Mária
-6 °C
2 °C

Budapest

Infórádió

Pillangó utcai metróbaleset: megvannak a feketedobozok adatai

tegnap, 14:53 Módosítva: 2016-12-07 17:59:25
167

A Pillangó utcánál történt metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, az abból kinyert adatok alátámasztják a helyszíni szemle megállapítását, írja az MTI a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szerdai közleménye alapján. A KBSZ vizsgálóbizottsága letöltötte a balesetben érintett mindkét szerelvény adatrögzítőjének tartalmát. Az ütköző metró nem lépte túl a sebességkorlátozást, írják.

Az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet közleményében a hétfői balesetet rekonstruálva azt írta: az elöl haladó vonat rendben megállt a Pillangó utcai állomáson, ahol 1 perc 20 másodpercet állt a balesetig.

A mögötte érkező vonat az adatrögzítőről kiolvasottak szerint az Örs vezér téri indulás után 356 méter megtételével 57,9 kilométeres óránkénti sebességig gyorsult fel, "ekkor a gyorsítás véget ért, megszűnt a vonóerő, a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert, gyakorlatilag a korábbi sebességét tartva", majd megkezdődött a vonat fékezése. A fékezéstől számított 14 másodperc múlva a kerekek sebessége nullára csökkent és a vonat álló kerekekkel csúszott az ütközésig.

A kerekek sebességének nullára csökkenésével szinte azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése, majd a vezető "aktiválta a vészütő gombot is". Ez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint körülbelül 18-20 kilométeres sebességgel történt - olvasható a közleményben.

A KBSZ adatai szerint az ütköző metró nem lépte túl a hatályban lévő sebességkorlátozásokat.

Hétfő reggel ütközött össze két metrószerelvény a 2-es vonalon, a Pillangó utcai metrómegálló közelében. A balesetben többen megsérültek. A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya ismeretlen tettes ellen indított büntetőeljárást vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanúja miatt.

Információink szerint rengeteg embert hallgatott meg hétfő este a rendőrség a hétfői metróbalesettel kapcsolatban, a kihallgatások kedden reggel is tartottak. A BKV alkalmazottai mellett az érintett utasok, köztük a súlyos sérültek is beszámoltak a történtekről, sőt a Metróért Egyesület vezetőjét is bekérték késő este a rendőrségre. A rendőrség keddre virradó éjjel kiszállt a 2-es metró járműtelepére, és házkutatást tartott – értesült több forrásból a Vs.hu. A lap úgy tudja, sorban hallgatják ki a BKV vezetőit a hétfő reggeli, Pillangó utcai baleset ügyében.

A négyes ülés szélén, az oszlop mellett üldögélt a metróbaleset egyik komolyabb sérültje, egy idősebb nő, akinek két bordája is eltört a hétfő reggeli ütközésnél. Az Indexnek a nő azt mondta, kártérítési pert indít.

Tovább

Zöld utat kapott Garancsi 120 méteres felhőkarcolója

tegnap, 13:31 Módosítva: 2016-12-08 07:25:47
1357
Módosította fővárosi közgyűlés a budapesti városrendezési szabályzatot, hogy a Kopaszi-gátnál tervezett óriás-ingatlanfejlesztés a fejlesztő szándékai szerint valósulhasson meg. Cserébe mintegy egymilliárd forintért tervek készülnek a fonódó villamos meghosszabbítására, és kerékpárutakat is építenek a Budafoki útra.

A fővárosi közgyűlés által tárgyalt módosítási javaslat legfőbb eleme egy 120 méteres toronyház elhelyezése, ehhez módosítani kell azt a szabályozást, ami eddig tiltotta ilyen magas épület megépítését erre a területre. A településszerkezeti terv csak Csepel északi részén biztosított ekkora magasságra lehetőséget, a Lágymányosi-öböl melletti területen 65 méter volt a megengedett maximális magasság. Azaz csaknem kétszeresére nő az új szabályozás szerint a magassági határ.

A fejlesztési területen a beépítési sűrűség is változik (a vitában elhangzott, hogy csaknem kétszeresére nő a beépíthetőség is az új szabályzással). A módosítás a Lágymányosi-öböl környezetében elhelyezkedő közpark övezetbe sorolt területet átstrukturálja, új zöldfelületeket jelöl ki. A rendezési szabályzat módosítását kormánypárti többséggel fogadták el.

Tovább

Nem lesz metrós vizsgálóbizottság

tegnap, 10:13 Módosítva: 2016-12-07 14:04:39
58
Az ellenzék vizsgálóbizottságot követelt az elmúlt napok metrós problémái miatt, a többség leszavazta az indítványt a fővárosi közgyűlés ülésén, mondván, nincs generális metróügy.

A fővárosi közgyűlés szerdai ülése ellenzéki felvetésekkel indult: a jobbikos Tokody Marcell és a szocialista Horváth Csaba is azt követelte, hogy vizsgálják ki az elmúlt napok metróbaleseteinek okait, álljon fel vizsgálóbizottság.

Tarlós István főpolgármester az ülésen közölte: nem generális metróügy van, hanem három különböző metró, három különböző problémával, és abból csak egy a súlyos, a 2-es vonalon történt baleset. Hozzátette: a 4-esen egy papírfecni gyulladt meg, az okozta az eseményt, ami miatt le kellett szállítani az utasokat. A 3-as metró felújításával kapcsolatban pedig nem tud a főváros tovább lépni.

A kassza kulcsa nem nálunk van

– utalt a főpolgármester arra, hogy a kormány miatt többször halasztani kellett a metrópótló buszok beszerzését, és a felújítás finanszírozása is bizonytalan.

A 2-es metrón történt balesetről Tarlós annyit mondott: egy ember volt, aki azt mondta, várjuk meg a vizsgálat végét, az pedig ő maga volt, és most is ezt mondja. A három metróban történteket összemosni a főpolgármester szerint alamuszi, tisztességtelen dolog.

Tovább

Elromlott egy metró a kék vonalon

tegnap, 08:39 Módosítva: 2016-12-07 17:23:52
446

Szerdán reggel buszokkal kellett pótolni a hármas metrót a Deák Ferenc tér és az Árpád híd között, mert elromlott egy szerelvény. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint azóta a teljes vonalon járnak a metrók.

Tovább

Titokzatos forrás tört fel a Gellért téri metróperonon

december 6., 12:57 Módosítva: 2016-12-07 08:45:26
1429

A Gellért téri metrómegállóban, a kelenföldi irány peronján a második oszlopnál múlt hét óta körbe van kerítve egy pocsolya szalagkorláttal. A pocsolya inkább egy kis föld alatti forrás, elvégre múlt hét óta nem sikerült feltörölni...

- írta lapunknak Melinda.

Mint hozzátette, kéretlenül is rengeteg kép fut arról a fejében, hogy „mi minden következhet abból, hogy szivárog a víz, miközben sok emeletnyire van a föld alatt, két elektromos izékkel telerakott alagútpár mellett, amik átfutnak a fél város alatt, benne árammal működő szerelvények, azokban ötpercenként újabb metrókocsi, tele emberekkel... És abban a konkrét megállóban mellesleg egy rohadt nagy folyó alatt is”.

Tovább

Rengeteg a kihallgatás a metróbaleset ügyében

december 6., 10:55 Módosítva: 2016-12-07 10:17:13
222

Információink szerint rengeteg embert hallgatott meg hétfő este a rendőrség a hétfői metróbalesettel kapcsolatban, a kihallgatások jelenleg is tartanak. A BKV alkalmazottai mellett az érintett utasok, köztük a súlyos sérültek is beszámoltak a történtekről, sőt a Metróért Egyesület vezetőjét is bekérték késő este a rendőrségre. A BKV vezetőit jelenleg is sorra hallgatják meg.

A nyomozók vizsgálják az ütköző szerelvény feketedobozát is. Ez a számítógépes vincseszterre hasonlító szerkezet egyszerre 64-féle adat rögzítésére alkalmas a jármű sebességétől kezdve a különböző vezetői kapcsolók használatáig. Az adatokat 24-36 óráig visszamenőleg ki lehet nyerni belőle.

Tovább

Idén is lesz Fényvillamos

december 5., 18:38 Módosítva: 2016-12-06 00:04:02
76

Idén is járni fog a Fényvillamos Budapesten, írja a BKV közleménye. A kívül-belül feldíszített jármű 2016. december 5. és 2017. január 6. között szállítja majd az utasokat.

Tovább

Metróbaleset: tudták, hogy baj lesz

december 5., 11:21 Módosítva: 2016-12-07 08:45:28
1083
A hétfő reggeli metróbalesetben több tényező is közrejátszhatott. Az biztosnak tűnik, hogy a szél és a falevelek miatt alakult ki a veszélyes helyzet már múlt hét pénteken. Erre épült rá, hogy sebességkorlátozást vezettek be, és kézi vonatvezetést rendeltek el. Az ellenőrző szoftver is túl közel engedhette a két metrót egymáshoz.

Múlt hét végén a nagy szél által a sínekre hordott falevelek már többször is okoztak túlcsúszást, sőt leállást a 2-es metró felszíni állomásain (Pillangó utca, Örs vezér tér). A helyzetet érzékelve a BKV sebességkorlátozást rendelt el. A 30 km/órás sebességkorlátozás miatt, mivel az alacsonyabb sebességet a metróvezérlő szoftverek kevésbé tudják kezelni, kézi vonatvezérlést vezettek be (szoftveres biztonsági ellenőrzéssel).

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a helyszínen az MTI-nek elmondta, műszaki hibára utaló jelek egyelőre nincsenek, a fékrendszer minden vizsgán átment, így nem zárják ki az emberi mulasztás lehetőségét sem. A baleset pontos okát részletes vizsgálat fogja kideríteni.

Bolla Tibor azt közölte: már húsz-harminc éve gondot jelent az érintett szakaszon az őszi-téli időszakban, hogy a sínek eljegesednek vagy falevelek kerülnek rájuk, ami csúszásveszéllyel jár. A metróvezetőket erre figyelmeztették, valamint az automata üzemmód helyett úgynevezett „ellenőrzött kézi vezérlést” vezettek be. Ez azt jelenti, hogy a járművezetőknek a pálya állapota alapján kellett sebességet választaniuk. A fedélzeti számítógép adataiból látni fogják majd, hogy a vezető betartotta-e az erre vonatkozó utasításokat. Az elnök-vezérigazgató szólt arról is, hogy a második jármű vezetője azt mondta, az állomásra érkezés előtt, fékezés közben érezte, hogy csúszik a pálya, és már nem tudott megállni.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint a hétvégén volt olyan eset, amikor 10 km/h sebességről nem tudott megállni a vonat, és túlcsúszott. Gulyás Attila, a metrósok szakszervezetének vezetője olyan esetről is beszámolt, hogy a vonat elektronikus rendszere elvesztette a helyzetértékelését a kerekek megcsúszása miatt, és ilyenkor a biztonság miatt leblokkol, vészfékez a rendszer.

Tovább

Összekoccant két metró, többen megsérültek

december 5., 07:25 Módosítva: 2016-12-07 08:45:28
3074

Utolérte egymást és összekoccant két metrószerelvény hétfő reggel az M2-es metró Pillangó utcai megállójában, közölte a katasztrófavédelem. Egy szemtanú arról számolt be, hogy a metró durvábban állt meg, mint egy vészfékezésnél, és szinte minden utas elesett. Tízen sérültek meg, közülük a mentők kilenc embert vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel. A környéken hatalmas dugó alakult ki. 

Egyik olvasónk azon a metrón utazott, ami az álló szerelvénybe ütközött. Már lassan ment, majdnem beértek a Pillangó utcai megállóba, amikor vészfékezett a vezető, és ezzel szinte egy időben neki is koccant az előzőnek.

Elsőre azt gondoltuk, ég a metró, mert a vezetőfülke felől füst gomolygott. Ez hamar eloszlott. A vezető az egyik első ajtót nyitotta ki, arra indult meg a tömeg. Innen már pont ki tudtunk lépni a peronra, az utasok segítettek egymásnak.

Olvasónk azon a szerelvényen, amin utazott, nem látott sérültet.

Csak összetörtem a karácsonyi sütivásárra vitt sütiket, amikor rájuk estem. Az első kocsiban volt sérült, egy úrnak vérzett egy seb az orrnyergén.

A hangosbemondó arra kért mindenkit, hogy hagyják el a metró területét és várjanak a pótlóbuszokra. Egy másik olvasónk a megállóba érkező szerelvény végében utazott:

Egyszer egy hatalmas csattanás és mindenki elesett, borult. Pár percig senki nem tudta, hogy mi történt. Páran azt hitték, hogy gázolás történt, vagy a vezető lett rosszul. Amíg le nem szálltunk nem volt egyértelmű a dolog

Mint írta, a metró durvábban állt meg, mint amikor vészfékezni szokott. Leszállás után pár idős asszony fájlalta a lábát, hívták a mentőt mert nem érezték jól magukat.

A mentőszolgálat öt mentőegységet riasztott a balesethez, kilenc sérültet szállítottak kórházba, akik zúzódásokat, végtagsérüléseket szenvedtek, a helyszíni vizsgálat alapján egyikük sem volt életveszélyes állapotban, közölte kérdésünkre az Országos Mentőszolgálat. Az esetleges töréseket a röntgenvizsgálat állapíthatja meg. A sérülteket helyszíni ellátás után a Péterfy Sándor utcai Kórházba és a Honvédkórházba szállították.

A környéken alig lehet közlekedni. A Pillangó utcánál sok a rendőr, a tűzoltó, a mentő, hatalmas dugó van. A metrót leállították, pótlóbuszokat állítottak forgalomba, de a dugó miatt ezek sem haladnak.  

Egy olvasónk az írta: az Örs vezér téren "világháborúra emlékeztető állapotok vannak", nagy a tömeg. Ő inkább elgyalogolt az Örstől a Stadionokig, közben kétszer is lehagyta az egyik pótlóbuszt.  

Ön is látta?
Tovább

Ismerkedjen meg a villamosok és metrók angol hangjával!

december 4., 12:26 Módosítva: 2016-12-04 21:58:28
711

Ha utazott már Budapesten, akár csak a 4-6-os villamossal, akkor biztosan hallotta Rachel Appleby hangját: ő mondta fel ugyanis angolul a megállók neveit. De ő az, aki a 2-es és 4-es metrón is bemondja angolul, milyen megálló következik. A Kossuth Rádió most interjút készített az Észak-Angliában született, de már jó pár éve Magyarországon élő nővel.

Kiderült, Rachel az ELTE angol szakán tanít, és egy egyetemi kollégája mondta neki, hogy a BKK egy női hangot keres brit kiejtéssel, akcentus nélkül, ő pedig szívesen belement. A Hirado.hu oldalán található cikkbe beágyazott rövid interjún bár hallatszik, hogy sok vágásra volt szükség, de azért az is, hogy Rachel egész jól beszél magyarul. És már csak azért is érdemes meghallgatni, mert szokatlan az ismert hangot hallani magyarul, ráadásul egészen másról beszélve, mint amit a metrón-villamoson megszoktunk tőle.

rachel portrait cropped
Fotó: britishcouncil.hu

Az interjúban elmondja, hogy a metrómegállók nevei közül a II. János Pál pápa megálló megjegyzése azért volt nehéz számára, mert a nevek sorrendje neki nem így természetes. A Puskás Ferenc Stadiont pedig egyszerűen csak nehéz kiejteni.

Szerinte, ha valaki telefonon beszél valakivel, akkor a másik hangján lehet hallani, hogy mosolyog, ezért, amikor az elköszönést a Goodbye-t vették fel a villamos és a metró vonal végére, akkor egy pillanatra megállt, és odafigyelt, hogy mosolyogva mondja fel az elköszönést.

Kollégái, tanítványa rendszeresen mondják neki, hogy jó volt hallani ma is a metrón/villamoson, sőt volt diák, aki azt mondta, már csak azért sem tudja elfelejteni a házi feladatot, mert szinte az egész útján hallja a tanárnő hangját.

Az is kiderült, hogy körülbelül három hetente kell mennie a stúdióba, hogy valami kiegészítést, apró újdonságot felvegyenek, akár egy javítás miatt, akár a Sziget fesztivál miatt.

Rachel szerint a budapesti metró jobb, mint a londoni, egyrészt Londonban nem beszélgetnek az emberek a metrón, másrészt ott nincs azonnal pótlóbusz, ha leáll a metró. Kiderül a beszélgetésben róla az is, hogy csellózott, zongorázott és egy zenekiadó marketingosztályán dolgozott korábban. A magyarországi zenei életet imádja.

Nem járt a 2-es metró egy szakaszon

december 2., 07:38 Módosítva: 2016-12-02 19:42:30
59

Frissítés:

Nem közlekedik a 2-es metró az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között - közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon péntek reggel.

A biztosítóberendezés hibásodott meg, a kimaradó szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat.

Tovább

Füstölés miatt nem jár egy szakaszon a 3-as metró

november 30., 20:34 Módosítva: 2016-12-02 19:42:34
22

A Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között  pótlóbusz közlekedik - írta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerda este a Facebook-oldalán.

Tovább

Tarlós leállíttatta a munkát a Római-parton

november 30., 16:29 Módosítva: 2016-12-01 10:03:02
798

A Fák A Rómain csoport birtokába került az a szerződés, ami szerint a Vízművek már decemberben nekikezdett volna a Római-partra tervezett mobilgát alatti vízvezeték kiváltásának, méghozzá úgy, hogy a védmű nyomvonalának tervei és az alternatív nyomvonal vizsgálatai még el se készültek. Tarlós István megkeresésünkre közölte, azonnal felfüggeszti a munkát.

A főpolgármester bő egy hete jelentette be, hogy új tervek készülnek a Római-parti mobilgátra, valamint megvizsgálják a Nánási út - Királyok útja alternatív védmű nyomvonal megvalósíthatóságát is. Ehhez képest a fővárosi önkormányzat és a Fővárosi Vízművek már kötött egy szerződést, amely alapján a napokban megkezdődik a munka a korábbi part menti védműnyomvonal alatt húzódó vízvezeték kiváltására. A Fák A Rómain csoport szerint a közműkiváltás miatt 800-1000 fát fenyeget az azonnali kivágás, továbbá

a főpolgármester bejelentése ezek szerint porhintés volt.

A civil szervezet szerint a "trójai falóként előretolt" vízvezeték-építés úgyis tönkreteszi a Római-partot, így nem állhat a gát építés útjában több érv. Ezért, bár az általuk december 11-re tervezett Tél a Rómain esemény a part különleges, téli hangulatát lett volna hivatott bemutatni, a szervezők nem fognak habozni a családias hangulatú rendezvényt a Római pusztítását beindító munkálatok megállítására használni.

Tovább

90 helyett csak 70-nel lehet majd menni a Ferihegyi úton

november 30., 14:00 Módosítva: 2016-11-30 21:54:01
64

A Budapest Közút közleménye szerint

péntektől a balesetek megelőzése érdekében az eddig 90 km/órás engedélyezett sebesség helyett 70 km/órás sebességkorlátozást vezetnek be a Liszt Ferenc reptérre vezető úton.

Ezzel együtt a benzinkútnál lévő, magasságra figyelmeztető korlát előtt a belváros irányában egy rövid szakaszon elbontják a szalagkorlátot a gyorsforgalmi és a Gyömrői út között. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a korlátozást megszegő kamionok elhagyhassák a gyorsforgalmi utat, ne szoruljanak be a felüljáró alá, hatalmas dugót okozva a Ferihegyi úton.

Tovább

Tarlós parancsára már 1500 facsemetét ültettek el

november 29., 09:53 Módosítva: 2016-11-29 12:12:13
1

Tarlós István főpolgármester egy hónapja hirdette meg a hároméves, Tízezer új fát Budapestre! programját, ebből az idei évre ütemezett 1700-ból már 1500-at elültetett a Főkert.

A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a mostani faültetések Budapest 20 kerületének 62 utcáját érintik. Többek között teljessé vált a Városligeti fasor fehér virágú vadgesztenyesora, 12 új facsemete került az V. kerületi Alkotmány utcába, megújultak a Ferihegyi gyorsforgalmi út, a X. kerületi Gyömrői út és a XIV. kerületi Nagy Lajos király útjának zöldfelületei is.

Tovább

Halálra gázolt egy ember a HÉV

november 28., 22:32 Módosítva: 2016-11-29 08:32:58
4

Belehalt sérüléseibe az az ember, akit hétfőn este gázolt el a HÉV Budapesten Sashalom és Mátyásföld, repülőtér megállók között a H8-H9-es vonalon. A baleset miatt órákig ritkábban közlekedtek a járművek a vonalon, rövid ideig pótlóbuszokat is forgalomba állítottak, értesült a HavariaPress.

Visszavonta 3-as metró tendereit a BKV

november 28., 16:30 Módosítva: 2016-11-29 15:04:26
474

Visszavonta a 3-as metróvonal felújítására kiírt tenderét a BKV - derült ki a Közbeszerzési Értesítő hétfői számából.

Az MTI szerint a társaság a vágányépítési, az alagúti munkák, a biztosítóberendezés, az automata vonatvezérlő-rendszer felújítására, valamint a vasúti távközlési és a központi diszpécserrendszerek korszerűsítésére vonatkozó eljárást vonta vissza.

Tarlós István főpolgármester november 18-án, budapesti sajtótájékoztatóján azt közölte: az előbbiekre vonatkozó európai uniós eljárási rend szerinti nyílt közbeszerzési eljárást a közbeszerzési kft. megsemmisíteni javasolja, mivel a beérkező ajánlatok ajánlati ára a jelek szerint jelentősen meghaladja a rendelkezésre álló összeget.

A kft. javasolta azt is, hogy a közbeszerzés újbóli megindítása a végleges ajánlattévő rendelkezésre álló kiviteli tervei birtokában történjen meg. A BKV metrófelújítási projektigazgatósága ezt tudomásul vette, és új eljárást indít - mondta el akkor a főpolgármester.

Tarlós István akkor kérdésre válaszolva azt is közölte, hogy reálisan 2017 júniusában indulhatnak meg a 3-as metróvonal rekonstrukciójának kivitelezési munkálatai.

Tovább

Kiemelték a bombát a Dunából Budapesten

november 23., 16:27 Módosítva: 2016-11-23 20:47:35
35

Sikerült kiemelni a vízből a Duna budapesti szakaszán két héttel ezelőtt talált világháborús bombát szerda délután, a Déli összekötő vasúti híd közelében, írja az MTI. Az 500 kilogramm tömegű, GP-1000-es típusú amerikai bombát előbb egy hadihajó fedélzetére hozták, majd hatástalanították, és a honvédség központi gyűjtőhelyére vitték, hogy megsemmisítsék.

Tovább

Pofonegyszerű a megoldás a halálkereszteződésre

november 23., 06:58 Módosítva: 2016-11-24 00:41:02
386

Nagyon egyszerű a megoldás a Flórián téri balesetek elkerülésére, de érthetetlen okból itthon nem alkalmazzák: a zsalu.

– írta olvasónk, Gergely tegnapi videónk nyomán. A videóban azzal foglalkoztunk, hogy a szerkesztőség melletti Flórián téren hetente történik baleset.

A balesetek fő oka, hogy az Árpád hídról a kereszteződésbe érkezők látóterében két lámpasor is van. Aki egy kissé elbambul a piros lámpánál várakozva, csak azt veszi észre, hogy előtte 20 méterrel zöldre vált a lámpa, és automatikusan elindul, annak ellenére, hogy a közvetlen fölötte levő lámpa még pirosat mutat. És kész a karambol.

Tovább

Autósok, figyelem! Nehezebb eljutni az M3-asra

november 20., 07:57 Módosítva: 2016-11-20 14:57:55
12

Vasárnap reggel 8 órától várhatóan 15 óráig lezárják a Hungária körút - M3-as autópálya bevezető szakaszának csomópontjában a Róbert Károly körúti felüljáró M3-as autópálya felé vezető ágát - közölte a Budapesti Közlekedési Központ. 

A lezárás ideje alatt az M3-as autópályára a Róbert Károly körút - Hungária körút - Erzsébet királyné útja - Hermina út - Kós Károly sétány útvonalon lehet eljutni. 

A lezárt részen szegélyjavítási munkákat végeznek. A munkálatok nem a Róbert Károly körút felújításának a részét képezik, azok elvégzésére a közúti forgalom biztonsága és a felüljáró későbbi állapotromlásának elkerülése érdekében van szükség - derül ki a közleményből.

Három hónapig nem áll meg a metró a Kossuth téren

november 19., 10:55 Módosítva: 2016-11-20 09:33:39
143

2016. december 3-ától (szombattól) várhatóan három hónapon keresztül az M2-es metró mindkét irányban megállás nélkül fog áthaladni a Kossuth Lajos tér állomáson az MTESZ-székház bontási munkálatai miatt, írja közleményében a BKK.

Az épület megosztó múltját és jövőjét nyáron járta körbe az Urbanista blog. Ebben megírtuk, hogy a Kossuth tér felújításának már a kezdetén természetes volt, hogy ezzel is kellene kezdeni valamit. Aztán kiderült, hogy az épülettel talajvízproblémák vannak – építésekor nem számoltak azzal, hogy a Duna áradásai miatt a víz időről időre elönti a pince egy részét – így a beton több helyen lemállott a vasbetétről, ami rozsdásodásnak indult, ezért az épületet nincs értelme felújítani: az egészet elbontják. 

Itt lesz az Országgyűlés másik irodaépülete, ahonnan alagúton is át lehet majd járni a Parlamentbe.

A kimaradó metróállomás elérését a Deák Ferenc tér és a Kossuth Lajos tér között közlekedő M2A jelzésű metrópótló autóbusz is segíti majd. Annak érdekében, hogy az állomás lezárásával kapcsolatos közlekedési változásokat az érintett utasok időben megismerhessék, a lezárás előtti hetekben a Kossuth Lajos tér metróállomáson hangos utastájékoztatás lesz hallható, a metrószerelvényeken pedig nyomtatott tájékoztatók segítik majd a közlekedőket, írja a közlekedési vállalat.

Tovább

137 milliárd helyett 171-be kerülne a 3-as metró

november 18., 12:05 Módosítva: 2016-11-18 20:45:38
124
Két határidőt jelentett be a főpolgármester. 1. 2017 júniusában elkezdődhet a 3-as metró felújítása. 2. 2019 tavaszán átadhatják a római-parti gátrendszert.

Az engedélyezés terveire írták ki a 3-as metró felújítására vonatkozó pályázatokat, de álmukba se gondolták volna, hogy ilyen magas árajánlatokat kapnak, derült ki Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatóján. Ha 137 milliárd forintos keret áll rendelkezésre, akkor nem költhetnek el 171 milliárd forintot, tette hozzá.

Metró: 2017. június

Ezért most várhatóan megsemmisítik a kivitelezési tenderek eredményeit, és új pályázatokat írnak ki, immár a napokban elkészülő pontos kivitelezési tervek alapján. Azt remélik, hogy ennek ismeretében az ajánlatadók kevesebb kockázatot fognak bekalkulálni, és alacsonyabb árakat adnak majd. Az újra kiírt kiviteli tendereket tavasszal bontják, akkor kiderül majd, hogy valóban lejjebb mennek-e az árak.

A főpolgármester elmondta: ha kezelhetők az árak, akkor júniusban megkezdődhet a 3-as metró felújításának kivitelezése.

Életveszély és félelemkeltő röplapok

Mik a teendők vészhelyzetben? címmel indít tájékoztató kampányt indít az életveszélyes 3-as metróban a demokrtikus Kolíció. A DK szerint a metrókocsik műszaki állapota katasztrofális: minden metrókocsiban van 11 olyan alkatrész, amely több áldozatot követelő, halálos kimenetelű katasztrófát okozhat, ami bármikor bekövetkezhet. Ezért tájékoztató kampányt indítanak a 3-as metróban, a felkészítéssel az utasok biztonságérzetét is szeretnék növelni.

A Főpolgármesteri Hivatal szerint a Demokratikus Koalíció röplapja arcpirító, a valóságot meghamisítja, tartalma alkalmas a lakosságban félelemkeltésre, és közvetlen közveszéllyel járó esemény bekövetkezésével fenyeget. Budapest városvezetése figyelmeztet, hogy az ilyen cselekmény három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Gát: 2019. március 31.

Megkezdődött a Római-parti árvízvédelmi gátrendszer újratervezése. Tarlós közölte: ha minden a tervek szerint megy, jövőre elkezdik építeni a gátat. A tervezést azért kellett újraindítani, mert megváltoztak a gátak kötelező magasságát meghatározó jogszabályok (magasabb gát kell). A főpolgármester szerint január 15-ig meglesz az új terv, valamint az az összehasonlító tanulmány, ami az alternatív Nánási út-Királyok útja nyomvonalat összehasonlítja a part menti nyomvonallal költségek, fakivágás, és egyebek tekintetében. 

Ha pedig továbbra is minden a terv szerint halad, Tarlós szerint 2019 március 31-ig átadják a parti védművet a Rómain.

Tovább

A fák szenvedik meg a régóta várt csillaghegyi fejlesztéseket?

november 17., 14:41 Módosítva: 2016-11-17 19:49:31
21

A Csillaghegyi Strandfürdő területén sípálya építésére, valamint a futballpálya rendbetételére és üzemeltetésére egy hónapja írták ki a közbeszerzést. Mivel bejárta a sajtót, hogy ez öreg és értékes fák kivágásával járna, kiadtak egy közleményt, hogy erről szó sincs. Most elmentünk a főváros második legrégebbi strandjába, ahol a fürdő két munkatársa körbevezetett minket és megmutatták, hol és milyen fejlesztéseket hajtanának végre.

Tovább

Esztétikai diktátor tervei szerint épül a Benczúr-kert

november 15., 12:35 Módosítva: 2016-11-15 16:59:40
247
Hiába volt pénteken lakossági fórum, továbbra is irtják a növényzetet és gyalulják a parkot a Benczúr-kertben. Pedig a cél nemesnek tűnik, de az ellentétes vélemények és a politikai érdekek tönkre tehetik az egész projektet. A lakosok már készek lennének tüntetni is, ha kell.

A múlt héten írtunk először a Benczúr-kertről: az önkormányzat nem kommunikált elég hatékonyan a helyiekkel, és gyakorlatilag őket megkerülve kezdték felújítani a játszóteret, ami a fakivágások miatt elég nagy felháborodást keltett. A lakosok becsapva érzik magukat, és szeretnék, ha leállna az építkezés, amíg közösen át nem beszélik a terveket, hogy egy mindenki számára előnyös megoldás szülessen. Ennek érdekében az önkormányzat november 11-ére fórumot szervezett, ami azonban nem sok sikert hozott.

Tovább

Pótlóbusz jár szombattól a 3-as villamos helyett egy szakaszon

november 14., 13:32 Módosítva: 2016-11-14 15:03:53
1

Pályafelújítási munkálatok miatt szombattól december 2-ig nem jár majd a 3-as villamos az Ecseri út és a Határ út között, közölte a BKK. A kimaradó szakaszon pótlóbuszok viszik majd az utasokat.

A felújítást a Gyáli út és a Napfény utca csomópontjánál végzik majd. Arról, hogy a 9 érintett megállóban hol lehet felszállni a buszokra, itt tájékozódhat.

Tovább

Egy szakaszon nem jár majd vasárnap a 3-as metró

november 11., 23:24 Módosítva: 2016-11-12 17:20:16
59

Szombat üzemzárás és vasárnap dél között nem jár majd a 3-as metró a Deák Ferenc tér és Kőbánya-Kispest között, értesült róla a Magyar Nemzet. Ezen a szakaszon azért kellett forgalomkorlátozást bevezetni, mert az egyik kitérőnél a pályaszakaszból több darab is kitört, ezért a váltórészt sürgősen ki kell cserélni.

Tovább

Számolják a budapesti bringásokat az az infrastruktúratervezés optimalizálásához

november 11., 18:51 Módosítva: 2016-11-12 13:26:07
298

Olvasónk fura minifekvőrendőröket fotózott Budapest két bicikliútján, ezekről megkérdeztük a BKK-t, hogy mik azok, és hova mennek.

Az egyik ilyen páros gumicsíkot a Múzeum körúton, a Nemzeti Múzeummal szemközt a biciklis sávban, a másikat a Rákóczi híd pesti biciklis lehajtójánál, a MÜPA mellett látta és fotózta le az olvasó.

Mint kiderült, a csíkok nem véletlenül kerültek oda, sőt már kilenc ilyen van a fővárosban. „A BKK Zrt. egyre több adatot gyűjt a fővárosi közlekedésről, többek között a kerékpáros forgalom nagyságáról, közlekedési szokásairól, út- és módválasztási preferenciáiról is, annak érdekében, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű információ álljon rendelkezésre az infrastruktúratervezés optimalizálásához” - írja válaszában a Budapesti közlekedésért felelős szervezet. 

Tovább

Így készül Oroszországban a pesti metró

november 11., 08:54 Módosítva: 2016-11-14 01:25:00
787
A legnagyobb orosz metrógyár meghívására a Moszkva melletti Mityiscsibe utaztunk, hogy megnézzük, hogyan készülnek a budapesti 3-as vonalra szánt felújított metrószerelvények.

Negyvenévesek a budapesti metrókocsik? És akkor? Moszkvában ötven évig is bírják!

– ez volt Alekszandr Nyikityenkónak, az orosz Metrovagonmas vezérigazgató-helyettesének a meglepő válasza arra, amikor azt firtattam: kiengedne-e ennyire elhasználódott kocsikat Moszkvában a forgalomba. Igaz, hozzátette, hogy ehhez megfelelő karbantartás is kell. A cég újítja fel a 3-as metró szerelvényeit, aminek gyári folyamataiba hetedmagammal betekinthettem a héten.

A budapesti metrókocsik összeszerelő csarnokában nyugodt, oroszos munkatempóban rakják össze a Budapestről érkezett harmadik metrószerelvény (81-760/765 és 81-722 jelű) kocsijait. A vállmagasságú állványon álló kocsiszekrényt vázig lecsupaszították, szemmel láthatóan alapos felületkezelést, festést kapott minden eleme, már amelyik megmaradt. (Mint az korábbi videónkból kiderült, az első darab annyira rossz állapotú volt, hogy szinte csak a vezetőkabin ajtaja maradt eredeti rajta.)

Tovább

Megőrült a biztonsági őr a 6-os villamoson

november 11., 08:42 Módosítva: 2016-11-12 09:05:00
287

Nemrég vette videóra telefonjával a Blikk egyik olvasója a jelenetet, amin egy éjszakai 6-os villamoson a jegy nélküli utasok és a biztonsági őr  balhézott össze.

Az Index kérdésére a BKK elmondta, hogy a videofelvétel alapján sikerült beazonosítani a 6-os villamoson éjszaka jegyellenőrzést végző, alvállalkozón keresztül foglalkoztatott vagyonőrt, aki elmondta, hogy egy bódult állapotú férfit akart kizárni az utazásból, mert nem rendelkezett sem érvényes jeggyel, sem bérlettel.

A férfi az intézkedéssel szemben agresszívan, támadóan lépett fel. Az eset előzményei, illetve a támadó későbbi viselkedése a videón nem látható, csak az őr védekező reakciója. Elmondása szerint nem a villamos ajtajába akart belerúgni, és nem is az ajtót tartó, villamost feltartóztató, férfibe, hanem csak annak irányába lendítette a lábát, hogy meghátrálásra késztesse ő, mert az illető többször is felé ütött, hogy a villamos végre elindulhasson.

A BKK sajnálkozását fejezte ki, hogy a vagyonőröket érő hasonló incidensek mindennaposak az éjszakai járatokon. Ennek ellenére az érintett őrt felelősségre vonták. Az őr írásbeli figyelmeztetésben részesült, és felhívták a figyelmét arra, hogy a munkáját az előírásoknak megfelelően végezze.

Tovább

Keddtől megint felújítják a Széll Kálmán teret, új fákat ültetnek

november 7., 16:07 Módosítva: 2016-11-07 19:49:06
569

Kedden megkezdik a Széll Kálmán téri kiszáradt fák cseréjét. A BKK közleménye szerint ezúttal más fafajtákkal kísérleteznek az alig egy év alatt elpusztult fák helyett.

A kivitelező konzorcium november 8-tól kezd neki a munkáknak. „A facsere során a korábbi hárs és juhar fajták helyett egyebek mellett kocsányos tölgy, éger és platán fajtákat telepítenek garanciális munkák keretében.”

Nemcsak az új fajtáktól várják a környezetbarát kép megtartását, hanem a talajvízszint helyi csökkentése érdekében a fák környezetében vízelvezető rendszert is kiépítenek.

A BKK azt írja, hogy a kivitelező törekedni fog arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja a tér forgalmát, a munkálatok kb. öt hétig tartanak majd, eközben felbontják a burkolatot, majd visszaépítik azt.

Tovább