Hallgat Alstom-ügyben a közlekedési hatóság

2011.07.07. 12:42

Köszöni a lehetőséget, de Tarlós István nyilatkozata kapcsán a Nemzeti Közlekedési Hatóság egyelőre nem kíván nyilatkozni, válaszolta szervezet kommunikációs osztálya megkeresésünkre. A hatóságot azért kerestük, mert a főpolgármester szerint ha nincs továbbra sem engedély a metrókocsikra, heteken múlhat, hogy kiírjon a BKV egy új tendert, különben elveszítjük az uniós támogatást.

"Vannak olyan hatóságok, amelyeknek sűrűbben kéne kihúzni a kardot a haza védelmében. Itt van például az Alstom-ügy. A főváros mindenben megegyezett az Alstommal, amiben megegyezhetett. A döntő probléma az Alstom és a Nemzeti Közlekedési Hatóság között van. Ha van hatósági engedély, mi azonnal átvesszük a szerelvényeket. De nincs. A hatóság pedig legalább nyolc hónapja hallgat, mint a sült hal. Meg kellene már mondani a szállítónak, mik az engedély pontos felvételei." - így nyilatkozott Tarlós István egy lapunknak adott interjúban.

Ezzel kapcsolatban megkerestük a Nemzetközi Közlekedési Hatóságot, ahol azt válaszolták, hogy ezzel kapcsolatban egyelőre nem kívánnak nyilatkozni.

Megszólalt viszont a fejlesztési miniszter, aki az MTI-nek elmondta: biztos abban, hogy a független Nemzeti Közlekedési Hatóság a jogszabályi kötelezettségeit, a szakmai követelményeket és mindenek előtt az utazók biztonságát tartja szem előtt eljárásaiban, döntéseit ezek alapján hozza.

Fellegi Tamás az Alstom-ügy kapcsán nyilatkozva annyit mondott még: kizártnak tartja, hogy a hatósági eljárást bárki sajtónyilatkozatokkal befolyásolni tudná, és ezt nem is tartaná helyesnek. Közölte: a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökétől azt a tájékoztatást kapta, hogy az Alstom-ügyben született, az engedélyek kiadását elutasító korábbi határozatok pontosan és részletesen rögzítenek minden kritériumot, amit a kérdéses metrókocsik forgalomba helyezhetőségéhez a gyártónak teljesítenie kell.

A miniszter feltételezése szerint erről már tárgyaltak is a főváros és a francia cég vezetői, hiszen szerződéses viszonyban, jogvitában ők állnak egymással.
Személyes véleményét hangsúlyozva Fellegi Tamás kiemelte: a metrókocsikat kell megfeleltetni a követelményeknek, nem pedig az utasok védelmét szolgáló követelményeket kell a metrókocsikhoz szabni.

Tarlós szerdán elmondta, hogy a főváros 12 felvetésből 11-ben megegyezett az Alstommal, egyben nem. Ez volt a hatósági engedély kérdése. Hozzátette: ha így halad tovább és a hatóság továbbra is hallgatni fog, annak a következménye az lehet, hogy elveszítjük az uniós támogatást. Közölte, hogy a problémát jelezte a hatóságot felügyelő szakminiszternek is.