Tekla
9 °C
16 °C

Budapest

Metrópótlás: repülő villamos vagy kerékpárok?

szeptember 21., 23:16 Módosítva: 2017-09-22 12:41:01
381
November elején megkezdődik a 3-as metró felújítása. A három évig tartó rekonstrukció százezrek életét érinti, a tumultuózus jelenetek, közlekedési dugók borítékolhatók. A metró pótlására megszületett a terv a BKK-nál, de ezt sokan még kevésnek tartják. Több alternatív javaslat született.

A 3-as metró felújítását három ütemben tervezik. Első ütemben egy évre lezárják a metróvonal északi szakaszát – az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti részt –, ekkor csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között járnak majd a szerelvények. A forgalomban maradó szakaszon is lesz még korlátozás: esténként és hétvégente a 3-as metró helyett annak teljes vonalán pótlóbusszal lehet utazni.

A BKK az északi szakasz felújításának idejére lakótérségekre bontva részletes tervet dolgozott ki. Eszerint a Lehel tér és Újpest-Központ között közlekedő metrópótló buszok (60 darab) a metró lezárt állomásait kötik össze. Egyes pótlóbuszok az újpesti lakótelep jobb kiszolgálása miatt Újpest-Központtól tovább mennek egészen az Árpád üzletházig, és onnan is indulnak. Haladásukat jelzőlámpa-módosítások segítik.

A metróhoz képest lassú pótlóbuszokon túl a BKK több alternatív lehetőséget is javasol a belváros gyorsabb elérésére. Így például Újpesten meghosszabbítják a 12-es villamost a metróig, sűrűbben jár a 20E, 30, 30A busz, és melegen ajánlják a metróval párhuzamosan futó vasutat is. A Rákospalota-Újpalota térségéből érkezőknek javasolják az 5, 25, 225, a 7E jelű buszt, valamint a 69-es villamost.

Tovább

Szombaton lemossák a Margit hidat

szeptember 21., 16:04 Módosítva: 2017-09-21 19:32:42
3

Szombaton végzi a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) a Margit híd mosását, ami a forgalom részbeni korlátozásával zajlik - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.

Az FKF tájékoztatása szerint a munkát a híd északi - Pestről Budára vezető - oldalán kezdik, és a déli - Budáról Pestre vezető - oldalán fejezik be.

A munkák idején egy forgalmi sávot részlegesen lezárnak, ezért a járművezetőktől fokozott figyelmet kér az FKF.

Leállítják a fővárosi Galvani híd tervezését

szeptember 20., 11:59 Módosítva: 2017-09-20 20:16:46
430

A kormánybiztossal közösen felszólítottuk a Galvani hidat és kapcsolódó útrendszerét építtető céget, hogy állítsa le a beruházás előkészítését, mondta Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón. A tervezett Illatos úti levezetés ugyanis hátrányosan befolyásolja a fővárosi településszerkezetet és a fejlesztési lehetőségeket.

Tarlós elmondása szerint a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. nem vette figyelembe a főváros településszerkezeti tervét, ami szerint az úgynevezett Kis Galvani híd – ami a Csepel-szigetet és Pestet köti majd össze a Soroksári-Duna-ág felett –, a Kén utca felé folytatódik, és a Ferencvárosi pályaudvar sínei felett az Ecseri útba csatlakozik. Ezt figyelmen kívül hagyták a tervezési pályázat kiírásakor, és az Illatos út felé tervezték a kapcsolódó úthálózatot.

Mint arról korábban beszámoltunk, az Illatos úti irány számos problémát felvet, tulajdonképpen a semmibe vezetve a híd forgalmát Pesten. A távlati közúti fejlesztések után is a majdani Körvasútsori körútra vinné a gépkocsikat, a főváros által preferált Galvani-körút helyett. (A Körvasútsori körút hídja az Albertfalvai híd lesz - majd egyszer.)

Mobilgát: Tarlós nem fogja megvétózni a népszavazást

A Római-parti mobilgát ügyében Tarlós elmondta, a szeptemberi közgyűlés elé beterjeszti a Lányi András és csapata által készített alternatív nyomvonaljavaslatot, valamint felveti a népszavazás kérdését is az ügyben.

Hozzátette: a közgyűlés többféleképpen dönthet a népszavazásról. Ő személy szerint nem fogja megakadályozni vagy megvétózni a döntést. Közölte, hogy ő maga mindig a part menti gátváltozatot támogatta, amit most a civilek támadnak. Végül leszögezte: ha a közgyűlés akarna is népszavazást, akkor az arról szóló döntéssel meg kell várni a Kúria határozatát. (A Kúria a Fővárosi Választási Bizottság által elkaszált népszavazási kezdeményezést tárgyalja október 12-én másodfokon.)

Orosz metrók: vizsgálják a klíma beszerelését

A főpolgármester bejelentette azt is, hogy az orosz gyártócég továbbra is vizsgálja annak a lehetőségét, hogy lehetne utólagosan beszerelni a klímaberendezéseket a felújított M3-as metrókocsikba. A többletköltséget a projekt csúszása miatt fizetendő 2,5 milliárd forintos kötbérből fizetnék ki, ha nem ütközik közbeszerzésjogi problémába.

Tovább

Tarlós mégsem akar népszavazást a Rómairól

szeptember 19., 13:00 Módosítva: 2017-09-19 18:50:23
21

A főpolgármester nem mondta, csak felvetette, hogy legyen népszavazás a római-parti mobilgát ügyében, derül ki a Magyar Nemzet mai cikkéből. A lap megkérdezte Tarlós Istvánt, mi lesz a népszavazással kapcsolatban a fővárosi közgyűlés szerdai ülésén, amelyről a főpolgármester korábban maga nyilatkozta: felveti a népszavazás lehetőségét a testület előtt.

Mi hangzott el pontosan az M1 adásában? Ez:

Fel fogom vetni a közgyűlésben, (...) hogy, ám legyen, legyen akár budapesti népszavazás.

A Magyar Nemzet érdeklődésére Tarlós István úgy fogalmazott: „Soha nem mondtam, hogy lesz népszavazás a Római-part árvízvédelme ügyében, gyakorlatilag az egész magyar sajtó félreértelmezte a szavaimat.” A főpolgármester azt mondta, az állami televízióban ő csak arról beszélt, ha már a mobil gát ügyében valakik előhúzták „ezt a kártyát”, akkor fölveti a fővárosi közgyűlésben a népszavazás lehetőségét.

Hozzátette: nem azt mondta, hogy bármilyen népszavazási kérdést bármikor is beterjesztene az ügyben, hiszen továbbra is vállalja a véleményét: a Duna-partra kell megépíteni a mobil gátat, nem máshová. (Igaz, a lap az ominózus kijelentés után is megkereste, de akkor csak annyit tudtak meg, hogy elutazott, és javaslatáról egyelőre nem kíván bővebben nyilatkozni.)

Tehát a főpolgármester, mint most kiderült:

  • felveti a közgyűlésnek a népszavazás lehetőségét
  • de nem kezdeményezi azt
  • és nem is mondja azt, hogy legyen népszavazás.
Tovább

Nem bírják Pesterzsébetet a BKK-automaták

szeptember 19., 11:02 Módosítva: 2017-09-19 17:55:05
242

A XX. kerületben több BKK-automata is volt, amit leszereltek, mert lopják belőle a pénzt, ezért a központba kell utazni az utasoknak, ha bérletet akarnak venni, írta olvasónk.

Megkerestük a BKK-t, hogy a helyszínen miért nem lehetett biztonságosabb megoldást kitalálni (pl készpénz nélküli, csak bankkártyás üzemmódot), és hogy hova szállították az automatákat.

A BKK válasza szerint a két pesterzsébeti jegy- és bérletkiadó automatát – a Mártírok útja és a Temesvár utca kereszteződésénél, a 99-es busz megállójánál, illetve az Orsolya utca és a Pacsirta utca sarkán, a 123-as busz megállójánál lévőt – súlyos, tízmillió forintos nagyságrendű kárt okozó rongálás érte. A bűncselekmények miatt a BKK és az automatákat üzemeltető partnere rendőrségi feljelentést tett, majd a berendezéseket a hatósági helyszínelést követően további vizsgálat és javítás céljából a gyártó telephelyére szállította.

Tovább

Tarlós István: Nem vagyok paranoiás

szeptember 18., 09:56 Módosítva: 2017-09-21 22:57:18
155
A főpolgármester szerint sínen a metrófelújítás, és ha hátra nem is dől, de kicsit ellazulva már beleereszkedik a székébe. A sokat emlegetett légkondiról továbbra is azt gondolja, hogy ha elmegy sétálni az ember a hőségben, vagy gyalog vág neki a pünkösdfürdői strandnak a békási megállóból, akkor is 32-34 fok van. A Hungexpóig meghosszabbított villamosvonal projektjénél pedig pszichés kényszert emlegetett. Hogy kinél van a fakocka, az kiderül az interjúból.

Aláírták a 3-as metró felújítási szerződését, hátra lehet dőlni?

Hátra még nem dőlök, de a feszes vigyázz állásból kicsit ellazulva beleereszkedek a székembe. Ez egy abszolút fővárosi projekt. Az, hogy a három szakasz egyikére és a teljes alagút felújítására a szerződést megkötötték, két dolgot feltétlenül jelent. Az egyik, hogy végre elindul a munka, a másik, hogy senki soha többet nem mondhatja, hogy nem folyik a 3-as metró felújítása. 

Mikor indul?

A kivitelezés gyakorlatilag már megkezdődött. Nem beszélve a szerelvények felújításáról, ami egy éve folyik. A fanyalgás rögtön elindult. Eddig az volt a baj, hogy a munka nem kezdődik, most az a nóta járja, hogy a ciklus végére nem fejeződik be. 

Ha elkezdődött a kivitelezés, akkor metró se jár?

A metró október végétől, november elejétől nem fog járni, de persze az északi szakaszról beszélünk.

Mennyit csúszott a kezdés? Két évet legalább.

Nem, ez legalább húsz évet csúszott. 2015 nyarán tűnt el aztán a BKV korábban felhalmozott óriási adóssága, addig semmilyen kötelezettséget nem lehetett vállalni. Hiába jajgatnak visszamutogatásról, ez a tény.

Tovább

Kell-e kék lámpa a BKV-s üzemzavar-elhárító kocsikra?

szeptember 14., 05:42 Módosítva: 2017-09-14 17:30:21
1059
A címbeli kérdés megítélése még a BKV-n belül sem egyértelmű. Van, aki szerint nem kellene minden balesethez BKV-s zavarelhárító autóval (belső szlengben zavaros kocsival) kiszáguldani. Más szerint, ha nem lennének ezek az autók, 20-30 perc helyett 100-130 percet kellene várni az utasoknak a forgalom megindulására a balesetek után.

Múlt hét végén a BKV Zrt. megkülönböztető jelzést használó zavarelhárító kocsija egy balesethez sietve gyalogosokat ütött el az 1-es villamos Róbert Károly körút nevű megállójánál. Az egyik elgázolt férfi a helyszínen meghalt. 

A baleset körülményeit a rendőrség vizsgálja, az eredményekről még nem tudni semmit. Nem sokkal a baleset után kommentelők, olvasók százai vetették fel, hogy miért jár egyáltalán a BKV zavarelhárítóinak kék lámpa, és sofőrjeiknek megvan-e a megkülönböztető jelzést használó gépkocsik vezetéséhez a rutinjuk?

Több oldalról próbáltuk meg körüljárni a kérdést. Arra jutottunk, hogy a válasz a BKV/BKK-n belül sem egyértelmű. 

  • Szükség van-e arra, hogy a zavarelhárítók (BKV-s szlengben a zavaros kocsik) megkülönböztető jelzéssel száguldozzanak?

Egy, a területet jól ismerő BKV-s vezető szerint a kék lámpa szakmai indokoltsága kérdéses. Azt elismeri, hogy életvédelmi okok indokolhatják a sietséget. Például villamost leemelni egy sérültről, vagy kigyulladt villamost oltani inkább a BKV-sok tudnak, mert ismerik a járművet. De a vagyonvédelmi okok, vagy a baleset környéki forgalmi irányítás már nem biztos, hogy indokolja ezt. Véleménye szerint a műszaki mentésen kívül a forgalmiaknak ez a kiváltsága inkább egyfajta kulturális örökség a múlt rendszerből.

Ennek keményen ellentmond egy volt BKK-s vezető véleménye. Mint lapunknak elmondta, ha leáll egy villamos baleset miatt, és kiér egy képzett baleseti helyszínelő 5 perc alatt, akkor általában 20 perc múlva elindul a forgalom. A rendőrre várva ez egy óra, vagy még annál is több idő lenne.

Volt korábban egy BKK-s felmérés, ami szerint egy átlagos baleset miatti üzemzavar 20-30 perc helyett 100-130 lenne a zavaros kocsik nélkül. A műszaki mentés forrásunk szerint ugyanúgy a forgalmi zavarelhárítás része. Van, hogy váltót kell átállítani, metróállomást lezárni, rengeteg feladat adódik a papírmunkán túl is.

Tovább

Elérhetetlen külföldről a bkk.hu

szeptember 13., 13:06 Módosítva: 2017-09-13 17:09:20
0

Több olvasónk is jelezte, hogy külföldről nem elérhető a bkk.hu. Az oldal a Budapestre utazó külföldieknek is fontos, akik például a reptértől meg szeretnék tervezni az útjukat, sőt a külföldről hazaérő magyaroknak is jó, ha tudják, mikor indulnak a buszok. 

Nem elérhető az oldal - Olvasónk fotója
Nem elérhető az oldal - Olvasónk fotója

Megkerestem a BKK-t, mi az oka, hogy a honlap nem elérhető, és hogy terveznek segíteni ezen.

A válasz szerint az elmúlt időszakban a BKK weboldalai iránti informatikai támadások szükségessé tették, hogy az eléréseket bizonyos esetekben korlátozzák. Jelenleg a támadásokat elemzik, illetve finomhangolják a védelmi rendszereket.

A BKK szerint azonban a FUTÁR mobilalkalmazás és a webes utazástervező továbbra is elérhető, így az utazások megtervezhetők, a szolgáltatás biztosított.

Tovább

Távoztak a BKK-ügyben érintett T-Systems-vezetők

szeptember 12., 18:41 Módosítva: 2017-09-13 14:16:44
892

A nyár legnagyobb hazai informatikai botránya nem maradt személyi következmények nélkül: a Magyar Telekom kirúgta a BKK megbukott online jegyértékesítési rendszeréért felelős két vezetőt, írja a hwsw.hu. Az értesülést a lapnak a Magyar Telekom hivatalosan is megerősítette, a két vezető már nem dolgozik a vállalatnál. 

Mint arról beszámoltunk, számos súlyos biztonsági hibákat találtak abban az online jegyértékesítési rendszerben, amit a T-Systems a vizes vébé kezdetére szállított le a BKK-nak. Az ügy kipattanása után villámgyorsan megszervezett sajtótájékoztatón a két kirúgott vezető képviselte hivatalosan a T-Systemset. 

Lakatos András a cég közszféráért felelős üzletági igazgatója volt, ebben a szerepében ő írta például alá a T-Systems részéről a BKK-val kötött új szerződést. Lakatos eredetileg is a közlekedési informatikai részleget vitte a cégen belül, innen léptették elő 2016 januárjában a teljes kormányzati üzletág élére.

Tovább

Gázolt a villamos a Móricz Zsigmond körtéren

szeptember 12., 10:35 Módosítva: 2017-09-13 06:59:49
15

A katasztrófavédelem információi szerint kedden fél 10 körül elgázolt egy embert a villamos a Móricz Zsigmond körtéren. A tűzoltók megemelték a villamost, hogy kimentsék az alá került embert, de az életét már nem sikerült megmenteni.

A rendőrség híre szerint a balesetben egy nő veszítette életét, a helyszínelés megkezdődött.

A BKK a Facebook-oldalán mindössze annyit ír, hogy baleset miatt a 19-es és a 49-es villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek Kelenföld és a Móricz Zsigmond körtér között.

Frissítés: A villamosok dél körül újra forgalomba álltak.

Tovább

Furcsa eszközök jelennek meg a Közvágóhídnál

szeptember 8., 11:26 Módosítva: 2017-09-08 19:08:39
111

Az első HÉV-állomáson, a Közvágóhídnál is elkezdték telepíteni az elektronikus jegyrendszer elemeit, közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Még nem üzemelnek, az utasoknak semmi dolguk sincs velük.

Tovább

Pótlóbusz jár a HÉV helyett a Batthyány tér és Békásmegyer között hétvégén

szeptember 8., 05:42 Módosítva: 2017-09-08 08:47:12
4

A szentendrei (H5-ös) HÉV szombaton és vasárnap rövidített útvonalon, Békásmegyer és Szentendre között jár felsővezeték- és pályakarbantartás miatt. A Batthyány tér és Békásmegyer között pótlóbuszok viszik az utasokat, írja az MTI a Budapesti Közlekedési Központra hivatkozva.

Tovább

Szombaton lemossák a Rákóczi hidat, lezárások lesznek

szeptember 7., 17:36 Módosítva: 2017-09-08 08:25:22
0

Szombaton végzi a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) a Rákóczi híd mosását, a munkák miatt forgalomkorlátozásra is számítani kell. Reggel fél héttől délután 1 óráig a híd déli, délutántól este 8 óráig pedig északi oldalát mossák egy forgalmi sáv részleges lezárása mellett, írták közleményükben.

Miért nem csobog az angyalföldi Béke-kút?

szeptember 7., 05:32 Módosítva: 2017-09-07 12:00:59
15

Mi történt a Béke-kúttal a Dagálynál? Csak úgy eltűnt a felújítás után? – kaptuk a riadt olvasói levelet a XIII. kerületi gyógyvizes ivókútról.

Megkerestük Szőke Lászlót, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei (BGYH) Zrt. igazgatóját, aki elmondta, hogy a kutat a Dagály fürdő felújításának a befejezéséig lezárták. Mivel a strand nem üzemel, a kútban sok pangó víz keletkezik, ezért fertőzésveszélyes. 

A vizes vébé után átépített Dagály fürdőt májusban tervezik megnyitni. Egyelőre még nem tudni, ki fogja üzemeltetni a létesítményt. Ha a BGYH, akkor biztosan megnyitják újra a kutat is, mondta Szabó.

A Béke-kút őse a Rákos-patak torkolatával szembeni egykori Fürdősziget, ahol leírások szerint 40-50 meleg vizű forrás is buzogott. Az ittlakunk.hu írása szerint a Duna szabályozása miatt a szigetet 1870 körül elkotorták, melynek következtében a források a folyó fenekén fakadtak fel. Ekkor találták ki, hogy a parton mélyfúrású kúttal tárják fel ezeket a hévizeket. 

Erre 1944-ben került sor, amikor mintegy 125 méter mélységben megtalálták a percenként 6 ezer liter vízhozamú kutat, amelyből 41,5 Celsius-fokos hévíz tört a felszínre. Ez a mai Béke kút, amelynek vizét a későbbiekben bizonyított gyógyhatása miatt gyógyvízzé nyilvánítottak. 

A víz több mint 1000 mg/l oldott ásványi anyagot tartalmaz, gyomor, bél- és egyéb emésztőrendszeri betegségekre javasolt. Ingyenesen lehetett csapolni bárkinek.

Bontják a lépcsőit, de megmarad a Nyugati téri felüljáró

szeptember 6., 13:36 Módosítva: 2017-09-07 09:38:46
68

Elkezdték bontani a Nyugati téri felüljárót. Mint Tarlós István főpolgármestertől megtudtuk, ez nem ezt jelenti, hogy most lebontják az egész szerkezetet, mint az be lett lengetve néhány hónapja, hanem csak a felszíni metrópótláshoz szükséges teret alakítják ki. A felüljáró teljes elbontása Tarlós szerint még csak koncepció.

A BKV közleménye szerint forgalmirend-változásra kell számítani a Nyugati téren szeptember 7-től várhatóan szeptember végéig az M3-as metróvonal felszíni pótlásához szükséges hálózat kiépítése miatt. A Bajcsy-Zsilinszky úton a városba vezető oldalon, a Szent István körút és Stollár Béla utca között, egy szűkített forgalmi sávon halad majd a forgalom.

A parkolási lehetőség megszűnik az érintett területen, és a kerékpársáv sem lehet majd használni.

Védőruhás laborosok vizsgálják a városligeti azbesztet

szeptember 4., 16:59 Módosítva: 2017-09-05 01:18:36
24
Vegyvédelmi szerelésben dolgozó laborosok kezdtek matatni a lebontott Petőfi Csarnok építési területén, látszik olvasónk felvételén. Akkor most mégis van veszélyes azbeszt a Városligetben, vagy nincs? - kérdeztük Városliget Zrt.-t.

A városligeti építkezéseket koordináló Városliget Zrt. válasza szerint ismételt vizsgálatot rendeltek meg - a korábban a tiltakozók által is megbízott - akkreditált laboratóriumtól. Erre azért volt szükség a cég szerint, "hogy a jövőben azbeszttel kapcsolatos rémhírterjesztés ne fordulhasson elő".

A múlt héten ugyanis a Ligetvédők közösségi oldalán az jelent meg, hogy a Petőfi Csarnok bontási területén az egészségre közvetlenül veszélyes azbeszt található.

Tovább

Főtáv: nem lesz meleg víz Újpesten

szeptember 4., 15:05 Módosítva: 2017-09-04 19:57:21
7

Szünetel a melegvíz-szolgáltatás az Újpesti Erőmű által ellátott területen csütörtökön 0 órától pénteken reggel 7-ig karbantartás miatt - tájékoztatta a Főtáv Zrt. hétfőn az MTI-t.

Az érintett területek egyebek mellett a Dagály utcai, a Gyöngyösi utcai, a Vizafogói, a Fiastyúk utcai, a Tüzér utcai, a Béke-Tatai utcai lakótelep és Újlipótváros - olvasható a közleményben.

Az érintett épületek teljes listája megtalálható ezen a linken.

Tovább

Indulhat a metrófelújítás

szeptember 4., 13:25 Módosítva: 2017-09-04 17:21:09
124

Aláírták a 3-as metróvonal északi - Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti - szakaszának megállóira és az alagút felújítására vonatkozó vállalkozói szerződéseket hétfőn Budapesten a BKV és a Strabag Építőipari Zrt., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. képviselői, írja az MTI.

Tarlós István főpolgármester közölte: az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. Az állomások esetében a műszaki átadás-átvétel megkezdésének határideje 2018. október 31., az alagút esetében 2020. július 24.

Tovább

Sávokat zárnak le a Nyugati téren

szeptember 1., 15:59 Módosítva: 2017-09-01 17:27:40
5

Forgalomkorlátozások lesznek a Nyugati téren a kék metró felújításának előkészítési munkái miatt, közölte a BKV. A jövő héten több ütemben és szakaszosan zárnak le sávokat, és ezeket külön táblákkal jelzik majd.

Tovább

Kirúgtak három biztonsági embert a reptéri buszról

szeptember 1., 15:11 Módosítva: 2017-09-02 15:24:08
627
Rafinált módon jutott extraprofithoz három biztonsági őr a reptéri buszokon: összeszedegették a kezeletlen 900 forintos jegyeket a padlóról, és újra eladták őket az utasoknak.

Olvasónk számolt be arról, hogy a reptéri buszokon a biztonsági őrök a járművön összeszedett, korábban eladott jegyeket adtak el újra az utasoknak.

Az üggyel kapcsolatban megkerestük a BKK-t, ahol elmondták az Indexnek: a repülőtéri autóbuszokra felszálló utasok számára jegyet értékesítő biztonsági személyzet nem a BKK alkalmazásában áll, őket egy alvállakozón keresztül foglalkoztatják. A feltárt szabálytalanságok miatt pedig

három munkavállalót bocsátott el az alvállalkozó. 

A BKK mindent elkövet, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő a jövőben. A repülőtéri autóbuszokon szúrópróbaszerűen próbavásárlók végeznek ellenőrzést az őröknél, illetve napi több alkalommal megbízott főellenőrök is ellenőrzik az őrök munkáját az utasok jegyének visszaellenőrzésével. 

A BKK az eset óta hasonló problémát nem tapasztalt, az utasok részéről sem érkezett jelzés. Az esetet egyébként a BKK belső ellenőrzési rendszere derítette fel, nem utaspanaszból értesültek róla.

Tovább

Amíg nincs diákigazolványuk, igazolással utazhatnak az elsősök

szeptember 1., 10:18 Módosítva: 2017-09-01 12:00:22
4

Az általános iskolát pénteken kezdő gyermekek iskolai igazolással utazhatnak diákbérlettel a fővárosi tömegközlekedés járatain – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Az elsős diákok a diákigazolvány igénylésével egyidejűleg az iskolában kérhetnek igazolást. Ezt a diákigazolvány igénylésére szolgáló rendszerből, központilag sorszámozva nyomtatják ki, megjelölve benne, hogy a diákigazolvány igénylése folyamatban van.

Az igazolás 60 napig érvényes, és ha ezalatt nem készül el a diákigazolvány, újabb igazolást kell kérni. Az igazoláson szerepel a tanuló 11 karakterből álló oktatási azonosítója, ezt kell megadni a tanulóbérlet vásárlásakor. (MTI)

Harapott is a kutya, ami miatt órákig állt a 3-as metró

szeptember 1., 10:12 Módosítva: 2017-09-02 19:01:00
1248

Update: A BKV Zrt. megerősítette, hogy Husi (a kutya) megharapta az egyik munkatársukat, aki orvosi ellátásban részesült.

A 3-as metró csak a Deák térig közlekedik Kőbánya irányából - írta olvasónk péntek reggel 10-kor. A BKK ekkor megerősítette, hogy az M3-as metró helyett pótlóbusz közlekedik a Deák Ferenc tér és Újpest-Központ között, ennek oka, hogy egy kutya beszaladt az alagútba. deakter

Később a pótlás helyszínét a kutya haladásának megfelelően változtatták, és a Lehel tér és Nagyvárad tér között jártak pótlóbuszok. A BKK 11:30-kor közölte, hogy a metró újra a teljes vonalon jár, sikerült elkapni a kistestű kutyát a Dózsa György úti megállónál. 

Ő Husi, akit a rendőrség, állatvédők, a BKK és a BKV munkatársai – és természetesen a gazdi – kiszabadított az M3-as metró alagútjából
Ő Husi, akit a rendőrség, állatvédők, a BKK és a BKV munkatársai – és természetesen a gazdi – kiszabadított az M3-as metró alagútjából
Fotó: BKK / Facebook

Mint kiderült, a kutya, Husi az Árpád hídi metrómegállóban szakadt el gazdájától. Állatvédők, kutyás rendőrök és a gazdi próbálták közösen kihozni a metróalagútból. 

Képszerkesztőket pedig a fakockás ügyre emlékeztette Husi esete:

A 444.hu szerint sem a gazdája, sem pedig az állomás kamerás figyelői nem vették észre, hogy Husi kutya lelépett a gazdájától, egy járművezető vette észre, hogy az állomásközben az alagútban egy kutya szalad. Egy idő után a gazda visszament a kutyájáért, és közösen hozták ki Husit az alagútból. 

A Blikk azt is megtudta, hogy mentőt kellett hívni a 3-as metróban dolgozó műszakvezetőhöz, mert Husi megharapta. "Halálra volt rémülve, és rátámadt az érte siető emberekre. Mint később kiderült, 4 éve nem oltották be, így a megmart műszakvezetőnek nem csak a sebeit kellett ellátni, de oltásokat is kell kapnia.

Azért nem rázta agyon az áram, mert rögtön feszültségmentesítették a pályát, amint látták a BKV munkatársai, hogy a kutya beszalad az alagútba.

Tovább

Minden balhét rögzíteni fognak a Combino kamerái

augusztus 31., 11:38 Módosítva: 2017-08-31 14:35:00
1

Jövő tavaszra mind a negyven, a Nagykörúton és az 1-es vonalán közlekedő Combino villamoson működni fognak a fedélzeti kamerák, és ezeknek a villamosoknak a mozgása is követhető lesz a BKK Futár-rendszerében, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A villamosokra fedélzeti kamerákat szerelnek fel, amelyek rögzítik az utastérben történteket. A járműveken készült felvételek 15 napig tárolhatók, szükség esetén visszanézhetők, bűncselekmény gyanúja esetén pedig bizonyítékként lesznek felhasználhatók.

Tovább

Kutatás: a többség nem akar part menti mobilgátat a Rómain

augusztus 31., 10:43 Módosítva: 2017-08-31 13:11:50
2186

A fővárosiak többsége nem a part mentén szeretné inkább a Római-partra tervezett mobilgátat, hanem feljebb, a Nánási – Királyok útja mentén fejlesztené a jelenlegi gátat a Závecz Research közvélemény-kutató intézet felmérése szerint.

A Greenpeace által megrendelt, Indexhez került kutatás első kérdése így szólt pontosan:

Vita alakult ki a budapesti Római-part árvízvédelme kapcsán. Vannak, akik közvetlenül a Duna-parton építenének mobilgátat. Ez a Duna-part jelenlegi természetközeli állapotának felszámolásával járna, de megvédene minden - esetenként szabálytalanul felépített - partmenti épületet az árvíztől. Mások a parttól beljebb, a Nánási – Királyok útja mentén fejlesztenék a jelenlegi gátat, így megmaradna a partmenti természetközeli állapot, azonban több, az út és a part közötti sávban lévő - esetenként szabálytalanul felépített - ingatlant nem óvna meg az új gát.

Ön inkább közvetlenül a Duna partján támogatná a gát építését, vagy a parttól beljebb a jelenlegi nyomvonalon fejlesztené a gátat?

Tovább

Rákkeltő azbeszt lehet a Városligetben

augusztus 30., 21:11 Módosítva: 2017-08-31 08:10:46
169

A Petőfi Csarnok bontása januárjában kezdődött, és mint minden hasonló jellegű, 80-as években felhúzott épületnél, kötelező lett volna megvizsgálni, hogy az építkezés során használtak-e azbeszt tartalmú építőanyagot. Bár 2016. december 1-én Sághi Attila, a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese nyilatkozatában azt állította, hogy megtörtént az épület azbesztmentesítése, ez a Ligetvédők szerint nem volt igaz - számoltak be a Ligetvédők a Facebookjukon

azb1
Fotó: Ligetvédők

frissítés: Közleményt adott ki a Városliget Zrt., amelyben azt állítják, hogy a Petőfi Csarnok azbesztmentesítése szakszerűen, biztonságosan zajlott le, az sem a park használóira, sem pedig a környéken élők számára nem jelentett semmilyen egészségügyi kockázatot. A közlemény szerint olyan helyről szedték a mintát, ahol még nem fejeződtek be a bontási munkálatok, amit a folyamatos demonstrációk hátráltatnak. 

Tovább

Kétállomásos villamos épülhet a Hungexpóhoz

augusztus 30., 18:08 Módosítva: 2017-08-31 08:59:59
259
Varázslóként húzta elő a kalapból a kormány a 2-es metró és a Hungexpo főbejárat között közlekedő idényvillamos ötletét. A két kilométeres, két vagy három állomásos járat két éven belül meg is épülhet, erre félretett a kormány négymilliárd forintot. A főváros évtizedek óta tervezett villamosfejlesztései közben akadoznak, vagy elhalasztják őket.

A Magyar Közlönyből derült ki, hogy az eddigi fővárosi villamosfejlesztéseket nagy valószínűséggel beelőzi egy új, amit a kormány szeretne a Hungexpo fejlesztéséhez. A Hvg.hu információi szerint a Pillangó utcai metróállomástól induló és az Albertirsai úton a Hungexpo bejáratáig járó villamos két kilométeres vágányon haladna és 2 vagy 3 állomása lenne. 

A kormány négymilliárd forintot különített el az idényvillamos építésére. A jármű csak a rendezvények idején közlekedne. Kisebb rendezvényekhez Tátra vagy kis CAF villamosokat vezényelnének át ide a 3-as vonalán keresztül, a nagyobbakhoz néhány Combino vagy hosszú CAF érkezne.

Tovább

Jóváhagyták Budapest környezetvédelmi programját

augusztus 30., 15:55 Módosítva: 2017-08-31 05:38:12
192

Egyhangúlag elfogadta Budapest 2017 és 2021 közötti időszakra vonatkozó környezeti programját, valamint a főváros zöldfelületi rendszerének fejlesztési koncepcióját a Fővárosi Közgyűlés szerdán - közölte az MTI.  

A kijelölt feladatok között szerepel

  • az árvízvédelmi rendszer fejlesztése,
  • a mértékadó árvízszint megemelkedéséből adódó feladatok elvégzése,
  • a fővárosi önkormányzat felelősségi körébe tartozó területek kármentesítése,
  • a budapestiek fűtési gyakorlatának reformja, a távfűtési rendszer bővítése, kapcsolva hőszigetelési programokhoz.

A javasolt feladatok között szerepel P+R parkolók létesítése is, a környezetbarát közlekedés erőteljes támogatása a kerékpárút-hálózat fejlesztésével és az elektromosjárműtöltő-hálózat kiépítésével, a közösségi közlekedés környezetbarát fejlesztése, valamint az üres közterületi fahelyek betelepítése.

Egy emberre 14 nm zöldfelület jut

A dokumentum szerint 2015-ben a főváros területének átlagos zöldfelület-intenzitása 52,5 százalék volt, ez magában foglalja a művelésből kivett, beépített területek zöldfelületeit is. Más hasonló léptékű európai nagyvárossal összevetve Budapest közepesen ellátott közhasználatú zöldfelületekkel - írják. A városban átlagosan egy emberre körülbelül 14 négyzetméter városi zöldfelület jut, amiből 6 négyzetméter közpark, közkert. Ennek térbeli eloszlása egyenetlen, a belvárosi térség különösen zöldfelület-hiányos - olvasható az elfogadott előterjesztésben.

Megjelent a klímaváltozás

A dokumentum szerint Budapest éghajlati viszonyainak alakulásában is egyértelműen megjelenik a globális klímaváltozás: 1901 és 2014 között, 114 év alatt az évi középhőmérséklet 1 Celsius fokos emelkedése mutatható ki. A napfénytartam évi összege az 1970-es évek kezdetétől növekedést mutat, és a besugárzás erősödése tovább fokozza a városlakók hőérzetét.

szmog-1

Szennyezett levegő, nagy zajterhelés

Budapest levegőjét a 2015. évi éves átlageredmények alapján az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat a nitrogén-dioxid és a szálló por esetében szennyezettnek, az ózonra tekintettel kiválónak. A főváros környezeti problémái közül az egyik legjelentősebb a magas zajterhelés, ami károsan befolyásolja az emberek közérzetét, életminőségét és egészségét. A fővárosi zajterhelés elsődleges forrása a közúti közlekedés.Budapesten a lakosság 38 százaléka 65 decibel (dB) feletti zajszinttel terhelt, ami már egészségkárosító hatásúnak tekinthető - olvasható.

Közlekedés

A fővárosi közlekedésről azt írták, hogy a közösségi közlekedésen belül a környezetbarátnak tekinthető kötöttpályás közlekedés aránya 57 százalék, és folyamatosan növekszik a kerékpárral közlekedők száma az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően. Ugyanakkor a magántulajdonban levő benzinmotoros járművek üzemanyag-felhasználásának 2007-2013 közötti csökkenése megállt, 2014-ben kismértékű emelkedés volt tapasztalható, az áru- és személyszállításában használt dízeles járművek által felhasznált üzemanyag mennyiségében pedig az előző évek mértékét meghaladó növekedés figyelhető meg.

Az elmúlt években a Duna vízszintje többször is megközelítette az eddig regisztrált legnagyobb árvízszintet, és az árvízvédelmi művek több szakaszon magassághiányosak, állapotuk sok helyen rossz.

Az összes elem szennyezett

Az összefoglaló helyzetértékelés szerint "Budapest különböző területei eltérő mértékben terheltek, de általánosan megállapítható, hogy a javuló részfolyamatok eredményei mellett Budapesten még az összes környezeti elem - talaj, víz, levegő - szennyezettsége tapasztalható".

Koncepció

A testület jóváhagyta a Budapest zöldfelületi rendszerének fejlesztési koncepciójáról szóló javaslatot is. A dokumentum mérleget von az elmúlt 10-15 év városfejlesztési történéseiből, összefoglalja a zöldfelületekkel, a zöldinfrastruktúrával kapcsolatban felmerülő kormányzati, fővárosi, kerületi és társadalmi feladatokat, továbbá rövid és hosszú távú fejlesztési célokat fogalmaz meg az élhetőség, a fenntarthatóság, a környezettudatosság erősítése érdekében.

Tovább

Wake up! – üvöltötték a bulizók az éjszaka közepén

augusztus 30., 15:53 Módosítva: 2017-08-31 12:14:04
216
Füldugóval, háromrétegű ablakkal és vízibombákkal készülnek esténként az elalvásra azok az erzsébetvárosiak, akik a bulinegyed kellős közepén laknak. Mariann itt született, most alig tud végigaludni egy éjszakát, a kutyáját pedig egy másik kerületbe viszi sétálni. Klára hiába szereltetett fel új ablakot, azt hallja éjszaka az utcáról, hogy wake up, wake up. Belső-Erzsébetvárosiak egy csoportja július végén tüntetést is szervezett, amelyen több mint száz elégedetlen lakó vett részt. Ők mind arra panaszkodtak, hogy a pár év alatt bulinegyeddé alakult városrész élhetetlenné vált számukra. Szerdára újabb tüntetést szerveznek, miközben a kerület polgármestere a héten megígérte, őszre javaslatcsomagot állítanak össze a probléma megoldása érdekében. Az Abcúg videója.
Tovább

Kivágják az összes kanadai nyárfát Budapest közterein

augusztus 30., 13:48 Módosítva: 2017-09-01 13:14:51
4104

A fővárosi önkormányzat által felügyelt közterületeken 2025-ig kivágják az összes kanadai (vattázó) nyárfát – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán. A jobbikos Tokody Marcell által jegyzett előterjesztést 19 igennel 2 tartózkodás mellett fogadta el a testület. A kivágott kanadai nyárfák helyére – a jogszabályi előírásoknak megfelelően - új fákat telepítenek majd.

Az elfogadott előterjesztésben Tokody Marcell arról írt, hogy a szocializmusban telepítettek rengeteg kanadai nyárfát a gyors növekedésük miatt. Ma már nem ültetnek ilyen fákat az általuk okozott kellemetlenségek miatt, de a meglévő állomány rengeteg bosszúságot okoz. A gyakran nagyon sűrűn szálló nyárfavattát könnyű belélegezni, ami irritálja a nyálkahártyát, emellett könnyen a szembe is kerülhet, a talajon összegyűlve pedig erősen gyúlékony.

Lekapcsolták a lámpákat a Széll Kálmán téren

augusztus 30., 11:24 Módosítva: 2017-08-31 05:38:09
1398
Kedd este 9 óra után arra lehettek figyelmesek a Széll Kálmán téren áthaladók, hogy egy percre elsötétültek a közvilágítási lámpák.

Mint megtudtuk, a lámpalekapcsolás figyelemfelhívó akció volt a világítást kiépítő alvállalkozó cég részéről. A cég ugyanis máig nem kapott meg mintegy 11 millió forintot a munkájáért a generálkivitelező WIS Holdingtól. Úgy tudjuk, továbbra is lehet számítani hasonló akciókra.

Az alvállalkozó azonban valószínűleg még sokáig futhat a pénze után, mert mint arról beszámoltunk, a Széll Kálmán teret felújító konzorcium vele szerződő tagja, a WIS Holding ellen csődeljárás indult. A WIS vezetője, a milliárdos Wicha József ellen pedig "különösen nagy értékre elkövetett tartozás fedezetének elvonása" nevű bűntett gyanúja miatt nyomoznak.

Tovább