Ha nincs aki felvállalja, akkor nem lesz ilyen díj, sem a kormány, sem a nemzetgazdasági tárca nem javasolt sem útdíjat, sem dugódíjat – mondta Szatmáry Kristóf. Az NGM államtitkára arra utalt, hogy a fővárosi vezetés kormánynak címzett, Tarlós István és Rogán Antal által is aláírt, lehetséges bevételi forrásokat felsoroló levelében szereplő havi tízezer forintos autózási átalánydíjtól az aláírók is elhatárolódtak, miután az Index közölte az előterjesztést.
Az NGM ugyanakkor éppen e pont mellett állt volna ki.
Az államtitkár közölte: a kormányzat kész minden segítséget megadni a fővárosnak, hogy a BKV a szolgáltatását fenn tudja tartani. A kormány egy 1 plusz 1 forintos elvet akar érvényesíteni, azaz minden 1 forint kormányzati támogatás mellé 1 forint önkormányzati forrást szeretnének. Szatmáry Kristóf jelezte: a 32 milliárd forint zárolt normatív támogatás feloldására is van lehetőség, ennek feltétele, hogy szélesebb értelemben vett főváros, vagyis a fővárosi, a kerületi és az agglomerációs önkormányzatok átfogó tervet készítsenek a BKV finanszírozásáról, nekik biztosítaniuk kell a kormányt, hogy elő tudják teremteni a rájuk eső forrást – e mondat a javaslatok azon pontjára lehet utalás, miszerint az agglomerációs önkormányzatok adóbevételeinek egy részét kérné a BKV-nak címkézve a fővárosnak átcsoportortosítani Budapest.
Az államtitkár jelezte, vissza kell még térni bizonyos kérdésekre, arra is, hogy a főváros által meghozott lépések mennyiben elegendőek a teljes 73 milliárd forintos hiány finanszírozására.
Szatmáry Kristóf a kormány által tárgyaltak kapcsán azt is elmondta: különböző időhorizontok vannak a BKV helyzetének megoldásánál. Ezek egyikeként említette a 2012-es év problémáját, vagyis hogy a társaság ne váljon fizetésképtelenné; mint mondta, itt még nem egyértelmű, hogy miből fedezhető a forrásigény.