A parkolóőröket nem hatotta meg Tarlós

2016.03.08. 07:11

Mint arról hétfőn beszámoltunk, Tarlós István visszavonulót fújt, és várhatóan újra megváltozik a parkolási rendelet, amellyel a legutóbbi közgyűlés eltörölte az ötperces cetliváltó türelmi időt. Olvasóink leveleiből kiderül: a főpolgármester darázsfészekbe nyúlt.

Tarlós múlt pénteki sajtótájékoztatóján arra hivatkozott, hogy a Kúria döntése miatt törölték el az ötperces türelmi időt, de a jóhiszemű autósokat nem fogják megbüntetni a közterület-felügyelők, egyébként is ott van az SMS-parkolás. Mint kiderült, ez több sebből is vérzik.

  1. A Kúria döntése nem arra vonatkozott, hogy meg kell szüntetni az ötperces türelmi időt, hanem pont arra, hogy a korlátozás jogellenes.
  2. Mint számos olvasónk írta, az SMS-parkoláshoz is ki kell szállni, megkeresni az automatát, és megnézni a számát. Ha nincs meg elsőre a legközelebbi automata, baj lehet.
  3. A fővárosi közterület-felügyelet, új nevén a fővárosi önkormányzati rendészet, nem vagy alig foglalkozik a nemfizető parkolókkal. Akik foglalkoznak, azok a kerületi közterület-felügyelők, és a kerületi parkolóőrök. Nekik utasíthat bármit a főpolgármester, nem a fővárosi önkormányzathoz tartoznak, nem érdekli őket.
  4. Tarlós bejelentése, miszerint a jóhiszemű autósokat nem büntetik majd meg, már meg is dőlt. Olvasónk, Gyula a következőket írta:

„Engem csütörtökön büntettek meg, amíg elsétáltam az automatához és leolvastam az SMS telefonszámot és elküldtem a rendszámot. 3 percen múlt. 16:21-kor rakta rá a csomagot és 16:24-kor jött a visszaigazoló sms, hogy elindult a parkolásom. Sajnos mivel nem mentem vissza az autómhoz, nem találkozhattam a közterületessel, aki még feltehetően ott téblábolt a környéken, mert az ellenkező irányban volt dolgom. De milyen szép is, ha lehet sms-t küldeni, minek mennék vissza… Mivel a csomagban lévő cetlin még rajta van az ötperces türelmi idő, beszkenneltem a pótdíjas papírt, mellé csaptam az SMS-azonosítót, és elküldtem az ügyfélszolgálatra. Gyanús is volt, hogy választ sem kaptam, még automatát sem. Erre ma olvasom a cikketeket, hát ez vicc, komolyan. Én nem fizetem be ezt az tuti!"

De hogy az SMS-parkolás mennyire rugalmas, azt példázza Edina levele:

„Budapest, V. kerület, délután 6 óra volt, amikor leparkoltam a 0901-es körzetben. Nem vagyok ismerős a környéken, tehát autómból kiszállva szétnéztem parkolóautomata után kutatva, majd miután nem láttam sehol, elsétáltam a 10 méterrel arrébb lévő kis utca kereszteződési,g ahol az utcában megpillantottam az automatát. Telefonszám megnéz, SMS elküld, mobilparkolás elindul! Eközben már sétáltam is vissza az autóm felé, majd a sarkon kifordulva megláttam, hogy nagy paparazzofotózást hajt végre »parkolóőr« az autóm körül.  Felszólítottam, hogy Uram ez most komoly... nincs 3 perce hogy megálltam, és pont az automatától jövök. A válasz: hát ott egy automata az út másik oldalán, oda néztem, nem volt arra senki, így megbüntettem. Válaszom: - Uram jól látta h nem voltam ott mert egy másiknál voltam, de nézze meg hogy most kaptam az SMS-t hogy parkolás elindult . Teszem hozzá a büntetési szelvényen feltüntetett időpont 18:02; az SMS küldési ideje 18:01. Ezek után felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy töröljék a jogtalan büntetésem, majd megkaptam hogy ha elküldök emailben minden adatot, felülvizsgálják. Könyörgöm, ezen mit kell felülvizsgálni? Azt, hogy az ember aki ott dolgozik túl hiperaktív? Hogy nincs az embernek 3-5 perce hogy odamenjen, és bármilyen formában fizessen."

Sőt, ha eddig nem tudták volna, az SMS-parkolás kényelmi szolgáltatás! Ez derült ki a Dániel leveléből:

"A II. kerületben parkoltam, a Keleti Károly utcában. Apró nem volt nálam, sem készpénz(de ugye ez mindegy, hiszen az automata Magyarországon még mindig nem képes azt elfogadni, felváltani, visszaadni. Küldtem egy SMS-t, mire nem jött válasz, csak 5 perc múlva, hogy a parkolás nem jött létre. Kirohantam, a parkolós ember közben már megbüntetett. Odamentem, hogy megkérdezzem, miért nem megy a mobilparkolás? Közölte hogy tudnak róla, de ez nem az ő problémájuk, mert a „mobilparkolás csak egy kényelmi szolgáltatás”. Mi a franc? Többmilliárdos fejlesztésből, közpénzből? Kényelmi szolgáltatás? Bejelentettem a szolgáltatónak (Telenor) a hibát akik emailben megerősítették, hogy tudnak a hibáról, de nem az ő hálózatuk a hibás, hanem a parkolási társaság regisztrációs központ szerverei nem működtek megfelelően és ezért nem fogadják a parkolási SMS-t. Korrektül átküldték a hiba leírást eredetiben. Ne haragudjatok már, de ez az egész felháborító."

Hat perc után már abszolút nincs kegyelem, ahogy Tibor írta:

„Meg a türelmi idő megszüntetése előtt történt: a Nyugat-felüljáró alatt parkoltam, hosszabb ideig. Vidéki vagyok, keresnem kellett egy órát, hogy megtudjam az sms-számot, ez pár percet eltartott, majd indítottam a parkolást. Este, mikor visszatértem, Mikulas-csomag volt a kocsin. Levélben kértem, töröljèk a bírságot, én fizettem. A válasz szerint 5 perc helyett 6 telt el, ezért nem törlik, de forduljak békéltető testülethez. Így tettem, de a határidő leteltéig nem kaptam választ, és a békéltető testülethez fordulás nem halasztó hatályú, ezért fizettem, a bírságbòl levonva a megfizetett közel 600 Ft parkolási díjat. Most kaptam egy levelet, hogy fizessék 18 ezer Ft-ot, mert nem teljes egészében fizettem meg a bírságot. Az, hogy közel 600 Ft parkolást fizettem, azt mutatja, hogy nyilván nem akkor indítottam sms-t, mikor már a kocsin volt a büntetés, hisz akkor minek? Nem életszerű, hogy pár perc után csak azért visszamentem volna, hogy vajon van-e cédula, ha egyébként tudom, hogy egész este ott fog állni a kocsi. A befizetett díj és az utalt összeg pontosan kiadta a bírságot. Mi a probléma tehát?"