Ágoston
14 °C
31 °C

Kő- és vasbetondarabok hullottak le a Petőfi hídról

2016.03.02. 10:12 Módosítva: 2016-03-02 11:10:33

Tégla méretű kő- és vasbetondarabok hullottak le szerda délelőtt Budapesten a Petőfi hídról a budai alsó rakpartra - közölte a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság. A tűzoltók létrás kocsiról eltávolították a hídról a még veszélyesen lógó darabokat, erre az időre lezárták a Petőfi hídnál a budai alsó rakpartot.  A tűzoltók azóta befejezték a munkát, újra járható a budai alsó rakpart.

Senki sem sérült meg, anyagi kár sem keletkezett. A hídmester bevonásával indítottak vizsgálatot, aki megállapította, hogy burkolati elemek hullottak le a hídról.

2011-ben írtunk arról, hogy a Petőfi híd felújításra szorul. A Petőfi híd korrózióvédelmét 20 évre tervezték, már több mint 30 éves.

A Petőfi híd a II. világháború utáni újjáépítését követően 1980-ban volt utoljára teljes körűen felújítva. 1996-ban a Nagykörút felújításával együtt átépítették a villamosvágányokat, valamint az útpálya burkolatát. Pályaszint alatti acélszerkezeti, korrózióvédelmi felújítás viszont nem volt, így a korrózióvédelmi bevonat elérte a 30 éves kort. A meglévő alkid-gyanta bevonat akkori tervezett élettartama 15-20 év.

A 2010-es fővizsgálat kimutatta, hogy a Petőfi híd, különösen a vágányzóna víztelenítési rendszere tönkrement. A hídfőkben lévő helyiségek átázottak, a híd acélszerkezetén, a pályaszint alatt jelentős korróziós károsodások láthatók.

A vasbeton pályalemez a dilatációk környékén ázik, a szigetelés tönkrement - írjuk a 2011-es cikben. A járdakonzolokra épített 12 cm vastag vasbeton járdalemez jelentős korróziós károkat szenvedett, különösen a kábelaknák környezetében.

10 milliárdos felújítás kéne

A híd szükséges felújítási munkáit – a hídfőktől, pillérektől kezdve a közvilágítási kandeláberekig – magában foglaló beruházás becsült költsége a Boráros téri kapcsolódó felüljáró felújítási munkáival együtt mai áron 10 milliárd forint, ami például a kiegészítő beruházásokkal (a Boráros téri aluljáró rendezése, szintbeli gyalogoskapcsolatok létesítése) még jelentősen növekedhet.

A rekonstrukció eseti forgalomkorlátozások mellett elvégezhető, teljes, hónapokig tartó hídzár nélkül.