Az Együtt feljelentést tett a Széll Kálmán tér felújítása miatt

2015.08.27. 14:50

Az Együtt különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt feljelentést tett a Széll Kálmán tér felújítása miatt, közölte a párt budapesti elnöke. Pataki Márton szerint a BKK hűtlenül kezelte a fővárosiak pénzét, amikor a kivitelezői szerződés júniusi módosítása során lemondott közel 600 millió forintnyi kötbérről.

A párt szerint ekkor már látszott, hogy csúszik a beruházás, vagyis ha nincs szerződésmódosítás, akkor a kivitelezőknek napi 8 millió forintnyi kötbért kellett volna fizetniük. Az eredeti szerződés szerint csütörtökig kellett volna befejeznie a kivitelező KÉSZ Zrt.-nek és a WIS Holding Zrt.-nek az építkezés 3. szakaszát: vagyis már el kellett volna készülnie a metrólejáratnak, a szolgáltatóháznak és a támfal épületnek.

Az építkezés azonban jelentősen késik, és az új ütemterv szerint a csúszás miatt közel 600 millió forint kötbér terhelné a kivitelezőket. A BKK azonban aláírt egy szerződésmódosítást, amelyben kitolták az átadási határidőket.

Vagyis egyetlen tollvonással lemondtak 600 millió forintról

- vélte Pataki.

Mint ismert, az eredeti ütemterv szerint április végére kellett volna végezni a második építési szakasszal, azonban csak augusztus közepére valósult meg. Most úgy néz ki, hogy a tér feltehetően nem lesz kész 2016. február 9-i határidőre.

FRISSÍTÉS!!!

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) cáfolja, hogy lemondott volna mintegy 600 millió forintnyi kötbérről, miközben csúsznak a Széll Kálmán tér felújításával kapcsolatos munkák. 

A BKK közleménye szerint 2014. november 24-én kötöttek szerződést a nyertes ajánlattevővel, a közbeszerzési eljárás elhúzódása miatt hét hónapos csúszással, és ez az egyes évszakokhoz igazodó teljesítések és időszakos technológiák változását okozta. A kivitelezőnek két nyári és egy téli időszak helyett két téli és egy nyári időszakban kellett volna megvalósítania a tér munkálatait. Ennek megfelelően az első szerződésmódosításra kizárólag a feleken kívül álló objektív körülmények alapján került sor, és ennek következtében megváltozott az az eredeti véghatáridő. 

A BKK Zrt. a szerződéskötés több mint hét hónapos elhúzódása ellenére a belső munkák átcsoportosításával és az építési folyamat átstrukturálásával négy hónapos időmegtakarítást ért el - emelték ki.

Mint írták, jelenleg a hatályos kivitelezési szerződés második módosítását készítik elő, amelyre két, a feleken kívül álló, a szerződéskötéskor előre nem látható műszaki probléma miatt lesz szükség. Ennek következtében nem módosul a véghatáridő, kizárólag egyes munkák átcsoportosítását szolgálja. Az egyik műszaki körülmény a tér déli oldalán építés közben jelentkező, talajmechanikai eltérések miatt szükségessé vált extra cölöpözési és mélyalapozási, valamint szigetelési munkálatok áttervezése és elvégzése, a másik a metrókijárati épület szerkezetének bontásakor feltárt, a tervekhez képest jóval gyengébb tartószerkezeti oszlopok megerősítésének áttervezése és megépítése miatt adódott.

Hangsúlyozták: a kivitelezés alatt eddig nem merült fel olyan, szerződésszegésre okot adó körülmény (felróható késedelem, hibás teljesítés), amely alapján a BKK bármilyen kötbérigénnyel léphetett volna vagy léphetne fel a kivitelező vállalkozóval szemben - hangsúlyozták. Ennek megfelelően nem is lehetett kötbérigényről lemondani, így a hűtlen kezelés nem értelmezhető - írták.

A kivitelező számára a jelenleg érvényes szerződésmódosításban szereplő határidők az irányadók, az attól való eltérés esetén szabható ki kötbér. Amennyiben a kivitelező eltér a határidőktől, a BKK élni fog a késedelmi kötbér kivetésének lehetőségével - írták.