Ottó
21 °C
32 °C

Kirúgják a biztonsági őröket a BKV-tól

2016.01.05. 07:15 Módosítva: 2016-01-05 07:15:35
Január elsejével leálltak a mozgólépcsők a felújított 1-es villamos vonalán, mert az azokat felügyelő biztonságiakra nincs pénze a BKV-nak. A finanszírozási problémák miatt a metró biztonsági őri állománya drasztikus létszámcsökkentésen esik át.

Itt az első jele annak, hogy a kormány nem ad a főváros igényeinek megfelelő mennyiségű pénzt a BKV működtetésére: leálltak a felújított 1-es villamos mozgólépcsői.

Persze nem az áram fogyott ki, hanem a mozgólépcsőt felügyelő biztonsági őrök bérére nem jut pénz. A mozgólépcsőt pedig azért kell felügyelniük az őröknek, mert még mindig nem készült el az ehhez szükséges (a metróhoz hasonló) számítógépes távfelügyeleti rendszer. De mivel se távfelügyelet, se pénz, a mozgólépcsőket le kellett állítani.

De nemcsak az 1-es villamos vonalán van probléma. Mint megtudtuk, az év elejétől a metró biztonsági őri állománya is drasztikus létszámcsökkentésen esik át. Ez azt jelenti, hogy egyfelől ugyan kevesebb utaskonfliktus lesz a metróbejáratoknál, viszont valószínűleg megnő a bliccelők száma. 

Kérdéseinkkel megkerestük a BKK-t és a BKV-t, válasz a frissítésben.

Mint arról beszámoltunk, az Országgyűlés elfogadta azt a törvénymódosítást, ami szerint a főváros több pénzt kap a kerületektől az iparűzési adóból, cserébe ebből az adóbevételből meg kell oldania a BKV finanszírozását. Tarlós István főpolgármester szerint a főváros kapott hárommilliárdot, de elvettek tőle hatot, ezzel a lépéssel az állam gyakorlatilag megszüntette az agglomerációs közlekedést.

Tarlós  korábban többször is kijelentette , hogy ha a kormány nem segít, a főváros kénytelen lesz az évi 18 milliárd forintot felemésztő agglomerációs közlekedést átadni az államnak, mert annak üzemeltetése amúgy sem jogszabály szerinti feladata. 

Frissítés, megjött a BKV válasza

Eszerint: "a biztonsági őrök foglalkoztatásának témája az egész fővárosi közlekedési intézményrendszert érintő témakör, amelynek részét képezi az 1-es villamos vonalára telepített mozgólépcsők üzemeltetésének kérdése is. A  mozgólépcsők biztonságos üzemeltetéséhez ugyanis elengedhetetlen a távfelügyeleti rendszer  - melynek létesítése még nem történt meg - , vagy pedig megfelelő helyszíni üzemügyeletesi erőforrás biztosítása. A kérdés rendezése az érintett szervezetek között jelenleg is folyamatban van, a helyzet megoldásáig a mozgólépcsők üzemeltetése biztonsági okokból szünetel."