Beszólt az utasoknak a metróvezető, vizsgálják az ügyét

D MTZ20170105051
2017.11.15. 11:12

A metrófelújítás kezdése óta gyakran előfordul, hogy az utasok nem férnek fel egy-egy zsúfolt szerelvényre, és türelemmel kell várniuk a következőre. A túlnyomó többség türelemmel viseli a kényelmetlenségeket, hiszen mindenkinek érdeke, hogy a metró fel legyen újítva. Az is megérthető viszont, ha egy lemaradt utas a második vagy harmadik szerelvényre már mindenképpen szeretne feljutni. Ilyenkor már fogy a türelem, és nehezen viseli az ember, ha kioktatják. Így történt ez olvasónkkal, Melindával is:

„2017.11.08-án délután mentem le a Lehel téri metrómegállóba, amikor már bent állt egy régi típusú szerelvény tömve, a peronon várakozó többi utas már csak a következő szerelvényre tudott várni. A metró elindult és ezután csak percekkel később érkezett az érintett új típusú metrókocsi (úgy gondolom, hogy jelen helyzetben túl hosszú időt kellett várni). Ekkorra már az egész peron tele volt, egyértelmű volt, hogy ennyi ember szintén nem fog felférni erre a metróra.

A metró megállt és elkezdett feltódulni a tömeg. A kocsik másodperceken belül kezdtek megtelni, de még volt bőven hely, mikor az ajtók csukódni kezdtek. 2-3-szor indult el az ajtó, amikor is még bőven szálltak fel az emberek, így nyilván mind a 2-3 alkalommal sikertelenül próbált bezáródni. Ekkor a vezetőhölgy ingerülten beleszólt a mikrofonjába, idézem:

Nyugodtan tartsák fel az ajtókat, nem megyünk akkor sehova...(hatásszünet)...Vigyünk már egy kis kultúrát az utazásba!

Úgy gondolom, hogy a napokban tapasztalható állapotban a BKK egyik képviselője, dolgozója sem engedhet meg magának ilyen stílust az utasokkal szemben."

– írta lapunknak Melinda.

Megkerestük a BKV-t, ahova olvasónk szintén elküldte panaszlevelét. A közlekedési cég válasza szerint a panaszbejelentés vizsgálatát megkezdték, bővebb tájékoztatást a vizsgálat lezárása után tudnak adni. 

Amennyiben bebizonyosodik, hogy az érintett járművezető szabálytalanul járt el, munkáltatói felelősségre vonás várható.

– közölték.

A BKV szerint alapvető elvárás a cégnél a megfelelő színvonalú kommunikáció és az utasközpontú szemlélet.  A járművezetők mindent megtesznek azért, hogy az utasok be- és kiszállása maradéktalanul megtörténhessen, a menetrend betartása mellett. Ugyanakkor sajnos nem mindig valósítható meg, hogy a peronra érkező összes utast egy vonat szállítson el, zárta sorait a közlekedési cég.

(Borítókép: Máthé Zoltán / MTI)