Salamon
6 °C
14 °C

Annyi spanyol villamos jön Budapestre, hogy döbbenet

1980137 645140252211133 1254092548 o.png
2014.08.13. 10:09 Módosítva: 2014-08-13 11:23:29

További 10 új, alacsonypadlós légkondicionált villamos érkezik a spanyol vasúti járműgyártó cégtől Budapestre. Összesen 47 villamos érkezik a következő két évben, de 2020-ig akár  124 vadonatúj villamost helyezhetünk üzembe - írja közleményében a BKK.

A számok: Összesen 47 új villamos érkezik a fővárosba 2016 első feléig. Az első CAF villamosok jövőre állnak forgalomba a budapesti villamosvonalakon. 

Ki a felelőse? A dokumentumot Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója és Felipe Rodrigo Magal, a CAF területi igazgatója látta el kézjegyével.

Mi történt? Az eredeti szállítási szerződést februárban kötötték meg 27 milliárd forint értékben, igaz, az 37 CAF Urbos3 típusú villamosra vonatkozott, de most szerződést módosítottak további 10 új villamosra. Ezek a járművek részben már a Dunakeszi Járműjavítóban készülhetnek el

Határidő? A 37 darab villamos leszállítását a CAF felgyorsítja. A korábban a jogorvoslati támadások miatt elhúzódó tenderfolyamat késedelmét is sikerül behozniuk. Az új villamosok rekordgyorsasággal kaptak előzetes típusengedélyt a BKK, a CAF és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közötti szoros együttműködésnek köszönhetően. Ennek birtokában a prototípus járművek gyártása a szükséges anyagbeszerzés lezárultával már szeptemberben elindul.

A lehetséges jövő: A szerződés lehetőséget teremtett további 87 villamos szállítására is: újabb forrás rendelkezésre állásával összesen akár 124 vadonatúj villamost helyezhetünk üzembe 2020-ig a fővárosban. A további 87 jármű igény szerint rövid és hosszú kialakítású is lehet, valamint ezen belül elképzelhető 20 olyan villamos vásárlása, amely felsővezeték nélküli üzemre is alkalmas. A szerződés értéke ezzel együtt összesen mintegy 75 milliárd forint. 

Mit lát ebből az egyszeri budapesti?

A rövidebb (34 méteres) villamosok a jelenleg – főként európai uniós forrásból – megújuló 3-as vonalra, valamint a várhatóan 2015 végére kiépülő budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között 2015-től közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd. 

Az új villamosok alacsonypadlósak, tehát segíti az utasok közlekedését, és kényelmesebbé teszi a járművek használatát. További előnyös műszaki megoldás, hogy az utastérben nincsenek „lábtartó dobogón” elhelyezett ülések. A rövid változat egyszerre 200 utast szállíthat 46 ülőhellyel. A hosszú típus 345 utas szállítására alkalmas 81 ülőhellyel. A járművek utastere légkondicionált, fűtött, fedélzeti utastájékoztató rendszerüket a FUTÁR-ba integráljuk, sőt kamerákkal is ellátjuk őket.