Tarlóst megfenyegették, maradjon csöndben

2015.06.24. 21:23 Módosítva: 2015.06.24. 21:57
Tarlós István főpolgármester szerint az ígéretekkel ellentétben nem valósult meg a konzultáció a kormánnyal a fontos budapesti kérdésekről, a rossz kommunikáció miatt pedig a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú finanszírozásáról sem születhetett meg a megállapodás.

A főpolgármester szerdán az InfoRádió Aréna című műsorában csodálkozásának adott hangot, amiért még mindig nem jött létre a megállapodás a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú finanszírozásáról, noha az előző héten még ennek az ellenkezője látszott, írja az MTI.

Tarlós István elmondta, valakitől olyan üzenetet kapott, hogy ha Budapest járatja a száját, akkor kevesebb uniós támogatást kap. "Ezt meg lehet lépni, a kassza kulcsa nem nálunk van, de akkor nehéz lesz világbajnokságot, olimpiát rendezni" - mondta.

A politikus nem mondta meg, kire gondol, de szerinte kimondatlanul is mindenki tudja, hogy ki lehet az Orbán Viktor környezetében, aki rendszeresen pontatlanul informálja a miniszterelnököt, és ez rontja a kommunikációt.

Tarlós szerint nem a miniszterelnöknél kell keresni a hibát, hiszen Orbán Viktor eddig minden évben közbeavatkozott és a BKV minden évben megkapta azt a pénzt, amivel talpon maradhatott. A tömegközlekedés finanszírozásával jövőre lehetnek először gondok, addigra ugyanis már csak a fejlesztési forrásokból lehetne pótolni a hiányt.

A BKV nem passzió

Tarlós István ismételte, a fővárosi tömegközlekedés nem passzió, aminek egy részét az állam átvállalja, hanem Budapest törvényben előírt kötelessége, aminek egy részét a költségvetésből kellene finanszírozni az oktatáshoz és az egészségügyhöz hasonlóan.

Ezzel szemben nevetségesnek nevezte azt a felvetést, hogy a BKV hiányának rendezésről a kerületekkel és az agglomerációval kellene megegyeznie a fővárosnak. Előbbiek polgármesterei ugyanis ott ülnek a közgyűlésben, míg utóbbi településeknek törvény tiltja a hasonló kiadásokat.

A főváros büdzséjéből 26 éve hiányzik egy komoly összeg a közlekedési kiadásokra. Szerinte ezt a korábbi városvezetés működési hitelekkel oldotta meg, míg 2010 óta nem vettek fel ilyet. Tarlós István köszönetet mondott az államnak, amiért átvállalta a BKV korábbról származó adósságát és elmondta, a következő lépésben azért kell megoldást találni a finanszírozásra, hogy a város ne a fejlesztésre szánt forrásait költse a működésre.

A budapesti tömegközlekedés évente 140-150 milliárd forintba kerül, amit szerinte néhány vidéki politikus nem ért meg és úgy gondolja ebből 20 milliárd forintot le lehetne faragni. Ez nem igaz, és az is legenda, hogy a BKV még mindig egy pazarló szocialista nagyvállalat lenne - mondta.