Lívia
-2 °C
8 °C

Budapest

Infórádió

12 milliárdból újítanák fel Budapestet a vizes vb-re

tegnap, 23:08 Módosítva: 2016-02-11 23:30:13
18

Nagyon sok pénzről és beruházásról dönthet majd jövő szerdán a Fővárosi Közgyűlés, akkor szavaznak majd ugyanis a 2017-es Budapesti vizes világbajnokság és a 3-as metró felújítása körüli beruházásokról és beszerzésekről. Ha mindenre igennel szavaznak majd a polgármesterek és képviselők, akkor egy nap alatt több mint 27 milliárd forintnyi beruházást szavaznak meg.

A vizes vb-hez kapcsolódóan a testület dönthet

  • A világbajnokság egyik központi helyszínéül szolgáló Margitsziget csatornázásáról és a gerincút felújításáról összesen úgy 3,5 milliárd forint értékben;
  • Akülönböző rendezvényhelyszínek közötti Dráva utcai közlekedési csomópont átépítéséről és a Dráva utca felújításáról, ami mintegy 1,8 milliárd forintba kerülhet;
  • A pesti rakpart Kossuth tér és Dagály fürdő közötti szakaszának felújításáról, amire gyalogos és biciklis utat építenének (ez nagyjából bruttó 6,2 milliárd forintba kerülne, amelyhez bruttó 5,6 milliárd forint kormányzati támogatás várható);
  • kikötőket építéséről a Kossuth Lajos tér, a Batthyány tér és a Dagály uszoda közötti vízi közlekedéshez, bruttó félmilliárd forint kormányzati pénzből.
Tovább

Módosítaná Budapest határait Óbuda polgármestere

tegnap, 06:59 Módosítva: 2016-02-11 14:28:48
6

Felülvizsgálná Budapest határait Óbuda polgármestere, írja a Népszabadság. Bús Balázs (Fidesz-KDNP) szerint a kerület szélein több olyan lakónegyed is kialakult az elmúlt években, amely sokkal inkább kapcsolódik a fővároshoz, mint ahhoz az agglomerációs településhez, amely az egykori külterületet belterületbe vonta, lehetővé téve a beépítését.

Tovább

Elveszik az óbudai közteresek bírságoló kedvét

február 10., 15:08 Módosítva: 2016-02-11 07:17:31
92
Évi 180 millió forint szabálysértési bírságbevételtől esik el az óbudai önkormányzat egy jogszabály-módosítás miatt, ami szerint a bírságbevételek a központi költségvetésbe folynak be. A bevételkiesés miatt létszámcsökkentés fenyegeti a köztereseket, a maradók pedig inkább a kisebb adminisztrációs teherrel járó feljelentést választhatják majd. Ez rossz a rendőrségnek, mert újabb feladathegyet kap a nyakába, és rossz az autósoknak, mert dupla akkora bírsággal számolhatnak, hangzott el a III. kerület sajtótájékoztatóján.

Bús Balázs polgármester tájékoztatása szerint Óbuda idei 28 milliárd forintos költségvetési főösszegének negyede fejlesztésre, háromnegyede működésre megy el idén, a működési hiány pedig egymilliárd forint lesz. Bár az iparűzési adóbevétel 779 millió forinttal növekedik, 250 milliótól esik el a kerület amiatt, hogy az idei évtől a többi kerülettel együtt be kell szállnia a BKV finanszírozásába. Sőt, egy friss jogszabály-módosítás szerint a szabálysértési bírságbevétel (180 millió forint) is a központi költségvetést gazdagítja január 1-től.

Bírságkedv

Ennek ellenére az óbudai kerületi közterület-felügyelők egyelőre rendszeresen a kis forgalmú lakótelepi utcákon állnak lesbe szabálysértő autósokra várva. Később azonban Bús Balázs szerint a bevételkiesésnek köszönhetően létszámcsökkentés lesz a felügyeletnél, és a közteresek inkább már csak feljelentgetik a szabálytalan autósokat a rendőrségnél, áttestálva a bírságolásból fakadó feladatokat. A polgármester szerint ennek várhatóan nem örülnek majd a rendőrök, de az autósok sem, mert a bírság összege kétszeresére nőhet a helyszíni bírsághoz képest.

Fizetős parkolás

A fizetős parkolási rendszer bevezetése az eddigi tapasztalatok szerint megérte Óbudának, a fizetős övezetekben csökkent a túlterheltség, a befektetett összeg pedig 2-3 év alatt megtérül. (A kiépítés 174 millió forintba került, a havi nettó kiadás 54,8 millió forint havi nettó 61,9 millió forintos bevétel mellett.)

Tovább

Kirúgták a látogatót vízbe lökő állatkerti dolgozót

február 9., 14:59 Módosítva: 2016-02-10 09:23:58
713
Megszüntette a jégdarabokat dobáló kamaszt vízbe lökő dolgozó munkaviszonyát a Fővárosi Állatkert, és ismételten bocsánatot kért a sértett családjától.

A február 2-i látogatói panasz szerint a bejelentő gyermeke, egy kamaszkorú fiú a nap folyamán egy tanulmányi csoporttal az Állatkertben járt, s e látogatás során az intézmény egyik munkatársa a Pálmaház mögötti vízmedencébe lökte őt.

Az Állatkert szerint a vizsgálat egyértelműen megállapította a panasz megalapozottságát és a dolgozó felelősségét. Enyhítő körülményként mérlegelték, hogy 18 éve az intézmény dolgozója, hogy munkájára mindeddig nem volt panasz, illetve, hogy az esemény előzménye az volt, hogy az intézmény látogatási szabályzatát nem tartották be. 

Súlyosbító körülményként vették figyelembe, hogy a vízbe került sértettnek nem segített, hogy „nevelő szándékot” tulajdonított tettének. A Fővárosi Állat- és Növénykert a sértett és családja elnézését kéri a hibásan eljáró munkatárs cselekedete miatt.

Tovább

Még ebben a ciklusban felépül a budavári lovarda és Főőrségi épület

február 5., 14:50 Módosítva: 2016-02-05 15:35:17
11

Még ebben a kormányzati ciklusban újjáépül a budavári lovarda, a Főőrségi épület és a Stöckl-lépcső, és a tervek szerint 2018-ig rekonstruálják a palota Szent István-termét is - számolt be az Országgyűlés Kulturális bizottságának pénteki ülésén L. Simon László.

A Miniszterelnökség államtitkára szerint az egykori királyi székhelyek hasznosítására vegyes példák vannak Európában: egyes paloták kizárólag kulturális-turisztikai, míg más épületek részben kormányzati funkciókat is ellátnak.

A Budavári palotáról szólva azt mondta, hogy annak középkori emlékei jelenleg nagy részben nem láthatók; ezeket szeretnék most feltárni, és egy földalatti múzeumban bemutatni, újabb réteggel gazdagítva a várat.

A palotát most elfoglaló Magyar Nemzeti Galéria (MNG), Budapesti Történeti Múzeum (BTM) és Országos Széchényi Könyvtár (OSZK) alapterületének most mindössze 34 százaléka látogatható, ezt az arányt MNG és az OSZK kiköltözésével legalább kétszeresére kell emelni - mondta.

Tovább

2019 őszére ígéri Tarlós a 3-as metrót

február 5., 11:43 Módosítva: 2016-02-05 18:23:50
330

Tarlós István főpolgármester belőtte a dátumot, mikorra készül el a felújított 3-as metró: 2019 szeptember 30-án. A felújított szerelvények pedig 2019 június 30-án állnak majd forgalomba.

A befejezés időpontja tehát megvan, az első kapavágás pontos dátumáról azonban még nem tudni semmit. A kiviteli tervek elkészítésére ugyanis a napokban írták ki a közbeszerzést. A tervek tavasz végére lehetnek meg, aztán még ki kell írni tendert a kivitelezésre, és ha nagyon flottul megy minden, ősz végére talán lesz is kivitelező. A főpolgármester szerint ahhoz, hogy a befejezési határidőt tartani tudják, a felújításnak november-decemberben meg kellene kezdődnie.

Tarlós elismerte, hogy nincs uniós jóváhagyás a finanszírozási forrásokra, de ha az unió nem adna pénzt, az államnak kell majd a zsebébe nyúlni. A felújítás eltolása vagy kiszanálása elképzelhetetlen, mert lehet, hogy a rossz műszaki állapota miatt le kellene állítani a 3-as metrót 2019-ig. A kormány Tarlós szerint nem vállalhatja fel a metró leállítását, ami több utast szállít mint a MÁV az egész országban. 

Tarlós közölte, azért nem kezdhették korábban a rekonstrukciót, mert a BKV-nak volt 70 milliárd forint adóssága, annak állami átvételéig nem lehetett belevágni a beruházásba.

Tovább

Cipőkanállal rakták be a Bécsi útra a fonódó villamost

február 5., 06:38 Módosítva: 2016-02-05 17:24:15
620
Idő és pénz hiányában kimaradt két Bécsi úti megálló átépítése a fonódó villamos projektből, az egyiknél életveszélyre panaszkodnak az utasok. A Bécsi út másik részén új közlekedési kifejezéssel ismerkednek az utasok: megjelent a villamosdugó.

A Selmeci utcai megálló konkrétan életveszélyes, kb 1,5 méteres peron korlát nélkül, gyerekkel vagy babakocsival nem  merek leszállni, az eggyel előbbi megállót használom velük. 

- írta olvasónk.

A helyszíni fotónkon látszik, hogy a járdaszigeten egy ember azért kényelmesen elfér, de ha többen szállnak le, vagy babakocsival, gyerekekkel közlekedik valaki, akkor adódhatnak problémák. Az is feltűnő, hogy a járdasziget szegélykövei erősen morzsolódni kezdtek, valószínűleg a nekik ütköző kerekektől. Ez azt jelzi, hogy a nagyobb járművek számára szűk az úttest. Ha pedig egy időben száll le egy babakocsis és érkezik az úton egy teherautó, akkor kétségtelenül veszélyes szituáció alakulhat ki.

Mint a BKK lapunk kérdéseire adott válaszából kiderült, a peronszigetet azért nem emelték meg és szélesítették ki, mert akkor az útpályát is át kellett volna építeni a parkolósáv megszüntetésével, erre pedig se idő, se pénz nem volt. Ugyanez a helyzet a Margit kórház megállójával is.

Tovább

Zuglói háztulajdonos lett Karácsony Gergely

február 3., 14:36 Módosítva: 2016-02-03 17:29:08
54
Kijöttek a fővárosi vezetők vagyonnyilatkozatai: Bácskai János adósságba verte magát, Karsay Ferenc minden második járművét eladta, de sokan új ingatlant vagy új kocsit vettek. A jobbikos Tokody Marcell nyilvánosságra hozta a felesége és a kislánya vagyonnyilatkozatát is. Tarlós Istvánnál eseménytelenül telt az év.

A fővárosi önkormányzat tagjainak a vagyonnyilatkozata is megjelent a héten. Közülük is elég sokaknak volt mozgalmas éve, mutatjuk a fontosabb változásokat.

Új ingatlanok

  • Az óbudai polgármester, Bús Balázs vásárolt 2015-ben egy 360 négyzetméteres szántót Kővágóörsön, a vétel mellé odaírta, hogy az ár 100 ezer forint volt.
  • A szocialista Trippon Norbert 2015-ben vett egy 95 négyzetméteres lakást a IV. kerületben.
  • Karácsony Gergely, Zugló polgármestere vett a saját kerületében egy 444 négyzetméteres telken álló 115 négyzetméteres házat, pontosabban felerészben lett ennek a tulajdonosa. Tavaly még egyáltalán semmilyen saját ingatlana sem volt. A vásárlásért adósságba verte magát: most 22,56 millió forinttal tartozik egy pénzintézetnek.
  • Szabados Ákos a meglévő két ingatlana mellé vett egy harmadikat is: ez egy 356 négyzetméteres telken álló 54 négyzetméteres családi ház a XX. kerületben, ott, ahol ő a polgármester. Ezzel a megtakarításai leapadtak, és egy magánszemélytől is kért kölcsön 3 millió forintot.
  • Ughy Attila, a XVIII. kerület polgármestere Szigetmonostor-Horányban vásárolt egy 667 négyzetméteres telken lévő 98 négyzetméteres házat. Ezzel a megtakarításait szinte le is nullázta, csak 2,25 milliója maradt.
  • Tokody Marcell Gergely jobbikos képviselő vett Budakeszin egy összesen 90 négyzetméteres házrészt, és túladott a X. kerületi lakásán és a délegyházai szántóján. Nincs már meg a 2014-ben vett Kia Shuma autója sem. Tokody egyébként külön kérte, hogy a hozzátartozói vagyonnyilatkozatait is hozzák nyilvánosságra, így megjelent a fővárosi honlapon a felesége és a lánya bevallása is: egyiküknek sincs semmije, leszámítva a gyerek nevén levő babakötvényt.
  • Az MSZP-s Szaniszló Sándor is gazdagabb lett egy ingatlannal. Mind a 4 lakását és a XI. kerületi gyümölcsöst is megtartotta, és melléjük eltartási szerződés alapján megszerzett még egy 58 négyzetméteres lakást az V. kerületben. Az eltartási szerződéssel pénzhez is jutott: 47 ezer amerikai dollárhoz, ami nagyjából 13,4 millió forintnak felel meg.

Új kocsik

  • A csepeli polgármester, Borbély Lénárd 2015-ben örökölt egy kocsit, így most már kettő Suzuki Swiftje van.
  • Gajda Péter, a kispesti polgármester lecserélte a 2008 óta meglévő Citroenjét, vett magának helyette egy Audi A3-at 2015-ben.
    gajda peter
    Fotó: Földi Imre
  • A fideszes Orbán Gyöngyinek is új autója van, a Suzuki helyett vett egy 2008-as évjáratú Renault Lagunát tavaly.

Fogyatkozások

  • A ferencvárosi polgármester, Bácskai János, úgy szedett össze egy nagyobb adósságot, hogy egyébként a vagyonában gyarapodás nem látszik: ugyanaz a négy ingatlana, ugyanaz a kocsija van, mint egy évvel ezelőtt, és a bevallása szerint a megtakarítása egy 5 millió forintos életbiztosításból áll. Megmaradt a már 2015-ben is meglévő, pénzintézettel szembeni 3,1 millió forint lízing tartozása, és megjelent mellette egy újabb jelentős tétel: 4 millió forint magánszemélyekkel szembeni tartozás.
  • A józsefvárosi polgármester, Kocsis Máté megvált mindkét járművétől, nincs már meg sem a 2014 áprilisában vett Ford Focusa, sem a 2007-ben vett motorja. Készpénzből viszont jóval többje van most, mint tavaly: 18,3 helyett már 26,6 millió forint.
  • A budavári polgármesternél, Nagy Gábor Tamásnál eltűnt az egyik ingatlan: tavaly feltüntette, hogy bérlőtárs egy, a saját kerületében lévő műemlék lakóházban található 158 négyzetméteres lakásban. Idén ez már nincs benne a vagyonnyilatkozatában. A megtakarítása 10 millió forinttal megnőtt, most már 15 milliót tart kincstárjegyben, miközben az adóssága is csökkent, 600 ezer forinttal.
  • Horváth Csabának nincs már meg a törökbálinti építési telke, az az 1240 négyzetméteres ingatlan, amit még 1994-ben vett. Megtakarításai viszont így 126,2 millió forintról 158,1 millió forintra nőttek, ez 31, 9 millió forint pluszt jelent.
  • Karsay Ferencnek, a XXII. kerület polgármesterének tavaly még 4 autója és 2 motorja volt, mostanra a készlet felétől megvált, 2 kocsit és 1 motort tartott meg. Eladta az Opel Corsáját, a Suzuki Swiftjét és a Yamaha motorját, megőrizte a régi Mercedesét, a VW Touranját és a Suzuki motorját. Értékpapírban elhelyezett megtakarításai jól állnak, most összesen kicsit több mint 20 millió forintot tesznek ki, tavaly még nagyjából 16 millió forint volt az értékük. Viszont összeszedett magának egy nagyobb, 9,1 milliós adósságot egy pénzintézet felé, pedig 2015-ben még senkinek nem tartozott.
  • Szentgyörgyvölgyi Péter, az V. kerületi polgármester vagyonnyilatkozatából eltűnt az az V. kerületi, 110 négyzetméteres, egykori önkormányzati lakás, amelynek a kedvezményes megvásárlása miatt magyarázkodásra kényszerült. Ezzel együtt pedig eltűnt a 18,4 milliós, lakásvásárlásából eredő tartozása az önkormányzat felé. Szentgyörgyvölgyi már 2014 végén jelezte, hogy fel akarja bontani a lakás megvételéről szóló szerződést.

Mindeközben Tarlós Istvánnál a dolgok maradtak a régiben, a főpolgármesternek egy 77 négyzetméteres lakása van a III. kerületben, az is csak felerészben az övé. Kocsija továbbra sincs. Megtakarításait állami értékpapírban és a felesésével közös bankszámlán tartja, most 1 millióval van többje, mint tavaly ilyenkor: összesen 14 millió forint. Még mindig törlesztik a feleségével közösen a lakáshitelt, 1,8 millió forint visszafizetése van még hátra.

Senki nem akar boltot nyitni a 4-es metró aluljáróiban

február 3., 09:04 Módosítva: 2016-02-03 19:59:44
51

A Népszabadság úgy értesült, hogy hiába írtak ki eddig két hasznosítási pályázatot a 4-es metró aluljáróiban lévő üzletekre, a helyiségek többsége még mindig üresen áll, ezért újra meghirdetik azokat.

Az előző tenderekkor összesen 11 üzlet talált bérlőre, de azóta többen felmondták a szerződést műszaki problémák, illetve a várt forgalom elmaradása miatt. A bérlemények kiadását nehezíti, hogy nem nyitható kocsma, zöldséges, pékség, pizzázó és gyrosos sem. Prémium kategóriás bor- és pezsgőbár viszont igen. Továbbá a helyiségeket a bérlőknek kell kialakítanuk, mivel azokból hiányzik a szaniter, a burkolat és minden más is.

A pályáztatással megbízott Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ (BFVK) Zrt. nemrégiben aktualizálta a bérleti díjak megállapítását célzó tanulmányát, eszerint az üzletek becsült jövedelemtermelő képessége jelentősen elmarad a várttól, így a bérleti díj összegének érdemi csökkentését javasolják. Az első körben még négyzetméterenként nettó 23 200–27 650 forintos havi díjért akarták kiadni.

Hétre ma várom a Tom Lantos sétányon

február 1., 13:20 Módosítva: 2016-02-01 16:08:17
13

Tom Lantosról, az egykori amerikai kongresszusi képviselőről nevezték el a XIII. kerületi Viza és Révész utca közötti sétányszakaszt, írja az MTI. Az ünnepségen részt vett Colleen Bell budapesti amerikai nagykövet, Tóth József, a kerület polgármestere és Simonyi András korábbi washingtoni nagykövet. Mindannyian hosszan méltatták Tom Lantost, még Joe Biden amerikai alelnök levelét is felolvasták. 

Tovább

Morognak az utasok, szopódó lett a fonódó villamos

február 1., 09:22 Módosítva: 2016-02-02 07:30:56
1222
Több mint tíz nap telt el a sokak által nagyon várt fonódó villamos elindulása óta. Az első napok sok utast hamar kijózanítottak, sok a morgás a késések, járatkihagyások, kényelmetlenségek miatt. Összegyűlt sok olvasói vélemény, kollégák élményei, ezért csütörtökön leteszteltük a két fő ágat.

A rakparti ág

9.52: Megkezdtem a tesztutat a Bem téren. A telefonos Futár-app szerint 3 percre volt az érkező 19-es, ami abban a pillanatban a Lukács fürdői megállóban dekkolt. „Megeszem a kalapomat, ha ideér 55-re” – gondoltam magamban. Nem is ért oda, csak 9.57-re, két perc késéssel, de ezen nem akadtam fenn. 

10.02: Az öreg Ganz csuklós bedöcögött a Clark Ádám térre, ahol a még készülő villamos-aluljáró miatt márciusig ketté van vágva a 19-es vonala. Ezt a pontot többen tették szóvá:

Gondoltam, fonódok egy hatalmasat, de a Lánchídnál szólt a sofőr, hogy eddig fonódtam. Aztán átsétáltam a híd alatt, de ott meg már csak a szar régi villamosok voltak, az egyik épp elment, a másik húsz perc múlva jött

– írta az egyik kolléga.

Átsétáltam én is a túloldalra (kerek 3 percig tartott a latyakos járdán), és azt láttam, hogy egy 41-es áll a megállóban, a 19-es mögötte várakozik a sorára. 

Tovább

Füstölni kezdett a metró a Kálvin téren

február 1., 08:49 Módosítva: 2016-02-01 10:53:39
40
Kiszállították az utasokat a 3-as metró egyik szerelvényéból a Kálvin téren, mert az egyik kocsi füstölni kezdett, jelentette tudósítónk.

A régi metrókocsikból álló szerelvény Újpest-központ felé tartott. Az utasoknak ki kellett szállniuk. A füstöt a peronon állva is érezni lehetett. Az eset miatt a közlekedést mindkét irányban leállították, az utasok nem maradhatnak a peronon.

A Kálvin térre két tűzoltóautó érkezett. A BKK a Facebook-oldalán azt közölte, hogy az M3-as metró helyett a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között pótlóbusz közlekedik egy meghibásodott jármű miatt.  

IMG 20160201 085651
Fotó: Olvasónk, Sz. Attila / Index

Vitézy beszólt Tarlósnak: Nem 1974-et írunk!

január 31., 16:36 Módosítva: 2016-02-01 11:32:20
547

Nem 1974-et írunk, még ha az akkor fiatal mérnökök némelyikének nosztalgiája oda is próbálja most a várost és a közlekedéspolitikát visszarepíteni

- így indítja Vitézy Dávid azt a hosszú Tarlós-ostorozást, amit a Facebook-oldalára tett ki, és amiben leírja, miért volt hiba darabokra szedni a BKK-t.

Tovább

Darabokra szedik a BKK-t

január 31., 07:35 Módosítva: 2016-02-01 14:50:44
1441
Ahogy azt Tarlós István főpolgármester előrevetítette, szétszedik a "hatáskörén túlterjeszkedő" BKK-t. A közúti ágazat és a tömegközlekedés teljesen szétválnak, a BKK-nak a tömegközlekedés megrendelése és a taxik ellenőrzése marad. Kezdődhet az autóslobbi aranykora.

A fővárosi közgyűlés 2016. január 27-ei döntése alapján 2016. április 1-jétől az új feladatellátási modell szerint működünk tovább, áll a BKK birtokunkba került belső tájékoztató levelében. Ez azt jelenti, hogy megváltozik a teherforgalmi és a parkolási közszolgáltatásokkal, valamint a személytaxi-szolgáltatással kapcsolatos feladatok struktúrája. 

Április 1-jétől a BKK-nál csak az általános közútkezelői stratégiai feladatok (stratégiai tervek, kiemelt fejlesztések, programok koordinálása, információk közzététele) maradnak. A közutak üzemeltetési, fenntartási és felújítási feladatait, és a közútkezelői igazgatási, ellenőrzési, vizsgálati feladatokat átveszi a Budapest Közút Zrt.

A Közterület-felügyeletből alakult FÖRI (Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság) áprilistól a súlykorlátozott behajtási forgalom ellenőrzését, közúti forgalomszervezést veszi át a BKK-tól, és baleseti helyszínelés is odatartozik majd.

Tovább

Morzsolóvá válhat a Széll Kálmán téri fecskefal

január 30., 07:43 Módosítva: 2016-01-31 07:54:42
1037

A Széll Kálmán téren csapdába tévedt egy nő, és rettentően megijedt. Így írta le az esetet a járókelő.hu-n:

"Ma reggel kis híján kivégzett a Combino harmadmagammal együtt. A 17-es villamosról szálltam le, és a metró felé mentem, az építési terület mellett. Elmentem az építési terület mellett, egy kis szűk járdán balra fordulva. Minden rettentő gyorsan történt. Semmi csörgés és kolompolás, jött a síneken felénk. Azon a helyen épp kanyarodnak a sínek, és éppen, tizedmásodperceken múlt, hogy a sráccal együtt a betonfalnak háttal, nekilapulva elmenjen mellettünk a villamos. Komolyan mondom, hogy köztem (az arcom) és a villamos között nem volt tíz centi, a srác dzsekijét pedig szerintem súrolta is a villamos (ott volt valami ék alakú rész a betonfalból, ő előrébb állt). Szerintem sikítottam is, borzalmas élmény volt, ahogy a Combino végighaladt mellettünk úgy, hogy kanyarodott, és az oldalát felém közeledve látni elbúcsúztam az életemtől. De centiken, millimétereken múlt, hogy végül elment mellettünk mintha mi sem történt volna."

A lány elismerte, hogy hibázott, mert rossz helyen ment, de szerinte semmi sem figyelmeztet a veszélyre, ezért rengetegen kerülhetnek ebbe az ijesztő helyzetbe.

Lapunk kivonult a helyszínre, és azt tapasztalta, hogy valóban sokan keverednek be a "morzsolóba":

A járókelő.hu megkereste az ügyben a BKK-t. A cég válasza szerint nincs kijelölt útvonal a fecskefal és a 4-es, 6-os villamosok sínpályája között. A BKK által kihelyezett tájékoztatók szerint a gyalogosoknak a járdán kell haladniuk a Széna tér irányában található gyalogátkelőhely felé, majd ott átkelve megközelíteni a megállókat. A panaszt író hölgy is azért kerülhetett a villamos és a fal közé, mert nem a kijelölt útvonalon haladt. 

Tovább

A mosoly többet ér, mint a karatetudás

január 29., 18:17 Módosítva: 2016-01-31 00:49:38
639
Ha meg akarja tudni, mi a hosszú ellenőr-pályafutás titka, mi a leggyakoribb mondat, amivel az ellenőr találkozik, mit mond az ellenőr a fiának, ha elkapják bliccelés közben, vagy hogy be lehet-e cserélni a jegyet puszira, olvassa el interjúnkat Erzsikével, a sztárellenőrrel, aki megnyerte a BKK Év Ellenőre-szavazását.

Mikor kezdte a szakmát?

1983-ban, több mint harminc éve. Előtte varrónő voltam, női szabó, de felkerültem Budapestre. Olvastam az újságban a hirdetést, bejöttem, jelentkeztem, felvettek.

Direkt ellenőr szeretett volna lenni, vagy jobb híján alakult így?

Jobb híján.

Sokan úgy tarják, hogy ez az egyik legkellemetlenebb szakma. Mennyire érzi így?

Igen, nem egy népszerű szakma. Azoknak főleg nem, akik nem vettek jegyet, és meglátnak.

Tovább

2400 négyzetméternyi kőburkolatot bontanak a Délinél

január 28., 16:16 Módosítva: 2016-01-29 08:15:38
15

Lebontják a Déli pályaudvar egyik épületének kőburkolatát. A munkálat a vasúti forgalmat nem érinti, írja a MÁV Zrt. nyomán az MTI.

A közlemény szerint a pályaudvar vasútüzemi és irodai funkciót ellátó ötemeletes épületszárnyának 2400 négyzetméternyi kőburkolata több szakértői vélemény szerint is balesetveszélyessé válhat a gyalogosokra, ezért várhatóan két hónap alatt lebontják. 

Tovább

Budapesten feloldották a szmogriadó tájékoztatási fokozatát

január 28., 06:25 Módosítva: 2016-01-28 08:55:46
3

Tarlós István főpolgármester elrendelte Budapesten a szmogriadó tájékoztatási fokozatának feloldását, miután szerdán a szálló por szintje már egy fővárosi mérőponton sem haladta meg a tájékoztatási küszöbértéket - közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

Tarlós István még hétfő hajnalban rendelte el a levegő magas szállópor-tartalma miatt Budapesten a szmogriadó tájékoztatási fokozatát. A szerdai mérési eredmények alapján azonban már nem indokolt a szmogriadó enyhébb fokozatának fenntartása: a szálló por szintje egy fővárosi mérőponton sem haladta meg a tájékoztatási küszöbértéket, öt esetben a tájékoztatási küszöbérték és az egészségügyi határérték között volt, hat mérőponton pedig az egészségügyi határértéket sem érte el. Az Országos Meteorológiai Szolgálat csütörtöki előrejelzése szerint ráadásul a köd által biztosított lassú kimosódás miatt a levegő minősége ismételten kissé tovább javulhat. 

Beugrottak a metró elé, lezártak 4 állomást

január 25., 19:22 Módosítva: 2016-01-26 00:01:52
206

Utasbaleset miatt este 18 óra 47 perctől lezárták a 3-as metró négy állomását, a Deák tér és a Nagyvárad tér között metrópótló buszok közlekednek a hatósági vizsgálat befejezéséig, tudtuk meg a BKV fődiszpécserétől.

Frissítés: 20 órától ismét teljes vonalon közlekedik a metró.

Lapunk úgy értesült, hogy valaki beugrott a metró elé, de nagyjából sértetlenül ki is mászott végül két kocsi között.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője lapunknak elmondta, gyakran előfordul, hogy az öngyilkosjelölt életét megmenti a két metrósín között húzódó, úgynevezett életmentő árok. Ilyenkor a metró elé ugró ember ösztönösen összehúzza magát, és ha szerencséje van, átmegy felette a szerelvény, és ki tud mászni két kocsi között.

Azzal kapcsolatban, hogy mostanában gyakoribb az ilyen jellegű baleset, Bíró hozzátette, hogy több évtizedes metrós tapasztalata szerint az öngyilkossági esetek mindig egyfajta hullámban követik egymást.

Tovább

Elküld majdnem száz buszost a BKV

január 25., 16:31 Módosítva: 2016-01-26 08:43:52
26
96 buszos karbantartót elbocsát a BKV.

Az utóbbi években bevezetett buszüzemeltetési modell azzal járt, hogy a szolgáltatás egy részét a BKK, mint megrendelő kiszervezte. A kiszervezés következtében a BKV autóbusz üzletága a teljesítményének mintegy harmadát elveszítette, így a feladatai átstrukturálására kényszerül, áll a BKV közleményében. 

A BKV szerint a létszám-racionalizálás miatt elkerülhetetlenné vált a csoportos létszámcsökkentés. Ez várhatóan 96 főt érint, jellemzően az Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság járműkarbantartás területén. A társaságnál 2016-ban további költségracionalizálások várhatók.

Tarlós István múlt pénteken 150-200 fős létszámcsökkentést jelentett be a BKV-nál, valamint említette, hogy eladhatják az óbudai garázst is.

Egy hónapig rövidített útvonalon jár a H5-ös HÉV

január 24., 10:06 Módosítva: 2016-01-25 09:46:18
14

Február 22-én, hétfőn az utolsó járat indulásáig a H5-ös HÉV helyett pótlóbusz, a 109-es autóbusz, illetve a Budai fonódó villamoshálózat részeként közlekedő 19-es villamos szállítja az utasokat a Batthyány tér és a Margit híd, budai hídfő között, mert a Bem rakparti HÉV-alagútban teljes ágyazatcserét végeznek, írja Facebook-oldalán a BKK.

Azt írják, a munka ütemezésénél arra figyeltek, hogy ne a Budai fonódó villamoshálózat forgalomkorlátozásaival egyidejűleg induljon el a H5-ös HÉV alagútjának rekonstrukciója.

A pótlóbuszok közlekedésének részletes rendjéről a BKK oldalán olvashat bővebben.

A mérnökök nem akarják a Déli megszüntetését

január 22., 16:35 Módosítva: 2016-01-23 16:12:10
2389

A Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozata szerint veszélyeket rejt magában a Déli pályaudvar tervezett megszüntetése.

A szervezet állásfoglalása szerint a pályaudvar alig pótolható szerepet tölt be a főváros nyugati, dél-nyugati elővárosi forgalmában, egyben bonyolítja a balatoni vasútforgalom nagy részét. Már többször felmerült a pályaudvar átalakításának, megszüntetésének gondolata, legutóbb 2001-ben készítettek róla átfogó vizsgálatot.

A tanulmányok arra jutottak azonban, hogy a Déli megszüntetése több okból is rossz ötlet. Feladatköre például a fővárosi vasúthálózatban nem, vagy csak nagy költségigénnyel pótolható. Az utóbbi évek közlekedésfejlesztési elképzelései, az S-Bahn, a dugódíj bevezetése különösen indokolja, hogy a legnagyobb forgalmi terhelést fogadó délnyugati városrész vasúti kapacitása ne csökkenjen, hanem inkább növekedjen.

Az elkészült tanulmányok azt mutatták, hogy a pályaudvar által elfoglalt értékes bel-budai területeket hatékonyabban tudják fejleszteni, ha a vasúti forgalom megmarad. Mindezek miatt a kamara közlekedési tagozata nem ért egyet a pályaudvar megszüntetésével. Támogatják viszont a Déli felesleges területeinek felhasználását, akár ingatlanfejlesztésre, akár P+R parkoló építésére, de csak a vasút mellé- alá- vagy fölé-építésével.

Tovább

Tarlós: A parizert se kapjuk ingyen

január 22., 13:08 Módosítva: 2016-01-22 23:47:46
929
Tarlós István főpolgármester megtartotta szokásos kétheti sajtótájékoztatóját, amin a 65 éven felettiek BKV-díjmentességének esetleges megszűnésétől kezdve az Uber-taxi ellentéten át a Habony Árpáddal folytatott beszélgetésig mindenről beszámolt.
  • 1. BKV-tarifák: 

A parizert sem kapjuk ingyen, 

mondta Tarlós a 65 éven felüliek ingyenutazásáról, aminek megszüntetéséről szerinte el kell gondolkodni. A hat év alattiak és a fogyatékkal élők díjmentességéhez nem nyúlna hozzá. A díjkedvezményeket viszont szintén áttekintené a főpolgármester.

Marad az ingyenutazás

Délután közleményben reagált a kormány Tarlós István felvetésére. A Kormányzati Tájékoztatási Központ azt közölte: a 65 év felettiek ingyenes utazásának biztosítását törvény szabályozza, és a kormánynak nincs szándékában a jogszabály módosításának kezdeményezése. (MTI)

Tarlós lapunknak azt mondta: nem racionális, hogy épp a BKV díjmentes, az alapvető élelmiszer vagy a villany sokkal fontosabb az időseknek, mint az utazgatás. Hozzátette: örül, hogy elhangzott, hogy az ingyenutazást törvény biztosítja, mert akkor az államnak ki is kell fizetni a BKV ebből származó 9,7 milliárd forintját, évente ugyanis ennyivel kevesebbet ad a törvény betartására.

Péntek este a Nemzetgazdasági Minisztérium újabb közleményt adott ki az ügyben, ebben azt írják, hogy a kormány, ahogyan eddig is, úgy a jövőben is biztosítja nemcsak a 65 éven felüliek, hanem a kedvezményes utazásra jogosultak teljes körének ingyenes utazását a tömegközlekedésben, és az ehhez szükséges 21 milliárd forintot - a tavalyi évhez hasonlóan - az idei évi költségvetésben is rögzítette. Banai Péter, a tárca államháztartásért felelős államtitkár azt mondta, ezt az összeget fogyasztói árkiegészítésként az állam közvetlenül a fővárosnak utalja. A közlemény úgy fogalmaz: "Az államtitkár nyilatkozata pontosította a főpolgármester mai állítását, miszerint fogyasztói árkiegészítésként a főváros 9 milliárd forintot kap az államtól."

  • 2. Agglomerációs közlekedés átadása:

Az javasolja a főváros, hogy a buszok közlekedését továbbra is a BKK bonyolítsa, az üzemeltető Volánbusznak viszont fizesse ki az állam a szolgáltatási díjat. HÉV-ek: Nemcsak az üzemeltetés drága, hanem 60-100 milliárd forintot felújítási igény is jelentkezik. Az átadásról meg kell születni a megegyezésnek a februári közgyűlésig. Tarlós azt ígéri, hogy az utazóközönség nem fog semmit érezni az egészből, mert a főváros térítés ellenében, de biztosítani fogja a szolgáltatást. 

  • 3. BKK, BKV:

A BKK-nál jelentős létszámleépítés lesz, a BKV-tól 150-200 fő repülhet, az óbudai garázst pedig eladhatják.

A 2010-ben kötött érvényes szerződésnek a főváros eleget tesz,

Budapest egy huncut fillérrel nem tartozik a MÁV-nak. 

Az állam viszont az agglomerációs közlekedés elmaradt finanszírozása miatt 12 milliárd forinttal tartozik a fővárosnak, ezért azt továbbra is kéri Budapest.

  • 5. Uber-taxi ellentét:

A főváros az adófizető taxisok mellett áll, mert ők elfogadták a szabályokat, fizetnek adót, az Uber meg nem. Ezt a problémát az Uberrel törvényi, majd abból következően rendeletmódosítással rendezni kell, de az Uber betiltására a fővárosnak se kompetenciája, sem lehetősége.

  • 6. Rezsidémon:

Tarlós politikailag támogatja a rezsicsökkentést, de hozzátette, hogy az, valamint a különböző szabályzók körüli változtatások, például a díjbeszedés 2010 óta 54 mrd veszteséget okozott a fővárosi közműcégeknek.

  • 7. Habony:

Habony Árpáddal habonyi minőségben beszélgetett az agglomerációs járatok kérdéséről:

Bejött a házba, beszélgettünk, oszt jónapot.

  • 8. Árvízvédelem:

A csillaghegyi öblözet árvízvédelmének kiépítésére 2016 májusban indul el a kivitelezési tender, novemberben a munka, 18-24 hónap alatt befejezik.

D MTZ20160122010
Fotó: Máthé Zoltán
  • 9. Ráncok (kis személyes):

Mindig úgy akart kinézni, mint Brian Jones, irigyelte a ráncredőit, és felhozta az RTL Klubnak, hogy az egyik kampányban közölt képen lelopták a ráncait.

Nem járt a 3-as metró a Nagyvárad térig

január 21., 16:24 Módosítva: 2016-01-21 21:46:36
152

A tűzoltók és a katasztrófavédelem kivonult a Népliget metróállomáshoz, ahol egy ember a két szerelvény közé került, írja a katasztrófavédelem.

Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője azt mondta, a metró elgázolt egy 20-30 év körüli férfit, akit gerincágyra helyeztek, és átadtak a mentőknek.

A 3-as metró helyett Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között pótlóbuszok jártak baleset miatt, de 17 óra 21 perckor újraindult a forgalom, írta Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ. Olvasóink szerint van olyan szerelvény, ami két megálló között rekedt időlegesen.

Tovább

Olyan rendkívüli lett a közgyűlés, hogy meg se tartották

január 21., 09:26 Módosítva: 2016-01-21 13:35:56
65

Rendkívüli közgyűlést hívott össze Tarlós István főpolgármester ellenzéki kezdeményezésre, hogy áttekintsék a tömegközlekedés finanszírozás körül kialakult helyzetet, a többi között például a HÉV-ek államosítási tervét.

Csakhogy összesen tíz (ellenzéki) képviselő jelent meg a színen, ezért a főpolgármester határozatképtelenség miatt meg se nyitotta az ülést. Január 27-én, a következő rendes ülésen találkozunk, mondta Tarlós, és eltávozott.

Csárdi Antal, az LMP képviselője rögtönzött tájékoztatón kijelentette: a fideszes képviselőket nem érdekli Budapest sorsa, csak a pártjuk. Véleménye szerint a fővárosnak ki kellene perelni azt a 25-40 milliárd forint támogatást, amit a kormány az elmúlt két évben nem adott át, pedig szerződés kötelezi rá.

Gy. Németh Erzsébet, a DK képviselője a teremben elmondta: érthetetlennek tartja, hogy ha a HÉV-ek átvételére van pénz, akkor a BKV finanszírozására miért nem tud adni a kormány.

Miért van feltűnően kevés új villamos a fonódón?

január 20., 07:03 Módosítva: 2016-01-20 22:20:49
183

A BKK folyamatosan kiemelte a fonódó villamos kommunikációjában, hogy a három új, meghosszabbodott budai vonalon (17-es, 19-es, 41-es) új CAF villamosok fognak járni. Ehhez képest csalódott lehet az itt közlekedő utas, ugyanis az új villamosokból csak elvétve lát néhányat. Ennek két oka van.

  1. Még nem jött meg az összes jármű.
  2. Még nincs kész a CAF-os kocsiszín Budán.

Mint a BKK-tól megtudtuk, a fonódó villamoshálózaton a reggeli csúcsidőben 98 villamos közlekedik egy időben. A 41 darab Ganz „ipari csuklós” és az 50 darab kétkocsis Tatra villamos mellett a 17-es villamos vonalán öt CAF, a 19-es villamos északi ágán pedig két CAF villamos közlekedik munkanapokon. Az itt közlekedő járműveknek tehát mindössze 7 százaléka új. Az arány a jövőben, a tíz opciós jármű forgalomba állását követően mindkét vonalon növekszik majd.

Szeptember óta ugyan folyamatosan érkeznek Spanyolországból az új CAF villamosok, de még nem érkezett meg az összes. A megérkezettekből is sok a pesti 3-as vonalon jár. A budai fonódó vonalon egyelőre nehézkes CAF villamosok tárolása, mert míg a ferencvárosi Száva utcai kocsiszín alkalmas már erre, a budafoki még nem. Ez utóbbi átalakításának most fogtak csak hozzá.

Tovább

Megnyitották a Pillangó utcai P+R parkolót

január 19., 12:24 Módosítva: 2016-01-19 17:28:20
23

Megnyitották a felújított Pillangó utcai P+R parkolót a fővárosban - közölte a Budapesti Közlekedési Központ kedden az MTI-vel.

Azt írták, hogy az újjáépítés során az eddig burkolatlan felület szilárd térkő- és aszfaltburkolatot kapott, valamint a parkoló kapacitását is jelentősen bővítették. A korábbi 53 helyett 121 parkolóhelyet alakítottak ki.

Pillangopr
Fotó: Nyitrai Dávid / BKK - Budapesti Közlekedési Központ

40 fedett kerékpártárolót is létesítettek, így nagy mértékben nőtt azoknak a várakozóhelyeknek a száma, amelyekről közvetlenül el lehet érni a belvárosba tartó 2-es metrót. A parkoló őrzött fizetőparkolóként működik tovább - olvasható a közleményben.

Több kerületben leállt a kötöttpályás közlekedés éjjel

január 16., 23:07 Módosítva: 2016-01-17 12:42:49
282

Füstölést tapasztaltak a BKV budapesti székházában, az Akácfa utcában - közölte a katasztrófavédelem. A tűz pontos helye az egyik gépszobában volt. Az oltóberendezés szerencsére azonnal működésbe lépett, de az eset miatt a VI., VII. és VIII. kerületben valamennyi kötött pályás járat közlekedése állt körülbelül este háromnegyed tizenegy és fél tizenkettő között.

A BKK közleménye szerint háromnál több kerületben volt probléma. Azt írták, tűzoltósági intézkedés miatt pótlóbusz járt:

- az M1-es metró helyett az Oktogon és a Deák Ferenc tér között,

- a 4-es és a 6-os villamos teljes vonalán,

- a 17-es villamos vonalán a Kavics utca és a Széll Kálmán tér M között,

- a 47-es és a 49-es villamos helyett a Szent Gellért tér M és a Deák Ferenc tér M között,

- a 83-as trolibusz teljes vonalán.

Frissítés: A 4-6-os villamos forgalmát csak hajnali 3 órára sikerült visszaállítani, addig pótlóbuszok szállították az utasokat több szakaszon. A BKK a Facebook-oldalán hajnalban azt közölte, hogy vasárnap reggel az összes járat menetrendszerűen közlekedik.

Úgy tudjuk, az Akácfa utcai központban található a BKV egyik áramelosztója, ezért ezek a járatok nem kaptak áramot. A Lánglovagok szerint a székházban 2001-ben is tűz pusztított, akkor a telefonközpontban csaptak fel a lángok.

Ahogy arról beszámoltunk, a BKK szombaton indította el Budán a fonódó villamosnak nevezett új rendszert, ami több új villamosvonalat, és teljesen átszervezett tömegközlekedést jelent. Itt olvashat pontos részleteket a változásokról. 

Zsebtérképet elő, elindult a fonódó villamos

január 16., 07:57 Módosítva: 2016-01-17 09:06:30
673
Szombat hajnalban elindult Budán a fonódó villamosnak nevezett új rendszer, ami több új villamosvonalat, és teljesen átszervezett tömegközlekedést is jelent. Ezért a BKK arra kéri az utasokat, hogy ne megszokásból közlekedjenek, mielőtt útnak indulnak, ismerkedjenek meg az új hálózattal. Ehhez most mi is segítséget nyújtunk, valamint megpróbáljuk megnézni, ki jár jól, és ki kevésbé a fonódóval.

Új pályák:

Az új, fonódó hálózatnak két új eleme van: pótoltak két olyan, eddig hiányzó kis szakaszt, amin a Bécsi úton közlekedő 17-es villamos be tud kapcsolódni a nagy budai hálózatba. Az egyik a Batthyány tér és a Margit híd közötti, mintegy másfél kilométeres átkötés, amin áthaladva, a Gellért téren keresztül a villamosok a Bécsi útról most már egészen Kelenföldig és Kamaraerdőig közlekedhetnek. A másik pedig a Török utcánál, ahol a 17-es villamos pályája rá tud kanyarodni a 4-6-os vágányaira, hogy azokkal egy ideig párhuzamosan haladva kiérjen a Széll Kálmán térre, majd onnan Budafok-Albertfalva felé vegye az útját az Alkotás úton.

Tovább

Habony közvetített Orbán és Tarlós között

január 14., 15:44 Módosítva: 2016-01-15 07:35:55
923

Örülök neki, hogy Orbán Viktor így alakította a dolgokat

– kommentálta lapunk kérdésére Tarlós István azt a Kormányinfón elhangzott bejelentést, hogy átveszi a kormány az agglomerációs közlekedéssel járó terheket a Volán és a MÁV segítségével. A főpolgármester szerint megvan a megegyezés, a részleteket Seszták Miklós fejlesztési miniszterrel hamarosan megtárgyalják.

Lapunk értesülését, miszerint Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó közvetített az ügyben, Tarlós István nem cáfolta. Közölte, hogy Habony valóban pozitív, jószolgálati szerepet töltött be, amit köszön neki. Tarlós szerint a felek megfeszültek a vitában, és bár nem akart háborút, de nem engedett volna.

A mai az első eset, amikor egy fontos fideszes politikus elismeri, hogy az átláthatatlan jövedelmi viszonyai ellenére extravagáns életmódjával és pénzköltési szokásaival eddig is nagy feltűnést keltő Habony Árpád operatív politikai szerepet kapott. Áprilisban például Orbán Viktor az Index kérdésére a sajtó által keltett "feszkónak" nevezte a Habony politikai szerepére vonatkozó állításokat, melyekkel nem tud mit kezdeni. 

Mint arról beszámoltunk, Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón bejelentette, hogy megegyezés született. A megegyezés lényege abban áll, hogy a kormány elfogadja Tarlós István észrevételét, ami szerint csak azt kell a fővárosnak finanszíroznia, ami a feladata. Az illetékes minisztereknek a jövő szerdán tájékoztatniuk kell a kormányt, hogy az agglomerációs közlekedés mennyibe fog kerülni. Lázár szerint sértettség nincs, a kormánytól nem kell megvédeni Budapestet, a kormány Budapest legnagyobb támogatója és legnagyobb fejlesztője.

Lázár a kormányinfón nem adott éles választ Tarlósnak arra a  tegnapi interjúnkban megjelent mondatára , miszerint szégyellheti magát, aki így bánik a szövetségesével. Lázár arról beszélt válaszul, hogy Tarlós harcosan szokta védeni a fővárost, és azt mondta: nem érzékeli azt, hogy bármelyik kormánytag vagy fideszes politikus üzengetett volna az ügyben.