Nincs egy éve, hogy jár, de már rozsdásodik a felújított metró
Durván rozsdásodnak az első körben felújított orosz metrószerelvények, írja a 444.
A lap a BKV Kőér utcai telephelyén készített fotókkal illusztrálta, hogy 1,5 évvel az átadás után már barnás-sárgás rozsdacsíkok látszanak a szerelvényeken. Ráadásul, hogy a belső szerkezetek mellett az oldallemezek festéke alól is előbújt már a rozsda, ami egy rosszabb minőségű személyautónál is legalább évek alatt szokott megtörténni.
A rozsdásodás mellett az is látszik, hogy a gyártó sorjás, egyenetlen elemekkel adta át a vagonokat. A karosszérián, annak borításán pedig repedések látszanak. A képeken azok a kocsik szerepelnek, melyek elsőként érkeztek Budapestre tavaly májusban, és januárban lesz egy éve, hogy forgalomban vannak.
BKV: A Metrovagonmas visszatéríti a pénzt, ha a jármű nem teljesíti a 30 év időtartamot
A BKV reagált cikkünkre: eszerint a korszerűsített, felújított járművekre a Metrovagonmas három év jótállást vállalt, az ezalatt felmerülő hibákat, hiányosságokat térítésmentesen kijavítják. A szerződés szerint külön – pénz-visszatérítési kötelezettséggel járó – jótállás vonatkozik arra is, ha előfordulna, hogy bármely felújított, korszerűsített jármű nem teljesíti a tervezett élettartamot.
A metrószerelvények felújítása körüli orosz kavarásról ebben a cikkben írtunk részletesen.
Kommenteljen és nyilvánítson véleményt a Facebook-oldalunkon!