Rózsa
19 °C
33 °C

150 csuklós buszt vásárol a BKV

tegnap, 11:49 Módosítva: 2015-08-29 22:35:04
6

Két közbeszerzést írt ki a BKV 150 csuklós busz megvásárlására.

A BKV honlapján is elérhető felhívás szerint 75 buszt normál, 75-öt pedig úgynevezett PKD (partially knocked down kit) konstrukcióban szereznének be, utóbbi lényege, hogy a jármű egységenként érkezik meg, és a közlekedési társaság szakemberei szerelik össze. Ebben a konstrukcióban korábban már vásároltak szóló buszokat.

A buszokkal kapcsolatban elvárás a dízel meghajtás mellett, hogy teljesen alacsonypadlósak és klimatizáltak legyenek.

A tenderekre október 6-ig lehet jelentkezni, a bírálatnál a legfontosabb tényező az ajánlott ár lesz.

Az Együtt feljelentést tett a Széll Kálmán tér felújítása miatt

augusztus 27., 14:50 Módosítva: 2015-08-27 20:03:43
1

Az Együtt különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt feljelentést tett a Széll Kálmán tér felújítása miatt, közölte a párt budapesti elnöke. Pataki Márton szerint a BKK hűtlenül kezelte a fővárosiak pénzét, amikor a kivitelezői szerződés júniusi módosítása során lemondott közel 600 millió forintnyi kötbérről.

A párt szerint ekkor már látszott, hogy csúszik a beruházás, vagyis ha nincs szerződésmódosítás, akkor a kivitelezőknek napi 8 millió forintnyi kötbért kellett volna fizetniük. Az eredeti szerződés szerint csütörtökig kellett volna befejeznie a kivitelező KÉSZ Zrt.-nek és a WIS Holding Zrt.-nek az építkezés 3. szakaszát: vagyis már el kellett volna készülnie a metrólejáratnak, a szolgáltatóháznak és a támfal épületnek.

Az építkezés azonban jelentősen késik, és az új ütemterv szerint a csúszás miatt közel 600 millió forint kötbér terhelné a kivitelezőket. A BKK azonban aláírt egy szerződésmódosítást, amelyben kitolták az átadási határidőket.

Vagyis egyetlen tollvonással lemondtak 600 millió forintról

- vélte Pataki.

Mint ismert, az eredeti ütemterv szerint április végére kellett volna végezni a második építési szakasszal, azonban csak augusztus közepére valósult meg. Most úgy néz ki, hogy a tér feltehetően nem lesz kész 2016. február 9-i határidőre.

FRISSÍTÉS!!!

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) cáfolja, hogy lemondott volna mintegy 600 millió forintnyi kötbérről, miközben csúsznak a Széll Kálmán tér felújításával kapcsolatos munkák. 

Tovább

Levágta a 61-es villamos egy fiú lábát Budán

augusztus 24., 17:35 Módosítva: 2015-08-25 06:36:48
271

Súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett az a fiatal férfi, akit még vasárnap este gázolt el a 61-es villamos a Budagyöngyénél. Az Origo információi szerint a 17-18 éves fiúnak mindkét lábát csonkolta a villamos.

Tovább

Egy sávon, váltakozó irányban lehet majd menni a budai alsó rakparton

augusztus 22., 14:42 Módosítva: 2015-08-22 22:54:46
48

Megkezdik a helyreállítási munkákat vasárnap a Budai alsó rakparton a Döbrentei térnél, ahol a hét eleji esőzés miatt az Ördög-árok kiömlőnyílása mellett megsérült a partfal, tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Tovább

Ez nem a pesti autósok szombatja

augusztus 22., 10:26 Módosítva: 2015-08-22 19:40:16
139

Szombaton az Ironman triatlonverseny miatt sok helyen útlezárások lesznek Budapesten - derül ki a BKK közleményéből

Este tízig le lesz zárva teljes hosszában a Budai alsó rakpart, a Dombóvári út a Budafoki út és a Rákóczi híd között, a Pázmány Péter sétány a Rákóczi hídtól a Petőfi hídig, valamint a Neumann János utat a Pázmány Péter sétánytól a Budafoki útig.

Lezárják továbbá a Pesti alsó rakpart a Közraktár utcától a Dráva utcáig, a Széchenyi teret (körben), a Lánchidata Halász utcát a Bem rakparttól a Fő utcáig, a Fő utcát a Csalogány utcától a Clark Ádám térig, a Clark Ádám teret (körben), a Hunyadi János utat a Clark Ádám tértől a Dísz térig, a Dísz teret (körben), a Palota utat a Dísz tértől a Dózsa György térig, a Váralja utcát a Palota úttól az Alagút utcáig, az Alagút utcát az Attila úttól az Alagútig, a Jégverem utcát a Fő utcától a Bem rakpartig, a Bem rakpartot a Lánchídtól a Halász utcáig, 

Szintén lezárják a Budafoki út északra vezető szakaszát a Dombóvári úttól a Kondorosi útig, a Hunyadi János út északra vezető szakaszát a Kondorosi úttól az Építész utcáig, a Műegyetem rakpartot a Gellért tér és Dombóvári út között, valamint a Népfürdő utcát a Dráva utcától az Árpád hídig.

Tovább

Budaörsi út: egy útlezárásnak vége, de van másik

augusztus 19., 16:08 Módosítva: 2015-08-19 18:05:43
3

Egy szakaszon véget ér, egy másikon viszont elkezdődik a vízvezeték építése a Budaörsi úton, ahol közműépítés és útfelújítás miatt is korlátozások lesznek, derül ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményéből. Az útfelújítási munkálatok várhatóan 90 napig tartanak.

Tovább

Mégis, miért nincs áram másfél napja több helyen?

augusztus 19., 13:07 Módosítva: 2015-08-19 20:16:53
1106
Hazavágta a hétfői apokaliptikus vihar a fővárosi áramszolgáltatást: Budapest egyes részein hétfő óta nincs áram, és pontosan nem is lehet megmondani, hogy mikor kapcsolják vissza, mivel ez a talajvíz apadásának gyorsaságától függ. Az áramkimaradás miatt a közvilágítás és a közlekedési lámpák sem üzemelnek a város több pontján, ráadásul pont az egyik fő közlekedési csatorna, a Nagykörút mentén található a legtöbb érintett rész.

Az elmúlt 120 évben nem zúdult ilyen mennyiségű csapadék ilyen rövid idő alatt Budapestre

– mondta el Boross Norbert, az Elmű szóvivője, aki szerint tudomásul kell venni, hogy még egy ekkora város sem lehet felkészülve ilyen típusú katasztrófahelyzetre. Az esővíz mennyisége akkora volt, hogy a csatornarendszer egyszerűen nem volt képes elvezetni. Budán ez csak átmenetileg okozott problémát, Pesten viszont beszivárgott a talajba, és alulról eláztatta a házak pincéit, ahol az áramszolgáltatásért felelős transzformátorok találhatók.

A transzformátorokat nem lehet máshova áthelyezni, mivel a villamos vezetékek a városban a föld alatt mennek, ráadásul nagyméretű, a földdel közvetlenül érintkező gépekről beszélünk, amelyeket nem tudunk teljesen vízhatlanná tenni

– nyilatkozta Boross Norbert. Jó hír viszont, hogy a transzformátorok automatikusan lekapcsolnak, ha vízzel érintkeznek, így legalább emberéletet nem veszélyeztetnek. Most is ez történt: a helyszínen dolgozó szakemberek szerint az infrastruktúra kevés helyen ment tönkre, ahol még mindig nincsen áram, ott arról van szó, hogy a ház pincéjében jelenleg is áll a víz, ezért nem tudják visszakapcsolni a gépeket. 

A katasztrófavédelem segítségével a legtöbb helyről kiszivattyúztuk a vizet, de vannak olyan városrészek, ahol a szivattyúzás többet ártott, mint használt, ezért abbahagytuk. Itt arra várunk, hogy magától elszivárogjon a talajvíz. 

Boross a Nagykörút egyes részeiről és az onnan nyíló mellékutcákról beszél. Itt állítólag a speciális környezeti adottságok miatt nem tudták eddig megoldani a problémát. A körút alatt egy homokos talajú Duna-holtág található, ezen a részen hiába szivattyúztak, mert ennek hatására még több víz jött fel, ami visszapótolta az eltávolított mennyiséget. Nem véletlen tehát, hogy a körút mentén mostanában nem lehetett szivattyúzóautókkal találkozni, itt a szolgáltató arra vár, hogy a természet elvégezze a munkát, utána vissza tudják kapcsolni az áramot. Az apadás szerencsére magától is jól halad, így remélhetőleg a hosszú hétvégére nem maradnak lakások áram nélkül.

Jó esetben akár már ma este megtörténhet, de biztosat nem tudunk mondani. Ami biztos, hogy onnantól számítva, hogy lement a víz, egy-két órán belül lesz áram is.

Közvetlenül a vihar után egyébként 45 ezer otthonban nem volt áram, de a legtöbb helyen csak rövidebb kimaradásról volt szó. Szerda délre sikerült ezer környékére csökkenteni az érintett lakások számát, ez persze sovány vigasz azoknak, akiknél már a második napja nem működik semmilyen elektronikus berendezés. A legnagyobbat a VI. és a VII. kerületiek szívtak, de az V., VIII. és XIII. kerületben is akadtak részek, ahol több mint egy napig nem volt áram, vagy akár még most sincs. A legsúlyosabban érintett részek az Erzsébet körút mentén a körúton belül, az Almássy tér környékén, a Rökk Szilárd utcában és környékén, a Cserhát utcánál találhatók – ez nem azt jelenti, hogy egész utcákban nincsen áram, minden ház egyedi eset. 

„A Tátra utca–Balzac utca sarkon egy napig tartott az áramszünet, anyámék a mélyhűtő egyik felét kimenekítették rokonokhoz, a másik fele kuka” – meséli egy kollégánk.

A legizgalmasabb az volt, hogy a kapu beengedőrendszere is árammal megy, így most mindenki keresgélte a kulcsot, hogy ki tudjon jutni. 

Ahol lehet szivattyúzni, ott sem feltétlen gördülékeny a helyreállítás, mivel sok a bajba jutott ház és kevés a szivattyú. Egy másik, a Keleti pályaudvarnál lakó munkatársunknak például azt mondta a közös képviselője, hogy tegnap este az Elmű arról tájékoztatta: még 2-3 napba is beletelhet, mire visszakapcsolják náluk az áramot, mert addigra jutnak el hozzájuk a katasztrófavédelem autói, így a hosszú hétvége egy részére mindenképpen villany nélkül maradnak. Kollégánknak egy komplett, a hűtőben tárolt nagybevásárlása bánta a szolgáltatás szünetelését. 

Boross Norbert a lakossági tájékoztatással kapcsolatos kérdésünkre azt mondta, hogy az érintett házak lakóira célzott, közvetlen kommunikáció nem volt az Elmű részéről, viszont ha felhívták az ügyfélszolgálatot, akkor kaptak tájékoztatást, illetve úgyis az összes újságban erről volt szó az elmúlt napokban. Olvasóink közül ugyanakkor többen azt írták, hogy az Elműt csak nehezen tudták elérni, és nem kaptak kielégítő információkat a helyzetről. Egy Kálvin térnél lakó olvasó írja:

Még mindig nincs a házunkban áram, a diszpécser telefonon azt mondta, hogy nem is tudják, mikor lesz, először azokon a helyeken dolgoznak, ahol a miénknél nagyobb és sürgősebb problémák vannak. Az Elmű vagy a Katasztrófavédelem kiadhatna már egy normális tájékoztatást!

Az áramszünet miatt nem üzemelő közlekedési lámpák több fő csomópontban is káoszt okoztak, a Blaha Lujza téren a Rákóczi út és a Nagykörút találkozásánál például napok óta rendőr irányítja a forgalmat, de az is csak napközben. Tegnap éjfél körül még lámpával is életveszélyes mutatvány volt az arrafelé biciklizés, pláne, hogy a sima közvilágítás sem működik. Az áramszünet sok helyen a riasztókat is aktiválta, így a lámpák hiánya miatt dudáló autósok zaján kívül a riasztóvijjogástól sem tudnak aludni sokan:

A Dózsa György út és az István utca sarkán kedd este 9 óra körül 2 percre visszajött az áram, ami pont arra volt elég, hogy bekapcsoljon a környék összes riasztója, hajnali 3-ig jeleztek is kitartóan

– írja egy másik olvasónk. A riasztós probléma nem egyedi eset, egy másik levél arról számol be, hogy a Váci úton 12 órája folyamatosan szólnak, és állítólag már lincshangulat van.

Boross Norbert Elmű-szóvivő egyébként az Indexnek elmondta, hogy azok,

akiknél 24 óránál tovább szünetel a szolgáltatás, 5000 forintos kártérítést kapnak,

amelyet bankszámlára utal a szolgáltató, vagy a postán lesz átvehető. Ez persze nem bemondásra megy, az Elmű saját adatai alapján osztja majd a pénzt. Az 5000 forint persze több, mint a semmi, de azért az is valószínű, hogy egy átlagos mélyhűtő tartalma ennél nagyobb értéknek feleltethető meg, nem is beszélve az egyéb okozott kellemetlenségekről.

A hűtő kijelzője szerint a sima hűtőben +17 fok, a mélyhűtőben +3 fok van. Nem merjük kinyitni az ajtaját, semmiképpen sem szeretnénk találkozni egy kifelé mászó párizsival 

– írja egy VII. kerületi Index-olvasó, aki szintén hétfő este óta élvezi a nomád életmód szépségeit. 

Sok helyen a vizet is villanybojlerrel melegítik, nem beszélve a mosógépről, kapucsengőről, számítógépekről, telefonok töltéséről és még sorolhatnánk. Ráadásul az elektronikus eszközök az áramingadozás miatt károsodhatnak is, emiatti kárigényünket azonban nem közvetlenül az Elműhöz, hanem annak villamoshálózati engedélyeséhez, az Elmű Hálózati Kft.-hez kell bejelentenünk – erről a Budapesti Békéltető testület tájékoztatta az MTI-t.

Az 5000 forintos összeg annak fényében egyébként nem tűnik túl nagyvonalúnak, hogy ha valakinél kikapcsolják az áramot, akkor 17 ezer forintos visszakapcsolási díjat kell fizetnie (az ezzel kapcsolatos ügyintézés kálváriájáról nem is beszélve). 

Az egyszeri 5000 forintos kötbérnél többet azonban nem adnak, mivel a szóvivő szerint a szolgáltató nem tehet a kialakult helyzetről. A mostani probléma sokkal inkább a város adottságaiból és a mostani extrém időjárási helyzetből adódik, amelyre senki nem volt felkészülve, viszont szerencsére nem is túl gyakori. 

Más kérdés, hogy az éghajlatváltozás (amely Magyarországon a világátlagnál nagyjából másfélszer gyorsabban zajlik) egyik leglátványosabb és már manapság is érzékelhető következménye éppen az, hogy bár a csapadék mennyisége nem változik jelentősen, az eloszlása sokkal rendszertelenebbé válik.

Ennek következtében hosszabb aszályos időszakok után

gyakrabban fordulhatnak elő a hétfőihez hasonló, brutális viharok, amikor akár többhavi átlagos esőmennyiség egy este alatt zúdul a nyakunkba.

Úgy tűnik, az áramszolgáltatás ilyen esetekre egyáltalán nincs felkészülve. 

Így közlekedjen az augusztus 20-i hosszú hétvégén Budapesten!

augusztus 17., 15:38 Módosítva: 2015-08-17 21:40:42
10

Augusztus 20-án az ünnepi rendezvények, és az augusztus 21-23. között megrendezett IRONMAN Budapest triatlon-verseny miatt a hosszú hétvégén több budai és pesti főútvonalat és Duna-hidat lezárnak. Emiatt a tömegközlekedésben is változások lesznek: több busz- és villamosjárat módosított útvonalon fog járni. Annyira sok változás lesz, hogy most tényleg érdemes a BKK honlapján tájékozódni indulás előtt: www.bkk.hu/augusztus20

  • A Lánchíd augusztus 20-án hajnali 4 órától 22-én késő estig, a Szabadság híd augusztus 20-án délután 4 órától várhatóan éjfélig, míg az Erzsébet híd 18 és 23:00 között le lesz zárva a forgalom elől.
  • Sűrűbben jár majd mind a négy metróvonal, a 4-es és 6-os villamos, valamint több, a belváros felé tartó buszok. A tűzijáték helyszínének megközelítése elsősorban metróval, majd a belvárosi csomópontokból gyalogosan javasolt.
  • Rákospalota felől az 5-ös, Újpalota felől a 7-es és a 107-es, valamint Újpestről a 105-ös busz az Astoria érintésével csak a Deák Ferenc térig jár.
  • Este a kiskörúton nem jár villamos, ebben az időszakban az M2-es, az M3-as metróval, vagy a 9-es busszal ajánlott utazni.
  • A tűzijáték után, jellemzően 21:30 és 23 óra között a belvárosból közlekedő járatok szintén gyakrabban járnak majd.
  • Az augusztus 20-án a Kossuth Lajos térnél 6 és 12 óra között lezárják a környező utcákat.
  • A Lánchíd utca már augusztus 18-án éjszakától 22-én estig a gyalogosoké.
  • Az ünnepi tűzijáték idejére − 21 órától körülbelül 21:30-ig –, illetve az azt megelőző és követő néhány órában mind a budai, mind a pesti belváros Dunához közel eső területeit lezárják a közúti forgalom elől.
  • Augusztus 21-étől 23-áig tart IRONMAN triatlonverseny, ezért a hosszú hétvége többi napján is forgalomkorlátozásokra kell számítani a budai és a pesti alsó és felső rakpartokon, valamint a környező utakon.

Sok a hiba a felújított 1-es villamoson

augusztus 17., 11:20 Módosítva: 2015-08-17 23:46:09
854
Még fél éve sincs, hogy az utasok birtokba vehették a felújított és meghosszabbított 1-es villamos vonalát. Beáznak az új megállók, a pályák környezetét elönti a szemét, kivitelezési hibák és a Kacsóh Pongrác úti felüljárón 20 kilométer per órával döcögő villamos. Ezek jellemzik a 27,5 milliárd forintból felújított 1-es villamos projektet. Bejártuk, lefotóztuk, rákérdeztünk, hogy miért.

A BKK szerint az üzemeltető, a projektmérnök és a megrendelő szakemberei rendszeres garanciális bejárásokon rögzítik a hibákat, és intézkednek a javításról – balesetveszély esetén soron kívül. A BKK szerint a fotókon látható hibák nem jelentősek, kijavításukat folyamatosan végeztetik a vállalkozóval. A képek alatt a BKK reakcióját olvashatják.

Tovább

Vége a szmogriadónak Budapesten

augusztus 15., 18:36 Módosítva: 2015-08-16 01:13:36
59

Már nincs ok az enyhébb fokozat fenntartására.

LMP: Az oroszok csak 20 százalékos jótállást vállaltak a 3-as metró szerelvényeire

augusztus 15., 17:52 Módosítva: 2015-08-16 16:11:24
59

A BKV és az orosz Metrovagonmas között a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról megkötött szerződésből kiderült, miért volt sürgős az aláírása, hiszen az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre, mondta Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője. Szerinte ez azt jelenti, hogy ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza.

Tovább

16 éves afgán menekült fiú a Bérkocsis utca hőse

augusztus 14., 10:56 Módosítva: 2015-08-15 13:53:33
23199

Az eset csütörtök kora délután  történt Budapesten, a VIII. kerületi Bérkocsis utcában, az önkéntes konyha előtt. Egy ételre váró, részeg hajléktalan férfi türelmetlen volt, és beleütött a pincében lévő konyhához vezető lépcső tetejénél lévő üvegajtóba.

Az üveg szétvágta a karján az ütőerét. Azonnal rengeteg vért veszített, a szemtanúk szerint minden vérben úszott. Akik ott voltak, teljesen lesokkolódtak, egyedül Aziz, egy 16 éves afgán menekült ugrott oda, az övével elkötve a férfi karját. Az egyik szemtanú az Indexnek megdöbbentőnek nevezte, hogy Aziz milyen természetes rutinnal és gondolkodás nélkül tette a dolgát.

Aziz mintegy 20 percig volt szakképzett egészségügyis nélkül a sérült mellett: a mentők nagyon lassan értek ki. Egy idő után egy háziorvos és a menekültekkel foglalkozó önkéntes orvosi team tagjai segítettek szakszerűen ellátni a sérültet. A szemtanúk szerint a férfi biztosan meghalt volna Aziz nélkül, és úgy tudják, hogy jelenleg is életveszélyben van az intenzíven.

A Országos Mentőszolgálat tájékoztatása szerint a motoros mentő a riasztástól számított 10 perc alatt ért a helyszínre. A férfi az elsősegélynyújtás ellenére is sok vért vesztett, ezért a mentőktől a további sebellátás, vérzéscsillapítás mellett infúziókat, oxigént kapott, majd rohamkocsi szállította kórházba. Ezzel szemben a szemtanúk szerint a motorra is jóval többet (20-25 percet) kellett várni, a rohamkocsi pedig a baleset után mintegy egy órával érkezett meg.

Az esetről beszámoló Facebook-oldal szerint Aziz apját megölték, az édesanyját és a testvérét pedig szem elől veszítette az úton Európa felé. Napok óta Budapesten van, és a szabad ég alatt alszik.

Az Indexnek Aziz elmondta, hogy Afganisztánban sok hasonló esetet látott, és ilyenkor segített is, ezért tudta azonnal, hogy mit kell tennie, jóllehet nincs semmilyen egészségügyi végzettsége vagy formális elsősegély-nyújtási ismerete.

Én is ember vagyok, ő is ember, bajban volt, tudtam, mit kell tennem, nem gondolkodtam egy pillanatig sem

– mondta az Indexnek. Amikor péntek délelőtt elértük, épp paprikát vágott az önkéntes konyhán, ahová beállt besegíteni a lecsófőzésbe. 

Szétrobbant a 32-es busz ablaka

augusztus 12., 09:15 Módosítva: 2015-08-12 09:17:17
6

Szombat este durrdefektet kapott a 32-es busz, a detonáció pedig akkora volt, hogy a fölötte lévő ablak kirobbant, írja a Blikk. Az Ikarus 280 a BKV legrégebbi típusa, a pórul járt busz bal hátsó kerekénél történt defekt miatt a felnire csúszott a karosszéria, a csuklós jármű pedig megroggyant.

A BKV buszos szakszervezeti vezetője szerint az volt a szerencse, hogy ezeket az ablakokat úgy tervezték, hogy ilyen esetekben nem okoznak sérülést, bent maradnak a keretben. Nemes Gábor viszont úgy véli, hogy nem jó, hogy legalább tízféle típusú buszt üzemeltet a BKV, mert az nehezíti a szervizelést.

A BKV az esettel kapcsolatban azt közölte, hogy a gumiabroncsból kiáramló levegő nyomásának hatására az ablakon kívül egy parkoló autó sárvédője és lökhárítója is megsérült. Személyi sérülés viszont nem történt.

Mint ismert, az elmúlt hetekben több komoly probléma is akadt a közlekedési társaság buszaival, a 134-.es buszon felpattant egy járólap, és forró, olajos vízsugár tört fel, ami miatt egy fiút másodfokú égési sérülésekkel szállítottak kórházba (a BKV tájékoztatása szerint ennek az ügynek a vizsgálata még nem zárult le). De kiderült az is, hogy a kánikulai forróságban jónéhány buszban nemhogy légkondi nincsen, hanem még fűtenek is.

Ordenáré hajnali kalapálás a fonódó építésén

augusztus 12., 00:43 Módosítva: 2015-08-12 13:10:26
398
Két olvasói levelet is kaptunk hétfő reggel, amiben a fonódó villamos építési területe mellett lakók háborognak a hajnal négy órai, hangos zajjal járó munkák miatt. A BKK elnézést kér a zavarásért, de a hajnali flexelés, kalapálás folytatódhat.

A vasárnapi zajon és poron túl, amit már végképp pofátlanságnak érzünk, az az, hogy a srácok ma hajnali 4-kor kezdték a hangos munkát, felverve ezzel minket és a környéket. Mi másfél év alatt begolyóztunk az itt történtektől, portól, hangzavartól, szmogtol, irreális időben történő kopácsolástól, fűrésztől, gépek zajától.

– írta egy olvasónk.

Egy másik olvasó így idézi fel a korai ébredést:

A ma reggelünk ordenáré kalapálással kezdődött, majd beizzott a generator és később a flexeket sem voltak rest használni. Mindez hétfő reggel 04:00-kor. Azért érdekelne, hogy ki adott erre engedélyt?

Megkerestük a BKK-t, hogy ők adtak-e engedélyt erre.

A cég válasza szerint valóban hajnalban kezdett el dolgozni a kivitelező. Erre a rendkívüli hőség miatt volt szükség, mert a betonozást és a vágányok építését csak így lehet megfelelően elvégezni. A kivitelező rendelkezik a szükséges engedélyekkel.

De ezzel még nem zárult le az ügy:

Ha folytatódik a nagy meleg, akkor még a jövő héten hétfőn is szükség lesz a hajnali munkavégzésre, azért, hogy az ütemezés tartható legyen. 

A környéken lakóktól elnézést kér a BKK, és türelmüket kéri a rendkívüli hajnali, de szükséges munkavégzés miatt.

Nem jár végig a ráckevei HÉV a hétvégén

augusztus 10., 10:50 Módosítva: 2015-08-10 11:57:23
1

Augusztus 15-én és 16-án a H6-os HÉV helyett pótlóbuszok járnak a Közvágóhíd és Soroksár, Hősök tere között karbantartás miatt - közölte a BKK.

A szerelvények csak Soroksár, Hősök terétől Ráckeve, Tököl és Dunaharaszti állomás között járnak. Valamennyi pótlóbuszon szállítható kerékpár.

A H6-os pótlóbusz a Közvágóhíd felé a Soroksár, Hősök tere H–Grassalkovich út–Helsinki út–Soroksári út– Közvágóhíd útvonalon halad.

Tovább

Kiderült, miért szívat a BKV a mozgólépcsők menetirányának felcserélésével

augusztus 9., 11:09 Módosítva: 2015-08-10 09:15:32
641

A Járókelő blog most megírta a választ a minden budapesti metrózót érdeklő kérdésre:

mégis mi a fenének kellett a nyárra megváltoztatni a mozgólépcsők menetirányát? Minek?!

Egyrészt az is baromi kényelmetlen, hogy mikor rutinból elindulnánk a mozgólépcső felé, azt látjuk, hogy szembe jönnek az emberek: én konkrétan máig nem tudtam még megszokni az új rendszert. Ahol eddig lefelé kellett menni, ott most jönnek föl az utasok, ahol meg fel, ott le. 

Fotó: járókelők.blog.hu

Hát kinek kellett ez?

Tovább

A BKV aláírta a metrószerződést az oroszokkal

augusztus 7., 14:55 Módosítva: 2015-08-07 19:03:24
53

A BKV és a Metrowagonmash aláírta az M3 metróvonal járműfelújításáról szóló szerződést, áll a közlekedési cég közleményében.

A BKV 2014. november 22-én írta ki a vonatkozó tendert, amelyről 2015. július 8-án döntés született. Az érvénytelen ajánlatot benyújtó  Skinest Rail AS jogorvoslati eljárást kezdeményezett, a BKV drámai hangú kérelmére azonban 2015. augusztus 5-én a Közbeszerzési Döntőbizottság végzésével engedélyezte a szerződés megkötését.

 A Fővárosi Közgyűlés az M3 metrójárművek felújítása érdekében felhatalmazta a BKV Zrt.-t a közbeszerzési eljárás eredményhirdetésére és a kapcsolódó szerződés megkötésére, valamint kötelezettséget vállalt arra, hogy a szükséges fedezetet biztosítja.

A szerződés alapján a korszerűsítés  megindul, az első felújított jármű a tervek szerint 2017 év elején állhat  forgalomba.

Hanyagság miatt főhetett le buszozó fiú lába

augusztus 7., 14:31 Módosítva: 2015-08-07 21:54:36
9
A 134-es buszon a járólap felpattant, forró, olajos vízsugár tört fel, egy fiút másodfokú égési sérülésekkel vittek kórházba, írtuk a napokban. A Mercedes Citarót bűnügyisek foglalták le, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával nyomoznak. A BKV szerint egy hűtővizes cső durrant el. Az Omnibusz szakblog szerint ennek még nem kellett volna balesetet okozni, a baj azért következhetett be, mert nem volt jól rögzítve az utasteret védő szerelőajtó.

Mint arról beszámoltunk, nemrég forró, olajos víz tört fel a 134-es busz utasterébe, ami súlyos sérülést okozott az egyik utasnak. A BKV szerint az egyik, hűtővíz továbbítására szolgáló flexibilis cső mondta fel a szolgálatot. A hűtőrendszerben uralkodó nyomás miatt a sérült csőből nagy energiával kezdett kiáramolni a víz, egyenesen a motor- és utasteret egymástól elválasztó szerelőnyílásra. A szerelőnyílás ajtaja valószínűleg nem volt rögzítve, így azt a nagy energiájú kiáramló hűtőközeg elmozdította, és az utastérbe betörve egy fiatal utasnak súlyos, míg egy másiknak könnyebb sérüléseket okozott.

A buszos szakblog szerint a meghibásodás vagy túlmelegedés egyik következménye a hűtőrendszer egészén vagy egy részén jelentkező túlnyomás, amit a kiegyenlítő tartály, illetve az azon lévő, magas nyomásra nyitó kupak segítségével lehet elvezetni a rendszerből. Ez a kupak szintén el tud koszolódni, és ilyenkor előfordul, hogy nem nyit a megfelelő nyomáson. A rendszerben ekkor egészen addig nő a nyomás, amíg a víz valahol – a rendszer leggyengébb pontján át – utat nem talál magának. Esetünkben is ez történhetett.

Tovább

Vasárnaptól újra teljes vonalon jár a H5-ös HÉV

augusztus 6., 12:43 Módosítva: 2015-08-06 13:49:37
5

De ne örüljön annyira, a BKK közleménye szerint ugyanis még mindig nem értek véget a a Batthyány téren lévő födém-megerősítési munkálatok, ezért augusztus végén néhány napig ismét pótlóbuszok járnak majd a Battyhány tér és a Szentlélek tér között. Ráadásul a Sziget fesztivál után, de még az iskolakezdés előtt valamikor egy hétvégén pótlóbuszok járnak majd Szentendre és Pomáz között is pályafelújítás miatt.

A födém megerősítésére a budai fonódó villamoshálózat kiépítése miatt van szükség, ennek részeként a kivitelező 28 acél tartóoszlopot épített be a Batthyány téri végállomásra. A tervek szerint a budai fonódó villamosok az év végén indulhatnak el.

Ezeket a BKV-járműveket kerülje el a hőségben

augusztus 6., 08:44 Módosítva: 2015-08-27 16:36:10
1205
Ikarus 415-ös, Volvo 7900A hibrid, Metrovagonmas EV3 – vajon mi a közös bennük? Hát az, hogy ezek a fővárosi tömegközlekedés gőzkamrái! Megnéztük, hogy a BKK járművei miért akkor fűtenek, amikor a legkevésbé sem kellene. Meg fog lepődni, hogy miért változik szaunává a hármas metró, hát még azon, miért elviselhetetlen a hőmérséklet a vadiúj hibrideken!

Újra itt a hőségriadó, újra kezdődik az izzadás a BKV és a BKK járatain. Persze nem mindegyiken: sok járművön megfelelően működik a klíma, ahol pedig nincs, ott legalább enyhíti a forróságot az elhúzott ablakból érkező menetszél. 

Három járműfajta esetében azonban – hiába van az egyiken klíma, a másikon nagy ablak, vagy hiába fut a föld alatt – konstrukciós okokból van rohadt meleg.

Hibrid Volvo: büdös is, meleg is

A legelképesztőbb az új, méregdrága hibrid (elektromos-dízel) hajtású Volvo 7900A buszok esete.

A napokban az Omnibusz blog szerzője 45 fokot mért a légkondival ellátott high-tech jármű fedélzetén a 9-es vonalán, de számos olvasónk panaszkodott értetlenül az új Volvókra. A szakblog egyébként nincs két hete, hogy tesztelte a most érkezett buszokat, és a következőre jutottak:

Tovább

BKV: A 3-as metrót bármelyik pillanatban leállíthatják

augusztus 5., 19:24 Módosítva: 2015-08-06 13:34:06
1253

Az elmúlt években több mint négyezer vonathiba történt a 3-as metró vonalán, ebből 36 füstöléssel járt. A metró állapota kritikus, reális veszéllyé vált, hogy bármelyik pillanatban le kell állítani. Ezzel sokkolta a BKV a Közbeszerzési Döntőbizottságot, hogy engedélyezze a mielőbbi szerződéskötést az oroszokkal a metró felújítására.

A BKV drámai hangú levélben kérte a Közbeszerzési Döntőbizottságot arra, hogy mielőbb megköthesse a szerződést a pályázaton nyertes orosz Metrovagonmassal a 3-as metró szerelvényeinek felújítására. A szerződéskötést azért függesztették fel, mert a tenderből kizárt észt Skinest Rail megtámadta az eredményt.

Tovább

3-as metró: jöhetnek az oroszok

augusztus 5., 18:53 Módosítva: 2015-08-06 07:43:25
10

A Közbeszerzési Döntőbizottság engedélyezi az M3 metróvonal járműparkjának felújításához kapcsolódó közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését, közölte a BKV.

A budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítésére kiírt tendert júliusban az orosz Metrovagonmas nyerte, ám a pályázatról kizárt észt Skinest Rail jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz. Ezért a BKV eddig nem köthette meg a szerződést az eljárásban nyertes oroszokkal.

A Közbeszerzési Döntőbizottság szerdán közétett végzésével a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését engedélyezte, így minden akadály elhárult a szerződéskötés elől. A BKV a lehető leghamarabb megköti a szerződést a Metrovagonmas orosz részvénytársasággal.

A BKK kissé túllőtt a célon az új szabályokkal

augusztus 5., 11:05 Módosítva: 2015-08-05 21:15:20
215
Már tavasszal tesztelték a most felmerült babakocsis szabályozást a Deákon, és már akkor is nagy felháborodást keltett. Más európai nagyvárosokban nyoma sincs annak, hogy a babakocsisokat letiltanák a mozgólépcsőről. És persze az is kérdés, egy bottal vagy járókerettel nehezen mozgó ember lépcsőztetése mennyire okos vagy humánus dolog.

Komoly felháborodást keltettek a BKK új, és a cég honlapjáról időközben már eltávolított tervei az utazási szabályok drasztikusnak tűnő szigorítására. Igaz, egyelőre ők is csak futnak az események után, és felmerült, hogy akár provokáció is állhat a dolog hátterében.

Így szigorítanának

A tervezet szerint

  • a mozgólépcsőket a babakocsisok csak akkor használhatják, ha a babakocsi szállításához 2 felnőtt kísérő van jelen, és a kapaszkodásban nincsenek akadályozva. De ekkor is kötelező a gyermeket a babakocsiból kivéve, „lehetőleg a gyermek hordozására szolgáló eszközben vinni, a babakocsit pedig lehetőleg összecsukva kell szállítani a mozgó lépcsőn”
  • „a mozgáskorlátozott utasok, a babakocsival, vakvezető- vagy nagytestű kutyával közlekedő személyek a mozgólépcsőt nem vehetik igénybe, a peron és a felszín közötti közlekedéshez a felvonót kötelesek használni”
  • ha viszont nincs lift, minden esetben kötelesek előzetes engedélyt kérni az állomási forgalmi személyzettől

Balesetveszély

A BKK-s üzletszabályzat-módosítás nem véletlenül került ki a cég honlapjára:

jogszabály írja elő, hogy ki kell tenni, és valóban ezt a verziót akarták bevezetni

– állította lapunknak a BKK-t jól ismerő forrásunk. Korábban is mindig nyilvánossá tették a tervezeteket, sőt egy esetben az is előfordult, hogy ugyanúgy, mint most, a korrektúrázott, magyarázatokkal ellátott szöveg vált elérhetővé.

A BKK a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a BKV nyomásának hatására vezetné be a leginkább felháborodást kiváltó változásokat. A babakocsis szabályozást a Deák téri állomáson már tavasszal tesztelték a mozgólépcsőre kihelyezett tiltó matricákkal. A szabályozás, mint akkor beszámoltunk róla, nagy felháborodást keltett. Annak, hogy most (talán) bekerül az üzletszabályzatba, valószínűleg az lesz a jelentősége, hogy a szabályzat megsértése miatt  megváltott jegy ellenére kizárható lesz az utas a közlekedésből.

A babakocsisok szabályozását információink szerint elsősorban a közlekedési hatóság szorgalmazta, mert véleményük szerint a babakocsis közlekedés balesetveszélyes. Mint korábban beszámoltunk róla, a BKV mozgólépcsőin évente 150 baleset történik, legalábbis ennyi utas jelentkezik kárigénnyel mozgólépcsőn bekövetkező balesettel kapcsolatban. Ebből nem tudni, mennyi a babakocsis baleset (úgy tudjuk, csak egyszer csúszott meg babakocsi az elmúlt években a mozgólépcsőn, de abból sem lett semmi baj), leggyakrabban a cipőkben és a ruhákban esik kár.

Nem ritka a kutyák sérülése viszont, ezért már eddig is az a szabály volt érvényben, hogy az ebeket ölben szállítsák a tulajdonosok a mozgólépcsőn, a nehezebbekkel meg az álló mozgólépcsőn menjenek. Most ez annyiban módosul, hogy ez utóbbihoz engedélyt kell kérni, és ha nincs elég mozgólépcső, akkor ez a kérés megtagadható. Legutóbb egyébként épp kedden darálta be egy mozgólépcső egy kutya lábát a Kálvin téren.

Kapacitásgondok

Annak a szabálynak, hogy mozgólépcsőn lehetőleg jobb oldalon kell utazni, helyet hagyva a sietősebbeknek, információink szerint azért kell megszűnnie, mert a BKV szerint ezzel jelentősen nőhet a mozgólépcső kapacitása. Az pedig már régi vita a BKK és a BKV között, hogy hány mozgólépcsőnek kell működnie (négyből legalább háromnak vagy kettőnek) egy állomáson. Ha elég működik, akkor van értelme a jobbra tarts elvének, ha kevesebb, akkor nincs, és kapacitáshiányra hivatkozva meg lehet szüntetni.

A VEKE szerint a BKK a babakocsis ügyben csak egy hülye szabályozást akart lekövetni, egy új szabványra hivatkozással. Aki vitt már babakocsit mozgólépcsőn, tudja, hogy nem egyszerű eset, de megoldható, és elég sokan meg tudták oldani évtizedek óta. A hatóság jogalkalmazó, a szolgáltató úgy gondolja, nem tehet mást, beletörődik és szív, valamint kényszerből magára vonja a nép haragját, írja a szervezet a Facebook-oldalán.

Mi mindenesetre utánanéztünk, hogy van-e más alapja is a tevezett módosításoknak. Kiderült, hogy nem a BKK hülyült meg teljesen, a dokumentum szerzője a fentiek mellett az idevágó európai szabványokat próbálhatta alkalmazni. Igaz, olykor kicsit túlságosan lelkesen.

Szabványosítás

A mozgólépcsők, mozgójárdák építésére, üzembe helyezésére vonatkozó  2010-es európai és az azzal azonos magyar szabvány (EN 115-1) szerint ugyanis veszélyt jelent, ha azokon bizonyos tárgyakat szállítanak. Ennek megfelelően a mozgólépcsők elején a következő figyelmeztetéseket kell jól láthatóan elhelyezni:

  • a kisgyerekeket szorosan kell tartani,
  • a kutyákat kézbe kell venni,
  • kapaszkodni kell a gumikorlátba,
  • babakocsival nem szabad felszállni.

A szabvány bevezetője külön megemlíti, hogy a segítőkutyákkal, ha lehet, a liftet kell használni. Ugyanez vonatkozik a kerekesszékesekre, ám esetükben a szabványelőírás a balesetveszély miatt szigorúbb: a mozgólépcsők használatát nekik egyáltalán nem szabad engedélyezni.

A BKK hatályos üzletszabályzata még egyéves sincs, így abba már rég be lehetett volna építeni az európai mozgólépcső-szabvány előírásait. A jelek szerint most talán épp ez történik. A legkülönösebbnek tűnő szigorítás például logikailag levezethetőnek tűnik az új szabványból.

Logika

Babakocsival nem szabad felszállni, tehát azt össze kell csukni ----> de egyik kezünkkel a gyerek kezét kell fognunk, a másikkal meg a gumikorlátba kell kapaszkodunk ----> így nem marad szabad kezünk a babakocsira ----> tehát kell még egy felnőtt, aki azt hozza.

Sima ügy. És ha továbbgondoljuk, logikusnak tűnik egy kivétel: ha olyan kisbabáról van szó, akit még hordozóba lehet tenni. Ilyenkor

a gyerek rajtunk lóg ----> egy kézzel kapaszkodunk ----> a másikkal meg a babakocsit fogjuk.

Logikus lenne, ám a BKK tervezete mégis tiltja: mindenképp két felnőtt kell a babakocsi szállításához. Az sem derül ki, hogy miért nem elég egy felnőtt a babakocsihoz, ha nincs velünk gyerek.

Ahol van lift, ott a mozgáskorlátozottak, babakocsisok használják azt a mozgólépcső helyett: ez teljesen észszerű, hiszen nekik épült.

A nagytestű kutyák kötelező lifteztetése viszont ismét inkább a logika révén érthető meg: egy ekkora kutyát az ember nem bír el egy kézzel, ha viszont kettővel tartja, nem marad mivel kapaszkodni a gumikorlátba.

Értelmezési zavar

A szabályok eddig is előírták, hogy a mozgáskorlátozottak és a nagytestű kutyával érkezők előbb szóljanak a forgalmi ügyeleten, és csak utána használják a(z álló) lépcsőt. Ennek kiegészítése, hogy a metróval érkezők a segélykérőn keresztül szóljanak be az ügyeletre, inkább észszerű, mint drákói intézkedés.

Az érvényes szabályzat szerint a nagykutyás és a mozgáskorlátozott utasoknak eddig is az üzemképes, de álló mozgólépcsőt kellett használniuk. Persze felmerül, hogy 

egy bottal vagy járókerettel nehezen mozgó ember lépcsőztetése mennyire okos vagy humánus dolog.

A BKK-nak nyilván a balesetveszély csökkentése, illetve a saját felelősségének a minimalizálása a fő szempont: az emberek túlnyomó többsége úgyis kompetens annak eldöntésében, hogy képes-e használni a mozgólépcsőt. És persze eddig is gyakran előfordult, hogy a jóindulatú személyzet a mozgáskorlátozott utast segítendő felszálláskor és leszálláskor is megállította a működő mozgólépcsőt.

Ehhez képest nehezen értelmezhető a tervezett változás, hogy ha nincs álló, üzemképes mozgólépcső, akkor nem segítenek az utasnak. Ennak a szabálynak az alkalmazása különösen durva lehet az állomásra metróval érkezők esetében, akiket egy humánusabb állomáson felengedtek a mozgólépcsőre. Az meg pláne értelmetlen, hogy (a tervezett előírásnak megfelelő) két, a babakocsit mozgató ép felnőtt miért ne használhatná a járó mozgólépcsőt, és miért kéne engedélyt kérniük az (álló) mozgólépcső használata előtt.

Néhány nagyobb európai nagyvárosok tömegközlekedésének online elérhető szabályait áttekintve az derült ki, hogy a BKK meglehetősen szigorúan alkalmazza a szabványt.

Bezzeg

Londonban például bárki használhatja a mozgólépcsőket, aki képesnek érzi rá magát. A tömegközlekedés használatát azonban London BKK-ja, a TFL olyan webes és okostelefonos applikációkkal is segíti, amelyek az utas fizikai képességeihez alkalmazkodva segítenek kiválasztani, hogy hogyan jut el A-ból B-be.

Az opciók között szerepel, ha az ember csak a lépcsőt vagy csak a mozgólépcsőt tudja használni, vagy ha a járműveket, és akár a peronokat is csak lépcső használata nélkül tudja megközelíteni. A metróállomások negyede van teljesen akadálymentesítve, viszont a TFL-nek esze ágában sincs akadályozni a kerekesszékeseket, babakocsisokat, ha alkalmasnak érzik magukat, hogy használják a mozgólépcsőt.

Párizsban se könnyű a metrón kerekesszékkel vagy babakocsival közlekedni. A legtöbb állomást nem lehet teljesen akadálymentesíteni, és csak egy (a 14-es) vonal felel meg maradéktalanul a kerekesszékesek igényeinek. Nem minden állomáson van mozgólépcső, de ahol igen, ott babakocsival is lehet használni. Berlinben a már említett 2010-es szabványhoz alkalmazkodva 2009 vége óta minden mozgólépcsőnél ki van írva, hogy babakocsival nem használható, viszont egy olvasónk szerint ahol nincs lift vagy épp karbantartják, ott senki se foglalkozik a tilalommal.

Washingtonban nem érvényesek az európai szabványok. Ott azt írják elő, hogy nem szabad a mozgólépcsőt mezitláb, futva, menetiránnyal szemben, a lépcsőre vagy a gumikorlátra ülve, babakocsival, kerekesszékkel, kézikocsival vagy nehéz csomaggal használni.

Tovább

Provokációt orront a BKK a babakocsi-ügyben

augusztus 4., 16:10 Módosítva: 2015-08-04 20:32:15
10

Hétfőn a Budapesti Közlekedési Központ honlapjára egy hibás munkaközi dokumentum került fel, áll a cég közleményében. Mint arról beszámoltunk, az üzletszabályzat-módosítás tervezete szerint a többi között a jövőben szigorúbb szabályok vonatkoznának a babakocsisokra, mozgáskorlátozottakra és kutyásokra a társaság mozgólépcsőin.

Az ügyben a BKK vezetése belső vizsgálatot kezdeményezett, hogy felsővezetői jóváhagyás nélkül hogyan kerülhetett ki a munkaközi anyag. A BKK azt is tisztázni szeretné, hogy a szakértő-előkészítő felelős szakmai álláspontját tükrözte ez a tervezet, vagy pedig provokációról van szó. A BKK üzletszabályzatának módosítása folyamatban van, az erre vonatkozó javaslatot a még szükséges belső egyeztetések és vezetői jóváhagyások után teszik közzé, áll a közleményben.

Megdöbbentő szigorításokra készül a BKK

augusztus 3., 23:36 Módosítva: 2015-08-04 16:13:14
6249

Első látásra több ponton meghökkentő új Üzletszabályzat-tervezetet (pdf) talált a BKK honlapján a Kettős Mérce blog. A dokumentumot – nem tudni, szándékosan-e vagy véletlenül – egy Wordből úgy alakították át pdf-fé, hogy abban benne hagyták a korrektúrákat, vagyis az olvasó láthatja, hogy mi változik vagy változhat a hatályos szabályozáshoz képest (a hatályos üzletszabályzat egyébként itt található, szintén pdf-ben).

BKK: Bocsánat, ez nem a végleges terv

A Budapesti Közlekedési Központ kedd reggel közleményt adott ki, amely szerint a honlapjukra „technikai és adminisztratív hiba miatt hibás munkaközi dokumentum került ki”. Azt is közölték, hogy az üzletszabályzat módosítására vonatkozó javaslatot „a még szükséges belső egyeztetések és vezetői jóváhagyások után” teszik közzé.

A dokumentum több ponton egészen elképesztő szabályokat sorol fel. A legkomolyabban a metrózás szabályai változnak azok számára, akik babakocsival, kisgyerekkel, vakvezető kutyával közlekednek, vagy akik mozgásukban korlátozottak.

Tovább

Pótlóbusz jár éjszakánként a 4-es és a 6-os villamos helyet

augusztus 3., 14:07 Módosítva: 2015-08-03 15:35:41
2

Hétfőtől szerdáig három éjszakán át pótlóbuszok járnak majd éjszakánként a 4-es, 6-os villamosok helyett. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint erre azért van szükség, hogy a kötelező karbantartási munkálatokat elvégezhessék.

A pótlóbusz 6-os jelzéssel mind a három éjszakán 23:30 és 4:30 között viszi az utasokat, írja közleményében a BKK, akik arról is tájékoztattak, hogy a járatok a 6-os villamoséval megegyező vonalon közlekednek, de több helyen ideiglenes megállóhelyeken állnak meg.

A változásokról itt olvashat bővebben.

Ferencvárosban is rizikós lesz kutyát tartani

július 31., 17:15 Módosítva: 2015-08-01 13:02:18
747
Az ombudsmanhoz és az Alkotmánybírósághoz fordul az Együtt ferencvárosi képviselője a közösségi együttélésről szóló, augusztus 1-jén életbe lépő rendelet miatt. A póráz nélküli kutyák tulajdonosai, a zöldre parkoló autósok 200 ezer forintos büntetésekre számíthatnak. Hasonló rendeletek 2012-ben megbuktak az Alkotmánybíróságon, egy jogi kiskapuval azonban 2013-tól fokozatosan visszatértek.

A tervezettnél két hónappal később, augusztus elsejétől Ferencvárosban is életbe lép a közösségi együttélés szabályairól szóló önkormányzati rendelet, amely súlyos bírságokat szabhat ki azokra a szabálysértésnek, bűncselekménynek nem számító tevékenységekre, amelyeket az önkormányzat belefoglalt.

A kutyájukat póráz nélkül sétáltatók például 200 ezer forintos bírságra is számíthatnak. A kutyatartók készek lennének elfogadni a szigorítást, ám szerintük ez nem méltányos, amíg nincs megfelelően kiépítve a kutyafuttatók hálózata, sem a kerületben, sem fővárosi, sem országos szinten.

Tovább

A II. kerület polgármesterének nyaralásában nincs semmi etikátlan

július 29., 19:30 Módosítva: 2015-07-30 10:36:19
391

Kinél nyaral a II. kerület fideszes vezetője? – tette fel a kérdést az RTL Klub szerda esti Híradója, majd egyből meg is válaszolta: a budai kerület első embere családjával Duka László balatoni nyaralójában pihen. Duka egy építőipari cég, a Hajdú és Tsa. Kft. egyik ügyvezetője, a cég 2006, azaz Láng polgármesterré választása óta több mint 600 millió forint értékben nyert közbeszerzéseket a kerületben. 2009-ben gyorsított, meghívásos közbeszerzésen egyetlen érvényes ajánlattevőként nyertek el egy 560 milliós csatornaprojektet – állítja a csatorna.

Duka az RTL-nek tagadta, hogy valaha bármilyen kapcsolatban állt volna a Kft.-vel, azt viszont nem tudta megmagyarázni, hogy akkor miként szerepelhet a neve és a telefonszáma a cég honlapján a vezetők között. Ez a 2014-es dokumentum időközben eltűnt a cég honlapjáról, de a google még őrzi a tárolt változatot.

A cég tulajdonosai nem nyilatkoztak, de amikor a híradósok a Hajdú Kft.-t hívták, a telefonközpontos megerősítette, hogy Duka jelenleg is ott dolgozik. A kerület szerint Láng bérli a házat, és ebben nincs semmi etikátlan. Duka és Láng szerintük 2003 óta ismerik egymást, együtt jártak motorosiskolába. A Hajdú és Tsa. pedig már a 90-es évek óta dolgozik a kerületnek.

Mit is javasolhatnánk így szerda este az olvasóknak? Ha nyaralót bérelnek, alaposan ellenőrizzék le, nem szerepel-e tudtán kívül a tulajdonos az irányításuk alá tartozó szervezetekkel kapcsolatba hozható cégek honlapján, mert ha véletlenül igen, önök is nyaralóbérlési ügybe keveredhetnek!

Arculatváltás jön az ellenőröknél

július 28., 14:37 Módosítva: 2015-07-28 19:23:10
53

A VS.hu birtokába jutott a BKK és a közterület-felügyelet új, közös szabályozása, amelyben részletesen leírják, mi a közteresek hatásköre, illetve hogy hogyan kell eljárniuk és kinézniük az jegyellenőröknek. Azt remélik, ezzel elejét veszik az olyan, felháborodást kiváltó eseteknek, mint például ez a májusi

Tovább

Jövő hétfőtől újra teljes vonalán jár a 2-es villamos

július 28., 12:07 Módosítva: 2015-07-28 13:39:01
8

Erről a BKK tájékoztatta kedd reggel az MTI-t. A villamos Lánchíd alatti alagútjában a 2013-as dunai árvíz okozta károkat hozzák helyre, az eredeti tervek szerint a hét végéig elkészültek volna. A munka végül két nappal tovább fog tartani, a vasárnapi befejezésig a szerelvények a Jászai Mari tértől a Széchenyi István térig, a Közvágóhídtól pedig az Eötvös térig közlekednek. Hétfőtől viszont újra a teljes vonalán jár a turisták kedvenc villamosa.