1,2 milliárdért tervezik meg a sínek elrakását a nem létező olimpiai falu útjából
Újabb megkérdőjelezhető értelmű, de drága beruházás első kapavágásához érkeztünk el - írja az Mfor.hu. A Magyar Államvasutak Zrt. az uniós beszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint megkötötte a szerződést, így megindulhat a Budapest-Ferencváros-Kelebia vasútvonal áthelyezésének megtervezése.
Ez az a munka, amit az olimpiai pályázat miatt gondoltak ki, és az olimpia leszavazása után sem hajlandóak elengedni. A dokumentumban is még mindig úgy fogalmaznak, hogy a tervezésnek "Budapest hosszú távú városfejlesztési-, valamint az Olimpiai Pályázat fejlesztési terveivel" kell összhangban lennie.
Az elképzelések szerint a Duna-parton állt volna az olimpiai falu, és azért kellett volna beljebb rakni a Határ út és a Lágymányosi híd között a Soroksári út mentén haladó vasútvonalat, hogy ezt kikerülje. Aztán a pályázattól való visszalépés után a kormány azt találta ki, hogy akkor olimpiai falu helyett legyen itt egy diákváros, és legyen továbbra is napirendi pont a sínáthelyezés. A projektet a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésébe illesztették bele, amit meg is dob majd 80 milliárd forinttal.
A sínátpakolás megtervezése nem lesz olcsó, a június 13-án megkötött szerződés szerint közel 1,2 milliárd forintot ér majd. A munkára egyetlen csapat pályázott, a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt. és az Utiber Közúti Beruházó Kft., nekik pontosan 1,19 milliárd forintért kell összehoziuk
- egy döntés előkészítő tanulmányt,
- egy megvalósíthatósági tanulmányt,
- egy környezetvédelmi engedélyezési tervdokumentációt, és meg kell szerezniük a környezetvédelmi engedélyt,
- egy komplex engedélyezési tervdokumentációt, és meg kell szerezniük a létesítési- és építési engedélyeket.