- Keressük Budapest tíz legidegesítőbb lámpáját
- Szavazzon Pest legőrjítőbb lámpájára!
- Szavazzon Buda legőrjítőbb lámpájára!
- Szavazzon a legőrjítőbb gyalogos és kerékpáros lámpára!
A Margit híd közepén elhelyezett gyalogos közlekedési lámpa bosszantja legjobban a fővárosiakat. A dobogón villog még egy gyalogosokat futtató ultrarövid lámpa, valamint az ürömi leágazás dugóduzzasztó villanyrendőre.
Három héttel ezelőtt jelentettük be, hogy a bécsi városháza ötlete nyomán mi is keressük Budapest 10 legidegesítőbb lámpáját. A felhívásra közel ötszáz javaslat érkezett e-mailben. Ebből a többszöri ajánlások és a nehezen értelmezhető javaslatok szűrése után összeállt a legidiótábbnak tartott lámpák százas listája, amelyre három körben lehetett szavazni.
A Budapesti Közlekedési Központnál is olvasták cikkeinket, és közölték: örömmel vették az Index kezdeményezését, és a cikkek és a hozzájuk érkezett felvetések számos új információt szolgáltattak. Az első 10 helyszínen több változás is történt ennek köszönhetően, de volt helyszín, ahol szerintük nincs szükség változtatásra.
1. helyezett: Margít híd
A legőrjítőbb lámpa címet végül a Margit híd közepére helyezett gyalogos jelzőlámpa nyerte el, az egytől tízig terjedő skálán elért 8,382 bosszantási értékkel. Térkép itt.
Az olvasók szerint a probléma veleje, hogy a jelzőgomb megnyomása után még legalább két percet kell várni, amit sokan nem várnak inkább ki, hanem átszaladnak a piroson. Mikor végre zöld lesz a lámpa, már alig van átkelő, az autósok pedig gyakran hosszan állnak az üres zebra előtt.
A BKK válasza: A nyomógombos gyalogos bejelentkezés a forgalmas napközi időszakban a híd déli útpályáján működik. A BKK az adatokat megvizsgálva úgy ítélte meg, hogy ezt a rendszert érdemes fenntartani, hogy ne kelljen a járműveknek akkor is állni, ha gyalogos nem kíván átmenni az átkelőn.
2. helyezett: Bajcsy-Andrássy
A második legidegtépőbb stoplámpa, 8,262 ponttal, az V. kerületi, Bajcsy-Zsilinszky út - Andrássy út kereszteződésében található. Térkép itt.
Kurtán, de velősen: „Ultrarövid gyalogos lámpa tépi a járókelők idegeit."
A BKK válasza: A csomópont iskolapéldája az egymásnak ellentmondó közúti igények (gyalogos, kerékpáros, személygépkocsik) megjelenésének, így bármely résztvevő helyzetének segítése csak a többi szereplő rovására történhet. A zöld jelzés időtartamának növelését a további adatok figyelembe vételével vizsgálják.
3. helyezett: Külső Bécsi út
A harmadik helyezett (8,115 ponttal) a III. kerületben, a Külső Bécsi út ürömi elágazásnál található. Mint írták: „Nem elég, hogy a lámpa miatt 5 kilométeres sor szokott lenni reggelente, de sokszor napközben is, de mivel az út karbantartásának a feladata is megoszlik Budapest és a közútkezelő között, ezért 20 m hosszan csak kátyúk vannak, mert egyik hatóság sem érzi magáénak a feladatot." Térkép itt.
A BKK válasza: A Külső-Bécsi út - Ürömi elágazás jelzőlámpás csomópont a városhatáron kívülre esik, ezért nem a főváros felségterülete, de BKK továbbküldte az észrevételeket a kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest Megyei Igazgatóságának. A válaszról majd tájékoztatást adnak. Véleményük szerint a Külső-Bécsi úton olyan időszakokban van dugó, amikor a főváros belső úthálózata is túlterhelt, így ennek a kereszteződésnek a kapacitásbővülése csak más helyre, a fővároson belülre helyezné át a torlódásokat.
A Top 10 további helyezettjei sorrendben:
4. II. kerület - Széna tér (8,071 pont) A beküldő szerint „a 4-es-6-os megálló Mammut 2 felőli vége. Ez 1 db átkelés 3 lámpával háromfelé van osztva: úttest, villamossín, úttest. A lámpák úgy váltanak, hogy ha a buszvégállomás felől jövünk, akkor nincs esély egy zöld alatt átjutni a túloldalra, hanem fennakadunk a villamossín és a túlsó úttest közötti kis szigeten. A járdasziget extrém keskeny, nagyon kockázatos pl. babakocsival az autók és a villamos között egyensúlyozni itt."
BKK: Ezen a helyszínen is a rövid gyalogos zöldre vonatkozott az olvasói panasz, amit megvizsgáltak és jogosnak találtak. Ezért a BKK és a BKK Közút úgy döntött, hogy a járművek szabad jelzésének terhére megnövelik a gyalogos zöldidő hosszát annak érdekében, hogy egyszerre át lehessen jutni a két útpályán és a villamossíneken.
5. XI. kerület - Műegyetem rakpart - Petőfi híd, északi lehajtó (8,037 pont). „Amikor csúcs van, akkor az egyik lámpa felől érkezők jól beállnak a másik két lámpa közé, utána zöld lesz az 1. lámpa, de szabályosan nem lehet elindulni, majd miután ismét piros lesz, a 2. lámpa átengedi a 3. lámpa felől érkezőket. Ha mindenki szabályos, akkor csúcsidőben az 1. lámpa felől nem lehet lekanyarodni az alsó rakpartra."
BKK: A Műegyetem rkp. - Egry J. u. csomópontban forgalom által befolyásolt programok működnek. A budai alsó rakpart telítettsége esetén a Petőfi hídi lehajtó felől az alsó rakpart felé haladó irány is torlódik. Csúcsidőszakban a sor rendszeresen keresztben áll a csomópontban, akadályozva ezzel a felső rakpart egyenes irányú forgalmát is. A zavar teljes megszüntetése csak az alsó rakparti kapcsolat megszüntetésével, más csomópontba való áthelyezésével lenne lehetséges, azonban ilyen módosításra a közeljövőben nincs lehetőség. A forgalom könnyítése érdekében megvizsgálják egy olyan program beépítését, amelyben az alsó rakparti torlódás kevésbé hátráltatja a Műegyetemi csomópont forgalmát.
6. XI. kerület - Savoya park, a 18-as villamos végállomásánál lévő csomópont lámpája (8,036 pont). „Egészen megdöbbentően viselkedik a lámpa, mert mindig ott zöld, ahol senki nincs" – foglalta össze a közlekedési lámpa ténykedését olvasónk.
BKK: A problémát már a BKK is érzékelte, ezért átterveztették a csomópont jelzőlámpás programjait. Már a kivitelezés is elkezdődött a módosításokhoz szükséges jelzőlámpafejek felszerelésével. A forgalomirányító berendezés átprogramozása október hónapban várható. Az új helyzetet ismételten felülvizsgálják, és ha nem szűnik meg a probléma, leszerelik a lámpákat, és átépítik a csomópontot.
7. IX. kerület - Ferenc körút - Tompa utca (8,026 pont) „Ha a körút páros oldalán át szeretnék kelni a Tompa utca zebráján a Petőfi híd irányába a zöld lámpánál, a Bakáts tér felől érkező, a lámpánál addig békésen várakozó autósok egyszer csak megindulnak és anyáznak, hogy miért megyek át előttük. Kiderült, hogy amikor nekem még zöld van, nekik már zöldre vált a lámpa. Tehát egyszerre van zöld mind az autósoknak, mind a gyalogosoknak."
BKK: Ellenőrizték a kifogásolt irányok jelzéseit, de a gyalogosok és a járművek lámpáinál zöld együttégést egyetlen programban sem tapasztaltak. „Rövid" gyalogos átkelőhelyeken előfordulhat, hogy a gyalogos villogó jelzésének utolsó másodpercei alatt a járműveknek már piros-sárga van, de ez a KRESZ szabályai szerint ugyanúgy nem szabad jelzés, mint a gyalogosoknak a villogó-zöld. A BKK a kereszteződésben megvizsgálja a biztonsági idő növelésének lehetőségét.
8. XIV. kerület - Hungária körút - Kerepesi út (7,867 pont). „A Volán állomás oldalán a villamosmegálló miatt 2 lámpa van egymás után 50m-en belül. Havonta legalább egyszer a lámpák kiesnek a szinkronból és pont ellentétes irányban váltanak, aminek a következménye, hogy kb. 2 autó tud átmenni a zöldön – azok, akik a két lámpa közé beszorultak."
BKK: A Hungária krt. - Kerepesi út jelzőlámpás csomópontot egy 1994-ben telepített forgalomirányító berendezés vezérli. Vonalhiba esetén leszakad a forgalomirányító központról, és ekkor rádiós órajel segítségével szinkronizál. A rádiós vétel kimaradása esetén szinkronizálási problémák fordulhatnak elő, emiatt a berendezés nem hangoltan működik, ami közeli csomópontoknál különösen rossz működést eredményez. A rendellenességeket javították, több órán át tartó vonalhiba az utóbbi másfél hónapban nem fordult elő.
9. VI. kerület - Oktogon, Teréz körút (7,833 pont) „Az Oktogonnál lévő kerékpáros lámpa két és fél percenként vált zöldre, mindössze 8 másodpercre."
BKK: Az Andrássy úton az Oktogonnál a járművek és a kerékpárosok külön időben kapnak szabad jelzést a jobbra kanyarodó járművek és az egyenesen haladó kerékpárosok keresztezése miatt, ebből adódik a kerékpárosok rövid zöldjelzése. A BKK már korábban kezdeményezte az Andrássy úti kerékpárút átalakítását, és ennek részeként az Oktogonon átvezetést is módosítják, ezért a kerékpárosoknak a jelenleginél lényegesen hosszabb szabad jelzése lesz. A BKK és a BKK Közút még 2011-ben befejezi az átalakítást.
10. II. kerület - Budai alsó rakpart - Margit híd (7,830 pont) A Margit híd déli oldalán a budai alsó rakparton lévő zebránál kihelyezett gyalogos lámpa. „A zebrán a büdös életben soha senki nem megy át, a lámpa ennek dacára rendszeresen feltartóztatja az alsó rakpart forgalmát, hogy a nagy büdös senki átmehessen. Pedig látszik, hogy ki van téve egy nyomógomb, hogy ha valaki át akarna menni, jelezze. Ennek ellenére a lámpa teljesen önállóan, külső beavatkozás nélkül is simán pirosra vált, teljesen feleslegesen" – írta olvasónk.
BKK: A jelzőlámpa a gyalogos nyomógomb meghibásodása miatt adta meg a gyalogos szabad jelzést. A hibát a szerviz elhárította.
A szavazást több mint százezren olvasták, egy-egy lámpára átlagban 400-500 szavaztak. Egy-egy olvasó jellemzően csak 2-3 lámpát értékelt, valószínűleg amit közelebbről ismert, a többire nem szavazott. A szavazás indapasszos regisztrációhoz volt kötve, hogy az esetleges aránytalanságokat elkerüljük.
Hozzászólások
2011.10.17 21:03:03earlyrat
Uromi lampa a legkiralyabb, egy fel megyenyi terulet bejarasat neheziti nap mint nap. A korforgalom valszeg a jo megoldas oda. Erdekes, a madaras tescohoz pikk pakk epult korforgalom kicsit kijjebb.
2011.10.17 21:07:38earlyrat
Amúgy bkk korrekt, ha 10-bol 5-öt megold, mar megerte.
2011.10.17 21:11:46gozos
Karlsruheban a közlekkaros egyetemisták gyakorlófeladata a forgalomszámlálás. Csalni nem lehet, hiszen az utakon a csomópontba beáramló autók és a kiáramló autók számának stimmelnie kell, és a másik csomópont felé sem lehet 1-1 parkoló autón kívül számottevő veszteség.
Sok szakdolgozat pedig a közlekedési lámpák optimalizálásáról szól, hogyan lehet dinamikusabb, szmogmentesebb áteresztést elérni. Aztán a városháza közlekedésmérnökei ezekből csemegézhetnek.
Itthon? Erre szakosodott cégek sokszázmillióért csinálgatnak valamit. Eredménye alig látszik. Például megfigyelte már valaki, hogy a Bartók Béla úton az 1990-es évek elején érvényes KRESZ szerinti 60-as tempóval maradsz csak a zöldhullámban? Pedig már 15 éve 50 km/h a megengedett.
2011.10.17 21:13:58awsedrftg
A Margit hídi lámpánál sokat segítene, ha már ennyit kell várni, legalább mutatná valami hogy mennyit(egy visszaszámláló, ami kis hazánkban több helyen létezik, külföldről nem is beszélve). Másik lehetőség, hogy a híd elején a déli oldalakon figyelmeztessen erre valami(lehetőleg több nyelven, ott ahol még válaszút van), így aki akar ott aluljárón át átmehet alternatív megoldásként. Egyik megoldás sem nagy költség és valamit javít a helyzeten....szerintem.
2011.10.17 21:19:23me__ga
Csak én látom, hogy megint az autósok fognak szívni az átalakításokkal? Minden válasz csak terelés, vagy átalakítjuk, hogy jobb legyen - de ne az autósoknak.
BKK! Értem, hogy fontosak a gyalogosok és a kerékpárosok! De az autósoknak is haladni kellene nem csak állni a dugóban!
2011.10.17 21:20:16awsedrftg
Margit hídi lámpához visszaszámláló kijelző pszihésen segítheti a várakozókat. Másik javító szándékú lehetőség előjelző tábla a híd elején, így aki akar ott még átmehet aluljárón várakozás nélkül...szerintem egyik sem drága, de talán segít. Szerintem.
2011.10.17 21:20:42akira2
A budapesti lámpáknak egyébként az a legnagyobb bajuk, hogy túl rövidre vannak állítva.
Rövid a zöld és rövid a sárga is, így aztán nem véletlen, hogy egy zöldön a legritkább esetben tud átjutni az előtte a pirosnál feltorlódott sor, csak harmadjára, negyedjére. A türelmetlenebbje ilyenkor hajt be sárgánál, és ragad bent a kereszteződés közepén. A sárga meg alig 2-3 mp, így ha féktávon belül vált sárgára, biztos, hogy bepirosodik, mire aláérsz...
Aki vezetett már eleget tőlünk nyugatra városokban, az megtapasztalhatta, hogy a sárga (a piros előtt) jóval hosszabb, mint itthon (8-10 mp), így aki meglátja, hogy sárgára vált, az még több, mint száz méterre is lehet a kereszteződéstől, így kényelmes fékezéssel tud megállni a lámpáig, nem csupán satufékkel. Aztán persze percekig állhat a pirosnál, viszont a zöld is addig tart, amíg akár száz autó is áthaladhat rajta...
Ha rövidek a lámpaváltások, akkor a zöld jelzés jelentős részében csak épp elindulgatnak az autók, és mire megindulna a folyamatos forgalom, máris besárgul, majd gyorsan pepiroslik. Így aztán nem csoda, ha nem alakul ki folyamatos forgalom...
Ha legközelebb Bécsben jártok, érdemes lemérni, mennyi ideig is tart egy-egy lámpaváltás, de ezt megnézhetitek bárhol máshol is...
2011.10.17 21:21:16Brownfinger
1.: A Margit-híd alatti gyalogos aluljárót melyik zseni szüntette meg azt nem tudom. Ehelyett lámpázunk. Szuper. Csak az a gond, hogy más országokban nyakra-főre építik az alul- és felüljárókat. Biztos azért, mert rossz.
2.: A Bajcsyról miért nem lehet a Margit-híd felé kanyarodni? Tudtommal ennek az ívnek ott van az ellenkezője, Váci útról felüljáró alatt a Skála felé lehet kanyarodni. Ez az ív megakasztja a keresztirányú forgalmat és egyetlen út lenne ami ezzel egy időben járható, a Bajcsyról a Margit-híd felé, de nem. Szerintem ott felejtették az ezt elzáró betontömböket 1-2 évvel ezelőtt. Cserébe lehet visszafordulni, első utca jobbra, végignézni a feltúrt keresztutcákat, végigállni a dugót, pár sort anyázni, majd 10-15 perc után már rá is lehet fordulni a Szt. István körútra. Vagy Alkotmány utcán keresztül persze, de az se leányálom. Le vagyunk mi itten szarva.
2011.10.17 21:35:36rajen
Margit-híd közepe katasztrofális. Egyébként a hídnak nem árt, hogy naponta sokszázszor a teljes kocsiforgalom megáll, ránehezedik, és rajta rezeg?? A gyalogosok meg a videó szerint 4 percig várhatják, hogy átérjenek.
(Ha jól tudom, azért nem lett gyalogos aluljáró, mert a mozgássérülteknek nem tudtak volna kialakítani lejárót. Ez így van? Mert szerintem így több kárt okoz a rájuk tekintettel levés, mintha átgurulnának a hídon a szigetig, és lett volna simán egy gyalogos aluljáró, mint eddig.)
2011.10.17 21:36:27rcfan
Brownfinger: van gyereked? Szokta feleséged tolni babakocsival? Netán van kerekesszékes illetve idős ember az ismeretségi körödben?
Más országokban tényleg épül aluljáró, de az autósokat "temetik" a föld alá ahol indokolt. Gyalogos a napsütést szereti.
Egyébként a másik probléma - és bízok a BKK józan megítélésében, hogy nincs elég P+R parkoló a 4-es villamos vonalán. A körúton nem is lenne neki nagyon helye, inkább a 4-est kellene Hűvösvölgy felé továbbvinni és kijjebb P+R parkolót hozzá, illetve a 6-ost egy jól megcsinált 17-es vonalon a Vörösvári úton jól ki és ahol már van sok hely, ott telis-teli P+R parkolóval lerakatni a körútra igyekvők autóit.
Autóknak a áruszállításon és a szervízkoffereseket leszámítva nincs igazán helyük a belvárosban. Ám átszállni senki sem szeret. Miért kényszerít a jelen tömegközlekedés mindenáron átszállásra?
2011.10.17 21:38:06visz
@Comandante en Jefe
Bocs, de az ürömi kereszteződés túl sok bosszúságot okoz nekem nap mint nap ahhoz, hogy szó nélkül hagyjam. Szóval az a 20 méter azt jelenti, hogy egy esetleges kanyarodósáv már a BKK területére lóghatna, rájuk volna szükség a szomszédos lámpával való összehangoláshoz, a forgalom gördülékeny továbbvezetéséhez stb. A helyes válasz valahogy úgy hangzana, hogy BKK és közútkezelő közösen dolgoznak a megoldáson. Ehelyett csak hárítanak és terelnek.
2011.10.17 21:40:54zsoci
Tehát a BKK tojik a problémákra. Csak aokkr csinál valamit, ha tovább akadályozhatja a gépkocsi forgalmat. Gratulálok !
2011.10.17 21:43:30rcfan
P+R: egyébként igen gázos Budapesten. Pilisvörösvár felől bejőbe az Árpád híd környékén 8 órakor nincs hol parkolni, így metró helyett autóval gurul az ember a metró mentén található cégéig.
De ugyanez elmodható az Örs-Stadion tengelyen is a Gödöllő felől bejövőknek. HÉV nem játszik, mert át kell szállni. A parkolók a metró mentén fullosak, így inkább a várost átszelve a cégnél keres csendes utcában pakolót az ember.
Van mit rendbetenni 20 átaludt év után az 1 éve megalakult BKK-nak.
2011.10.17 21:43:54márvesztes
Az ürömi leágazónál van egy vasútállomás, mögötte mező. Ezer éve rá kellett volna építeni egy P+R parkolót. Ha odaengednének egy böszme nagy Westendet, a Demján ingyé megcsinálná a tömegközlekedést, fogadjunk.Azon a vonalon tán 20 perces ütemes menetrend, van ami már nem szar, még két szerelvényt simán megérne neki.
Amúgy a Westendek meg a Mammutok pont ilyen helyre valók, nem a belvárosba.
2011.10.17 21:46:22Ahoj-
SOROKSÁRI ÚTON BEFELÉ, ESTE 1/2 10 felé minden MÁSODIK LÁMPA PIROSAT AD. Hogy a p..csába lett ez áthangolva több millióért ha szarabb lett mint volt?
2011.10.17 22:07:45Perillustris
"egy fel megyenyi terulet bejarasat neheziti nap mint nap"
Biztos nem az az oka, hogy pár tízezren kiköltöztek a környékre az elmúlt években, és kocsival akar jönni a többség.
"Rövid a zöld és rövid a sárga is"
A hosszú sárga arra ösztönöz, hogy még nyomj neki egy kövéret. Pont a rövid a megoldás: ha sárgul, fékezz, ne agyalj azon, hogy még átférsz.
"Csak az a gond, hogy más országokban nyakra-főre építik az alul- és felüljárókat."
Azért ez túlzás, de ha építenek is, van akadálymentesítés. Annak viszont a legolcsóbb változata a felszíni átkelőhely. Persze többségében egészséges, fiatal, gyermektelen emberek kardoskodnak az aluljárókért. Vagy akiknek a seggükhöz nőtt a kocsi, és leszarják a gyalogosokat.
"Szóval az a 20 méter azt jelenti, hogy egy esetleges kanyarodósáv már a BKK területére lóghatna, rájuk volna szükség a szomszédos lámpával való összehangoláshoz, a forgalom gördülékeny továbbvezetéséhez stb. A helyes válasz valahogy úgy hangzana, hogy BKK és közútkezelő közösen dolgoznak a megoldáson."
A helyes megoldás úgy hangzana, hogy az agglomerációban lévő települések, melyekből zúdulnak az autók, beszállnak a költségekbe.
"Amúgy a Westendek meg a Mammutok pont ilyen helyre valók, nem a belvárosba."
Sajnos késő.
2011.10.17 22:09:05végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll
Rohadt szemét szutyok szar az egész amit össze hoztatok BKKsok!!!! A világ röhelye az egész Budapesti közlekedés!!! Soha nem lessz jobb!!! Az illetékes elvtársak csak lopnak a nép meg le van szarva!!! Én azt mondom AKI TUDJA HAGYJA ITT EZT A MUCSALYI SZAR ORSZÁGOT AKI TUD MENEKÜLJÖN!!!
2011.10.17 22:13:47flimo13
"a Gödöllő felől bejövőknek. HÉV nem játszik, mert át kell szállni"
Ó bazzmeg fene a problémáid.
2011.10.17 22:13:56ave
>Csak én nem láttam sehol sem megoldást, vagy csak arra való törekvést a BKK válaszai között?!
Lehet, hogy szar, de nem lehet ennel jobb, csak olyan valaminek a karara, amirol az egysegsugaro kommentelo nem tud.
2011.10.17 22:33:35inf3rno
Tegnap voltam a Margit hidasnál, tényleg rohadt idegesítő... Sokat kell várni, cserébe két másodpercig zöld a lámpa... Lehet rosszul emlékszem, de nem azon a hídon volt valamikor egy aluljárós rész beépítve?
2011.10.17 23:03:57kitfisto
csak egy lampa maradt ki megpedig a itt a vorosvari uton a mcdonaldsnal levo ott is lehetetlen atjutni egyszerre.
2011.10.17 23:17:29Uninstall
komolyan nem értem..persze..Itthon Otthon vagyunk..ám: rééges régóta létezik COMPUTER szimulációs program a közlekedési lámpák összehangolására NAGYVÁROSI forgalomra ( lásd Ausztria vagy Némethon illetve a távol s közeli Japán). Ráadásul erre az Illetékes Hivatal Illetékes Osztályán dolgozók Havi fizetést, Plusz juttatást kaptak a Munkájuk elvégzéséért..szóval nem értem: Ember van, Feladat van = eredmény mint fennt=ZÉRÓ....
Birkák
2011.10.17 23:17:34isssti
Most ez komoly?!
Megszüntették a szigeti bejárónál a gyalogaluljárót?
Nooomáááliiis??!
Én meg azt hittem, betettek mellé egy bónusz lámpás gyalogátkelőt a fájóslábú öregeknek (nekik még tána 2 perces lámpaváltási várakozás is megérné).
Még jó, hogy a hidat nem szüntették meg u.ilyen okokból!
2011.10.17 23:19:31Brownfinger
@Perillustris
Köszönjük!
2011.10.17 23:20:56bioLarzen
Valóban, volt aluljáró, a két járdát és a középen lévő villamosmegállót kötötte össze.
bio
2011.10.17 23:21:18Comandante en Jefe
visz:
A dolog úgy volna rendben, ha az ilyesmit régiószinten lehetne kezelni, mert a közlekedési gondok közösek.
Jelenleg annak kell örülni, ha valami BP-en nem kerületszinten történik...
A jelen helyzetben a BKK-nak semmi joga nincs belepofázni abba, ami akár másfél centivel Bp, közig. határán kívül esik, max. "továbbíthatja a problémát". Nem jó, hogy így van, de erről nem ők tehetnek.
2011.10.17 23:23:08bioLarzen
(Mármint ez inf3rnonak volt válasz.)
2011.10.17 23:27:30Comandante en Jefe
"Azon a vonalon tán 20 perces ütemes menetrend, van ami már nem szar, még két szerelvényt simán megérne neki."
Sajnos csak két vonat óránként befelé, többet nem bír el az egyvágányú pálya. Viszont várható a közeljövőben fejlesztés.
2011.10.17 23:33:09pluto111
Ürömi leágazásnál legnagyobb probléma az emberek mentalitása. Ha a város felől jövők udvariasak lennének már jelentősen csökkennének a dugók. Ha látja indexel Üröm felé valaki akkor lassít (és villog hogy menjen) így nem tartaná fel a sort a balra forduló. A város felöl érkezőnek meg kb. 2 másodpercbe kerülne (amit később majd behozna).
2011.10.17 23:33:46porshe
budapesten igen kényelmetlen közlekedni akárhogy
2011.10.17 23:43:48mirx
Maximális respekt a sorozat készítőinek - erről kellene szóljon az újságírás, ha már nálunk a népszavazás nem divat. Vélemények, videók, kommentelés, civil kontroll. Csak így tovább.
2011.10.17 23:46:54phaszfej
fhfh
2011.10.17 23:52:31silvern
Itt a hozzászólók java részének hozzá van ragadva a feneke a kocsi üléséhez a lába meg a gázpedálhoz.
Nem ártana néha gyalogosan is közlekedni, meg nem átrongyolni a gyalogosokon a zebrán. Mert kb. 20 autóból, jó ha egy megáll.
A Margit híd közepén nincs semmi gond a lámpával. 20 másodpercig engedi át a gyalogságot.
A következő 20 perc pedig az autósoké.
De sokaknak már remeg a lába, izzad a tenyere és habzik a szája ha vissza kell váltani, esetleg egy fél percet várni.
2011.10.17 23:58:54phaszfej
szerintem fedetté kellene tenni a dunát pesten, mint az ördögárkot, és még hely is lenne. konkrétan le kellene hosszában betonozni. árvíz se lenne. kb. 300 futballpálya területe. nem sok. 200 betonkeverővel fél év alatt felépíthető.
2011.10.17 23:59:43hungarisztan
pluto, ez igaz, de ehhez közösségben kéne gondolkodni. Ez meg ugyebár Hungarisztán, az Individualista Jogok Országa.
Viszont a tényszerűség kedvéért azt is meg kell jegyezni, hogy az Üröm felől kikanyarodó forgalom sokszor a kifele menő forgalmat is felduzzasztja (tehát az a lámpa mindkét, sőt, mindhárom irányból dugót okoz). Körforgalom kéne, vagy legalábbis hosszan vezetett kanyarodósáv, ahol a kanyarodókat pufferelni lehet, amíg a lámpa vált.
És az is igaz, hogy a BKK-nak erre a csomópontra adott válasza egy nagy lózung, hogy mást ne mondjak, ami lóval kezdődik...
Aki járt már arra életében, az pontosan tudja, hogy akár holtidőben is irtózatos dugó bír kialakulni, ennek semmi köze a másutt kialakuló dugókhoz. Legfeljebb annyi, hogy nagy forgalom esetén a dúgó még nagyobb. De az ott alapvetően egy elbaszott kereszteződés, múltkor pont nézegettem, hogy vajon kiférne-e oda épületbontás nélkül egy normál méretű körforgalom (nem lehet nagyon kicsit csinálni, mert sok a nyerges és pótos teher, akik ráadásul használják is a derékszögű irányokat, nekik kell a hely a forgolódáshoz), hát, eléggé szűkös.
2011.10.18 00:06:29McKinney
Ürömi elágazásnál a helyhatósági választások idején volt kinn egy nagy molinó az egyik kerítésen, hogy aszongya "ezt a dugót megszüntetjük egy körforgalommal" aláírva a jelölt neve, tudjafaszom kicsoda kisbuzi tasziló ürömi pályázó. Hát azóta is szüntetik. A választások után meg szépen eltűnt a felirat.
Ha ő nyert akkor viszont nagy köcsög, mer időközben Üröm közepén csináltak egy olyan mocsadék lámpát hogy ihaj. Fogadjunk hogy bosszúbol a chuck norris híd miatti átmenő forgalom alázására.
2011.10.18 00:09:36tejcsokoládé
néhány éve voltak itt ismerősök svájcból, és azt mondták: a magyar autósok fegyverként használják az autót a gyalogosok ellen... csak el kell olvasni a kedves tapló autósok kommentjeit, aki lezavarná a gyalogosokat az út alá, meg mindenhova, csak ő mereszthesse a seggét a kocsijában, és ne kelljen egyetlen percet sem várnia. magyarország...
2011.10.18 00:27:43Brownfinger
@ silvern
(Itt a hozzászólók java részének hozzá van ragadva a feneke a kocsi üléséhez a lába meg a gázpedálhoz.
Nem ártana néha gyalogosan is közlekedni)
Az itt hozzászólók java részének nincs más alternatíva. Ha én pl. a Margit-híd mellet laknék és a Petőfi-hídhoz járnék be napi 8 órát dolgozni, villamossal mennék, de nagyon sok olyan része van a városnak, ahol ezt választanám a benzin + parkolási díj kombó helyett. A helyzet viszont az, hogy nagyon sokunk nem viccből jár kocsival. Napközben rohangál, ügyeket intéz, ami BKV-val kivitelezhetetlen a 2x-3x-4x menetidő, vagy egy nagyobb vm A-ból B-be vitele miatt. Plusz nem is mindenki lakik közel vmlyen megállóhoz. Nálam pl. 500 méteren belül semmi (Bp/3). De vannak még gyerekesek is a fenékhez ragadt kocsisok között, messzebbről bejárók, stb. Ne magadból indulj ki, hogy kocsi nélkül lehet élni, mert nagyon sok embernek nem lehet.
Aki pedig itt is azzal jön, hogy városban nincs helye autónak, attól szívesen veszek megoldást egy belvárosi lakásból való indulás és mondjuk egy budaörsi munkahely BKV-s menetidejének autós szintre való lefaragásában. Második feladat ugyanez csak 30 kg munkából adódó csomaggal.
És senki ne jöjjön itt nekem a biciklivel, mert az szuper, hogy a lakosság 2%-ra fejlesztjük a várost, csak úgy néz ki, újfent eltűntek a hideg miatt 4-5 hónapra. Így tehát ahogy a lakosság 98%-nak, úgy sportcélon kívül ez nekem sem alternatíva. Igen, szó szerint. 2 millió bp-i lakossal ez 40.000.- db kerékpáros, kontra 1.960.000.- db lakos. És ezzel a 40ezer napi szintű bringással talán még sokat is mondtam. De én is támogatom a kerékpáros közlekedés fejlesztését, csuhéjj!
2011.10.18 00:50:04pluto111
hungarisztan: Igen, sajnos ezen kéne változtatni.
Azt kéne felfogni az embereknek, hogy a városba befelé jövőknek azért kell várniuk mert a kifelé jövők nem engedik el a balra fordulókat.
(és ügye szinte mindenki megy kifelé és befelé is)
2011.10.18 01:02:58andrebbe
Azt en mar tenyleg nem ertem, aki ilyenkor is a BKK-t szidja. En azt veszem ki, hogy bennuk van a javito szandek, de nyilvan szar felveteseket nem fognak atvenni. Viszont a bajcsy-andrassy X zebra az tenyleg kihivas...
2011.10.18 01:15:26pluto111
hungarisztan: Ha Pest felé kitábláznák 10 helyre, hogy azért vársz itt mert kifelé nem adsz elsőbbséget az Ürüm felé haladóknak, akkor előbb-utóbb rájönnének az emberek mi a helyes viselkedés.
2011.10.18 02:06:38Ralesk
Ugye nem volt hülye az, aki anno aluljárót tervezett a Margit híd közepére... Teljesen elborult és VESZÉLYES ötlet ott azon a nyúlfarknyi kis szigeten várakoztatni az összes gyalogost.
2011.10.18 02:52:17Szittyakürt
Azért ezeket a megmondós BKK-s csókákat elkergetném valami vicces kőbányába egy pár évre, hogy legyen alkalmuk elgondolkodni a közlekedésszervezésről!
2011.10.18 05:15:41jordán negatív
A sok sötét most megmondja, hogyan kellene a szakértőknek megoldani ezeket a helyzeteket, miközben fikázza a BKK-t, akik teljesen korrekt válaszokat adtak - látva, hogy megvizsgálták a lehetőségeket. Szuper!
2011.10.18 05:16:37jordán negatív
Fasszopók!
2011.10.18 05:17:19jordán negatív
ez most mi?
2011.10.18 05:18:21jordán negatív
A sok okos most megmondja, hogyan kellene a szakértőknek megoldani ezeket a helyzeteket, miközben leszólja a BKK-t, akik teljesen korrekt válaszokat adtak - látva, hogy megvizsgálták a lehetőségeket. Szuper!
2011.10.18 05:19:39jordán negatív
jó lenne egy feedback, hogy a feekázás szót nem lehet írni, mert át kellett írnom mindent, hogy elfogadja a kommentet. érdekes módon a trágár szavak pedig mennek. :)
2011.10.18 06:38:11Nzoltan
A Bajcsi-Andrássy kereszteződés az iskolapéldája annak, hogy milyen sokan vásárolják a jogsit. Ugyanis addig nem indulhatna el a kocsisor, míg a gyalogos át nem ér biztonságosan a kereszteződésen. Ehhez képest mindenki padlógázzal nekilódúl úgy, hogy valaki az út közepén ragad. Márpedig egy idős ember nem fog tudni átkelni futva(nem is kell futni, ez csak az autósok tévképzete) a kereszteződésen. Ha folymatos zöldnél lép le valaki a zebrára, teljesen szabájos az átkelés akkor, ha képességeinek megfelelően igyekszik mihamarabb elhagyni azt. Nem kell futnia.
Annak a kereszteződésnek a zöld jelzése már egyszer meg volt hosszabbítva.
2011.10.18 06:44:35Nzoltan
pluto111
hungarisztan: Ha Pest felé kitábláznák 10 helyre, hogy azért vársz itt mert kifelé nem adsz elsőbbséget az Ürüm felé haladóknak, akkor előbb-utóbb rájönnének az emberek mi a helyes viselkedés.
Szerinted. ÍA jogsit nem a megszerzett tudás után adják, hanem a megfelelő helyre tett ikszekért. Aki meg nem szeret lottózni, vagy nem bízik a szerencséjébe, az meg egyszerűen megveszi a vizsgabiztost/oktatót.
2011.10.18 07:08:32Fantomász
Nzoltan: amíg az emberek olyan mentalitásúak, hogy ha 10-es úton a DUGÓBAN ÜLVE, tükörben meglátják hogy közeledik a biciklis / motoros - aki elférne -, és rögtön behúzódnak záróvonal mellé, addig hol vársz te itt belátást?(motorral közlekedek, minden nap tapasztalom)
Feltérképezve kb. a következő arányban vannak autósok:
- Nők kis autóban: nem feltétlenül szándékos feltartás, mivel a tükröt csak a fürdőszobában használja (jééé az autóban is van? Dugóban minek nézzem?): 30%
- Nők nagy autóban: lásd fent: 10%
- Férfiak busszal/teherautóval/kamionnal: nem tud lehúzódni mert nem fér el, de a normálisabbja segít: 10%
- Férfiak nagy autóval: lát a tükörben, és vagy segít mert ő is motoros ("mennyé' vazze":10%) vagy behúzódik direkt ('nyádat má' nehogymá megelőzd a húszmillás bömbimet/audimat/mercimet stb a kis pötschköszörűddel: 20%)
- Férfiak kis autóval: bizonyítási kényszertől fűtve szugerál a tükörből, direkt a záróvonalon gurulva (ebből nincs más fajta: "ha én itt állok, rothadj meg te is itt"): 20%
Mindösszesen: 100%, bár ebből kimaradtak az 50-es robogóval sor mellett kacsázók, akik a tükröt szintén nem használják, vagy van olyan versenyző akinek nincs is.
2011.10.18 08:08:55lehella
Egyetértek az előttem szólóval! És a korábbi hozzászólókkal, hogy vasárnap délben-délután is volt már 5 perces sor az ürömi lámpa előtt. Ha valaki kidöntené a lámpát akkor tuti nem lenne ilyen dugó, és még balesetveszély sem volna, mert olyan szar ott az út, hogy még átrongyolni sem lehet a kereszteződésen :)
2011.10.18 08:36:32\\\'tor
Ennek az akciónak úgy látszik volt értelme. Remélem, tényleg változik egy két helyen a helyzet! Hajrá Index!
2011.10.18 09:04:49Fviktor76
Margit-hid: Értem, hogy jobb a nyomógombos lámpa, de nem lehet azt hangolni a Budai-hídfőhöz???
Petőfi-híd-Egry J-Felső rakpart-Alsó rakpart: Szerintem az alsórakpartnál pont dupla ciklus kell, mint a felsőnél, valamint az Egry J. u és Petőfi híd lehajtó kereszteződéseket egy kereszteződésként kell kezelni...
Az ürömi csomópontban két szintes kereszteződés kiépítése nem lehetséges, sávbővítés sem, helyhiány miatt. Megoldás lehet a sorompótól a vasút bal oldalán építeni egy új útpályát a 10-es útnak, amit a valahol a ürömi elágazás után vezetnénk vissza a külső Bécsi útba. Ennek előnye az lenne, hogy mivel Üröm felől sokan mennek Solymár felé, az Üröm felől érkezők nem egy csomópontban találkoznának a 10-es úton érkezőkkel, hanem két csomópontban megosztva... De ehhez pénz kell és akarat...
2011.10.18 09:07:26Fantomász
Lehella: ez nagyon jó terv. Nincs egy IFA-s ismerősöd? :D
2011.10.18 09:17:52dekás dezső
phasznak görcsöltök ennyit a városi közlekedéssel? költözzetek valami élhetőbb helyre inkább, miután megtanultátok hogyan lehet önfenntartó módon élni, oszt jónapot kívánok. semmi szükségetek nem lesz ezekre a lepra városokra, és elfelejtitek egyúttal a velük járó csipcsup problémákat is.
különben is mi az a Margit híd? és ki tette oda? kell valakinek egyáltalán?
KERÜLJÉTEK A VÁROSOKAT!
2011.10.18 09:29:57Kage
Ürömön lakom, gyerekek, ez a csomópont egy vicc.
Aki ismeri annak nem kell bemutatni, aki nem ismeri, annak elárulom: reggel befelé áll kilométeres dugó, délután pedig kifelé, és mindez egy nyomorult, és elb@szottan megtervezett kereszteződés miatt.. Nincs hely? Ugyan már.. minden csak pénz és akarat kérdése. Ha az M6-ost tudtuk alagútba vezetni, akkor nehogymár probléma legyen egy vacak kereszteződés?! Megoldás? Még egy ócska körforgalom is megoldás lenne, mert nem kellene állandóan megállniuk a solymár felől érkezőknek, ha valaki Üröm felé akar fordulni.. És minden második kocsi akar! Miért? Mivel annak az elcs@szett M0-nak még mindig nincs meg ide a bekötése, ha valaki esetleg így a Colbert hídra igyekezne, annak ürömön és budakalászon át kell kolbászolnia.. Szégyen és szánalom! Arról meg nem is beszélve, hogy az említett útszakasz valóban csupa kátyú, ezekszerint azért, mert van ott 20 méter senki földje.. Magyarország, én így szeretlek..
2011.10.18 09:42:10HalivudEstevez
Nálunk is van a hévnél felüljáró, mégis sokan ott szaladgálnak át az úttesten sötétben, fekete kabátban, nehogy lássam az autóból. Tímár utca.
2011.10.18 10:03:15abc
Ürőmi kereszteződés körforgalommal illetve az évtizedek óta tervezett 2 sávos 10 es uttal lehetne megoldani.
Az nem magyarázat hogy akkor bejönnének az emberek, eddig sem hobbiból járnak arrafelé, illetve igy is bejutnak csak lassabban .
De valakiknek érdeke hogy csak szopjunk
2011.10.18 10:03:33lehella
"Megoldás lehet a sorompótól a vasút bal oldalán építeni egy új útpályát a 10-es útnak, amit a valahol a ürömi elágazás után vezetnénk vissza a külső Bécsi útba"
Nekem solymári ismerősöm mondta, hogy már tervrajzon van ilyen útvonal a vonat mellett évek óta, de természetesen semmilyen gyakorlati lépés nem történt ennek megvalósításául.
2011.10.18 10:27:35Mzee1000
30 nem tudom hány milliárdból miért nem jutott pénz az Margit hídi gyalogos aluljáró felújítására, és a mozgáskorlátozottak részére egy lift felszerelésére. És ne jöjjenek a hülye dumával, hogy nem lehetett megoldani. Egyszerűen így volt könnyebb és olcsóbb a kivitelezőnek, a pénzt meg lenyúlták. Ezt nevezem én visszafejlődésnek! Gratulálok!
2011.10.18 10:36:00Zus
Ürömi elágazáson át közlekedők ! Évek óta van olyan terv, ami szerint egy 3,2 km-es 2x2 sávos alagutat fúrnának a dombba és annak az alagútnak a vége kijutna a Lupa sziget környékére, valahova az új M0-ás hídhoz. Biztos vagyok abban - különösen a kamionoknál -, hogy sokan használnák ki ezt az alagutat. Sokszor van arra példa, hogy a népek a 10-es útról eljussanak pl. Vácra vagy Dunakeszire vagy Észak-Északkelet Magyarországra. Na és hogy ? Vagy a Külső Bécsi út-Vörösvári út-Flórián tér-Árpád-híd-Váci út vonalon, vagy a tök szűk és szar Aranyvölgy utca-Aranyhegyi út-Ürömi út-Szentendrei út vonalon. Szívás. Ellenben az előbb említett alagút az faszán megoldaná az ürömi elágazás gondját. Az új út kikerülné Üröm Cityt, Budakalászt, a régi Óbudát. Az épittető haverok, meg a haverok haverjai jól szétlophatnák magukat az erre felhasználható EU támogatásokból, ahogy ebben a gennyes országban szokás, de mégis szerezhetne a beruházó (kormány, helyi önkormányzatok, fővárosi önkormányzat ?) valami jópontot is a lakosságnál.
2011.10.18 10:38:02kishülye
úgy látszik az ürömi elágazás nem véletlenül lett 3. helyezett. Tényleg túl sok embert érint ahhoz, hogy már évek óta nem tudnak, vagy inkább nem akarnak valamit kezdeni vele.
Kedves Vitézi Úr! ha netalán olvassa a hozzászólásokat, maga egy fitalal, tenni akaró, tökös gyereknek látszik, szedjen már össze pár tökös gyereket az MKN-nél, meg az érintett települések önkormányzatainál és csináljanak már erre az ürömi elágazásra egy közös projektet (arra a rövid kis időre, mire 2050-re talán az M0-ás itteni elkerülő szakasza megépül...) Higgye el, az emberek meghálálnák. Talán még főpolgármestert is csinálnának magából.
A tapasztalaim alapján pedig az erre közlekedő autósok szerintem egyáltalán nem bunkók egymással, sőt, aki tudja segíti a másikat a közlekedésben.
2011.10.18 10:44:56Zus
Amúgy még annyit, hogy ha valaki az esztergomi vasútvonalon közlekedik vagy csak kíváncsiságból elvonatozik Újpest-Városközponntól Óbudáig, akkor azt fogja látni, hogy a vasútvonal mellett a sínek északi és déli oldalán is MINIMUM 2 sávnyi senkiföldje van. Tehát, ha mindenki jól akarna járni, akkor Óbuda vasútállomástól a Dunáig vissza lehetne építeni a másik vágányt a vonatnak (a jobb menetrendhez), ezzel párhuzamosan a sínek északi és déli oldalára pedig a 2-2 sáv autóutat. A Szentendrei út fölé 2-2 sávos autós felüljárót és hajrá ! A Dunára a vasúti hidad ki lehet bővíteni mégegy vágánnyal és mellé a közúti 2-2 sávot is. Elvégre ismert már az a technológia, maivel normális hidat lehet verni. A kialakuló híd olyan lenne, mint az Árpád-híd. Középen 2 vasúti vágány, 2-2 oldalt, meg 2-2 autós sáv. Ez utóbbiak egészen a Váci útig mehetnének, ahol is lejárókat lehetne kanyarítani a népszigeti holt Duna-ág fölé. A sínek meg mennének tovább Angyalföld állomásig. És további euromilliárdokat lophatnak a beruházók és az építtetők.
2011.10.18 10:46:11marczipánt
naponta autózom, és szerénytelenség nélkül mondhatom, megvan a kellő tehetségem és rutinom hozzá, hogy tudjam is, mit csinálok.
általában segíte(tte)m a többi közlekedőt, főleg amikor nekem semmibe nem kerülne jót tenni másokkal (pl dugóban elengedni a keresztbe kanyarodót, vagy félrehúzódni a mellettem elhaladó motoros/bringás elől, stb.)
mostanság viszont már többnyire csak a "rászorulókon" segítek (gyalogos, bringás, motoros, busz, esetleg végletekig "eltaposott" teherautós), és sajnos tőlük se nagyon várhatok túl sok köszönetet.
ez magyarország. (ha szükséges, csupa kisbetűvel)
többnyire bambán néznek rám, vagy urambocsá' szemrehányóan, hogyaszongya "navégrehogyészbekaptálkötsög".
az meg, hogy egy autós vagy motoros feltegye a kezét, vagy kipróbálja azt a sárga villogó izét, na azt már ne. ilyen mélyre nem süllyedünk vazze.
a legviccesebbek azok a szegény gyalogosok, akik úgy megijednek a "lehetőségtől", hogy futva iszkolnak át előttem a váratlan helyzetben. én meg csak aggódok értük, nehogy bajuk essen a nagy rohanásban. :) :(
baromira idióták vagyunk mi magyarok (ebben is).
az autósok is, akik meresztik a seggüket a pöfögő csodáikban, és azt hiszik, ők a világ urai, meg a gyalogosok/bringások/mopedesek/stb is, akik csak mert nem telik nekik ilyenre (vagy finomítva a dolgon: nincs szükségük vagy lehetőségük rá), már rögtön baromira a környezetvédelem élharcosainak hiszik magukat.
meg kellene tanulnunk együtt élni, ha már azok a faxok odafent nem törődnek velünk.
nincsenek illúzióim...
2011.10.18 10:50:35kispestipeti
Nagyon jól jelzi az alaphelyzetet a bkk hozzáállása.(is) A felsorolt esetek napi, gyakorlati tapasztalatokon alapuló problémák,amiket meg kellene oldani (sok más mellett) ahhoz, hogy normálisan működjön az életünk. De van egy vízfejű, tényleges tevékenységét nehezen körülhatárolható hivatal, amelyik megmondja a tutit. A végeredmény pedig az, hogy minden nagyon jó, ahogy van csak mi (a városlakók, közlekedők) vagyunk alkalmatlanok normálisan élni ebben a remekül felépített, üzemeltetett városban.
Annyi kommunikáció, PR, vállalti kapcsoltatok, stb. szakon végzett (bizonyára remek és hasznosan alkalmazható) szakember van. Nem jutna belőlük legalább a közfeladatokat ellátó cégekhez, hogy valami gyenge, de jóindulatú látszatát mutassák annak, hogy valóban felfogják a felvetett problémákat, és minden erejükkel azon fáradoznak, hogy azok megszűnjenek vagy részben javuló tendenciákat mutassanak? Egy sokkal empatikusabb, cselekvő(nek látszó) magatartással akár el is hitethetnék velünk, hogy valóban mindenki érzi, és egyet ért avval, hogy bizony lehetne jobb(an is csinálni).
2011.10.18 10:58:46donodon
A Széna téren ráadásul minimális időeltolódással vált a gyalogosok lámpája zöldre: először a villamossíneken, utána pedig a járda és a sínek között. Aki nem figyel a sok lámpa között, bizony, pórul járhat. És ugyanez a helyzet a Keleti Károly utcát keresztező zebrán is.
A Széna téren ráadásul sokszor beállnak a távolsági buszok közvetlenül a zebra elé, emiatt beláthatalan az úttest. Engem ott már majdnem ütött el piroson áthaladó kocsi (csak a motorbőgetés hangját hallottam, utána viszont befékezett a zebra közepén).
2011.10.18 11:04:29TibiOriginal
Mzee1000:
A Margit hídra nem is kellett volna kerekesszékes lift (tönkreb@*%"ák 2 hónap alatt). Aki tud az menjen át az aluljárón, ha pedig kerekesszékkel érkezik valaki, az használja a fenti átkelőt.
2011.10.18 11:07:55Gea (az igazi)
Sajnálom, hogy a zebrán átkelés problémakörébe nem került be, amit még a szavazás előtt is írtam kommentben... A Könyves Kálmán körút Nagykőrösi út (M5 bevezető) kereszteződés. Még rosszabb, mint a Mammutnál lévő...
2011.10.18 11:10:34bluebee
Na ne röhögtessenek már, hogy ha az ürömi elágazásnál építenének egy lekanyarodósávot,- hogy ne minden reggel az Auchan-ig álljon a kocsisor -akkor beljebb lenne dugó!
Jóhogy nem egyenesen forgalomszabályozó-eszköznek nevezik azt a tetves elágazást!
Ennyi kéne, nagyokosok! Egy rohadt lekanyarodó-sáv!
Vagy ha 3 millióért megírom nektek pályázatban, akkor majd kezdtek végre valamit? Ilyenkor hova teszik a szemüket az arra járó képviselők, politikusok, polgármesterek? Vagy őket sofőr viszi és átalusszák az egészet? Minden sz@ros bevásárlóközpontnál 6 lekanyarodósávot meg 12 körforgalmat csinálnak, itt meg képtelenek megoldást találni már vagy 15 éve! Szegény ott lakók is megrohadnak már a szmogtól, ilyenkor hol vannak a környezetvédők? Meg persze a meg nem épült M0-NEM körgyűrűről is csak hallgatnak, hogy a Hungária körút-Könyves Kálmán körút lakói is rohadjanak meg a füstben.
Azt hiszem elmegyek politikusnak... vagy lehet, hogy túlképzett vagyok és nem fognak felvenni?
2011.10.18 11:16:50marczipánt
valahol hallottam, hogy pölö bizonyos elmaradott északi népeknél (asszem svédek) előfordul, hogy a járdát arra a nyomvonalra építik, ahol ki van kopva a fű.
mert először gondolkoznak, mérlegelnek, és csak aztán cselexenek. többnyire jól.
nálunk az történik, hogy hiába van nagyszerű szakmai képzés (ahol sem gyakorlati ismereteket, sem megfelelő elméleti alapokat nem tudnak/akarnak beleverni a diákok fejébe), a "szakcégeknél" általában a lapátnyelet alkalmasabbnak tartják támaszkodni rá, mint fárasztó és amúgyis felesleges érdemi munkát végezni vele.
mindenki nézzen magába kicsit. ha te a munkahelyeden/iskolában úgy teljesítesz, ahogy, ha minden módját megtalálod annak, hogy - a lehetőségek függvényében - el tudj szaladni a kötelezettség és felelősség elől, akkor hogyan várhatod el, hogy azok, akiknek a munkája közvetlenül vagy közvetve hatással van az életedre, hatékonyabban végezzék a feladatukat?
2011.10.18 11:18:51bluebee
Ja, meg csak annyi, hogy odab@sznak egy 100 éves sínpályára milliárdokért vonatokat, aztán azzal befogják az Esztergom-Budapest vonalon lakók száját. De 32 km/óra átlagsebességgel? Kérdem én ezt meg minek? Nekünk megfelelne a régi vonat, csak menjen! December 30-án írták ki a pályázatot a vasútvonal korszerűsítésére, azóta mi van? Hangzatos plakátok voltak a 10-es út mentén, hogy hamarosan kezdődik az Esztergom-Budapest vasútvonal korszerűsítése? Adtátok volna inkább a plakát-kampány pénzt a szegényeknek, ti gondolkodni nem tudó barmok! Komolyan egy csirkének több esze van ennél! Letagadom a diplomámat és elmegyek közétek, ha már nem változik semmi, legalább hadd szedjem meg magam, meg a rokonságom is. Rátok szavaztam, most meg azt látom, minek???
2011.10.18 11:28:19marczipánt
ami eddig (talán) még nem volt téma, mert a lámpás csomópont témakörbe eddig nem nagyon illeszkedett:
ha valaki jár az ország legújabb nemzeti büszkesége, a köki terminál bevásárlócsodaközpont irányába, és nem feltétlenül bevásárlóturizmus céljából, az adjon már tippet, mi az égzengést műveltek az ottani, korábban sem túl kalandmentes csomóponttal?
a hídról legördülve például szinte esélytelen észrevenni a jobbra kanyarodó sávot, balra pedig (a derkovics/nefelejcs vagy épp a gyorsforgalmi felé) gyakorlatilag csak külön túlélőtúra során lehet eljutni.
ha valahova, ide biztosan elfért volna egy aszott nagy körforgalom, amelyben mindenki örömködését lelhette volna. ha már ez a trend az országban, és minden utolsó lehetetlen helyre is odatolnak egy kis körbeaszfaltozott dombocskát, ide miért nem lehetett volna????
2011.10.18 11:32:21Kerek Perec
2. helyezett: Bajcsy-Andrássy
"A csomópont iskolapéldája az egymásnak ellentmondó közúti igények (gyalogos, kerékpáros, személygépkocsik) megjelenésének, így bármely résztvevő helyzetének segítése csak a többi szereplő rovására történhet"
Basszák meg, hagy lehessen már a gyalogos javára dönteni ha abból lehet választani hogy az autós csücsül még vagy 20 másodpercet vagy elütik a gyalogost!!! Gyakorlatilag egy egészséges fiatalember a feléig nem jut el!!!
Kibaszottul primitív hozzáállás.
2011.10.18 11:55:43Jauóóskapista
-A Margit-hidat bizonyos Eiffel nevű úr "tette oda", tudod, aki azt a bazi nagy tornyot is építette Párizsban.
-Az ürömi kereszteződésnél nincs hely kanyarodósávnak? A Skoda szervíz előtt egy futballpályányi hely van. Egy két méteres árkot kellene csak áthidalni.
-Hasonló helyzet van a Hidegkúti - Máriaremetei lámpával is. Ha véletlenül rossz, simán végig lehet menni. Amikor működik, Solymáron van a sor vége.
2011.10.18 12:12:26eddiboy
2. helyezett: Bajcsy-Andrássy
Máshol is találkozni hasonló esettel, főleg osztatlan zebrájú, széles, 6-8 sávos utakon. A gyalogosnak a zöld jelzés nem azt jelenti, hogy az alatt át is kell érnie a túloldalra, hanem hogy addig indulhat el, amígy zöld van, már villogóban sem elvileg, bár ezt szinte senki nem tartja be. A felvételen is látszik, hogy attól hogy menet közben piros lesz, az autók még nem kapnak rögtön zöldet keresztben, úgy van kiszámolva, hogy a zöld utolsó pillanatában úttestre lépő ember is normál tempóval biztonságosan átérjen. Ha a zöld hossza megegyezne az átérés idejével, akkor a zöld utolsó pillanatában is elindulnának az éppen akkor odaérő emberek, és az ő átérésüket is ki kellene várni a lámpáváltásnak, akkor ők érnének át piroson, növelni kellene ciklusidőt. A villogó zöld meg azért nem hosszabbítható meg, mert azt senki nem veszi tilosnak, mindenki beleindul még.
2011.10.18 12:54:00honi.ka
A 10-esen a közlekedés elrettentő, de mivel normális, alternatíva nincs ezért ez a muszály kategória.
Az ürömi csomópontnál már rég kilehetett volna alakítani egy kőrforgalmat, akkor nem kéne a szalagkorlátot sem folyamatosan cserélni amit a kamionok naponta zúznak le. A bécsi úti sorompónál lévő iskolába az utata (ami a házunktól 13 km-re található 55-75 perc alatt tesszük meg!!!)ennél jobb adózási forma nem is létezik az üzemanyagba beépített adót azonnal kifizetem!
Mielőtt bárki beszólna, hogy lehet menni volánnal is, megjegyzem, hgy 3-an járunk az autóval és a három havi bérlet a diákkedvezménnyel együtt pont 36 600.-Ft. Ja, és nem szagolom azt az irgalmatlan bűzt ami egy téli reggelen kötelező!
2011.10.18 13:01:24Fantomász
Még mindig nem reagált senki: rendelkezik valaki egyedi jellegzetességek és rendszám nélküli de járóképes ifával? Rendezzük le a lámpát a 10es úton... :D Polgári engedetlenség?
2011.10.18 13:21:21Fantomász
Elnyelte a kommentemet :(
2011.10.18 13:25:51Kerek Perec
eddiboy
1. Ha az autós azt látja hogy te pisosban sétafikálsz a járdán, pont leszarja hogy zöldön léptél le, onnét ő lesz az utak királya és ha élni akarsz akkor szaladsz!
2. A rendőr pont leszarja hogy te zöldön léptél le, ha piros a lámpa, ugyanúgy megbüntet. Kérésre fényképet is készít hogy pirosban az úttesten tartózkodsz.
3. Sok helyen a zöld villogása után pár másodpercre már jönnek az autók.
2011.10.18 13:46:21Tamara Jagello
A Petőfi-híd budai lehajtójához, a két rakpart találkozásához csúcsidőben egy rendőr is elég lenne. Ahogy szívesen látnék egyet (párat) délutánonként az egérúton is, némi sebességmérő kézi készülékkel kiegészítve, hogy a 90-100-zal tépő barmokat esetleg kikapják a sorból, még mielőtt másokban tesznek kárt. Plusz a budafokin, főleg reggelente, hogy az idióta ki-be sorolgató "egy autóval előrébb kerülök akkor is, ha mindenkit feltartok emiatt" taplóbunkóparasztok esetleg nyugton maradjanak.
Jó dolog, hogy lámpareform alakul, és minden, a közlekedést javító elképzelést csak támogatni tudok, de amíg az idióta, másokat veszélyeztető, ki-ha-én-nem/nekem-mindent-lehet barmokat nem takarítják el a közutakról, addig nem lesz rend.
2011.10.18 13:51:45mojszipupi
A bajcsy andrásy kereszteződésbe rogán bácsi igazán csináltathatott volna egy olyasmi aluljárót az autóknak mint mondjuk a ferenciek terén. Ha tehetetm sosem megyek arra. De az ürömi lámpa sztem mindent visz
2011.10.18 13:51:56m a x
A leghülyébb lámpa fel sem került... A IX. Haller utcában a Shell kúttal szemben van egy lámpa, ami összesen egy ház autóforgalmát szabályozza :D Átmenő forgalom nincs, mert a parkolóba csak engedéllyel lehet behajtani. És megy a nap 24 órájában feleslegesen.
2011.10.18 13:53:11mojszipupi
bluebee
+1
2011.10.18 14:17:46FaZon
Ébresztő!
Ígéretekkel már teli van a padlás.Hiszem ha látom,és tapasztalom is.
2011.10.18 15:47:34keptelenseg
"A problémát már a BKK is érzékelte, ezért átterveztették a csomópont jelzőlámpás programjait. Már a kivitelezés is elkezdődött a módosításokhoz szükséges jelzőlámpafejek felszerelésével. A forgalomirányító berendezés átprogramozása október hónapban várható. Az új helyzetet ismételten felülvizsgálják, és ha nem szűnik meg a probléma, leszerelik a lámpákat, és átépítik a csomópontot."
Tervezés (adópénzért)
Kivitelezés (adópénzért)
Ha probléma nem szűnik meg - előre, ezek szerint, ez nem állapítható meg - hány ennyire hülyének nézik az embert? - :
Újratervezés (újabb adópénzből)
Újrakivitelezés (újabb adópénzből)
Számítógépes modellezés nincs.
Nokiás táska: kell, hogy legyen, mert semmi más értelme nincs, csak erőforrás pazarlás, és néhány elvtárs garantált munkabére és haszonkulcsa.
Egy kérdés:
Tessék mondani, ez már a szavazófülkés forradalom vívmánynak számít?
2011.10.18 15:55:37záporjózsi
"A BKK a kereszteződésben megvizsgálja a biztonsági idő növelésének lehetőségét."
Értsd: egyesek hozzávetőlegesen szabálykövető magatartása miatt csökkenni fog a kapacitás.
"Számítógépes modellezés nincs."
Honnan tudod?
Amúgy a válaszok figyelemre méltók: a legtöbb helyen nem a lámpával van a gond, hanem azokkal, akik használják.
"mi az elvi akadálya annak, hogy a gyalog AZONNAL zöldet kapjon a gomb megnyomására"
Mert a zöldhullám része.
2011.10.18 15:57:42záporjózsi
"Basszák meg, hagy lehessen már a gyalogos javára dönteni ha abból lehet választani hogy az autós csücsül még vagy 20 másodpercet vagy elütik a gyalogost!!!"
Ilyet senki nem állított. A zöldidő ott azt jelenti, hogy egy nagyon rövid ideig elindulhatsz, utána várhatsz hosszan. A 90 másodperces periódusból a még 20 másodperc annyit jelent, hogy nincs zöldidő.
2011.10.18 16:00:25záporjózsi
"december 30-án írták ki a pályázatot a vasútvonal korszerűsítésére, azóta mi van? Hangzatos plakátok voltak a 10-es út mentén, hogy hamarosan kezdődik az Esztergom-Budapest vasútvonal korszerűsítése? Adtátok volna inkább a plakát-kampány pénzt a szegényeknek, ti gondolkodni nem tudó barmok!"
A pályázat részben sikeres volt, az előkészítés folyamatban van. A munkák jelentős részéről azt sem fogod tudni, hogy eszik-e vagy isszák. A plakátozás pedig kötelező része a projektnek, vagy ugrik az EU-pénz.
2011.10.18 16:03:05záporjózsi
"1.: A Margit-híd alatti gyalogos aluljárót melyik zseni szüntette meg azt nem tudom. Ehelyett lámpázunk. Szuper. Csak az a gond, hogy más országokban nyakra-főre építik az alul- és felüljárókat. Biztos azért, mert rossz."
Pl. mert nem lehetett akadálymentesen megvalósítani.
"2.: A Bajcsyról miért nem lehet a Margit-híd felé kanyarodni? Tudtommal ennek az ívnek ott van az ellenkezője, Váci útról felüljáró alatt a Skála felé lehet kanyarodni. "
Azért, mert az az ív a legtöbbször keresztbe feküdt a többinek.
2011.10.18 16:04:56záporjózsi
"SOROKSÁRI ÚTON BEFELÉ, ESTE 1/2 10 felé minden MÁSODIK LÁMPA PIROSAT AD. Hogy a p..csába lett ez áthangolva több millióért ha szarabb lett mint volt?"
Ha ezt tudod, akkor hajts úgy, hogy időben érj oda. 1/2 10-kor csak sikerül beállni megfelelően...
2011.10.18 16:06:26záporjózsi
"A parkolók a metró mentén fullosak, így inkább a várost átszelve a cégnél keres csendes utcában pakolót az ember."
A Pillangóval szemben van hely. Mondom szemben.
2011.10.18 16:28:09Brownfinger
@záporjózsi
"1.: A Margit-híd alatti gyalogos aluljárót melyik zseni szüntette meg azt nem tudom. Ehelyett lámpázunk. Szuper. Csak az a gond, hogy más országokban nyakra-főre építik az alul- és felüljárókat. Biztos azért, mert rossz."
Pl. mert nem lehetett akadálymentesen megvalósítani.
"2.: A Bajcsyról miért nem lehet a Margit-híd felé kanyarodni? Tudtommal ennek az ívnek ott van az ellenkezője, Váci útról felüljáró alatt a Skála felé lehet kanyarodni. "
Azért, mert az az ív a legtöbbször keresztbe feküdt a többinek.
1: két egymás melletti ívről beszélünk. Ha a Váciról a Nyugati felé zöld, akkor el lehet engedni a Bajcsyról Margit-híd felé menőket. Nulla lenne a keresztirányú forgalom feltartása, hiszen egy időben zöld a kettő.
2. de, lépcső helyett rámpával. Csak nem ebben az országban.
2011.10.18 16:29:42Brownfinger
eggyel feljebb:
1 2
2011.10.18 16:36:19záporjózsi
"1: két egymás melletti ívről beszélünk. Ha a Váciról a Nyugati felé zöld, akkor el lehet engedni a Bajcsyról Margit-híd felé menőket. Nulla lenne a keresztirányú forgalom feltartása, hiszen egy időben zöld a kettő."
Nem azt írtam, hogy nem mehet egyszerre, hanem azt, hogy keresztbefeküdtek. A villamos volt, hogy kb. 20 perc alatt jutott el a híd egyik oldaláról a másikra.
"2. de, lépcső helyett rámpával. Csak nem ebben az országban."
De, ebben az országban, csak nem azon a hídon.
2011.10.18 18:04:41pluto111
kishülye: Az a baj hogy sokszor 10, 20 autót is várni kell míg elfordulhat a balra kanyarodó. Ha csak 2,3-at kéne akkor megsokszorozódna az áteresztőkapacitása a lámpának.
Körforgalom, balra kanyarodó sáv megoldaná a dolgot, de láthatólag nem akarnak a témával foglalkozni az illetékesek.
2011.10.18 20:35:38bluebee
Colie! Igen, sajnos ezt most a Szentendei útiak szívták meg, mert előtte a Vörösvári felől volt leszűkítve egy sávra, de a Margit-híd megnyitása után sem állították vissza a régi rendet...
Esetleg vegyél egy buszt, akkor mehetsz a régi sávban.. :-) (bocs a hülye poénért, könnyen vagyok, én Vörösvár felől járok.)
2011.10.19 00:07:29Perillustris
Egyszer majd mindenki lejjebb ad a kényelemből...
2011.11.05 02:14:53Dedix
az a gond, hogy a sok kocsog nem tudja mibol gazdagodjon meg. ezert a sok lampa is pl. (csokos ceg karban tartja...), jobb helyeken korforgalom, alul, feluljarok vannak. de ez ungarise, a balkan... margit hid... szanalom...
dunaba kene loni az osszes gecit...
regebben, ha untam / nem engedte idom a fals pirosnal idozni, at is slisszentettem, de manapsag mar fotoznak orrba-szajjba... mocskos egy banda ez...
2011.11.10 17:30:59Pályaelhagyó autóversenyző
a bajcsy megoldasa lehetne az andrassyrol jobbrakanyarodas megtiltasa, es alternativakent ott balra kanyarodva, majd 100m mulva U megfordulas.
vagy lehetett volna, nem tudom, toniek hogy barmoltak at a kornyeket az utobbi idoben