Auguszta
3 °C
14 °C

Minden, amit a közlekedési káoszról tudni kell

március 27., 15:17 Módosítva: 2015-03-28 08:16:01
389
A 90-es évek óta nem látott közlekedési káoszt okoztak a bel-budai és nagykörúti építkezések. Miért van minderre szükség? Miért egyszerre? Melyik része meddig tart? Nem lehetne gyorsabban csinálni? Minden az épp zajló budapesti út-, híd- és vágányfelújításokról.

A 4–6-os vonalán négy különböző munka folyik, várhatóan május közepéig:

  1. A fonódó villamos bekötése a Széll Kálmán tér és a Török utca között
  2. A 30 éves vágányok felújítása Budán, a Török utca és a Margit híd között
  3. A tönkrement dilatációk (a híd hőtágulását kontrolláló elemek) cseréje a Margit hídon
  4. Az úgynevezett kisfelújítás a pesti oldalon, a Szent István körúton és a Teréz körúton, a Tátra utcától az Aradi utcáig

1. A fonódó villamos Széll Kálmán téri ága (a Bécsi úti villamos a Török utcán keresztül csatlakozik be majd a Margit körúti sínekbe) a BKK tervei szerint 2015 végéig megépül. A másik ág a Margit híd alatt halad át a Batthyány tér felé. A beruházást már rég el kellett volna kezdeni, de az építkezést viták gátolták. Idén végre neki lehetett állni, most versenyfutás van a határidőkkel.

Tovább

Húsvétra visszakapjuk a Déli pályaudvart

március 27., 14:09 Módosítva: 2015-03-27 22:08:18
33

A MÁV a Déli pályaudvar újranyitásával kedveskedik a népnek húsvétra, derül ki a Mávinform közleményéből. Mint írják, a kivitelező jövő hétre végez az alagutat övező támfal helyreállításával, így április 3-án hajnalban újraindulhat a vonatforgalom a Déli pályaudvaron. A vonatok a pályaudvar lezárása előtti menetrend szerint közlekednek.

Egy hete a Népszabadság azt írta, hogy csak húsvét után nyílik meg a pályaudvar. Értesüléseik szerint a vonatoknak útját álló omlás felszámolására közbeszerzésen kiválasztott cég alig több mint két hét alatt eltakarított 1500 köbméter leomlott földet, megerősített több száz négyzetméter partfalat, lebontott egy megrongálódott vasúti épületet, előásott három, besült tüzérségi rombológránátot.

Mint ismert, január 25-én kövek hullottak a sínekre, másnap pedig a támfal is megcsúszott. A pályaudvart január 31-én zárták le teljesen, azóta a Kelenföldi pályaudvar látja el a Déli feladatait.

Május 17-én lesz népszavazás a Normafáról

március 26., 17:46 Módosítva: 2015-03-27 10:52:15
26

A 12.kerulet.ittlakunk.hu-n megjelent hír szerint a kerületi lakosok május 17-én járulhatnak az urnákhoz, hogy igennel vagy nemmel szavazzanak arra a kérdésre, hogy

"Egyetért-e Ön a Normafa területének helyreállításával a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2015. (I. 27.) számú határozatában foglaltak szerint?"

A határozat pontos szövegét itt olvashatja el, mi röviden itt írtunk róla. A kerületben 47 ezer választópolgár él, a népszavazás véleménynyilvánító jellegű lesz, a végeredmény közvetlenül nem kötelezi a kerületvezetést annak végrehajtására.

Pokorni Zoltán polgármester csütörtöki közlése szerint egyébként a Normafa rendbe tétele 5-8 éves program lesz, a műemléki épületek felújítása és az ösvények helyreállítása 5 milliárd forintba fog kerülni, a fogaskerekű 20 milliárdos felújítására uniós támogatást céloznak.

Áder elájult a Normafa terveitől

március 25., 14:31 Módosítva: 2015-03-26 10:11:04
2

A köztársasági elnök, úgy is, mint 12. kerületi lakos szerdán kilátogatott a Normafára, ahol Pokorni Zoltán szakszerű idegenvezetése után ambiciózusnak nevezte a terület megújításának tervét.

Áder az MTI híradása szerint 25 éve várja, hogy megoldás szülessen a lepusztult épületek helyrehozatalára, ezért mindenkinek javára válik, ha ezek megújulnak. De meg kell óvni a természeti környezetet is, mint mondta, régi vágya a budapestieknek, hogy a Normafa és környéke rendezett legyen, kulturáltabb kereteket kínáljon a szabadidő eltöltésére.

A köztársasági elnök szerint fontos, hogy a korábbi politikai viták, amelyek a beruházást övezték, megszűntek, "de a mondat végére a pontot a kerületi népszavazással kell kitenni".

Tovább

Még nagyobb szívás lesz Budán autózni

március 24., 19:39 Módosítva: 2015-03-25 09:51:43
28

A 4-6-os villamos Oktogon és Széll Kálmán tér közötti pályájának felújítása, és a Széll Kálmán tér átépítése, valamint a budai fonódó villamoshálózat kiépítése mellett a Clark Ádám téri körforgalom alatti villamosalagutat is átépítik, ami szerdától forgalomkorlátozással jár.

Tovább

Dugók Budán: a BKK hálás a türelmünkért

március 24., 12:40 Módosítva: 2015-03-24 16:06:15
5

A Budapesti Közlekedési Központ köszönetét fejezi ki a budapestieknek a megértésükért és együttműködésükért, amellyel a Nagykörúton, a Margit körúton és a környékükön zajló munkákhoz viszonyulnak

- írják friss közleményükben.

A BKK ígérete szerint mindent megtesznek azért, hogy a forgalomkorlátozások a lehetőségekhez képest a legkisebb kényelmetlenséget okozzák. Mint írják, a folyamatosan figyelik a forgalmat, és

indokolt esetben akár azonnali beavatkozással is segítik a zökkenőmentes közlekedést.

A Széll Kálmán téren és a Margit körúton már módosították - és szükség szerint tovább módosítják - a jelzőlámpák programját, továbbá a villamospótló buszok számát úgy optimalizálták, hogy a buszforgalom ne akadályozza a Nagykörút forgalmát.

Ahogy azt mi is megírtuk, jelentős dugókat okoz, hogy egyszerre zajlanak felújítások Budapest számos forgalmas csomópontjánál. A BKK korábban azzal magyarázta, hogy miért kellett a fonódó villamoshálózat kiépítése és a Széll Kálmán tér felújítása miatti káoszt tovább fokozni a 4-6-os villamos pályájának felújításával is, hogy a karbantartási munkálatok halaszthatatlanok, és időt és pénzt spórolnak meg a felújítások egyszerre elvégzésével.

Tarlós István főpolgármester hétfőn elismerte, hogy valóban kaotikus állapotok várhatóak egy ideig, és ezért elnézést kért a budapestiektől.

Átadtak egy macskaköves zsákutcát a várban

március 23., 20:42 Módosítva: 2015-03-24 08:03:11
7

Elkészült az Öntőház utca felújítása, a területet átadták a forgalomnak - közölte a budavári önkormányzat. 

A kormány az Új Széchényi Terv alapján vállalta a Várkert Bazár épületegyüttese és környezete rendbe tételét, a Budai Vár és környéke közlekedés-fejlesztését. A beruházás egyik részeként tavaly októberben kezdődött meg az Öntőház utca felújítása. 

A közbeszerzési eljáráson nyertes Penta Általános Építőipari Kft. feladata a meglévő burkolat bontása, nagykockakő burkolat és vízelvezető készítése 1400 m2 területen, gránit kockakő szegély kialakítása, támfalépítés, parkoló felújítása, új közvilágítási rendszer kiépítése kandeláberekkel, a zöldterület rendezése és a közúti jelzőtáblák kihelyezése volt.

A beruházás értéke 140 millió forint.

A műszaki átadás-átvétel után az utcán megindult a forgalom. Az új szabályozás szerint az utcában csak a kijelölt parkolókban – az utca elején és végén – lehet parkolni.

Visszaadták a hajléktalanok 11 400 forintját

március 23., 10:46 Módosítva: 2015-03-23 15:52:24
1710

A fővárosi közgyűlés a hétfői ülésén 31 igennel egyhangúlag megszavazta az LMP-s Csárdi Antal előterjesztését az egy hónapja megszüntetett segélyfajta visszahozásáról. A rendszeres ellátást kérelmező hajléktalanok önkormányzati segélyéről van szó, amely azt az időszakot segít átvészelni a hajléktalanoknak, amikor már be van adva kérelem valamilyen állami ellátásra (mondjuk nyugdíjra), de a pénzt még nem kezdték folyósítani. Összege havi 11 400 forint, és addig jár, amíg meg nem érkezik az első rendszeres pénz, de legfeljebb tíz hónapig.

Számukra ez a támogatás – például – azt jelentheti, hogy ki tudják fizetni az átmeneti szálló havi térítési díját, vagy hogy meg tudnak engedni maguknak havonta egy-egy ebédet, amiért nem kell tűző napon vagy jeges esőben sorba állniuk

– írja a nyílt levelében aVáros Mindenkié csoport, amely nyílt levélben kérte a fővárosi közgyűlés tagjait, hogy szavazzanak igennel a segély visszahozására.

Tovább

Tovább fokozódik a káosz az Osztapenkónál

március 21., 18:43 Módosítva: 2015-03-22 22:30:21
44

Március 22-étől, vasárnap hajnaltól változik a közúti forgalmi rend az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszánál az új Budaörsi úti csomópont építése miatt. A BKK szerint módosul több arra közlekedő járat útvonala is.

Az aluljáró és az autópálya új nyomvonalának kialakítása kezdődik, illetve a városból kifelé haladó útpályán változik a víz- és csatornaépítési munkálatok helyszíne.

Közúti és gyalogos forgalomkorlátozások

Az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszán a Sasadi út környezetében, a belváros irányába vezető útpályát lezárják, és a forgalmat a kifelé haladó sávra terelik. A munkaterület mellett – sávelhúzással - továbbra is 3 sáv lesz járható mindkét irányban, azonban azok szűkebbek lesznek az eddig megszokottól. Kérik, hogy vezessenek óvatosan és tartsák be az 50 km/h sebességkorlátozást!

A Balatoni út felől érkezők nem a korábbi helyen csatlakozhatnak be az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszára, hanem egy újonnan kiépített terelőúton keresztül, a Sasadi úti csomópont után önálló sávon tudnak ráhajtani a Budaörsi útra.

A gyalogosokat érintő változás, hogy az ideiglenes terelőúton kijelölt Sasadi úti új megállóhelyről a Sasadi úti gyalogos felüljáró a terelőút mellett nem közelíthető meg. A gyalogosok a Rimaszombati út - Május utca - Március utca útvonalon haladhatnak, amit útirányjelző táblák is jeleznek. Az ideiglenes útpálya Rimaszombati út és Sasadi úti felüljáróhoz vezető gyalogátkelőhely közötti szakaszán gyalogosan közlekedni tilos.

Tömegközlekedési változások

A forgalmi rend módosítása a közösségi közlekedést is érinti. A BKK M1-es és M7-es autópályán haladó járatai és a Balatoni úton befelé közlekedő autóbuszok is az ideiglenes terelőúton járnak majd. A Budaörsi úti, illetve Rimaszombati úti Sasadi út megállóhelyet áthelyezik az ideiglenes terelőútra az Alsó Beregszász utcai csomópont közelébe.

Erről a megállóhelyről az M4-es metró Etele téri végállomása a Beregszász utca melletti járdán keresztül közelíthető meg.

Az 53-as, a 88-as, a 139-es, a 140-es, a 140A, a 150-es, a 188E, a 239-es, a 240E, a 252-es, a 253-as, a 272-es, a 908-as, a 940-es, a 941-es és a 972-es autóbuszok a városból kifelé, az agglomeráció irányában ideiglenesen kihagyják a Sasadi út nevű megállóhelyet.

A buszokra a Balatoni út ideiglenes nyomvonalon, az Alsó Beregszász út előtt 30 méterrel lehet fel-, illetve leszállni.

Ugyanezek a járatok, illetve a 8-as, a 40-es, a 40E, a 87-es, a 172-es és a 187-es autóbuszok befelé, azaz a Budapest irányába vezető oldalon is kihagyják a Sasadi út megállóhelyet. A járatok a Bozókvár utca torkolata után kb. 35 méterrel állnak meg.

Bemutatták a CAF-villamosokat

március 21., 15:37 Módosítva: 2015-03-22 16:09:42
18

Szombaton bemutatták Budapesten az első spanyol CAF-villamost. A 34 méter hosszú szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre, forgalomba várhatóan ősszel állhat, írta az MTI.

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta, "nosztalgiajárművekkel nem lehet egy kétmilliós város közlekedését fenntartani", új szerelvényekre, minőségi szolgáltatásra van szükség.

Elmondta, hogy a budapesti villamosok átlagéletkora 38 év körüli, és az új CAF-szerelvények érkezésével is csak négy-hat évet tudnak fiatalítani a flottán. Az alacsonypadlós villamosok az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamoshálózat vonalán közlekednek majd. Ha a 47 darabos megrendelés után lehívják a szerződésben lévő opcionális mennyiséget, akkor Budapest más területein is megjelenhetnek a CAF szerelvények.

Sorra verik szét a BKK-jegyautomatákat

március 20., 18:55 Módosítva: 2015-03-21 12:37:14
1037
Egyre többször találkozni bezúzott képernyőjű BKK-jegyautomatával, tíz hónap alatt több mint harminc darabot rongáltak meg, vagyis minden tizediket. A hatmilliárdba kerülő 300 jegyautomata 14,3 milliárd forint bevételt gyűjtött eddig, és nyolcezer észrevétel, panasz futott be rá. Vajon az utasok rongálják meg, mert lefagy, vagy csak vandálok vandálkodnak?

A BKK jegy- és bérletkiadó automatáit eddig már több mint harmincszor rongálták meg, 8 készüléket jelenleg is javítanak, ahogy azt a közlekedési cégtől megtudtuk. Az eddigi rongálások jellegéből megállapítható a BKK szerint, hogy a cél egyértelműen a károkozás volt. Többször előfordult, hogy egymáshoz közel elhelyezkedő automatákat tettek tönkre, ez történt a Nyugati pályaudvar és a Lehel tér metróállomásnál is: az egymás mellett álló készülékek képernyőjét betörték. 

Az elmúlt egy évben összesen kilencmillió jegyet vagy bérletet vásároltak az utasok az új jegy- és bérletkiadó automatákból, ehhez képest mintegy nyolcezer különböző észrevétel, bejelentés érkezett a BKK ügyfélszolgálatához. Túlnyomó többségük a menürendszerre, nem a hibás működésre vonatkozott.

Tovább

A 3-as metró vészfékezéseinek titka

március 20., 09:04 Módosítva: 2015-03-20 19:55:10
423

Egyre gyakoribb, hogy a 3-as metró vészfékkel érkezik a megállóba, majd - olvasónk leírása szerint - nagy sziszegések után gurul tovább a helyére. A Metróért Egyesület szerint az átlagosnál több vészfékezést részben a metrókocsik műszaki állapota okozza, a BKV szerint pedig inkább a tanuló vezetők.

Naponta utazom a hármas metróval, és az esetek 70-80%-ában tapasztalom azt a jelenséget, hogy a metró a megállóba érve vészfékezéssel áll meg. 

– írta olvasónk.

Tibor konkrétan így írta le az érzést: a megállóhoz közeledve nem igazán érezni lassítást, majd a vészfékezés hatására a szerelvény a megálló hosszának felénél megáll, és nagy sziszegések után gurul tovább a helyére. Eléggé nyugtalanító a dolog, ilyenkor az utasok egy része is riadtan éli át a helyzetet, míg mások észre sem veszik, annyira hozzászoktak. Tibor hónapok óta tapasztalja ezt, és nem csak egy szerelvénnyel van gond, mert a nap bármely időszakában megtörténik.

Tovább

Korzó lehet a belvárosi alsó rakpartból

március 20., 08:39 Módosítva: 2015-03-20 22:21:10
369

Jövő hétfői ülésén dönthet a Fővárosi Közgyűlés a belvárosi alsó rakpart átépítéséről, melynek keretében lefednék és gyalogosbaráttá tennék az alsó rakpartot. Az előző ciklusban még a BKK-hoz tartozott a Duna-part fejlesztésének terve, most azonban magához vonja ezt a fővárosi önkormányzat, -írja a Magyar Nemzet. A javaslat szerint uniós forrásból alakítanák át az alsó rakpartot, a Kossuth tér és a Fővám tér között. Ezzel párhuzamosan egy 2,4 kilométeres szakaszon épülne új útpálya és bicikliút, létrejönne egy sétány és több zöldfelület.

Tovább

Ákos Józsefváros díszpolgára lett

március 19., 20:08 Módosítva: 2015-03-20 09:46:58
101

Kovács Ákos kapta Józsefváros díszpolgára címet csütörtökön - jelentette az MTI.

Kocsis Máté polgármester ünnepi beszédében a kerület történelemben játszott szerepét felidézve azt mondta: az 1970-es években sokak által visszafordíthatatlannak vélt pusztulás indult a városrészben, de néhány éve helyi kötődésű emberek úgy döntöttek, ezt nem hagyják. Ma már több statisztika szerint is Józsefváros Budapest legdinamikusabban fejlődő kerülete - hangoztatta a polgármester.

Kovács Ákos személyes hangvételű pohárköszöntőjében a Józsefvárosban töltött gyerekkoráról mesélt. Az elismerésért korábban például Bereményi Géza író-rendező is megkapta.

A hír apropóján emlékezzünk vissza a nagyszerű Ákos-dalszöveg-generátorunkra, Ákost pedig ezzel a klasszikussal köszöntjük:

Már a vonatpótló busz sem jár a Déli és Kelenföld között

március 19., 17:21 Módosítva: 2015-03-20 00:47:07
17

Átmenetileg nem jár a kelenföldi vasútállomás és Déli pályaudvar között járó vonatpótló busz, ezért a BKK a pótlás újraindításáig elfogadja az érvényes vonatjegyeket és -bérleteket a 139-es autóbuszon, valamint az M4-es és M3-as metróvonalon, Kálvin téri átszállással - közölte a BKK. 

A Déli pályaudvar alagútjának beomlása miatt egy ideje lezárták az állomást, azóta vonat helyett olyan busszal viszik az utasokat, ami nem áll meg sehol, csak a Délinél, most BKV-val tudnak csak elzötyögni oda.

Ha ez nem volna elég borzasztó, olvassa el cikkünket arról, hogy 60-120 perces késések vannak a Budapest-Székesfehérvár-vonalon.

Indul az automata üzem a 4-es metrón

március 19., 16:13 Módosítva: 2015-03-20 09:09:17
708
Március 28-i szombati üzemkezdettől a március 29-i üzemzárásig hatósági teszt miatt nem jár a 4-es metró. Mint megtudtuk, ekkor tesztelik a teljesen automata, vezető nélküli szerelvényeket. Ha a vonat átmegy a vizsgán, hamarosan utasok nézelődhetnek a vezetőfülke helyén.

Mint arról korábban beszámoltunk, ebben a hónapban lejár a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélye, a metróvonal pedig várhatóan megkapja a végleges hatósági engedélyt. Ezt követően a BKV a tervek szerint leveszi a metróvezetőket a szerelvényekről, automata kocsik közlekednek majd.

Tovább

BKV: jönnek a vizet kipufogó buszok?

március 19., 08:58 Módosítva: 2015-03-19 16:16:58
866
Tarlós István egy bangkoki konferencián ismerkedett meg a fukuokai hidrogén-projekttel, és már ő is vizet kipufogó buszokat szeretne Budapestre.

Budapest főpolgármestere felkérte a BKK vezérigazgatóját, hogy vizsgálja meg, milyen realitása van a budapesti tömegközlekedésben a környezetbarát hidrogéncellás üzemmód bevezetésének. Tarlós az ASEM (Asia-Europe Meeting) kormányzók és polgármesterek számára rendezett bangkoki konferenciáján hallgatta meg a fukuokai polgármester Soichiro Takashima előadását, amelyen a helyi politikus arról számolt be, hogy városában mennyire bevált ez a technológia. 

A japán város hidrogénstratégiája nemcsak azt jelenti, hogy nulla emissziós hidrogénhajtású buszokat üzemeltetnek a tömegközlekedésben, hanem számos más formáját támogatják a környezetkímélő technológiának (például a gyártást). Viszont tény az is, hogy a Toyota itt teszteli a 2016-ban sorozatgyártásra tervezett busztípusát.

Tovább

Vasbeton köpenyt kap a Déli alagútja

március 18., 14:39 Módosítva: 2015-03-19 10:06:11
233

Március 5-én kezdődött a Déli pályaudvarra vezető alagút bejárata melletti-feletti támfal és rézsű ideiglenes helyreállítása. A munka legkésőbb április közepéig tarthat. A kivitelező Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. emberei betonszórással biztosítják a támfalat.

Január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott.  A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt, és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, január 31-én pedig teljesen lezárta a pályaudvart.

Tarlós-Lázár vita: győzött a főváros

március 18., 13:59 Módosítva: 2015-03-19 09:07:31
673
340 milliárd forint uniós támogatást kaphat a fővárosi önkormányzat a következő (2014-2020) uniós költségvetési ciklusban, amiben nincs benne a folyamatban levő villamos- és trolibeszerzés 23 milliárd forintos támogatása, mondta lapunknak Tarlós István főpolgármester. Az erről szóló tervezetet szerdán elfogadta a kormány.

A keret legfontosabb eleme a 3-as metró infrastrukturális felújítására igényelhető 125 milliárd forint, ezzel véget érhet az a régóta folytatódó vita, hogy lesz-e pénz a lassan életveszélyessé váló metróvonal felújítására. Nem mindig volt ez így, mint arról korábban beszámoltunk, a miniszterelnökség először nulla forintot szánt erre a feladatra, sőt lehúzták az összes fővárosi beruházást a listáról. Mint a főpolgármester közölte, több irányból lobbiztak az uniós pénzekért, de főleg a miniszterelnöknek köszönhető, hogy ekkora keretből gazdálkodhat a főváros.

A következő nagy tétel a 2-es metróról szól. Úgy tűnik, hogy az eredetileg banki hitelből történt szerelvényvásárlás 20 milliárdos költségét is sikerül beforgatni az uniós támogatások közé. A 3-as metró szerelvényfelújítási pályázatát kiírták, mint beszámoltunk róla, az öt ajánlatot tevő között megy a csata a megrendelés elnyeréséért. (Erre a főváros várhatóan 60 milliárd forintos hitelt vesz fel.)

Tovább

Lopott kocsira keresztet vethetünk

március 18., 13:19 Módosítva: 2015-03-18 20:09:52
22

És más lopott holmi se nagyon lesz meg. De amúgy tele volt jó hírrel a budapesti rendőrfőkapitány.

Tovább

Kirúgásokra készülnek a Városházán

március 18., 11:10 Módosítva: 2015-03-18 13:27:15
5

80 álláshelyet terveznek megszüntetni két ütemben, jövőre 330 milliót spórolnának meg így.

Tovább

Visszaadatnák a hajléktalanoktól elvett 11400 forintot

március 18., 11:09 Módosítva: 2015-03-23 10:09:20
140

Tarlósék megszüntettek egy segélyt, pedig nem lett volna muszáj. Most újra szavaz a közgyűlés.

Tovább

Háború a 60 milliárdos metrótenderen

március 18., 10:53 Módosítva: 2015-03-18 20:42:30
75
Az Index információi szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújítására kiírt közbeszerzésen induló spanyol járműgyártó cég, a CAF jogi háborút indított a 60 milliárdos budapesti megrendelés három másik pályázója ellen. A cég azt indítványozta a fővárosnál, hogy nyilvánítsa érvénytelennek az Alstom, az észt Skinest Rail és a cseh Skoda Transportation jelentkezését.

A fővárosi közgyűlés tavaly nyáron döntött arról, felkéri a BKV-t a 3-as metró szerelvényeinek felújítására vonatkozó tender kiírására, valamint elkezdi az ehhez szükséges hitelfelvétel előkészítését. A tenderen hét cég indult, de a második fordulóba csak öten jutottak be. A spanyolok március elején beadott indítványa kapásból három ellenfelet próbál kilőni.

A CAF jogászai átnyálazták a riválisok több száz oldalas pályázatát, és az Alstom, a Škoda valamint a Skinest által beadott dokumentumokban több olyan tételt találtak, amelyek szerintük ellentmondanak a kiírási feltételeknek.

Tovább

Pénteken indul az 1-es villamos Újbudára

március 17., 21:09 Módosítva: 2015-03-18 11:25:45
1708

Hétfőn írásban kérdeztük a BKK-t, hogy mi az 1-es villamos újbudai szakasza üzembe állásának a pontos dátuma.

Erre azt a választ kaptuk, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság döntésére várnak. Az utasforgalmi próbaüzem indulásának időpontját kizárólag ezek után, reményeik szerint még ezen a héten tudják közzétenni, tették hozzá. Mi pedig vártunk türelmesen, mint csúcsidőben magára a villamosra.

És már éppen belenyugodtunk, hogy majd az utolsó pillanatban tudjuk meg, mikortól jár a villamos, amikor olvasónk, Dani írt, hogy nézzük meg a BKK Futár alkalmazását az 1-es villamosnál. Megnéztük, és valóban, a Futár menetrendjében az 1-es villamos pénteken délben indul a Fehérvári úti végállomásról, és utána 6 percenként közlekedik.

A villamosnak a BKK korábbi, tavaly év végén kiadott közleménye szerint már januárban járnia kellett volna. 

Ha cikkünkkel lelőttünk volna egy jól előkészített kommunikációs fogást, akkor bocs, BKK!

Többen blicceltek tavaly a BKV-n

március 17., 08:30 Módosítva: 2015-03-17 10:40:02
1

Előreláthatóan jelentősen csökken a bliccelők száma a budapesti tömeg­közlekedési eszközökön az elektronikus jegy év végi bevezetése után, jelenleg viszont még elviszi a pótdíjakból bejövő összeget az ellenőrzésre költött pénz – derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.

Tovább

Szivárog a gáz a Batthyány térnél

március 13., 22:54 Módosítva: 2015-03-14 06:54:12
11

A HÉV-alagútban zajló munkák során megsérült egy vezeték, és szivárog a gáz a Batthyány tér közelében. A 2-es metró szerelvényei megállás nélkül haladnak át az állomáson. A gázvezetéket a tér és a Margit híd közötti szakaszán megfúrták, de a tűzoltók még keresik a szivárgás pontos helyét - közölte az MTI.

A BKK szerint az M2-es metró megállás nélkül áthalad a Batthyány tér állomáson, a H5-ös HÉV pedig a Margit híd ideiglenes végállomásról nem az alagútból, hanem a felszíni megállóhelyről indul egy. A Margit hídi és a Batthyány téri aluljárót is lezárták.

A kimaradó Batthyány tér metróállomás pótlására állomáspótló autóbuszt indítanak a Széll Kálmán térről, ami a 39-es busz megállóhelyéről indul. A pótlóbusz mellett a 39-essel is el tudtok jutni a Batthyány térre. A metró- és a HÉV-közlekedés helyreállásáig türelmeteket kérjük.

Több hónapra lezárják a Várfok utcai alagutat

március 13., 18:06 Módosítva: 2015-03-14 09:27:47
21

Március 16-án hónapokra lezárják a Várfok utcai villamosalagutat a Várfok utcai töltés átépítése miatt, ezért megváltoznak a javasolt gyalogos útvonalak a Széll Kálmán téren - közölte a BKK.

Az alagút lezárása miatt nem lehet majd azon keresztül gyalogosan megközelíteni a teret, a metróállomást, illetve a Margit körutat. Az ajánlott gyalogos útvonalak az alábbiak szerint módosulnak:

  • A 18-as, az 59-es és a 61-es villamos ideiglenes Széll Kálmán téri végállomásától a térre, a metróállomáshoz, illetve a Margit körút felé a villamos végállomástól a Vérmező útra felvezető lépcsőn, majd tovább a Vérmező úton, innen pedig a térre levezető lépcsőn vezet az út.
  • A 61-es villamos két ága – azaz a Széll Kálmán téri és a Káplár utcai végállomások – között gyalogosan a leggyorsabban a Krisztina körúton, a Széll Kálmán téren lévő munkaterület kikerülésével lehet eljutni, ugyanakkor továbbra is ajánljuk a meghosszabbított 91-es és 102-es autóbusz használatát:
  • A 91-es autóbusz útvonalát meghosszabbították, ezért a Nyugati pályaudvar és a Királyhágó tér között közlekedik a Széll Kálmán tér M érintésével.
  • A 102-es autóbusz útvonalát szintén meghosszabbították: a járat a Szendrő utca és a Zugligeti Libegő között közlekedik a Széll Kálmán tér M érintésével.

Jó hír

A 4-es és a 6-os villamos közlekedése a korábbi közlésünktől eltérően nem március 14-étől, csak várhatóan március 21-étől változik. 

Rossz hír

A tér felújításának munkái 2015 január 12-én kezdődtek el, a teljes rekonstrukció 2016 tavaszára fejeződhet be.

Nem találja ki, miért áll a Deák téri mozgólépcső!

március 13., 10:42 Módosítva: 2015-03-14 12:17:10
319

Moldova György novelláiba illő az ok, amiért a frissen felújított, majd lerobbant Deák téri mozgólépcsőt nem tudják újraindítani:

Nem jön külföldről a gumikorlát.

Olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy áll a mozgólépcső:

A Deák téri metró aluljáróban, az M2-M3 metró átszállásánal az egyik oldali mozgólépcső lassan két hónapja áll, 0 szereléssel. Ami érdekes, hogy tavaly december 19-re adták át, akkorra újították fel, de alig 3 hetet üzemelt – írta.

Olvasónkat kissé bosszantja, hogy körülményes a 3-as metróról átszállni a 2-esre, „mert vagy hátramegy az emberfia a másikhoz, hogy lejusson, vagy körbemegy a nagylépcsőn fel, és le...″

Megkerestük a BKV-t, elküldtük az olvasó észrevételét, és olyan választ kaptunk, amire álmunkban sem számítottunk:

A megkeresésben szereplő mozgólépcső a gumikorlát meghibásodása miatt van leállítva. A gumikorlátot külföldről szerezzük be, egyelőre annak beérkezésére várunk. 

A közlekedési cég hozzátette: amint a gumikorlát megérkezik, a lehető legrövidebb időn belül elvégzik a javítást.

Remélhetően a szállítási határidő nincs gumiból.

Ez nem a 3. világháború, csak bontják a Széll Kálmán teret

március 11., 14:05 Módosítva: 2015-03-12 09:02:23
81

Egyre szürreálisabban néz ki a Széll Kálmán tér, hegyekben állnak a lebontott Gomba presszó törmelékei, a munkagépek elsüllyednek a maguk ásta gödrökben, az emberek pedig lehajtott fejjel, beletörődötten menetelnek a karámok között. A káosz fokozódik, és nagyon messze van még 2016 februárja, a várható átadás időpontja.

Baj van a Budapestre szánt orosz metrókkal

március 11., 10:59 Módosítva: 2015-03-11 23:12:41
1065
A Metróért Egyesület közleménye szerint a moszkvai metrókocsik fékjei az elmúlt pár hónapban három alkalommal is felmondták a szolgálatot a számítógép meghibásodása miatt. Konstrukciós hiba miatt előfordult, hogy a 70 km/h sebességgel haladó vonat utolsó kocsijának ajtaja 7-­10 cm-­re is kinyílt a nyomáskülönbség következményeként. Mivel a budapesti M3 metró járműfelújításán induló Metrowagonmash várhatóan hasonló műszaki megoldásokat fog alkalmazni, ezért kiemelten kell tesztelni a felkínált szerelvényeiket.

A járművezetők véleménye alapján a moszkvai metró közlekedésbiztonsága a személyzet csökkentése és a tartalék alkatrészek hiánya vagy rossz minősége miatt jelentősen romlott, ezek mellett a forgalomba állított új szerelvényeknél is számos hiányosság van. A Metróért Egyesület szerint ezek a konstrukciós hiányosságok a 3-as metró járműfelújításánál Budapesten is problémákat okozhatnak.

Az első alkalommal a szakszervezet azt a tájékoztatást kapta, hogy nem a fékek, hanem a járművezető hibájából nem állt meg a vonat a Vladikino állomáson. A második esetnél, november 8­-án a számítógép hibája miatt a vonat csak 30 méterrel a Bibirjevo állomás után tudott megállni. November 28-­án a Juzsnaja állomáson 150 méterrel haladt túl egy szerelvény, ami csúcsidőben katasztrofális következményekkel járt volna ­ mondta Nyikolaj Gosztyev szakszervezeti vezető.

Tovább