2019 nyarára, 137,5 milliárdból készül el a 3-as metró felújítása
A 3-as metróvonal rekonstrukciós munkálatai közel egy időben, novemberben kezdődhetnek meg az északi, a Lehel tér és az Újpest-központ állomás közötti, valamint a déli, a Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszokon – derítette ki az MTI a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből.
A déli és északi szakaszok építésének ideje alatt a metró csökkentett üzemidőben, hajnali fél öt és este nyolc óra között közlekedne, így a megnövelt éjszakai üzemszünetben és a hétvégi vágányzárak idején is végezhetők munkák.
A munkálatok idején az utasokat pótlóbuszokkal szállítják. A kivitelezés optimális esetben novemberében kezdhető meg, a metróvonal forgalomba helyezésének határideje 2019. június vége, a korszerűsítési munkák kivitelezésének teljes befejezése 2019. szeptember 30.
A munkák során alapkövetelmény a meglévő állapot javítása és üzembiztos állapot kiépítése 80 kilométer/órás sebesség biztosítása mellett.
Az állomásokat is felújítják
A projekt keretében az állomásokat és a felszíni épületeket is felújítják. Felvonókat telepítenek az Újpest-központ, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér, a Corvin negyed, a Nagyvárad tér, a Népliget és a Határ út állomásokon. Funkcionálisan új mozgólépcső építenek ki az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca, a Dózsa György út, a Lehel tér, a Nagyvárad tér, valamint az Ecseri út állomásokon.
A meglévő kis emelőmagasságú, valamint az Arany János utcai és Nyugati pályaudvari állomásoknál a nagy emelőmagasságú mozgólépcsőket kicserélik, a meglévő nagy emelőmagasságú mozgólépcsőket teljes felújítják.
A projekt során zajszegény sínleerősítéseket, hangelnyelő burkolatokat és hangcsillapító egységeket alkalmaznak majd.
17 km, 20 állomás, napi félmillió ember
A 3-as metróvonal hossza 17,3 kilométer 20 állomással. A vonalon 120 méter hosszú szerelvények futnak, naponta félmillió ember utazik.
A Fővárosi Közgyűlés a jövő szerdai ülésén tárgyalhat még a rekonstrukció miatt szükséges járműpótlásról is.
A projekt 137,5 milliárd forintból valósul meg.