Konrád
8 °C
21 °C

Várkabin libeg majd a Duna felett?

2011. 06. 08. 00:55

Új turisztikai attrakció tervéről rántották le a leplet egy keddi budapesti turisztikai konferencián: lanovkaszerű kabin libegne másfél-két év múlva a pesti Dunakorzóról a Várhegyre drótkötélpályán, ha az elképzelés megkapja a szükséges engedélyeket.

A Várkabin fantázianevű 30 fős libegő Budai Zoltán, az ötletgazda Budai és Barta Tanácsadó Kft. vezetője szerint a városképhez illeszthető, az állomás építmények rendkívül kicsik, így nem zavarják a panorámát, a függesztő-, és vontató kötelek légiesek, szinte láthatatlanok lesznek.

A magyar lanovka két állomása Pesten a Dunakorzó és a Széchenyi-tér közötti rakpartszakaszon, Budán pedig a Várbazár területén, vagy afelett, a Várhegy keleti lejtőin lenne.

A tervek szerint az állomások között 35-45 méternyi szintkülönbség és 500 méter távolság lenne, amit a Várkabin körülbelül 5 perc alatt küzdene le, az előzetes elképzelések szerint fejenként 5 eurós menetdíjjal.

A beruházásról egyelőre annyit lehet tudni, hogy a projektgazda egy magyar mérnökökből szerveződött társaság, a kivitelezés időtartama pedig mintegy 8 hónap. A kabint a tervek szerint a Doppelmayr Seilbahnen készíti.

Molnár József, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ ügyvezetője a még engedélyeztetési eljárás előtt álló projekt magántőkéből épülne, 6-8 milliárd forintból.

Az ötletgazda a Várkabin létjogosultságát két példával támasztotta alá: a barcelonai Montjuic Cable Car-ral és a szingapúri Jewel Cable Car-ral.
Nem ez az első turisztikai ötlet Budapesten az elmúlt években.

A gellérthegyi sikló az eredeti tervek szerint már2008-ban épülni kezdett volna, a lágymányosi gyaloghídról már az 1996-ra tervezett Expo előtt is tervek születtek, legutóbb Fellegi Tamás nemzetierőforrás-miniszter beszélt róla, mint megvalósítandó projektről.

Hozzászólások (100)

  • Kicsit Karcos2011.06.08 09:09:08

    Mr Chablis:

    5 ejróért egy pofa sört nem kap a turista, és azt másnapra elfelejti. Ezt nem felejti el, lő róla ezer fotót, meséli mindenkinek.

  • [Sqll]Gab2011.06.08 09:09:39

    Inkább a Várkert Bazárt raknák rendbe!

  • trapperfarmer2011.06.08 09:09:56

    Kamarawood: "Költsék a Gellérthegy-Várhegy lanovkára a pézüket a befektetők..."

    Rossz a beidegződésed... Ha a befektető erre a libegőre akar költeni, a másikra meg nem akkor mi van? Ráparancsolsz?

  • GregoriusMagnus2011.06.08 09:10:08

    Kinézetre undorító megoldásnak tartom. A városkép olyan lenne tőle mint egy zsibvásár. Az ötlet nem rossz, csak nem most és nem így. Ami a pesti alsó rakpartnak kell, az pont egy újabb felszíni állomás. Ráadásul ilyen undorító. Nem mintha nem támogatná mindenki a beépítetlen területek beépítését Budapesten... De nem is a megvalósítás volt a cél. Ez az egy nyugtat. Hanem az, hogy kifizessenek valakinek egy valag pénzt egy pályázatra és tanulmányra. Ilyen ínséges időkben biztos ilyen impozáns tervekre van szükség. Jó befektetésnek tűnik. Hiszen a sikló sem rohad ám el alattunk. Az legalább rusztikus, ha rohad is. Ez majd olyan lesz mint a MÉH központi látvány-telephelye.

  • trapperfarmer2011.06.08 09:11:26

    (sqll)Gab:
    Ez nem kívánságműsor, ez nem közpénzből megy.

  • papugaja2011.06.08 09:12:02

    Valaha Dubrovnikban is volt lift a hegyre.

  • papugaja2011.06.08 09:13:50

    Szobatars:
    Az Airrace idejére bele kell ereszteni a vízbe a kötélpályát.

  • trapperfarmer2011.06.08 09:14:41

    Gregorius Magnus:
    "Hanem az, hogy kifizessenek valakinek egy valag pénzt egy pályázatra és tanulmányra."

    Nem közpénzt fizettek ki, hanem magánbefektető állja. Senkinek semmi köze nincs mire költi.

  • Kicsit Karcos2011.06.08 09:16:25

    Az meg nem tudom, hová tűnt, hogy a 80 ejrós gondola 6 főre szól. Igaz, kicsit hosszabb időre, de vízen sokan utaztak már, víz fölött meg kevesebben. Mi van amúgy a vízibusszal?

  • mitmikor2011.06.08 09:19:07

    a városkép miért romlik ettől? pár sodrony kábelől amit 50 m-ről már nem is látni? ... persze maradjon minden így, jó ez nekünk, túrista meg úgysem jön ide... aki jön meg majd megnézi a hősök terét...semmilyen 21-ik századi látványosságunk nincs, de még talán 20-ikból sincs...

  • Buzi néni2011.06.08 09:19:32

    Ha belecsusszan a Dunába, akkor mindenütt bent leszünk a híradóban öt másodpercig, ez tény. Söt, lájkolnak a fészbukosok.

  • Buzi néni2011.06.08 09:23:13

    "Nem közpénzt fizettek ki, hanem magánbefektető állja. Senkinek semmi köze nincs mire költi." Nem tudom hány és mekkora válság kell ahhoz hgy megértsétek, hogy minden pénzhez mindenkinek köze van, elöbb vagy utóbb, közvetlenül és közvetetten, passzívan vagy aktívan, törvényesen vagy törvénytelenül. Nincs ilyen hogy nekem majd mindenféle önjelölt nábobok befektetgetnek a fejem fölött, vagy mérgemben megkóstolom a lábujjukat.

  • bpetrol2011.06.08 09:24:47

    A budapesti városképre tényleg ne hivatkozzatok, mert olyan nincs is. :)

  • kötözködő2011.06.08 09:26:28

    Ezek a tervek csúnyák, de az ötletre magára nem kéne ilyen ostoba módon hurrogni. Ha nem létezne a sikló, és most akarnák megépíteni, tutira ugyanezek lennének a reakciók.
    A városképnek (világörökségnek) meg csak az része, ami statikusan ott áll, különben autók meg villamosok sem járhatnának a budai oldalon. Ha a felső végállomást jól el tudják rejteni (pl. a Várbazárban), akkor semmi akadálya városképileg a beépítésnek.
    Még egy ötletem is van: a pesti végálomás lehetne egy épületen, pl. a Csipak-pláza tetején.

  • dArKhAlF2011.06.08 09:26:46

    Aki a látványtervet csinálta azt puskával tériteném el a szakmájától. Horror...

  • trapperfarmer2011.06.08 09:26:51

    "Nem tudom hány és mekkora válság kell ahhoz hgy megértsétek, hogy minden pénzhez mindenkinek köze van, elöbb vagy utóbb, közvetlenül és közvetetten, passzívan vagy aktívan, törvényesen vagy törvénytelenül. Nincs ilyen hogy nekem majd mindenféle önjelölt nábobok befektetgetnek a fejem fölött, vagy mérgemben megkóstolom a lábujjukat."

    Értem. Tehát nekem is közöm van ahhoz, hogy te mire költöd a bevételeid? Az a világ már véget ért nem?

  • tuono2011.06.08 09:26:58

    Szerintem jó az ötlet, de én a kapacitását nem értem. 30 fős? Erre egy busznyi ember sem fér fel, pedig Budapesten jelentős a buszos körutazással érkező turisták száma. Értem én, hogy egy nagyobb kabin panorámát rombol, de ez a kapacitás karcsú.

  • Ahoj-2011.06.08 09:30:07

    Már csak remélni tudom hogy az ilyen hülye ötletpályázatokat nem a mi adónkból finanszírozzák. Hamár ennyire építeni akarunk akkor hozzuk át a földalattit a Clark Ádám tér - Krisztina tér - Mártonhegy - Farkasrét - Gazdagrét útvonalon, ebből kanyarodhatna fel egy elágazás a Budai várba

  • Buzi néni2011.06.08 09:36:55

    "Értem. Tehát nekem is közöm van ahhoz, hogy te mire költöd a bevételeid? Az a világ már véget ért nem?"
    Nem, hanem csak most indult be. Az egykori két "világ" rossz tulajdonságai összemosódnak, a "tulajdont" szabályozással védik, hogy számszerüen nöjön, a tulajdon nélküli emberek kizárása pedig laissez faire alapon történik. A görögöknek azt mondják, hogy használjanak kevesebb pénzt, a tulajdonosoknak azt, hogy építsenek a Duna fölött ingó golyóbist.

  • ngj2011.06.08 09:37:51

    Szerintem meg a pesti oldalra építeni kellene egy kilátót lifttel és annak a tetejéről indulhatna a kabin, a budai oldalra meg egy csúszdát hogy gyorsabban le lehessen érni a Duna partra. Ezekért külön külön is lehetne 5 ójról kérni. Üvegből lehetne az egész és akkor a városképet sem rontaná el.

  • Grundaktiv_Gergo2011.06.08 09:42:22

    Nekem az a megdöbbentő, hogy sokan még az "igazi" Libegőt se ismerik, vagy ha ismerik, nem ültek rajta soha. Igaz, sokaknak évente 1-2x van lehetőségük sífelvonózni Muraun, de azért a budai Libegőt nem érdemes kihagyni![link]

  • czejp2011.06.08 09:44:57

    Magántőke 6-8 Milliárddal, érdekes. Ez is valami Zrt, amit megdob pár tiz milliárddal az állam ?

  • Guthi2011.06.08 09:45:07

    Valaki gondolt már arra hogy milyen látvány lesz onnan fentről, mert semmilyen....nem hegyekben vagyunk. A Duna felett?......mi?......

    Két példával támasztották alá....???...méghozzá:

    Montjuic Cable Car
    [link]

    Jewel Cable Car
    [link]

    Szegény pára kint járt..és ezt a betegséget kapta el! Cable car. Akkor lehetne a Deákon egy Eiffel torony is! Ilyen gazdaság politika mellett, hogy valósulhatnak meg ilyen ötletek....jóó ég....

  • szódabár2011.06.08 09:46:36

    Szerintem olcsóbb beruházás, mint például a 300 milliós időkerék volt, ami két hét után elromlott és 50 millióba került a javítása...
    Ez legalább visszafordítható, lebontható szerkezet, meg lehet tőle szabadulni, ha nem válik be. Az áráról csak annyit, hogy a Budavári Siklót a külföldieken kívül használja valaki és Halászbástyára a turistákon kívül vesz valaki belépőjegyet? Tudomásul kell venni, hogy a látványosságok külföldön is pénzbe kerülnek, egy spanyol vagy olasz templomba a turistának belépőt kell váltani, akkor is, ha misét akar hallgatni.

  • Németh András2011.06.08 09:48:21

    8 milliárdé megépítik, 1400 ft a jegy. Tehát olyan 5,7 millió utas után már termelei is a nyereséget

    15 millárd/km-es áron inkább hidat szokás építeni nem libegőt...

    ez akkora kamu hogy fáj....

  • megállnék egy szóra2011.06.08 09:48:35

    New York-ban, a Manhattan-t Roosevelt Island-dal összekötő, kb. 10 percenként közlekedő, kabinonként 125+1 fős befogadó képességű tramway-t simán igénybe lehet venni a jeggyel, heti-, kétheti, akármilyen bérlettel. Nem értem, hogy a Budavári Siklónak és ennek a használati díja miért nem lehet benne a BKV jegy árában.

  • toce2011.06.08 09:49:43

    Inkább egy gyaloghíd sok zölddel és éttermekkel...

  • GregoriusMagnus2011.06.08 09:50:56

    "túrista meg úgysem jön ide"

    A legnagyobb visszatartó erő nem az, hogy itt nincs mit megnézni. Hanem az a kényelmetlenség, ami azzal jár, hogy még nincs bevezetve nálunk az euró.

    Egyébként csak röhögnék, ha egyszer ide is beköszöntene annyi turista mint mondjuk a csehekhez. Mi sem férünk el ebben a városban. Ha megérkezik egy emeletes busz kirakni a turistákat az alsó rakparton, már Vecsésig áll a sor.

    "Nem közpénzt fizettek ki, hanem magánbefektető állja. Senkinek semmi köze nincs mire költi."

    Nem a kivitelezésről beszélek. A Sportaréna is magántőkéből épült. Egy francia cég építette. De ettől még rengeteg adófizető pénz ment el a tanulmányokra és tervekre. Persze ha megnyugtattok, hogy ebben még semmi ilyen pénz nincs, akkor don't gond.

  • forei2011.06.08 09:51:08

    gondolom ugyanaz a cég üzemelti, ami az Ezüsthajót és Kaja Ibrahim a főnök :)

  • Hezi2011.06.08 09:51:36

    Ez a 'libegő' projekt, elhessegeti az AIR RACE-t?
    (Mondjuk, a Gubacsi hídhoz?)

    Korábban volt egy picivel értelmesebb ötlet is, h gyalogos hidat szerettek volna létesíteni.

    Szemeim előtt már lebeg a vízió:
    - Gyalogoshíd
    - libegő
    - AIR RACE a 'légies' kábelek között

  • GregoriusMagnus2011.06.08 09:57:43

    "Ha nem létezne a sikló, és most akarnák megépíteni, tutira ugyanezek lennének a reakciók."

    Hát ha a siklóból is egy ilyen üvegbúra-vasutat akarnának szürke acélszerkezettel, én azt is lehurrognám. Olyan, mintha Budapest főépítészei 10 éve küzdenének a wc-n. Elég a Lágymányossal szemben fekvő egykori vasúti rendező beépítését megtekinteni. Undorító. Pedig még vadi új. Lehetett volna valami szép, impozáns, de most inkább Kelet-Berlinre emlékeztet egy csipet Párkánnyal.

  • felucca2011.06.08 09:57:43

    Szerintem nem kell rinyálni, ahogy jött, úgy el is felejtődik a dolog. Ennyi betűt nem ér ez meg. Mondom ezt úgy, hogy szerintem Budapesten szükség van gyaloghídra (nem itt) és kötépályára is (de nem itt). Szóval nyugi!

  • Tibek2011.06.08 10:00:36

    Besenyei Péternek majd kell szólni, hogy hogy ott kötél lesz kifeszítve :)

  • papulimapuli2011.06.08 10:02:01

    idézek

    "aha. jól hangzik. magántőkéből. az is jól hangzik.

    számoljunk egy keveset. 8 mrd huf lenne az ára, mondjuk szeretné a tulaj, ha 10 év múlva már nyereséget termelne a cucc. azaz évi 800 milla nyereségre lenne szükség. hm.

    az egyszerűség kedvéért kerekítsük ki 1 mrd az éves bevételigényt (karbantartás, költségek, munkabérek, marketing, korrupciós felárak)

    ez a cucc tud üzemelni mondjuk márciustól novemberig, azaz max 9 hónap egy évben, de legyen 10. azaz havi 100 milla bevételt kell termelnie. 6 eurós árakkal az pontosan 66666 db eladott jegy havonta, ami naponta 2200-2300 jegy.

    elég keménynek tűnik.

    12 fős kabinokkal 184 db teltházas indítás, minden nap, hétköznap is, tavasztól őszig.

    ha mondjuk délelőtt 10-től van nyitva éjfélig, akkor az azt jelenti, hogy 5 percenként indulnia kell egy teli kabinnak. (oké, ha oda-vissza számoljuk, akkor 10 percenként. haha.)

    hát, kedveseim, ez a cucc baromira nem tűnik életképes üzletnek,

    hacsak!

    nem száll be néhány mrd huf adóforinttal szeretett kormányunk. én olyan 6-8 mrd-ra tippelnék. "

  • Ejoy2011.06.08 10:03:42

    Teljesen életszerű a projekt!

    Számoljunk állandó(!) 30 fővel, 5EUR/fő bevétellel, és azzal, hogy kb. napi 16órában üzemelne úgy, hogy egy oda vissza út a menet idővel, ki-beszállással együtt lesz kb. 30 perc.
    A beruházási költség lesz 6mrd forint.
    A várható éves bevétel abban a képtelen esetben, ha mindig teljes kihasználtsággal megy, akkor lesz kb. 525mFt.

    Ebből kell finanszírozni az üzemeltetés teljes költségét, és a beruházást.

    Mivel azt nem tudjuk, hogy mennyiért lehet ezt üzemeltetni, csak azt tudjuk kiszámolni, hogy ha nulla üzemeltetési költséggel menne (ami persze elképzelhetetlen), akkor is több, mint 11év alatt jönne vissza a befektetett összeg. Az üzemeltetési költségekkel ez talán lesz vagy 20 év.

    Ha ez komoly, akkor gratulálok az ötletgazdáknak, de én igazából azt gondolom, hogy a nagyszabású terv csak arra lesz jó, hogy szép sok euró támogatást kilopjanak a megvalósításra, majd természetesen bedől az egész...

  • fovarosi.blog.hu2011.06.08 10:03:45

    Ez is a meg nem épült Budapest rovatban végzi. Emlékeztek még a Budapest Eye projektre? Kilátótorony a Citadellán. Na, az is pont ennyire volt értelmes.
    [link]

    Amúgy drótkötélpályát álmodtak már egy csomó helyre:
    [link]
    (A cikk alján)

    Érdekes az árazás is. Egy tegnapi cikkben még 5-10 euró szerepelt, most már csak 5 euró.

  • Ahoj-2011.06.08 10:03:47

    Kössük össze a János hegyi libegővel is, hát bakker legyen már valami értelme a dolognak. Ráadásul Nem kéne a dugóban állni, felszállsz erre a libegőre mondjuk Budagyöngyén és 10 perc alatt leszállsz a Vigadónál :))

    Apropó hogy áll a Gelért hegyi sikló? Annak már járnia kellene nemdebár?

  • fovarosi.blog.hu2011.06.08 10:05:29

    Számoljunk állandó(!) 30 fővel, 5EUR/fő bevétellel, és azzal, hogy kb. napi 16órában üzemelne úgy, hogy egy oda vissza út a menet idővel, ki-beszállással együtt lesz kb. 30 perc.

    Miért tartana 30 percig légvonalban eljutni a Vigadó tértől a Várba? Szerintem ki- és beszállással 10 perc lehet reális.

  • GregoriusMagnus2011.06.08 10:06:16

    "Szegény pára kint járt..és ezt a betegséget kapta el! Cable car. Akkor lehetne a Deákon egy Eiffel torony is! Ilyen gazdaság politika mellett, hogy valósulhatnak meg ilyen ötletek....jóó ég...."

    Hát körülbelül. A két említett példa alatt nem látom a Szecessziós, Barokk, Reneszánsz épületeket. Ózdon vagy Tatabányán én is támogatnék egy ilyen tervet.
    De én is mondok egy példát. Dinant, Belgium. Ott is felvonó visz fel a citadellára. Csak ott is rájöttek, hogy a folyó felett átvinni egy baromság, mert nem illik bele a városképbe. Igaz, arrafelé jobban tudnak és akarnak vigyázni egy városképre.

  • GregoriusMagnus2011.06.08 10:08:47

    Az AIR RACE-t már a kormányváltáskor elhessegették. Kábel, gyalogos híd nélkül is. Igaz, akkor a fő ok az volt, hogy a szervezők a rossz bagázst kenték meg.

  • krausz22011.06.08 10:08:59

    5 euró/fő= tuti bukás! Beruházás 6 milliárd!! Első évben fogják használni a Bp.-ek.Utána csak a külföldiék-tavasztól őszig.
    Azután meg majd átadják a BKV-nak mint a libegőt mert leállítani nagy blamázs.
    Az állami támogatás meg sosem térül meg.
    Egy kannyit sem raknák bele!

  • Novi bácsi2011.06.08 10:09:17

    Remélem, nem épül meg. Ha engedélyt kap, én népszavazást kezdeményezek, hogy leállítsák.

    Semmi keresnivalója nincs a világ egyik legszebb látképében egy ilyen gagyi szarnak.

  • taxi5462011.06.08 10:12:30

    Ha már ötletelünk. Magántőkéből fejezzük be a metró építkezést:)

  • amfiteatrum2011.06.08 10:12:58

    30 fős utasszám esetén kb 200 000 menetet kell teljesíteni, vagyis ha 15 percenként megy, akkor 50 000 óra,azaz kb 3000 nap, vagyis 8 év kell csak a beruházás megtérüléséhez, de ebben nincs benne a működési ktsg, karbantartás, meg persze télen alig van túrista, nyáron se sok.

    De ha van olyan befektető, aki pont erre akarja elszórni a pénzét, akkor miért ne tehetné.

  • barli2011.06.08 10:17:56

    @ejoy: szerintem rosszul számolsz.

    1 nap:
    16 óra * 4 menet (2 oda 2 vissza) * 30 fö * 5 * ~280 = 2.688.000
    365 nap: 981.120.000
    Nem azt mondom, hogy megérné csak azt hogy hamarabb hozná be az árát, mint ahogy te kiszámoltad. Mondjuk nem tudom elképzelni, hogy tényleg csak egy kabinost csinálnának.

    Az ötlet maga nem rossz szerintem, igenis kéne egykét újabb túristamágnes. Ezt biztos hogy használnák, még talán hozna is valamit, nem úgy mint egy üresen álló csak pénzbe kerülö hülye bicikli/sétálóhíd. A városképen meg csak akkor rontana, ha a látványképen szereplö kabinnal csinálnák meg :) Szerintem még jól is nézne ki, ha a sima régi sárga villamosra hajaznának a kabinnal.

  • krausz22011.06.08 10:18:33

    Tényleg elhiszitek, hogy az adófizetőkkel ezt nem fizettetik meg? Ha másképpen nem hát EU pénznek hívják majd! Se így se úgy nem fogják visszafizetni.

  • catica2011.06.08 10:21:04

    ennyit tud szarházi tarlós és bandája, közben a város széthullik.
    Mikor veszik már elő demszky tolvaj gábort?????
    20 évig erről pofázott tarlós geci,most meg kussol,biztos dobtak neki vmi csontot!!

  • barli2011.06.08 10:21:50

    amúgy a zindex szkennelte ezeket a képeket, vagy egy elsögenerációs fotómobiltelefonnal csinálták öket?

  • Peetee2011.06.08 10:22:33

    Az osztrákoknál egy 2800méteres hegyre (mondjuk 1000-1200méterről) 3-4 EUR-ért visznek fel!!!!!!!!
    Güssing-ben a Várhoz 280m szintkülömbséget küzd le a fogaskerekű, 1 EUR (!!!) ért visz oda vagy vissza.

    Az 5 EUR több, mint lehúzás!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Bogoj2011.06.08 10:23:00

    vajon mi az esély rá, hogy ezt a szerkentyűt folyamatosan tudják működtetni éjjel-nappal, télen-nyáron teljes kihasználtsággal?
    0.

  • Balt2011.06.08 10:30:17

    arconfosom:
    "Valaki mutassa már meg azokat a légies pilléreket, amik valamiért pont nem kerültek ezekre a fotómontázsokra"

    Talán azért, mert nincsenek, mert nincs szükség rájuk. Ez itt
    [link]
    pl. másfél km-t hidal át közbülső tartóoszlop nélkül, csak a 2 végén megfogva, nem akárhol...

  • kutato5252011.06.08 10:31:17

    Szuper ötlet.
    És mi lesz a Duna feletti légi versenyekkel?
    Vagy a gépek majd beleakadnak a kötélpályába?

  • biododírium2011.06.08 10:33:25

    Kb 3 éve Dublinban is kitalálták, hogy majd a várost átszelő folyó (Liffey) mentén végig lebegjenek kabinok.
    Azóta sincs semmi. Itt egy tavalyi rövid szösszenet róla megint:
    [link]

  • Fedőneve Lábos2011.06.08 10:38:43

    Király! De akkor legyen már egy sípálya a várból le a tabánhoz, (műhóval is nyárra) és akkor tuti meglesz a sífelvonó fíííííling! :)

  • Balt2011.06.08 10:38:51

    kötözködő:
    "Még egy ötletem is van: a pesti végállomás lehetne egy épületen, pl. a Csipak-pláza tetején."

    Szerintem is, bár és úgy néz ki - és reméljük :) -, a Csipak Plaza nem épül meg... :) De az "Intercontinental" (ma Marriott?) terasza mellől pl. indulhat a szerkezet.

    A látványtervek nyilván nem lehetnek műszakilag alátámasztva: az alsó rakpart szintje túl alacsony lenne, nem is jól megközelíthető.

    Felmerült az elején, hogy Dunára merőleges pálya lenne kívánatos. Alapvetően egyetértek, bár talán ez nem ilyen szigorú feltétel: ha az építészeti adottságok úgy kívánják, talán egy Vigadó tér - Déli rondella közötti nyomvonal sem lenne elvetendő, annál is inkább, mert esetleg a Gellért-hegy felé lehet "csatlakozása".

  • Balt2011.06.08 10:40:32

    "Aki a látványtervet csinálta azt puskával tériteném el a szakmájától. Horror..."

    Apropó, a 4. kép mit ábrázol?

  • tééényleg?2011.06.08 10:45:21

    Ezen vitatkozni olyan, mint azon vitatkozni melyik magyar lépjen jövőre a Holdra elsőként. Lehet, csak felesleges. Ebből sem lesz semmi ugyanúgy mint a többi nagy tervből...

  • Quick_62011.06.08 10:45:51

    Akkor inkább gyalogoshíd vagy M1 meghosszabbítása a Villányi útig!

  • Balt2011.06.08 10:47:16

    Guthi:
    "Valaki gondolt már arra hogy milyen látvány lesz onnan fentről, mert semmilyen...."

    Ez kb. a világ egyik legszebb panorámája. Ez a dolog lényege, úgy érzem, nem az invalidusok (bocs) tömegeinek eljuttatása a Nemzeti Galériába.

  • hoseman2011.06.08 10:55:04

    nna bazz ez kell még ide...aszoNYGYAa vááárkabin

  • Zsolovec2011.06.08 11:02:56

    Végre egy jó ötlet.

  • Balt2011.06.08 11:04:27

    Németh András:
    "8 milliárdé megépítik, 1400 ft a jegy. Tehát olyan 5,7 millió utas után már termelei is a nyereséget"

    Azaz 3 év alatt nyereségessé válik. Nem is rossz! Bár a költségeit én is erősen túlzónak érzem, talán az indokolhatja a műemléki környezet. A fentebb említett, szintén nem egyszerűen megépíthető (más okokból: magashegyi környezet) 2x100 főt szállítani képes felvonó 34 millió eurós ktsgvetéssel épült. Nem hinném, hogy a forgalma összemérhető egy Budapest belvárosi látványosságéval...

  • EgyélRenit2011.06.08 11:07:31

    Nem lehetne ráakasztani egy Alstom metrókocsit?

  • Balt2011.06.08 11:07:55

    [link]
    "... da Promotur un piano di investimento di 34 milioni di Euro per realizzare la sostituzione della storica funivia del Canin e la realizzazione del collegamento sciistico con Bovec"

  • Tibek2011.06.08 11:09:25

    Mi lesz Besenyő Péterrel? :)

  • cso zsi2011.06.08 11:11:26

    Tavaly elhajtották innen az egész RedBull Air Race-t. Idén viszont az egész szünetel világszerte.

  • Balt2011.06.08 11:11:27

    "Nem értem, hogy a Budavári Siklónak és ennek a használati díja miért nem lehet benne a BKV jegy árában."

    El tudom fogadni, ha nincs benne, elvégre ez nem a tömegközlekedést szolgálja. (Tudom, nyilván a manhattani sem, de érdemes lenne megvizsgálni az építési körülményeit, a tulajdonosi szerkezetét stb., ha ott belefér a város költségvetésébe az építése és üzemeltetése, akkor jó nekik, Stallonéstul. :)

  • Szent Zebulon főállású szociálinkvizítor2011.06.08 11:12:13

    @hím-pellér, te szopós! Elárulnád, hogy miért zavar, ha átmegy ott a biciklis, mikor amúgy is átmehet a gyalogos?

  • Balt2011.06.08 11:13:33

    "Ez a 'libegő' projekt, elhessegeti az AIR RACE-t?"

    Air Race már tavaly sem volt, és nem lepne meg, ha idén sem lenne.

  • fovarosi.blog.hu2011.06.08 11:17:36

    "Nem lehetne ráakasztani egy Alstom metrókocsit?"

    De. Csak akkor még többe kerül, mert nem jó a fékrendszere :-)

  • Balt2011.06.08 11:19:10

    GregoriusMagnus:
    "Hát ha a siklóból is egy ilyen üvegbúra-vasutat akarnának szürke acélszerkezettel, én azt is lehurrognám."

    A maga idejében kb. pont így festhetett az ötlet. "A IV. Béla által építtetett királyi palotához villany- (igaz, akkor még vízi-) sikló?!!" - hördülhetett fel a kor rádaymihálya. :) (Amivel egyébként nem akarom froclizni, mert a műemlékmentő munkásságát elismerem, a rendező-operatőrit kevésbé...)

    "Elég a Lágymányossal szemben fekvő egykori vasúti rendező beépítését megtekinteni. Undorító."

    Van benne valami. Persze azért így is jobb, mint egy használaton kívüli pályaudvar... Kár az elszalasztott lehetőségért.

  • cso zsi2011.06.08 11:25:08

    @2011.06.08 10:30:17Balt: Talán azért, mert nincsenek, mert nincs szükség rájuk. Ez itt
    [link]
    pl. másfél km-t hidal át közbülső tartóoszlop nélkül, csak a 2 végén megfogva, nem akárhol..."
    Az meg kimaradt, hogy a két végállomás között van vagy 300 méter szintkülönbség, és nincs egyéb akadály, talán azért nem kell köztartó.
    Nálunk a Libegőn 50-80 méter oszlopköz van. Az ~260 méteres szintkülönbséggel bír, de van olyan pont, ahol elég közel halad a talajhoz.
    A Várhegy uszkve 170 méter magas.

  • Balt2011.06.08 11:25:56

    papulimapuli
    Jó a számítás, rossz kiindulási adatokkal. :) Miért ne mehetne télen is? Mert csúszik a kötél? A sífelvonók többnyire télen járnak. :) Jó, a forgalom ott kb. fordított évszakok szerint, bár szerintem ez itt a város közepén télen is életképes lehet, jobban, mint egy felvonó nyáron (ősszel, tavasszal).

    12 fős kabinnal kár is nekiállni, bár az is igaz, itt nem a "szállítás" az elsődleges cél, hanem a panoráma, azaz minden utas az ablakhoz szeretne kerülni. Így a "tömött 7-es busz" nem megfelelő elgondolás, de valahol a kettő között létezhet kompromisszum. Így mindjárt más jönne ki. :)

  • Balt2011.06.08 11:31:56

    Ejoy:
    "Számoljunk állandó(!) 30 fővel, 5EUR/fő bevétellel, és azzal, hogy kb. napi 16órában üzemelne úgy, hogy egy oda vissza út a menet idővel, ki-beszállással együtt lesz kb. 30 perc."

    30 perc?! Neoprénbe öltözéssel és keszonbetegség elleni dekompresszióval együtt? :)

  • kvp2011.06.08 11:34:27

    A tervekkel van par problema. A budai vegallomast a varfalba nem epithetik be, mert egyreszt muemlek, masreszt azon all a var es mar most sem eleg stabil. Harmadreszt meg jelenleg a pinceben a szechenyi konyvtar es a nemzeti galleria raktara van, eppen az allomas helyen. A masik vegallomasnak szant deli toronytol meg nem lehet rendesen feljuni a varba es a talaj meg a fal ott sem birna el, legfeljebb ha vasbetonra cserelik a teljes muemleket.

    Aki ilyen allomasokat tervez a varba, az gondolt mar arra, hogy meg a nehezebb buszokat es a nagyobb esoket sem birja el a varhegy talaja beszakadas nelkul?

    A pesti vegallomas pedig nem kerulhet se a dunapartra, sem talajszintre, mert a hajok nem fernek el alatta. Ennel azert meg a lanchid is magasabb. A vigado ele a terre meg eleve nem lehet epiteni semmit, mert kitakarja a latkepet, amivel bukjuk a vilagorokseget.

    Ezek utan nem lenne jobb, ha a terv helyett inditananak egy atkelohajot a vigado es a clark adam ter kozze es egy jeggyel lehetne hajozni + siklozni? (olcso es van benne realitas)

    Egyebkent a varba jelenleg 4 modon lehet feljutni:
    -gyalog nagyon sok iranybol
    -busszal 3 iranybol
    -sikloval a dunapartrol
    -lifttel a budai oldalrol

  • Pampák Bikája2011.06.08 11:36:45

    Csoda, hogy amikor minden kezd nagyon szar kezd lenni, mennyi ember(lásd az itteni beszólások garmadája) figyelmét el lehet terelni egy - természetesen soha meg nem valósuló - újabb székesfővárosi rémálom ötletének bedobásával. A kérdéses körzetben előbb a Várbazárt (ex-Ifjúsági Park) kellene rendbe rakni, na meg a még mindig romos Várnegyed-részeket. De hát azokról senki nem dumál, mert keveseket érdekelne, még kevesebben hinnék el. Úgy látszik, a Széll Kálmán (Moszkva) tér (át)rendezés ötletének sokadik újramelegítése már nem zizzentett be elegeket, ezért dobták be a meselanovkát. Egy újabb Orbán-légvár a (szerencsére a normálisabb ősök által már valóban megépített) igazi Vár mellett...

  • Balt2011.06.08 11:40:39

    Peetee:
    "Güssing-ben a Várhoz 280m szintkülömbséget küzd le a fogaskerekű, 1 EUR (!!!) ért visz oda vagy vissza."

    Nincs az akkora szintkülönbség, de ha jól rémlik, az pont hogy EU-s támogatással, az "esélyegyenlőség" jegyében épült. (És talán vmi támogatásból üzemel. Személyzet nélkül!)

  • Balt2011.06.08 11:43:46

    Güssing, azaz Németújvár, ma is Batthyány-birtok: írtam, a felvonó személyzet nélkül üzemel - ha jól rémlik, legalábbis ottjártunkkor nem használtuk, de az 1 eurós érmével működő automata kaput jól megfigyeltem. :)

  • Balt2011.06.08 11:48:05

    "a Duna partján a laza szerkezetben biztosan nagyon meg lehet fogni egy ilyen erősen megfeszített kábelköteget, nem beszélve róla, hogy a fél vár odalát át lehet bolygatni miatta"

    Műszakilag egészen biztosan megvalósítható. Pillér nélkül. Pont.

  • barli2011.06.08 11:48:20

    arconfosom: osztán mi a megvalósíthatatlan egy libegön ami minden harmadik országban van már? Jó hogy az egy kiforratlan f*szság amit idefirkanottak, de miért ne lehetne már libegöt építeni egy folyó felett?

  • Balt2011.06.08 11:51:06

    arconfosom:
    ""Ez kb. a világ egyik legszebb panorámája" Ja, csak épp a Gellért hegy tetejéről!
    Onnan, ahová ezt teszik, 20 méterrel a Duna felett lószar sem látszik."

    Nem, a pesti Duna partról. A pesti meg a budairól. Lásd még: UNESCO World Heritage. (gyk.:http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_vil%C3%A1g%C3%B6r%C3%B6ks%C3%A9gi_helysz%C3%ADnei)

  • Balt2011.06.08 11:55:51

    "felmerül bennem a gyanú, hogy KÖZÖD van hozzá :P"

    Még nincs, de lehet! :) Tudod, majd, ha nyereséges lesz... :)

  • tlantos2011.06.08 11:57:05

    Erdekes. Ezt 8 honap alatt meg tudnak csinalni...

  • Balt2011.06.08 12:00:34

    "nézd meg a csodálatos SZDSZ Időkereket"

    Az medgyessysta biznisz volt, igaz, tele SZDSZ-es korrupciós ügyekkel. Azt hittem, direkt neked épült. :)

  • na__most__akkor2011.06.08 12:01:10

    És tessenekmondani, az oldalára magyar ékezetekkel írják, hogy mijalófasz...

  • ertelmetlensegi2011.06.08 12:03:09

    Luxus libegő, luxus gyaloghíd pár milliárdból és melletük ott a híd!. Az építőnek bevétel, a városnak meg nem tétel, viszont ha nekem csak úgy adnának száz millkót, az komoly tétel lenne.
    Ott a metro4, elvonták a pénzt, perelték a beruházást, mai napig is poénkodnak, hogy még nem készült el. Ez a beruházás viszont naponta nem pár azembert szállítana. A "jobboldali" Magyarország sem jobb, mint az előző!

  • kéne 1 nick2011.06.08 12:34:03

    És az ötlet kitalálóját nem baszták azonnal pofán szívlapáttal?

    Mert nagyon megérdemelné.

  • Buzi néni2011.06.08 12:41:46

    "Magántőkéből épülne... mégcsak nem is a ti zsebetekből!" Milliomodszor is mondom, hogy minden a mi zsebünkböl van, az is, hogy valakinek van tökéje. Mindenki valami furcsa jobboldali-marxista módra azt képzeli, hogy a töke valahogy "megérdemlödik", jó helyre áramlik, majdhogynem jóakaratú és intelligens. A gazdaság az újkor vallása, és egyre hiszterikusabb formákat ölt. Ezt vállalkozói háttérrel könnyü látni, és szomorú.

  • Nelson M2011.06.08 13:22:21

    Buzi néni:

    a pénz tulajdonjogilag azé, akinek éppen a zsebében van. vagy nálatok úgy működik, hogy a pl a szomszédod dönti el, hogy mire költheted a megtakarított pénzedet?

  • kéne 1 nick2011.06.08 13:30:01

    Balt:
    Igen, szerintem is fel kell nyomni őket a világörökség-hivatalnál (bármi legyen is a neve).
    Hátha ők még tudnak lépni valamit.
    Mert a Tarlós-féle barmok nem fognak, az zíher.

  • Buzi néni2011.06.08 13:54:34

    "a pénz tulajdonjogilag azé, akinek éppen a zsebében van. vagy nálatok úgy működik, hogy a pl a szomszédod dönti el, hogy mire költheted a megtakarított pénzedet" A lényeg az, hogy melyik szomszédom dönti el. Most pl. az EU úgy látja jónak, hogy dönt egy kicsit a többi pohárból olyan országokba, ahol úgy néz ki még nagyobb a korrupció. Ennek fejében leépítik mondjuk a görög vagy a portugál gazdaságot, másutt meg állami adósságot növelnek állami adósság hátára, miközben senkit sem zavar, ha mondjuk ezt a libegöt 10 olyan görög építteti, akinek "tulajdonjogilag" akkora "megtakarítása" van, mint néhány országnak összesen. Én ebben értelmet nem vagyok képes látni, különösen mivel a gazdaság eleve egyre kevésbé épül a közhaszonra és egyre inkább a színészkedésre és a blöffre. De mivel mindenki azt hiszi hogy komcsi vagyok, asszem megyek inkább maszturbálni.

  • Nelson M2011.06.08 14:04:48

    Buzi néni:
    nem hiszem, hogy komcsi vagy, csak hozzájuk hasonlóan, valami bazi nagy utópiákat kergetsz. :)

  • esef2011.06.09 09:07:33

    ez lesz az 5-ös metró?

  • _zahnrad2011.06.09 21:26:00

    Ki jön ez ellen és ezzel egy időben normális BKV szolgáltatásért tüntetni?

  • Muster Mark2011.06.14 13:23:09

    Kamuznak mint állat!

    Egy ilyen projekt, egyetlen siklóval, LEGFELJEBB pártízmillió forint!

    A kamuzás egyetlen lehetséges indoka meg az, hogy a cikk állításával ellentétben mégiscsak tervezik az államkasszák megfúrását.

    Egyébként meg nyilvánvalóan nem a bennszülöttek vannak ezzel megcélozva, ez már onnan is látszik, hogy euróban adják a jegyet.

Bababarát szállások

Pihenjen együtt a család! Szállások 4 700 Ft / fő / éjtől

Szegeden nyaralok az idén!

Szegedi élménybeszámolóddal most egy családi nyaralást nyerhetsz!