokat oriznek, hanem a mi varosunk erdekeben koltik el a lovet.

    A ferraris gyereket meg megkeresni es 10 evre bevagni a sittre mindenkivel egyutt, akinek minimalis koze volt az egeszhez.

    Kabe ennyi lenne, oszt' parkolas tema lezarva.

  • 2011.03.17 16:22:58csörgősapka

    Sokat járok a pesti rakparton!!Azt vizsgálják ,hogy eltörlik a fizetös parkolást!!Brávó!!Már lassan talán egy éve ,ha 50 méteren áll kb 5 autó .De csak vizsgálják!! Mit kell ezen vizsgálni??!!Miliós fizetésből ennyire tellik.Az a rengeteg autó aki ingyen parkolt az most fent valahol a belvárosban tette le a kocsiját!!De csak vizsgáljátok még vagy 5 évig !!!Brávó!!Ha nem volna ilyen drága a parkolás és lehetne 8-9 órás jegyet venni ,mert ugye kb annyi egy munka idő és ez mind az önkormányzathoz menne be !!Talán még akkor nyereséges is volna az önkormányzat.Nem pedig a korrupt ferráris zsebébe vándorolna!!Ébresztő!!!!!!!!

  • 2011.03.17 16:30:26EG0

    Nincs ezzel a fizetős parkolással gond, ne legyen a város roncs lerakó hely.

    DE legyen egységes mindenhol a városon belül, egyetlen mobil számra küldött sms-sel indíthatóan (vagy legalább díjövezetenként 1 telefonszám, nem mintha cellainformációból nem lehetne automatizálni ezt is), és ha ritkítják az automatákat, akkor szaporítsák a fizetős övezet táblákat, amin minden fontos info megtalálható (legközelebbi automata helye, óradíj, és mobil szám).

    Én pl. jártam úgy, hogy elküldtem automatán lévő számra sms-t, és percekkel (!!!) később jött válasz sms, hogy előzetes regisztráció szükséges, ezért az sms-em érvénytelen. Na ilyen baromság meg ne legyen.

  • 2011.03.17 16:32:11maljuta szkuratov

    A jelenlegi formában a parkolási társulások a bírság kirovásában érdekeltek:
    - bankkártyás, papírpénzes fizetési mód - nincs;
    - ha apróval (10-20 Ft-os érme) akarod kifizetni a teljes parkolási időt, arra a legtöbb automata nem ad lehetőséget, (lejár a műveleti idő és visszaadja a bedobott összeget);
    - heti, havi, éves parkolókártya vagy matrica - nincs;
    - parkolóházakból - ahol némi szolgáltatást is kapsz a befizetett pénzért, igy inkább igénybe venném - rettentően kevés van.
    Megjegyzem:
    - semmiféle szolgáltatást nem kapsz a parkolásért fizetett díj ellenében;
    - kirívóan magas a pótdíj mértéke a parkolási díjhoz viszinyítva;
    - sokszor a parkolóházban alacsonyabb a díj, mint ha az utcán parkolnál - miért???

  • 2011.03.17 16:33:48kubana

    De egyáltalán miért parkolhat bárki közterületen, az ÚTON? Nem mintha olyan nagyon sok mélygarázs lenne, de ahol van, ott is kiírás: 123 szabad hely, míg az út két oldalán mindenhol kocsik állnak. És ez nevetséges. Ott, ahol most nyugodtan parkolnak ingyen az emberek, az 50%-át ha nem is forgalomnak, de legalább fáknak kéne adni. Az ottlakóknak is sokkal jobb lenne. A maradék hely közlekedésre illetve a 15 perces megállásra maradna (család kitevése a ház előtt, bevásárláskor a csomagok felcipelése stb).Persze, kellenének még parkolóházak, mélygarázsok és fizetni kellene érte. Más is fizet, nem aprópénzt és támogatást kap. És a belváros az elsősorban nem autós tömegközlekedésre való, de nem csak a külvárosiaknak nem, hanem az ottlakóknak sem. Az út pedig nem ingyenes és korlátlan parkolóhely.

  • 2011.03.17 16:38:36maljuta szkuratov

    Ja, még egy:
    túl rövid az egyszerre készpénzzel fizethető parkolási idő. Teljes hülyrség, hogy munkavégzés közben azzal kell foglalkozni, hogy mikor jár le a parkolási idő!

  • 2011.03.17 16:40:20Raoul Duke01

    Olaszországban egész évre kell fizetni 20 eurót és ott parkólsz ahol akarsz.
    Ebben az országban csak a pénzt szedik,de cserébe nem nyujtanak semmit.

  • 2011.03.17 16:42:42Raoul Duke01

    El innen minél hamarabb!!

  • 2011.03.17 16:43:25alias53

    Vannak olyan új fizetős területek, ahol NEM LEHET MOBILLAL FIZETNI, csak egy adott cégnél való előzetes regisztráció és haví díj(!) után. (Ilyen a XIII. kerület ben a Dráva utcától kifele és a Duna Plaza környéke)

    Ez utóbbi terület szintén teljesen üres, amióta fizetni kell(ene). Ezeken is érdemes "gondolkodni", ha már valaki képesnek érzi magát rá.

  • 2011.03.17 16:46:29Kabbe

    kérem szépen, a parkolócégek tovább lophatnak? ja jólvan, már aszittem nem::))

  • 2011.03.17 16:46:52kooshali

    Én Sicc kollégával értek egyet, semmi másra nem jó, csak az emberek sarcolása, és egy maréknyi ember jólétének biztosítása. Ez egy olyan "szolgáltatás" amihez valódi tartalom nem járul, de ha nem fizetsz az autómatánál, akkor dupla annyit hajtanak be rajtad. Gusztustalan!

  • 2011.03.17 16:51:27Sicc

    Kubana,

    Az utca közterület. Tehát aki adót fizet, az használhatja autóval, gyalog, bringával, háton fekve, nyakon állva, stb.

    Olyan is lehet, hogy azt mondja a kormány / kormányzat, hogy NE VEGYETEK AUTÓT, MERT MEG FOGUNK BENNETEKET SZIVATNI benzinbe épített útdíjjal, kötelező biztosítással, casco-val, regisztrációs adóval, súlyadóval, jövedéki adóval, a jövedéki adót is adóztató áfával.
    Persze hogy lehet ilyet mondani. És n pedig akkor arra tudom azt válaszolni, hogy tisztelt kormányom, fizessen nektek adót, illetéket a k**rva anyátok. Ez egy fair helyzet volna, és akkor nyilván soha az életben nem választanám meg ezt a garnitúrát.

    Viszont nem így áll a dolog, mert simliznek, becstelenek, lehúznak, és NÉZD MEG, HOGY NÉZ KI BUDAPEST! Még a háború után is tisztább volt, mint most.
    EZÉRT FIZESSEK? Ezeknek elment az eszük.

    A PÉNZ KELL NEKIK, semmi más!!!!!!!!!!!
    PÉNZ INGYEN!

    Ezt egyébként lopásnak, rablásnak hívják, és a törvény bünteti.

  • 2011.03.17 16:52:23room_101

    Amszterdamban meg 1 Ojró óránként, de 0-24h-ig és hétvégén is! Pedig nem is a belváros, lakóövezet. Ingyé helybelinek sincsen, hanem pár szazasért vehetsz éves bérletet. És ne gyere azzal, hogy ott mennyit keresnek. Inkább így szedjék be az adót, tudod, aki szennyez, meg használja, az fizet. A szolgáltatás meg, amit kapsz érte, hogy van hol helyed megállni, mert a csórók kiszorulnak. Oszt jónapot.

  • 2011.03.17 16:57:19F173

    maljuta szkuratov, a szolgáltatás, amit igénybe veszel, az a közterület használata! Holnap én is leparkolhatnám az autómat az udvarodban és majd tiltakozom ha bérleti díjat akarsz szedni, mert nem adsz szolgáltatás! Az utca nem a tiéd, hogy privát cuccaid tárolására használ ingyen!

    "- sokszor a parkolóházban alacsonyabb a díj, mint ha az utcán parkolnál - miért???"

    A parkolási díj célja a forgalom szabályozás. Ha drágább az utcán parkolni, akkor egyre többen fognak a mélygarázsokban menni és a végén majd lehet gyerek kocsival és gyalog közlekedni a belvárosban!

    Nagyon sok nyugati nagyváros van, ahol egyáltalán nem szabad parkolni a belvárosban az utcán!

  • 2011.03.17 17:01:28F173

    Ha elnézem a jelenlegi belvárosi állapotokat még mindig nagyon olcsó a parkolás, mert nehezen lehet találni parkoló helyet. A dugót és a légszennyezettséget tovább növelik azok az autók, amelyek körbe körbe járnak, hogy parkoló helyet találjanak...
    Kell ide még további parkoló díj emelés és dugódíj, hogy normális körülmények legyenek ebben a városban!

  • 2011.03.17 17:01:53Noname Cowboy

    F173?: Egy nagy faszság, hogy a forgalom szabályozása! Pont az benne a faszság! Alternatíva kellene a népeknek. De nincs. Mint mindig a magyar elképzelések a lovon fordítva ülésre tipikus példái.

  • 2011.03.17 17:05:09xtolzig

    LÁMPAVAS!LÁMPAVAS!LÁMPAVAS!
    HALÁL!HALÁL!HALÁL!

  • 2011.03.17 17:05:57Shekeras

    Menekülni menekülni amig lehet!!! Élhetö helyre!!

  • 2011.03.17 17:06:38NewWay

    Botrány a javaslatok többsége!

    Mi az, hogy 50 m helyett 75 méter legyen az automata? Jó, hogy nem 500 méter már! Hátha addig le tud csapni a figyelmes parkolóőr.

    Az aprópénzt meg hagyjuk már, jó?! 300-400 Ft/órás díjaknál mi értelme aprópénzről beszélni? Hány db 10-20 Forintos kell 400 Forinthoz? rengeteg! Ennyit bedobni is képtelenség!

    Papírpénzt nem fogad az automata, bankkártyát sem, persze, hogy mindenki mobillal akar fizetni.

    A XIII. ker új részében valóban nem lehet mobillal parkolni, csak valami regisztráció után -- bukás! Bankkártyát meg elfogadna az automata, csak épp kiírja, hogy "hiba", akkor meg nem sok értelme van.

  • 2011.03.17 17:09:47Kicsit Karcos

    Ha a parkolóhelyek cserélődése lenne a cél, akkor az is megfelelne, amit Németországban láttam, hogy kiteszel az ablakba egy 9/58 ejróért kapható műanyag tekerős órát, beállítod, amikor leparkoltál, és ha letelt az 1-2-3 óra, akkor vagy lemész és újratekered, vagy büntet a kaller.

    De ez csak illúzió, a valódi célok:

    - pénzbehajtás
    - regisztráció (hamarosan a rendszámot és a sofőrt is azonosítani kell majd nyilván a parkolójegy megvásárlásakor
    )

    A dugódíj is több mint pikáns lesz ekkora forgalomcsökkentés után.

    A tranzit autósok általi dotációja is vicc, amikor az utak rongálódása a tengelyterhelés negyedik hatványával arányos. A motorkerékárok és az autók elhanyagolható módon rongálják az utakat, és alig fizetnek kevesebbet a 40 tonnás kamionoknál. Ez persze a hazai iparnak sem jó, vagyis dehogyisnem, pár ipari szintű pénzlehúzónak.

  • 2011.03.17 17:09:52F173

    Noname Cowboy, alternatíva van, de a kényelmes magyar autós nem akarja észrevenni.

    Budapesten van az egyik legjobb tömegközlekedés Európában a gyakoriságot és átszállási lehetőségeket tekintve. Arról nem is beszélve mennyire jó éjszakai közlekedés van!

    A BKV egyedül a járművek állapota alapján és a drága díjakat tekintve van elmaradva a nyugattól!

    A BKV-n kívül ott a bringázási lehetőség. Az utóbbi 10 évben szinte a nulláról odáig jutottuk, hogy a budapestiek 5%-a bringával megy dolgozni!
    Persze ezzel még nagyon messze vagyunk a 60% feletti Amszterdami vagy Koppenhágai bringás aránnyal!
    Miért kell a szegény magyarnak autóval járni, a gazdag holland meg járhat bringával?

  • 2011.03.17 17:10:14Sotime

    rokikártyát mindenkinek!!!:P

  • 2011.03.17 17:11:30borso

    F173! olcsó a lónak a faszát,a belvárosi parkolókat 90%-ban az ott lakók ingyenes (évi 2000.-Ft) matricával ellátott autói teszik ki, amelyek heti 1 max 2 alkalommal zömmel hétvégén állnak ki a helyükről, de hétfőtől péntekig egy helyben rohadva foglalják a helyeket.

  • 2011.03.17 17:12:30hubertusz

    Inkább az a tendencia a rendkívül veszélyes, hogy most sem az a fontos, hogy ésszerű(bb)en gazdálkodjunk, ne hagyjuk tovább lopni az arra hajlamost. Hanem bizony az adók, terhek végtelen szintig való emelése, éa akár az idokolt kedvezmények visszavétele. Nem számít, milyen áron, milyen hosszútávú kárral. És ki lesz a felelős, ha elpattan a húr?

  • 2011.03.17 17:13:33longlife

    Annak a retkes XIII. kerületi cégnek a KURVA ANYJÁT ahol előzetesen regisztrálni kell!! Piciparkolás vagy mi a gec. a neve.
    EZ MIÉRT IS VAN ENGEDÉLYEZVE?????
    Egyébként mindenkinek van mobilja!!! MINDEN EMBERNEK! Miért nem lehet mobillal parkolni mindenhol? (lsd pl retek MSZP-s KOmmunista- Szanyi kapitányos XIII! kerület!!! )és ha már mindenki mobillal parkol, lehetne ingyen, (tehát, hogy a 75ft-ot ne kelljen kifizetni.. minden parkolásnál, csak ténylegesen annyit mint amennyit parkolsz!!!! Parkolóautómatánál fölösleges a bankkártya! SEMMI ÉRTELME! És amikor visszamész akkor újból fizetsz? SMS a legjobb és leghatékonyabb és még így is olcsóbb!! (Sms-nél pont annyit fizetsz amit használsz, de ha bedobsz pénzt és előbb végzel, akkor azt nem kapod vissza!! ezt nagyon sokan elfelejtik!)

  • 2011.03.17 17:17:14F173

    borso, abban igazad van hogy a helyben lakóknak is fizetniük kell! Minimum 10-20 000 forint havonta lenne a reális dij és abból aztán épülhetne sok mélygarázs és parkolóház.

    Az ideális állapot az lenne ha a belvárosban az utcán csak 10-15 percre érné meg parkolni! Mindenki más menjen a parkolóházakban és a mélygarázsokban vagy egyáltalán ne jöjjön be autóval a belvárosba!

  • 2011.03.17 17:20:02króm

    Index:
    "Jövőre Budapesten csak az parkolhat ingyen a háza előtt, akinek nincs 30 napnál régebbi pótdíjtartozása."
    És nem a saját háza előtt? Csak azért kérdem, mert én nem a saját házam előtt parkolok. Tényleg. Nincs is saját házam ...

  • 2011.03.17 17:24:35Mr. Ray

    Hagyjuk már ezt az Amszterdam fasságot. Amszterdam fele akkora sincs, mint Budapest, jóval kisebbek a távolságok, másrészt tök más a felépítése.
    És akkor beszélhetnénk a bringautakról, amik itthon egy viccnek is rosszak (pl. a Batthyány tér és Lánchíd között nézd meg, mit csúfolnak annak).
    Arról nem is beszélve, hogy belerokkanna a BKV (pontosabban a régi szar buszok és metrók), ha mindenki elkezdene tömegközlekedni. Tehát lehet, hogy egyesek szemében van tömegközlekedési alternatíva, gyakorlatilag nincs.

  • 2011.03.17 17:28:19Mr. Ray

    @F173: Te hol élsz baszki? "Minimum 10-20 000 forint havonta lenne a reális dij és abból aztán épülhetne sok mélygarázs és parkolóház." Itt semmiből sem épül semmi, hiába szedik be a nagy pénzt, az valahol eltűnik (a politikusok és haverjuk zsebében). Miért az ottlakók fizessenek azért, hogy mélygarázs épüljön? Ha pedig megépült, akkor fizessenek tovább?
    Sőt, nézd a 4-es metrót, ahol azon ment a huzavona, hogy megépüljön-e az Etele téren a P+R parkoló, mert az drága. Pff. Ez az ország szánalom.

  • 2011.03.17 17:32:44comes

    Figyelem!

    A mozgáskorlátozott engedélyesek bárhol - még a köztemetőkbe való behajtáskor is - ingyen parkolnak. Velük mi legyen? A József kőrúton napközben több ilyen parkoló gépkocsit lehet látni, és őszintén szolva az egész városban. Ujabban furgonokon, kisebb teherautókon is ilyen parkolási engedélyeket látni. Ez talán több mint disznóság!

  • 2011.03.17 17:33:09hubertusz

    Króm: Javasolom, hogy akinek nincs saját háza Budapesten, az aztán tényleg ne parkolhasson a saját háza előtt ingyen :))! Az ilyne renitens egyén fizesse ki az emelt parkolási díjat (számítás érvényes díj megszorozva a születési évével) és az SMS naála legyen minimum 123 forint!
    Igen t. képviselőtársak, tisztelettel javasom a rendelettervezet módosítását! Így végre nagyobb lehet a bevétel! És javaslom az a kiegészítést, hogy én és t. képviselőtársaim nemhogy ingyen parkoljunk, de kapjunk méltó juttatást a bevételekből!

  • 2011.03.17 17:35:01comes

    Figyelem 2!

    Az előbbi hozzászólásból kifelejtettem, hogy a mozgáskorlátozotti engedélyek kiadása hasonló a rokkantási nyugdíjak megállapításával kapcsolatos igaz vagy nem igaz hírekhez!

  • 2011.03.17 17:36:54hubertusz

    Kiegészítés: bocs, t. képviselőtársaim, ha már kaptunk volna kiegészítést (mert így most hírtelen nem emlékszem), akkor kapjunk annál 50 százalékkal többet!

  • 2011.03.17 17:44:59ele-nor

    hubertusz:

    kedves képviselőtárs, javaslatát megfontoltuk, és szavazásra bocsátani kívánjuk. tegye fel a kezét aki 1etért.

  • 2011.03.17 18:00:19F173

    Mr. Ray, a helyi lakosoknak is azért kellene fizetni havi 10-20 ezer forintot, mert milyen alapon jár a 50-60 m2 lakáshoz még 10 m2 ingyenesen használható közterület?
    Az nem egy érv a fizetéssel szemben, hogy úgy is el fogják lopni! Ebben az országban azért van óvoda, iskola, kórház, egyetem, utak és stb. és ezek is működnek a befizetett adóból...

  • 2011.03.17 18:00:51reaperr

    Annó azt mondták, hogy a parkolásból beszedett pénzből építenek majd parkolóházakat...
    Az is hülye, aki itt bármit fizet, parkolásért a maffiának fizetni? VICC!!!
    Csak Simon Zoltánt tudom idézi, "azt hittem viccel".

  • 2011.03.17 18:39:53nemöszöd

    TARLÓS = DEMSZKY.
    Önnyi...

  • 2011.03.17 18:41:11Noname Cowboy

    Akinek autója van annak azért általában mobilja is.
    Szóval a parkolási díjakpedig ne az autósok elriasztási céljai legyenek.
    BKV nem alternatíva annak ellenére, hogy menetrendileg ok.
    Kerékpár: hát nem életbiztosítás.Kerékpárutak mennyisége kevés. Tárolása a legtöbb helyen lehetetlen.

  • 2011.03.17 18:51:07Noname Cowboy

    kéne egy nick: Sok máshol is olcsóbb. Mert mi fordítva gondolkodunk. Itt büntetési céllal szedik a díjat. S nem visszafordítják a pénzt hanem ellopják.

  • 2011.03.17 19:08:28Frengi

    Vidékiek vagyunk, ha Pesten van dolgunk irány az Aréna plaza, ingyen van, jó helyen van, az autó is jó helyen van, nem süti nap, nem esik rá a hó,mindig van hely, napokig is ott lehet az autó.

    a plazában van mosdó, lehet kajálni, akár és haza indulás előtt kényelmesen be lehet vásárolni. Szinte minden szolgáltatás elérhető. Ismerősökkel is ide szervezem a találkozót, mert itt nincs gond a parkolással.


    Nem tudom más plazákban mi a helyzet,nekünk ez esik útba.

  • 2011.03.17 19:37:19pöpö

    Nem úgy van, hogy valami parkolóházat lebontanak a belvárosban? Ha tévedek javítsatok ki. Ha igaza van annak aki pár hete, hónapja mondta nekem akkor , ennyit a t. új garnitúrháról.

  • 2011.03.17 19:38:52maljuta szkuratov

    F173
    Ezzel a gondolatmenettel Neked, mint gyalogosnak is fizetned kellene valamilyen díjat, ha kilépsz az utcára, mert használod a közterületet. Milyen lenne?
    Amúgy nem vetted le a mondandóm lényegét, miszerint a parkolási díj fizetésének jelenlegi módjával van elsősorban problémám, a bizonyos időszakra megvásárolható matricát tartanám jónak az autópálya matrica mintájára. A parkolóház, mint alternatíva megoldás lenne - ezt, ha gigyeltél - én is írtam, de ehhez olyan lefedettség kellene, mint Bécsben, Pozsonyban, Münchenben stb. stb. Van itt ilyen? Nincs. Alternatíva nélkül, a szükséges infrastruktúra hiánya mellett kényszeríteni valamire az
    embereket egyszerű kibaszás.

  • 2011.03.17 19:47:18maljuta szkuratov

    NewWay
    Ne hagyjuk az aprópénzt. Törvényes fizetőeszköz, ráadásul az automaták deklaráltan elsősorban ezzel működnek, így elemi kötelezettsége lenne a parkolócégeknek gondoskodni arról, hogy ténylegesen lehessen is élni ezzel a fizetési móddal.

Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.

Hozzászólásaidat ezentúl Facebookkal is megteheted!

Belépés

A címlapról ajánljuk

Ez is érdekelheti

Parkolási szégyenfal