Gyöngyi
5 °C
10 °C

Újra jár a fogaskerekű, ami már villamos

tegnap, 21:41

Befejeződött a 60-as villamos (fogaskerekű) hídjainak felújítása, így október 23-ától, csütörtöktől újra teljes vonalon közlekedik a járat. 

A főként korrózió miatt leromlott műszaki állapotú hidak felújítását a 60-as villamos biztonságos üzemeltetése tette szükségessé. A rekonstrukció a Főváros és a BKK által biztosított forrásokból a BKV beruházásában valósult meg.

A forgalomkorlátozás okozta nehézségek miatt ezúton is köszönjük utasaink türelmét és megértését.

Kétszáz embert kitelepítettek Soroksáron

tegnap, 20:37

Tüzérségi lövedékeket találtak Budapesten, a XXIII. kerületben az Orbánhegyi dűlőnél szerda délután. Mintegy kétszáz embernek kellett ideiglenesen elhagynia otthonát - közölte a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel.

Korábban Várkonyi Melinda, a Magyar Honvédség tűzszerész ezredének kommunikációs tisztje azt közölte: csatornázási munkálatok közben négy tüzérségi lövedékre bukkantak. A tűzszerészi munkálatok idejére az Orbánhegyi dűlő, a Házikert utca és az Elvira utca által határolt területet lezárják. Összesen 105 lakóépületet kell kiüríteni - tette hozzá.

A katasztrófavédelmi szóvivő szerda este azt mondta: mintegy kétszáz embernek kellett ideiglenesen elhagynia otthonát. Elhelyezésükről az önkormányzat és a katasztrófavédelem gondoskodott. Jelenleg mintegy kilencvenen a Sodronyos utcai Mikszáth Kálmán Általános Iskolában várják, hogy a tűzszerészek befejezzék a munkát.

Tovább

Kezdődik a Budaörsi úti emeletes csomópont építése

tegnap, 18:54

Az előkészítést követően vasárnap elkezdődik a Budaörsi úti új, kétszintes közúti csomópont kiépítése a 4-es metró projekt részeként, Őrmezőnél sávelhúzásra, sebességkorlátozásra kell számítani - közölte a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint vasárnap reggel 6 órától ideiglenes útépítések és közműkiváltások kezdődnek. Az építkezés 2015 decemberéig tart, ez idő alatt a közúti forgalom kétszer három forgalmi sávon haladhat, de sávelhúzásokra, sávszűkítésekre és 50 kilométer/órás sebességkorlátozásra kell számítani.

A közúti csomópont építése három fő ütemben zajlik. A várhatóan 2014 végéig tartó első ütemben a középső elválasztó sávban ideiglenes út készül az építési forgalomnak, a 2015 elején induló másodikban épülnek meg a főpálya alatti visszafordító közúti sávok, a 2015 őszén kezdődő harmadikban pedig új jelzőlámpás csomópontok épülnek az új aluljáróknál. A Bozókvár utca és a Sasadi út közötti gyalogos-felüljáró megszűnik, helyette akadálymentesített biztonságos gyalogos-aluljáró épül.

Felülbírálható lesz Tarlós vétójoga

tegnap, 15:04
A főpolgármesteri vétó után a közgyűlés újratárgyalhatja a javaslatot, és kétharmaddal meg is szavazhatja.

Információink szerint november elején dönt az Országgyűlés a főpolgármesteri vétójogot is tartalmazó törvénymódásításokról. Mint Tarlós István lapunknak elmondta, nincs szó arról, hogy a vétójoggal diktátori hatalmat kapna a kezébe, az általa megvétózott javaslatot a fővárosi közgyűlés ugyanis újra napirendre veheti, sőt kétharmados többséggel meg is szavazhatja.

Mint arról beszámoltunk, Tarlós István azért szeretne vétójogot a fővárosi közgyűlés döntéseivel szemben – a személyi kinevezések ügyében például –, hogy az ésszerűtlen döntéseket meg tudja akadályozni. 

Tovább

Nagy dugókat hoz a munka és az ünnep

tegnap, 08:22
A fonódó villamos miatt lezárják a Bem rakpartot, de a hosszúhétvégét rendezvények is bonyolítják. És ott van még az 1-es villamos építése miatt időnként beszűkülő Rákóczi híd.

Szerdától lezárják a Bem rakpartot, a budai fonódó villamos hálózat kiépítése miatt. A tervek szerint a rakpartot november végéig szakaszosan zárják le, mindez jelentős forgalomkorlátozással fog járni – közölte a BKK. A hétvégén a

Tovább

Jövő novemberig tart a káosz a Bem rakparton

október 21., 15:38

Szerdától szakaszosan lezárják a Bem rakpartot a budai fonódó villamoshálózat építéséhez kapcsolódó vágány- és közműépítés miatt várhatóan jövő év novemberéig - közölte a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-vel. 

Erre készüljön:

  • A Bem rakparton a Gyóni Géza tér (Margit híd, budai hídfő déli oldala) és a Bem tér között, valamint a Bem téren keresztül a Fő utcához vezető útpályán a munkaterület mellett csak kétszer egy sávon haladhat a közúti forgalom. A Batthyány tér és Bem tér közötti részt teljesen lezárják a forgalom elől, csak a gyalogosok és a kerékpárosok használhatják ezt a szakaszt, de nekik is terelőutat jelölnek ki.
  • A Clark Ádám tér felől érkező közúti forgalmat a Bem rakpartról a Szilágyi Dezső térnél a Fő utcára terelik, a Bem rakpart Szilágyi Dezső tér és Batthyány tér közötti szakaszára csak a tömegközlekedési forgalom és a célforgalom hajthat be.
  • A nagy torlódások elkerülése érdekében a BKK ideiglenesen kétirányúsítja a Fő utcát a Székely utca és a Bem tér között, és több szakaszon is várakozási tilalmat vezetnek be.
  • A lezárások miatt több közösségi közlekedési járat menetrendje is megváltozik, a torlódások miatt a buszok menetideje némileg növekedhet, ezért a BKK azt javasolja, hogy aki teheti, a 19-es és 41-es villamost vagy az 5-ös, szentendrei HÉV-et válassza.
  • A 17-es villamospótló, valamint a 86-os, a 160-as, a 260-as és a 260A autóbusz a Fő utca-Bem tér-Bem rakpart módosított útvonalon közeledik a városhatár felé. A 960-as a Bem József tér-Bem rakpart, a 990-es pedig a Bem rakpart-Batthyány tér-Fő utca-Csalogány utca felé jár.
  • Az 5-ös HÉV péntektől vasárnapig rövidített útvonalon csak a Margit híd felszíni állomásig közlekedik, a Batthyány tér végállomás és a Szépvölgyi út megállóhely között HÉV-pótló autóbusz viszi az utasokat.
Tovább

BKK: Nem jogsértő a villamostender lezárása

október 17., 15:40

A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság elsőfokú határozata szerint nem történt jogsértés a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) villamostenderének első, 2013 augusztusi lezárásakor, amikor a Skoda ajánlatát érvénytelennek minősítették - közölte a BKK.

A BKK a tendert lezáró döntésében a spanyol CAF-ot hozta ki győztesnek, a Ganz-Skoda ajánlatát pedig érvénytelennek minősítette, ezért a cég jogorvoslati eljárást kezdeményezett. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) ennek nyomán megsemmisítette a tender eredményét, mert jogsértést állapított meg és további vizsgálatok lefolytatására kötelezték a BKK-t. Ezt a központ végrehajtotta, és keresetet nyújtottak be a KDB döntésének felülvizsgálata érdekében.

A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a KDB tavaly októberi határozatát felülbírálva megállapította, hogy a BKK nem követett el jogsértést, amikor három okból is érvénytelenné nyilvánította a Ganz-Skoda ajánlatát. A bíróság 2014. október 15-én hirdette ki elsőfokú ítéletét.

A KDB határozata által okozott késedelem, támogatásvesztés csökkentése érdekében a BKK a megkötött szerződés módosításával felgyorsította a villamosok szállításának az ütemezését.

Mégis lesz új sípálya a Normafán

október 15., 15:47
Hobbisíelőknek, a gyerekek síoktatásának meg lehet teremteni a lehetőségét a Normafán Pokorni Zoltán polgármester szerint, aki maga is itt tanult meg sízni. A politikus zöldekkel, civilekkel tett egy nagy szerda délelőtti sétát a helyszínen. Részleteket továbbra sem tudni, majd csak a tanulmányok után.

Többen szóltak hogy fúj a szél, megpróbálom gyorsan mondani

– kezdett bele mondanivalójába Weiperth András, a Budakörnyéki Natúrparkért Egyesület szakértői csoportjának vezetője, a normafai civil-önkormányzati bejárás egyik szervezője.

Valóban nyirkos az idő a Kis-Normafa lejtője mellett állva, jobb híján felhúzom nyakig a cipzáramat. Körülbelül húszan toporgunk a hűvösben, természetvédők, civilek, helyiek, önkormányzati emberek. Személyesen áll a füvön  az egyik lábáról a másikra Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester, és helyettese, Váczi János is.

Azért kezdtünk ezen a helyszínen, mert itt állt régebben egy kis elektromos sífelvonó, valamint egy sísánc. Mára elbontották.

A kábelt is lopták, a motor is lopták.

– jegyzi meg valaki a hátam mögött félhangosan.

A lejtő aljában van egy betontalpazat, ez maradt mindössze az egykori dicsőséges sífénykorszakból. Weiperth András utánanézett a Síszövetségnél miért bontották el a berendezéseket, és mint mondja rövid, szakmai választ kapott:

Mert nincs hó.

Tovább

Ha a reptérre tart, kerülje el a Határ úti felüljárót!

október 15., 07:58

Összeütközött négy autó szerdán reggel Budapesten, a repülőtéri gyorsforgalmi út felhajtója előtt, a Határ úti felüljárónál, közölte az MTI a rendőrségre hivatkozva. A helyszínelés és a műszaki mentés befejezéséig az Üllői út felől érkező forgalmat a Kőér utcai P+R parkolón keresztül terelik el. A balesetben két ember megsérült.

Ilyen lesz Tarlós új Budapestje

október 14., 13:19
Új fővárosi mamutcég alakul január 1-jéig Tarlós István tervei szerint, ami bekebelezi az összes fővárosi közműcéget, a BKK-t és valószínűleg a BKV-t is. Vitézy Dávid kinevezését Tarlós korábban hibának nevezte, amit nem fog még egyszer elkövetni. Tarlós vétójogot kaphat, akarata ellenére például nem lehet majd kinevezni senkit.

1. A főpolgármesteri vétójog

Tarlós István többször is úgy fogalmazott, hogy vétójogot szeretne a fővárosi közgyűlés döntéseivel szemben – a személyi kinevezések ügyében mindenképp, hogy az ésszerűtlen döntéseket meg tudja akadályozni. Tarlós többször utalt arra, hogy a vétójog kérdését egyeztette Orbán Viktorral, a parlamenti Fidesz-frakció prominensei pedig többször kijelentették, hogy támogatják az ötletet. Most Tarlós az ígéret beváltására vár.

Frissítés: Lapunk több forrásból úgy értesült, hogy a Parlament október végén tárgyalhatja a vétójogról szóló jogszabálymódosítást.

2. Főpolgármester-helyettesek

Korábban Tarlós kijelentette, hogy három helyettest szeretne: egy fejlesztési, egy pénzügyi-gazdasági-vagyoni és egy humán területekért felelős helyettest. Az első Szeneczey Balázs lehet információink szerint, a második pedig Bagdy Gábor. Ők mindketten Tarlós helyettesei voltak korábban is. Azt nem tudni, hogy Csomós Miklós kulturális helyettes a posztján marad-e. Az önkormányzati törvény szerint az egyik helyettesnek a kompenzációs listán bejutott (a választáson vesztes) polgármesterjelölt fővárosi képviselőnek kell lennie, az a helyettes lenne Bagdy Gábor, aki a XIII. kerületben maradt alul, de jó eredménnyel. A másik két helyettes lehet külsős.

3. Közgyűlési frakciók

Korábban beszámoltunk arról, hogy Tarlós azt szeretné, ha Kocsis Máté, VIII. kerületi polgármester vezetné a Fidesz-KDNP közgyűlési frakcióját. Kocsis Máté erre úgy reagált, hogy szerinte nem biztos, hogy szükség van a közgyűlésben frakciókra, a képviselők többsége ugyanis kerületi polgármester. Ha lesznek is frakciók, akkor összesen kettő lesz várhatóan, hiszen a frakcióalakításhoz szükséges létszámot csak a Fidesz-KDNP és az MSZP érte el.

4. A városigazgatási mamutcég

Tarlós István január 1-jéig szeretné felállítani az úgynevezett városigazgató által vezetett Városigazgatóság Zrt.-t. A mamutcég magába olvasztaná a jelenlegi Budapesti Városüzemeltetési Központ közműcégeit, a BKK-t és valószínűleg a BKV-t is. A BKK-nak csökkennének a kompetenciái: a forgalomszervezés, a kontrolling, és a közlekedési beruházások műszaki ellenőrzése maradna a cégnél. Vitézy Dávidról Tarlós nemrég azt nyilatkozta lapunknak

2010-ben tőlem szokatlan engedékenységgel elkövettem néhány hibát személyi döntésekben, azt tudom mondani, hogy ha az én dolgom lesz, ilyen hibákat nem fogok elkövetni.

Ebből és a kinevezési vétójogból az következik, hogy Vitézyt nem lehet majd Tarlós akarata ellenére kinevezni. A BKK élére persze nem is kell, hiszen Vitézy már ki van nevezve, a vétójoggal legfeljebb a leváltását tudná Tarlós megakadályozni, ha egyáltalán sor kerülne erre. Forrásaink szerint az is igaz, hogy Tarlós többször kijelentette szűkebb körben: a BKK-ban számít Vitézyre. Tehát ez a kérdés még nincs lezárva.

Egyes források szerint továbbá a városigazgatóság koncepciója sincs egyelőre jogi, szakmai és pénzügyi szempontból végiggondolva. Tarlós arra is célzott, hogy a nem lesz több fővárosi cég az államé, a Főgáz volt az utolsó, amit átadtak. 

5. Legfontosabb beruházások

A főpolgármester a legfontosabb fővárosi beruházásként a 3-as metró felújítását, a Margitsziget és az állatkert fejlesztését, új buszok, új kisföldalatti és új dunai hajók beszerzését emlegette.

Kocsis Máté nem akar frakciókat a közgyűlésben

október 13., 19:22

Javasolni fogja Tarlós Istvánnak, hogy fontolja meg: ne is legyenek frakciók a fővárosi közgyűlésben, mondta Kocsis Máté, józsefvárosi polgármester a Duna tévé közbeszéd című műsorában arra a kérdésre, hogy valóban ő lesz-e a Fidesz frakcióvezetője. Lapunk a napokban számolt be ugyanis arról, hogy Tarlós István Kocsis Mátét szemelte ki lehetséges utódjának 2019-től, valamint azt is szeretné, hogy ő legyen a közgyűlési Fidesz-frakció vezetője.

Kocsis a tévéműsorban azzal indokolta javaslatát, hogy a közgyűlés többsége (a 33 főből 20) polgármesterekből áll össze, tehát az érdekek nem pártalapon, hanem kerületalapon szerveződnek.

Megkerestük Tarlós Istvánt az ügyben, aki azt mondta, hogy ezen a héten nem nyilatkozik.

A fővárosi közgyűlésben 20 mandátuma lesz (a főpolgármesterrel együtt) a Fidesz-KDNP-nek, 5 az MSZP-nek, 2-2 a DK-nak és az Együtt-PM-nek, valamint 1-1-1-1 a Jobbiknak, az LMP-nek, az MSZP-DK-Együtt-PM-nek, és lesz egy független tag is (a soroksári polgármester).

A főpolgármester az egyik helyettesét a vesztes polgármesterjelöltek közül választhatja ki a törvény szerint. Válaszhatná Rozgonyi Zoltánt, Orbán Gyöngyit, Pintér Gábort, Dódity Gabriellát, és Juhász Lajosnét is, de szinte biztos, hogy erre a szerepre korábbi gazdasági helyettesét, Bagdy Gábort nevezi majd ki, aki lényegében emiatt indult el a számára eleve reménytelen XIII. kerületben. A főpolgármester többi helyettese külsősök közül kerül majd ki.

Szerdától a Parlamentnél is megállnak a hajók

október 12., 18:50

2014. október 15-től, szerdától a D11-es, a D12-es és a D13-as hajójáratok megállnak az újonnan megépült Kossuth Lajos tér állomáson is – írja a BKK honlapján..

 Az új kikötőben a hajók mindkét irányban megállnak. Az északi irányba haladó hajók a Várkert Bazár, míg a déli irányba haladó hajók a Batthyány tér után érintik ezt a kikötőt. A téli menetrend bevezetése miatt ez jelenleg a D11-es hajójáratot érinti, tavasztól viszont mindhárom járattal megközelíthető lesz a Dunán is a Parlament, illetve a Kossuth Lajos tér.

Tovább

24 új trolibusz jön jövőre Budapestre

október 9., 14:03

A Solaris-Skoda konzorcium nyerte a BKK által 24 darab új, légkondicionált, alacsonypadlós trolibuszra kiírt közbeszerzési eljárást. 2014. október 3-án érkezett meg az európai uniós források szabályos felhasználását ellenőrző Miniszterelnökség közbeszerzési szabályossági tanúsítványa, amely lehetővé tette az eredményhirdetést a tenderen, áll a cég közleményében. 

Az összesen 18 milliárd forint (62,4 millió euró) összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget, amelyből jövőre nettó 4 milliárd forint értékben 24 db trolibusz érkezik a fővárosba, és a szükséges források megléte esetén további 84 trolibuszt szerezhet majd be a BKK a későbbiekben, az opció lehívásával. Az első új járművek várhatóan 2015 júniusában érkeznek és a belvárosi, illetve zuglói trolivonalakon állnak majd forgalomba.

Az először 2013-ban kiírt trolibeszerzés több alkalommal is késedelmet szenvedett. A pályázat első köre érvényes ajánlat híján eredménytelen lett, később az egyik konzorcium jogorvoslati kérelmére a Közbeszerzési Döntőbizottság semmisítette meg a második döntést. A bíróság nemrég a BKK-nak adott igazat a második eljárás kapcsán és megsemmisítette a KDB döntését, de a bírósági döntés még nem emelkedett jogerőre. 

Annak érdekében, hogy az új trolibuszok beszerzése ne szenvedjen további késedelmet, és a mintegy 3,4 milliárd forintos uniós támogatás se vesszen kárba, az előző eljárással párhuzamosan a BKK új trolibusztender elindítása mellett döntött.  Ennek nyertese lett most a Solaris-Skoda konzorcium. A Miniszterelnökség szabályossági tanúsítványa is a BKK döntésének megalapozottságát igazolja. A közbeszerzési eljárásban vizsgáltuk a villamostenderen alkalmatlannak minősült Skoda tulajdonosi hátterét, az azonban a villamostender óta úgy változott meg, hogy jelenleg az ajánlattevő nem áll az offshore tulajdonosi hátteret elkerülni hivatott törvényi rendelkezések kizáró hatálya alatt.

 Az új trolibuszok 4 km folyamatos felsővezeték nélküli közlekedésre, azaz áramellátás nélküli működésre lesznek alkalmasak. Egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot, ezáltal zökkenőmentesen közlekedhet. A 64 fő befogadóképességű szóló és a 104 főt befogadó csuklós trolibuszok közül mindegyik alacsonypadlós kialakítású.

Megvan, kit szemelt ki utódjának Tarlós?

október 9., 08:06

Információink szerint Tarlós István győzelme esetén azt szeretné, hogy Kocsis Máté legyen a Fővárosi Közgyűlés új Fidesz-frakciójának vezetője. A ciklus letelte után, 2019-ben azt is elképzelhetőnek tartja, hogy Kocsis legyen az utódja a főpolgármesteri székben (persze ehhez még Kocsisnak is el kell nyernie újra a polgármesteri posztot a Józsefvárosban.) 

D SOS20121005012
Fotó: Soós Lajos / MTI

Tarlós korábban Kocsisról már pozitívan nyilatkozott, és a fideszes kerületi polgármesterek közül vele nem volt még soha afférja.

„Én látok a kerületi polgármesterek körében egy olyan fiatalembert, akit perspektivikusan (...) nagyon alkalmasnak tartok erre a pozícióra” – mondta Tarlós István lapunknak adott interjújában arra a kérdésre, hogy hol van a korábban beharangozott fiatal utódja. A kiszemelt polgármesterről azonban csak annyit árult el, hogy fiatal és pesti.

De nem mondom a nevét, mert nem akarom, hogy azok a barátok nekiessenek, akik rosszabbak tudnak lenni bármilyen ellenfélnél.

– tette hozzá.

Lapunknak azonban több fideszes forrás is megerősítette, hogy Kocsis Mátéra gondolt. Mikor újra feltettük neki a kérdést, nem cáfolta ezt, csak ennyit mondott:

Egy váratlan pillanatban majd elmondom.

Kerestük Kocsis Mátét is, mit szól a hírhez, de csak a munkatársát sikerült elérni, aki visszahívást ígért.

Németek nyerték a BKK e-jegy-tenderét

október 8., 13:29
Legalacsonyabb, mintegy 27 milliárd forintos ajánlatával a német Scheidt&Bachmann cég nyerte a BKK e-jegy-tenderét. A cég 2015 és 2017 között építi ki a 800 kaput, 10 450 érvényesítő automatát és a számítógépes központot, valamint felállítja a teljes rendszert, majd üzemelteti 5 évig. Bérlet helyett chipkártya lesz, jegy helyett okospapír.

A főváros és a BKK vezetői aláírták az elektronikus jegyrendszer kiépítéséről és üzemeltetéséről szóló szerződést a német Scheidt&Bachmann céggel. A cég összesen 27 milliárd forintért (91 millió euróért) vállalta, hogy 2017-ig kiépíti a rendszert, és 5 évig üzemelteti. A Scheidt&Bachmann gyártotta a BKK új jegy- és bérletkiadó automatáit is.

Versenyző árajánlatok:

  1. Scheidt&Bachmann 91 millió euró (44 a kiépítés, 47 az öt éves üzemeltetés)
  2. LG CNS 112 millió euró
  3. Cubic 128 millió euró
  4. Thales-Xerox 168 millió euró

A beruházást részben az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozza 54,5 millió euró (16,2 milliárd forint) értékben , valamint a fővárosi önkormányzat is hozzátesz ehhez 5,3 milliárd forintot. Korábbi becslések szerint a kiépítés üzemeltetés nélkül 49 millió euróba került volna, és az e-jegy elvileg 8 év alatt megtérül majd.

Tovább

Én korrepetálom a lovakat és a majmokat

október 8., 12:10
Demszky telefonon közölte vele, hogy nyerni fog, de Bokrost támogatja, politikai ellenfelével, Horváth Csabával borozgatva konzultált, és azt bánja a legjobban az elmúlt négy évben, hogy túl sok füstölt húst evett. Interjú Tarlós Istvánnal, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltjével, aki elmondta, hogy már a majdani utódját is kiszemelte egy fiatal, pesti polgármester személyében. Szó volt a mai napig élő népi-urbánus vitáról, fedél nélkülinek álcázott filozófusról, és rovarirtóról is.

Kényelmesen ül, ahogy látjuk. Mennyire áll a kampányra, hogy hátra lehet dőlni?

Nagyon sok kampányban vettem már részt, polgármesteri kampányból ez a hetedik. Sportoltam is elég sokat: hátradőlni egy meccs előtt sem lehet. Általában az esélyesnek mondott nyer, ami akkor nem szokott bekövetkezni, hogyha túlságosan hátradől, szóval hátradőlésről szó sincs.

Az esélyesek nyugalmáról beszélhetünk?

Inkább arra figyelek, hogy ne legyen hiba. Nem szeretek minden őrültségre reagálni. A kampányok tele vannak őrültséggel, mindenki mindenfélét ígér, főleg akik maguk is érzik, hogy nem nagyon fogják számon kérni rajtuk. Azok aztán mesébe illő ígéreteket tesznek.

Mit szól ahhoz, hogy Demszky szerint Bokros legyőzi önt?

Történetesen ezt a mondatot nem hallottam tőle. Mondott már máskor is nagyokat Demszky Gábor, akkor sem éreztem különösebb izgalmat.

Tovább

Olyan térképek kerültek fel a netre Budapestről, amiket még biztos nem látott

október 7., 18:15

Bemutatták azt a harminc régi, részletes térképet, amelyek segítségével az interneten tanulmányozható a főváros fejlődése a 18. század elejétől a 20. század közepéig.

A térképek a Habsburg Birodalom és az Osztrák-Magyar Monarchia történelmi térképeit modern térinformatikai eszközökkel közzétevő Mapire (Historical maps of the Habsburg Empire) projekt második szakaszát jelentik. Elsőként katonai térképek digitalizált változatait mutatták be márciusban.

Kocsis Máté elhatárolódott a kocsisortól

október 7., 16:56

Józsefvárosi rendőrség, Víg utca, újságírókkal és rendőrökkel zsúfolt vadonatúj monitorterem, központi monitorpanel, bal alsó monitor. A térfigyelő kamera a Teleki tér Kun utcai szegletét pásztázza szépen komótosan a párkánytól az utca túloldaláig. Lassan beúszik a képbe egy bazinagy hirdetőoszlop, rajta rikító narancssárga hirdetés: Szavazz Kocsis Mátéra! A teremben levő újságírókat közben megkérik, hogy politikai jellegű kérdéseiket a tájékoztatót tartó Kocsis Máténak az épületen kívül tegyék fel, mert szeretnék fenntartani a pártsemleges rendőrséget.

Motorral érkeztem a felújított józsefvárosi térfigyelőközpont átadójára a Víg utcába. A kapus rendőr elhajtott a bejárattól, de azért megmondta a tutit: egy sarokkal arrébb, a Déri Miksa - Rákóczi tér sarkán nyugodtan leparkolhatok. Enyhe gyomorremegéssel hagytam ott a motort a parkolóban, loptak már el párat tőlem.

Motor nélkül akadálytalanul hatolhattam be a rendőrségi épület belsejében elhelyezett monitorterembe, ahol Kocsis Máté polgármester, és Pintér Sándor véletlenül éppen az önkormányzati választás hajrájában, de szigorúan pártsemlegesen átadta a 300 millió forintból felújított térfigyelő központot.

Tovább

Mitől nőtt 3-szorosára a 3-as metró tervezési díja?

október 7., 12:40

Az M3-as metró felújításának tervezésére kiírt pályázat nyertesének a legolcsóbb ajánlatot tevő konzorciumot hirdettük ki - reagált a BKK Csárdi Antal LMP-s főpolgármester-jelölt azon állítására, hogy 600 milliós kerettel indult a tender, és 1,8 milliárd forintos kifizetés lett belőle, azaz korrupciógyanús módon elvesztett a főváros 1,2 milliárdot.

A BKK szerint a 635 millió forintos uniós támogatás odaítélése gyakorlatilag „maradékelven” történt, így az akkor rendelkezésre álló források alapján csak a megvalósíthatósági tanulmányra kapott forrást a BKK. A BKK elfogadta a megítélt összeget, hiszen ezzel az összeggel is közelebb került az M3-as metró halaszthatatlan felújítása.

Tovább

BKK-iroda nyílt a Gombában

október 6., 18:40

BKK ügyfélközpont nyílt a Móricz Zsigmond körtéri felújított Gombában. Az integrált szolgáltatásokat nyújtó BKK ügyfélközpontokban minden közlekedéssel összefüggő ügy elintézhető: jegy- és bérletvásárlás, közlekedési információk, taxipanasz-kezelés, MOL Bubival kapcsolatos ügyintézés és általános utastájékoztatás. A modern ügyfélközpontban több munkapultnál egyszerre 3-4 munkatárs szolgálja ki a BKK ügyfeleit, az érkezőket sorszám szerint szólítják.

10256763 753817188010105 4004490262807650075 o
Fotó: BKK

3 autó ütközött, hatalmas dugó Újbudán

október 6., 18:39

A Kosztolányi Dezső térnél három autó ütközött, az egyik az oldalán fekszik. A Bocskai út kifelé le is van zárva, áll a dugó a Petőfi hídon túl, de a többi irányban sem sokkal jobb a helyzet. Aki tudja, kerülje el a környéket!

- írta kollégánk este a helyszínről. Néhány órával később a rendőrség közölte, a baleseti helyszínelést befejezték, a Kosztolányi Dezső téren zavartalanul halad a közlekedés.

Tovább

Leálltak a villamosok a Fehérvári úton

október 6., 08:09

Összeütközött egy autó és egy villamos Budapest XI. kerületében, a Fehérvári út és a Bánát utca kereszteződésében, írta a katasztrófavédelem hétfőn reggel 8.01-kor. Egy ember könnyebben megsérült, a mentők a helyszínen ellátták, nem kellett kórházba vinni. A villamosforgalom körülbelül 8.45-ig mindkét irányban állt, mert az autó egy sávot elfoglalt. A 18-as, 41-es és a 47-es villamos ismét a teljes vonalon közlekedik, írta a BKK a Facebookon.

Tovább

Új buszjáratot indít hétfőn a BKK

október 3., 18:45

Hoffmann Tamás polgármester kezdeményezésére, a térség lakóinak igénye alapján október 6-án, hétfőn új, a kerület által finanszírozott buszjáratot indít a BKK. A XI. kerületben 253-as jelzéssel a Fehérló utcából és környékéből átszállás nélkül, közvetlenül juthatnak majd el az 4-es metróhoz. Az új járat a Móricz Zsigmond körtér és a Kelenföld vasútállomás között közlekedik, munkanapokon 6:00-tól 20:00-ig, egész nap 30 percenként. Egyelőre három hónapos próbaüzem indul. A járat mindkét irányban megáll a Pető Intézet (Villányi út) megállóhelyen is, segítve ezzel a környék akadálymentes tömegközlekedésének további javítását. A vonalon szóló (azaz nem csuklós) autóbuszok közlekednek majd, első ajtós felszállással.

Ma utoljára jár a ráncajtós 7-es busz

október 3., 12:02

Ma jár utoljára jár Budapesten a 7E vonalán az Ikarus 280-as harmonikaajtós változata. 

A BPO 479-es rendszámú busz a 7E vonalán 10 351 napot szolgált. A 28 éves buszt a forgalomból szintén kiálló 205-ös pályaszámú (és amúgy szintén harmonikaajtós) trolibusszal együtt október 4-én 11 órakor a Városligetben (Dvořák sétány–Olof Palme sétány–Zichy Mihály út csomópontján) lehet megnézni és fényképezni. 

1229994 751868311538326 6647387306985881477 n
Fotó: BKK

A harmonikaajtós vagy ráncajtós busszal csak egy altípustól búcsúzik a BKV. A 280-as típus az Ikarus városi csuklós busza. Számos változata létezik. A kilencvenes évek elejéig olyan ajtókkal szerelték, amelyek harmonikaszerűen nyitódtak. Erről mindenkinek lehetnek emlékei, aki valaha is utazott egy tömött hetes busz alsó lépcsőjén.

A harmonikaajtók hatalmas csattanással nyíltak ki, viszont nem zártak teljesen: menet közben alul és fölül jött a huzat, így mindig volt levegő. Az Ikarus 1993-tól tért át az újabb altípusokra, amelyeken már úgynevezett bolygóajtók voltak.

Megint a gyepre hajtott egy BKV-busz

október 2., 20:29

Kőbányáról jelenti olvasónk, Huszty Gergő, hogy egy BKV-busznak megint sikerült a frissen lerakott gyeptéglákra hajtani, most az Ónodi utcai megállónál. Néhány hete egy másik busz is megcsinálta ugyanezt egy megállóval arrébb, csúnyán megrongálva a gyepet. De a múltkori busszal ellentétben a sofőr most egészen sokáig egyensúlyozott a síneken, mielőtt a földbe süllyedt volna - számolt be. Olvasónk arra gyanakszik, hogy ez egy verseny lehet, ki jut tovább a gyepes pályán a busszal.

busz1
Fotó: Olvasónk / H. Gergő

A BKK fődiszpécsere az Indexnek annyit mondott, hogy egy figyelmetlen sofőr hajtott a füvesített pályára, de az eset már a múlté, szerencsére senki nem sérült meg, a forgalom pedig 20:02-kor újraindult a villamospályán. 

busz2
Fotó: Olvasónk / H. Gergő

Az előző eset szeptember 6-án történt hajnali 4:47-kor a X. kerületi Szent László téren. Egy korábbi forgalmi zavar miatt a villamosok pótlását végző busz a sofőr figyelmetlensége miatt a 3-as villamos füvesített vágányára került.

BKK: elfér a busz a Lánchíd utcában

október 2., 16:38

A 86-os buszok október 1-je óta szabályosan, az engedélyező hatóság egyetértésével és a jogszabályi előírásoknak megfelelően közlekednek a Lánchíd utcában, biztonságosan és zavartalanul, írja közleményében a BKK.  

A közlemény szerint számos valótlan hír járta be a magyar sajtót. Ebből nem igaz a BKK szerint:

  • hogy a 86-os buszok nem fognak elférni a Lánchíd utcában, 
  • hogy a Lánchíd utcát engedély nélkül használják a 86-os buszok
  • hogy az utcát váratlanul valaki lezárta.
Tovább

Medián: Lukra futott a baloldal Bokrossal?

október 2., 14:06

A Medián múlt heti mérése szerint a baloldali ellenzéki pártok visszalépett jelöltjére a választók 12 százaléka szavazott volna, míg Bokros Lajost 5 százalékuk szeretné főpolgármesternek, írja a hvg.hu.

Toronymagasan esélyes a főpolgármesteri poszt elnyerésére Tarlós István, a Fidesz-KDNP jelöltje, aki a szavazatok 37 százalékát remélheti - erre a nem meglepő eredményre jutott a Medián országos felmérése. Az adatokat a múlt héten, Falus Ferenc visszalépése előtt vették fel, az eredményeket pedig a csütörtökön megjelenő HVG-ben mutatta be Hann Endre, a Medián ügyvezető igazgatója.

Az előbbinél furcsább adatokat is mértek az ezerfős országos felmérés kétszáz-egynéhány fős budapesti részmintáján. Kiderült, hogy Falus Ferencre a választók 12 százaléka szavazna, amivel magasan veri Bokros Lajost, akire viszont 5 százaléknyian adták volna voksukat. Bokrosnál a jobbikos Staudt Gábor is jóval népszerűbb volt, ő a szavazatok 10 százalékára számíthat. Az azóta szintén visszalépett Magyar Györgyre a megkérdezettek 3, az LMP-s Csárdi Antalra 2 százaléka szavazna. A liberális Bodnár Zoltánt egyetlen válaszadó sem említette.

Hann Endre az interjúban megemlítette, hogy úgy tudja, az Ipsosnál nagyon hasonló arányokat mértek a jelöltek támogatottságában.

Mint arról beszámoltunk, a Nézőpont közelmúltbeli felmérése jóval előrébb sorolta Bokros Lajost. Az ő mérésük szerint a Modern Magyarország jelöltjére többen szavaznának (14%), mint Falus Ferencre (11%), a baloldali ellenzéki pártok korábbi, konszenzusos jelöltjére. Az LMP-s Csárdi Antal és a jobbikos Staudt Gábor 7-7 százalékot érne el a kutatás alapján, egyéb jelöltre pedig a megkérdezettek 2 százaléka szavazna. 

Lánchíd utca: reggel kinyitották, délben bezárták

október 1., 14:59
Szerda délben lezárták a Lánchíd utcát, amit aznap reggel nyitottak meg. A Várkert Bazár előtti utca nagyjából öt órát volt nyitva.
FullSizeRender(1)
Fotó: Bakró-Nagy Ferenc
Tovább

Felmentették Tarlóst a címerügyben

október 1., 14:37

A Kúria gyakorlatilag jogerősen felmentette Tarlós Istvánt abban a vitában, hogy használhatja-e a főpolgármester és egyben főpolgármester-jelölt a választási plakátján a főváros címerét.

  1. Tarlóst az Együtt - Korszakváltók Pártja panaszolta be, mondván, a hivatalos címer használata sérti a választási törvény esélyegyenlőségről szólő részét.
  2. Beadványukat a Fővárosi Választási Bizottság jóváhagyta, és eltiltotta Tarlóst a címerhasználattól.
  3. Másodfokon a Nemzeti Választási Bizottsághoz (NVB) került az ügy, ahol úgy döntöttek, hogy eleve nem is lehet vizsgálni az Együtt panaszát, mert az nem tartalmaz bizonyos kötelező formai elemeket. Mégpedig azt, hogy az Együtt nem bizonyította, hogy Tarlós nem kért engedélyt a fővárostól a címerhasználatra. (A címer bármilyen használatára a fővárosi önkormányzat ad engedélyt.) Azt nem tudni, hogy a főpolgármester kért-e engedélyt, de az NVB döntése szempontjából ez nem is érdekes. Sőt az sem, hogy sérti-e a választási törvényt a címerhasználat. Ezért a panaszt elutasították.
  4. Harmadfokon a Kúria tárgyalta az ügyet. Mai döntésével a Kúria helyben hagyta a Nemzeti Választási Bizottság döntését, gyakorlatilag jogerősen felmentve Tarlós Istvánt a jogszerűtlen címerhasználat vádja alól.

Tarlós átadta a Futárt

október 1., 12:12

Átadták a Futár elnevezésű forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert szerdán Budapesten. Tarlós István főpolgármester szerint

az intelligens rendszer jól reprezentálja, hogy kalandfilmekben szeretjük a kiszámíthatatlanságot, de az életben kevésbé.

A Futár rendszer műholdas felügyelettel vonja ellenőrzés alá a főváros közösségi közlekedését, a diszpécserek hatékonyan be tudnak avatkozni forgalmi zavar esetén, és tájékozódási lehetőséget biztosít az utazóközönségnek. Tarlós megemlítette azt is, hogy a rendszert késedelemmel adják át, de a kötbérek nagy részét a BKK már érvényesítette, a befolyt összegeket a rendszer további bővítésére fordítják.

A Futár kiépítése 7 milliárd forintba került, amiből 4 milliárdot az EU biztosított. A projekt keretében 1536 buszra, 612 villamosra és 145 trolibuszra szereltek fel fedélzeti egységet, és 263 utastájékoztató monitort helyeztek ki. 

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint 32 diszpécser koordinálja a teljes felszíni közlekedést, és ha a műholdas rendszer érzékeli, hogy egy járat nem menetrend szerint közlekedik, beavatkoznak. Ezzel elkerülhető például az is, hogy két azonos autóbusz szorosan egymás után haladjon.

A Népszabadság korábbi információi szerint a Nagykörúton futó Combino villamosok várhatóan 2015-ben kapcsolódhatnak be a rendszerbe, a HÉV- és a metrószerelvények viszont akkor sem.