Átfért az Alstom a 3-as metró alagútján

2012.11.14. 12:11

Sikeres volt a kedd esti teszt a 3-as metró alagútjában: az orosz kocsiknál szélesebb Alstom szerelvény mindenhol átfért, tudtuk meg a Metróért Egyesülettől. Igaz, a Határ úti megállónál csak 39 milliméter hiányzott a koccoláshoz. Ezen a szakaszon majd sebességkorlátozással kell haladnia az Alstomoknak, ami nem lesz nehéz: amúgy is 25 km/h a legnagyobb megengedett sebesség itt.

Mint arról beszámoltunk, a tesztre azért volt szükség, mert decemberben a 3-as vonalán kezdi meg a próbafutást az első, a 4-esmetróhoz érkező automata szerelvény.

Lovas Gábor felvétele
Lovas Gábor felvétele

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta, hogy a próbára nem azért van szükség, mert a vonalon Alstom-kocsik közlekednének a jövőben a forgalomban. Hanem azért, mert a 4-es metró infrastrukturális hiányosságai miatt a 4-esre érkező új, automata üzemmódra is képes szerelvények a 3-as metró vonalán lennének túl a kötelező próbafutás nagy részén, ezzel is gyorsítva a 4-es metró átadási folyamatát.

Mint megtudtuk, az első 4-es metróra szánt szerelvény november végén érkezik Budapestre, és december elején kezdené meg a próbafutást a 3-as metró vonalán éjszakánként. A 4-es metró 2014-es tervezett átadása után az automata kocsik egy darabig vezetővel közlekednének, majd csak vezetői kontrollal, végül pedig 2015-től teljesen automata üzemmódban.

Mint arról beszámoltunk, 2009-ben, az első Alstom-kocsik megérkezése előtt is tesztelték, hogy beférnek-e majd a szerelvények a 2-es metró alagútjába. A próbát elég maszek körülmények között végezték, a régi orosz kocsikra hungarocell-csíkokat ragasztgattak, hogy imitálják a szélesebb Alstomokat. Az Alstomok próbafutása idén februárban kezdődött meg a 2-es vonalon, azóta már forgalomba is állt négy szerelvény, a többi pedig folyamatosan érkezik.

Már hat és fél éve jönnek az Alstomok

Az Alstom és a BKV hat és fél éve, 2006 május 30-án írta alá a metrókocsik szállítására vonatkozó szerződést. A 22 darab, 2-es vonalra érkező járműért 139 millió eurót (durván 40 milliárd forintot) fizet a BKV. Az összeg első negyedét a szerződés szerint a kötés napját követő 30 napon belül, a második negyedét pedig 12 hónapon belül fizette ki a közlekedési cég.