no

Szavazzon Pest legőrjítőbb lámpájára!

Budapest legőrjítőbb közlekedési lámpái közül ma a pesti közúti jelzőlámpákra lehet szavazni. A bécsi városháza ötlete nyomán ugyanis meg szeretnénk találni a magyar fővárosban is a legidegesítőbb 10 villanyrendőrt. Az olvasók levelei alapján összeállított TOP100-as listából hétfőn a budai (és a csepeli) közúti lámpákra lehetett szavazni, szerdán pedig a gyalogosok és kerékpárosok lámpái következnek. Minden lámpát külön lehet értékelni egytől tízig a hülyeségi skálán. (Az 1-es a nem annyira vészes, a 10-es a legidegtépőbb.) Nem muszáj az összesre szavazni. A végső pontszámot a szavazatok száma és értéke adja. szavazatok számának és az átlagpontszámnak a szorzata adja. A helyszínekhez fűzött idézetek az olvasóktól származnak.
Budapest legidegesítőbb lámpái nagyobb térképen Az ügyben megkerestük a fővárosi forgalomirányítást is felügyelő Budapesti Közlekedési Központtól ígéretet kaptunk, hogy a felvetődött problémákra választ is adnak vagy találnak, a tíz leghülyébb lámpával pedig külön foglalkoznak.
Az olvasók levelei alapján az autósokat leginkább az összehangolatlan lámpák (a zöld hullám hirtelen megakasztása), a kihalt keresztútnak szóló hosszú és felesleges zöld jelzés, a kiegészítő lámpák, a HÉV-átjárók miatti anomáliák zavarják. A legsommásabb ítéletet a Savoya park lámpája kapta: "Egészen megdöbbentően viselkedik a lámpa, mert mindig ott zöld, ahol senki nincs". Az is bebizonyosodott, hogy lámpafronton fortyognak az indulatok: sírás, könyörgés, őrjöngés, gyilok, düh.

 
A szavazáshoz be kell lépned Indapassal. Ha nincs regisztrálj.
 

027. IV. kerület – Váci út – Bagaria utca

"Napi 5 autó megy ki/be, egy forgalomérzékelővel kulturáltabb lenne." "Őszintén elgondolkodtam már, hogy helyi népszavazási kezdeményezést indítok, mert az a lámpa egyszerűen olyan szinten felhúz minden egyes alkalommal, amikor arra járok, hogy azt elmondani nem lehet." "Ha minden rendben megy, nem esik, nem havazik, nincsen front, akkor béke van, kicsit legalább ritmikusan megy be az a néhány ezer ingázó. Minden más esetben halál, gyilok, düh." Térkép itt.

028. IV. kerület – Megyeri út – Íves út sarok

"Hetek óta számolom. 10-ből 6 alkalommal megállít a piros a lámpa, elképesztő módon még este 10 után is működik, de olyan kicsi a forgalom, még a reggeli csúcsban is, hogy soha senki nem jön keresztbe. Csak állok ott, és várok a semmire. Teljesen felesleges a lámpa." Térkép itt.

029. V. kerület – Bajcsy-Zsilinszky út–Alkotmány utca

"A Nyugati pu felől érkezve szinte mindig piros, mert teljesen érthetetlen módon kétszer ad zöldet a Parlament felé kanyarodóknak, akik a Bajcsyn az ellenkező irányból (Deák tér) jönnek." Térkép itt.

030. V. kerület – Pesti alsó rakpartról a Március 15.tér felé

"A felhajtó lámpája elég idegesítő. Az egész rakpart forgalmát megakasztja és állandó a dugó miatta. Amíg tartott a Március 15. tér felújítása nagyobb dugó nélkül lehetett használni a rakpartot, mert akkor ezek a lámpák sárgán villogtak." Térkép itt.

031. V. kerület – Király utca–Károly körút

"A Deák tér sarki lámpa a csúcs! Kb 3, max 4 autó, ami kifér egy lámpaváltás alkalmával! De van, hogy annyi sem, mivel a Károly körútra visszaforduló sávba rendszerint nem lehet besorolni!" Térkép itt.


032. VI. kerület - Andrássy út - Kodály körönd

"Ha megy az ember a körút felől kifelé, akkor a Kodály köröndi lámpát takarja a kisföldalatti táblája, viszont a gyalogosok zöldje nagyon jól látszik. Kb 4-5 méterre lehet meglátni, hogy hoppá az autók lámpája piros...." Térkép itt.

033. VI. kerület - Andrássy út - Bajza utca

"Úgy van beállítva, hogy a zöldhullámban haladó Andrássy forgalmát megfogja." "Az eredmény az, hogy rendszeresen belefutnak autók a pirosba, és csúnya ütközések vannak a Bajza utcán meginduló autósokkal. Mivel itt dolgozom az egyik sarki épületben, ezt nap mint nap látom." Térkép itt.

034. VI. kerület - Bajcsy-Zsilinszky út - Podmaniczky utca

"A Nyugati felé a Podmaniczky utcánál le lehet fordulni jobbra. A lámpa melletti kis zöld nyíl nem egyértelmű, hogy mit engedélyez: kicsit jobbra, a Podmaniczky felé lehet kanyarodni, vagy nagyon jobbra a Nagymező utcába. Sokszor dudaszó van emiatt..." Térkép itt.

035. VI. kerület - Eötvös utca - Podmaniczky sarok

"Az Eiffel térről jövet szeretnéd keresztezni a Podmanicky utcát. Konkrétan van egy kb. 10 sec, amikor az összes szereplőnek piros a lámpája. Ezt persze időnként megunják a taxisok, s amikor végre a gyalogos zöldet kap, akkor megy át a taxis a buszsávba, s hajt keresztül a piroson." Térkép itt.

036. VIII. kerület - Rákóczi út - Vas utca

"A Rákóczi úton az Uránia mozi előtti lámpa, Buda felé piros akkor is, mikor a szembe forgalomnak zöld van. Sírva kérdem, miért, hiszen a gyalogosoknak úgyis piros, kanyarodó sávok meg nincsenek. Ráadásul elvileg ez kifele vinne a városból." Térkép itt.

037. IX. kerület - Kvassay út - Hajóállomás utca

"Sokszor indokolatlanul sokáig piros a lámpa, holott a keresztforgalom minimális." Térkép itt.

038. IX. kerület - Kvassay út - Soroksári út

"A Kvassay útról a belváros felé kanyarodva az ottani zöld áteresztő képessége nagyobb, mint a Soroksári út következő lámpájának, ugyanis a Lámányosi híd előtti gyalogátkelő lámpája mindig piros a Kvassay útról Soroksári út felé kanyarodva. Ez a piros okozza a visszatorlódást és kereszteződésben ragadást, mivel többen mennek a város felé Csepelről, mint amennyien beférnek arra a 120m-es útszakaszra." Térkép itt.


039. IX. kerület - Ferenc körút - Tompa utca

"Itt régen befordult a villamos és ezért nem a saroknál volt a zebra, hanem legalább 20 m-rel hátrébb. A villamos már rég nem itt fordul be, de a zebra maradt. A stop vonaltól a kereszteződés túlsó feléig igen nagy a távolság. Mivel rosszul vannak beállítva a lámpák sokszor 8-10 autó is beragadhat a kereszteződésbe, a Tompa u-ból meg nem lehet kifordulni, rossz helyen van a lámpa." Térkép itt.

040. IX. kerület - Könyves Kálmán körút - Mester utca

"A hídról lejövet a Mester utcánál lévő előlámpa felesleges és idegesítő. Ugyanis az igazi lámpa előtt kb 25-30 méterrel van kihelyezve minden sáv fölé, miközben a sávok minden irányból zártak, nincs becsatlakozás vagy keresztforgalom, se zebra se semmi. Sokan nem is veszik figyelembe." Térkép itt.

041. IX. kerület - Üllői út - Ecseri út

"Az Üllőin tartok kifelé és jobbra szeretnék kanyarodni az Ecserire, ahol egymás mellett van egy gyalogos zebra és egy külön felfestett biciklis átkelő, külön lámpával! A bicikliseknek szóló külön lámpa piros marad, amikor a gyalogosoké zöldre vált, de ezt minden kerékpáros figyelmen kívül szokta hagyni. Ezért az Üllői útról jobbra kanyarodni rendkívül lassú: ha épp elfogynának a gyalogosok, akkor egy biciklis már pont átér a túlsó oldalról és miatta pont nem lehet átjutni a zöldön. Teljesen el van baltázva a lámpa programja." Térkép itt.


042. X. kerület - Fehér út

"Az Örs vezér tér előtt a kiegészítő egyenes lámpák helyett egyetlen kiegészítő jobbra lámpa is elegendő lett volna." Térkép itt.


043. X. kerület - Kőbányai út - Horog utca

"A kereszteződésben a Kőbányai úttal párhuzamosan menő villamos előbb pirosra váltja és ezzel megállítja az út forgalmát. Majd miután mindenki megállt, kigyullad az egyenesen haladást engedélyező kiegészítő lámpa. A sárgával együtt kellene kigyulladnia a zöld előre lámpának." Térkép itt.


044. X. kerület - Harmat utca - Sibrik Miklós út kereszteződés.

"A Harmatról jobbra a olyan rövid a zöld, hogy 2-3 autó tud átmenni, állandó a sor!" Térkép itt.


045. X. kerület - Körösi Csoma Sándor út - Bánya utca

"Sokszor megyek arra, és ez a lámpa mindig megfogja a forgalmat. Ugyanis mindig akkor lesz piros, amikor a korábbi lámpák (elsősorban az Jászberényi út irányából érkezőket) átengedi. Régebben több busz fordult ki, de most gyakran semmi nem jön ki a Bánya utcából, tehát csak az autókat állítja meg." Térkép itt.

046. X. kerület - Ladányi utca - Fehér út

"Balra kanyarodásnál a Fehér úton jövő villamosnak elsőbbséget ad a lámpa, de annyira abszolút mértékben, hogy többször 10-15 percig élvezhettem a jobbról-balról érkező villamosok váltakozását. Legyen elsőbbsége a villamosnak, de ha már 1-2 lámpaváltás kimaradt, akkor akár meg is lehetne szánni az önző autósokat, és elengedni őket." Térkép itt.

047. X. kerület - Gyömrői út, a Richternél lévő gyalogoslámpa

"Elvileg a gyalogosok által oly közkedvelt jelzőgombbal van felszerelve, mely gördülékeny közlekedést biztosít, na de éjjel, amikor nincs forgalom vajon egy szellem működteti? Lényegében lézengenek az autók, de gyalogos forgalom nulla mégis átvált az a nyomorult lámpa." Térkép itt.


048. X. kerület - Pongrác út - Kerepesi út

"Ha a Pongrác útról kanyarodni szeretnél a Kerepesi útra balra, akkor át tud menni a zöldön 2 autó, és utána 3 percig piros a lámpa, ha esetleg, busz vagy teher gk. áll ott, akkor már esélytelen átjutni." Térkép itt.

049. XIII. kerület - Margit híd közepén a Margit-szigetnél

"A gombnyomásos módszert alkalmazzák, ami egy katasztrófa az átkelni szándékozó gyalogosok számára. Legalább két percet kell gombnyomás után a zöldre várni. Azért sem értem ezt a megoldást, mert a híd pesti és budai hídfőjénél is van lámpa, miért nem hangolják automatikusan azokhoz?" "Messze mindent visz. Gyakorlatilag mindenkinek idegesítő (villamos, busz, autó, motor)." Térkép itt.

050. XIII. kerület - Hungária körút - Váci út - Teve utca - Pap Károly utca

"Hétköznap lehetetlen olyan tempóban megközelíteni, hogy mind a három kereszteződésen átjuss, valamelyik mindig piros. Mondjuk ebben az a legszebb, hogy ki van téve a Teve utca előtt az 50-es korlátozás (addig 70-es él) de a sok láma már előtte is 40-50 között megy, míg a lámpák stabil 70-75 közé vannak állítva." Térkép itt.

051. XIII. kerület - Népfürdő utca - Viza utca

"A kereszteződés után van egy gyalogosátkelő. Gyakorlatilag csak azok használják, akik a városközpont irányába haladó buszra akarnak felszállni, mert a túloldalon csak dzsindzsa van. A gyalogosoknak jelezniük kell, ha át akarnak menni, viszont valami nagyon rosszul lehet beállítva, mert ha egyszer jön egy gyalogos, akkor az ő zöldje 5, néha 10 percig tart. Az autósok pedig már az Árpád hídon és a pesti rakparton is összetorlódnak. Vagy sokszor átmennek a piroson…" Térkép itt.

052. XIII. kerület - Váci út - Ferdinánd híd

"A Váci úton a Lehel teret elhagyva szeretnénk balra kanyarodni a Ferdinánd hídra. Két sávból lehet kanyarodni, de csak az út közepén lévő járdaszigetre állított lámpa vonatkozik a balra kanyarodásra várakozókra. Akik nem a járdaszigethez közelebbi sávban várakoznak, hanem az egyenes sávhoz közelebbiben, azoknak pontosan a szeme előtt lifeg az a lámpa, ami amúgy az egyenesen haladóknak mutatja a pirosat. Nincs olyan ismerősöm, aki legalább egyszer ne indult volna el az egyenes zöldben balra, majd satufék, mert a WestEnd felől kifelé induló kocsisor pont ugyanakkor kap zöldet." Térkép itt.

053. XIV. kerület - Hungária körút - Kerepesi út

"A Volán állomás oldalán a villamos megálló miatt 2 lámpa van egymás után 50m-en belül. Havonta legalább egyszer a lámpák kiesnek a szinkronból és pont ellentétes irányban váltanak, aminek a következménye, hogy kb. 2 autó tud átmenni a zöldön – azok, akik a két lámpa közé beszorultak." Térkép itt.


054. XIV. kerület - Ond vezér útja - Kántorné utca

"Az Ikea melletti lámpa az éjszaka közepén az akkor is piros és működik, amikor az Örs vezér tér kereszteződéseiben sárgán villog minden. Ráadásul a Kántorné utca az Ikea/Sugár parkolóba, illetve a lakótelepi parkolóba torkollik, így semmi értelme nincs éjszaka." Térkép itt.

055. XIV. kerület - Nagy Lajos király útja

"Az Örs Vezér tere felé és visszafelé haladva is folyamatosan idegesítőek a lámpák. A háromosztatú lámpa egy kiegészítő kanyarodó zöld lámpával van felszerelve, ami borzasztóan van összehangolva és érthetetlen is! Van olyan, hogy a zöldből egyből pirosra vált, eszement katyvasz." Térkép itt.

056. XIV. kerület - Stefánia út - Hungária körút

"A Stefánia úton haladva a Hungária körúttól a Thököly útig összesen 3 lámpa van (beleértve a Thököly úti lámpát). Rendszeresen erre járok és megőrjít ahogy ezek hangolva vannak. Az egyébként 1 perces útszakasz közel 5 perc forgalomtól függetlenül." Térkép itt.

057. XIV. kerület - Kerepesi út - Egyenes utca

"20 éve közlekedek erre a Kerepesin (3-as főút), és minden nap 15 percet állok a dugóban, azért, hogy az Egyenes utcai lakótelep felől 10 autó kikanyarodjon.... Ez már több mint 40 nap az életemből, és csak egy lámpa!" Térkép itt.

058. XIV. kerület - Telepes utca - Rákospatak utca

"Rövid a zöld jelzés a Telepes utcán haladók számára. Mire elindul az első autós, már vált is vissza pirosra, pedig keresztben nem megy semmi forgalom. Annak ellenére, hogy a Telepesen 2 buszjárat is közlekedik." Térkép itt.

059. XIV. kerület - Csömöri út - Rákospatak utca

"A Csömöri úton a belvárosból kifelé két jelzőlámpa van egymás után. Időnként (nem találtam benne rendszert) a lámpák úgy működnek, hogy sokáig csak a 2. lámpa vált zöldre, az első piros marad. Utána az is zöld lesz, de igen rövid időre. Közben befelé a város felé mindkét lámpa egyszerre zöld." Térkép itt.

060. XIV. kerület - Dózsa György út - Podmaniczky utca

"A Podmaniczkyról balra kanyarodni a Dózsára: legjobb esetben mindkét balra kanyarodó sávból el tud menni 5-5 autó, de abból az utolsók csak pirosban. Dugóban legtöbbször úgy mennek a Dózsán bele a kereszteződésbe, hogy a Podmaniczky két sávjából egy elakad." Térkép itt.


061. XIV. kerület - Kerepesi út - Albertirsai út - Fogarasi út

"Reggeli csúcsforgalomban a Fogarasiról érkezők az Albertirsai úti lámpával találkoznak. Ez a lámpa úgy van beállítva, hogy az amúgy általában kihalt Albertirsai útiaknak kb. ugyanannyi ideig zöld, mint a Kerepesi útnak (ahol a Róna utcáig araszol a sor)." Térkép itt.

062. XIV. kerület - Szentmihályi út - Kerepesi út

"A HÉV miatt a Szentmihályi út zuglói oldala felől érkezők, vagy arra kanyarodók értelmetlenül sokat várnak." Térkép itt.

063. XIV. kerület - Kerepesi út - Szentmihályi út - Keresztúri út

"Az Örsről érkezve a Szentmihályira történő kanyarodás előtt akár 5 percet is várakozhattam. "A Keresztúri útról a Szentmihályira való haladás Katasztrófa, a jobbra kanyarodás nem különben (itt az egyenesen vivő és a jobbra kanyarodó sáv egy, így alkalmanként bizony olyan sor jön össze, amiből nehéz kikerülni)." Térkép itt.

064. XV. kerület - Pozsony utca - Sződliget utca

"A Sződliget utca irányából hosszú zöld a Pozsony utcának. A keresztutca zöld jelzése alatt (a végén) 6-8-10 mp-ig üres a kereszteződés, miközben a Sződliget utcában 8-10 autós áll sorban. Amikor végre zöld van a kanyarodó autók miatt egy zöldön 4-5 autó fér át." Térkép itt.

065. XVI. kerület - Vidám vásár utca - Georgina út

"Néhány éve került ide lámpa, hogy a buszok kifordulását segítsék. A baj csak az, hogy éjjel-nappal működik, így hajnali 3-kor is pirosat ad minden gond nélkül, bár busz nem jár, iskola is zárva, és forgalom sincs, mindezt igen csak a külvárosban." Térkép itt.

066. XIX. kerület - Hunyadi utca-Ady Endre út

"Pesterzsébet felől a Hunyadi utcáról az Ady Endre útra fordulás balra nagy ívben nap közben tipikusan 3-4 zöldet vesz igénybe, ez 6-8 perc. A zöld kb. 3 autót enged át - az elsőbbséggel rendelkező szembe jövők közül - így balra fordulni zöldenként csak az a 2 agresszív autós tud, aki a kereszteződés közepén megvárja, hogy a lámpa rájuk piruljon." Térkép itt.

067. XVI. kerület - Vidám vásár utca - Szabadföld út

"Itt a lámpával az a baj, hogy nincs a HÉV-hez hangolva, amikor fehérre vált a HÉV átjáró, gyakran akkor (vagy előtte pár másodperccel) vált a Szabadföld út egyenes irányú forgalma zöldre (és úgy is marad másfél percig, akkor is, ha autó egy szál se)." Térkép itt.

068. XX. kerület - Határ út-Jókai Mór utca

"A Határ útról a Jókai Mór utcára kanyarodó sáv lámpája ismeretlen időközönként (eddig egyszer volt türelmem megvárni - 10 perc) vált." Térkép itt.

069. XXIII. kerület - Haraszti út - Orbánhegyi dűlő

"Az Orbánhegyi HÉV-átjárónál a nemrég épült LIDL és ALDI áruházaknál telepített "katasztrófa" lámpa. Már kb négyszer próbálkoztak új programmal, de a sor vége befelé még mindig Dunaharasztiban (sokszor 3 km hosszan!) áll miatta. Ha épp nem működik, akkor folyékonyan halad a forgalom." Térkép itt.

070. XXIII. kerület - Haraszti út - Tájkép utca

"Hajnal 2-3 óra, egy teremtett lélek sehol és nem sárgán villog hanem  dolgozik mintha nappal lenne. Egyszer elromlott és sárgán villogott szerintem igazából akkor javult meg. Aztán jöttek a szervizesek és jól elrontották." Térkép itt.

 
A szavazáshoz be kell lépned Indapassal. Ha nincs regisztrálj.