Viola
3 °C
13 °C

Elátkozott a kedden kiégett metrókocsi

2011.04.20. 13:44
| Módosítva: 2011.04.25. 11:01

Információink szerint ajtóhiba miatt állt ki a forgalomból a kedden kiégett metró, azután kezdett füstölni az ajtóvezérlő szerkezetnél. Korábban ez a kocsi száguldott nyitott ajtókkal a Ferenc körút és a Klinikák között, mert elromlott egy relé. A 35 éves 3-as metró felújítását régóta tervezi a BKV, de nincs rá pénz. A kék metróban szinte havonta füstöl valami, a tűzoltóság tavaly már elmarasztalta a BKV-t.

Értesüléseink szerint ajtóprobléma miatt állt ki a Forgách utcai és az Árpád hídi megálló közötti kihúzó vágányra a később kiégett szerelvény. A szabályzat szerint ilyen esetben ki kell szállítani az utasokat, és félre kell húzódni a szerelvénnyel.

Mint megtudtuk, a vezető már akkor égett szagot jelzett a fülkéből mikor először rádiózott. A szag az úgynevezett DVR felől érkezett. (Ez az ajtózárást és nyitást vezérlő elektromos-pneumatikus szerkezet.) Miután a vonat félreállt, pár perc múlva elment mellette egy másik szerelvény, aminek a vezetője jelezte, hogy füstöl a Forgách utcai megálló felőli végén.

Amint kiderült, hogy tényleg tűz van, levették a feszültséget, kihívták a tűzoltókat, a személyzet pedig gyalog elhagyta a helyszínt, mert nem akart füstmérgezésben a BKV hősi halottja lenni. A Forgách utcáról is a felszínre menekültek az állomáson dolgozók, illetve a két ott álló vonat személyzete is. A ventillátorokat a tűzoltók kérésére kapcsolták be, így a Forgách utcánál hajtották ki főleg a füstöt.

A kiégett 237-es kocsi pechesnek számít egyébként is a metrósok szerint. Ez a kocsi közlekedett nyitott ajtókkal tavaly októberben. De az akkori hiba egy relé miatt volt, nem a DVR okozta. Sőt 237-es benne volt egy ütközésben is, ami Kökin történt régebben, mikor a kihúzókban két vonat egyszerre indult el, csak az egyiknek nem volt szabad fénye. A két vonat oldala ért össze akkor.

A 3-as metróvonal idén 35 éves, szerelvényeit már le kellett volna cserélni. A felújítást már régóta tervezi a BKV és a fővárosi, 2004-ben példul arról volt szó, hogy a 2010-es felújítással egyidőben meghosszabbítják a vonalat a Ferihegyi repülőtérig. A felújításról tavaly is szó esett, ám a 4-es metró problémái és forráshiány miatt lekerült a napirendről. A rekonstrukció egyébként 12 évig tartana, fenntartott forgalom mellett.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint szükség van a 3-as metró felújítására és új szerelvények beszerzésére, de a keddi tűz karbantartási hiányosságok miatt is bekövetkezhetett.

Tájékoztatása szerint a BKK igazgatósága a héten tárgyalja azt a javaslatot, amelynek elfogadásával megkezdhetik a 3-as metró felújításának előkészítését. Emlékeztetett arra, hogy a 2-es metróét is több évig készítették elő. A vezérigazgató szerint nem lehet megígérni, hogy jövőre elkezdik a felújítást, mert az irreális lenne, csak a metrószerelvények beszerzése több évbe telik.

A 3-as metró vonalán szinte havonta füstöl el valamilyen berendezés. Az elmúlt félévben a Deák téren, a Nyugatinál, a Kökinél, ismét a Nyugatinál, a Kálvin térnél és megint csak a Nyugatinál szállt fel a füst. Mint arról beszámoltunk, egy tavaly augusztusi tűzesetet követően a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság vizsgálatot indított a BKV-nál, és végzésében jogszabálysértést állapított meg. Emellett arra utasította a BKV-t, hogy 22 munkanapon belül tegye meg a szükséges intézkedéseket, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő.

Ajándékozzon utazást karácsonyra!

Nem tudja mivel lepje meg kedvesét? Válasszon szállásutalványaink közül egyet!

Értékeljen és nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Mondja el melyik, és nyerjen értékes ajándékaink közül!