Egy szakaszon újraindul az egyes villamos

2014.09.04. 20:05

Megindultak a próbajáratok az 1-es villamosvonal Puskás Ferenc Stadion és Közvágóhíd közötti szakaszán, írja közleményében a BKK. Az ötkilométeres, átépített szakaszon valamennyi megállóhely megújult, a meghosszabbított és megmagasított peronoknak köszönhetően akadálymentesítettek lettek.

A próbajáratok utasokat egyelőre nem szállítanak, szeptember 7-től, azaz vasárnaptól viszont már igen. De ekkor még csak a próbaüzem kezdődik el, ami egészen október 20-ig tart. Viszont az 1-es építésével összefüggő forgalomkorlátozások már a héten megszűntek, így a 28-as, a 18-as, a 41-es, a 47-es, a 48-as és a 62-es villamosok újra az eredeti útvonalukon járnak. 

A BKK ezen túl új CAF villamosokat, teljesen, illetve részlegesen lefedett peronokat, új váltókat és rámpát is ígér.

Az 1-es villamos felújítása ütemterv szerint halad: az északi szakasz teljes műszaki átadás-átvétele június végéig tartott, addig zajlott az utasforgalmi próbaüzem. Ez idő alatt a forgalom zavarása nélkül elvégezhető egyéb munkálatokat befejeztük: beüzemeltük a lifteket, mozgólépcsőket, utastájékoztatási elemeket helyeztünk ki, megtörtént a környezetrendezés

– írja a BKK.

A Puskás Ferenc Stadion és a Lehel utca között, ahol a teljes pálya átépül, a korlátozások továbbra is érvényben maradnak. Ezen a szakaszon a munkálatok november végéig tartanak majd.

Az 1-es villamos jelenlegi vonala, a Bécsi úti végállomástól a Közvágóhídig, 13,2 kilométer hosszú, de a projekt része az is, hogy a dél-pesti szakaszt a Rákóczi hídon átvezetve egészen a Fehérvári útig meghosszabbítsák.

A projekt, a 93,92 százalékos európai uniós támogatás felhasználásával, összesen 44.442.766.724 forint értékű. Az 1-es villamosvonal kivitelezési költsége mintegy nettó 27,49 milliárd forint.