Eldőlt: 1500 fát vágnak ki a Római-parton
- Életre kelt a római-parti kísértetüdülő
- Lefújták a római-parti mobilgát építését
- Római-part: nem lesz fakivágás, de épülhet mobilgát
- Se szerződés, se népszavazás, se mobilgát
- Tarlós nem vághatja ki a fákat a Rómain
- Római-part: elnapolták a fakivágást
- Római-parti mobilgát: a legdrágább ajánlat nyert
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nagyobb fokozatra kapcsol a római-parti mobilgát-beruházás, ami miatt ezernél is több fát vágnak ki - írja a Népszabadság. A lapnak Tarlós István főpolgármester kijelentette:
Ami most ott van, az bizonyosan nem lesz ott a védmű kialakítása után.
A főpolgármester szerint ugyanis a Római-part
jelenleg elhanyagolt, szemetes és egyáltalán nem szolgálja a pihenést. Különösen szombat-vasárnap hajnalonként nyújt lehangoló látványt a part.
A Népszabadság szerint a főváros még ebben a hónapban megtárgyalja a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal kötendő támogatási szerződést. A kiemelt állami beruházás 10 milliárdos tételként szerepel az uniós projektlistán. Tarlós szerint ez az összeg elég is lesz, de ha mégsem, akkor a 90 milliárdos EIB-hitelkeretből, illetve a Főgáz-részvények eladásából maradt 30 milliárdból egészítenék ki. A 10 milliárdba a partfal védelme mellett új közterek kialakítása, kerékpárút, nyilvános illemhelyek és a parkosítás fér bele. A drágább mobilgát-szerkezet láthatatlan lesz a száraz napokban, mivel nemcsak a támfalakat, hanem az oszlopokat is kiveszik, és alsó pereme sem lesz a gátnak.
A tervezői szerződést tavaly decemberben írta alá a fővárosi önkormányzat a tendereredményt megtámadó Keviterv Akva Kft.-vel és az Utiber konzorciummal. A konzorciumnak júniusra kell elkészítenie az engedélyes terveket. A végleges nyomvonalra a jövő héten tesznek javaslatot a tervezők, de Tarlós hangsúlyozta: a nyomvonalat nem ő jelöli ki, hanem az MTA, a BME és a vízügyi főhatóság javaslatára a tervezők. A kerítéseknél vitt nyomvonal azonban nehezen meghatározható a rendezetlen telekhatárok miatt.
Idén ősszel mégis elstartol a mobilgát építése
Az ütemterv szerint jövő augusztusra végeznek a munka negyedével, egy év múlva a 75 százalékával. A teljes műszaki átadás tervezett időpontja 2019 januárja. A Római-part lezárása a kivitelezőtől függ majd. Tarlós szerint
- ehhez 1500 fát kell majd kivágni a parton,
- cserébe megvédhetnek 70 hektárt, beleértve 53 ezer ember vagyonvédelmét, bár nem tudni még, kártalanítja-e valaki a parton lévő vendéglátó-ipari egységek tulajdonosait.
Korábban azonban az Indexen többször is megírtuk, hogy a civileknek nem tetszik Tarlósék terve,
és a védmű jobb helyen lenne a kerítések tövében vagy a Nánási–Királyok útján. A fakivágás különösen érzékeny pont volt a korábbi években: 2014-ben már többször is elnapolták a fakivágást, majd környezettanulmányokkal alátámasztott, hosszadalmas kötélhúzás kezdődött Tarlós és a civilek között.