Menyhért, Mirjam
10 °C
23 °C
Budapest

Divatforradalom a BKK-nál

tegnap, 13:09

A 86-os buszon rendszeresen utazó kolléganőnk vette észre, hogy egyre több a korszerű, divatos ruhát  viselő fiatal ellenőr a fedélzeten. Megkérdeztük a BKK-t, ahol elmondták, hogy valóban több a fiatal a gárdában, akik civil ruhában vannak, de inkább kor es szocializáció miatt más az öltözetük, nem a BKK miatt.

A BKK válasza szerint a fiatalabb, 30 év alatti jegyellenőrök száma azután növekedett meg, hogy a jelentkezőknek az utóbbi időben szigorúbb elvárásoknak kell megfelelniük. 

A középfokú végzettség mellett feltétel a megbízhatóság és problémamegoldó képesség, a kiváló kommunikációs készség, az ügyfélorientált szemléletmód és magatartás, de alapfokú angol nyelvtudást is megkövetel a BKK a leendő jegyellenőröktől. A fluktuációból eredő létszámfeltöltésekkor nagyobb arányban a fiatalabb korosztályból kerülnek ki a jelentkezők, vélhetően főleg a nyelvi elvárás miatt. 

22 hozzászólás Tovább

Budapest jobb, mint New York vagy London

tegnap, 10:13

Már megint egy lista, amin elég jól szerepelt nemzetünk fővárosa, Budapest. Öt hellyel előztük meg Londont és hattal New Yorkot a The Economist Intelligence Unit élhetőségi listáján. Budapest az ötvenedik lett a listán, ami nem rossz teljesítmény, mert az élboly szorosan egymás mellett végzett: a százpontos skálán az ötvenhatodik New York is 89,1 pontot kapott.

Az első Melbourne lett, a második Bécs, a harmadik Vancouver, írja a Quartz. A legrosszabbra a szíriai Damaszkuszt és a bangladesi Dakkát értékelte a The Economist. A Quartz megjegyzi, hogy a lista az „élhetőséget” nézte, nem azt, hogy melyik város mennyire izgalmas vagy különleges, ami ugye időnként némi kényelmetlenséggel is járhat.

Egy olvasónk szúrta ki, hogy a lista 39. helyén, tizenegy hellyel Budapest előtt szerepel Detroit, az amerikai autóipar egykori fellegvára, ami ma elég nagy mélyrepülésben van. A 2008-as válság óta előfordult, hogy egy dollárért árulták a házakat, hogy legalább valaki gondozza őket és fizesse a közterheket, a munkanélküliség pedig nagyon magas. "Ezután nagyon kíváncsi vagyok, hogy mégis mit takar az "Élhetöség" kifejezés..." – tette hozzá olvasónk. A hanyatlásról itt nézhet tavalyi képeket.

Dugó miatt háborognak az óbudaiak

augusztus 19., 17:51

Újabb forgalmi korlátozásokat okozó útfelbontás miatt háborognak az óbudai Vörösvári út mellett lakók:

Most nézzenek ki a Vörösvári-Szőlő-Vihar kereszteződésbe a videósok! Amit látnak, mi sem hisszük el (itt lakók): a 3 hónapja átadott, és alig 1 hónapja hivatalosan (Tarlós, Flórián téri megálló) felavatott vadiúj Vörösvári utat teljes szélességében bontani kezdték légkalapácsokkal mindkét oldalon!

Tovább

Szeptember végéig nem csikorog a Fogas

augusztus 19., 15:03

Csütörtöktől várhatóan szeptember 26-ig nem közlekedik a fogaskerekű vasút, a Városmajor utcai, a Béla király úti és a Karthauzi utcai híd felújítása miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI-vel.

A 60-as villamos, vagyis a fogaskerekű vasút helyett a teljes szakaszon pótlóbuszok közlekednek, amelyre a 21-es és 21A busz, illetve a pótlóbusz megállóiban lehet felszállni.

A 60-as jelzésű pótlóbuszok munkanapokon reggel, napközben és délután 20 percenként, késő este 30 percenként közlekednek, hétvégén pedig napközben 10, hajnalban és késő este 30 percenként járnak majd.

Valamennyi pótlóbuszon lehet kerékpárt szállítani.

Tarlós 2016 végére ígér új 3-as metrót

augusztus 15., 21:50

Tarlós István nyilatkozott az Infó rádió Aréna című műsorában.

A főpolgármester szerint a kormány szerdai döntésével engedélyezte a hitelfelvételt, az infrastruktúrára vonatkozó, egy évvel ezelőtt elindított tervezési tendert pedig lezárták, azt a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyerte meg.

A 20-25 évre megoldást jelentő felújítás 2016 végére fejeződik be.

Tovább

Budapesten sem lehet mopeddel buszozni

augusztus 15., 07:52

A kézi gázkarral és automata kuplunggal szerelt gépkocsi is „egyéb mozgást segítő eszköznek” tekinthető, a tömegközlekedés mégsem készülhet fel arra, hogy igény esetén ezeket is szállítsa.

Ezt írta a BKK, amikor rákérdeztünk, hogy a mopedek beleillenek ebbe a kategóriába. Korábban beszámoltunk arról a bírósági döntésről, amelyik kimondta: nem jogellenes, ha a mopedeseket nem szállítja el a busz, vagy a villamos.

A BKK akkor azt válaszolta, hogy nem csak Pécsen és Debrecenben, de Budapesten sem szabad mopeddel utazni a buszokon és más tömegközlekedési eszközökön. Arra hivatkoztak, hogy a cég üzletszabályzata kifejezetten megengedi a biciklik, babakocsik és a kerekesszékek szállítását, de a felsorolásból ki van hagyva a moped, tehát azzal nem szabad utazni.

A BKK tehát tulajdonképpen azzal érvelt, hogy amit nem szabad, azt tilos.
 

Az előző cikkünk megjelenése után, egy olvasónk szúrta ki, hogy a BKK üzletszabályzata (pdf) azt mondja, hogy

[a] fogyatékkal élő személy kerekesszékére és egyéb mozgást segítő eszközére a kézipoggyász legnagyobb tömegére és mérethatárára vonatkozó rendelkezések nem alkalmazandók.

Első ránézésre a moped megfelel ezeknek a feltételeknek: fogyatékkal élő személy mozgást segítő eszköze.

Rákérdeztünk a BKK-nál, hogy ez a szabály vonatkozik-e a mopedekre. A cég azt válaszolta, hogy nem, és a közlekedésbiztonsági megfontolásokra és a jogerős bírósági döntésre hivatkoztak. Ekkor hozták fel a cikk elején idézett példát is: „[a] kézi gázkarral és automata kuplunggal szerelt gépkocsi is »egyéb mozgást segítő eszköznek« tekinthető, a tömegközlekedés mégsem készülhet fel arra, hogy igény esetén ezeket is szállítsa.”

A BKK nem részletezte, hogy ki és hogyan dönti el, hogy milyen mozgást segítő eszköz szállítható és milyen nem a buszokon, villamosokon, trolikon és a többi járművön.

A debreceni közlekedési vállalat (őket perelték be egy mopedes utas el-nem-szállítása miatt) a BKK-val szemben az üzletszabályztában (pdf) sokkal egyértelműbben fogalmazza meg a tiltást:

A DKV Zrt. járművein nem szállítható a három és négykerekű EL-GO, Elektra, Berko és más hasonló jellegű elektromos moped, mivel ezen eszközök járműveinken történő mozgása, álló helyzetben történő biztonságos rögzítési problémái miatt utasainkra nézve komoly balesetveszélyt jelent. 

A BKK ismét felhívta rá a figyelmet, hogy külön szolgáltatásuk (házhoz hívható midibusz) van a mozgáskorlátozottak számára, ami a mopedeket is elszállítja.

Szélesebb lehet a Lánchíd

augusztus 14., 15:17
  • A Lánchidat fel kell újítani, ennek tervezése most folyik
  • A növekvő turistaforgalom miatt a járdát kiszélesíthetik
  • A rendszeres konfliktusok miatt a kerékpárosokat az útra terelik
  • A tervekről 2015-ben döntenek, a felújítás 2016-ban kezdődhet

A közlemény szerint a Lánchíd 1849-es átadása óta a híd szinte minden szerkezeti elemét átépítették, a járdát is 40 centiméterrel kiszélesítették, ma már csak a pillérkapuzatok, a hídfők és a járdakorlátok eredetiek. A gyalogosok részére kijelölt, jelenleg is szűkös terület a kőoroszlánok talapzatánál vagy a pillérek körüli betonerkélyeken tovább keskenyedik, a beláthatóság csökken, nő a baleseti kockázat, ezért szinte mindennaposak a közlekedési konfliktushelyzetek. 

29 hozzászólás Tovább

Itt vannak a közlekedők nyugalmának megzavarására alkalmas útfelújítások

augusztus 14., 12:40

A Fővárosi Önkormányzat közleménye alapján a BKK 2014 augusztusában és szeptemberében négy kerületben - az I., a III., a VIII., és a XIV.-ben - indít újabb útfelújításokat. Ezek lesznek azok:

Tovább

Péntektől jobb, ha elkerüli a Szentendrei utat

augusztus 14., 09:55

Péntektől augusztus végéig forgalomkorlátozással járó munkákat végeznek a főváros III. kerületében, a Szentendrei úton. A BKK tájékoztatása szerint az esztergomi vasútvonal építéséhez kapcsolódóan a Szentendrei út pályáját 137 méter hosszúságban kiszélesítik és a vasúti felüljáró építésekor megrongálódott útburkolatot is helyreállítják.

Az ehhez szükséges forgalomterelés két ütemben valósul meg. A munkát a Pók utcánál, a Szentendrei út városközpont felé vezető oldalán kezdik meg: kiszélesítik a vasúti híd alatt átvezető útpályát. A második ütemben ugyanott, a városközpont felé vezető oldalon a két belső sáv marását és aszfaltozását végzik. A munkaterület mellett két sávon haladhat a forgalom.

A forgalomkorlátozással járó munkák a tervek szerint iskolakezdésig, augusztus 31-éig befejeződnek. Szeptember 10-éig már csak közúton kívüli, a forgalmat nem korlátozó munkákat kell elvégezni.

Motoros halt meg Óbudán

augusztus 13., 10:10

Eddig ismeretlen okból oszlopnak ütközött egy motoros szerda reggel 9 körül a II. kerületi Zsigmond térnél, ahol a Lajos utca és az Árpád fejedelem útja elágazódik. A férfi súlyos sérüléseket szenvedett és a helyszínen meghalt. Az Index munkatársa 9:40 körül annyit látott, hogy két mentő is a helyszínen volt, a férfi pedig az aszfalton feküdt.

A Google Maps 10:00 órakor körülbelül 200-300 méteres torlódást mutatott az elágazásnál. A rendőrség egy sávot lezárt, itt helyszínelnek, írja a Police.hu.

Annyi spanyol villamos jön Budapestre, hogy döbbenet

augusztus 13., 10:09

További 10 új, alacsonypadlós légkondicionált villamos érkezik a spanyol vasúti járműgyártó cégtől Budapestre. Összesen 47 villamos érkezik a következő két évben, de 2020-ig akár  124 vadonatúj villamost helyezhetünk üzembe - írja közleményében a BKK.

Tovább

Idegen motorral vagánykodott a Szigeten, összetörte

augusztus 12., 18:47

A III. kerületi rendőrkapitányság jármű önkényes elvétele miatt indított eljárást D. P. 20 éves belga állampolgár ellen.

A fiatalember augusztus 11-én, 19 óra 30 perc körül a Hajógyári szigeten, a Sziget fesztiválon beindította egy férfi leállított motorját, és elhajtott. Körülbelül 30 métert tett meg, majd elesett, ennek következtében a motor több karosszériaeleme megsérült.

D. P-t a rendőrök elfogták, előállították és őrizetbe vétele mellett kezdeményezik bíróság elé állítását.

Aláírásgyűjtés a Hármashatárhegyi reptérért

augusztus 12., 16:13

Eddig körülbelül ezer aláírás gyűlt össze a Hármashatárhegyi repülőtér megmentéséért, tájékoztatta lapunkat ez egyik szervező, Horváth Linda. Mint arról beszámoltunk, a reptér eddigi üzemeltetője, a Műegyetem Sportrepülő Egyesület szerint az állam mondvacsinált indokokkal szorítja ki őket a területről.

10448761 1511367562432135 2414073175733645402 n

A repteret tavasszal bezáratta a Légügyi Hatóság. A repülési engedély bevonásának az volt az oka, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., az ingatlan tulajdonosa szerződést bontott a reptér üzemeltetőjével, a Műegyetem Sportrepülő Egyesülettel, ami ezt a felmondást nem fogadta el. A hatóság szerint az ingatlanvita veszélyezteti a biztonságos üzemeltetést, ezért nem lehet repülni.

Az MNV közleményeiből két konkrétum körvonalazódik. Az egyik az, hogy az egyesület nem számolt el évi négymillió forinttal, amit a szerződés értelmében a terület állagmegóvására kellett fordítania, ezért a felmondás. Ezt az üzemeltető cáfolja. A másik pedig egy homályos cél: a területet az MNV szeretné visszaadni a kirándulóknak.

A nagy füves terület átadás-átvételének folyamata még nem zárult le, azonban kezd teljesen elgazosodni. Ezért a helyi civilek és a sportrepülők most maguk szervezik meg a vagyonkezelő helyett a fűnyírást és rendbe tételt.

Tovább

Elkezdték a Budai Parkszínpad felújítását

augusztus 12., 16:06

A felújított Budai Parkszínpad helyén egy kulturális, multifunkcionális közösségi teret akarnak létrehozni, ahol a jógatábortól a gyerektáboron keresztül a termékbemutatókig mindenféle rendezvényt lehet rendezni, mondta a helyszínen lapunknak Ondrusek Péter, a Zsigmondkert Kft ügyvezetője. Hozzátette: egy városi találkozóhely lesz itt, az Erzsébet téri Fröccsterasz szellemiségében. Azon még gondolkoznak, hogy a Fröccsterasz elnevezést áthozzák-e Budára.

A romos Budai Parkszínpad 15 éves bérlési jogát az év elején nyerte el a Zsigmondkert Kft., de csak most tudtak hozzákezdeni a munkához. Négy hónapig tartott ugyanis, amíg a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. lemondott az elővételi jogáról. Ondrusek szerint már most látszik, hogy a közművek katasztrofális állapotban vannak:

Újra kell csatornázni, mert ami volt az eltömődött, beomlott, kiöntötték betonnal. Az áram is kutyafüle, a vezeték, mérőóra eltűnt. Víz nincs.

A felújítás során az épületek (a homlokzat, a belső falak) megmaradnak eredeti formájukban, a nézőtér helyén teraszos kiülők lesznek asztalokkal. Lesz konyha is, a  tervek szerint a fogadóépület pincéjében, az épület tetején pedig iroda és öltöző kap helyet.

Tovább

Hogy kell csúnyán megszívatni a BKK-t?

augusztus 12., 12:58

Szépen ívelt pályázati csavarok

2013 június: a Skoda a Solarissal közösen indul az első tenderen, ami  eredménytelen lett, mert az összes ajánlattevő formailag hibás pályázatot nyújtott be.

2013 december: a Skoda nem indul a második tenderen, a Solaris, vélhetően a Skoda villamostenderen elszenvedett kudarca miatt a Metcommal nevez.

2014 március: a Skoda kívülről megtámadja a második tendert, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros és ez versenykorlátozó szerinte. (A 2005 óta BKV-nál futó Ganz-Skoda trolik nem dízelesek.)

2014 április: a Skoda kifogását elfogadja a KDB, megsemmisíti a tendert. A BKK bepereli a KDB-t.

2014 nyár: a Skoda nem reagál a bíróság értesítéseire a BKK-KDB pert ezért többször halasztani kell, máig nem indult el.

2014 nyár: a Skoda ismét a Solarissal közösen indul a harmadik tenderen, nem dízeles trolival.

2014 augusztus: a Skoda a Solarissal nyerésre áll a harmadik tenderen

A Skoda lehet a legnagyobb győztese a trolibusztendernek, mivel a folyamat végén becsatlakozva és jó drágán szállíthat trolibuszt (a lengyel Solaris-szal közösen) a BKK-nak, másfelől visszavághat a villamostenderen elszenvedett kizárásáért. Egyes vélemények szerint tanítani lehetne azt a ravaszságot, ahogy a cég a magyar közbeszerzési és bírósági szabályok lehetőségeit kihasználva nyertes pozícióba lavírozta magát.

Az igazi meccs a trolibusztender második eredményhirdetése után, idén márciusban kezdődött. A tendert a Solaris a Metcommal közösen nyerte, 10,9 millió eurós ajánlattal. Csakhogy a Skoda, ami nem is indult a pályázaton, kívülről kifogást adott be a Közbeszerzési Döntőbizottságnak, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros. A KDB igazat adott a Skodának, az eredményt megsemmisítették.

Tovább

Budapesttel plakátolják tele az országot

augusztus 11., 16:13

Ezt a tizenöt, Budapestről szóló fotót nyomtatja ki és helyezi ki az országban 400 helyre a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai központ. Azt mondják, az a céljuk, hogy az ország más pontjain élők is „rácsodálkozzanak a városi tér érdekes pillanataira”. Nemcsak vidéken, hanem Budapesten is kiteszik a plakátokat, mert szerintük a budapestieknek is újat mutatnak majd a képek. Előző héten kezdték el őket kiragasztani.

Bódis Krisztián, Soós Bertalan és Hlinka Zsolt készítette a fotókat. Szeptember 3. és szeptember 15. között kiállítva is meg lehet nézni őket a Bálnában, és van egy Facebook-szavazás is, ahol a legjobbat lehet kiválasztani.

Futár-kijelző, ami sajnos nem látszik a buszmegállóból

augusztus 11., 14:27

Látják Önök a fenti képen a Futár-kijelzőt? Mi sem, pedig ott van! 

Igen, a villamos mögött:

Tovább

A Főmterv tervezi a 3-as metró felújítását

augusztus 11., 08:57

Elsimult a francia adóhatósággal az a kis bürökratikus probléma , ami miatt a kihirdetés több, mint egy hónapot késett: megérkezett Párizsból a tenderen vesztes cég nullás adóigazolása. A BKK péntek délutáni igazgatósági ülésén végre kimondhatták, hogy a győztes a Főmterv. A tervezőcég 1,85 milliárd forintért 2015 végéig elkészíti a kiviteli terveket, a felújítás majd 2016-ban kezdődik, ha minden jól megy.

Nem úgy, mint a tervezői pályázatnál, ami először eredménytelen lett, mert az indulók drágábban vállalták a munkát, mint azt a főváros és a BKK várta. Nem is kevéssel, 1,2 milliárd forinttal kellett megemelni a keretet (az unió 635 millió forint támogatást biztosít). A pluszpénzt június végén nyögte ki a fővárosi közgyűlés, de a pályázat eredményének a kihirdetése a fent említett okok miatt csúszott.

Tovább

Aknavetőgránátot találtak a Nagy Lajos király útján

augusztus 8., 16:42

Találtak egy második világháborús aknavetőgránátot a XIV. kerületi Nagy Lajos király útján, a 3-as, 62-es villamospálya átépítése közben péntek délután, a környéket egy időre lezárták - közölte a Magyar Honvédség tűzszerész ezrede. A Nagy Lajos király útja 174. előtt került elő a 82 milliméter átmérőjű, kilőtt szovjet gránát. Mivel nem volt benne gyújtószerkezet, elszállítják a Magyar Honvédség központi gyűjtőjébe, ahol később megsemmisítik.

Néhány percre, amíg a tűzszerészek megállapították, hogy szállítható-e a gránát, 100 méteres szakaszon lezárták az utat mind a gépjármű, mind pedig a gyalogosforgalom elől.

Kisiklott egy villamos Újpesten

augusztus 8., 16:03

A 12-es villamos helyett teljes vonalon, a 14-es villamos helyett pedig a Káposztásmegyer, Megyeri út és Angyalföld kocsiszín között pótlóbuszok közlekednek egy villamos kisiklása miatt - jelentette a BKK délután három óra körül. 

50 futballpályányi buszgarázst ad el a BKV

augusztus 8., 13:04

Felhívást tett közzé a BKV a tulajdonában álló négy buszos telephely értékesítésére. Ezek szerint eladó vagy bérbeadó a cinkotai, a dél-pesti, az óbudai és a kelenföld autóbusz-telephely.

Mint a felhívásban olvasható, mind a négy telephely jelenleg autóbuszgarázsként funkcionál. A telephelyek bekerítettek, azokon iroda és műhely épületek, szerelőcsarnokok, szociális épületek, autómosó berendezés, üzemanyagtöltő berendezés, valamint jelentős nagyságú, az autóbuszok tárolására szolgáló burkolt területek találhatók.

kelenfoldi bg 39
A Kelenföldi Buszgarázs
Fotó: Nagy Attila / Index

A négy telephely összesen 35 hektárnyi területet ad ki, ami hozzávetőleg megegyezik 50 futballpálya nagyságával.

A VEKE a Facebook-oldalán így kommentálja a történteket:

„A BKV sorban veszíti el autóbuszos piacait, és most már a hozzá tartozó önkormányzati vagyont is. Mindez szöges ellentétben történik az eredetileg elhatározott szakmai megoldással, miszerint az újonnan belépő buszos vállalkozásoknak a BKV telephelyeinek átvételével, azok felújításával együtt kellett volna vállalkozniuk. Ehhez képest a BKK enged új telephelyeket nyitni, miközben a közvagyont hagyják lerohadni, sőt, akár áron alul meg is szabadulnának tőle. A »hasznosítási javaslatokat« várják, hogy aztán aszerint írhassák ki a közbeszerzést.”

Így mentették ki a Dunába ugró srácot

augusztus 7., 22:28

Ahogy csütörtök este hírt adtunk róla, egy fiatalember a Szabadság hídról ruhástól a Dunába pottyant, majd a rendőrségnek sikerült kimentenie. Egy olvasónk, Nagy Bajnok Tamás videóra vette a mentést, és elküldte nekünk. Érdemes HD-ban nézni:

Az eset 18:58-kor történt - írta a videó mellé olvasónk, aki a ruhában tempózó fiatalembert a Szabadság híd utáni második mólónál vette észre. Az ember próbált kiúszni a Dunából, de csak a CET előtti fűzfákban tudott megkapaszkodni. A vízi rendőrség megérkezett, és kimentették.

A videó készítője szerint a Szabadság hídon több embertől jegyzőkönyvet vettek fel közvetlenül ezután, ezért úgy véli, onnan esett vagy ugrott be a vízbe.

A 3-as metróról egyeztet Seszták és Tarlós

augusztus 6., 16:01

Megkezdte az M3-as metró felújításáról szóló egyeztetéseket Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter és Tarlós István Budapest főpolgármestere szerdán Budapesten - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya az MTI-vel.

A miniszter és a főpolgármester egyetértett abban, hogy a naponta több mint félmillió utast szállító vonal rekonstrukciója a tartósan biztonságos működéshez elengedhetetlenül szükséges - írja az NFM közleménye, hozzátéve: a helyreállítás mielőbbi megindítása érdekében áttekintették az infrastruktúra és a járművek javítására, cseréjére vonatkozó lehetséges általános javaslatokat. 

A kormány július 30-i ülésén döntött arról, hogy a metróvonal indokolt felújításához engedélyezi a hitelfelvételt a főváros számára, amelyet kész állami garanciával segíteni - emlékeztetett az NFM.

Spontán strand lett a metrómegállóból

augusztus 6., 14:05

Melegebb napokon rendszeresen fürdőznek a gyerekek a 4-es metró II. János Pál Pápa téri megállójának „medencéjében”. „Egészen kicsi gyerekeket is hoznak a szüleik pancsolni benne” – írta egy olvasónk. A városiak leleménye nem ismer határokat, a medencéhez még csúszdát is kínál a metróállomás lejárójának ferde teteje.

Tovább

Méregdrága Siemens buszok zizegnek majd a Várban

augusztus 6., 08:19

A Bécsben már jól ismert Siemens-Rampini típusú elektromos buszok jöhetnek Budapestre is, ha a BKK igazgatósága jóváhagyja pénteki ülésén a busztender végeredményét. Az itthon a Rábával is kiegészülő gyártó azért esélyes a győzelemre, mert övé az egyetlen érvényes ajánlat a pályázaton. Ha ősszel megkötik a szerződést, jövő tavaszra hét darab elektromos busz érkezhet a vári vonalakra, valamint további 14, ha a szerződést meghosszabbítják.

A BKK jóváhagyása után még a kormánynak is döntenie kell arról, hogy ad-e pénzt a buszokra az uniós keretből, a közlekedési cégnek ugyanis nincs forrása a darabonként 185 millió forintos midibuszokra. Mivel a miniszterelnökség a tervek szerint a Várba költözik, lehet abban bízni, hogy a kormány is pozitívan áll a beszerzéshez. A Várban jelenleg közlekedő régi buszok állapota ugyanis tarthatatlan. Ráadásul a 415-ös Ikarusok évente 30-35 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki. 

Egy elektromos busz ára a dízelbuszok háromszorosa a piacon. Az üzemeltetés ugyan olcsóbb, és környezetbarátabb is, de összességében a dízel még mindig jobb gazdasági alternatíva. Kivéve, ha a beszerzést presztízsszempontok vezérlik. A Vár jelenleg is kiemelt turisztikai körzet, de a miniszterelnökség odaköltözésével és a Várkertbazár megnyitásával még inkább azzá válik.

Tovább

Beszakadt az út egy kamion alatt a józsefvárosi Golgota térnél

augusztus 4., 17:34

Beszakadt az úttest egy szigetelőanyagot szállító kamion alatt Budapest VIII. kerületében, a Golgota tér Vajda Péter utca felőli oldalán, közölte hétfő délután a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság.

A Katasztrófavédelem szóvivője azt mondta az Indexnek, kicsivel délután kettő óra előtt érkezett hozzájuk a riasztás. Miután kiérkeztek a helyszínre, a tűzoltóautó darujával kiemelték az árokból a kamiont. Ezután átadták a helyszínt a csatornázási művek szakembernek és a rendőrség munkatársainak.

A rendőrök estére körülbójázták a beszakadt úttestet.

Tarlós méltó ellenfelet kap

augusztus 4., 16:54

Az Együtt-PM, az MSZP és a DK hétfőn megint összeült az őszi budapesti választásokról beszélni, négy órán át egyeztettek, és utána Szigetvári Viktor, az Együtt-PM társelnöke bejelentette, elkészült a baloldali pártok megállapodástervezete.  24 órán belül döntenek a tervezetről a pártok vezetői testületei, a részleteket szerdán hozzák nyilvánosságra. Szigetvári szerint a tervezet rendezi a kerületi kérdéseket és a főpolgármester-jelölt személyének kérdését. Utóbbiról annyit mondott: jó esély van arra, hogy Tarlós István főpolgármester méltó ellenfelet kap. Szigetvári szerint a tervezet végleges, azon változtatgatni tovább már nem lehet, a pártoknak igent vagy nemet kell mondaniuk rá.

múlt hét végére befagyott ellenzéki tárgyalásokat az Index forrásai szerint két engedménnyel sikerült kilendíteni a holtpontról. Az egyik, hogy az Együtt-PM elengedte a 18. kerületet, ahol tehát az MSZP állít polgármester-jelöltet, Szaniszló Sándor személyében. A másik pedig, hogy a DK az Együtt kompenzálására belement abba, hogy Gyurcsány Ferenc művészbarátja, a színész-rendező Balázsovits Lajos helyett egy Bajnai-közeli figura legyen a közös főpolgármester-jelölt.

Falus Ferenc a kihívó

Ennek értelmében Falus Ferenc, a korábbi országos tisztifőorvos lett Tarlós István kihívója. Falus korábban az MSZP tagja volt, később a Bajnai Gordon vezette Haza és Haladás Egyesület alapítói között volt. Az Együtt-PM eredetileg a II. kerületi polgármesteri címért indította volna. A Népszabadság értesülését Falus indításáról ellenzéki források az Indexnek is megerősítették. Az egyik párt egy vezető politikus úgy fogalmazott, Falus Ferencet mindhárman magukénak tudják érezni: még a DK is, hiszen Falus Gyurcsány Ferenc közeli, bizalmi emberének számított a kormányzása alatt. Egy másik politikus név nélkül úgy fogalmazott, Falus Ferenc meg tudja szólítani a baloldali világot, és jobban felépíthető jelölt, mint Balázsovits.

Úgy tudjuk, a főpolgármester-helyettesek kérdése nem került elő.

4-4-1

A három pártban kilenc körzetről gondolják úgy, hogy elég biztosan nyerhető. Ezekről végül 4-4-1 arányban állapodtak meg, az egyezkedés ezen részével az Együtt-PM járt a legrosszabbul.

  • Az MSZP által vezetett három kerületben újráznának polgármestereik: a XIII. kerületben Tóth József, a XIX. kerületben Gajda Péter, a XX. kerületben Szabados Ákos. Negyedik nyerhető körzetük Újpest, azaz a IV. kerület lett, itt Trippon Norbert indul.
  • A DK állít polgármesterjelöltet a VII., a X., a XV. és a XXI. kerületekben. Hetedik kerületi jelöltjükről holnap döntenek, egyelőre három név is a pakliban van, a másik két párt számára mindegyik elfogadható. Kőbányán Élő Norberté a jelöltség, a XV. kerületben pedig a négy éve a helyi MSZP-vel összebalhézó Hajdu László volt polgármester térhet vissza. 2010-ben a baloldal azért bukta a kerületet, mert Hajdu civilként elindult a szocialisták ellen. Csepelt pedig Horváth Gyula helyi DK-elnök, volt MSZP-s alpolgármester hódíthatja vissza Németh Szilárdtól.
  • Rajtuk kívül még a XI. kerletben reaktivált Molnár Gyulának is lehetnek esélyei.
  • Az Együtt-PM egyetlen igazán jó kerülete végül a XIV., tehát Zugló lett, ahol Karácsony Gergely a jelölt.
  • A tárgyalások során nagy vita volt arról, hogyan osszák el a zuglói önkormányzati képviselőjelölti helyeket a pártok, az MSZP ugyanis ragaszkodott hozzá, hogy ők adják a jelöltek többségét. Végül 8-4-2-1 arányban sikerült a pártoknak megállapodniuk, ahol az utolsó szám az LMP-vel szakító Várnai Lászlót jelenti. Várnait a három párt ugyan nem tudja támogatni, de nem is állítanak ellenjelöltet vele szemben. Egyik forrásunk szerint azért döntöttek így, mert Várnai máskülönben kilátásba helyezte, hogy egy civil szervezet támogatásával elindul a kerületben polgármesterjelöltként, ami jelentősen ronthatta volna Karácsony esélyeit. Ennek a cikknek a megjelenése után blogján Várnai László azonban úgy reagált, vele senki nem egyezett meg, a CivilZugló Egyesület pedig három egyéni önkormányzati képviselői helyet és egy alpolgármesteri pozíciót kér az együttműködésért. Várnai elképzelése szerint tehát a 15 körzetet 5-4-3-3 arányban kellene elosztaniuk.
  • A 13. kerületben végül engedményt tettek a szocialisták. Eredetileg azzal a nem éppen gáláns ajánlattal álltak elő, hogy 15-0-0 arányban osszák fel az önkormányzati képviselői helyeket, ebből végül 9-3-3 lett.
  • Az Együtt-PM azzal vigasztalja magát, hogy bár egyetlen szinte biztosan nyerhető körzetük van csak, de akad három hely, ahol esetleg még befuthat a jelöltjük. Ezek a IX. kerület (Gegessy Ferenc volt SZDSZ-es polgármester a jelölt), a VI. kerület (itt Kiss Róbertet indítják) és a III. kerület, ahol a PM-es Béres András lehet a jelölt.
    A Belvárosban Juhász Péter Együtt-társelnök már inkább csak a tisztes helytállásban bízhat.

A megállapodástervezet szerint tehát a három ellenzéki párt nem közös jelölteket állít, hanem koordinált jelöltállításban egyeznek meg. 15 kerületben sikerült megoldani, hogy egyetlen baloldali polgármesterjelölt legyen csak, és a három párt ezekben a kerületekben nagyjából egyenlő arányban ad jelöltet, miközben az MSZP-nek, az Együttnek és a DK-nak is önálló kompenzációs listája lesz.

Újra végig jár a 4-es, 6-os

augusztus 1., 15:59

Újra a teljes vonalon járnak a 4-es és 6-os villamosok – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) péntek délután a Facebook-oldalán.

Az Országos Mentőszolgálat korábbi tájékoztatása szerint a villamos halálra gázolt egy idős nőt a Margit híd budai hídfőjénél.

Az utasokat a Széll Kálmán tér és a Jászai Mari tér között pótlóbuszok szállították.

Így mentett életet egy BKV-sofőr

augusztus 1., 13:33

Múlt csütörtökön éppen indultam volna a 277-es járattal a Bosnyák tér irányából az Örs vezér tér felé, de még megvártam, hogy egy bácsi elérje a buszt és felszálljon. Közvetlenül indulás után a tükörből arra lettem figyelmes, hogy nagyon rosszul van az úr. Azonnal kiszálltam a vezetőfülkéből, és az ilyenkor fontos kérdéseket feltettem neki: cukorbeteg-e, magas-e a vérnyomása, szed-e valamilyen gyógyszert, mit érez?

- mesélte a buszsofőr egy bkv.hu-n megjelent interjúban.

Az idős férfi azonban annyira rosszul volt, hogy már nem tudott válaszolni, majd látszott, hogy eszméletét veszti és elkezdett összecsuklani. A többi utas segített lefektetni a padlóra, majd a sofőr ajtót nyitott és  megkérdezte a téren állókat, hogy van-e egészségügyis a közelben, de sajnos nem volt. Közben úgynevezett hármas érzékeléssel megállapította, hogy nem mozog a bácsi mellkasa, nem fúj ki levegőt, valamint a pulzusát sem érezte, így mellkasi kompresszióval és egy utas segítségével befúvással tartották fenn a keringést a mentők kiérkezéséig, akiket már újraélesztéshez hívtak.

A mentők hamar kiértek, 4-5 perc telhetett el. Ahogy megérkeztek, átvették az urat, akit defibrillátor segítségével újraélesztettek. A mentők a végén megköszönték a sofőr szakszerű segítségét.

Nem szeretnék hétköznapi hőssé válni, a mentősöké volt a nagy szerep, mi csak megpróbáltuk a mentők kiérkezéséig mesterségesen biztosítani a keringést.

- mondta a buszsofőr.

Megnyitották a Kodály Köröndi megállót

július 30., 16:02

Szerda délután fél négytől újra megállnak a buszok és a metró a Kodály Köröndön. Az elmúlt két hétben a kigyulladt Andrássy úti ház miatt zárta le a rendőrség az állomás környékét. A 105-ös és a 979-es buszt érintette a lezárás, szerdától újra mindkét irányban megállnak a téren, közölte a BKK.