Tarlós: A parizert se kapjuk ingyen

2016.01.22. 13:08 Módosítva: 2016.01.22. 16:46
Tarlós István főpolgármester megtartotta szokásos kétheti sajtótájékoztatóját, amin a 65 éven felettiek BKV-díjmentességének esetleges megszűnésétől kezdve az Uber-taxi ellentéten át a Habony Árpáddal folytatott beszélgetésig mindenről beszámolt.
  • 1. BKV-tarifák: 

A parizert sem kapjuk ingyen, 

mondta Tarlós a 65 éven felüliek ingyenutazásáról, aminek megszüntetéséről szerinte el kell gondolkodni. A hat év alattiak és a fogyatékkal élők díjmentességéhez nem nyúlna hozzá. A díjkedvezményeket viszont szintén áttekintené a főpolgármester.

Marad az ingyenutazás

Délután közleményben reagált a kormány Tarlós István felvetésére. A Kormányzati Tájékoztatási Központ azt közölte: a 65 év felettiek ingyenes utazásának biztosítását törvény szabályozza, és a kormánynak nincs szándékában a jogszabály módosításának kezdeményezése. (MTI)

Tarlós lapunknak azt mondta: nem racionális, hogy épp a BKV díjmentes, az alapvető élelmiszer vagy a villany sokkal fontosabb az időseknek, mint az utazgatás. Hozzátette: örül, hogy elhangzott, hogy az ingyenutazást törvény biztosítja, mert akkor az államnak ki is kell fizetni a BKV ebből származó 9,7 milliárd forintját, évente ugyanis ennyivel kevesebbet ad a törvény betartására.

Péntek este a Nemzetgazdasági Minisztérium újabb közleményt adott ki az ügyben, ebben azt írják, hogy a kormány, ahogyan eddig is, úgy a jövőben is biztosítja nemcsak a 65 éven felüliek, hanem a kedvezményes utazásra jogosultak teljes körének ingyenes utazását a tömegközlekedésben, és az ehhez szükséges 21 milliárd forintot - a tavalyi évhez hasonlóan - az idei évi költségvetésben is rögzítette. Banai Péter, a tárca államháztartásért felelős államtitkár azt mondta, ezt az összeget fogyasztói árkiegészítésként az állam közvetlenül a fővárosnak utalja. A közlemény úgy fogalmaz: "Az államtitkár nyilatkozata pontosította a főpolgármester mai állítását, miszerint fogyasztói árkiegészítésként a főváros 9 milliárd forintot kap az államtól."

  • 2. Agglomerációs közlekedés átadása:

Az javasolja a főváros, hogy a buszok közlekedését továbbra is a BKK bonyolítsa, az üzemeltető Volánbusznak viszont fizesse ki az állam a szolgáltatási díjat. HÉV-ek: Nemcsak az üzemeltetés drága, hanem 60-100 milliárd forintot felújítási igény is jelentkezik. Az átadásról meg kell születni a megegyezésnek a februári közgyűlésig. Tarlós azt ígéri, hogy az utazóközönség nem fog semmit érezni az egészből, mert a főváros térítés ellenében, de biztosítani fogja a szolgáltatást. 

  • 3. BKK, BKV:

A BKK-nál jelentős létszámleépítés lesz, a BKV-tól 150-200 fő repülhet, az óbudai garázst pedig eladhatják.

A 2010-ben kötött érvényes szerződésnek a főváros eleget tesz,

Budapest egy huncut fillérrel nem tartozik a MÁV-nak. 

Az állam viszont az agglomerációs közlekedés elmaradt finanszírozása miatt 12 milliárd forinttal tartozik a fővárosnak, ezért azt továbbra is kéri Budapest.

  • 5. Uber-taxi ellentét:

A főváros az adófizető taxisok mellett áll, mert ők elfogadták a szabályokat, fizetnek adót, az Uber meg nem. Ezt a problémát az Uberrel törvényi, majd abból következően rendeletmódosítással rendezni kell, de az Uber betiltására a fővárosnak se kompetenciája, sem lehetősége.

  • 6. Rezsidémon:

Tarlós politikailag támogatja a rezsicsökkentést, de hozzátette, hogy az, valamint a különböző szabályzók körüli változtatások, például a díjbeszedés 2010 óta 54 mrd veszteséget okozott a fővárosi közműcégeknek.

  • 7. Habony:

Habony Árpáddal habonyi minőségben beszélgetett az agglomerációs járatok kérdéséről:

Bejött a házba, beszélgettünk, oszt jónapot.

  • 8. Árvízvédelem:

A csillaghegyi öblözet árvízvédelmének kiépítésére 2016 májusban indul el a kivitelezési tender, novemberben a munka, 18-24 hónap alatt befejezik.

D MTZ20160122010
Fotó: Máthé Zoltán
  • 9. Ráncok (kis személyes):

Mindig úgy akart kinézni, mint Brian Jones, irigyelte a ráncredőit, és felhozta az RTL Klubnak, hogy az egyik kampányban közölt képen lelopták a ráncait.