Stefánia
-1 °C
1 °C

Tarlósék befoltozzák a hajléktalanrendeletet

46 perce

A fővárosi közgyűlés következő, jövő szerdai ülésén tervezik kiköszörülni a budapesti hajléktalanrendeleten a csorbát, amit a Kúria döntése ejtett rajta. Pár hete bejárta a sajtót, hogy a Kúria Önkormányzati Tanácsa megsemmisítette a hajléktalanrendeletet, de aztán hamar tisztázódott, hogy ez valójában nem történt meg, a Kúria csak a rendelet egyik pontját semmisítette meg.

Ez a pont a budapesti parkolási rendeletre hivatkozva azokról a helyekről tiltotta ki a hajléktalanokat, amelyek a parkolási rendelet szerint védett és kiemelten védett területek, kivéve az Óbudai-szigetet.

A Kúria azt kritizálta, hogy ez a rendelkezés így, egy másik rendeleti szabályra utalással nem elég egyértelmű, és ebben a formájában összekapcsolja a parkolást és a közterületen való kényszerű életvitelt a tilalmazás szintjén, derül ki a jövő szerdai közgyűlési ülésre készült előterjesztésből. A főpolgármester által aláírt dokumentum úgy összegzi a helyzetet, hogy a Kúria tehát csak jogtechnikai okokból semmisítette meg ezt a pontot, nem pedig azért, mert gond lenne a „védeni kívánt” területekkel.

Így aztán ezeket a területeket a Fővárosi Önkormányzat változatlanul kijelölheti olyan közterületként, amelyek tiltottak a hajléktalanok számára. A szóban forgó területek egy része, a budai Vár, az óbudai Fő tér környéke, az V. kerület belső harmada, a Szent István-bazilika és az Operaház környéke, valamint a Városliget világörökségi területnek minősül, ezen az alapon a rendelet eleve tiltja a hajléktalanok ott létét. Ezekkel a városrészekkel így nincs is tennivalója a fővárosnak.

A Kúria döntése szerint viszont a parkolási rendeletre hivatkozó pont megsemmisítésével, január elsejétől megszűnne a tiltás

  • a Római-parton
  • a Népligetben
  • a Normafa környékén
  • és a Margitszigeten

Ezek az előterjesztés szerint „olyan területek, ahol a közrend, a közbiztonság, a közegészség és a kulturális értékek védelme érdekében jogellenessé minősíteni indokolt az életvitelszerű közterületi tartózkodást”. A hajléktalanrendeletet a december 3-i közgyűlésen úgy tervezik módosítani, hogy ezek a területek név, sőt pontos helyrajzi számok alapján felkerüljenek a tiltottak listájára. Az előterjesztésből az is kiderül, hogy ezt támogatja az érintett III., X. és XII. kerület.

Hétvégén síncsere miatt nem jár a 3-as metró

tegnap, 10:35

A BKK júliusban kezdte meg a 3-as metró síncseréjét, amelynek köszönhetően várhatóan megszűnnek a leromlott pálya miatti sebességkorlátozások. A 42 ezer méternyi elhasználódott sín cseréje viszont azzal jár, hogy például most hétvégén és december első hétvégéjén sem jár a metró a teljes szakaszán, helyette pótlóbuszokat állítanak be.

Közlekedni fog a metró

  • Kőbánya-Kispest és a Deák tér
  • Újpest-központ és a Lehel tér

között.

Nem fog közlekedni a metró

  • a Deák tér és a Lehel tér

között. Itt pótlóbuszokat állítanak forgalomba.

Ha szeretné megtudni, hogy a pótlóbuszok honnan indulnak, illetve hogy az átszállás biztosítása érdekében milyen járatok menetrendje módosul, akkor kattintson ide. Sajnos a munkával december első hétvégéjén nem fognak elkészülni, sőt, még jövőre is folytatják, így sok türelmet és kitartást kívánunk utastársainknak.

Tudja, miért csukja be a buszvezető az orra előtt az ajtót?

tegnap, 08:48

A Bors számtalan olvasói levelet kapott arról a hétköznapi jelenségről, amikor hiába futunk a busz után, a vezető az orrunk előtt becsukja az ajtót, majd kéjesen vigyorog. A lap letesztelte a BKK-t, és a következő tapasztalatokat szerezte:

  • a 78-as troli a Nagymező és az Andrássy út sarkán kétszer megvárta őket, harmadszorra akkor csukta be az ajtót, amikor már csak egy méterre voltak tőle
  • a 7-es busz a Tétényi úton kétszer megvárta őket, harmadszor szó szerint az orruk előtt zárta be az ajtót
  • a 18-as villamos a Fehérvári útnál nem várta be őket, pedig alig három méterre voltak.

A lap megkereste a BKK-t, hogy miért nem emberségesebbek a sofőrök, ahonnan azt a választ kapták, hogy a BKK elvárja a járatok számára előírt menetrend pontos betartását, és a menetrendhez az utasoknak is igazodniuk kell.

Nem várható el egy járművezetőtől sem, hogy a megállóba csak az utolsó pillanatban érkező utasokat megvárja. Mindez egy vonal teljes hosszát tekintve többperces késést is eredményezhet, ami kényelmetlenséget okoz az utasok többségének.

Beolvasztják a BKK-t

november 26., 10:11

A fővárosi közgyűlés határozata szerint a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-t a Budapesti Városigazgatás Holding (BVH) Zrt.-be integrálják, írja az MTI.

Vége a Vitézy-érának

A koncepció alapelvei között rögzítették, hogy a BKK Zrt. és a főváros közötti, a BKV Zrt. tulajdonosi jogainak gyakorlására irányuló megbízási szerződést, így a BKK-nak a BKV feletti egyes tulajdonosi irányítási, utasítás adási jogait megszüntetik.

A BKK Közút Zrt.-t leválasztják a BKK-ról, majd mindkét céget a Budapesti Városigazgatás Holdingba integrálják, a főváros egyes tulajdonosi jogainak gyakorlását így átadják a BVH-nak, amit január 15-től hoznak létre. A testület Bán Tamás jogászt választotta – határozatlan időre – a BVH vezérigazgatójának, egyben a társaság igazgatósága elnökének.

Bán Tamás a vezérigazgatói tisztséget munkaszerződéssel, bruttó havi 1,6 millió forint díjazással, éves bruttó alapbére 15 százalékának megfelelő prémium megállapításának lehetősége mellett látja el. Az igazgatóság elnökeként - mint vezető tisztségviselő - bruttó havi félmillió javadalmazásban részesül majd.

A testület döntött arról, hogy a BVK jelenlegi vezérigazgatóját, Szarvas Ferencet visszahívja a tisztségből. A BKK vonatkozásában személyi kérdésekről nem határozott a testület.

Tovább

Védőszerkezetet építenek a leégett Andrássy úti ház fölé

november 25., 13:36

Megkezdték kedden annak a védőszerkezetnek az építését, amely a nyáron tűzkárt szenvedett Andrássy úti házat fogja védeni a további pusztulástól. Az ideiglenes tető nyolc hét alatt mintegy 100 millió forintból készül el, és legfeljebb 3 évig marad a házon – mondta az MTI-nek Sághi Attila, a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ elnöke kedden.

Sághi azt is elmondta,  a fémlemeztető arra szolgál, hogy megvédje az épületet a további pusztulástól, valamint hogy segítse a lakók mielőbbi visszaköltözését.    Amint a tető felkerül és a közműveket vissza tudják kapcsolni, a földszinti, az első és második emeleti lakók visszaköltözhetnek otthonaikba - fűzte hozzá Hassay Zsófia, Terézváros polgármestere.  

    
   

Tovább

65 milliárdból újítják fel a 3-as metrót

november 24., 20:03

Megjelent a 3-as metró kocsitendere. A szerelvények felújítására 65 milliárdot szán a városvezetés, ennyiből azonban akár új kocsikat is vehetnének. A várakozások szerint a lehetséges gyártók többsége elindul a tenderen, a kormány viszont csak az oroszokkal tárgyalt az üzletről, írta a Népszabadság.

A pályázó feladata lesz többek között az engedélyezési dokumentáció kidolgozása, a hatóság által előírt vizsgálatok, próbafutások végrehajtása, a szükséges engedélyek beszerzése. A győztesnek kell kidolgoznia azt a technológiát is, amelynek segítségével megállapítja, hogy mely szerkezeti elemeket kell kicserélni az elvárt élettartam eléréséhez.

A gazdasági alkalmasságot az elmúlt három évről készült üzleti beszámolóval, illetve az árbevételről szóló nyilatkozattal igazolhatják a pályázók, de megtehetik bármi mással is, ha azt az ajánlatkérő megfelelőnek tartja. Veszteséges cég nem indulhat. A bírálati szempontok közül az ár a legfontosabb. A felhívás értelmében a BKV utólag fizetne, a gyártó egyáltalán nem kérhetne előleget.

A főváros 65 milliárd forintra becsülte a felújítás értékét. A Népszabadság szerint ennyi pénzért már új kocsik is beszerezhetőek. A szomszédos Bukarestbe például a spanyol CAF éppen most szállít új kocsikat éppen annyiért, amennyiből most az orosz szerelvényeket felújítanák. Így a lap szerint nem elképzelhetetlen, hogy a gyártók eleve új kocsikat ajánlanak majd.

A tenderen várhatóan a jelenlegi AVR-ket szállító Siemens, a Prágában hasonló munkát végző Skoda, a 4-es metró kocsijait szállító Alstom is elindul majd. Szijjártó Péter külügyminiszter eddig csak Moszkvában tárgyalt erről. A tenderen legkorábban jövő májusban hirdethetnek győztest.

Tavasszal kezdődik a Moszkva tér felújítása

november 24., 16:59

Aláírták a Moszkva avagy Széll Kálmán tér rekonstrukciójának elkezdéséhez szükséges beruházási szerződést a nyertes konzorcium képviselőivel hétfőn Budapesten.

A projekt 5,3 milliárd forintba kerül, és a munkálatok miatt tavasztól lesznek forgalomkorlátozások - mondta Vitézy Dávid.

A tér felújítása több mint húszéves ígérete a fővárosnak, de sokáig semmilyen előrelépés nem történt. 2010-ben az új városvezetés és a BKK kapta a feladatot, hogy elkezdje a tér teljes újjáépítésének előkészítését, és 2011-ben készült el az a koncepció, amely arra helyezett hangsúlyt, hogy itt úgy lehet átszállni egyik közlekedési eszközről a másikra, hogy a gyalogosoknak nem kell úton átkelni. A téren minden viszonylag kis helyen elérhető, és ezt az értékét a térnek meg akarták tartani.

Tovább

Nem fogja kitalálni, honnan szerzett Tarlós támogatást Vitézy menesztéséhez!

november 24., 15:50

A Budapesti Közlekedési Központ feldarabolásáról és Vitézy Dávid menesztéséről döntő fővárosi közgyűlés közeledtével egyre többen veszik védelmükbe az elmúlt négy év budapesti közlekedési fejlesztéseit. Manapság nem túl gyakori jelenség, hogy civil szerveződés alakul egy fideszes családból való fideszes káder mellett, de most tényleg ez történik.

Tarlós István azonban eltökéltnek tűnik a „túlterjeszkedett” BKK feldarabolását, valamint „a szokatlan engedékenységgel elkövetett személyi hibák” kijavítását illetően. Törekvéséhez most a civil felhördüléseket követően gyanús gyorsasággal felzárkózott a BKV két szakszervezete, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége is. A két szakszervezeti szövetség közös közleményben állt ki a tervezet mellett, mondván:

az új városüzemeltetési modellről, ezen belül a Megrendelő feladatainak és hatásköreinek átszervezéséről szóló Közgyűlési előterjesztést szakmailag helyes-, és indokolt irányvonalnak tartja.

A szakszervezetek azonban csak óriási általánosságokban írnak arról, hogy a tervezett változtatások miért lesznek jók:

a fővárosi közösségi közlekedés szervezését egyszerűsítené, gyorsítaná a döntési mechanizmust, egyértelművé tenné a felelősségi szinteket és átláthatóbbá, költséghatékonyabbá tenné a működést. Az új modellben a BKV-nak végre egyenlő félként nyílna lehetősége a versenytársaival szemben folytatott valódi versenyre és megmérettetésre.

Gázolt a metró a Határ útnál

november 24., 14:32

Elgázolt egy embert a hármas metró egyik szerelvénye a Határ úti állomáson, az Újpest felé vezető oldalon, írta a katasztrófavédelem 13.55-kor. Szóvivőjük az MTI-nek elmondta, hogy a helyszínre érkező tűzoltók kiemelték a sínről a sérültet, és átadták őt a mentőknek. Állapotáról nincs információ. Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között egy ideig pótlóbuszok közlekedtek, de már helyreállt a rend, közölte a BKK a Facebookon.

Megkezdődhet a Széll Kálmán tér felújítása

november 21., 14:37

A Közbeszerzési Döntőbizottság határozata alapján a Budapest Közlekedési Központ jogszerűen járt el a Széll Kálmán tér felújítására kiírt tender elbírálásakor, így aláírhatja a szerződést a nyertes konzorciummal.

Tovább

Csúnya baleset a reptér felé vezető úton

november 21., 11:32

Összeütközött több jármű Budapest XVIII. kerületében, a Ferihegyi út és az Üllői út csomópontjánál, írta a katasztrófavédelem 11.15-kor. Az MTI szerint öten megsérültek, őket a mentők látják el. Egy kisbusz felborult, az egyik autóból olaj folyt az útra. A városból kivezető oldalon mindhárom sáv forgalmát akadályozzák a törött járművek, komoly a dugó.

UPDATE: A helyszínelést befejezték, a forgalom helyreállt. (Police.hu)


Nagyobb térképre váltás

A Velvet keddi cikke pont erről az útról szól, olvassa el, ha kíváncsi a részletekre>>>

Vitézy: Maradok, amíg döntenek rólam

november 21., 08:49
Ha az ember megálmodott valamit, és azt látja, hogy működik, nem feltétlenül örül annak, ha átalakítják, mondta Vitézy Dávid a BKK tervezett kettévágásáról. A BKK vezérigazgatója a dolgára koncentrál a cégvezetőkről szóló decemberi döntésig, amikor eldől, hogy a főváros közgyűlés vele képzeli-e el a folytatást, vagy nélküle. Bárhogy is lesz, szerinte az a fontos, hogy a BKK lendülete ne törjön meg.

Felállt az új városvezetés, kettévágják a BKK-t, sokan már a selyemzsinórt látják az ön nyakán feszülni. Mennyire képzelődnek?

A BKK átalakításáról készült egy kizárólag jogi szemléletű koncepció, én is láttam, főpolgármester úr beterjesztette a közgyűlésnek. A közgyűlés majd dönt arról, hogy ez mikor és hogyan valósuljon meg. Egy hosszú átalakítási folyamatról van szó.

Ami olyan hosszú, hogy jövő év május 1-jéig tart.

Azt hiszem, ez van benne. Összességében ez arról szól, a BKK bizonyos közútkezelői, teherforgalmi és taxikkal kapcsolatos feladatait a BKK egyik mai leányvállalata vinné tovább.

Tovább

Ma is belefuthat egy kis tüntetésbe

november 20., 09:08

Csütörtökön reggel kilenc és este hét óra között szakaszosan és időszakosan lezárnak forgalmas utakat Budapesten, írja a Police.hu. Demonstráció lesz az alábbi útvonalon:

Oktogon – Nyugati tér – Bajcsy Zsilinszky út – Károly körút – Kossuth Lajos utca – Erzsébet híd – Attila út – Széll Kálmán tér – Margit körút – Bem rakpart – Lajos utca – Pacsirtamező út – Szentendrei út – Rákóczi út – Mátyás király út – Berzsenyi Dániel utca – Pozsonyi út – Nagyvárad utca – Kalász utca – Cetz János köz – Szentendrei út – Árpád híd – Róbert Károly körút – Váci út – Bajcsy Zsilinszky út – József Attila utca – József Nádor tér – József Attila utca – Bajcsy Zsilinszky út – Teréz körút – Dessewffy utca – Jókai utca – Aradi utca – Teréz körút – Andrássy út – Hősök tere.

Tovább

Repesztene az 1-es villamos, de nem lehet

november 20., 08:35

Szerdától jár újra teljes vonalán a felújított 1-es villamos. Leteszteltük, hogy a korábbi 44 perces teljes menetidő a megszüntetett lassújelek miatt 37 percre csökkent, de a villamos legfeljebb 51-53 km/órás sebességgel haladt ott is, ahol sokkal gyorsabban mehetne. A KRESZ ugyanis 50 km/órát engedélyez. Az NFM kezdeményezte ugyan a sebességhatár eltörlését, de a KRESZ-módosítás elakadt.

Az új pálya tervezési sebessége 60 km/h lesz, az 50 km/h jogszabályi határ alól felmentést kérünk

– jelentette be a BKK két éve, az 1-es villamos felújítása előtt. Mint megtudtuk, a pálya megkapta a felmentést, a villamosok mégsem haladhatnak 50 km/óránál többel. A KRESZ ugyanis 50 km/órában maximálja a villamosok sebességét.

Tovább

Tarlós: jövőre megkezdjük a 3-as metró felújítását

november 19., 09:13

Jövő év elején elkezdődhet a 3-as metró szerelvényeinek a felújítása - ezt Tarlós István főpolgármester mondta a köztévében. Szerinte a kormány 60 milliárd forintban vállalt kezessége elég a felújításhoz. 

Beszélt az Országgyűlés által elfogadott, a főpolgármesteri vétójogra vonatkozó szabályozásról is. Azt mondta, hogy akinek felelőssége van (magára gondolt), annak valami módon ezt a felelősséget el kell tudnia vállalni. Mert az, hogy létezik felelősség, de a felelősséggel járó mozgástér az egyáltalán nincs meg, az nem korrekt, nem életszerű és nem is méltányos - érvelt. 

Azt is mondta Tarlós, hogy a kerületi polgármesterek és a főpolgármester között olyan munkakapcsolat, mint jelenleg van, az elmúlt 24 év alatt még nem volt. Éppen ezért szerinte a kritikusoknak fogalmuk sincs, hogy mire akarja és hogyan fogja használni a vétójogot. "Nincsen itt semmiféle diktatúra előkészületben, egyébként az országban sem" - mondta. Arról is beszélt, hogy Budapesten egy "rendszerelvű működést" akarnak.

 A főpolgármester a közrádióban is beszélt. Ott elmondta: elhárult az akadály a 3-as metró szerelvényeinek felújítása elől és a BKV kérdése is egyre inkább rendeződni látszik. "Azzal nyugtathatom meg Budapest népét, hogy a BKV egyáltalán nem áll összeomlás előtt" - közölte.

Szerdától újra végig jár az 1-es villamos

november 18., 15:16
Szerdára a zuglói vonalszakasz rekonstrukciója is elkészül, így befejeződik az elmúlt 10 év legnagyobb villamosvonal-felújítása Budapesten. Ettől a naptól újra teljes vonalon, a Bécsi út/Vörösvári út végállomástól a Közvágóhíd HÉV-végállomásig jár az 1-es, illetve a Bécsi út/Vörösvári út és a Népliget között az 1A villamos, áll a BKK közleményében.

Az átadás nem jelenti azt, hogy a felújítás teljesen befejeződik, a kiegészítő munkákat még 2015. januárig folytatják, de ez nem zavarja a villamosforgalmat. Az 1-es Fehérvári útig tartó meghosszabbított pályája 2015. februárban lesz átadva.

Tovább

Megkapta a vétójogot Tarlós

november 18., 10:42

Négyötödös többséghez kötötte a Fővárosi Közgyűlés feloszlatását és jelentősen erősítette a főpolgármesteri vétójogot az Országgyűlés, írja az MTI. Az erről szóló, kedden 126 igen szavazattal, 31 nem ellenében elfogadott jogszabály szerint Budapest vezetője egy ügyben tetszőleges számú alkalommal kezdeményezhet ismételt eljárást, személyi és intézményi kérdésekről pedig csak a főpolgármester javaslatára dönthet a Fővárosi Közgyűlés.

A megerősített vétójogot kormánypárti politikusok azzal indokolták, hogy így jobban érvényesülhet az az elv, hogy egy döntés elfogadásához a kerületi és a fővárosi szint egyetértése szükséges. Az ismételt tárgyalás során hozott döntést akkor lehet végrehajtani, ha az üléstől számított három napon belül a főpolgármester nem kezdeményez újabb ismételt tárgyalást.

Tarlós István az Indexnek ezzel kapcsolatban korábban úgy nyilatkozott, hogy nincs szó arról, hogy a vétójoggal diktátori hatalmat kapna a kezébe, az általa megvétózott javaslatot a fővárosi közgyűlés ugyanis újra napirendre veheti, sőt kétharmados többséggel meg is szavazhatja. Tarlós azért szeretne vétójogot a fővárosi közgyűlés döntéseivel szemben – a személyi kinevezések ügyében például –, hogy az ésszerűtlen döntéseket meg tudja akadályozni.

Tovább

Tízszer fényesebb lesz a Rákóczi híd

november 17., 14:11
Ipari alpinisták cserélték ki ledes lámpákra a Rákóczi híd pilonjai tetején levő tükröket az elmúlt hetekben. Az elhasználódott tükrök a szabványban előírt fénymennyiségnek mindössze tíz százalékát tudták már csak biztosítani, az új ledes világítás viszont a száz százalékot.

Ledes fényforrásokra cserélték a húsz év alatt elhasználódott tükrös-reflektoros világítást a Rákóczi hídon (leánykori nevén Lágymányosi híd).  Mint arról beszámoltunk, az elmúlt 20 évben teljesen elhasználódott a Rákóczi híd tükrös-reflektoros rendszerű világítása (aminek lényege, hogy a pilonokon elhelyezett reflektorok felfelé világítva tükrökre vetik a fényt, a tükrök pedig lefelé szétszórják azt). Információink szerint a fő probléma, hogy a foncsor lepergett a tükrökről, ezért a szabványban előírt fénymennyiségnek mindössze tíz százalékát tudták biztosítani.

Tovább

Üvöltve káromkodott egy ellenőr a villamoson

november 15., 11:59

"Buzi, mocskos, alpári geci amerikai vagy!" - üvöltötte egy ellenőr a 49-es villamoson egy utasnak. Az ellenőrnél láthatólag teljesen elpattant valami, és magából kikelve, a tényállástól - mármint attól, hogy van-e vagy nincs-e jegye az utasnak - függetlenül üvölt, egy idő után nem csak a problémással utassal, hanem mindenkivel, főleg azt, hogy "Mi a faszom van már ezzel az országgal, tiszta beteg egy elmevilág!".

Tovább

Aláírták a budapesti troliszerződést

november 14., 15:03
Az első új trolibuszok júniusban állhatnak forgalomba.

A szállítási szerződést Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes jelenlétében írta alá Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója Karel Majer, a Skoda Electric igazgatóságának tagja és Tomasz Wozniak, a Solaris Bus & Coach kereskedelmi vezetője, jelenti az MTI.

Szeneczey Balázs az aláírást megelőzően elmondta: a Solaris-Skoda konzorcium nyerte a fővárosi trolibusz-beszerzési tendert. A 18 milliárd forint összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget, ebből jövőre 24 érkezik a fővárosba nettó négy milliárd forintért. Ezek a belvárosi, illetve a zuglói vonalakon állnak majd forgalomba.

Ha a szükséges források rendelkezésre állnak, akkor további 84 trolibusz szerezhetnek be - tette hozzá. Emlékeztetett arra is, hogy a szerződéskötés egy hosszadalmas közbeszerzési folyamat eredményeként vált lehetővé. 

Vitézy Dávid kiemelte: a késedelem nem a főváros és nem a BKK hibájából történt. Az elnyert európai uniós forrásokat fel fogják használni, abból semmit nem veszítenek el - tette hozzá.

Szólt arról is, hogy Budapesten is gondolkodnak azon, hogy az elektromos buszok irányába lépjenek tovább. Az első, részben elektromos meghajtású buszflotta most érkezik a fővárosba - mondta Vitézy Dávid megjegyezve, hogy ez még inkább kezdeti kísérletezés. Ugyanakkor azt is mondta, hogy Budapest már most is élen jár az elektromobilitás területén.

A trolibeszerzés projektje többször is megcsúszott: először érvényes ajánlat híján kellett érvénytelenné nyilvánítani a közbeszerzési eljárást, a második próbálkozásnál pedig a Közbeszerzési Döntőbizottság semmisítette meg az eredményt. Ezt az ügyet a BKK bíróságra vitte, ott megsemmisítették a bizottság határozatát, de ez még nem emelkedett jogerőre. Ezzel párhuzamosan a BKK új tendert indított, ennek nyertese lett a Solaris-Skoda konzorcium.

Elárverezik a Pannónia utcai óvodát

november 14., 10:00

A XIII. kerületi önkormányzat csütörtökön úgy döntött, hogy árverésre bocsátja a 2012 óta üresen álló Pannónia utcai önkormányzati óvodát és a hozzá tartozó telket, írja a Népszabadság.

Az önkormányzat annak ellenére döntött így, hogy eladás ellen számtalan civil tiltakozott, köztük a Védegylet és olyan ismert újlipótvárosiak, mint Gerlóczy Márton, Parti Nagy Lajos, Scherer Péter vagy Hajós András. Ők úgy látják, hogy a jelenlegi szabályozási terv, ami a terület nagymértékű beépítését tenné lehetővé, veszélyeztetné az értékes faállományt. Ráadásul a kerületnek a növekvő lakosságszám miatt 300 fővel bővítenie kéne az óvodai kapacitást, a Pannónia utcai óvodában pedig 200 férőhely volt.

Korábban a Lauder Javne Zsidó Közösségi Iskola is jelezte érdeklődését az ingatlan iránt, mivel szeretne oktatási intézményeket működtetni Újlipótvárosban. Akár bérleti szerződést is kötöttek volna az önkormányzattal, és így az önkormányzatnak úgy lett volna bevétele, hogy a tulajdonjogról sem kellett volna megválnia.

Tovább

Egy hiányzó pecsét miatt volt dugó Budán

november 13., 09:35

Lassan három hónapja borzolja a II. kerületiek idegeit a Kelemen László utcai híd lezárással járó felújítása.

Már azt sem értették sokan, hogy miért az iskolakezdés előtt egy héttel kellett ezt a Hűvösvölgyi utat a Pasaréti úttal összekötő, nagyforgalmú utcát lezárni, az pedig már végképp kiverte a biztosítékot a környéken élőknél, hogy bár egy hete levonultak a munkások, a lezárás és vele együtt a gigadugó még mindig tart.

Egy meglehetősen dühösnek tűnő olvasónk feltette a kérdést, hogy

mire várunk? Gizike a hivatalban rátegye a pecsétet, és kiadja a nagy nemzeti hídhasználati engedélyt? Vagy hogy a Polgármester úrnak legyen egy pár perce, és a sajtósával együtt át tudja vágni a szalagot?

Megkerestük a BKK-t, de ott a választ kaptuk, hogy valójában ők sem tudják.

Mint írták,"bár a híd felújítása a kerületi önkormányzat beruházásában nagyobbrészt valóban elkészült, a forgalomba helyezést a Fővárosi Kormányhivatal engedélyezheti a szakhatósági hozzájárulások alapján. Ez várhatóan napokon belül megtörténik, de pontos időpontjáról nem tudunk nyilatkozni".

Feltehetően ezért van, hogy a BKK info oldalán naponta frissítik azt az információt, hogy már csak aznap üzemzárásig lesz lezárva a híd, és jár terelőúton a 29-es busz.

Sajnos a Fővárosi Kormányhivatalnál sem tudtak ennél pontosabb választ adni, ahogy szerda délután kelt levelükben írták,

a híd helyszíni szemléje november 4-én megtörtént, a forgalomba helyezéshez szükséges dokumentumok közül azonban egy szakhatósági engedély még nem érkezett meg a Közlekedési Felügyelőséghez.

Válaszukban azzal biztatták a II. kerületieket, hogy a kormányhivatalnál már elő van készítve a forgalomba helyező határozat, és azt a hiányzó szakhatósági nyilatkozat beérkezését követő napon kiadják.

Ugyanakkor érdekes momentum, hogy egy szintén szerda keltezésű meghívó tanúsága szerint Láng Zsolt, II. kerületi polgármester csütörtök délben ünnepélyesen átadja a hidat. Egyelőre várjuk a II. kerületi önkormányzat válaszát arra a kérdésre, hogy ez csak egy szimbolikus átadás lesz-e vagy utána a forgalomnak is átadják-e a kereszteződést.

Frissítés: 1., Balaton Balázs, a kerületi önkormányzat sajtósának tájékoztatása szerint megkapták mind az 5 szakhatósági engedélyt, ennek birtokában a polgármester valóban átadja a forgalomnak a kereszteződést, amin legkésőbb 13 órakor megindulhat a közlekedés is. 2., Délben megtörtént az átadás söröshordó gurítással és beszédekkel, úgy tudjuk, hogy már az autósok is birtokba vehették a Kelemen László utcát.

Tovább

BKV-busszal ütközött egy Suzuki

november 12., 22:23

Összetört a 133-as BKV-busz és a vele ütköző autó a főváros XV. kerületében.

A Szentmihályi út és a Nyírpalota út kereszteződésében szerda este szenvedtek balesetet.  Az Suzuki sofőrje megsérült.

Nincs pénz a városligeti múzeumi negyedre

november 12., 09:25

A jövő évi költségvetésbe mindössze 8,8 millió forintot terveztek be a városligeti múzeumprojektre, amire uniós források sem használhatók fel; ha ez így marad, akkor leáll a beruházás, írja a Népszabadság.

A Liget projekt 150 milliárdra becsült költségéhez képest a rá szánt 8,8 millió forint semmire sem elég. Ezt erősítette meg az ATV Startban Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár is, aki azt mondta kedden, hogy most úgy látják, csak 50 százalék az esélye annak, hogy elindul jövőre a Liget Projekt.

DEGER20090922039
Fotó: H. Szabó Sándor

Az idén megrendelt tanulmányokat, terveket és munkákat még kifizetik decemberig, aztán kiürül a kassza. Az építészeti tervpályázatok lebonyolításához szükséges pénzt megkapta a Szépművészeti Múzeum az idén, a győztes pályamunkákat ki tudják fizetni. Viszont új szerződéseket kötni, pénzügyi kötelezettséget vállalni jövőre már nem tudnak. Parkolópályára került a Városliget kibővített feladatkörű fenntartását célzó, csaknem félmilliárdos szerződés is a Főkerttel.

Tovább

Villamos ütközött autóval a Corvinnál

november 11., 22:42

Olvasónk arról számolt be, hogy a Corvin negyednél rengeteg rendőrautót látott, rendőrök rohantak le az aluljáróba, a villamos pedig nem járt.

A BKK fődiszpécserétől megtudtuk, hogy a villamos egy személyautóval ütközött itt, a rendőrség és a BKK helyszínelt. Pótlóbusz közlekedett a 4-es villamos helyett Újbuda-központ megálló és a Corvin-negyed között, valamint a 6-os villamos helyett a Móricz Zsigmond körtér és a Corvin-negyed között, baleset miatt. A BKK este 11-kor arról számolt be, hogy újra járnak a villamosok.

A rendőrség szerint személyi sérülés nem történt.

 

Éjfélkor is öntik a sódert a csipogó gépek

november 9., 01:47

"Felháborító hogy éjfélkor szombaton kell ezt csinalni" - írja olvasónk az alábbi videó kíséretében.

"Ráadásul reggel fél 8-kor már erre kel az ember" - folytatja. Hiába szép a kilátás, amikor az ember aludni akar, akkor a folyamatos tolatójelzés, majd a katarzisként érkező sóderzuhatag tényleg zavaró tud lenni.

A BKK telefonszáma van kiírva a környéken, ha panaszt kell tenni, de olvasónk szerint a BKK erről nem tud semmit.

Itt épp a BKK nagyszabású beruházása zajlik a budai fonódó villamoshálózat kiépítésére, október 22-től körülbelül egy évig tart. Nappal óriási közlekedési dugókat okoz, de ezek szerint éjszaka sincs egyszerű dolguk a munkásoknak.

Frissítés: A BKK az Index kérdésére vasárnap délután azt válaszolta, hogy "a BKK az előzetes tájékoztatásának megfelelően, a mai napon vágányzárat biztosított a vele szerződött kivitelező konzorciumnak, a Szentendrei HÉV födémjének próbaterheléséhez, teherbírásának ellenőrzéséhez. Az ehhez szükséges előkészületi és végrehajtási munkák időszakosan valóban járhattak a lezárt Bem rakparton a megszokottnál nagyobb zajjal. Ezek, a HÉV hétfői elindulásához szükséges munkálatok azonban – az alagút belső statikai ellenőrzésével – a mai nappal befejeződnek. A próbaterhelésekkel járó éjszakai munkavégzés egyszeri, egynapos alkalom volt, melyre általánosan nem kell számítani". 

Mint írták, a Budai fonódó villamoshálózat építéséhez kapcsolódó munkák általában reggel 7 órakor kezdődnek. A munkák jelenleg az ütemezésnek megfelelően haladnak, ezért a későbbiekben éjszakai munkavégzésre általánosan nem kell számolni.

Füstölt az egyik földalatti

november 7., 07:57

Füstölt egy földalatti pénteken reggel Budapesten, a Széchenyi fürdő állomásnál, írta a katasztrófavédelem.

Az eset a Vörösmarty tér felé vezető pályaoldalon történt. A metró munkatársai kiürítették az állomást, a fővárosi tűzoltók pedig áramtalanították a szerelvényt, ezután a füstölés megszűnt. Senki sem sérült meg. A tűzoltók átvizsgálták a szerelvény többi kocsiját.

Negyed kilenc után visszaállt a forgalmi rend, és újra teljes vonalán közlekedik a kisföldalatti. Az ideiglenes autóbuszos pótlás idejére 20 darab autóbuszt állított forgalomba a BKK.

Legutóbb hétfőn kellett kiüríteni a hármas metró újpesti végállomását, mert az egyik jármű kompresszora a sofőr elmondása szerint „elfüstölt”.

Van egy drága félmetrónk, 3 állomással

Hét hónap telt el a 4-es metró átadása óta, megpróbáltunk utánanézni, mire költött el a főváros 450 milliárd forintot. A lényeg: a reggeli csúcsban a metró összegyűjti a kelenföldi és az őrmezői lakótelepek lakosait, és beviszi a Móricz Zsigmond körtérig vagy a Kálvin térig, onnan üresen megy tovább. A metró környékén lakó többi fővárosi nagyjából megelégszik a felszíni busszal és villamossal. A két szakmai szervezet osztja tapasztalatainkat, a BKK ősszel még nem végzett utasszámlálást.

Miután a BKK a nyári utasszámlálás óta nem végzett felmérést, magunk kerekedtünk fel, hogy megvizsgáljuk, az iskolakezdés óta megnövekedett forgalomban hogyan használják ki a budapestiek a 4-es metrót.

Tovább

Orbán Viktorral alakul a fővárosi közgyűlés

november 6., 16:53

Pénteken tartja alakuló ülését a fővárosi közgyűlés, ahol a képviselők leteszik az esküt, megszavazzák fizetésüket, és döntenek az új működési szabályokról is. A szavazás mostantól máshogy lesz, mert nemcsak a képviselői szavazatok többségének kell összegyűlnie egy érvényes döntéshez, hanem a lakosság több mint felét képviselő polgármesterek voksa is kell hozzá. Ez utóbbi kitétel jelentősen felértékeli az újbudai polgármester szavazatát, ami hat és félszer többet ér majd, mint a sokkal kisebb Soroksár vezetőjéé.

A fővárosi önkormányzatról szóló jogszabály szerint az új testület gyökeresen máshogy áll fel, mint az előző. A képviselőket nem a pártlistákra leadott szavazatok arányában delegálják a pártok, hanem a 33 fős közgyűlésbe alanyi jogon bekerül a 23 polgármester, a főpolgármester, valamint 9, kompenzációs listáról bejutott (a választáson 2. helyet elért jelölt) képviselő.

Tovább

Bán Tamás lesz Tarlós után a második főnök

november 4., 18:44

Értesüléseink szerint Bán Tamást, a Budapesti Városüzemeltetési Központ korábbi vezérigazgatóját kéri fel Tarlós István főpolgármester az új fővárosi szuper-közműholding, a BKV-t és BKK-t is magába olvasztó Városigazgatóság vezetői posztjára. Az új poszttal tulajdonképpen minden fővárosi cég egy kézben lesz. Tarlós maga nevezte korábban a pozíciót a főpolgármester után következő legfontosabb pozíciónak. Bán egyedül Tarlósnak tartozik majd elszámolással.

Mint arról beszámoltunk, Tarlós István január 1-jéig szeretné felállítani az úgynevezett városigazgató által vezetett Városigazgatóság Zrt.-t. A mamutcég magába olvasztaná a jelenlegi Budapesti Városüzemeltetési Központ közműcégeit, a BKK-t és valószínűleg a BKV-t is. A BKK-nak csökkennének a kompetenciái: a forgalomszervezés, a kontrolling, és a közlekedési beruházások műszaki ellenőrzése maradna a cégnél. 

Tovább