Béla
10 °C
23 °C

Kivonnak a forgalomból 43 metrókocsit

2011. 05. 20. 11:03

Negyvenhárom metrókocsit von ki hétfő reggelig a 2-es és 3-as metró forgalmából a főváros, mert azok potenciális balesetveszélyt jelenthetnek, közölte Tarlós István pénteken egy más témában tartott sajtótájékoztatón.

A főpolgármester elmondta, a metrótűzesetek miatt megkeresték a metrókocsikat korábban gyártó orosz céget, ahonnan azt a tájékoztatást kapták, hogy a harminc év feletti kocsik közlekedtetése biztonsági kockázatot jelent.

Közlése szerint öt 43 éves, és harmincnyolc 41 éves kocsi közlekedik jelenleg a vonalakon; ezek kivonásáról döntöttek. Bejelentette azt is, hogy az intézkedés következtében a metrószerelvények ritkábban járnak majd. Tarlós István lelkiismeretlenségnek nevezte, hogy bár a korábbi városvezetés tisztában volt a helyzettel, mégsem tett lépéseket.

DGYAK20110520011
A főpolgármester egy kiégett metrókocsi képét lobogtatta a sajtótájékoztatón (fotó: Marjai János)

A városháza számításai szerint ez azt jelenti, hogy a 2-es metróvonalon 2 perc 20 másodperc helyett 2 perc 30 másodpercenként jár majd a metró, a 3-as vonalon pedig 2 perc 30 másodperc helyett 2 perc 45 másodpercenként.

Gulyás Attila, a a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnöke lapunknak elmondta, hogy a 43 kocsi kivonása becslése szerint egy-egy szerelvény kiesést jelenthet mindkét vonalon. A két vonalnak összesen 369 kocsija van, ebből 304-nek kell állandóan rendelkezésre állni a folyamatos üzemhez.

A 43 kocsi több mint tíz százaléka az összesnek, ráadásul több kocsit ezeken kívül is javítanak, ezért valószínű, hogy menetkimaradások lesznek, vagy ritkábban jár a metró. Ez azt eredményezheti, hogy a két vonal súlyponti, belvárosi állomásain (Ferenciek tere, Deák tér, Blaha Lujza tér) csúcsforgalomban tumultus lesz, előfordulhat, hogy lesz utas, aki nem fér fel majd a metróra.

Az üzem így is feszített lesz, ha a szokásos napi jellegű meghibásodások folytatódnak, akkor egy-egy elromlott kocsi kiesését sokkal jobban megérzi a vonal, mint eddig.

Honnan pótolhatja a BKV a kieső szerelvényeket?

Mivel hamarosan kezdődik az iskolások nyári szünete, eleve kisebb forgalommal kell számolni, így a 10-15 másodperccel megnövekedett (csúcsforgalmi) követési idő szakemberek szerint annyira nem lesz érezhető. Gond főleg akkor lehet, ha lökésszerűen érkezik nagyobb utastömeg egy állomásra, vagy javítás miatt ki kell állnia egy szerelvénynek.

Szeptembertől azonban vissza kellene állni az eredeti menetrendre, ehhez pedig 40-50 új vagy használt, de jó állapotú metrókocsit kell beszereznie a BKV-nak. A legutóbbi tűzesetnél a BKK részéről bejelentették, hogy előkészítik az új metrókocsi-beszerzési tendert, ám ennek lefutása igen hosszú.

A legjobb megoldás jelenleg az lenne a BKV számára, ha az Alstom-ügy megoldódna, és forgalomba állnának az új kocsik a 2-es vonalon. Így felszabadulna annyi régi kocsi, amivel már biztonságosan üzemelhetne a 3-as metró is. (Eredetileg így is tervezték.) Ez azonban az Alstom és a BKV között elmérgesedett vita miatt nem nagyon valószínű.

Megoldást jelenthetne, ha a BKV aránylag jó állapotú orosz metrókocsikat bérelne-kapna kölcsön a metrótender befejezéséig olyan közlekedési cégtől, ahol elméletileg van erre kapacitás, például a csehektől vagy az oroszoktól. Elképzelhető még egy gyorsított eljárás is egy kisebb (új) metrókontingensre.

Sorozatban füstöltek el a metrók

Az elmúlt hetekben több kisebb-nagyobb baleset történt. Április 19-én a 3-as metró vonalán gyulladt ki egy harmincöt éves, tervezett élettartamát öt évvel meghaladó jámű az Árpád hídi és a Forgách utcai megálló között. Kezdetben egy metrókocsi gyulladt ki, ám a lángok egy másikra is átterjedtek. Ekkor utas nem volt a szerelvényen. A tűzoltók három BKV-dolgozót álarcban vittek a felszínre, a mentők megfigyelésre kórházba vitték őket. A történtek miatt két megállót is ki kellett üríteni.

Mint beszámoltunk róla, a kiégett szerelvény korábban nyitott ajtóval szállította az utasokat két megálló között, sőt benne volt egy ütközésben is.

Néhány nappal később a piros metró vonalán, a Pillangó utcai megállónál füstölt egy szerelvény, mert valószínűleg beragadt a fékje. Április 28-án egy földalatti füstölt a Kodály köröndnél. Senki sem sérült meg.

A 3-as metróvonal idén 35 éves, szerelvényeit már le kellett volna cserélni. A felújítást már régóta tervezi a BKV és a fővárosi, 2004-ben példul arról volt szó, hogy a 2010-es felújítással egyidőben meghosszabbítják a vonalat a Ferihegyi repülőtérig. A felújításról tavaly is szó esett, ám a 4-es metró problémái és forráshiány miatt lekerült a napirendről. A rekonstrukció egyébként 12 évig tartana, fenntartott forgalom mellett.

A 3-as metró vonalán szinte havonta füstöl el valamilyen berendezés. Az elmúlt félévben a Deák téren, a Nyugatinál, a Kökinél, ismét a Nyugatinál, a Kálvin térnél és megint csak a Nyugatinál szállt fel a füst. Mint arról beszámoltunk, egy tavaly augusztusi tűzesetet követően a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság vizsgálatot indított a BKV-nál, és végzésében jogszabálysértést állapított meg. Emellett arra utasította a BKV-t, hogy 22 munkanapon belül tegye meg a szükséges intézkedéseket, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő.

Hozzászólások (100)

  • éljen a nép2011.05.20 13:37:17

    Ja igen a Demszkíí a hibás, elvégre amikor cserélni kellett volna a metrókat 2001-ben, akkor ki is volt kormányon? Ja igen a fidesz. És ki állította le már akkor is a 4es metrót? Ja igen a fidesz. Okos nép vagyunk mi. Éljen a nép! Hajrá mindenki!

  • - Rendi -2011.05.20 13:37:38

    hardw: "Ha nem fúrják meg az Alstrom tendert, már járna az új metró és nem lenne gond."
    Ha azt hozzák, amit kértünk, akkor nem lenne gond.

    "Ez a balhé már a Fidesz felelőssége."
    A balhé nem a fidesz alatt kezdődött.

  • - Rendi -2011.05.20 13:39:47

    (Véletlenül sem a fideszt szeretném védeni, félreértés ne essék.)

  • CyberPunK2011.05.20 13:43:41

    Srácok, elég. Én kezdtem a demszkyzést és én is fejezném be a következővel: Minden érintettet kéretik talpig vasba verni, és bebaszni valami várbörtönbe. A csillag túl kényelmes lenne nekik.

  • ubu12011.05.20 13:43:42

    @Baluci: Én is ezt teszem kb. tavaly ősz óta. Elegem lett mindenből és mindenkiből Ovitól Tarlóson át az orkokig. De tudomásul kell vennünk, hogy ha mindenki ezt akarná, akkor nem működne. Nekünk is érdekünk, hogy sokan lemenjenek az alagútba, mert ettől lesz nekünk fent helyünk... :-)

  • viva_espana2011.05.20 13:45:25

    [link]óst-vonják-ki-a-forgalomból-a-metrókocsik-helyett/174527529268594

  • liftman2011.05.20 13:45:59

    gondolom nem volt jó az egykori ganz tervezésű metrókocsi. idióták. forradalom lesz.

  • viva_espana2011.05.20 13:47:26

    ezzel egyet tudok érteni...

    [link]

  • Öreg Trafford2011.05.20 13:47:46

    Mi ez az AlstRomozás? Az Alstom, nem Alstrom.
    Amúgy meg még szerencse, hogy visszaküldték azt a rakás ipari hulladékot a nyamvadt frankoknak, elegem van már abból, hogy a nyugatiak ide csak a szart küldik. És még ők perelnek, felháborító. Kurva nyugat, kurva franciák.

  • viva_espana2011.05.20 13:49:01

    az istenért sem viszi át a facebook linket... elnézést...
    /pages/Tarlóst-vonják-ki-a-forgalomból-a-metrókocsik-helyett/174527529268594

  • molnibalage2011.05.20 13:59:06

    @NA YA!

    Ha a műszaki elvárásokat teljesíti a metró, akkor jöhetett volna ez is. A gond az, hogy valakik vagy szándékosan vagy bénasából olyan szerződést kötöttek, amit megetetnék azzal aki aláírta, de azzal is, aki összehozta...

    A probléma a következő.

    Az EU-s támogatás asszem csak akkor jár, ha a metrón az üzemszerű forgalom 2013 ('14?)-ig megindul. Addigra gyakorlatilag lehetetlen azt megcsinálni, hogy nulláról induljon egy új metrótender Ha ma kiadnák a gyártási parancsot egy aláírt konstrukcióra még akkor is necces lenne, nemhogy még tendereztessen is az ember.

    Valamit csinálni kell, de hogy mit, arról lövésem nincs. Normális közbeszerzéssel ez lehetetlen feladatnak tűnik, viszont ha már új metró kell, akkor új és jóval megfontolabb műszaki tartalommal, szállítási szerződésekkel és részteljesítési feltételekkel kell szerződést kötni.

    A BKK eddig elég jól végzi a dolgát. A nagyot próbálunk lépni, de semmit sem sikerült koncpeció helyett kicsiket, de határozottan lépegetnek előre.

  • Balt2011.05.20 14:00:20

    @Dönekszt sztop iz nyugati rélvély sztésön
    "Azért ez az utcanévcserés demagógia is elég unalmas már. Ha most Moszkvának hívnák a Széll Kálmán teret..."

    Arról nem is beszélve, ha mindig is Széll Kálmánnak (Ld.: Kalef) hívták volna, pláne mennyit spóroltunk volna!... :))

  • Little Prince2011.05.20 14:01:20

    Egy kósza gondolat felmerül ...

    Ami eddig működött 20-, 30-, 40 évesen, az most hirtelen tönkremegy. Már van oka, már van hibás... mindig is volt.

    De amíg "azok" voltak, addig még azzal is megtévesztetttek, hogy működött, ami ma nincs. Nem megy. Kivonták. Felmondták. Nem felelt meg. Leállt.
    A fúrópajzs elakadt. Az alagút még nem üzemel. A szerelvények ritkábban járnak.

    Hol vannak a megoldások? Hol vannak az új koncepciók? Az meggyőző, hogy azért volt rossz eddig, mert ha már nem az van, akkor mostantól lesz rossz, mivel kiderül, hogy minden ami működött csak megtévesztésből üzemelt? Tehát, ha valami most lesz jó, akkor attól azért tartsunk, mert majd akkor nem fog működni, amikor már nem azok működtetik majd, akik most felépítik? Mert a fontos mindig, hogy ki volt a hibás és nem az, hogy ki hozza a megoldást?

    Valahol elveszett a lényeg...

  • hardw2011.05.20 14:04:41

    @- Rendi -

    Pedig ez így van. Az, hogy az Alstom kocsik jók vagy sem, szerintem teljesen mindegy. A beszerzés, az ár, a mutyizás vagy bármi az előző kormány felelőssége.

    Csakhogy a metrót azért nem újították fel, mert jönnek ezek. Viszont már fél éve tudjuk hogy nem jönnek, a Kocsis mégsem csinált semmit az égvilágon.

    A szituációra reagálni kellett volna, amikor felmondják az új metrókocsis szerződést, azonnal kellett volna a felújítás. Megtörtént? Nem. Van bármi köze ennek a szocikhoz? Nincs.

    Ha te veszel egy használt autót, amin nem cserélsz vezérműszíjat, mert bár látszik hogy kellene, de "elmegy az még", majd 1 év múlva elszakad a szíj és tönkremegy a motor, akkor elkezded hibáztatni az előző tulajt hogy átvert?

    Senki sem várja hogy a Fidesz felelősséget vállaljon a metró beszerzésért. Vállaljon felelősséget azért amit csinált: az Alstom szerződés felmondásáért, az ebből adódó károkért, a fel nem újított metrókocsikért, stb stb. Azokért, amiket ők csináltak. Ja, és főleg a Kocsisnak kéne felelősséget vállalnia, hiszen ki a 'szom irányítja 3 éve a BKV-t?

  • Balt2011.05.20 14:06:48

    @molnibalage
    "A 4-es metróra meg semmi szükség nem volt."

    Egyetértek. A 7-es buszok hasítanak át a városon, a Kelenföldi pu. - Keleti viszonylatnál sokkal hosszabban, noha az utassűrűség a Móricz - Hungária (azon belül a Ferenciek - Blaha) szakaszon talán a legnagyobb, ezt meg ugye még csak ki sem váltja a 4-es metró...

  • Balt2011.05.20 14:09:14

    @kalevaleez
    "oda kellett figyelni a karbantartására, ha élni akartunk.
    tarlósék ezt nem tették meg az elmúlt hónapokban."

    Ez miből jött le? Megtiltották a karbantartást, szétkergették a metró vonalműszakot?

  • ykie2011.05.20 14:19:40

    Akkor ezek szerint a BKV kárpótolja az utasait hisz az éves béletet nem azért vette sok ember, hogy lemaradjon mert a BKV egy olyan társaság ahol mindig mindent lehet mél ell..ni is.
    Amúgy ez felettébb felháborító. Gondoljátok meg, hogy ha ti is így dolgoznátok a munkahelyeteken ahogy itt. Nem csoda hogy itt tartunk.
    Kedves Tarlós úr remélem ennek is meg lesz a felelőse mint mindennek?

  • Quick_62011.05.20 14:23:40

    Tessék őket zárt tenderre meghívni:
    1. Bombardier (Dunakeszin már van egy szerelőműhely tehát kiemelt állami projekt-ként ott 2-3 szerelőcsarnok felhúzásával akár több száz munkahelyet is teremtene, így a kész kocsikat egyből pályára lehetne rakni, később exportra is lehetne termelni no meg villamosok,hév-ek stb
    )
    2. CAF

    3.Siemens (német minőség)

  • Mogyoró0072011.05.20 14:25:30

    Most erre mit lehet mondani? Köszönjük szépen, hogy tönkre vágták az új metrókocsis szerződést, és újabb millárdokat vettek ki a zsebünkből. Tényleg, köszi!!

  • Bilbo2011.05.20 14:27:11

    A cikkbeli helyzet a Demszky-Gyurcsány vörös brigádok lázas tevékenységének eredménye. Ezt mindenkinek látni kell, aki nem amnéziás.

  • readonly2011.05.20 14:29:15

    Dr. Demszky Gábor és MSZP-s, SZDSZ-s bűntársai miért nincsenek még nehéz vasban, rabláncon, igen tisztelt Fideszé s Tarlós István úr???!!!

  • Bilbo2011.05.20 14:29:27

    Az Alstom szerződést azért mondták fel, mert 40 megállási tesztből 10 nem sikerült. Ennyi. Nem akarnak harminc évig olyan metrókocsikat, amelyik évente összelapítanak pár embert.

    Szóljon, akinek ez nem tetszik és inkább szemet húnyna. Ő lehet a legközelebbi tesztalany.

  • Sanyi2011.05.20 14:30:02

    Mennyibe kerul berelni, ide-oda szallaitani (akar csehektol, akar oroszoktol)? Minek? Franciakkal kene elintezni a dolgot, hogy menjenek azok a szerelvenyek.

    Amugy meg... ha nem biztonsagos akkor atkabelezni, vagy azt cserelni ami nem biztonsagos. A sok tonna vasat meg uveget ami meg mukodik meg megtartani. Nagyon korrupciogyanus!

  • Bilbo2011.05.20 14:38:33

    Sanyi: ez így lett kitalálva. Gyurcsányék egyrészt leakasztottak hihetetlen összegeket ilyen primitív korrupcióval. Másrészt olyan helyzetet teremtettek, ami nagyon nehezen oldható meg.

    Egy metrükocsi, ugyan úgy mint egy biler pl., komplikált szerkezet, Ha szar, nincs mit rajta javítgatni. Állandóan el fog romlani, állandóan meghibásodik.

  • a budai paraszt2011.05.20 14:46:59

    miért is érzem azt, hogy a metrókocsik fenntartási költségén ez nem fog meglátszódni???

    tarlósnak inkább az új budai villa képét kellene lobogtatnia, amit az elrakott pénzből vesz majd... az hitelesebb lenne...

  • newtehen2011.05.20 14:52:23

    Ennyi idő alatt már mi magyarok is legyárthattunk volna a magunk szerelvényeit. Még a lóvé is országon belül maradna.

  • Mogyoró0072011.05.20 14:52:57

    nnahh, ha felsoroltátok az összes színből az összes nevet, akkor már rendben is vagyunk. De az alapvető probléma nem itt van.

  • Dorie2011.05.20 14:53:59

    elveszett a kommentem:(

  • janka222011.05.20 14:58:47

    Én komolyan azt hittem, megvárják amíg tömegszerencsétlenség történik, és majd csak akkor kapnak észbe.

  • Mohawk2011.05.20 14:59:54

    Imádom a magyarokat! Ha fociról van szó, van 9 millió fociszakértőnk. Ha az államadósságról, van 9 millió közgazdászunk. A metró esetében legalább ennyi műszaki zsenink:

    "PannonBoy

    Két dolog:
    1. A mostani metrókocsik használhatatlanok. Le kell cserélni az összeset! Mehet a kukába mind! (Fémhulladékként még jó.)

    2. Új metrókocsikat kell venni azonnal! Miért nem jó a francia gyártású Alstrom? Szerintem jól néznek ki, és biztos vagyok benne, hogy közlekedésbiztonság szempontból is megfelelnek!"

    Így hangzik egy teljesen elfogulatlan, szigorúan minőségelvű szakvélemény.

    Akit érdekel, az NKH határozata itt olvasható:
    [link]

    Itt elolvashatjátok, hogy a franciák tényleg nagy ívben sz*rtak bele a követelményekbe. Olyan dokumentációkat nem adtak be, amiket egy ilyen projektnél nem kérdéses, és a fékrendszer jellegét illető kifogásra nagyjából annyit válaszolt az Alstrom, hogy "pedig sok helyen így szokták csinálni"

    Olvassátok már végig a határozatot, utána alkossatok véleményt. Ha pedig csak arra mentek, hogy valami jól néz ki, akkor ne anyázzatok, ha minden nap lerohad alattatok a 60 milliós busz, vagy álltok a dugóban, mert a belső sávban döglött be. No és persze soha de SOHA ne kérdőjelezzétek meg, hogy mennyi baromságra költ az állam. Mert ugye anno az M0 legelső szakasza is jól nézett ki, aztán fizettek érte néhányan az életükkel...

  • Hartke2011.05.20 15:00:28

    egyetértek a kocsik kivonásával:
    Isetni szerencse, hogy nem volt utas a kigyulladt metrón.
    Ha lett volna, sokan gyászolnák szeretteiket.
    ha kigyullad a metró az alagútban NINCS MENEKVÉS.
    -megégsz
    vagy
    -megfulladsz
    vagy
    ha ki tudsz mászni
    -megb*sz az amper ergo megégsz

  • newtehen2011.05.20 15:01:32

    Mohawk. Teljesen igazad van. Mindenki éljen csak bele a világba, ne szóljon hozzá semmihez.

  • mughuzu5652011.05.20 15:02:17

    Jó hogy Tarlós kivonja a forgalomból a metrókocsikat?

    [link]

  • NA YA!2011.05.20 15:02:50

    Quick_6:"3.Siemens (német minőség)"

    A siemenst szerintem ne erőltesd:

    [link] + COMBINO

  • Dorie2011.05.20 15:03:30

    hülye blogmotor naponta 1x megszívat, azért ha nem kerül elő a kommentem összegzem:

    Nem azt kéne mindig hajtogatni, hogy az elmúlt 8 év meg Gyurcsány, oké lehet, sőt biztos, hogy ők is szarok voltak, de 1 éve van hatalmon a fidesz, tarlós 8 hónapja kb. szerintem mindenki nagyon jól tudta, hogy azok a metrókocsik milyen állapotban vannak, de ha mégsem kb 2 hónap alatt lehetett volna csinálni egy járműpark állapot felmérést és rögtön kiderült volna, hogy a metró, HÉV stb. már rég túl van a tervezett működési idején (amúgy kíváncsi lennék nem csak évben de üzemórában mennyi az annyi) és akkor egyből ki is lehetett volna írni a tendert 1-et használtakra (mert attól, hogy valami használt még nem feltétlenül vacak) és 1-et új kocsikra a használtak már itt lehettek volna 2012-re az újak meg mondjuk 2014-ra, lehetett volna EU-s támogatást kérni mert ott azt tényleg mindenre van. És nem feltétlenül kell azt hinni, hogy mindezt csak kurva drágán lehet megoldani, csak ésszel kellett volna nekiállni. És a fent említett pályázat kiírása meg minden meglett volna 2010. decemberére és lassan már akrá győztesek is lehetne hírdetni, csak nem kell mindenre éveket hagyni.

    De fent említette valaki, hogy zárt pályáztra meg lehetett volna hívni konkrét cégeket, akkor meg még gyorsabban lement volna a játék. Jah, hogy akkor kevesebb idő lett volna 8 évezésre meg zsebmegtömésre? Hát igen kérem... Én amúgy a politikusi hivatást betenném a közérdekű munkák közé és maximálnám a fizetésüket (függetlenül attól, hogy hány kamuposzton dolgoznak még) havi 200.000 nettóban és a havi költségtérítésük nem haladhatná meg a 100.000 forintot, persze mindezt számlák ellenében. Persze ez már nem metró :D

  • Mohawk2011.05.20 15:09:37

    newtehen: Persze, nyilván. Vagy csak arra akarok rávilágítani, hogy ne hordjunk össze tücsköt bogarat, úgy, hogy halovány fingunk sincs arról, hogy miről is kéne beszélnünk. Persze ha szereted a fröcsögést, akkor hallgasd te is sokat azt, hogy mekkora szemét a hatóság, hogy megbuktatta a szép és csillogó, francia csodametrót. Ha megvettük volna őket, 10 év múlva akkor is ugatna a magyar, hogy miért kellett anno jóváhagynia az aktuális vezetésnek ezeket a hulladékokat. Most meg az a baj, hogy nem... Taps. Kérdezz meg egy BKV-s szerelőt, hogy a csodaszép Volvo buszok mennyire voltak jó vételek.

  • lolperec2011.05.20 15:12:44

    Ha egyszer lesz Forma1-es istállóm, tuti BKV szerelőket fogok szerződtetni,
    csodát tesznek minden nap, három műszakban. XD

  • fourgee2011.05.20 15:17:04

    Én kíváncsi lennék, hogy mi az igazság az Alstom-üggyel kapcsolatban. Régebben volt szerencsém egy ilyen, Altsom által gyártott vonaton utazni ([link] ). Amikor láttam hogy a vasút mellett vezető autópályán minden autó szépen lemarad, akkor arról ábrándoztam, hogy vajon nálunk mikor lesz ilyen.

    Ha a BKV az Alstom-tól rendelt, akkor az Alstom megfelelt a pályázati feltételeknek. Ha megfelelt, akkor az Alstom tudta hogy mik a feltételek. Az Alstom tudta hogy mit fog gyártani és a BKV tudta hogy mit fog kapni.

    Valaki felvilágosítana, hogy mi történt? Gyártás közben megváltoztatták a feltételeket? Az Alstom mást gyártott mint amiről a szerződés szólt (mint a Siemens a Combino-ügyben) ?

    Ha a 2-es metró vonalán lévő 40 éves orosz szerelvények a mai napig működnek, akkor egy olyan gyártó, amelyiknek ilyen vonatai vannak (a Pendolino utazósebessége 200km/ó, maximális utazósebessége 225km/ó), az miért nem tud olyan szerelvényt gyártani, ami erre a régi vonalra megfelel?

    Tudom, ez ilyen szájbarágós gagyi kérdés, de a mai napig nem világos számomra hogy most mi van.
    :)

  • Sicc2011.05.20 15:33:36

    Akkor tehát ez volna az elternatíva az autósoknak, vagy az agglomeráciból közlekedőknek?
    És mit jelent az, hogy az ember nem fér fel a metróra? Fusson utána a síneken, miután kifizette a vonaljegy árát?
    A munkaadók hogy fogják mindezt tolerálni? Ha valakit azért rúgnak ki, mert nem féf fel rendszeresen a BKV járműveiért, akkor ki fogja vállalni ezért a felelősséget?
    Ha nincs teljes körű szolgáltatás, akkor egyértelmű, hogy a viteldíjat csökkenteni, mert hogy: "Nincs ingyenebéd!"

  • gnme2011.05.20 15:44:26

    ..hihetetlen

    azt még a veterán autósokat szidják, holott veterán metrók futnak totál felújítatlanul

  • Mogyoró0072011.05.20 15:47:31

    fourgee:
    "A BKV tavaly október 20-án bontotta fel a szerződést az Alstommal, amelyet a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására kötöttek még 2006-ban. A felmondása oka az volt, hogy az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt.

    A felbontással egyidejűleg a BKV lehívta a szerződésben foglalt bankgaranciát, de ennek jogosságát az Alstom vitatta. Álláspontjuk szerint ugyanis a BKV jogtalanul mondta fel a szerződést, így a garancia lehívása sem lehet jogos.

    Az Alstom be is perelte a BKV-t emiatt, s bár az eredeti szerződésben magyar választott bíróságot neveztek meg, az ügy végül egy nanterre-i bíróságon kezdődött meg. A francia igazságszolgáltatás december 9-én hallgatta meg a feleket, majd az Alstom december 21-én közölte, hogy a bíróság nem jogerősen úgy döntött, megtiltja a BKV-nak a bankgarancia lehívását.

    A Nemzeti Közlekedési Hatóság október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna őket. Emiatt nem adták meg a derogációt (jogszabálytól való eltérést) a francia cégnek.

    A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyártana a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a négyes vonalra 114 millió euróért.

    "

  • molnibalage2011.05.20 15:48:39

    @fourgee

    Úgy, hogy az Alstom valahogy megnyerte a tendert - gondolom azt ígérte, hogy olcsó lesz - de már azon a fázison is képtelen volt túljurni, hogy a prototípus átmenjen a vizsgán, ami után megintdíthó a sorozatgyártás. Ő ennek ellenére nekiálltak legyártani a szerelvényeket, mert a balfaszok, akik a szerződést írták nagyjából a semmire is lehívhatóvá tették a szerződés értékének 50 (!) százalékát. A normális összeg kb. 5-10% lett volna az ütemezés ezen szakaszában.

    2 év alatt sem sikerült típusengedély szerezni, a hibalistából szintse semmit sem javítottak. Miért ették volna? 50% a teljes szerződés értékének meg van. Ha 20%-os az árrés, akkor a "ide szánt" metrók 70%-on történő eladása után máshova - amit vagy lezsíroztak előre vagy nem - a haszon tetemes.

    Nem, nem vagyok konetóhívő. Lehet, hogy rögtönzés. Mikor az Alstomnál leesett, hogy nem lesz könnyű ide metrót eladni - mert a magyar szabványok sokszor szigorúbbak a nyuatinál - akkor előálltak ezzela pofátlan vészforgatókönnyvel.

    BTW ha acég, ahol dolgozom két év alatt sem lenne képes megcsinálni azt, ami minimumként várnak el, akkor úgy baszták ki volna minden tenderről, hogy a lábunk nem éri a földet...

    (Az Alstom már nem a régi. Semmilyen téren. Ez a főnököm mondta.)

  • Androsz2011.05.20 15:49:22

    Emberek! Egyszerűen nem értem, hogy lehettek ilyen tökfejek! Meddig kell még emelnem a benzin árát, meddig kell még emelnem a buszbérletek árát, hogy végre leszokjatok arról a felfoghatatlan baromságról, hogy a városban mindenhová autóval araszolgattok?! Fogjátok már fel, hogy a megoldás a tömegközlekedésre való átszokás, éééérted? Bejössz az autóddal a város széléig, a kocsidat ott leteszed valamelyik sötét mellékutcába, keresel egy buszt valahol, amelyre legfeljebb húsz-huszonöt percecskét kell várnod, aztán halivúd, máris bent vagy a város szívében, kényelmesen, és nem kell közben a kocsiban idegeskedned. Az élet egy játék lehetne, szerencsejáték, hogy aznap éppen az alattad levő busz robban-e le, aznap előtted torlaszolja-e el a vágányt egy bedöglött villamos, vagy mögötted, és este megtalálod-e még a kocsidat ott, ahol hagytad, mégha egy nagy, de természetesen őrizetlen parkolóban hagytad is. A tököm tele van a sok értetlen majommal, akik csak nem képesek a Párizsban, Londonban sem működő elvet követni, pedig ott húszszor olyan hosszú a metróvonalak összesítve, mint itt. Sebaj, majd még emeljük egy kicsit a benzin árát is, a buszbérlet árát is, és végre átszoktok a gyaloglásra, sokkal egészségesebb.

  • 45 @2011.05.20 16:02:27

    Demszkit kellene mnden nap utaztatni

  • eiffelke2011.05.20 16:06:09

    Budapest, Budapest, te csodás. Az élhetetlenné vált város...

  • magyar bucó2011.05.20 16:06:25

    Hiányolok egy kimutatást, hogy hány évesek voltak a kigyulladt kocsik.

  • eiffelke2011.05.20 16:11:30

    Kigyulladt vagy felgyújtott? Azért ez is érdekes lehet.

  • HalivudEstevez2011.05.20 16:19:05

    Nem kell metro! Bicikli utat az alagutakba!

  • gabesz:2011.05.20 16:25:32

    Ha izgalomra vágysz, utazz metróval. Ha szerencséd van, ingyen megnézheted az alagutat belülről, amit amúgy csak nagy sebesség mellett, ablakon keresztül láthatsz. Nem tudhatod mikor mosolyog rád a szerencse.....

  • Thrasher2011.05.20 16:37:31

    de ez most megint mekkora kirakatlófasz?
    eddig nem tudták, hogy a száz éves konzervdobozok nem éppen ideálisak?
    meg kellett kérdezni a gyártót, aki nyilván azt mondta, hogy, bocs, ha valamit évtizedekig használtok, akkor nem a mi sarunk, ha szétesik, erre csatt, hirtelen kivonni mindet a faszba?

  • - Rendi -2011.05.20 16:41:35

    Hartke:
    "Isetni szerencse, hogy nem volt utas a kigyulladt metrón.
    Ha lett volna, sokan gyászolnák szeretteiket.
    ha kigyullad a metró az alagútban NINCS MENEKVÉS."

    Egy metrókocsi nem úgy gyullad ki, hogy másodpercek alatt lángba borul, mint a szétlocsolt benzin...

  • - Rendi -2011.05.20 16:43:36

    fourgee: "Valaki felvilágosítana, hogy mi történt? Gyártás közben megváltoztatták a feltételeket? Az Alstom mást gyártott mint amiről a szerződés szólt (mint a Siemens a Combino-ügyben) ?"

    Olyan szerelvényt hoztak, ami nem felel meg a magyar előírásoknak, továbbá a próbafutások során sorra kerültek elő a hibák, amiket nem sikerült kiküszöbölni.

  • GoreX2011.05.20 17:01:53

    Tudomasom szerint 2-3 szerelvenyen kivul mind 1990 elotti.
    viszont ha tekintjuk a m3 vonal hosszabitasanak datumait, akkor az is biztos, hogy ami meg nincs harminc nemsokara az is annyi lesz...

  • Androsz2011.05.20 17:07:31

    Rendi, tudhatod, hogy egy tűzben nem az a fő baj, hogy mindenki megsül. Hanem hogy sokan megfulladnak a mérgező füstben. És valahogy nem tudom elhinni, hogy ha egy ülés vagy bármi más, a harminc éve még nem is létező tűzvédelmi előírásoknak nem megfelelő holmi meggyullad, akkor ott nem lesz másodpercek alatt szép nagy füst. Meg tömeghalál, amikor a valahogy kinyílt ajtókon a megrettent tömeg megpróbál egyszerre kiugrani az alagút sötétségébe, amelyben aztán talán már percek alatt is sikerül kikapcsoltatni a meghajtó áramot. Én ezért vagyok kurva dühös arra a pár idióta kamaszra vagy más baromra, aki úgy érzi, hogy neki nem parancsol akárki, és ő bizony nem oltja el a cigijét egy nyamvadt metrókocsi kedvéért. Szóval a dolog nem vicc, csak meghökkenni nem kellene azon, hogy nahát, a mi szép metrókocsiink tetején a megállókban szép, nagy rozsdás lyukak láthatók.

    De Tarlós bejelentése nem szükségképpen egy hirtelen ráeszmélést tükröz, hanem hogy most lett elég a veszélyből, és a legszarabb kocsikat akkor is ki kell vonni a forgalomból, ha ettől beszarik a csúcsforgalmi közlekedés.

  • gabesz:2011.05.20 17:21:49

    Szét rohad minden, a buszoktól kezdve a metróig. Most jön a nyári szezon szóval készüljünk fel a füstölgő Ikaruszokra is.

  • martinasz2011.05.20 17:25:54

    Jó napot kívánok! Szóval a Szovjet gyártmányu kocsik 35-40 éve működnek! Kiváncsi lennék,hogy majd azok a mocskos kapitalista,imperialista,fasiszta metrókocsik amiket veszünk vajon hány évig fognak működni....de ezt már sajnos én nem fogom megélni....most meg kimegyek a konyhába és kiveszek a 64 mintájú szovjet gyártmányu szaratov hűtőszekrényből egy doboz jó hideg sört és amellet foglak benneteket tovább olvasgatni....HihiHi

  • Tódika2011.05.20 17:30:05

    Az előző városvezetés rutinból tartotta életben ezt a várost. Jól vagy rosszul de működött. Most csak a kapkodás és fejetlenség jellemzi. Átneveznek, összevonnak, bezárnak. Egyre több a lepukkant szemetes kutyaszaros utca. Most már tényleg el lehet mondani, hogy rosszabbul élünk mint 4 éve és hangulatunk is rosszabb. Ha nem hiszed utazz egy kicsit a metrón reggel.

  • makacsfolt2011.05.20 17:44:57

    Az az igazság, hogy lehet,hogy Tarlós is seggnyaló de legalább próbál valamit csinálni. Sajnos ha nincs pénz akkor nem nagyon lehet ugrálni, úgyhogy olyan dolgokra próbál koncentrálni amihez nem kell pénz, hajléktalanok, tisztaság, balesetveszély elhárítása. Nagyon okosan tette ,hogy megcsinálta ezt a sajtótájékoztatót, most legalább alátámaszthatja valamivel,hogy miért kell új kocsikat venni.
    A beszerzés mindenhol a legmocskosabb dolog, a legnehezebb megírni egy helyes műszaki és üzemeltetési specifikációt amit meg is lehet valósítani, aki még nem írt ilyet az ne írogasson véleményeket az Alstommal kapcsolatban. Egyértelmű a helyzet ha francia kocsi nem teljesíti a speckóban leírtakat akkor bukta, és lehet visszavinni átalakítani, amit nem értek ,hogy ez felsem merült a franciákban ,hogy hazaviszük a kocsikat átalakítjuk, és akkor megkapják a pénzt is. Azért már többször megfogalmazódott bennem, hogy míért nem tudunk magunknak gyártani járműveket ,Szegeden csináltak saját villamost ,de rögtön leállították mert valakinek a bizniszét sértette.-- Beszerzés :)

  • PokerKevin2011.05.20 18:03:53

    y m m , . -fcssynynyyv y c xcxbn

  • Britte2011.05.20 18:11:19

    Nem baj, itt már megszokott hogy nem oda megy a pénz ahova kéne.
    Elkezdték anno építeni a 4-es metrót közben meg a metrók sorra szarnak be. Ez már egyenesen szánalmas.

  • LordColdlaw2011.05.20 18:41:55

    Globálisan nem értek jó pár dolgot az elmúlt 20 év történéseiből, aminek az eredménye a BKV, MÁV, kórházak, iskolák állapota. Hogy lehet az, hogy az intézmények cégek fenntartása, korszerűsítése nem sikerült az elmúlt 20 évben?? És akkor nem beszélek arról, mi lett volna, ha ezt létre is kellett volna hozni a semmiből. Minden esik szét, rohad, siralmas a helyzet. Elszámoltatni nem 4-5 évre kéne, hanem 20 évre visszamenőleg, hisz felelősök nagy része még mindig ül a mai napig a parlamentben, párthovatartozástól függetlenül. Elképesztő. Mi meg tűrjük és néha még tapsolunk is a színjátékhoz és a nagy szónoklatokhoz... közben meg metrókocsik gyulladnak ki, buszok esnek szét, embereket nem tudnak ellátni rendesen kórházakban, iskolák siralmas állapotban... és sorolhatnám. Ez a metrós eset sajnos csak egy a nagyon sok közül...

  • - Rendi -2011.05.20 18:49:17

    Androsz: "Rendi, tudhatod, hogy egy tűzben nem az a fő baj, hogy mindenki megsül. Hanem hogy sokan megfulladnak a mérgező füstben."

    Ez világos. De mennyi idő a megállóköz? Szerintem a legtöbb esetben nincs egy perc, talán a Stadionok-Keleti a kivétel.
    Szándékos gyújtogatáson kívül egy percen belül nem telik meg egy kocsi füsttel.

  • blumpen2011.05.20 19:20:30

    Két héttel ezelőtt utaztam egyszer metrón a Lehel tértől a Ferenciek teréig meg vissza. Előtte 4 évvel, mégelőtte kb 10 éve............
    Kibírtam...........

  • p.gono2011.05.20 19:23:12

    a lényeg, hogy a magyar állam adni fog pénzt Budapestnek, hogy ne kelljen ilyen öreg szerelvényekben utaznunk. átnevezett T. I. majd szépen kisajtolja nekünk azokból a csitrikből odafönt. ez csak jó. legyen minden új és korszerű Budapesten. éjjen soká Tarlós Presley.

  • PiBá2011.05.20 19:49:10

    Hmmm ... a vasúti kocsikat nem rövid távra tervezik, nem 30 évre. Persze bizonyos részeket időnként fel kell újítani, de nem kell az egészet kidobni.
    Ez a 30 éves szöveg így elég gáz ....
    Arról miért nem esik szó, hogy amikor az orosz kocsik megérkeztek, a BKV saját maga sok mindent módosított is rajtuk? Pont a nagyobb biztonság érdekében.

  • PokerKevin2011.05.20 20:18:48

    Szerintem azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy magyar cégek építsenek metrókocsikat.
    Ha buszt tudunk építeni (mert szerintem a most próbaúton járó busz jó -86-os vonal), akkor a metrókocsi se lehet bonyolultabb :)

    Tudjátok ezek a tenderek, közbeszerzési pályázatok = legalizált korrupció, állami pénzek elsikkasztása.

    Mindenki tud példát arra, ha valamit ilyen úton akarnak megépíteni, akkor az 1,5-3-szorosába kerül az aktuális piaci árnak (Fővállalkozó-alvállalkozó- végül a kisvállalkozó, aki elvégzi a munkát! Magyarán a piramis alsó lépcsőfoka kis pénzt kap vagy nem is kapja meg! (Az állam és a fővállalkozó mossa kezeit, a középső részen elhelyezkedő cégek pedig már nem is léteznek, így nincs kit perelni). OKOSAK! No, persze a fővállalkozó is tudja, hogy ezek a cégek nem léteznek, mert azok is ők, csak más személyeken keresztül...

  • pefe2011.05.20 20:37:05

    csak nekem gyanús, hogy a metrókocsik csak azóta gyulladnak ki, mióta összevesztek az Alstrommal, és "nem állapodtak meg az oroszokkal"? Most meg mégis sürgősen az oroszok kellenének.

  • marhaszív2011.05.20 21:48:17

    igazán nem értem, miért nem lehet lángoló metrókocsikban utazgatni!? nyamvadt, válogatós, finnyás népség. faszom kivan. na.

  • Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ2011.05.20 21:51:52

    1: Nem kellet volna belefogni a rekord ideig tartó (és egyébként értelmetlen) 4-es metróalagút építésébe. Annak az összegéből, akár hazai gyártóval, már mindhárom vonalon zsírkirály maglev (na jó ez túlzás, de azért nagyon fasza kis) kocsik közlekedhetnének...
    2,TE BKV-s valaki,aki böfögöd ezt a 10-15 mp-s késést, meg a 2:45-ös járatkövetést, elmész ám te a büdös 3,14csába, hogy finom maradjak! Ember! Délelőtt 11 órakor, a metró követési ideje 5 és fél perc!!!!!
    Látszik, hogy soha nem utazol rajta!

  • csicskulátor2011.05.20 22:06:42

    Én csak azt nem értem, hogy hogyan vannak még olyan emberek, akik "fideszpártiak" meg "MSZPpártiak" vagy akármilyen pártiak. Foggal körömmel védik ezeket a retkeket, mert MIND az! Mikor látja végre mindenki be, hogy itt kollektív elbaszás van. Semmi sem működik jól. Se most, se négy éve, se nyolc, se tizenhat ... ez az egy igazság van. Az egymásra mutogatós buziskodás csak kifogás.

  • insideroutsider2011.05.20 22:14:23

    Vagy fiatalabb használt kocsikat közbeszerzésen a 4-es metróra így 2013-ig tudjuk vállalni a határidőt és nem esünk el EU-s pénzektől, majd ezeket a kocsikat szépen lassan átcsoportosítani a kettesre és a hármasra, ha már normális közbeszerzést sikerül új kocsikra kiírni, lásd egy esetleges hazai szereplő bevonásával, mint a Ganz, ami azért sem lenne buta ötlet, mert a villamospark is kezd benne lenni a korban...

  • molnibalage2011.05.20 22:30:05

    "Kiváncsi lennék,hogy majd azok a mocskos kapitalista,imperialista,fasiszta metrókocsik amiket veszünk vajon hány évig fognak működni..."

    Bullshit komment.

    1. Azokon a metrókon nem süketülök meg nyáráno meg év közben sem, mert ismerik a zajcsökkentés fogalmát.

    2. Nem sülök meg, mert van légkondi.

    3. És nem gyulladnak ki, ha jól vannak megcsinálva, mert nem +30 évesek.

    Az csak egy mítosz, hogy az orosz technika strapabíróbb és igénytelenebb adott technológia alkalmazása estén...

  • molnibalage2011.05.20 22:32:21

    "Az előző városvezetés rutinból tartotta életben ezt a várost. Jól vagy rosszul de működött. "

    Már bocsánat, de lófaszt. A 20-30 éves technika még elketyegett. Akkor kezdett végérvényesen darabjaira hullani, mikor már kifele állt a kormányrúd a kezükből. A n+1 elbaszott projektből olyan fejlesztéseket lehetett volna csinálni, hogy ihaj. Persze a fővállalkozó nélkül (!) 4-es metróból könnyebb volt lopni...

  • molnibalage2011.05.20 22:34:47

    "Szándékos gyújtogatáson kívül egy percen belül nem telik meg egy kocsi füsttel."

    Ez így megjósolhatatlan. Azt tudom, hogy lakástűznél kipróbálták már. Adott esetben 60 másodperc után lehet olyan légkör van, hogy két szippantás után KO...

  • molnibalage2011.05.20 22:35:56

    "csak nekem gyanús, hogy a metrókocsik csak azóta gyulladnak ki, mióta összevesztek az Alstrommal, és "nem állapodtak meg az oroszokkal"? Most meg mégis sürgősen az oroszok kellenének."

    Az a csoda, hogy eddig nem gyulladtak ki sorban...

  • hagyma2011.05.20 22:37:54

    na vegre, mar akartam mondani a metrotuzek utan, hogy feltetlen meg kell varni, mig benn eg 200 ember?

  • bgabor19112011.05.20 22:43:22

    Tessék szépen előrángatni Demszky Gábort a horvátországi villájából, és megkérdezni tőle miért nem vásárolt új szerelvényeket 1990 és 2010 között a régi szovjet roncsok helyett. És hogy miért bővítette 20 év alat csak alig alig a buszparkot új buszokkal, miért van az hogy a budapesti buszok több mint 70%-át még ma is az elavult és balesetveszélyes Ikaruszok teszik ki. És hogy miért kellett ezek helyett az égetően szükséges beruházások helyett ezermilliárdokért új metróvonal fúrását erőltetnie.

    Tessék szépen előkeríteni, hogy feleljen azért a 20 évnyi rombolásért, amit csinált.

  • TibiOriginal2011.05.20 23:25:46

    Érdemes lenne megnézni milyen tendert írtak ki, mit és milyen gyorsan szereztek be Prágában a helyi piros vonal meghosszabításakor. Konkrétan 4 megállónyi szakasz épült 2 év alatt, ezzel egy időben a beszerzési tender is végigment, felújítottal a vonalon további 12 állomást, kicserélték a vezérlés minden kis csavarját és a sínpályát... A metró szabványok ugyan azok maradtak mint régen (mint nálunk), az új kocsik ára pedig 28%-kal alacsonyabb volt mint a francia csigazabálók szarsága.

  • hagyma2011.05.20 23:51:06

    mm

  • for-avar2011.05.21 05:19:36

    hovatovább már nem azt mondjuk égett szag van füstöl a szerelvény(vonat)...hanem világít,érdekes szaga van...mivel akkor óvatosabban mehetnek
    Ha kivonják a 100-104(Tamara)tól 150-ig a kocsikat az komoly baj lesz.Konkrétan nem marad tartalék!Kb 1 hónapig ez a feszített ütem ki fogja nyírni a 200asokat is!Amelyek között sok már vegyesen tud csak üzemelni(nem sorban követik egymást számozásban)Nem most romlanak el...hanem már évek óta!Túlfutották magukat és a vezetőség halasztott...halasztott...halasztott
    Amikor a Ganz Hunslet G2 elkészült annak kellett volna kb 20 éve leváltani a régi szerelvényeket.De nem sikerült!A BKV a Ganzot nem fizette ki az tönkrement új szerelvények nem jöttek!2005ben 28 napra jutott egy meghibásodás egy vonatra vagy egy személyzetnekí.mára ez akár 1 napra is leeshet!Évekig vártunk a francia csodára késett...miatta nem folytatták a felújításokat "hiszen mindjárt itt van az új" felkiálltással!
    Eredmény?Új még nincs de régieket lassan nem lehet kihozni a kocsiszínből!Nem veszélyesek,attól nem kell félni hogy elégsz vagy megsülsz...csak elromlik:utasok ki,bosszankodás,késés!Zsúfoltság...
    mondjuk a Barbikat kivonni dőreség lenne mert azokat felújították...igaz az sem most volt!És ugye a 300 asok(4 szerelvény)lassan 20 évesek(100-104 43!)

  • for-avar2011.05.21 05:23:47

    Ja és ez a technika a chicagói magasvasútról mintázták a németek.Majd 45ben a szovjetek rekvirálták...kb 80 éves technika...
    Ami az orosznál működik az mind a németektől(későbbamerikaiaktól)lopták

  • kvadrillio2011.05.21 05:38:53

    Nem kellett volna GIGABERUHÁZÁSKÉNT KEZELNI A 4-ES METRÓT, MERT AZ SE KIRÁLYOKAT SZÁLLÍT !!!
    Nem Debreceni stadionra kellett volna 10 milliárdot adni meg milliárdokat osztogatni felesleges dolgokra, hanem a tömegközlekedést kellett volna elsődleges prioritásként kezelni.

    Láttam olyan metrókocsikat, amelyek tetejét végig rozsdás lyukak díszítették.....majdnem szétesőben....ELKÉPESZTŐ FELELŐTLENSÉG !!!!!

  • kvadrillio2011.05.21 05:41:14

    DE AZÉRT ANNAK MONDJUK SZEMÉLY SZERINT IGEN-IGEN ÖRÜLÖK, HOGY CSÁNYI SÁNDOR VAGYONA 1 ÉV ALATT 35 MILLIÁRDDAL GYARAPODOTT !

  • kvadrillio2011.05.21 05:47:06

    Azután nem kellett volna Vitézy Dávidnak /aki Orbán Viktor rokonya !!!/ kreálni egy szervezetet Bp-i Közlekedési Központ vagy mifrancot, amely tele van léhűtő igazgatókkal, akik most szervezgetik önmagukat és apparátusukat sok pénzért..., miközben a metrókocsik füstölögve rohadnak ki egymás után az utasok alól !

  • thepret2011.05.21 08:01:56

    Ideje lecserélni...

  • Piraeus2011.05.21 08:08:24

    kubatov_kommunista
    Egy dolog érdekel és semmi más. "A metrók menjenek mert máskülönben tarlós bukott ember!"

    Ezt akkor is így, ilyen bátran és határozottan fogod követelni, ha elvárásaidnak megfelelően megy a 43 éves metró csak éppen veled együtt ég el az alagútban?

  • Piraeus2011.05.21 08:10:01

    @kvadrillio: Milyen rokoni kapcsolatban vannak?

  • bgabor19112011.05.21 09:44:35

    Én azt nem értem, miért jönnek egyesek azzal hogy "ha más EU országoknak megfelelt ez a metrókocsi, akkor nekünk miért nem?"

    Nagyon egyszerű ugyanis a helyzet:
    Ha a szerződésben X feltételekben állapodunk meg, amiket a szolgáltatásnak teljesítenie kell, akkor hiába szolgáltat a kötelezett Y-t, ezzen nem fogja tudni teljesíteni a szerződést, mert nem ebben állapontunk meg. A jogosult(jelen esetben a BKV) ezt nem köteles átvenni, mert ez hibás teljesítés. A jog szerint ilyenkor a BKV követelheti a kijavítást, ha meg nem javítják ki időre, elállhat a szerződéstől, és az Alstromnak vissza kell adnia a pénzt. Ennyire egyszerű. Itt egyedül az Alstrom a hunyó.

  • csicskulátor2011.05.21 09:59:40

    @Piraeus:

    "@kvadrillio: Milyen rokoni kapcsolatban vannak?"

    Mindkettő cigány! Ehh XD XD

  • csicskulátor2011.05.21 10:06:06

    @Piraeus:

    Ja de bocs a Vitézyben csörgedezik nem kevés dzsuziai vér is. XDXDXDXDXD

  • - Rendi -2011.05.21 11:01:59

    Komment a BKV Figyelő blogról:

    "Semmi gond nincsen, a 2-es vonalról kivonják a barbik nagy részét (1 marad belőle összesen), és még néhány 100-as pályaszámút.
    A kivont kb 5 szerelvény (25 kocsi) helyére a 3-as vonalról érkeznek 200-as pályaszámú szerelvények, amiket már ott sem használnak, mert olyan rossz állapotban vannak. Nem baj, korban fiatalabbak, mint a 100-as vonatok, tehát nyugodtan jöhetnek. Hátha majd itt is lesz igazi metrótűz, nem csak a 3-as vonalon.
    A kedves döntéshozóknak hiába magyarázták többen is, hogy a barbikat nem kellene kivonni, mivel sokkal jobb állapotban vannak (élettartam növelő felújításon voltak), mint több másik szerelvény, Tarlós Úr és a városvezetés ezt figyelmen kívül hagyta és úgy döntöttek, hogy a legöregebb járműveket (100-150 pályaszámig) kivonják a forgalomból."
    [link]

    + tudtommal a Barbik belseje "tűzállóbb", mint az eredeti borítás.

  • Puch Cavette2011.05.21 11:05:08

    Ok, hogy egy újságírónak nem kell feltétlenül műszaki végzettségűnek, -érdeklődésűnek lennie, de ha már így van, megszólaltathatott volna egy szakembert, mielőtt a hülyeség szócsöve lesz. Ha meghibásodik egy műszaki berendezés, ki kell cserélni az elöregedett, tönkrement alkatrészt, oszt' jó napot. Olyan nincs, hogy valamit azért kell kivonni a forgalomból, mert papíron meghaladta a tervezett korát. Amit rendesen szervizelnek, az műszakilag jobb egy fiatalabb, de elhanyagolt példánynál.
    Ha az újságíró megkapargatta volna kicsit a felszínt, talán kiderül, hogy a Főváros csak indokot keresett ahhoz, hogy ritkíthassa a járatszámot, ezzel költséget spórolva. Vagy az, hogy alkatrész ugyan lenne, csak a BKV-nak nincs már pénze/hitele megvenni. Esetleg így készítik elő a kommunikációját annak, hogy szar ugyan az Alstom szerződés, de nincs mit tenni, alá kell írni?
    Egy kicsit komolyabb hozzáállást várnék. Jó reggelt kívánok!

  • Puch Cavette2011.05.21 11:14:51

    Ok, hogy egy újságírónak nem kell feltétlenül műszaki végzettségűnek, -érdeklődésűnek lennie, de ha már így van, megszólaltathatott volna egy szakembert, mielőtt a hülyeség szócsöve lesz. Ha meghibásodik egy műszaki berendezés, ki kell cserélni az elöregedett, tönkrement alkatrészt, oszt' jó napot. Olyan nincs, hogy valamit azért kell kivonni a forgalomból, mert papíron meghaladta a tervezett korát. Amit rendesen szervizelnek, az műszakilag jobb egy fiatalabb, de elhanyagolt példánynál.
    Ha az újságíró megkapargatta volna kicsit a felszínt, talán kiderül, hogy a Főváros csak indokot keresett ahhoz, hogy ritkíthassa a járatszámot, ezzel költséget spórolva. Vagy az, hogy alkatrész ugyan lenne, csak a BKV-nak nincs már pénze/hitele megvenni. Esetleg így készítik elő a kommunikációját annak, hogy szar ugyan az Alstom szerződés, de nincs mit tenni, alá kell írni?
    Egy kicsit komolyabb hozzáállást várnék. Jó reggelt kívánok!

  • Puch Cavette2011.05.21 11:16:07

    Néha csak egyszer ismétlek.
    Néha csak egyszer ismétlek.

  • viktor1342011.05.21 16:37:59

    Azért figyljétek meg, hogy ezt most azért állítják le, mert mindenféleképp akarnak az orszoktól venni metrót, mert az jó nekik.
    Először aláásni az Alstom metrókat, majd kivonni pár szerelvényt, és lehessen mutogatni arra, hogy az Astom nem érkezett meg időben, majd jól megvenni az oroszoktól és az Alstomra mutogatni.

    Szerintem nincs direkt a kocsikon karbantartás, de lehet, hogy a kiéget kocsit is direkt gyújtották fel... :)

    [link]
    [link]
    [link]

  • kristoof2011.05.22 12:38:11

    Ez megint csak egy kapkodós hülyeség! Semmi értelme nincs... esztelen baromság! :-((( Sajnos végig olvastam a kommenteket, de alig pár embernek jutott eszébe, hogy néhány fontos kérdés kimaradt a sajtótájékoztatóból:

    1. Hány évesek is voltak a kigyulladt metrókocsik??
    2. Az senkit nem zavar, hogy a 40 éves kocsik nagy részét a Ganz felújította tízen éve???
    3. Nem kellett volna műszaki felmérést készíteni???
    4. Miért a jó állapotú kocsikat kellett leállítani???

    Szóval Tarlósnak úgy látom, hogy hetente szüksége van öt perc hírnévre!!:-((( Sajnos az eddig megszokott színvonalon vagyunk! :-(((

  • don brada2011.05.27 12:45:38

    "Amikor a Demszky volt akkor még nem voltak ezek a metrókocsik 43 évesek, vagy igen?"
    Tudsz fogalmazni -e?
    vagy nem?

    Amúgy 41 évesek.

    Ráültetném az égő kocsik roncsaira Demszkyt, Hagyót és a többi pajtását.
    Mindezt akkor úszhatnák meg, ha kifizetnek 50 új metrókocsit, saját zsebből.

  • együttnemműködő2011.06.05 12:41:17

    Tisztelt Tarlós István Főpolgármester Úr!

    Nem tudom, hogy olvassa-e valamikor is jelen írásomat (nagy valószínűséggel nem), de amennyiben igen, úgy remélem, hasznára válik.
    Rendkívül értékelem az Ön aggodalmát a budapesti utasok iránt, és fáradságos munkáját, melynek eredményeképpen Ön évre pontosan megmondta a metrókocsik korát, számszerű adatokkal alátámasztva és nagyobb súlyt adva aggodalmának.
    Ám Ön mégis elkövetett egy apró hibát. Habár a negyvenhárom negyven évnél idősebb metrókocsi egy helytálló számadat, mégsem mondhatom az Ön adatait teljességgel helyesnek. Ugyanis nem öt darab 43 éves metrókocsija van a metrónak, hanem csak négy. Az 1968-as szerelvény ugyanis négy kocsiból állt, és nem ötből. Két évvel később nem 38, hanem 39 db most 41 éves kocsit rendeltek. Ennek egyszerű oka van: több forrásból is megtudható, valamint ha valaki éveken át a metróval foglalkozik, kizárt, hogy ne botolna bele akár egyszer is abba az adatba, hogy kezdetben nem öt, hanem három kocsis szerelvényekben közlekedtek a vonatok. A 103-as psz. kocsit a próbaszerelvényből kiszedték, emellett az 1970-es szerelvényekből tizenhárom állt forgalomba. amikor a vonatokat ötkocsisra bővítették, akkor a pályaszámok folytonosságának megőrzése érdekében a kocsikat átcsatolták, a 103-as újra forgalomba állt, a 104-est pedig az első szerelvényhez csatolták, és a 4 db 1968-as kocsihoz hasonlóvá alakították. A többi, azonos kivitelű szerelvényt ötös egységekben állították újra forgalomba, az ezután is együtt közlekedő 140-141-142 kocsik pedig a későbbi gyártású 143-144-gyel együtt közlekedtek ezután. Ezen adatokat bárki, aki a metrón utazott, a közlekedő kocsik oldalára felcsavarozott gyári táblákon követhette egészen az idősebb kocsik kivonásáig.

    (folytatás következik)

  • együttnemműködő2011.06.05 12:44:56

    (folytatás)

    Rendkívül sajnálom, hogy a metrókocsik korának éves pontossággal való kutatásainak során ezen adatok nem jutottak el Önhöz (bár megjegyzem azt, hogy általam bizonyos okokból meg nem nevezett helyeken a kocsik forgalomba állításának éve fellelhető volt korábban az interneten is), mindenesetre ezt nézve egy ez esetben korrektebb megfogalmazás, a "43 db 40 évesnél idősebb metrókocsi" helytállóbb lett volna, valamint valószínűleg képe lett volna elérni azt a hatást, amit az "5 db 43 éves és 38 db 41 éves" kiváltott.

  • forei2011.06.27 17:50:34

    Tarhás papát mikor vonják ki a forgalomból ?

Szegeden nyaralok az idén!

Szegedi élménybeszámolóddal most egy családi nyaralást nyerhetsz!

Törökország

Tengerparti pihenés, feltöltődés várja. 49 900 Ft / fő / 7 éjtől