20 százalékkal bővül a Bubi

2015.06.12. 13:38

Idén nyáron 22 új gyűjtőállomással, 616 dokkolóhellyel és 50 kerékpárral bővül a közbringarendszer Budapesten. A tavaly befolyt csaknem 180 millió forint kötbért a  BKK a közbringarendszer fejlesztésére fordítja, és bővíti a szolgáltatással lefedett területet.  A gyűjtőállomások helyszíneit a BKK a kerületi önkormányzatokkal egyeztetve, valamint a MOL Bubi Facebook-oldalán a felhasználók javaslatait, észrevételeit figyelembe véve jelölte ki, áll a cég közleményében.

Az engedélyek birtokában a vállalkozó elkezdte az állomások telepítését. Egy gyűjtőállomás magántőke bevonásával, a Futureal Csoport támogatásával épül  a Corvin sétányon. Mind a 22 új gyűjtőállomásra olyan terminált telepít a BKK, amelyen keresztül az alkalmi felhasználók is tudnak regisztrálni és jegyet vásárolni. Névadó szponzorként a MOL évi 122 millió forinttal támogatja a rendszer működését.

Nem minden arany, ami fénylik

A Magyar Kerékpárosklub elemzést készített a MOL Bubi közbringa-rendszer új állomásainak kialakításáról. Eszerint az állomások egy része nem megfelelő helyre került, nehezen megközelíthető, zavarja a gyalogosforgalmat. A beruházásból hiányzik a rendszerszemlélet, egyes budai állomások környékén nem történnek bringabarát beavatkozások. 

Az elemzés sorra veszi az elhelyezés akadálymentes megközelíthetőségét, megfelelő közelségét a lehetséges célpontokhoz és közösségi közlekedési megállókhoz, illetve azt, hogy az adott gyűjtőállomás működése mennyire zavarja a gyalogos forgalmat. Sajnos elég sok helyen látszik szükségesnek a gyűjtőállomások áthelyezése ahhoz, hogy az hatékonyan szolgálja a felhasználókat, a többi közlekedőt és így a BKK célkitűzéseit is. A Kerékpárosklub üdvözli a közbringa-rendszer bővítését, de vallja, hogy a szakmai egyeztetés hiánya veszélyeztetheti a program sikerességét.