Derült égből villámcsapásként érte a VII. kerületi Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium vezetését az az április 20-án érkezett levél, amelyben az önkormányzat bejelentette, két hónap múlva megszünteti a 400 fős iskolát. A kerület erről a szándékáról korábban nem tájékoztatott senkit, pedig a felvételi időszak épp a hetekben zárult le jelentős túljelentkezéssel. A tanárok szerint a jól menő, alig három éve felújított iskola bezárása egyszerű bosszú azért, mert az iskolavezetés jó kapcsolatokat ápolt az előző önkormányzati vezetéssel.
Erzsébetvárosban véget kell érjen az a korszak, amikor a városvezetés alattvalónak tekinti az ott lakókat, mi partneri viszonyt szeretnénk kialakítani, olyan Erzsébetvárost szeretnénk, ahol az emberek véleményét figyelembe veszik – hangoztatta 2010-es megválasztásakor a VII. kerület fideszes polgármestere. A fél éve elhangzott City Tv-s interjúban Vattamány Zsolt éppen az erzsébetvárosi oktatási rendszerről beszélve tett ígéretet a széleskörű együttműködésre, kedden mégis szülői tiltakozó akcióval kell szembenéznie.
A Rottenbiller utcai Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium szülői munkaközössége a Facebookon hirdetett tiltakozó akciót kedd délutánra, miután néhány napja kiderült: az elmúlt években folyamatosan javuló megítélésű iskolának már csak két hónapja van hátra.
A polgármesteri hivatal április 20-án értesítette az iskolát a megszüntetési tervekről. Az Index információi szerint az átalakítási tervek négy iskolát érintenek, de a kerületi iskolák közül csak a Janikovszky szűnik meg. A diákok nagy részét a kevésbé jónevű Hernád utcai Baross Gábor Általános iskola veszi át. A megszüntetést július elsejére datálta az értesítő, bár a végeleges döntést az önkormányzat május 20-i ülésén kell kimondani a képviselőtestületnek.
„Zsigerből érzi mindenki, hogy ezzel az intézkedéssel nagyon súlyosan beletaposnának több ezer ember méltóságába, több ezer ember és gyermek jogait, érdekeit sértenék, és egy jól működő oktatási intézmény bezárásával veszélyeztetnék a gyermekek minőségi oktatásához, és neveléséhez való hozzáférését és a gyermekek mindenekfelett álló érdekeit, jogait!” – írták a szülői demonstráció rendezői, akik szerint az önkormányzat büszke lehetne a jelenlegi iskolavezetés eddigi teljesítményére, amivel az elmúlt tíz évben egy a szakmai szervezetek és a szülők által is elismert intézményt hozott létre a kerületben.
"Több iskolát megnéztük, hosszas keresgélés után végül a Janikovszky mellett döntöttünk. A múlt héten be is iratkoztunk, néhány nappal ezelőtt azonban kaptunk egy levelet, hogy az iskolát bezárják. Hogy lehet ilyet megtenni? Most mit csináljunk, kezdjük előről a keresést?" - mondta az Indexnek egy felháborodott szülő. A hetekben zárult felvételi időszakban még nem volt nyilvános a megszüntetésről szóló polgármesteri határozat. Túljelentkezés miatt a beiskolázott 50 elsős mellett még sok gyermeket el is kellett küldenie a Janikovszky általános iskolai részének, annak ellenére, hogy a 65 fővel működő gimnáziumi részt már korábban fokozatos leépítésre ítélte a fenntartó.
Hirtelen jött tervről tanúskodik, hogy az önkormányzat márciusban még iskolaigazgató választást írt ki április 29-re a megüresedő poszt betöltésére, miután az eddigi igazgatónő mandátuma lejárt. A tantestület több tagja az Indexnek azt mondta: a jelekből számukra egyértelműen politikai háttere van a megszüntető javaslatnak. A kerületben közismert volt, hogy az iskola régebben jó kapcsolatokat ápolt az ingatlanpanamák miatt letartóztatott Hunvald Györggyel és Gál Györggyel. Gál egyik gyereke az iskola tanulója is volt. A tantestületben terjedő másik magyarázat szerint a Janikovszky épületére a Hernád utcában székelő, Pálffy István KDNP-s országgyűlési képviselő kurátorsága alatt működő Facultas Középiskola vetett szemet, és a jó kapcsolatokra való tekintettel törekvésüket támogatta az önkormányzat. (Pálffy a cikk megjelenése után jelezte, a KDNP-frakció honlapján eddig szerepeltetett életrajza "hibás" volt. A hibát korrigálta, így már nem a Facultas kurátora.)
Juhász Gábor alpolgármester az Indexnek azt mondta, nincs szó politikai bosszúról, csupán a 15 éve tartó gyerekszámcsökkenés miatt kellett megkezdeni a kerületi intézményrendszer átalakítását. Az alpolgármester szerint még rengeteg egyeztetés hátra van a végeleges döntésig, de azt elismerte, hogy az értesítő július elsejei határidőt szabott az iskolának.
Juhász Gábor elmondta, hogy egy hatástanulmány alapján „a lehető legfájdalommentesebben” próbálják levezényelni az átszervezést. Ez azt jelenti, hogy a tanulócsoportok egyben kerülnek majd át a Hernád utcai iskolába. Arra kérdésre, hogy miért pont a kerület egyik legjobb renoménak örvendő öko- és drámapedagógiai programmal működő iskoláját zárják be, úgy, hogy még a nevet sem viszik tovább, az alpolgármester azt mondta: a Hernád utcai iskolában a sporttagozat lehet vonzó a fiataloknak. Arra az esetre, ha mégsem elég a vonzerő a frissen felvett elsősök szüleinek, az önkormányzat lehetővé teszi, hogy más kerületi iskolába írassák át gyermeküket.
Az alpolgármester egyelőre nem kívánta elárulni, melyik oktatási intézmény kerül a Janikovszky alig néhány éve felújított, ökokerttel rendelkező épületébe, mint mondta, nincs felhatalmazása erre az érintett iskolától. Juhász Gábor viszont állította, hogy nem az ingatlan volt a motorja az átszervezésnek, az épület iránt érdeklődő oktatási intézmény csupán menetközben jelentkezett a megüresedő ingatlan hasznosítására.
Hozzászólások
2011.04.26 15:26:21hammer
Jellemző hisztis cikk. A pedagógusok és a szülők úgy tesznek, mintha az iskolák az ő hitbizományuk lenne és saját zsebből tartanák fenn őket és majd ők eldöntik mit lehet bezárni és mit nem.
Az iskola fenntartója az önkormányzat. Az iskola és az ott dolgozók minden fillérjüket a fenntartó önkormányzattól kapják. A ciklus végére 300 gyerekkel lesz kevesebb a kerületben. Nem kell ennyi iskola, ez tény. Minek tartson el gyerekek nélküli iskolákban tanárokat az önkormányzat.
És a fenntartó had döntse már el, hogy melyik intézményét tartja fent és melyiket zárja be. A tanárok az állásukat féltik, ezért gyalázzák az önkorméányzatot aki pedig a kenyéradó gazdájuk, és felhergelik a szülőket, akiknek majd - atyaég!!! - két utcával arrébb fog járni a srácuk a suliba.
Műbalhé.
2011.04.26 15:29:51hevesjeges101
Andy 15 ! Te a fülkében hagytad az eszedet!!!
2011.04.26 15:30:02bgp
Gyerekszám csökkenésről hadoválni túljelentkezés esetén... kilóg a lóláb.
2011.04.26 15:30:27Reman
A lányom oda jár. A fiamat is oda akarom íratni. Mert NEVELNEK! És nem versenylovakat, hanem boldog, közösségbe illeszkedő TANULNI SZERETŐ gyermekeket. És itt nem arról van szó, hogy nem kell bezárni iskolákat, ha csökken a gyermeklétszám, hanem, hogy senki nem látja, az itteni szellemiséget, pedagógusi kart hogyan fogják továbbvinni.
Nagyon sokat veszítene a kerület, ha ezt az iskolát bezárnák. Miért? Olvassatok el egy Janikovszky könyvet. Ott ilyen szellemiség van...
2011.04.26 15:31:32sananna
Eléggé furcsa ,hogy bezárom aztán ,, útközben ,, valakinek odaadom hasznosításra.
Ilyet mintha már láttunk volna eleget !
2011.04.26 15:32:08Happygabo
ez egyértelműen a politikai döntés. a 'kevésbé jónevű' Hernád utcai iskola nem véletlenül kevésbé jónevű. Politikailag korrektül fogalmazva a környék roma lakói előszeretettel részesítik előnyben a Hernád utcai iskolát és tekintettel a nehéz körülményeikre és negativ diszkriminációra, ez meglátszik magatartásukon és tanulmányi eredményeiken is, igy nem csoda, ha az iskola hirneve kevésbé jónevű lesz. A rottembillert le kell építeni a Fidesznek, mert az most egy mszp-szdsz bástya, annak pedig dőlnie kell, áldozatok nem számítanak. Aztán ha visszajön az mszp, akkor hasonlóan kinyir minden fidesz bástyát, mint ahogy tette azt 8 évig...
2011.04.26 15:32:29kószapocok
Gyermekünket korábban egy normál általánosból hoztuk át a "Janikovszky"-ba, és az új suli rögtön igazolta jó hírét. A gyerekek fejlődésére és társas kapcsolataira odafigyelő tanítók és a máshol általában nem tanított tantárgyak (dráma) következtében megszüntek a beilleszkedési zavarok és az eredmények is javultak, lányom szeret iskolába járni. Röviden, ez az iskola tud valamit, amit egyéb iskolák nem tudnak, vagy akarnak felvállani.
Ha így megy tovább, az önkormányzatnak az egyik legértékesebb intézményét "sikerül" bezárnia, miközben a gyerekekre trauma vár. Nem hiszem, hogy nincs emberségesebb megoldás. A sporttagozatos suli felajánlása pontosan mutatja, hogy mennyire nincsenek tisztában a döntéshozók a "Janikovszy" jellegével.
2011.04.26 15:32:32doktor.dikhed
"Műbalhé."
Ha a kormány nem tartogatna minden napra egy politikai leszámolást, még el is hinném, hogy műbalhé.
2011.04.26 15:33:55gyermekeim
Már lassan megszokottá válik, hogy a hosszú munkával, sikeresen felújított, modernizált iskolákat zárják be, hogy a kiszemelteknek már ne legyen ezzel gondjuk. Az első volt a Csaba utcai ált. isk. Befejeződött a felújítás /évekig aládúcolt tantermekben folyt a tanítás/, tanév végén bezárták, A köv. tanévben már az egyházé volt.
2011.04.26 15:36:50zulululu
Ez van!
Tetszettek volna kocsi helyett kicsi-t csinalni.
Ugyanis a jelenlegi tendenciak alapjan 50 ev mulva 5M, 100 ev mulva pedig NULLA lakosa lesz Magyarorszagnak. Azaz magyar lakosa.
Soha a tortelenem soran olyan keves gyerek nem szuletett mint 2011 elso honapjaiban!
SOHA!
Magyarul elfogy a gyerek ,elfogy a magyar.
Ennyi iskola nem kell, ezert bezarjak. Ez van.
Remelem sok "falvedo" libsi gyereke is oda jart, es most koteleozen valami roma intergralo suliba kell menniuk! Ennyi orom legyen az uromben
2011.04.26 15:37:30Andy15
"A kerületben közismert volt, hogy az iskola régebben jó kapcsolatokat ápolt az ingatlanpanamák miatt letartóztatott Hunvald Györggyel és Gál Györggyel."
Az, hogy az igazgató asszony Gál szeretője volt, tényleg elég jó kapcsolat.....
2011.04.26 15:41:09Gota70
A kőbányai Janikovszky Ált. Iskolát is halálra ítélték (ugyan lassú halálra), és az az iskola is a kerület legjobb eredményeit mutatta eddig, többszörös túljelentkezéssel, kéttannyelvű oktatással, stb.
Ott a lefejezést olyan köntösbe csomagolják, hogy senki nem mer a médiához fordulni.
2011.04.26 15:42:50Claja
Egy kicsit problémásnak tartom, hogy a megszűnés mellett cigányozó, zsidózó, személyeskedő bizonyíthatatlan vénát ragadnak meg emberek.
Ez szerintem kicsit szánalmas!
2011.04.26 15:42:55deportált
Nem csak a VII. kerületben megy ez. Ugyanezt csinálták, csinálják Terézvárosban, meg a többi kerületben, településen is.
Erre szavazott a sok idióta. Végre már rájöhetnének, hogy itt 21 éve az ország tönkrezúzása, az emberek kinyirása megy.
2011.04.26 15:45:33troll ellenpólus
A nemzeti kormány nagyon helyesen az oktatás átalakításának is nekilát. Régi bolsevik bástyák dőlnek le sorba, elvtársi melegedőhelyek, pénzelosztó központok, ideológiai centrumok. Ami helyettük lesz: a piac igényeit figyelembe vevő, színvonalas oktatás, amelyben a magyar kultúra, horribile dictu nemzeti érzések bemutatása sem számít már botránykőnek. Szóval mélyre vág a nemzeti ügyek kormányának ekevasa a magyar ugarba, és nyígnak a földigiliszták, vesztüket érzik. Pedig ami történik, az a ti érdeketeket is szolgálja (persze ezzel nem a Hunvald puszipajtásaira gondolok, akik máig is kézben tartják ezt az iskolát - botrány!).
2011.04.26 15:46:49benta
Ugyanez megy Pécsett is. Csak ott az alpolginak még volt bőr a képén kimondani, hogy politikai döntés volt.
2011.04.26 15:55:21guszti
Annak a vörös fejű alkesz "kereszténynek" mér adnak iskolát? A katolikus egyház az amit nagyon de nagyon távol kellene tartani az oktatástól. Nem csak a pedofil papok miatt, de egyáltalán, ahol a gyereket kreativitás helyett megalázkodásra és seggnyalásra nevelik, az csak a hatalomnak jó, seggnyaló szolgáitól nem kell megszabadulni ha megtévednek, el lehet hallgatni, el lehet tusolni.
Abban lehet valami hogy a fülkeforradalom - és az azt követő ámokfutás, immár egy éve - fog még itt hozni radikálisabb korruptelit-ellenes megmozdulásokat. Remélem a csuhásokat végül kipicsázzák mindenhonnan, ahol befolyásuk káros, első körben az oktatásból.
2011.04.26 15:59:32Patreides
Nem kellene ezért a Fideszre szavazó szülőket kárhoztatni, mert ők nyilván azt gondolták, hogy ezzel jót tesznek. Mondjuk akinek volt szeme, az az ellenzéki tevékenységéből és a megnyilvánulásokból láthatta, mi várható a megválasztás után, de az MSZP/SZDSZ annyira kihúzta a gyufát (részben persze az ellenzék célirányos tevékenysége miatt is, de jórészt a saját ostobasága és korruptsága miatt), hogy a szavazók nagyrésze nem látott más alternatívát.
Az pedig régi igazság, hogy iskolabezárásoknál (sem) a szakmai szempontok döntenek, hanem a személyes kapcsolatok, szimpátiák, unszimpátiák.
Az emberek egy kerületben az önkormányzatuk rossz döntésével szemben ilyenkor (két választás között) egyet tehetnek: kifejezik a nemtetszésüket az utcán. Ha elég sokan vannak, és elég sokáig teszik, ha tényleg ilyen fontos egy ügy, talán elérnek valamit.
2011.04.26 16:06:34Dr. Morcz
Azt, hogy az iskolát miért kell és érdemes-e megszüntetni, nem tudom megítélni, de a "derült ég" barokkos túlzás. Minket már tavaly ősszel a Ligetben próbált egy ottani szülő agitálni, hogy tiltakozzunk a bezárás ellen, de mivel nem vagyunk érintettek, és nem ismerjük a helyzetet, ezt nem tettük meg.
2011.04.26 16:08:55zombika
Nem kell ugatni hogy csináljunk gyereket, szeretnék én hármat is, de miből tartanám el őket? A aljas kormányintézkedésekről meg csak annyit ha ezeket az előző kormány lépte volna meg a Viktor nyálát fröcsögve rohangált volna a zuccán hogy: FEGYVERBE!!! Szar kormányt választottak az emberek, minden (!) ismerősöm aki rájuk szavazott bánja már ezt az elhibázott döntést. Nyugodtan rájuk lehet húzni azt a mondatot hogy: HAzudtok éjjel és nappal, hazudtok reggel, délben és este. Az elborult fideszhívőknek meg csak annyit, nyissátok ki a szemeteket és lássatok is vele, ne csak bámuljatok meg bólogassatok.
2011.04.26 16:09:39Patreides
Ebben az egészben persze nem a bosszúállás a legrosszabb, vagy az, hogy a szülőnek most más iskolát kell keresgélnie. Ezek kellemetlen dolgok, nagyon. De a legrosszabb az az értékek ész nélküli lerombolása, és nem csak itt. Amikor nam építünk, létrehozunk valamit, hanem az energiát arra fordítjuk, hogy mindent leromboljunk mélegelés nélkül, amit korábban mások létrehoztak.
Egy éve ez folyik az egész országban, mintha az elmúlt húsz évben semmi értékes nem jött volna létre, amire ráépítkezni kellene... Inkább mindent lerombolunk, hogy a tevékenység, az aktivitás látszatát keltsük... és persze rombolni a legkönnyebb.
Politikai és kulturális intézményrendszert, jól működő íratlan szabályokat, kialakult szokásjogot, húsz éve létrehozott és szépen formálgatott Alkotmányt, mindent.
Amit meg lerombolni kellene, rossz pártfinanszírozási rendszert, korrupciós melegágyakat, választott tisztségviselők sok tízmilliós közpénzből fizetett hivatali autóit, százmillióért lecserélt hivatali bútorokat, egyebeket, ahhoz nem nyúlunk, ilyenekről csak szólamokat harsogunk, azután minden marad a régiban.
2011.04.26 16:20:49üveges csirkeszem
Csak tudnám ki a fene szavazott ezekre a narancssárga gennyes pöcsökre, ha itt meg majdnem az összes hozzászólás őket szapulja.
Nem is értem az egészet, 98-ban a Fideszre szavasztam, SOHA-SOHA többet. Láttam mit műveltek 98-tól 2002-ig.
Most is azt mondom, nem ép elméjű aki a Fideszre szavaz.
Semmi mást nem tudnak, csak törni-zúzni.
2011.04.26 16:34:22Rima42
A legalja már csak így tud bosszú állni.
2011.04.26 16:34:28almodhi
re: Hammer
"Az iskola fenntartója az önkormányzat. Az iskola és az ott dolgozók minden fillérjüket a fenntartó önkormányzattól kapják."
A fenntartó önkormányzat pedig minden fillérjét az adófizetőktől kapja. Hadd legyen már egy pici beleszólásuk abba, hogy mire.
(Persze az igazi beleszólás az az önkormányzati választás. Tetszettek volna gondolkodni...)
2011.04.26 16:40:36Agytörzsy Professzor
"Majd jön a jobbik és megmentő akcióval egy nap alatt nyit 100 iskolát és fél perc alatt lesz 10 millió új munkahely is..."
Ugyanolyan genny az összes csapat... Vörös, Narancsos, Piros-Fehér csíkos, Zöld, Kék, Vigyorgófejes, Keresztes, Kisgazda...
2011.04.26 16:57:01sananna
Amennyiben tényleg ,,jó kapcsolatban volt ,, az igazgatónő valakivel és nincs bizalom az irányában akkor az igazgatónőt kell eltávolítani nem pedig a gyerekeket frusztrálni és egy iskolát bezárni.
Nagyon valószínű ,hogy ez a történet is a lenyúlásról szól ,,bezárom és majd én odaadom annak akinek én akarom !!! ,,. Jó lenne ha inkább a meglévő értékeink alapján építkeznénk nem pedig bezárogatnánk mint a szocik a Mávot.
2011.04.26 17:03:26bdk
IGEN! Ilyeneket akarok még legalább 10 évig!!! Hogy egyszer s mindenkorra megtanulják, hogy milyen fontos, hogy meggondolják a zemberek hová húzzák az ikszet abban a bizonyos fülkében, vagy nem élnek a jogaikkal, mert bizony annak következményei vannak, s nem is akármilyenek!! 10-11 év talán elég lesz hozzá! Talán addigra felnő a nemzet, s nem ad ki a kezéből több bianco csekket a hatalom leendő képviselőinek!!
2011.04.26 17:33:12Patreides
"...nem volna baj ha legalább feltételeznénk, fröcsögés helyett, hogy szakemberek hozzák megfontolt döntéseiket az önkormányzatban."
Bocs, időt kérek pár perc önfeledt kacarászásra. :)
"A nemzeti kormány nagyon helyesen az oktatás átalakításának is nekilát. Régi bolsevik bástyák dőlnek le sorba..."
OK., ez kész. Azthiszem, mentálhigiénés okokból most távozom, és inkább hallgatok egy kis zenét. :)
[link]
[link]
Belégzés, levegő benntart, kilégzés... Mindenki jó, mindenki szép, mindenki értelmes, mindenki csak jót akar... (Igaz, hogy magának, de minden nem lehet tökéletes. :) )
2011.04.26 17:43:27ilonkanéni
"Arra az esetre, ha mégsem elég a vonzerő a frissen felvett elsősök szüleinek, az önkormányzat lehetővé teszi, hogy más kerületi iskolába írassák át gyermeküket."
A szülő oda íratja a gyerekét, ahova akarja és amelyik iskola befogadja. Ezt nem az önkorm. mondja meg. Azért ott még nem tartunk.:)
2011.04.26 17:58:49Cacau
Quo Vadis, Magyarország?
2011.04.26 18:33:110312
Kedves Hammer!(2011.04.26. 15:29)
Teljesen mindegy kinek mi a politikai hova tartózása!!!
Itt nem az a lényeg -"atyaég!!!", hogy 2 utcával arrébb kell járnia a gyereknek!De ,ha azt vesszük a mai világban , a mai közlekedési és emberi morál, szolidaritás mellett; igen is sokat számít!!!
De az még többet , hogy a gyerek milyen közösségben van egész nap, és mit kap ahhoz , hogy elinduljon az életben.
Lehet ,hogy az önkormányzat üzemelteti az iskolát, de addig míg a mi adónkból , addig legyen beleszólásunk nekünk is, hogy a gyerekeink hol vannak és ez idő alatt mit kapnak az életkezdésükhöz.
" Hisztizni " is fog sok szülő amíg lehet és kell; mert a gyerekeinknek joguk van olyan iskolába járni , ahol TANULNAK IS MÉG és jól érzik magukat- bőrszín és szülő politikai hova tartózása nélkül!!!!
2011.04.26 19:00:28CDRW
A Hernádban kezdtem a Rottenbillerben fejeztem be az ált. iskolát és ugyan eltelt egy pár év azóta de ég és föld a két iskola között a különbség. Nagyon sajnálom a gyerkőcöket akiknek át kell mennie a Hernádba...
2011.04.26 20:28:20Rima42
A férgek gyerekei biztosan nem oda járnak.
2011.04.26 21:12:34Hartke
2 évig tanítottam a Janikovszkyban. Az idősebb tanárok mind nyugdíjba mentek, az iskola tele van jobbnál jobb tehetséges, agilis, fiatal tanárral.
A gyerekek sorra nyerik a versenyeket, tavasszal kirándulnak, télen nem fáznak.
Ne felejtsétek, a VII. kerületben lakók nem gazdagok. Elég sok iszonyat nehéz sorsú gyerek jár oda, de -hála az ex-kollégáimnak- ezek a gyerekek is megtanultak viselkedni, megtanultak tanulni, megtanultak szeretetet adni és kapni.
ÉN NEM FOGOM HAGYNI, HOGY A FACULTAS (akinek a vezetője egy törtető vadállat, akinek semmi sem szent és véletlenül éppen épületgondokkal küzd)BETEGYE A LÁBÁT A JANIKOVSZKYBA.
vattamányraszavaztamdegolyótneki
I bá
2011.04.26 21:28:07rron
Sajnos még mindig nem érzem a megalapozott, higgadt, okos döntést az önkormányzat cselekedeteinek hátterében.
Teszek rá - már elnézést -, hogy ki milyen (politikai) érdekeket vél felfedezni ebben. Nekem is van elképzelésem, csak nem tudom semmire (értsd: adatokra) alapozni - ezért hallgatok erről.
Az viszont marhára érdekelne, hogy miért nem képesek egy tetszőleges változást európai módra levezényelni. Vicc, hogy a felvételi után rövid idővel jelentik be. Cinikus, hogy dráma helyett sport tagozatot ajánlanak. Vicc, hogy még mindig látványosan figyelmen kívül hagyják az érintettek véleményét. Ha ez az oktatás átalakítása, akkor tessék értelmesen kommunikálni azt a nép felé.
2011.04.26 22:05:11Krisztina4
hammer
Jellemző hisztis cikk. A pedagógusok és a szülők úgy tesznek, mintha az iskolák az ő hitbizományuk lenne és saját zsebből tartanák fenn őket és majd ők eldöntik mit lehet bezárni és mit nem.
Az iskola fenntartója az önkormányzat. Az iskola és az ott dolgozók minden fillérjüket a fenntartó önkormányzattól kapják. A ciklus végére 300 gyerekkel lesz kevesebb a kerületben. Nem kell ennyi iskola, ez tény. Minek tartson el gyerekek nélküli iskolákban tanárokat az önkormányzat.
És a fenntartó had döntse már el, hogy melyik intézményét tartja fent és melyiket zárja be. A tanárok az állásukat féltik, ezért gyalázzák az önkorméányzatot aki pedig a kenyéradó gazdájuk, és felhergelik a szülőket, akiknek majd - atyaég!!! - két utcával arrébb fog járni a srácuk a suliba.
Műbalhé.
Kedves hummer!
Gondolom Neked is van egy kenyéradó gazdád, ezért íród ezeket a sorokat. Erre annYit tudok mondani"JÓ KUTYA" (ÉS MOST DOBOK EGY JUTALOMFALATOT) Képzeld én egy szülő vagyok akinek a gyereke ebben az iskolában tanul. Felnőtt ember vagyok, eltudom magam is dönteni mi a jó a gyerekemnek, nem tartok igényt a tanárok"felhergelésére" (általad használt szó)!!!
Arra KÉRLEK ha bármilyen jellegű hiányod van az élet bármely területén, ne itt próbáld megszerezni, ez nem az a hely!
Majd ha lesznek gyerekeid és Te ugyanabban a helyzetben kerülsz mint mi most sok százan,ezren... akkor szívesen olvasom véleményedet.
Köszönöm megértésed!
2011.04.26 22:28:20Zso lesz
Kédem én mi a fontos ma Magyarországon? Az eredmények és az adatok az iskolát igazolják és ez tény! Ja és még valami ami nekem a legfontosabb mind a két alsó tagozatos csemetém szereti a tanítókat és szeret iskolába járni!
2011.04.26 22:35:02Zso lesz
Krisztina4!
A remény hal meg utoljára! Életembe először el fogok menni demonstrálni( az iskola mellett!)
2011.04.26 22:54:25FalóNyúl
Andy15: Eddig kómában voltál vagy oxigénhiányos az agyad? Szakmai döntés? Hol te szerencsétlen? Láttál szakmai döntést az elmúlt évben? Sorold csak:...
Az ilyenek miatt tartunk itt. Agyatlan.
2011.04.26 22:56:25Rohan lovasa
Sajnálom, hogy a tiltakozás szervezése nem volt szélesebb körű. Ha nem lennék érintett, akkor is elmentem volna, mert pedagógus vagyok, és arra esküdtem fel, hogy a gyermekek életében a JÓt szolgálom.
Itt most nem tanárként, hanem szülőként vagyok érintett. Leányommal néhány hónap alatt sikerült megutáltatni a tanulást egy másik iskolában. Félelemmel ment iskolába, éjjel sírva ébredt. Mióta a Janikovszkyba jár, megszüntek a tünetek, és az iskolába vezető uton is vidám. Olyan szeretet veszi körül, mely magas szakértelemmel párosul és a gyermeket helyezi a fókuszba!
Láttam már a politika mély és sötét butyrait, így tudom, hogy nincs sok remény, de innen üzemen a többi szülőnek és mindazoknak, akiknek vagy a drámapedagógia, vagy a józan döntések, vagy csak egyszerűen a tisztesség ér annyit, hogy hallassa a hangját, hogy fogjunk össze! Vonuljunk az Erzsébetvárosi Önkormnyzat elé, menjünk be a nyilvános testületi ülésre, tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmet rá, hogy élünk, lélegzünk és próbálunk hinni abban, hogy nem gyermekeink lesznek az áldozatok!
2011.04.26 22:57:43agyonőr
Hűűűha, nem kis felzúdulást keltett az ügy. Sok itt az okos vélemény, de igyekszem a személyeskedéseket kerülni, pedig 1-2-nek szívesen beszólnék.
Nem tudom, kik irányítják az iskolát, de hogy rosszat nem sokat lehet róla mondani, az biztos. Ellenben jót annál többet tudnék.
Kislányom most kezdte az első osztályt, és bizony féltünk tőle, hogy egy "begyöpösödött őskövület" kezei közé kerül, aki még a vesszőzésben, meg a büntetés mindenhatóságában hisz.
Nem így történt. Állítom a kerület legjobb pedagógusai közé került, és kivirágzott.
Tehát akik teljesen tudatlanul skandálják itt, hogy "namajdmostjólkitoljukasokmszpstanártazuccára", azoknak üzenem hogy fogalmuk sincs a Janikovszky Éva általános iskola és gimnáziumban uralkodó állapotokról. Csak azt nem értem, akkor miért dumálnak? Tudtommal ezért zavartuk el az előző mszp/szadesz vezetést, nem csak innen, hanem az egész országból, hogy az ilyen esetek, hogy mindent megszüntetünk, beszüntetünk, felszüntetünk, ez ne legyen. Vagy ha van akkor legalább ésszerűen. Érdekes, miért nem az amúgy is kétes hírnevű Hernád utca 42-őt szüntetik meg? Ja mert az tele van romával, ahhoz nem mernek nyúlni? Persze, ez nyilván nagy szakmai hozzáértésre vall, hogy inkább az amúgy kitűnő mutatókkal. és eredményekkel, meg pedagógusi karral rendelkező iskolát szüntessük meg, mint a másik kétes hírnevűt, hát hogyne...
De nem baj, elmegyünk a végsőkig ha kell az iskolánkért, nem hagyjuk magunkat, HAJRÁ JANIKOVSZKY!!!
2011.04.26 23:09:23kószapocok
Először, kíváncsi lennék arra a "hatástanulmányra", amire az alpolgármester hivatkozik. Elkészült, de nem láthatja senki. Pedig biztos komoly baj lehet a sulival, ha az intézkedési tervben még szó sem volt a bezárásról, sőt az önkormányzat öt évre szóló igazgatói pályázatot ír ki, aztán hirtelen rájön, hogy ez a kerület legrosszabb, legbotrányosabb iskolája. Mert más oka mi lenne, ha egyszer pont egy nemrég felújított, vagyis az önkormányzat számára alacsony ráfordítással üzemeltethető, túljelentkezéssel "kűzdő" intézményt akarnak becsukni.
Aztán meg, a demokráciadeficit: Döntés nincs, hiszen elviekben csak az önkormányzat, mint testület dönthet, de az igazgatóval már közlik, hogy júniusban "kaput".
Harmadszor, az időzítés: Vagy két hete még nem tudták, hogy be kell zárni a sulit, vagy embertelen játékoit űztek az ide felvételizőkkel (is). Tessék választani.
2011.04.27 10:35:58átlagember2011
Gota70!
Van egy nagy különbség a VII. kerületi és a kőbányai eset között.
Kőbányán nem a Janikovszkyt akarják megszüntetni - ez utóbbiba vonták bele irányításilag a kerület egy másik iskoláját -, hanem a Kápolna térit. Ahova kb. 60 gyerek jár összesen.
A Janikovszkyt pedig átköltöztetnék ennek az épületébe, mivel ez sokkal alkalmasabb iskolának. (Van saját uszodája, normálisan megtervezett iskolának épült, míg Bánya utcainak csak olyan apró hibái vannak, mint egy apró tornaterem a legfelső emeleten. Ideális megoldás. :(( Valami irodaépületnek alkalmas a jelenlegi iskolaépület, de tanintézetnek nem ideális.) Azaz az iskola, mint szervezet a tanáraival, tanulóival megmaradna, de kapna egy másik épületet. Szó sincs róla, hogy megszüntetnék az iskolát!
Azt hiszem, messze nem ugyanaz, hogy szétvernek egy közösséget vagy elköltöztetik majd valamikor egy nem túl távoli helyre. Ez utóbbi lehet, hogy a szülők egy részének kényelmetlen, de az iskola működése is sikerei szempontjából indifferens.
Az átköltözésről az elhatározás egyébként még az előző önkormányzati ciklusban született, és ha a mostani önkormányzat ezt véghezviszi, akkor nehezen lehet beszélni politikai indíttatású döntésről.
Ami a VII. kerületben történik, az egyszerűen undorító! Semmilyen szakmai indok nem állhat amögött, hogy egy túljelentkezést felmutató intézményt szüntessenek meg, ráadásul ilyen módon.
2011.04.27 10:50:18Vanek Eduard
Kedves barátaim!
Mint a cikkből is kiderül: ez nem politikai kérdés, hanem az emberi hülyeség kérdése.
Mellesleg a népességcsökkenés, azaz a gyereklétszám csökkenés megakadályozását nem az iskolaösszevonás fogja megoldani, hanem első körben a ez eper- illetve barackízű óvszerek betiltása. Utána jöhet a többi, de csak átgondoltan, lépésről lépésre, hogy el lehessen jutni odáig, hogy "drágám, most nem veszem ki a kanyarban, mert elfáradtam!"
Ez legalább valamilyen átgondoltságot mutatna.
2011.04.27 11:17:53Vanek Eduard
Kedves Krisztina4!
Sok marhaságot olvastam már életemben, de a Tied, nos ez veri a mezőnyt!
Nem a 2 utcáról van szó. Ha Te tudod, mi jó a gyerekednek, akkor ne is kérdezd meg tőle soha, mert olyan okos vagy, mint a Nap. Majd ő is azt szereti, amit te akarsz, hogy szeressen, úgy gondolkodjon, ahogy te akarod, hogy gondolkodjon: szard le szegényt, mert Te tudod. A Jó Kutya effektus sajnos rólad szól. Az én gyerekem szeret oda járni, ott érzi jól magát, ő választotta (persze, lehet azért, mert hülye szegény, és vannak vágyai és fel tudja mérni, hogy neki mi kell, miután megnézte a kerület összes suliját...).
Azok az emberek az önkormányzatban nem azért ülnek, hogy mi kérjünk tőlük, hanem azért, hogy minket szolgáljanak. Akár rájuk szavaztunk, akár nem. És hogy minket, szülőket meg sem kérdeznek--Téged se!--enyhén szólva is felháborító! Nemzeti konzultáció...! Ugyan. Semmi sem változott. Ez nem elintézési mód!
Jaj, Haynau, gyere vissza, megöregedtek a márciusi ifjak!
2011.04.27 11:59:48szamoai
Vanek, bár nem az én dolgom de nekem úgy tűnik, ezt benézted.
Olyasmit is Krisztina4-nek tulajdonítasz, amit ő is csak idézett egy korábbi - tényleg ritka ostoba - hsz-ből. Nézd csak meg jobban..
Azért is szólok mert amúgy gyanítom, hogy valójában egy oldalon álltok:) (/unk)
2011.04.27 12:27:24hammer
Azt itt hisztisző - gondolom - janikovszky-s - tanárokon és néhány közéleti szereplésre vágyó szülőn kívül a józan eszüket megőrzőknek közzétennék még néhány adatot.
Az iskolát a VII. kerületi önkormányzat tartja (el) fenn, és összesen kb. 18 VII. kerületi gyerek jár oda. Magyarázzák már el legyenek szívesek, hogy egy település önkormányzata, miért tartson fenn egy olyan intézményt amit a saját lakossága szinte igénybe sem vesz? Képzeljük el, hogy pl. egy tahitótfalusi iskolába szinte csak dunabogdányi gyerekek járnak. Szerintetek fenntartaná azt az iskolát Tahitótfalu? Nem. Bezárná? Be. A világ legtermészetesebb dolgának vennék ezt az emberek? Persze.
Egy önkormányzatnak elsősorban a saját(!) lakosságának igényeit kell kiszolgálnia és arra használni fel a pénzügyi forrásait. Ez van. Lehet ripákolni.
2011.04.27 12:27:40Vanek Eduard
Krisztina4! BOCS, BOCS, BOCS!!!!!! Mea culpa!!!!!!
Ezt így tényleg benéztem, mentségemre legyen mondva (bár nem lehet) kicsit mérges vagyok!!
2011.04.27 12:35:39Vanek Eduard
hammer!
Amit Krisztina4-nek írtam, Neked szól.
A hisztit pedig ki kérem magamnak! Én 3 gyereket nevelek, ami ugyan az én dolgom, de a te nyugdíjadat viszont az ő fizetésükből fogják államosítani. Tehát megillet az a jog, hogy szabadon válasszak iskolát és ha már választottam, azt meg is tartsam. Ebben sem libsi, sem bolsi, sem semmi nem játszik közre azon a józan ész vezérelte gyereknevelésen kívül, hogy választottam egy oktatási programot, egy környezetet, ami megfelel a gyermekeimnek, és tanítókat, akikre rábízom őket.
És ez egy lakossági igény. Amiről te írsz, az a lakossági igénytelenség.
Az a 18 gyerek pedig több. Mellesleg, ha mások is ide akarják hozni a gyereküket taníttatni, az mégiscsak elmond valamit az intézmény színvonaláról, nem? Ennyire nem lehetünk lokálpatrióta marhák, hogy ne örüljünk egy sikernek!
2011.04.27 12:49:04szamoai
hammer:
még ha valós is az adat (forrásod van hozzá?), egyszerűen akkor sem épeszű dolog ilyen pitiáner módon, kapkodva megszüntetni egy olyan produktív intézményt, ahol régóta zajlik valami előremutató munka.
Az iskolának az önkormányzat a fenntartója de az önkormányzatnak az adózók a fenntartói, ezt se feledd. Kérdezte valaki az adózókat arról, hogy szeretnék-e ha a Janikovszky helyére a püffedtfejű keresztény kedvenc iskolája kerülne? Nem kérdezték. Jogos a felháborodás? Jogos.
Szabad iskolaválasztás van. Az más kérdés, hogy miután szabadon kiválasztottad az önkormányzat kitalálja, hogy mégse tanuljon drámapedagógiát a gyereked, sportoljon inkább. Ja kérem, szabad volt a választás..
Nem zavar? Nem ismerős?
---
Mindezt gyermektelen felnőttként, csak kicsit belegondolva írom.
2011.04.27 12:52:20hammer
Kedves Vanek Eduard
A személyeskedésekre nem reagálok azok azt minősítik akik leírják, ugye a stílus maga az ember...
Lehet, hogy marhaságnak tűnik számodra, de egy önkormányzatnak akkor sem kötelessége más települések lakóinak iskolát fenntartania. Más települések lakóinak az a település tartson fenn iskolát ahol laknak. Egy önkormányzat ha választhat, hogy melyik ujjába harapjon, akkor a saját lakossága által nagyobb hányadban igénybe vett intézményt tartja fenn, és ahová többségéban "külsős" gyerekek járnak, azt zárja be. Ez már csak így működik. Részben azért mert ez felel meg az önkormányzatiság alapelvének (saját közösség szolgálata), részben ezt diktálja a politikai logika. Nem a tanárok és a máshonnan bejáró gyerekek szülei szavaznak a VII. kerületben. Nem vitatkoznék a kerületi gyerekek számában mert az ténykérdés, hogy 20-nál kevesebb VII. kerületi jár oda, tehát ez az egész vita meddő és értelmetlen. Be lesz zárva.
2011.04.27 13:03:07Ágines
"Juhász Gábor alpolgármester az Indexnek azt mondta, nincs szó politikai bosszúról, csupán a 15 éve tartó gyerekszámcsökkenés miatt kellett megkezdeni a kerületi intézményrendszer átalakítását."
Értem én, hogy kevesebb a gyermek és racionalizálni kell.
De miért azt az iskolát, ahol túljelentkezés van, mert annyira jók.
Hatástanulmány?? Minden iskola honlapján megtalálhatóak a kompetenciafelmérések eredményei.
2011.04.27 13:12:40hammer
Ja...:)
És a hisztizők hozzászólásaiból csak úgy áradnak a politikai hozzáállásukat jelző utalások: "nyugdíjadat államosítani", "püffedt fejű keresztény".
Lehet, hogy ez az iskola - azon kívül, hogy igazgatója pletykák szerint állítólag összefeküdt néha a volt polgármesterrel, de ez magánügy - valóban azért ápolt jó kapcsolatokat a korábbi vezetéssel, mert igazi jó kis komcsi káderdeponáló, szocikifizető hely?
Én tényleg nem tudom, de ez a keresztényező hörgés kicsit gyanús.
2011.04.27 13:17:59alexfield
Kedves Mindenki!
főleg Kedves jól informált hammer!
Akinek hiányosak az ismeretei, annak nem kellene számokkal bűvészkedni.
A Janikovszky Éva Ált. Isk. és Gimnázium
létszáma:
a mai napon 441 fő ebből 68 a gimnazisták száma.
Ez darabszámra stimmel. Nem számoltam hozzá a kettőt illetve a hármat érő diákokat, pedig ez tovább emeli a létszámot.
A 68 gimnazistából a kerületi lakosok száma 23 fő.
Azok akik a következő év elsős osztályaiba lettek beírva 50 - en vannak, ebből 47 fő a kerületi lakos.
a 441 általános iskolás közül pedig 74,5 % a kerületi lakhellyel rendelkezők aránya.
És honnan tudom ezeket?
Én ott dolgozom.....
Tehát kicsit jobban informált vagyok az átlagnál...
Egyébként bárkit szívesen látunk, hogy meggyőződjön az iskola munkájáról, s talán utána kellene véleményt nyilvánítani bárkinek is, s nem ártana némi háttér információval is rendelkezni, nemcsak az önkormányzat által hangoztatott tényleges tartalom nélküli szólamokat benyelni!
És még annyi nem a munkahelyemért aggódom.... :-)
Mert emellett még egyéb munkáim is vannak, csak ITT SZERETEK TANÍTANI.
2011.04.27 13:22:09Vanek Eduard
Kedves hammer!
Ebben nincs személyeskedés. Vita van. És a stílus maga az ember. Így van. Még jó, hogy valaki a saját hasonlatosságára teremtett...
Mellesleg magam ismerek legalább 21 gyereket, akik a VII-ben laknak.:-)
2011.04.27 13:22:13Atis68
Kedves hammer,
Az 5.b adatait összekeverted az iskoláéval :). Max. majd a gazdád pontatlanság miatt nem fizeti ki a hozzászólásaidat, de ez már legyen a te gondod :).
Nekem 3 gyerekem jár oda és hallani sem akarnak róla, hogy másik iskolába menjenek. Itt egy egész jó kis közösség épült ki, és a suli eredményei és teljesítménye is nagyon jó. El sem hiszem, hogy csak azért szét akarják verni a sulit, mert valami kdnp-s haver iskolájának kell az épület.
Utoljára 20 éves koromban voltam tüntetni az állampárt elnyomása ellen. Azt reméltem, hogy a gyerekeimnek ilyen tüntetésekre már soha nem kell elmenniük. Tévedtem :( Az egészben csak az a szomorú, hogy anno annak a pártnak a zászlaja alatt tüntettem, aki ellenében most újra az utcára kell mennem ugyanazért a célért.
Szóval hammer, mond meg a gazdidnak (ha nem olvasná), hogy nem adjuk fel!
2011.04.27 13:40:29hammer
Kedves Atis68
A politikai alapú gyűlölet motiválta sértegető fröcsögésed a te súlyos lelki problémáidról és frusztrációidról árulkodnak. Őszintén kívánom, hogy megoldódjanak a problémáid, mert az ilyen mértékű indulatok előbb-utóbb tényleges fizikai betegséghez is vezetnek. Vigyázz magadra.
Más:
Ha forrásaim tévesek és 20 helyett 60 kerületi gyermek jár a suliba, az mennyivel jobb?
Miért is kell 380 külsősnek fenntartani egy intézményt évi 400 millió forintért az önkormányzatnak?
Semmiért. Ezért lesz bezárva, a megspórolt 400 milliót pedig el lehet költeni olyan intézményekre melyeket a helyi lakosság vesz igénybe.
2011.04.27 13:44:01alexfield
Kedves hammer!
Ezek szerint átugrottad a kommentemet....
amiben én pontos adatokat írtam.... :-)
illetve jelöld meg már a forrásodat a létszámadatokról, mert kezd érdekelni..... :-)
2011.04.27 14:12:44Atis68
hammer,
Max. abba fogok belebetegedni, hogy ilyen alakok vezetik az önkormányzatot és az országot. Az indulatot a gerinctelen döntésetek váltotta ki, úgyhogy én is remélem, hogy előbb-utóbb megoldódik.
A hozzászólásodból úgy tűnik, hogy már végleges a döntésetek, de akkor sem adjuk fel. Inkább Alexfield tényleges adataira válaszolj, ne a butaságaidat ismételgesd!
2011.04.27 14:14:40hammer
Kedves alexfield
Pontosan tudod, hogy a kerületi lakcímmel rendelkezők száma még véletlenül nem azonos a kerületben ténylegesen lakó tanulók számával. Az okát is tudod, kérlek ne nézzük hülyének egymást:)
2011.04.27 14:16:12Vanek Eduard
Kerdves hammer!
Tudod, oda nem adatok és nem paragrafusok járnak, hanem olyan ideiglenes sejtközösségek, akiket mi gyerekeknek (később embereknek)hívunk.
Nem azért tiltakozom mert egy balliberálisjudeobolsevistanemzetőr vagyok, hanem azért, mert egy kicsit beletaposnak a demokratikus alapjogomba, miszerint ha már voltam olyan marha és gyereket csináltam, olyan helyet keressek neki, ahova szívesen beadom, bizalommal vagyok irántuk, biztonságban tudom a büdös kölkit.
És itt megtaláltam. És nem csak én, a gyerek is jól érzi itt magát. Tudod, nem akar átmenni egy sportiskolába, köszöni szépen, neki a kreativitás kell. Pedig ráadtam a spanyolcsizmát is, meg tüzes trónra ültettem, nem segített. Neki tetszett ez a jó közösség, a kedves tanító néni, aki elkötelezte magát egy oktatási program mellett, noch dazu, én is, mert nekem is tetszett.Na és most le lettem szarozva. Mert mindazok az értékek, ami mellett letettem a voksomat nem felelnek meg néhány számnak.
Ezekből a gyerekekből akkor lesz adat, amikor nem akarnak törődni velük. És most éppen ezt teszi egy olyan közösség, amelyik a szemembe mondta, hogy értük harcolnak. Hát így? Hogy rajtuk keresztül ellenük megy az értük? Valaki fogalmi zavarban van. És erkölcsiben is, tök mindegy, melyik oldalon áll: nem politikusi magatartás az, amit művel, nem felelős hozzáértő eljárás, hanem egyszerű primitív és gondatlan.
Bár igaz: tegyük tönkre azt, ami működik, hogy lehessen magunkat sajnálni. Mátyás után (már a Hunyadira gondolok) ez bevált.
2011.04.27 14:42:45átlagember2011
Hammer!
Tudod, akinek a kerületben van a bejelentett lakcíme, az kerületi lakos, ha iskolás, akkor is
Akinek a választókerületben van a bejelentett lakcíme, az a választókerületi lakos és a választókerületében szavazhat. Számolni kell vele, nyilvántartásba kell venni, és (helyi)adót lehet beszedni tőle. Senkit nem érdekel, hogy valójában hol hajtja fejét nyugovóra.
Mindenesetre remélem, jól megfizet az épület új gazdája az itteni munkádért.
2011.04.27 14:44:36alexfield
Kedves hammer!
Ha igényled, név szerint meg tudom adni aki tényleg VII. kerületi lakos, nemcsak ideiglenes, meg fogsz lepődni, mennyien vannak.... :-)
bármikor bejöhetsz az intézménybe a portán leadom a hammer nevet és azt hogy alexfieldhez jöttél, eléd teszem a naplókat és kedvedre kijegyzetelheted a kerületre vonatkozó adatokat.... nincs takargatnivalónk, felvállaljuk az adatokat... :-)
Te felvállalod hogy bejössz???? :-)
és utána közzéteszed mit tapasztaltál hammer kommentelő név alatt??? :-)
és bocsánatot kérsz nyilvánosan azoktól akiket megsértettél??? :-)
cserébe csak azt kérem ,ISMÉT, add meg honnan vetted az adatokat !!!!! :-)mert nagyon érdekelne..... :-)
2011.04.27 14:46:42hammer
átlagember2011
Érdekes milyen hisztérikus gyűlöletrohamot tud kiváltani egyesekből, he nem értenek vele egyet.
Márpedig nem értek veled egyet, és ha csak azért van egy gyereknek kerületi lakcíme, hogy a helyi rendelkezéseket kijátszák a szülei, attól az még nem kerületi gyermek, legfeljebb csalók a szülei.
Tessék, lehet magad a földhöz verni.
2011.04.27 14:52:14Vanek Eduard
Hammer!
Nem gyűlölet roham ez. Butaság lenne a részedről ezt hinni. Mi téged is szeretünk. Tudod, boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyeknek országa.
Azért elmondanád, melyikünket nevezted csaló szülőnek éppen? Már csak a pletyka kedvéért...
2011.04.27 14:54:40hammer
alexfield
Kicsit fordítva ülsz a lovon. Ki a fenének képzeled te magad, hogy engem te bámire is felszólítasz:)?!
A számtalan felkiálltójel azt jelenti, hogy ordítasz, vigyázz ki ne repedjen a nagy indulattól a ... valamid. Nekem nincs miért bocsánatot kérni, itt csak engem sértegettek rikácsoló, hisztériás idegbetegek, inkább nekik kellene bocsánatot kérni tőlem.
Most, hogy megtudtam, hogy ilyen gyenge idegrendszerű és politikailag maximálisan elkötelezett emberek tanítanak az iskolában mint te, kifejezetten örülök, hogy bezárják, mivel gyűlölködve fröcsögő pártaktivisták ne taníthassanak gyerekeket.
A kedves szülők is fellélegezhetnek, talán jó kezekbe kerülnek majd a gyermekeik.
Na viszlát, vigyázzatok a nyaki ütőereitekre és néha töröljétek le a monitorról a nyálatokat.
2011.04.27 14:55:34alexfield
:-)
Kedves hammer!
ezek szerint nem tudsz olvasni .... :-)
vagy a szövegértéseddel van baj :-)
Én együttműködést ajánlottam.... :-)
tényeket közöltem.... :-)
lehetőséget arra, hogy belásd tévedsz..... :-)
a gyűlölködés tőlem messze áll... :-)
te ezek szerint:
- nem akarsz együttműködni....
- nem tényeket közölsz, hanem találgatsz....
- nem akarsz élni a lehetőséggel....
kár... :-)
2011.04.27 14:59:12Vanek Eduard
Hammer, hammer...
Még jó, hogy te nem vagy elkötelezve semminek. Milyen szerencse, hogy van kiben bízzunk, van aki a gyerekek mellé áll, óvja, védi őket. Mellesleg éppen most Te fröcsögsz. Pedig itt politikának semmi helye, de ezt nem látod. Mert te is dührohamot kaptál attól, hogy nem értenek veled egyet.
Hammer, hammer... Együtt fogunk feküdni a mentálhigiénián ha megint kinyitják....
2011.04.27 15:00:16átlagember2011
Hammer
Belőled vált ki gyűlöletet, hogy itt kritizálni merik a kedvenc pártod és önkormányzata egyik tervezett intézkedését. Ennek pedig csak az lehet az oka, hogy mélyen el vagy kötelezve pártvezetőidnek, vagy érdekelve vagy az egészben. Illetve még az is lehet, hogy zsigerből utálod a gyerekeket, akiket kiragadnak a megszokott közösségükből.
A kerületben tanuló gyerekek után ebbe a kerületbe kerül az állami kvóta, nem a másikba. Az iskolák harcolnak a gyerekekért, és az önkormányzat csak akkor szokott tiltakozni a máshonnan érkezők ellen, ha túl sok "helyi" gyerek van. Egyébként pedig csalogatja őket. Körzetes gyereket pedig köteles felvenni az iskola, csak efölött vehet fel mást.
Persze biztos kivétel a VII. kerület, ahol piszkos betolakodónak tartják ezeket a gyerekeket és szabadulnának tőlük.
Tudod, ha tényleg alig van közöttük kerületi, akkor majd az "idegenek" maradnak a kerületben?
Dehogy. Mennek a saját kerületükbe és viszik az állami kvótát.
2011.04.27 15:04:58átlagember2011
Hammer, Hammer, ideje lenne beiratkozni az általános iskolába, akár a kedvencedbe is. Másodikos anyag lehet a mondatvégi írásjelek ismerete. Akkor talán nem tévesztenéd össze a kérdőjelet a felkiáltójellel.
Egy pszichológusnak ideális alany lennél az össze kisebbrendűségi érzéseddel. Ha kérdeznek, azt felszólításnak hallod.
2011.04.27 15:11:38alexfield
Egész Budapest diáksága arra törekszik, hogy a VII. kerületi adófizetők pénzén tanulhasson .... :-)
2011.04.27 15:14:55hammer
Na, csak mivel megint hazudtok írok még néhány sort.
Ha ti mutatni tudtok egy indulatos, sértegető vagy gyűlölködő sort a hozzászólásaimban akkor ügyesek vagytok.
Én megértem azokat akik sajnálják a gyerekeik iskoláját, de ti nem akartok megérteni semmit, hiszen csak nektek lehet igazatok, az a megbízásotok, hogy hangulatot keltsetek.
A kvótával (most, hogy az elmúlt ciklusokban sikerült a fenntartási költségek 30%-ára csökkenteni azt) nem sokra menne az önkormányzat, azért nem érdemes fenntartani egy iskolát, de megszabadulhat a fenntartási költségek 70%-ától a megszüntetéssel.
Az az önkormányzati közalkalmazott pedagógus pedig aki az őt eltartó önkormányzat ellen uszít, leginkább a kenyéradó gazdája kezébe harapó kutyára hasonlít. A hamis, sunyi vagy veszett jószágoktól pedig rövid úton meg kell szabadulni.
2011.04.27 16:30:19Atis68
Hammer,
Egyből ségtegetést meg gyűlölködést kiáltassz, pedig csak nagyon kilóg nálad az a bizonyos lóláb :)
Politikai elfogultsággal vádolsz másokat azért, mert egy politikai döntést ellenezni mernek.
Pont azért szavaztak sokan rátok, mert azt hitték, hogy majd ti máshogy csináljátok. Azt hitték, hogy vége lesz a háttérmutyiknak és lenyúlásoknak. Hát tessék, most megkapjuk. A gyerekek sorsa nem is érdekel titeket.
Inkább azt magyaráznád meg, hogy miért kell egy "túljelentkezéssel" küzdő jó oktatási programmal és tanári karral rendelkező iskolát "gyerekhiányra" hivatkozva bezárni?
Egyébként meg ha megnézed a térképet, az iskola a VI. és VII. kerület határán van, úgyhogy nem kellene csodálkozni azon, hogy nem csak kerületiek járnak oda :)
2011.04.27 16:37:12Atis68
Ez szerintem magáért beszél :)
[link]
2011.04.27 16:56:08kószapocok
Kedves Mindenki!
Szerintem van jobb dolgunk, mint Hammer barátunk minden egyes furcsa kinyilatkoztatására ugrani. Célja egyértelmű: foglalkozzunk vele a probléma helyett. Azt hiszem az ilyen blogolókat nevezik szakszóval trolloknak. Persze, én sem tudom megállni.
Kedves Hammer!
Köszönöm a megértésedet, én ugyanis egy olyan szülő vagyok, aki sajnálja a gyerek iskoláját. Főleg, hogy eddig senki nem mondta meg nekünk, miért a kerület egyik legjobb, legutóbb felújított iskoláját kell bezárni, vagyis milyen alapon hozták ezt a döntést. Az hogy neked kerületi lakosként miért jó, ha elvesztesz egy fővárosi hírnévvel rendelkező intézményt, fel nem tudom fogni. Szerinted ez vezet a kerület felemelkedéséhez?
2011.04.27 18:55:16hammer
Kedves kószapocok!
Senki...azaz senki(!) nem örül az iskola bezárásának. A gyerekeknek nem jó, mert ők nem szeretik a biztonságos közeg elvesztését, a szülőknek sem, mert itt legalább ismerik a tanárok egyéni hülyeségeit, a tanarak meg pláne. Ettől függetlenül nem lehet fenntartani ennyi iskolát ennyi pénzből. Ilyenkor azt kell mérlegelni, melyik lehetőség a legkisebb rossz, melyik fáj legkevésbé a helyi közösségnek. Hát most ez.
2011.04.27 19:33:33viharoség
Kedves Hammer!
Komolyan elhiszed, hogy 302 kerületi lakosból 250-nek csak bejelentett lakcíme van, de ténylegesen másik kerületben lakik?
Ez nem életszerű!
2011.04.27 20:04:17hammer
Azért arra kíváncsi lennék, hogy amikor néhány évvel ezelőtt egy már (szerencsére)nem létező párt ideggyenge (szétesett)
[link]
főpolgármestere iskolák tucatjait zárta be
[link]
[link]
akkor is ott demonstráltak-e aggódva?
2011.04.27 20:06:29Atis68
Hagyjátok hammert (fidesz ököl vasököl, oda üt ahova köll). Csak a betanult szöveget fújja.
A gyerekekben viszont látok jövőt. Ma többször hívtak az iskolából, hogy szervezkednek és mennének tüntetni a suliért (hammernek: nem a tanárok szervezkednek, hanem a diákok!) ha az SZMK bejelenti a tüntetést. Kérdezték, hogy beírom-e nekik az üzenőbe, hogy mehetnek nélkülem is, ha én nem tudok elmenni? Ők még nem mondtak le a sulijukról. Ők már talán nem lesznek olyan bólogatójánosok, akiknek a hatalom szeretné nevelni őket. Asszem valamit megértettek a demokráciából, amit a fidesz már elfelejtett: a demokrácia nem az, hogy a többség lenyomja a kisebbséget. Úgy néz ki már ebben a korban szorult beléjük annyi civil kurázsi, hogy nem esnek hasra holmi autoriter hatalmasságtól.
A fidesz most elveszített néhány jelenlegi és 400 jövőbeni szavazót. Csak így tovább :)
2011.04.27 20:20:40biney
Sziasztok :)
Csak annyit szeretnék mondani, hogy én is rajtva vagyok a fenti képen... :)
Kedves hammer!
Szerintem te egy önértékelési gondokkal küzdő monitorharcos vagy, aki fontoskodó hangnemben írt hozzászólásaival próbálja felizgatni magát, majd az édesanyját ábrázoló képet arccal lefelé fordítja, hogy zavartalanul tudja hamis élvezetének permetét az íróasztalára üríteni.
Alexfield jól látja a dolgot, menj be a suliba, győződj meg magad ;) A "biztos forrásból származó adataidat" pedig dugd fel magadnak! :)
2011.04.27 20:58:12ellenbogen
a tények voltaképpen nem sokat számítanak. a fidesz előző regnálása idején a harmincéves, még jogi szakvizsgával nem rendelkező államtitkár, Gál András Levente azért ebrudalta ki a 126 éves könyvtári múltra tekintő OMIKK-ot (Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár) a frissen felújított Múzeum utcai épületéből, mert az állítólag "a komcsik utsó bástyája és az ipari kémkedés központja" volt. Titakozott a nemzetközi könyvtáros szervezet is, hiába. Az épületet lenyúlták, omikk ment a BME szárnyai alá. Kívánom, hogy a Janikovszky ne így járjon!
2011.04.27 20:58:12ellenbogen
a tények voltaképpen nem sokat számítanak. a fidesz előző regnálása idején a harmincéves, még jogi szakvizsgával nem rendelkező államtitkár, Gál András Levente azért ebrudalta ki a 126 éves könyvtári múltra tekintő OMIKK-ot (Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár) a frissen felújított Múzeum utcai épületéből, mert az állítólag "a komcsik utsó bástyája és az ipari kémkedés központja" volt. Titakozott a nemzetközi könyvtáros szervezet is, hiába. Az épületet lenyúlták, omikk ment a BME szárnyai alá. Kívánom, hogy a Janikovszky ne így járjon!
2011.04.27 20:59:30ellenbogen
nem tudom, miért ment kétszer a poszt, bocsánat...
2011.04.27 21:01:45hammer
biney
:) Szegény te. Súlyos pszichés elfojtásaid lehetnek, ha egy iskola bezárásáról neked az onanizáció jut eszedbe.
A stílus maga az ember mint korábban megállapítottuk. Ha valaki ellentmond neked, az szerinted hülye, pszichopata és tudatlan... Bravó, te toleranciabajnok! Érved nincs, csak fröcsögsz. Mit egy igazi szar komcsi.
Én ugyan nem sértegettem eddig senkit, de ha valaki egy mondaton belül önkielégítésről beszél, azután az anális fixációjára tér ki, az vélhetően az elfojtott homokos látenciájával küzd. Rossz lehet neked.
A mocskolódó és primitív hozzászólásaitokból egyre nyilvánvalóbb, hogy az ilyen "pedagógusi" és szülői közösségek csak ártanak, mihamarabb szét kell zavarni őket. Esetünkben ez nemsokára meg is fog történni 'hálisten.
2011.04.27 21:10:17Rakoncátlanka
Én a szóban forgó iskola gimnáziumi részén az egyik tanuló vagyok. Az egész iskolánkat sokkolta a hír. Én csak pozitívan tudom értékelni az iskolának ezt a két évét, amit nekem nyújtottak tudás szinten. Ebbe az iskolába nem úgy mentünk be, hogy jajj, már suli, hanem örültünk, mert ismételten együtt lehetünk. A pedagógusainkat is nagyon szeretjük és tiszteljük, mint ember és mint tanár. Sajnos nem tudom, hogy nekünk gimnazistáknak mi lesz a sorsunk, de abban biztos vagyok, hogy sohasem lesz már olyan jó kis csapatunk, mint ami itt van/volt.
2011.04.27 22:00:37Atis68
hammer hallod, tényleg fura vagy az egyszemélyes papagájkommandóddal :D
Most sértegetési szándék nélkül: vagy nagyon jól megfizetnek azért amit csinálsz, vagy nagyon kimosták az agyad :)
De igazad van: az ilyen pedagógusi és szülői közösségeket be kell záratni. Mert hát hogyan képzelik a piszok szülők, hogy majd ők döntenek arról mi jó a gyereküknek! Majd azt eldönti pártunk és kormányunk! Mert hát hogy képzelik a piszok szülők, hogy beleszólhatnak a magasságos önkormányzat döntésébe? És hát ugye az is a tanári kar és a szülők alkalmatlanságát mutatja, hogy egy ilyen nagyszerű és korrekt döntésre ilyen alpári módon reagálnak. Az ilyen szülőktől el kell venni a gyerekeket és álami :) gondozásba adni, hogy pártunk és kormányunk jó álampolgárokat nevelhessen belőlük. Le a szabadszájú, autonóm, önálló döntésekre képes állampolgárokkal és zemberekkel!
2011.04.27 22:02:51kószapocok
Kedves Hammer!
A korábbi válaszodban azt írtad, hogy a Janikovszky bezárása a legkisebb rossz, ez fáj legkevésbé a helyi közösségnek. Csökönyös ember vagyok, szeretnék az alapkérdésnél maradni. A kérdésem hogy MIÉRT? Meg tudná nekem és még 400 gyerek szölőjének valaki mondani, hogy MIÉRT ez a legjobb megoldás? Azért mert te és az alpolgármester ezt mondjátok?
Könnyebb lenne elfogadni, ha értelmes indokokat kapnánk. Ehhez képest csak annyit tudunk, hogy az alpolgármester egy ismeretlen hatástanulmányra hivatkozva már most kijelentette, hogy az önkormányzat májusban majd demokratikusan ezt a döntést hozza. Téged nem érdekel mi van a hatástanulmányban? Tudod, a választások előtti ígéretek: "átlátható döntéshozatal, a mutyiidőszak vége, a "polgárok" partnerként való kezelése."
Javaslom, nézd meg az iskola honlapját és a gyerekek különböző versenyeken elért eredményeit, majd hasonlítd össze a többi VII. kerületi iskolával. Például a Hernád utcaival, ahova az alpolgármester úr szerint átirathatom a gyerekemet. Így talán te is megérted, hogy miért nézünk bambán magunk elé. (Mellesleg képzeld el, ha a Hernád utcaiba átmegyünk, akkor is a kerületben rontjuk a levegőt.)
Ki vagy te, hogy szét akarsz minket zavarni, és veszett kutyához hasonlítasz tanárokat, akiktől rövid úton meg kell szabadulni? Mit ártottunk mi és a gyerekeink neked?
2011.04.27 23:52:23viharoség
Már közismertek a felvételi adatok. A Janikovszkyba 50 főt vettek fel (természetesen csupa csaló, kerületen kívüli, ravasz módon fiktív címmel élőt), ennél több jelentkezőből, a Hernád utcába 13-man (rill hetedik kerületi polgár) iratkoztak be. Ebből is látszik, a kerületnek sokkal nagyobb szüksége van a Hernád utcai iskolára.
Egyébként mi is abban a szemléletben nőttünk fel, hogy a népnek kuss! Hát, a gyerekeinknek sem lesz jobb!
2011.04.28 06:31:39agyonőr
Na de emberek kérem... Nem hiszem el, hogy felnőtt felelősségteljes, iskolázott tanár emberek bedőlnek egy nyilvánvalóan fizetett provokátornak, aki gondolom minden egyes hozzászólása után elégedett mosollyal az arcán dől hátra a karosszékében.
Kicsit több komolyságot ha kérhetem, és végre kezdjük már el levegőnek tekinteni ezt a pojácát, mielőtt végleg eldurvítja a helyzetet, és azt nyilvánvalóan majd felhasználják ellenünk.
Lehet majd újjal mutogatni, hogy "Nézzék csak meg miféle tanárok vannak ebben a Janikovszkyban, ezt lenne érdemes meghagyni?"
Nyilvánvalóan ez a célja kedves hammer elvtársnak, de könyörgöm ne adjuk már meg az esélyt neki. Ehelyett inkább fókuszáljuk már a problémamegoldó képességünket inkább a feladatra, hogy megmentsük hőn szeretett iskolánkat, ahelyett hogy egy ilyen mentálisan retardált egyénnel hagyjuk magunkat kihozatni a sodrunkból.
Annyi ötletem lenne, írtam is az szmk-nak, de még nem válaszoltak, pedig az idő fogy, nem tudom mire várnak.
Ezúton kérek meg minden Janikovszkyst, legyen akár tanár, akár szülő hogy legyen szíves, és ne válaszoljon ennek a bunkónak, egész egyszerűen tekintsük már levegőnek. Hadd írogasson magának, ha ezt meg tudjuk tenni, és uralkodni tudunk magunkon, a most következő nyilván erősen gyalázkodó hozzászólásaira, akkor félig már nyertünk. Hajrá!!!
2011.04.28 12:44:39Vanek Eduard
Talán egy oktatási nap a Polgármesteri hivatalban jó volna. Megtanítani a gyerekeknek részletesen, ki mit csinál, hogyan, és tudják archoz is kötni a funkciókat. Osztályfőnöki vagy történelem óra keretében lehetne ezt megcsinálni, az alsósoknak környezetismerettel vágna egybe.
2011.04.28 12:47:29Vanek Eduard
Vagy minden nap 20-ig?
2011.04.28 21:39:53biney
hammer, te drága!
"Ha valaki ellentmond neked, az szerinted hülye, pszichopata és tudatlan..." Ezt miből szűrted le, kicsikém? Egyébként igenis vannak éreveim. Tudod, én nyolc egész évig jártam ide, kitűnő oktatásban volt részem, példás nevelést is kaptam. A tanáraimtól is, a szüleimtől is. Megtanítottak szépen beszélni és visekledni, nem beleavatkozni mások dolgába. Úgy látom, az utóbbi nálad nem sikerült. Az pedig, hogy milyen stílusban fejezem ki a gondolataim, nem a szüleim vagy a tanáraim hibája. Szerintem nem vagyok primitív, úgy mondom el a véleményem, ahogy kedvem tartja. Ha ez téged ennyire zavar, ne üsd bele az orrod a nagyok dolgába. ;) Mondd csak, ki kért téged, hogy hozzá szólj ehhez a témához? A mi iskolánk, a mi dolgunk. A mi tanáraink, diákjaink, a mi Lövölde terünk.
Mellesleg, mielőtt megint becsmérlőn válaszolsz, elmondom hogy egy 16 éves lánnyal nem illik. :) Ha mégis ilyen paraszt módod adod elő magad, (hiába az okoskodó szóhasználat) az csak téged minősít. Én pedig szabadszájú és temperamentumos vagyok, nem primitív.
2011.04.29 11:15:20Vanek Eduard
Hammer cica már nincs itt. Túl sokat hazudtunk neki, lehet, hogy most ellenőrzi, hogy tényleg ember-gyerekek járnak-e a Janikovszkyba, vagy ufo-porontyok, akik galád módon nemzetünk levetett bőreibe bújtak.
2011.04.29 13:31:22Tarhonya
Letiltották az iskola honlapját, és leszedették a tiltakozó plakátokat!
2011.04.29 14:54:16agyonőr
Ez most valami vicc Tarhonya? A honlapot most is el tudom érni.
2011.04.29 15:52:07szanalmas
HŰJE INDEX MOTOR!
2011.04.30 17:55:18brummnarcisz
Alexfield adatai valósak - akkor ezen nincs mit szépíteni. Nem ezt kéne bezárni hanem valamelyik kevésbé jól működőt.
2011.05.03 00:50:45zakika
Remélem nem moderálnak,az én gyerekem jár a Janikovszkyba és nem a tied,bocs járt,majd élvezheti a Baross Gábori jóllétet ha éppen egy szegény diszkriminált aberrált magatartászavaros gyerek nem veri meg a tizóraijáért,vagy nem azt tanulja meg elsősorban h lopj csalj hazudj és még légy büszke is rá mert itt ez a trendi 8 évesen!!Valahogy ki kell szolgálni az atyafiakat,a segitő iskola igazgatókat,a kegyenceket,csavarunk egyet kettőt az alkotmányon,azt minden frankó,nem ezt igértétek,de hát mindenki hazudik csak h a célját elérje,eladunk össszevonunk elszámoltatunk,a holdudvar gyarapszik vártunk rá 8 évet,és én rátok szavaztam én barom állat,a nyugdijam már bevittétek a közösbe a gyerekem iskoláját bezárjátok munkám megélhetésem nincs otthon,mi a fsz kéne még????????????
2011.05.13 03:32:17Vondenberg
volt egy iskola, ahol a diri itt-ott besegitve, jo kapcsolatot epitett ki az elozo rezsimmel, kolcsonosen segitve egymast azokkal, akik szetloptak amugy egy csomo mindent a keruletben, es mintegy pozitiv mellektermek kijott egy egesz elfogadhato oktatasi intezmeny. Most jon a kovetkezo rezsim, es a pozitiv mellektermek azon reszet amelyik azonnal penze teheto, es lenyulhato megprobalja lekaszalni, es szarik arra hogy mi lesz az emberekkel. Most a fidesz van (Kover szavaival elve) a fincsiben, most ok lopjak szet magukat, es talan (es szerintem kisebb valoszinuseggel) annak is lesz majd egyszer valahol egy pozitiv mellektermek.
Amit nem ertek, hogy mit acsarkodtok itt, es miert vagytok meglepve. Tenyleg azt hitte valaki, hogy 8 szuk esztendo utan egy, a nem a visszafogott es mersekelt stilusarol elhiresult banda nem fog torni zuzni csak hogy megtomhesse maga? hat ti tenyleg ennyire hulyek .. akarom mondani meglepettek vagytok? En nem szavaztam. En ugathatok.
2011.08.03 20:59:14Agytörzsy Professzor
Ekkora böszmeséget!