Zéno
2 °C
9 °C

Ilyen lesz a múzeumi negyed a Városligetben

december 19., 16:24

Lezárult a Városligetbe tervezett múzeumi épületekre kiírt nyílt nemzetközi tervpályázat. Az ötszáz anonim pályamű közül a nemzetközi zsűri döntése alapján a Néprajzi Múzeum a francia Vallet de Martinis DIID Architectes, a Magyar Zene Háza a japán Sou Fujimoto Architects, míg a FotóMúzeum Budapest és a Magyar Építészeti Múzeum a magyar Középülettervező Zrt. tervei alapján épülhet meg 2018-ra, írja az MTI.

Az Új Nemzeti Galéria - Ludwig Múzeum épületére beérkezett 80 pályamű között a bíráló bizottság nem talált olyan pályázatot, amit az értékelési kritériumok összessége alapján megvalósításra alkalmasnak ítélt volna, ezért arra új, meghívásos tervpályázatot írtak ki, ez 2015 áprilisában zárul le.

A Néprajzi Múzeum, a Magyar Építészeti Múzeum, valamint a FotóMúzeum Budapest (a mostani Magyar Fotográfiai Múzeum) az Ötvenhatosok terén, a Magyar Zene Háza a lebontásra kerülő volt Hungexpo-irodák területén, míg az Új Nemzeti Galéria - Ludwig Múzeum a Petőfi Csarnok helyén áll majd.

Tovább

Évekig tarthat a 3-as metró felújítása

december 19., 06:48

Május végére lehet meg az M3-as metrókocsik felújításához szükséges pénz, a kivitelezővel pedig várhatóan 2015 első félévében köthet szerződést a BKV, írja az MTI a Napi Gazdaságra hivatkozva. „A főváros szándékai szerint jövő május végéig zárulhat le az az eljárás, amelynek keretében előteremtenék a metrókocsik felújításához szükséges forrásokat” – tájékoztatta a lapot az önkormányzat, közölve azt is: a hitelfelvétel előkészítése megkezdődött, a beszerzés részletein dolgoznak.

Tovább

Rosszul lett a BKV-busz sofőrje, két villanyoszlop kidőlt

december 18., 18:25

Rosszul lett egy menetrend szerint közlekedő busz vezetője csütörtök este Budapesten, a Szent Orbán téren, emiatt a jármű villanyoszlopnak ütközött - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere az MTI-t. A baleset miatt a 112-es és 212-es busz terelt útvonalon közlekedik - mondta.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság azt közölte MTI-vel, hogy az ütközés következtében két villanyoszlop kidőlt. Az első információk szerint a buszon utazók közül senki nem sérült meg, a jármű vezetőjét a mentők kórházba viszik.

A rendőrség a helyszínelés és műszaki mentés idejére a az érintett útszakaszt lezárta, a forgalmat a Stromfeld Aurél útra és a Nárcisz utcára tereli.

Az autóbuszok mindkét irányban az Istenhegyi út-Németvölgyi út útvonalon tesznek kerülőt, nem érintik a Szent Orbán tér megállót, ezen kívül a 102-es busz a Németvölgyi út és a Nárcisz utca megállót, a 212-es busz pedig a Galántai utca megállót sem. A BKK az arra utazók türelmét kéri.

Tavasztól robotpilóta vezetheti a 4-es metrót

december 17., 14:22

Három hónap múlva lejár a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélye, a metróvonal addigra várhatóan megkapja a végleges hatósági engedélyt. Ezt követően a BKV a tervek szerint leveszi a metróvezetőket a szerelvényekről. A szakszervezet aggódik a hatvan ember munkája miatt.

A BKV vezetéséhez fordult a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KDSZ), mert áprilistól várhatóan hatvan metróvezető állása kerül veszélybe a 4-es metró automatizálása miatt. Gulyás Attila, a KDSZ elnöke elmondta: azt szeretnék elérni, hogy senki se kerüljön utcára. Ezért egyeztetést kezdeményeztek, hogy az érintett metróvezetőket a BKV foglalkoztassa tovább a többi vonalon vagy a forgalmi ügyeleteken.

Tovább

Mi lesz veled, 3-as metró?

december 13., 08:35
Azzal, hogy kiderült: nem szerepel a Brüsszelbe küldendő projektlistán a 3-as metró felújítása a 2020-ig tervezett közlekedési fejlesztések között, újra előtérbe került a kérdés, honnan lesz a rekonstrukcióra 160 milliárd forint? Arról már korábban lehetett tudni, hogy a miniszterelnökség nem kívánta az uniós támogatású projektek listáján látni a 3-as metrót, de ez az akarat a november 28-i Magyar Közlönyben szereplő kormányhatározatban vált véglegessé.

Amit biztosan lehet tudni:

  • A főváros kiírta a tendert a 3-as metró szerelvényeinek a felújítására. A részvételi ajánlatokat december 23-ig lehet beadni.
  • A szerelvények felújítására becslés szerint 60 milliárd forint kell. Erre most még nincs pénz, a főváros hitelből tervezi megszerezni, amire kormánygaranciát kap. Kis kérdőjel.
  • A 3-as metró felújításának a tervezését szeptemberben megkezdte a Főmterv. A tervezés 2015 végéig tart, és 1,85 milliárd forintba kerül.
  • A vonal infrastruktúrájának a felújítása 2016-ban kezdődne, és előzetes becslés szerint 100 milliárd forintba kerül. A főváros szerette volna, ha uniós forrást kap rá, de a projekt nem került rá a kormánylistára. Azt egyelőre nem tudni, honnan lesz rá forrás, ha lesz. Nagy kérdőjel.
Tovább

Szalóczy Pál a bűnmegelőzés hangja lett

december 12., 22:45

Megjelent a rendőrség újabb bűnmegelőzési videója, amiben a Budapest III. kerületi kapitánysága akarja felhívni a figyelmet a közelgő ünnepek során ránk leselkedő veszélyekre. Íme a BRFK Bűnmegelőzési Médiatár Projekt első videója: A rablás. 

Tovább

Fizetős M0-ás: Tarlós összehívta a polgármestereket

december 12., 15:46

A Főpolgármesteri Hivatal legfrissebb sajtóközleménye szerint Tarlós István főpolgármester hétfő délutánra összehívta Budapest 23 kerületének polgármestereit az M0-s körgyűrű fizetőssé tétele ügyében. Korábban a Demokratikus Koalíció azt kérte Tarlóstól, hogy azonnal hívja össze a közgyűlést.

Úgy tűnik, hogy Tarlós Istvánnal nem konzultált a kormány előzetesen a tervről, ugyanis a Moszkvában hivatalos úton lévő főpolgármester csütörtökön még nem tudott véleményt alkotni. Mint az Indexnek elmondta, "még tájékozódnia kell a kérdésben, hogy kifejthesse álláspontját".

Mint az csütörtökön megírtuk, több fideszes vezetésű kerület polgármestere is kritizálta a kormány ötletét, ami szerint januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége. Köztük volt Bús Balázs óbudai polgármester, aki szerint elfogadhatatlan az ötlet, mert a Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult, éppen a híd átadása után.

Wintermantel Zsolt, Újpest kormánypárti polgármestere is megdöbbent. A BKK vezérigazgatójához fordult, hogy modellezzék le az intézkedés várható hatásait. Pokorni Zoltán hegyvidéki polgármester pedig megkereste a javaslatot kidolgozó minisztérium államtitkárát, hogy üljenek le tárgyalni.

Tovább

Budapest vasutat kap, metrófelújítást nem

december 10., 16:16
Bár a kormány finanszírozta az 1-es és 3-as metró felújításának, a 2-es metró fejlesztésének előkészítését, sutba kerültek az uniós támogatási listán. Tömegközlekedési projektek helyett vasútfejlesztés lesz 2020-ig.

A fővárosi közlekedési stratégiát tartalmazó nyári Balázs Mór-tervben számos tömegközlekedési fejlesztést dolgozott ki a BKK a legújabb uniós követelmények alapján, több előkészítést pont a kormány finanszírozott uniós forrásból. A legfontosabbakat benyújtották a kormánynak, mint uniós támogatásra várókat. Ilyenek voltak:

Ezeket pont azért készítették elő, hogy a következő ciklus uniós forrásainak megnyílása után gyorsan, egy-két éven belül el lehessen indítani őket. Ezek közül azonban egy sem szerepel azon a november végén hivatalossá vált projektlistán, ami meghatározza a következő hét év fejlesztéseit. Bár a kormány finanszírozta korábban a kisföldalatti vagy a 3-as metró felújításának, illetve a Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének az előkészítését, ezek mégis kiestek a kosárból.

Tovább

Tarlós a Moszkva tér átnevezése miatt kirobbant konfliktus rendezése miatt megy Moszkvába

december 6., 08:36

A főpolgármester a Népszabadságnak arra a kérdésére, hogy miért megy jövő héten Moszkvába, azt felelte, hogy az utazás célja a Moszkva tér három évvel ezelőtti átnevezésekor kirobbant konfliktus rendezése, a kapcsolatok bővítése.

Az útra elkíséri Szeneczey Balázs fejlesztésekért felelős helyettese, egy tanácsadó és a felesége, akinek útiköltségét már előre befizették a városkasszába. A delegáció egy városfejlesztési konferencián is részt vesz. A IV. Moszkvai Urbanisztikai Fórum jövő szerdán kezdődik és vasárnap ér véget. A nemzetközi rendezvényt a Kreml szomszédságában lévő Manyezs nevű kiállítási és konferenciaközpontban tartják.

Tarlós közölte,

nem tárgyalok a 3-as metróról senkivel sem, amíg a kocsibeszerzésekre kiírt pályázat le nem zárul.

Vasárnaptól változnak a lezárások a Budaörsi úton

december 5., 14:38

A Budaörsi úti új közúti csomópontjának építése miatt változik a forgalmi rend a városból kifelé vezető oldalon - olvasható a BKK oldalán.

Csatornaépítés kezdődik a Sasadi út és a Budaörsi út csomópontjában, ezért február 15-éig lezárják a Bozókvár utcától a Sasadi úti kereszteződésig a városhatár irányú két szélső forgalmi sávot. Egy csomó busz megállóhelye átköltözik, erről itt talál bővebb információkat. A Budaörsi útról a Sasadi útra nem lehet majd jobbra bekanyarodni, a Sasadi utat pedig a Bakony utcától a Budaörsi útig, a városhatár irányába egyirányúsítják.

Az új forgalmi renddel a Budaörsi út kifelé haladó útpályáján a közúti sávok kiosztása nem változik, ugyanakkor a Rahó utcából és a Pannonhalmi utcából már sávváltással elérhető lesz az autópálya kivezető útja. A Budaörsi úton befelé haladóknak az új építési ütem nem okoz változást.

Megnyerte a főváros a Bálna-pert

december 5., 13:33

Jogerősen megnyerte a fővárosi önkormányzat azt a pert, amelyben a Bálna (korábban CET) kulturális központ épületének generálkivitelezője, a WHB Építő Kft. követelt a Városházától 658 500 eurót (202 millió forintot) - közölte a Főpolgármesteri Hivatal pénteken az MTI-vel.

A bíróság megállapította, hogy a főváros nem állt jogviszonyban a generálkivitelezővel, elszámolási kötelezettsége sem volt vele szemben. A főváros már korábban megegyezett a generálkivitelezővel, és elszámolt a beruházó Portó Kft.-vel is. Ezzel megnyílt a lehetősége annak, hogy egyrészt a WHB megkapja a Portótól a behajthatatlan követelését, másrészt az építésben részt vett, de a kivitelező által ki nem fizetett vállalkozók is hozzájussanak a pénzükhöz.

Legutóbb márciusban nyert pert a Bálna-beruházással kapcsolatban a fővárosi önkormányzat, akkor az MKB-val szemben. A Kúria akkor elutasította az MKB fővárosi önkormányzat elleni 25 millió eurós (7,7 milliárd forintos) keresetét.

Újabb buszvonalak üzemeltetését szervezte ki a BKK

december 5., 09:37

Összesen 150 milliárd forint értékben újabb buszvonalak üzemeltetését szervezte ki a BKK, írja a Világgazdaság a szerdai Közbeszerzési Értesítőre hivatkozva. A két közbeszerzési eljáráson a B3 és a B4 jelzésű vonalakon közlekedő járatok működtetőit választották ki, mindkettőt a VT-Arriva nyerte meg.

A VT-Arriva a két vonalon 60-60 busz működtet majd, a cég évente 3,96 millió kilométer teljesítését vállalt, ami 130 százalékkal növelhető. A megbízás 8 évre szól, és két évvel meghosszabbítható.

A lap emlékeztet rá, hogy a BKK a napokban jelentette be, hogy jövő májustól 200 új, klimatizált, alacsonypadlós MAN és Mercedes-Benz busz áll forgalomba Budapesten. Az új buszok értéke 19 milliárd forint. A buszok Nagytétényen, Csepelen, Perterzsébeten, Kőbányán, Soroksáron, Rákosmentén állnak forgalomba.

A beruházás az új buszüzemeltetési modell alapján történik, a szolgáltatást megrendelő BKK a BKV-n kívül egy-egy vonal üzemeltetésével más társaságokat megbízhat, amelyeknek biztosítanunk kell az ehhez szükséges új járműveket. A korszerűsítés költségei ezért sem a BKK-t, sem pedig a főváros költségvetését nem terhelik.

Tarlós: Vitézyvel a személyisége miatt lehetetlen együtt dolgozni

december 4., 09:03

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának leváltása széles körű konzultáció eredménye, mondta Tarlós István főpolgármester csütörtökön az M1 Ma reggel című műsorában.

Négy vezetőt cseréltek le, de ebből egyet valamiért az internetes média kiragad, egy igazi szappanopera, amivel szemben állunk.

– mondta Tarlós István Vitézy Dávid távozásáról. Az MTI összefoglalója szerint a főpolgármester azt mondta: „ugrott egyet” Vitézy Dávid Facebookon közzétett búcsúlevelétől, amely önmagában is elég szokatlan jelenség. 

Tovább

Mi lesz a Bubi bringákkal, ha leesik a hó?

december 3., 11:08

Ezt kérdeztük meg a Budapest Közlekedési Központtól. A válasz röviden az, hogy a Bubi télen sem zár be, a zöld biciklikkel egész évben lehet tekerni. „A zöld bicikliket úgy tervezték, hogy a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírásúak legyenek, ezért kifejezetten alkalmasak a téli kerékpározásra is. A kihasználtságot folyamatosan figyelve, a bringák egy részét télen bevonhatjuk az utcáról” – közölte a BKK.

Bár még nem esett a fővárosban hó, a Bubi már téli üzemben működik november 1-jétől március 1-jéig. „A téli üzem alatt a BKK kérheti a csökkentett mennyiségű kerékpárral történő üzemeltetést úgy, hogy meghatározza, pontosan hány darab kerékpár legyen a rendszerben. A BKK – az eddigi üzemeltetési tapasztalatok és a Bubi ügyfelek tényleges használati igényének felmérése nyomán – az 1100 darab Bubi kerékpár minimum 40 százalékát elérhetővé teszi a téli üzem ideje alatt is" – mondták. Az üzemeltetők nem számítanak korrózióra sem, a gumik cseréje pedig teljesen független a téli üzemtől. 

Fejek hullottak a Városházán

december 3., 10:13
Leváltották Vitézy Dávidot, valamint még három cégvezetőt. Feltűnt a színen Horváth Béla, egykori kisgazda és Mitnyan György, korábbi XII. kerületi polgármester.

A fővárosi közgyűlés többségi szavazattal leváltotta Vitézy Dávidot a BKK éléről, és kinevezte helyette Dabóczi Kálmánt, a Közlekedéstudományi Intézet ügyvezető helyettesét. A leváltást a DK és a Együtt képviselői nem szavazták meg. Az utód neve már tegnap kiszivárgott.

Repült Klug Lajos, az FKF Zrt. vezetője is, őt Horváth Béla egykori kisgazda országgyűlési képviselő követi az igazgatói székben. Horváth Béla a Főpolgármesteri Hivatalban eddig a városüzemeltetési főosztályt vezette. 

Horváth Béla

1954-ben született, mérnöki és mérnök-közgazdászi diplomát szerzett, majd a FŐMTERV-nél tervező mérnökként a fővárosi útkorszerűsítés tervezésében vett részt. A nyolcvanas évek nagy részét az Országos Piackutató Intezetnél töltötte piackutatóként majd főosztályvezetőként. 1990-ben a XII. kerületben MDF-es, KDNP és FKGP támogatású jelöltként parlamenti képviselővé választották. 1994 végén átigazolt a kisgazdákhoz, 1995-től Torgyán József kabinetfőnöke lett. 1998-ban az FKGP listájáról lett ismét parlamenti képviselő, frakcióvezető-helyettes és szóvivő, majd 2001 elején Torgyán leváltotta és kizáratta az FKGP-ből, saját önéletrajza szerint elsőként.

2000-ben ő kezdeményete képviselői egyéni módosító indítvánnyal, hogy február 25. legyen a kommunizmus áldozatainak emléknapja.

2001 végén Horváth dokumentumokra hivatkozva az SZDSZ-t a párttörvény megsértésével vádolta az 1998-as kampányuk miatt, a liberálisok rágalmazásért feljelentették.

Egy 2008-as, a kommunizmus áldozatainak emléknapján elmondott beszédében többek között a következőket mondta: „Ezek az átváltozó baloldaliak megbélyegzik Teleki Pál miniszterelnököt, akinek szobrát kitiltják Budapestről, Prohászka Ottokár püspököt megvetik, antiszemitáznak, magyargyűlölők, támogatják a homoszexuálisok házasságát. Egyházellenesek, mint a régi Kádár-rendszerben, csak most már a szovjet csapatok helyett a globalizációs tőke áll mögöttük."

Mitnyan György, a főpolgármester tanácsadója, korábbi XII. kerületi polgármester is vezérigazgató lett. Ő a Főtáv bőrfotelét nyerte el, Fekete Csaba eddigi igazgató után. Mitnyan várható kinevezéséről múlt héten már írtunk. A volt polgármester sem cégvezetői kvalitásairól, hanem a kerületében állított Turul-szoborról, az önkormányzati dresszkódról és a Tóta W. Árpáddal való hosszú pereskedéséről híresült el. Mitnyan Tarlósnak pénzügyi és általános ügyekben adott tanácsokat.

A főváros vagyonkezelő cégének, a BFVK-nak is új vezetője lett: Nagyunyomi-Sényi Gábort Barts J. Balázs váltotta.

>>>> Vitézy Dáviddal készült korábbi interjúnkat itt olvashatja!

Tovább

Tarlós volt politikusoknak szánja a fővárosi közműcégeket

december 3., 07:20

A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy Budapesti Közlekedési Központot lényegében felszámoló új városüzemeltetési modell keretében Tarlós két hozzá közel álló jobboldali politikust is beprésel egy-egy közszolgáltató élére. Ahogy azt mi is sejtettük, a Főtáv Zrt. élére Mitnyan György, a XII. kerület korábbi fideszes polgármestere kerülhet, aki nem cégvezetői kvalitásairól, hanem a kerületében állított Turul-szoborról, az önkormányzati dresszkódról és a Tóta W. Árpáddal való hosszas pereskedéséről híresült el. Mitnyan a közelmúltben Tarlósnak „pénzügyi és általános ügyekben” adott tanácsokat, ebbéli minőségében vett fel korábban jelentős jutalmat is.

Tovább

Megvan Vitézy Dávid utódja

december 2., 18:51

Dabóczi Kálmán a Közlekedéstudományi Intézet ügyvezető helyettese váltja Vitézy Dávidot a BKK elnöki posztján szerdától, írja az mno.hu.

A Fővárosi Közgyűlés a múlt héten döntött a BKK és a BKV egybeolvasztásáról, és a közlekedési holding jogköreinek megkurtításáról. A BKK-t az elmúlt 4 évben Vitézy Dávid vezette. Itt gyűjtöttük össze, hogy ezalatt mi minden változott Budapest közlekedésében.

Tarlós István főpolgármester ne makarta kommentálni az új vezetőről szóló hírt.

Dorner Lajostól, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnökétől megtudtuk, hogy Dabóczi fő szakterülete korábban a tömegközlekedési közszolgáltatások megrendelése, valamint az elektronikus jegyrendszer és utastájékoztatás volt.

Tökéletesen tisztában van a közlekedési szakmával, de azt hogy milyen cégvezető lesz belőle, a jövő mondja majd meg. A fővárost nyilván nem ismeri olyan jól, mint a MÁV-ot és a Volánokat, azt viszont pontosan átlátja, mitől nem felel meg az állami elvárásoknak a Futár-rendszer. Mivel a szakmában a szakma csúcsának a fővárosi közösségi közlekedés irányítását tartják, ezért mindenképp szakmai előrelépés ez a számára

– fogalmazott a VEKE elnöke, aki bizakodóan áll Dabóczi kinevezéséhez.

Csúszik a Combinókra szánt Futár és belső kamera

december 1., 18:10

Késik a Combino villamosok felszerelése Futár fedélzeti egységgel, illetve belső kamerákkal a kivitelező miatt, jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Tovább

A BKK látványtervháborút indított

december 1., 16:09

A BKK nyilvánosságra hozta a honlapján a fővárosi dunai fejlesztésről szóló megvalósíthatósági tanulmányt, amely eddig a fiókban várta, hogy a fővárosi önkormányzat előrukkolhasson vele. A cég múlt héten indult kommunikációs inváziójának valószínűleg az az oka, hogy Vitézy Dávid szerdán várhatóan ki lesz rúgva a BKK éléről, a társaságot pedig kettéválasztják. A főváros szerint Vitézy most egyeztetés nélkül mindent kipakol az internetre, ami az asztalfiókjában van.

Nem akartuk, hogy a szemétben végezze, ha már ennyit dolgoztunk rajta

– mondta egy BKK-s forrásunk arra a kérdésre, hogy miért tették ki a fővárosi dunai hajózás fejlesztéséről szóló megvalósíthatósági tanulmányt és a látványterveket az internetre, amikor az már jó ideje arra vár, hogy Budapest vezetése majd nagy csinnadrattával bemutatja.

Tovább

Megint baleset volt a reptérre vezető úton

december 1., 08:15

Összeütközött két autó a ferihegyi repülőtérre vezető úton, az 1-es terminál közelében hétfőn reggel, írja az MTI. Egy ember megsérült, őt kórházba vitték a mentők. A városból kifelé vezető oldalon két, Budapest felé viszont csak egy sáv járható.

Ezen az úton gyakoriak a balesetek, a Velvet a BKK Közúthoz fordult, megkérdezték, hogyan lehetne biztonságosabb. A fejlesztésről idén tanulmánytervet készítettek: megszüntetnék az út jelenlegi zárt kialakítását, és 2x2 sávos, szintezett csomópontokkal ellátott utat kell építeni, szervizutakkal. Így a burkolatot is felújítanák úgy, hogy egybenyitnák azt a Gyömrői úti szervizúttal.

Tarlósék befoltozzák a hajléktalanrendeletet

november 28., 13:36

A fővárosi közgyűlés következő, jövő szerdai ülésén tervezik kiköszörülni a budapesti hajléktalanrendeleten a csorbát, amit a Kúria döntése ejtett rajta. Pár hete bejárta a sajtót, hogy a Kúria Önkormányzati Tanácsa megsemmisítette a hajléktalanrendeletet, de aztán hamar tisztázódott, hogy ez valójában nem történt meg, a Kúria csak a rendelet egyik pontját semmisítette meg.

Ez a pont a budapesti parkolási rendeletre hivatkozva azokról a helyekről tiltotta ki a hajléktalanokat, amelyek a parkolási rendelet szerint védett és kiemelten védett területek, kivéve az Óbudai-szigetet.

A Kúria azt kritizálta, hogy ez a rendelkezés így, egy másik rendeleti szabályra utalással nem elég egyértelmű, és ebben a formájában összekapcsolja a parkolást és a közterületen való kényszerű életvitelt a tilalmazás szintjén, derül ki a jövő szerdai közgyűlési ülésre készült előterjesztésből. A főpolgármester által aláírt dokumentum úgy összegzi a helyzetet, hogy a Kúria tehát csak jogtechnikai okokból semmisítette meg ezt a pontot, nem pedig azért, mert gond lenne a „védeni kívánt” területekkel.

10470169 852720758094564 8646273101526917504 o
Fotó: Olvasói fotó

Így aztán ezeket a területeket a Fővárosi Önkormányzat változatlanul kijelölheti olyan közterületként, amelyek tiltottak a hajléktalanok számára. A szóban forgó területek egy része, a budai Vár, az óbudai Fő tér környéke, az V. kerület belső harmada, a Szent István-bazilika és az Operaház környéke, valamint a Városliget világörökségi területnek minősül, ezen az alapon a rendelet eleve tiltja a hajléktalanok ott létét. Ezekkel a városrészekkel így nincs is tennivalója a fővárosnak.

A Kúria döntése szerint viszont a parkolási rendeletre hivatkozó pont megsemmisítésével, január elsejétől megszűnne a tiltás

  • a Római-parton
  • a Népligetben
  • a Normafa környékén
  • és a Margitszigeten

Ezek az előterjesztés szerint „olyan területek, ahol a közrend, a közbiztonság, a közegészség és a kulturális értékek védelme érdekében jogellenessé minősíteni indokolt az életvitelszerű közterületi tartózkodást”. A hajléktalanrendeletet a december 3-i közgyűlésen úgy tervezik módosítani, hogy ezek a területek név, sőt pontos helyrajzi számok alapján felkerüljenek a tiltottak listájára. Az előterjesztésből az is kiderül, hogy ezt támogatja az érintett III., X. és XII. kerület.

Hétvégén síncsere miatt nem jár a 3-as metró

november 27., 10:35

A BKK júliusban kezdte meg a 3-as metró síncseréjét, amelynek köszönhetően várhatóan megszűnnek a leromlott pálya miatti sebességkorlátozások. A 42 ezer méternyi elhasználódott sín cseréje viszont azzal jár, hogy például most hétvégén és december első hétvégéjén sem jár a metró a teljes szakaszán, helyette pótlóbuszokat állítanak be.

Közlekedni fog a metró

  • Kőbánya-Kispest és a Deák tér
  • Újpest-központ és a Lehel tér

között.

Nem fog közlekedni a metró

  • a Deák tér és a Lehel tér

között. Itt pótlóbuszokat állítanak forgalomba.

Ha szeretné megtudni, hogy a pótlóbuszok honnan indulnak, illetve hogy az átszállás biztosítása érdekében milyen járatok menetrendje módosul, akkor kattintson ide. Sajnos a munkával december első hétvégéjén nem fognak elkészülni, sőt, még jövőre is folytatják, így sok türelmet és kitartást kívánunk utastársainknak.

Tudja, miért csukja be a buszvezető az orra előtt az ajtót?

november 27., 08:48

A Bors számtalan olvasói levelet kapott arról a hétköznapi jelenségről, amikor hiába futunk a busz után, a vezető az orrunk előtt becsukja az ajtót, majd kéjesen vigyorog. A lap letesztelte a BKK-t, és a következő tapasztalatokat szerezte:

  • a 78-as troli a Nagymező és az Andrássy út sarkán kétszer megvárta őket, harmadszorra akkor csukta be az ajtót, amikor már csak egy méterre voltak tőle
  • a 7-es busz a Tétényi úton kétszer megvárta őket, harmadszor szó szerint az orruk előtt zárta be az ajtót
  • a 18-as villamos a Fehérvári útnál nem várta be őket, pedig alig három méterre voltak.

A lap megkereste a BKK-t, hogy miért nem emberségesebbek a sofőrök, ahonnan azt a választ kapták, hogy a BKK elvárja a járatok számára előírt menetrend pontos betartását, és a menetrendhez az utasoknak is igazodniuk kell.

Nem várható el egy járművezetőtől sem, hogy a megállóba csak az utolsó pillanatban érkező utasokat megvárja. Mindez egy vonal teljes hosszát tekintve többperces késést is eredményezhet, ami kényelmetlenséget okoz az utasok többségének.

Beolvasztják a BKK-t

november 26., 10:11

A fővárosi közgyűlés határozata szerint a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-t a Budapesti Városigazgatás Holding (BVH) Zrt.-be integrálják, írja az MTI.

Vége a Vitézy-érának

A koncepció alapelvei között rögzítették, hogy a BKK Zrt. és a főváros közötti, a BKV Zrt. tulajdonosi jogainak gyakorlására irányuló megbízási szerződést, így a BKK-nak a BKV feletti egyes tulajdonosi irányítási, utasítás adási jogait megszüntetik.

A BKK Közút Zrt.-t leválasztják a BKK-ról, majd mindkét céget a Budapesti Városigazgatás Holdingba integrálják, a főváros egyes tulajdonosi jogainak gyakorlását így átadják a BVH-nak, amit január 15-től hoznak létre. A testület Bán Tamás jogászt választotta – határozatlan időre – a BVH vezérigazgatójának, egyben a társaság igazgatósága elnökének.

Bán Tamás a vezérigazgatói tisztséget munkaszerződéssel, bruttó havi 1,6 millió forint díjazással, éves bruttó alapbére 15 százalékának megfelelő prémium megállapításának lehetősége mellett látja el. Az igazgatóság elnökeként - mint vezető tisztségviselő - bruttó havi félmillió javadalmazásban részesül majd.

A testület döntött arról, hogy a BVK jelenlegi vezérigazgatóját, Szarvas Ferencet visszahívja a tisztségből. A BKK vonatkozásában személyi kérdésekről nem határozott a testület.

Tovább

Védőszerkezetet építenek a leégett Andrássy úti ház fölé

november 25., 13:36

Megkezdték kedden annak a védőszerkezetnek az építését, amely a nyáron tűzkárt szenvedett Andrássy úti házat fogja védeni a további pusztulástól. Az ideiglenes tető nyolc hét alatt mintegy 100 millió forintból készül el, és legfeljebb 3 évig marad a házon – mondta az MTI-nek Sághi Attila, a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ elnöke kedden.

Sághi azt is elmondta,  a fémlemeztető arra szolgál, hogy megvédje az épületet a további pusztulástól, valamint hogy segítse a lakók mielőbbi visszaköltözését.    Amint a tető felkerül és a közműveket vissza tudják kapcsolni, a földszinti, az első és második emeleti lakók visszaköltözhetnek otthonaikba - fűzte hozzá Hassay Zsófia, Terézváros polgármestere.  

    
   

Tovább

65 milliárdból újítják fel a 3-as metrót

november 24., 20:03

Megjelent a 3-as metró kocsitendere. A szerelvények felújítására 65 milliárdot szán a városvezetés, ennyiből azonban akár új kocsikat is vehetnének. A várakozások szerint a lehetséges gyártók többsége elindul a tenderen, a kormány viszont csak az oroszokkal tárgyalt az üzletről, írta a Népszabadság.

A pályázó feladata lesz többek között az engedélyezési dokumentáció kidolgozása, a hatóság által előírt vizsgálatok, próbafutások végrehajtása, a szükséges engedélyek beszerzése. A győztesnek kell kidolgoznia azt a technológiát is, amelynek segítségével megállapítja, hogy mely szerkezeti elemeket kell kicserélni az elvárt élettartam eléréséhez.

A gazdasági alkalmasságot az elmúlt három évről készült üzleti beszámolóval, illetve az árbevételről szóló nyilatkozattal igazolhatják a pályázók, de megtehetik bármi mással is, ha azt az ajánlatkérő megfelelőnek tartja. Veszteséges cég nem indulhat. A bírálati szempontok közül az ár a legfontosabb. A felhívás értelmében a BKV utólag fizetne, a gyártó egyáltalán nem kérhetne előleget.

A főváros 65 milliárd forintra becsülte a felújítás értékét. A Népszabadság szerint ennyi pénzért már új kocsik is beszerezhetőek. A szomszédos Bukarestbe például a spanyol CAF éppen most szállít új kocsikat éppen annyiért, amennyiből most az orosz szerelvényeket felújítanák. Így a lap szerint nem elképzelhetetlen, hogy a gyártók eleve új kocsikat ajánlanak majd.

A tenderen várhatóan a jelenlegi AVR-ket szállító Siemens, a Prágában hasonló munkát végző Skoda, a 4-es metró kocsijait szállító Alstom is elindul majd. Szijjártó Péter külügyminiszter eddig csak Moszkvában tárgyalt erről. A tenderen legkorábban jövő májusban hirdethetnek győztest.

Tavasszal kezdődik a Moszkva tér felújítása

november 24., 16:59

Aláírták a Moszkva avagy Széll Kálmán tér rekonstrukciójának elkezdéséhez szükséges beruházási szerződést a nyertes konzorcium képviselőivel hétfőn Budapesten.

A projekt 5,3 milliárd forintba kerül, és a munkálatok miatt tavasztól lesznek forgalomkorlátozások - mondta Vitézy Dávid.

A tér felújítása több mint húszéves ígérete a fővárosnak, de sokáig semmilyen előrelépés nem történt. 2010-ben az új városvezetés és a BKK kapta a feladatot, hogy elkezdje a tér teljes újjáépítésének előkészítését, és 2011-ben készült el az a koncepció, amely arra helyezett hangsúlyt, hogy itt úgy lehet átszállni egyik közlekedési eszközről a másikra, hogy a gyalogosoknak nem kell úton átkelni. A téren minden viszonylag kis helyen elérhető, és ezt az értékét a térnek meg akarták tartani.

Tovább

Nem fogja kitalálni, honnan szerzett Tarlós támogatást Vitézy menesztéséhez!

november 24., 15:50

A Budapesti Közlekedési Központ feldarabolásáról és Vitézy Dávid menesztéséről döntő fővárosi közgyűlés közeledtével egyre többen veszik védelmükbe az elmúlt négy év budapesti közlekedési fejlesztéseit. Manapság nem túl gyakori jelenség, hogy civil szerveződés alakul egy fideszes családból való fideszes káder mellett, de most tényleg ez történik.

Tarlós István azonban eltökéltnek tűnik a „túlterjeszkedett” BKK feldarabolását, valamint „a szokatlan engedékenységgel elkövetett személyi hibák” kijavítását illetően. Törekvéséhez most a civil felhördüléseket követően gyanús gyorsasággal felzárkózott a BKV két szakszervezete, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége is. A két szakszervezeti szövetség közös közleményben állt ki a tervezet mellett, mondván:

az új városüzemeltetési modellről, ezen belül a Megrendelő feladatainak és hatásköreinek átszervezéséről szóló Közgyűlési előterjesztést szakmailag helyes-, és indokolt irányvonalnak tartja.

A szakszervezetek azonban csak óriási általánosságokban írnak arról, hogy a tervezett változtatások miért lesznek jók:

a fővárosi közösségi közlekedés szervezését egyszerűsítené, gyorsítaná a döntési mechanizmust, egyértelművé tenné a felelősségi szinteket és átláthatóbbá, költséghatékonyabbá tenné a működést. Az új modellben a BKV-nak végre egyenlő félként nyílna lehetősége a versenytársaival szemben folytatott valódi versenyre és megmérettetésre.

Gázolt a metró a Határ útnál

november 24., 14:32

Elgázolt egy embert a hármas metró egyik szerelvénye a Határ úti állomáson, az Újpest felé vezető oldalon, írta a katasztrófavédelem 13.55-kor. Szóvivőjük az MTI-nek elmondta, hogy a helyszínre érkező tűzoltók kiemelték a sínről a sérültet, és átadták őt a mentőknek. Állapotáról nincs információ. Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között egy ideig pótlóbuszok közlekedtek, de már helyreállt a rend, közölte a BKK a Facebookon.

Megkezdődhet a Széll Kálmán tér felújítása

november 21., 14:37

A Közbeszerzési Döntőbizottság határozata alapján a Budapest Közlekedési Központ jogszerűen járt el a Széll Kálmán tér felújítására kiírt tender elbírálásakor, így aláírhatja a szerződést a nyertes konzorciummal.

Tovább