Tamás
-2 °C
10 °C

Infórádió

Csendben elrohad az elátkozott fürdő

tegnap, 20:24 Módosítva: 2015-03-06 22:15:10
16
Nincs előrelépés a főváros legexkluzívabb fürdője ügyében. A főváros és a beruházó öt éve egymásra mutogat, Rác fürdő meg közben fotóink tanúsága szerint csendben lerohad, szétmállik. Három kérdést tettünk fel a vitás feleknek a lassan 10 milliárd forintba kerülő fürdőről, a válaszok tökéletesen mutatják a patthelyzetet.

Megint felszámolási eljárást emlegetnek a céggel kapcsolatban, mennyire igaz ez?

Rác Nosztalgia Kft. (RN): Ez egy rosszindulatú, vagy téves pletyka, hiszen a fővárosi önkormányzattal megállapodásunk van, ami egy hosszú folyamat kölcsönös kompromisszumos eredménye. Meg lennénk lepve, ha ezek után mégis a felszámolást és az azt követő kártérítési procedúrát választaná a főváros, amiben egyik fél sem nyerhet, a fürdő pedig további évekre zárva lesz a látogatók előtt.

Fővárosi önkormányzat (Fö):  Nincs tudomásunk arról, hogy a Rác Projekt kapcsán felszámolási eljárás indult vagy ilyet bárki is kezdeményezett a gazdasági társaság ellen.

Megítélésük szerint hogyan állt elő ez a helyzet, kinek a hibájából?

RN: Felesleges egy ilyen hosszú és bonyolult folyamat előzményeit, felelőseit keresni. Minket csak a végcél érdekel, hogy ez a gyönyörű épület mihamarabb megnyithasson, és használható legyen. 

Fö: A Rác fürdő üzemeltetési joga jelenleg a kizárólag magántulajdonban álló Rác Nosztalgia Kft-nél van a vele 2002-ben kötött szerződés alapján. E 2002-es szerződés szerint a fürdő beindításának joga és kötelezettsége a kizárólag magántulajdonban álló Rác Nosztalgia Kft-t terheli, így ők jogosultak dönteni a komplexum beindításáról. 

Tovább

És tényleg beveszik a török midibuszok a budai várat

tegnap, 16:04 Módosítva: 2015-03-06 16:05:58
3

A BKK legfrissebb közleménye szerint a cég vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán és a Budavári Önkormányzat polgármestere, Nagy Gábor Tamás szentesítette azt a szerződést, aminek köszönhetően az év végéig 16 új, török gyártmányú midibusz érkezik, amelyek a budai várban és környékén közlekednek majd. A Karsan Atak típusú midibusz alacsonypadlós, dízelmotoros, klimatizált, és 40 embert tud szállítani.

ph6u

Ahogy azt a múlt héten már megírtuk, a midibusz beszerzést nagyban elősegíthette, hogy Ahmet Davutoglu török miniszterelnök nemrégiben Budapesten járt. A 16 darab Karsan busz megvételéről tavaly ősszel ősszel írt alá úgynevezett feltételes szerződést a BKK, az I. kerület és a Karsan buszgyártó. A feltételességet az jelentette, hogy a magyar kormány hajlandó-e az üzlet mögé állni és uniós forrást biztosítani rá, vagy sem.

Ez a hajlandóság azonban a török miniszterelnök látogatásáig nem nagyon akart megnyilvánulni, sőt, úgy nézett ki, hogy az üzletet elviszi a Rába-Volvo, amelynek partnere az Orangeways, mint üzemeltető, megnyerte a BKK buszüzemeltetési tenderét. Az Orangewaysnek viszont gondjai voltak a 30 milliós banki biztosíték leszámolásával.

A BKK mostani közleménye szerint az uniós támogatást megítélő Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság pozitívan döntött, tehát elkezdődhet a midibuszok szállítása. A támogatás összege 909 millió forint, amit teljes egészében az Európai Unió biztosít. Az új dízel midibuszokat a BKV fogja üzemeltetni.

Gyalogost gázolt a villamos a Rákóczi térnél

március 5., 20:30 Módosítva: 2015-03-05 21:32:15
6

Gyalogost gázolt a villamos a VIII. kerületben, a Rákóczi térnél – közölte az ORFK. A gyalogos a piros lámpa ellenére lépett a villamos elé. Szerencsére csak könnyű sérülést szenvedett. A BKK szerint a baleset miatt a 4-es és a 6-os villamosok helyett a Corvin-negyed és a Blaha Lujza tér között pótlóbuszok közlekedtek, de a közlekedés este nyolc órára helyreállt. 

Sértődötten nézték Tarlóst az új koalák

március 5., 17:38 Módosítva: 2015-03-06 11:04:26
262
A főpolgármester és az államtitkár átadta az Állatkert vadonatúj, mentolos szagút fingó erszényeseit.

Nem tudják, mennyi a maci!? - ezt L. Simon László, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára jelentette ki érkeztemkor, az Állatkert ausztrál házának előterében levő, plüsskoalákat árusító szuveníres pultnál. Az államtitkár az új koalákat bemutató sajtótájékoztatóra érkezett, de előtte még bevásárolt három plüssállatot, mint kiderült, összesen 13 ezer forintért.

Mellette Persányi Miklós, az Állatkert igazgatója beszélte meg az átadás koreográfiáját egy munkaruhás beosztottjával:

Akkor innen jön majd Tarlós, és ott áll majd a Kálmán.

Az előtérben álldogált még Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes is, ezúttal nem az interjúadó farmer-bőrdzseki szerelésben, hanem kiskosztümben.

Tovább

Elindult Budapestre az első CAF villamos

március 5., 17:23 Módosítva: 2015-03-06 13:39:11
901

Elindult Budapestre az a kamion, amelyik az első elkészült CAF villamost szállítja a spanyolországi gyárból – közölte a BKK. A 47 szerelvényből álló flotta első villamosának érkezése után elkezdődnek tesztek, a fék- és futáspróbák az 1-es és a 3-as villamos vonalán.

Idén várhatóan 25 rövid (34 méteres) villamos érkezik a fővárosba. Ha sikeresek lesznek a tesztek, az első CAF villamosok ősztől állhatnak forgalomba. A rövidebb villamosok a 3-as vonalra, a budai fonódó villamoshálózaton, vagyis az Óbuda és Újbuda között közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak.

Az új villamosokat a felújított, négy kerületet is érintő 3-as villamos vonalán lehet majd először kipróbálni.

Nem kerülhetik el a HÉV melletti fák a sorsukat

március 5., 16:49 Módosítva: 2015-03-06 07:50:03
9

Szerdán beszámoltunk arról, hogy olvasónk képei alapján brutálisan megcsonkították a szentendrei HÉV Csillaghegy és Római fürdő között húzódó fasorát. Az illetékes BKV akkor nem válaszolt kérdéseinkre, de most elküldte a fakivágás előzményeit, a fák állapotának vizsgálati eredményeit.

Kivágják őket

Azt vették észre tavaly, hogy a nyárfák nagy része láthatóan kivágásra szorul, ezért a BKV megrendelte a fák vizsgálását.

A szakemberek arra következtetésre jutottak, hogy a fasor állapota olyan mértékben leromlott, hogy kertészeti módszerekkel nem lehet javítani. Az ismételt visszavágással (ez zajlik most) a közvetlen balesetveszély elhárítható, ez azonban nem megoldás a problémára. A gyökérzet és a törzs kritikus állapota hosszú távon a fa kidőlését eredményezheti.

A már most is kritikus állapotú, addigra tovább romló gyökérzet és törzs állapot az esetek nagy részében nem lesz képes a nagy felületű koronára ható szélnyomást ellensúlyozni. A dőlés és törésveszély a jelenleginek a többszöröse lesz.

A vizsgálat ezért a teljes fasor leváltását, más fafajjal történő pótlását javasolja.

Tekintettel a jelentős mértékű tuskógomba-fertőzésre a kivágás és az ültetés között 3 év szünetet célszerű beiktatni és a fertőzés visszaszorítását ez idő alatt meg kell oldani - állapították meg.

Nem kötelesek pótolni

A korábbi megbeszélésen (2014 október 8.) elhangzott, hogy az önkormányzat nem korlátozza a magánterületen (jelen esetben BKV) történő fakivágást, és a kivágás után a BKV nem köteles a fák pótlására sem a jelzett helyszínen, sem máshol - írják.

A fasor kivágatását a BKV várhatóan 2015 első felében tudja elvégezni.

A munkálatok idejéről előzetesen tájékoztatták az önkormányzatot, akik értesítették az érintett lakosságot.

Cserje lehet helyette

A fák kivágásával nagy mennyiségű zöld tűnik el rövid időn belül, ennek pótlásához az önkormányzat ragaszkodik. Ha a tömegközlekedés biztosítása érdekében ez újabb fák telepítésével nem megoldható, akkor azt egy magasabbra növő cserje/bokorsorral javasolják helyettesíteni.

Nem kezelték

A fasor átlagos törzsátmérőből számított átlag életkora 58-60 év. Egy 2010-es fafiatalítás során 10-12 méter magasságban visszavágták a fákat, de a hajtásválogatás, illetve az ismételt sebkezelés elmaradt, ezért mára 30%-uk elhalt. Az akusztikus tomográfos vizsgálat kimutatta a gyökérzetkorhadását a fekete nyár soron és fertőzésre utaló elváltozások is megtalálhatók. Ez e faj esetében különösen veszélyes, mert a tartó-támasztó gyökérzet néhány év alatt képes elkorhadni ezzel is fokozva a kidőlés esélyét.

Az erdészeti feketenyár-kultúrákban kimutatták, hogy ilyen idős korukra a korhadások a fatömeg több mint 25%-át teszik ki, az urbanizált, jelentősen terhelt körülmények között élő fák esetében ez az arány jóval nagyobb.

Szuperkórház épülhet a Déli pu. helyén

március 5., 15:31 Módosítva: 2015-03-06 10:27:51
2670
Rogán Antal egy hónapja jelentette be, hogy szükség van Budapesten egy új kórházra, ezért a Fidesz felkérte a kormányt, hogy teremtsen rá forrást, és jelölje ki a helyét. Információink szerint kormányzati körökben felvetődött, hogy ha a Déli pályaudvart bezárnák, akkor a helyére épülhetne a fővárosi szuperkórház.

Lapunk több forrásból is úgy értesült, hogy kormányzati körökben felvetődött: egy új szuperkórház épüljön a bezárni tervezett Déli pályaudvar helyén. Ezt két fontos intézkedés is alátámasztja. Az egyik az, hogy a napokban a kormány arra kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy vizsgálja meg, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a Déli pályaudvar utas- és vonatforgalmát.

A másik pedig az, hogy Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője egy hónapja azt jelentette be, hogy budapesti képviselőik javaslatára döntöttek egy új, nagy fővárosi kórház szükségességéről, ezért javasolják a felépítését. A frakció felkérte és felhatalmazta a kormányt arra, hogy az ehhez szükséges anyagi forrásokat európai uniós pénzek felhasználásával is teremtse elő, döntsön az új intézmény helyszínéről és felépítésének ütemezéséről. Az új, egyfajta egészségügyi központként működő kórház felépítése akár több tízmilliárd forintos beruházás is lehet.

Tovább

Bezárhatják a Déli pályaudvart

március 5., 09:07 Módosítva: 2015-03-06 07:07:00
2387

A kormány arra kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy vizsgálja meg, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a Déli pályaudvar utas- és vonatforgalmát.

A Népszabadság szerint az értékes területen álló Déli pályaudvar elköltöztetése 70 éve rendszeresen felmerül, most azért kapott aktualitást, mert a január 31-i alagútomlás óta Kelenföld minden probléma nélkül el tudja látni a Déli feladatát. Ugyanakkor a Déli alagútjának helyreállítása megkezdődött, a Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. kedden átvette a munkaterületet, és a vállalásuk szerint az alagút április második felétől ismét használható lesz.

Ugyanakkor a MÁV illetékesei szerint Kelenföld nincs felkészülve a szolgáltatási feladatok átvételére, szükség lenne egy napi 20-25 ezer utas kiszolgálására alkalmas létesítményre, de nem elegendőek a peronok, a mostani átcsoportosítás miatt túlterheltté váltak a vágányok, és nincs a szerelvények tárolására, javítására helyben lehetőség. Mindez pedig csak több milliárd forintos költséggel valósítható meg, ráadásul szükség lehet a 4-es metró aluljáróinak átépítésére is, hogy a távolabbi vágányokra érkező utasok is közvetlenül érhessék el a metrót.

A Bors viszont egyenesen arról ír, hogy könnyen lehetséges, a Déli pályaudvarra soha többé nem mennek vonatok, és akár el is adhatják a területet.

Engem nagyon szórakoztat a főpolgármester úr

március 5., 08:11 Módosítva: 2015-03-06 08:21:42
1785
Szalay-Bobrovniczky Alexandrával, minden idők legfiatalabb főpolgármester-helyettesével Habony Árpádról, a városházi szexizmusról, Tarlós István atyai jóindulatáról, Budapest arculatának ráncfelvarrásáról beszélgettünk.

Mikor kereste meg Tarlós István a feladattal, hogy történt a felkérés?

Négy évet dolgoztam képviselőként a fővárosi közgyűlésben, és már akkor volt egy olyan munkakapcsolat, amire tudtunk építeni. Először tavasszal beszéltünk arról, hogy örülne, ha folytatnánk, de akkor még mint képviselő. Nyár elején merült fel először, hogy az önkormányzati törvény változásával máshogy alakulnak a dolgok, és akkor került először szóba, hogy mit szólnék hozzá, ha én humán helyettesként folytatnám tovább.

És mit szólt ehhez, kapott levegőt?

Nagyon váratlanul ért. Szerintem bárkit váratlanul ért volna.

Miért?

Ugyan volt mögöttem négy év tapasztalat, meg jó kapcsolatban voltunk a főpolgármester úrral, de meglepett.

Tovább

Brutálisan megcsonkították a szentendrei HÉV melletti jegenyesort

március 4., 20:46 Módosítva: 2015-03-05 09:45:52
689

Olvasónk fotókat küldött arról, hogy a III. kerületben, a szentendrei HÉV Rómaifürdő és Csillaghegy megállói közötti jegenyesorát brutális módon vágják vissza.

Munkások azt mondták neki, hogy a BKK-tól kaptak megbízást a fák visszavágására, de nem tudták megmondani, hogy a megmetszett fák ki fognak-e még hajtani. "Szemmel látható, hogy a fák nagy része teljesen egészséges, ennek ellenére mindegyiket ugyanúgy visszavágják" - írja András.

A fákra kihelyezett tájékoztató alapján gallyazási munkákat végeznek, aminek ellentmondani látszik, hogy a fákat lábmagasságig amputálják - írja beszámolójában.

Olvasónk szerint a munkálatokat március 3-án kezdték, az egész jegenyesort vissza fogják vágni, mindkét oldalon, ez legalább 50 fát érint, az összeset, ami a képeken látható. A HÉV mellett található házakat a jegenyesor védte meg eddig a HÉV okozta portól és zajtól, nyilvánvalóan ezen célból telepítették őket a HÉV építésekor.

Szerda délután megkerestük a BKK sajtóosztályát a fakivágással kapcsolatos kérdéseinkkel, de ők az illetékes BKV-hoz irányítottak, ahonnan még nem kaptunk választ az ügyről.

EKSZ: életveszélyben a 3-as metró utasai

március 4., 15:02 Módosítva: 2015-03-05 11:05:16
672

Ismeretlen tettes ellen feljelentést fontolgat a BKV egyik szakszervezete, amennyiben nem sikerül munkaügyi konzultáción rendezni, és záros határidőn belül megszüntetni a 3-as metró Észak-déli járműtelepén tapasztalt szabálytalanságokat és törvénytelenségeket, közölte Jáger István, az Egységes Közlekedési Szakszervezet alelnöke. 

Az EKSZ érdekvédői hosszú listát készítettek a kocsiszínben tapasztalt visszaélésekről, amelyek közül több tétel gyanúja is kimerítheti a Btk. egyes paragrafusában foglaltakat, amelyekért a felelősök akár szabadságvesztéssel is fizethetnek – állítja a szakszervezet. 

Tovább

Ilyenek lesznek a 3-as metró új állomásai

március 4., 10:00 Módosítva: 2015-03-05 09:00:10
126

Eredményt hirdetett a BKK a 3-as metró állomásainak rekonstrukciójára kiírt tervpályázatán, melyet az Építész Stúdió Kft. nyert meg.

A közlekedési központ pályázatának fő céljai között szerepelt, hogy a már meglévő metróállomások felszíni épületei a kor esztétikai és funkcionális követelményeinek megfelelően újuljanak meg, továbbá hogy a vonal esetleges északi meghosszabbításához készüljenek állomástervek.

Mint a BKK oldalán lévő közleményben olvasható, a bírálóbizottság értékelése szerint az Építész Stúdió Kft. pályaműve teljesítette azokat az elvárásokat, hogy az új épületek illeszkedjenek a városképbe, költségtakarékosak és környezettudatosak legyenek. Mint írják, a cég „magas színvonalú” tervet készített az Arany János és a Pöttyös utcai, valamint a Klinikák állomás meglévő épületeinek átalakítására, továbbá a 3-as metró leendő Óceánárok nevű megállójának épületére is – ami az új megállók típusépülete lesz.

A közlemény szerint az állomások engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, valamint az engedélyezés lefolytatása az év végén, jövő év elején várható. Tehát az építkezés feltehetően csak 2016-ban kezdődhet meg.

Keddtől újra megáll a metró a Széll Kálmán téren

március 2., 14:50 Módosítva: 2015-03-02 17:53:13
1

Holnaptól újra megáll az M2-es metró a Széll Kálmán téren, mivel az elmúlt négy nap alatt megépült egy védőtető, és fal, ami biztonságossá teszi az utasok közlekedését a felújítás alatt álló téren.

„Keddtől (március 3-ától) a metróállomást az épület Vérmező út felé nyíló oldalán kialakított ideiglenes bejáraton keresztül lehet megközelíteni vagy elhagyni, bent pedig a „csarnokon belüli csarnokon” keresztül vezet az út a mozgólépcsőhöz, majd a metróhoz" − írja a BKK.

Ezenfelül visszaáll a tér és környékének február 27. előtti, a négynapos metróüzemszünetet megelőző közlekedési rendje. Erről pedig a folyamatosan frissülő, a Széll Kálmán tér felújításáról aktuális információkat közlő www.bkk.hu/szellkalmanter weboldalon olvashatnak részletesen.

Midibusztender: újabb hihetetlen fordulat

március 1., 23:59 Módosítva: 2015-03-03 09:47:31
151
Ahmet Davutoglu török miniszterelnök egy héttel ezelőtti budapesti látogatásának első kézzel fogható eredménye lehet, hogy Rába-Volvo buszok helyett török Karsan buszok pöföghetnek a Várnegyedben.

A BKK vári midibusztendereinek már olyan kacskaringós és fordulatokkal teli történetük van, hogy azt tanítani kellene az általános iskolákban. A legfrissebb hírek szerint elbukhat a célegyenesben a befutónak tűnő Orangeways, és az általa futtatni tervezett Rába-Volvo buszok helyett a BKV fog török midibuszokat üzemeltetni a Várnegyedben és néhány más budai útvonalon.

ph6u
Foto: Karsan

A török buszok villámgyors megvásárlásáról hétfőn dönthet a BKK igazgatósága. A 16 darab Karsan busz 870 millió forintért történő megvételéről tavaly ősszel ősszel írt alá úgynevezett feltételes szerződést a BKK, az I. kerület és a Karsan buszgyártó. A feltételességet az jelentette, hogy a magyar kormány hajlandó-e az üzlet mögé állni és uniós forrást biztosítani rá, vagy sem.

Tovább

Zongorázó csontvázzal új műfaj született Kőbányán, a föld alatt

február 28., 18:59 Módosítva: 2015-03-03 09:35:07
823
Zongorázó csontváz, lézeralagút, szembejövő vonat, ilyesmikkel találkozhatott az az ezerötszáz futó, aki elindult az első BBU földalatti futáson a kőbányai pincerendszerben. Az extrém helyszínen új műfaj született, a szórakoztató futás, magyarul runtertainment.

Már a kiírásból sejteni lehetett, hogy egészen érdekes kísérletnek lesz része, aki jelentkezik a szombat délelőtti BBU föld alatti futásra. A távok és korcsoportok alapján inkább örömfutásra lehetett számítani, mint öldöklő versenyre, ezért kocafutóként én is nyugodtan neveztem két fiammal a 3,5 km-es távra. (A szervezők széles spektrumot céloztak meg, volt félmaraton komoly futóknak, és 350 méter hosszú kör óvodásoknak is. Ez utóbbin hosszan gondolkoztam.) 

futás
Fotó: BBU

A kőbányai katakombarendszer már sokféle célt szolgált, itt volt egykor a Dreher sörgyár pincehálózata, a világháborúban repülőgépeket gyártottak a gyomrában, később gombatenyésztők vették birtokba. Már bejutni ide, és körülnézni a termekben egy olyan kalandnak ígérkezett, ami lekötheti egy 12 és egy 16 éves fiú figyelmét, nem is szólva a mozgásról.

Tovább

Egyelőre utasok nélkül, de már teljes hosszán jár az 1-es villamos

február 27., 15:21 Módosítva: 2015-02-28 13:20:02
16

A Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadta az engedélyt a budapesti 1-es villamos Rákóczi-hídon átvezetett és meghosszabbított szakaszára a korlátozott szolgáltatási szintű, utasforgalom nélküli közlekedés megkezdéséhez, írja a BKK.

Így a BKK most villamosvezetők oktatására használja az elkövetkező tíz napot. A tervek szerint márciusban már utasok is közlekedhetnek majd a meghosszabított, újbudai szakaszon.

10393909 832815946776895 4402140137239248294 n
Fotó: BKK - Budapesti Közlekedési Központ

Az 1-es villamosvonal-fejlesztés egyik utolsó lépése volt a Rákóczi híd, a Nádorkerti úti híd és a Budafoki úti híd statikus és dinamikus próbaterhelése. Erről ebben a cikkünkben nézegethet képeket a próbaterhelésről.

A villamosvonal déli szakaszán megépült 3,2 kilométer hosszúságú új pálya a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon éri el az ideiglenes végállomást, amelyet a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében alakítottunk ki.

Tarlós és L. Simon adja át az új koalákat

február 27., 13:56 Módosítva: 2015-02-27 16:03:37
10

Jövő pénteken mutatják be a nagyközönségnek Vobarát és Nur-Nuru-Bint, a Budapesti Állatkert két új koaláját, írja a Hvg.hu. Egyelőre karanténban várják, hogy állandó helyükre, az új koalaházba költözhessenek.

Tovább

Az Orangeways átvette a vári BKV-vonalakat

február 27., 12:31 Módosítva: 2015-02-27 15:59:00
163

A BKK minden csinnadratta nélkül kihirdette a vári és budai járatok üzemeltetéséről szóló pályázat eredményét, amit az egyetlen induló, az Orangeways Hungária Kft. nyert meg. A cég 25 buszt üzemeltet majd a Várban, és további budai vonalakon, kilométerenként 795 forint (plusz áfáért).

Mint arról korábban beszámoltunk, a 2013-ban kiírt pályázat körül több furcsaság van.

A pályázaton nem indult sem a több száz budapesti buszt alvállalkozásban már üzemeltető VT-Arriva, sem a BKV, csak egy kis 2010-ben alakult budaörsi cég, a felnőttoktatással foglalkozó Ormódi-Fitos Kft. A társaságot 2014-ben érte el a változás szele: felvette a tevékenységei közé a szárazföldi személyszállítást, és megérkezett vezetőségi tagnak Kovács Miklósné (aki egyben az Orangeways Magyarország Zrt. igazgatója). A Ormódi-Fitos Kft.-t egy lendülettel át is keresztelték az év végén Orangeways Hungáriává.

Tovább

Vasárnap támad a fővárosi hibridbusz-flotta

február 27., 11:51 Módosítva: 2015-02-27 17:05:12
15

Megérkezett Budapestre a 28 csuklós autóbuszból álló hibridbusz-flotta, ami 2015. március 1-jétől teljes egészében forgalomba áll, közölte a BKK. A buszok az 5-ös, a 7-es és a 9-es vonalon közlekednek a hét minden napján. Az ezekről a vonalakról felszabaduló hagyományos buszok a 7-es, a 20E, a 44-es, a 136E, a 159-es, a 196-os és a 196A vonalán közlekednek. 

A Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére a T & J Busz Projekt Kft. által üzemeltetett, most beszerzett csuklós buszok a Volvo 7900A hibrid változatai, amelyek hagyományos dízelmotoros típusaiból 53 jelenleg is közlekedik a budapesti agglomerációs vonalakon. A járműveket az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normának megfelelő dízelmotorral szerelték fel, mindegyik dízel-elektromos hajtású autóbusz akadálymentes, 100%-ban alacsonypadlós, légkondicionálóval és FUTÁR-ral is felszerelt. A buszokon több kamera gondoskodik az utasok biztonságáról és védi a járművet a rongálóktól. 

A járművek forgalmi és műszaki paramétereiktől függően 10-20 kilométer/órás sebességig kizárólag elektromos meghajtással közlekednek, melynek köszönhetően a végállomásról, a megállókból történő indulás zajtalanná és füstmentessé válik. A dízelmotor csak a felgyorsulás után kapcsol be, hogy segítsen a jármű hajtásában. Megállóba érkezéskor, illetve várakozáskor a dízelmotor leáll, ekkor minden kiegészítő berendezés a megtermelt, illetve a fékezéskor visszatermelt elektromossággal működik tovább. A dízel-elektromos hibrid technológia a gyártói adatok szerint akár 35 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé a csak dízelüzemű buszokéhoz képest.

Gördeszka szorult a metró mozgólépcsőjébe

február 26., 17:28 Módosítva: 2015-03-03 15:56:14
730

A Budapesti Metró nevű Facebook beszámolója szerint beragadt egy gördeszka a Deák téri metró mozgólépcsőjébe. Ez lett belőle:

Az úgy történt, hogy egy utas a mozgólépcsőn lefelé menet a lábfején szállította a gördeszkáját, a lépcső alján pedig fel kellett mutatnia a bérletét az ellenőröknek, lehajolt, hogy kivegye a táskájából, a deszka megbillent, a mozgólépcső pedig odacsípte a deszkát. A mozgólépcsőben és a gördeszkában is kár keletkezett.

A BKV egyelőre nem reagált a kérdéseinkre az ügy részleteit illetőleg.

Berobbant az egyik kék metró ablaka

február 26., 13:02 Módosítva: 2015-02-27 01:07:33
102

Leszállították az utasokat az egyik szerelvényről a kék metró vonalán, a Forgách utcánál, mert berobbant az egyik ablaka, írta a Facebookon a Metróért Egyesület 12.49-kor. Úgy tudják, nem volt külső hatás. Részleteket egyelőre nem közöltek.

Délután öt előtt nem sokkal ismét problémák akadtak a metrón: olvasóink tájékoztatása szerint Újpest felé nem járt a metró meghibásodás miatt. A metróközlekedés nagyjából félóra után helyreállt.

A Metróért Egyesület a Facebookon azt közölte, hogy a Nyugatinál volt egy mozgásképtelen szerelvény, emiatt a Deák tér és az Árpád híd között pótlóbuszok jártak. A helyszínen lévők szerint káosz és nagy füst van az állomáson.

Tovább

Tarlós szerint 20 ezer P+R parkoló kellene a dugódíj bevezetéséhez

február 25., 20:43 Módosítva: 2015-02-25 22:55:01
4

Húszezer P+R parkolóhely szükséges a dugódíj bevezetéséhez Tarlós István, Budapest főpolgármestere szerint.

Tarlós István szerdán este, a Hírtévé Magyarország élőben című műsorában - az MTI szerint - úgy fogalmazott: "becslésem szerint minimum húszezer parkolóhely kell ahhoz, hogy a dugódíj bevezetésére legyen indokolható erkölcsi és műszaki alap".

Jelenleg négy- és ötezer P+R parkolóhely van, egy óriásiról épp most döntöttek.

Pénz körülbelül nyolc-tíz P+R parkolóra van, és úgy néz ki, hogy kétmilliárd forintos uniós forrást tudnak ilyen parkolók építésére költeni.

Egyelőre nincs döntés arról, hogy lesz-e dugódíj. Azt se tudni, hogy ez mikortól és hogyan működne, de a nyilatkozatok alapján 2016 végétől lenne reális a bevezetése. Az elképzelésekről itt olvashat többet.

Tarlósék elvették a hajléktalanok 11400 forintját

február 25., 18:58 Módosítva: 2015-02-26 01:03:23
4254

A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén megszavazta 19 igennel a budapesti hajléktalanok segélyezési rendszerének az átalakítását. Ezeknek az igen szavazatoknak az is a következménye, hogy megszűnik két régi, megszokott segélyfajta:

  • a hajléktalanok lakhatáshoz jutását támogató önkormányzati segély és
  • a rendszeres ellátást kérelmező hajléktalanok önkormányzati segélye.
Tovább

DK: Tarlós lemondott, Tarlós: Jaj, istenem!

február 25., 15:22 Módosítva: 2015-02-26 08:44:59
221

A Demokratikus Koalíció délután közleményt adott ki, miszerint ma reggel felkereste a pénzügyi államtitkár Budapest főpolgármesterét és a fideszes kerületi polgármestereket, és bejelentette, hogy 15 milliárd forintot vonhatnak el a kerületektől és ezt az összeget a budapesti közlekedésre kell fordítani. A DK úgy tudja, első indulatában Tarlós István lemondott.

A hülyeségnek is van határa. Mit várnak ettől, mire számítanak? Istenem, ez betegség, jaj, istenem.

– reagált a közleményre a közgyűlés ülésén Tarlós.

Mint mondta a DK állítása minden alap nélküli, nem volt ott államtitkár, nem akart lemondani.

Óriás P+R parkoló épül Őrmezőnél

február 25., 11:28 Módosítva: 2015-02-25 21:47:55
33
1500 férőhelyes P+R parkoló épül a 4-es metró végállomásánál, megszűnik az ingyenes parkolás teljesen az I. kerületben, döntött szerdai ülésén a fővárosi közgyűlés. Elfogadták a képviselők az idei költségvetést is.

A Kelenföldi vasútállomáson, a MÁV használaton kívüli 8 vágányának helyén felszíni P+R parkoló épül, döntött a fővárosi közgyűlés szerdai ülésén. A parkolóépítésre az uniós metrótámogatási szerződésben vállalt kötelezettséget a főváros, mivel azonban az építkezés kicsúszott a 4-es metró támogatási időszakából, uniós pénzre már nem lehet számítani rá.

Ezért a fővárosi önkormányzat kénytelen kiköhögni a 2016. július 30-ra befejeződő beruházás 1,4 milliárd forintos költségét. Ugyanez érvényes még 68 milliárd forintnyi, 2016-ra áthúzódó költségre (például a választottbírósági és a törvényszéki eljárások) a 4-es metróval kapcsolatban, amelyekre már ugyanúgy nem vehető fel az uniós támogatás.

A fővárosi közgyűlés a főpolgármester 70 perces késésével kezdődött, majd hosszú napirendi vitával folytatódott. Ellenzéki képviselők felháborodva vették tudomásul, hogy az összes általuk javasolt előterjesztés napirendre vételét leszavazta a kormánypárti többség.

Tovább

Járatritkítást hoz a vasárnapi zárva tartás

február 25., 10:50 Módosítva: 2015-03-04 11:55:20
366

Összesen 28 járatot érint a bevásárlóközpontok vasárnapi zárva tartása, áll a BKK honlapján. A járatok egy része rövidített útvonalon halad (nem megy be a bevásárlóközpontig), másik része ritkul, 9 járat pedig vasárnap egyáltalán nem is közlekedik március 15-től.

  • Érintett járatok: 22, 22A, 38, 38A, 48, 64, 64A, 92, 92A, 104, 104A, 123, 123A, 126, 126A, 135, 135A, 138, 140B, 162, 204, 218, 218A, 224, 236, 236A, 238, 262

A BKK szerint vasárnaponként az áruházakat érintő buszjáratokon ünnepnapi közlekedési rend lép életbe.

Tovább

Nem is muszáj megszüntetni a hajléktalansegélyeket

február 25., 07:34 Módosítva: 2015-02-25 11:17:19
134
A fővárosi önkormányzat joga, hogy belátása szerint állapítsa meg a támogatás eseteit és feltételrendszerét, válaszolta az emberierőforrás-minisztérium arra a kérdésre, tényleg muszáj-e Budapesten az új törvény miatt megszüntetni két, hajléktalanoknak járó segélyfajtát. A segélyek megszüntetését indítványozó előterjesztésről szerdán szavaz a közgyűlés. Több mint ezer hajléktalan ember havi 11 400 forintja a tét.

A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén eldől, megszűnik-e két, budapesti hajléktalanoknak adható segélyfajta. A napirend szerint szavazni fognak az itt élő hajléktalanok segélyezésének átalakításáról, amely a segélyrendszer nagy, országos átalakításának a része. A fővárosi előterjesztést az Igazgatási és Hatósági Főosztály készítette elő, Orbán Gyöngyi fideszes képviselő nyújtotta be, és múlt hét óta elérhető a budapest.hu oldalról.

Tovább

Ki gondolta volna: tovább lehet fokozni a Széll Kálmán tér káoszát

február 24., 18:37 Módosítva: 2015-02-25 07:48:52
5

Február 27-étől (péntektől) március 2-ig (hétfőig) az M2-es metró a Széll Kálmán tér állomáson megállás nélkül áthalad, mert a tér felújítása a metróállomás épületének átépítésével, illetve ennek előkészületeivel folytatódik - közölte a BKK. Hogy a metró későbbi zavartalan utasforgalmát biztosítsák „csarnokot a csarnokban” , azaz ideiglenes védőtetőt és -falat építenek az épületen belül. A BKK a péntektől hétfőig tartó időszakra sűrűn közlekedő metrópótló autóbuszt indít M2-es jelzéssel a Déli pályaudvar és a Széll Kálmán tér között. Az Örs vezér tere felől metróval érkezők a Déli pályaudvar végállomáson a metrópótló autóbuszra átszállva érhetik el leggyorsabban a Széll Kálmán teret.

10511489 831463076912182 2150912625013992752 o
Fotó: BKK - Budapesti Közlekedési Központ

A Budakeszire közlekedő 22-es, 22A és 222-es autóbusz a Déli pályaudvarig, a Zugligeti útra tartó 155-ös, valamint a Dániel útig közlekedő 156-os busz a Batthyány térig meghosszabbított útvonalon jár, hogy ezek a járatok a metróról közvetlenül átszállva továbbra is elérhetőek legyenek. A Széll Kálmán térről induló többi buszjárat az M2-es metrópótlóval, illetve a meghosszabbított útvonalú 22-es, 22A, 222-es, 155-ös vagy 156-os busszal érhető el.

11021488 831463220245501 1211535154107515911 o
Fotó: BKK - Budapesti Közlekedési Központ

A többi részletért kattintson ide, a BKK impozáns információs oldalára!

Gázolt a villamos az Astorián

február 24., 16:30 Módosítva: 2015-02-24 21:49:48
6

Elütött a 47-49-es vonalon közlekedő villamos egy Múzeum körúton közlekedő embert az Astoria és a Kálvin tér között – közölte a katasztrófavédelem. A balesetet szenvedett embert a tűzoltók kiemelték, és átadták a mentőknek.

A BKK azt közölte, hogy körülbelül 40 percig nem jártak a villamosok ezen a vonalon, de már helyreállt a közlekedés.

Már nincs vesztegzár a Széll Kálmán téren

február 24., 13:32 Módosítva: 2015-02-24 14:25:04
7

A tűzszerészek végeztek a munkával a Széll Kálmán téren, ahol egy 75 milliméteres német páncéltörő gránátot találtak kedden reggel, írja az MTI. A robbanótestet a honvédség központi gyűjtőhelyére vitték.

10628756 831283576930132 7167869229640247283 o
Fotó: BKK - Budapesti Közlekedési Központ
Tovább