Sok a baj a Mercedesekkel és a Volvókkal is

2012.07.26. 08:52

A most vásárolt használt Mercedes Citaro buszok kétszer olyan gyakran romlanak, mint a hasonló korú Ikarusok, és háromszor sűrűbben kell szerelőt hívni hozzájuk, mint a Volvókhoz – tudta meg a Blikk. A BKV-figyelő egy korábbi Facebook-bejegyzése szerint a Volvo buszokkal is egyre több a baj.

545577 349104278481400 124585274266636 924552 778241112 n
Fotó: Mihályfi Márton

Nevük elhallgatását kérő BKV-s dolgozók úgy fogalmaztak, hogy a folyamatos elektronikai zavarokat a BKV-garázsban dolgozó szerelők szakmai ismeretek és műszerek hiányában gyakran képtelenek elhárítani. Ezért külsős márkaszervizzel javíttatják a buszokat, amiért külön fizetni kell.

„Az átlagosan 10 éves járművek koruknak megfelelő állapotúak, illetve teljesítik az elvárt üzemkészséget" – méltatta a Blikknek a Citaro buszokat a BKV sajtóosztálya. Ám az általuk küldött adatok másról árulkodnak. A mintegy 30 Citaro busz az elmúlt hónapban 206 alkalommal hibásodott meg, míg az Ikarus IK 415 mintegy 150 darabos flottája 495 esetben romlott el, és az ugyancsak mintegy 150 Volvóból 306 hibásodott meg ugyanebben az időben. Egyszerű számítással kideríthető, hogy egy Mercedes Citaróra 6,6 műszaki hiba jutott, egy Ikarusra 3,3, egy Volvóra pedig 2,04.

A BKV azzal magyarázza a gyakori szerelést, hogy a vásárlás után át akarták alakítani a Citarókat a budapesti adottságoknak megfelelően, de még ezelőtt váratlanul be kellett állítani azokat villamospótlónak. Az itthoni buszoktól eltérően ugyanis az ajtók nem csukódnak be, ha az utasok a padló biztonsági területére lépnek.

„A meghibásodások többsége az ajtóműködéssel áll összefüggésben, amely probléma a tervezett átalakítással megszűnik" – ígérte a BKV. Nem tagadták, hogy külső segítségre van szükségük a javításokhoz.

volvokek
Fotó: bkk

„Mivel egy olyan típusról van szó, amilyen eddig nem volt megtalálható a BKV járműállományában, a Citaro autóbuszokat karbantartó-javító személyzet számára is új ismereteket, szaktudást kíván ezeknek a járművek a javítása. A meghibásodások többségét már a szerelőink is orvosolni tudják. Előfordulnak olyan problémák, amelyeket csak nagyobb típusismeret birtokában lehet elhárítani, valamint speciális diagnosztikai eszközök alkalmazása szükséges hozzá. Ezen esetek megoldása érdekében igénybe vesszük a márkaszerviz segítségét, szaktudását is – tudatta a BKV.

A BKV-figyelő egy korábbi Facebook-bejegyzése szerint a Volvo buszokkal egyre több a baj. "Lassan nincs olyan nap, hogy a végállomásról normálisan el tudnának indulni. A sofőr beindítja a buszt, becsukja az ajtókat, majd fél perces kínos várakozás veszi kezdetét, mert a busz nem indul. Ilyenkor általában visszanyitják az ajtót, és leállítják a motort, majd megpróbálják az egészet elölről. Általában másodjára sikerül, de a 136E vonalán tegnap csak a negyedik ilyen után tudtunk elindulni.", írja a blog.