Levente, Irén
17 °C
27 °C

A troliutasok nem értik a sárga zóna titkát

2016.01.08. 07:24

Az új alacsonypadlós trolibuszok nagy kihívás elé állították a BKV utasait és a járművezetőit. A négy ajtó előtt a busz padlójára négy nagy sárga területet festettek fel, hogy az ajtókat biztonságosan zárhassák.

Csakhogy (1):

Az utasok nem veszik észre az arányaiban elég nagy elég nagy sárga zónát, és nem állnak ki belőle. Tömött buszon ez nem is olyan könnyű.

Csakhogy (2):

A buszvezetőnek be kell tartani azt a szabályt, hogy addig nem csukhatja be az ajtót, amíg a sárga zónában állnak.

Ebből olyan konfliktusok származnak, amiről olvasónk, Bence számolt be szemléletesen:

„Felszállunk és csodálkozunk, hogy nem megyünk se előre se hátra. A sofőr hétfőn még kb elküldte az anyjába a népet a mikrofonon, kedden már csak magába hőbörgött a fülkében, hogy leszarja, meg ráér, majd ha az ostoba utasok leszállnak akkor tovább megy. Tehát egy piros pont a BKK-nak a tájékoztatás minősége miatt.„

De nemcsak az utas fúj a sofőrre és vissza, hanem:

Hétfő reggel az első ülésen ülő öreglány, aki szintén tutira nem tudta, hogyan működik a dolog, de mivel látta és gyorsan tanul, ezért rákontrázott az első ülésről, hogy: Basszátok meg nem értitek hogy miattatok nem tudunk menni!?

A fentiek is mutatják, hogy a budapesti tömegközlekedésre mindent el lehet mondani, de egyet nem. Hogy unalmas lenne. De hogy lehetne unalmasabbá tenni?

A sárgazóna-probléma megoldás

  • 6805
    Mindenki levonul a sarki kocsmába, megiszik egy fröccsöt/kávét/bodzaszörpöt, és röhög az egészen
  • 4707
    A buszgyártó nem gyárt ilyen (alacsonypadlós) buszt, mert a sárga zóna nem utasbarát
  • 2437
    A BKK telematricázza a megállót, a busz oldalát, sőt lengőtáblán is figyelmeztet a helyzetre
  • 1466
    A sofőr birkatürelemmel bemondja ezredszer is egy nap, hogy nem tud elindulni, míg a zónában állnak
  • 780
    Az utas az orra elé néz, nem bambul el, betuszkolódik az emberfalba, hogy ne lógjon be

Frissítés: Az Omnibusz szakblog szerint nem is igazán a sárga felfestéssel van a baj, hanem azzal, hogy konkrétan rosszul specifikálta a buszokat a BKK. Kevés bennük a hely, sok az ülés, kevés a kapaszkodó, sok a holttér. Konkrétan annyira rosszul rendelték meg az új szuper trolikat, hogy azokon állandó a túlzsúfoltság. Így nem csoda, hogy belógnak az utasok a sárga részbe is. A blog szerkesztője szerint a BKK elővárosi, falujáró trolibuszokat rendelt, amiket valamiért a belvárosban közlekedtetnek. Oda pedig alkalmatlanok.

Csodás Török Riviéra

Akár féláron utazhat idén Törökország fantasztikus tengerpartjaira.

Akciós csomagok!

Kényeztetés, lazítás, szórakozás szép tájakon.