Boglárka
19 °C
31 °C
Budapest

Infórádió

Megnyitották a Kodály Köröndi megállót

július 30., 16:02

Szerda délután fél négytől újra megállnak a buszok és a metró a Kodály Köröndön. Az elmúlt két hétben a kigyulladt Andrássy úti ház miatt zárta le a rendőrség az állomás környékét. A 105-ös és a 979-es buszt érintette a lezárás, szerdától újra mindkét irányban megállnak a téren, közölte a BKK.

Illés: Tarlós ne csonkolja a fákat!

július 30., 15:02

Ha végignéz az ember a III. kerületi Zaránd utcán, gyönyörű fasort lát, de ha ugyanott a Rozgonyi Piroska utca felé fordul, meredező facsonkok szegélyezik az utat, indokolta Illés Zoltán, volt fideszes környezetvédelmi államtitkár a helyszínre összehívott sajtótájékoztatót lapunknak.

Hozzátette: a fákat a fővárosi önkormányzat cége, a Főkert csonkolja barbár módon. Ehhez a fővárosi főjegyző engedélye kellene, de ha van is ilyen engedély, Illés szerint vegetációs időszakban akkor is szakmaiatlannak számít a vágás.

Illés úgy véli, hogy ha beteg egy fa, akkor a lombkorona megfelelő kezelése a jó megoldás, igaz, ez tízszer annyiba kerül, mint a csonkolás. Ezért felszólítja Tarlós István főpolgármestert, hogy szüntessék be a (fővárosban több helyen is tapasztalt) eddigi gyakorlatot, és adjon több pénzt a fák kezelésre.

Illés szerint a Főkertnek az a hivatkozása, hogy lényegében életveszélyelhárítást folytatnak, csak egyszerű falvédő szöveg, semmilyen életveszély nincs. Az, hogy májusban kidőlt egy fa, nem jogalap, az összes fa csonkolására.

Az ügyben keressük a fővárosi önkormányzatot és a Főkertet.

Tovább

Újra Staudt lesz a Jobbik főpolgármester-jelöltje

július 29., 15:19

Információink szerint a Jobbik elnöksége hétfői ülésén eldőlt, hogy a párt 2010 után ismét Staudt Gábort indítja a főpolgármesteri posztért. Staudt mellett felmerült még Volner János, a Jobbik alelnökének, Szilágyi György, a párt budapesti elnökének, Gyöngyössy Márton országgyűlési képviselőnek és Hegedűs Lórántnénak a neve is. A párt gőzerővel dolgozik az új Budapest-programon.

Staudt 2010-ben 7,27%-kal a 4. helyet csípte el a főpolgármester-jelöltek között, a harmadik Jávor Benedek (9,89%), a második Horváth Csaba (29,4%), és a győztes Tarlós István (53,3%) mögött. A 2010-es választás előtt készült Staudt-interjúnkat itt olvashatja.

Hihetetlen, miért áll a 3-as metró felújítása

július 29., 09:23

A 3-as metró felújításának pozitív híreitől ott búcsúztunk el, amikor a Fővárosi Közgyűlés további 1,2 milliárd forintot szavazott meg a 635 milliós uniós forrás mellé a terveztetésre. A tervezésre kiírt pályázaton ugyanis kiderült, hogy az indulók drágábban vállalták a munkát, mint azt a főváros és a BKK várta. Az összeg végül előállt, a pályázatot tárgyalásos úton lezárták, a BKK július 2-án meghozta a döntést: a Főmterv végzi el a tervezést 1,835 milliárd forintért. A másik induló, a (francia) Systra – MHV-Cosinus ennél drágább ajánlatot tett.

Mi köze ehhez a Miniszterelnökségnek?

 Mivel a terveztetés részben uniós forrásból lesz finanszírozva, az eljárás Miniszterelnökség Közbeszerzés Felügyeleti Főosztálya (ME KFF) általi minőségbiztosítása szükséges. Ez a minőségbiztosítás jogszabály alapján kötelező, az uniós források szabályszerű felhasználása miatt.

Az eredményt azonban nem hirdethették ki, a Miniszterelnökség Közbeszerzés Felügyeleti Főosztálya közbeszólt, és hiánypótlással többek között olyan papírokat követelt, mint a Systra franciaországi adóhatósága által kiállított közhiteles „nullás” adóigazolás. Azaz hogy a vesztes csoport francia tagja nem tartozik otthon az adóhatóságnak. Az adatnak az eljárás során valóban meg kell lennie, de az, hogy az eljárás lezárta után a vesztes cégtől követelik, az egyes vélemények szerint enyhén szólva túlzó bürokratizmus.

Megkérdeztük a BKK-t, ahol elmondták, hogy a hiánypótlások teljesítését követően a Miniszterelnökség a lefolytatott közbeszerzési eljárás szabályosságáról tanúsítványt állít ki, ennek birtokában köthető meg a nyertes tervezővel a vállalkozási szerződés. Erre várhatóan augusztus elején kerül sor, a tervezés ezt követően indulhat meg.

Tehát a tervezés legalább egy hónapot csúszik. Úgy, hogy közben minden szereplő – az aktuálisan bekövetkező metrófüstölésnél – buzgón bizonygatja, hogy teljes mellszélességgel támogatja a felújítást. A rekonstrukció egyébként leghamarabb a tervezés befejezése után, 2015 második felében kezdődhet meg.

Kerestük a Miniszterelnökséget is az ügyben, de nem kaptunk választ.

Frissítés:

Nem sokkal a cikk élesítése után megjött a válasz, ami szerint a kormány elkötelezett a 3-as metró felújítása mellett, ezért döntött arról, hogy a beruházáshoz bankgaranciát biztosít a főváros részére. A részletekről már a szerdai kormányülésen tárgyal a kabinet. A megoldás csak a hatályos eljárásrendi szabályok betartásával található meg.

A fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkárságon hozzátették: július 15-én javaslatot tettek a BKK-nak, hogy válasszanak: kérjenek a franciáktól hiánypótlást, vagy ha nem tartják szükségesnek azt, hirdessenek eredményt, mindkét lépést elfogadják. A BKK maga döntött a hiánypótlás kérése mellett.

Kirúgják a biciklisgázoló buszsofőrt

július 25., 09:59

Mától nem vezethet az a buszsofőr, aki a Thököly úton egy buszsávval közös kerékpársávban leszorított egy biciklist, és továbbhajtott. A biciklis eltalálta a korlátot a jobb mellkasával, eltörte hét bordáját, azok átszúrták a tüdejét, légmelle lett, és levált a tüdeje egy része. Öt napot töltött az intenzíven, és aztán három hetet a kórházban. Legalább még egy hónap, mire képes lesz ismét dolgozni, de az orvosok szerint teljesen meg fog gyógyulni. A kerékpáros videóra vette az esetet. 

A videóból egyértelműen látható, hogy a busz több százméteren át követi a kerékpárost, majd lényegében tiszta fogalmi helyzetben, ahol bőven volt helye az előzésre, az orrával a járdára löki fel a biciklist. Ezt követően lassítás nélkül továbbhajt.

Úgy tudjuk, hogy a sofőr az eset után azt állította, nem vette észre a kerékpárost. Az utasok azonban látták, mi történt, és miután szóvá tették, a vezető a következő megállótól ment vissza a helyszínre.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója lapunknak elmondta, hogy személyes véleménye szerint a buszsofőrnek nincs helye a BKV-nál. Észre kellett volna vennie, hogy elütött egy biciklist és nem szabadott volna továbbhajtania. (A rendőrségnek és magának a sofőrnek is egy utas jelezte, mi történt. A busz a következő megállónál állt félre.) A rendőrség cserbenhagyásos gázolás miatt eljárást folytat a sofőr ellen.

Mint megtudtuk, a sofőrt csak azért mától tiltják el a volántól, mert az esetet eddig csak egy sima kerékpárosbalesetként kezelték a BKV-nál. A videó nyilvánosságra kerülése után jöttek rá, hogy másról lehet szó. A BKV munkáltatói eljárást indított a buszsofőr ellen. 

Vitézy hozzátette, hogy szerinte a baleset ellenére sincs probléma a buszsávval közös kerékpársáv forgalmi megoldással. Sok helyen van ilyen Budapesten, és a nyugat-európai nagyvárosokban is. Ha minimálisan be van tartva az együttélés szabályrendszere, akkor nem lehet gond. Nem veszélyesebb mint bármilyen hasonló forgalmi helyzet, ahol egymásra oda kell figyelni a közlekedőknek.

79 hozzászólás

Ki viszi a hármashatárhegyi repteret?

július 25., 07:28

Anyósomék kutyát szoktak sétáltatni a hármashatárhegyi reptéren, a dobermann még kilátszik a fűből, a foxi már nem

– érzékeltette az idő múlását egy helyi kapcsolatokkal rendelkező kolléga.

A legkisebb, de legjobb adottságú fővárosi sportcélú sportrepülőtérnek 81 év működés után idén májusban vonta be a repülési engedélyét a légügyi hatóság. Azóta csak a madarak szálldosnak a füves pálya felett. Az engedély bevonásának az volt az oka, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., az ingatlan tulajdonosa szerződést bontott a reptér üzemeltetőjével, a Műegyetem Sportrepülő Egyesülettel, ami ezt a felmondást nem fogadta el. A hatóság szerint az ingatlanvita veszélyezteti a biztonságos üzemeltetést, ezért nem lehet repülni.

A Műegyetem Sportrepülő Egyesület húsz éve üzemelteti a hármashatárhegyi repteret egy vagyonkezelési szerződés alapján, de a terület már 1933 óta leszállóhelynek számít. Komlós Vilmos repülőtérvezető szerint az értékes telek kell valakinek, ezért akarja az állam kiszorítani őket az ingatlanról. Az ellentétről röviden annyit, hogy 2013-ban derült égből villámcsapásként érkezett az egyesület részére egy levél az MNV-től, hogy nem fizettek, menjenek, amerre látnak. Ezt az egyesület bíróságon megtámadta, mivel kimaradt a vagyonkezelési szerződésben meghatározott egyeztetési fázis, jelenleg is folyik a per.

Az állam is mozgósított. Először idén március közepén a természetvédelmi hatóság emberei vizsgálták a környéket, majd kimondták, hogy az egyesület engedélytől eltérő tevékenységet, hulladékgazdálkodást végez, sőt megkárosította a természetet. Ezt arra alapozták, hogy az egyesület – többek között építési törmelékkel – feltölti a reptér gödreit. Az egyesület szerint erre korábban engedélyt kaptak. Azután érkezett a légügyi hatóság engedélymegvonása.

Az MNV korábbi közleményeiből két konkrétum körvonalazódik. Az egyik az, hogy az egyesület nem számolt el évi négymillió forinttal, amit a szerződés értelmében a terület állagmegóvására kellett fordítania, ezért a felmondás. A másik pedig egy homályos cél: a területet az MNV szeretné visszaadni a kirándulóknak. 

Komlós Vilmos szerint a kerítés nélküli területen eddig is szabadon mozoghattak a kirándulók. A hiányolt elszámolásokat pedig idén év elején beadták az MNV-nek, de azóta sem kaptak választ rá.

A jelenlegi patthelyzetet az kavarta fel szerdán, hogy Seszták Miklós fejlesztési miniszter válaszolt Staudt Gábor jobbikos parlamenti képviselő írásbeli kérdésére, amiben a képviselő azt feszegette, mi a célja az államnak a reptérrel, miért veszi el azt a sportrepülőktől. A válaszból az derül ki, hogy az államnak tulajdonképpen semmi célja sincs a területtel. Illetve az, hogy az Ultrakönnyű Repülésért Sportegyesület ideiglenes engedélyt kért 2014-re a reptér üzemeltetésére.

Megkerestük Komáromi Gábort, az Ultrakönnyű Repülésért Sportegyesület elnökét, aki elmondta: az engedélyt azért kérték, hogy legalább ők tudják használni a repteret, de még választ sem kaptak. Csak a pályát, azaz a füvet használnák, mert zsúfoltak a Budapest környéki repterek. Egyelőre nincsenek konkrét hosszabb távú terveik, homály fedi, mi lesz a későbbiekben, fogalmazott Komáromi Gábor.

Nem jár az M2-es metró

július 24., 19:34

Az M2-es metró helyett a vonal teljes hosszán autóbuszok járnak – közölte a BKK csütörtök délután.

Frissítés: A metró este nyolc körül újraindult, a BKK közölte: az eset pontos okát még vizsgálják a szakemberek.

A metró leállítására a rádiókommunikációs rendszer meghibásodása miatt, forgalombiztonsági okokból került sor. Az autóbuszok a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között teljes vonalhosszban pótolták az M2-es metrót, közölte a BKK.

A közlemény szerint a metróvonalon több mint 50 pótlóbusz állt forgalomba. A metróról az utasokat forgalombiztonsági okokból minden állomáson leszállították. A metró üzemzavara idején baleset nem történt.

Pom Pom játszótér épül a Naphegyen

július 24., 15:32

Szerdán kezdődtek meg az építési munkálatok a Naphegy téren, ahol az I. kerületi önkormányzat újabb mesés, tematikus játszóteret épít, ezúttal Csukás István és Sajdik Ferenc Pom Pom meséi című sorozatának elemeiből.

Az egyker blog szerint lesz itt Radírpók mászóka és Szomorú Szamovár ivókút, Festéktüsszentő Hapci Benő, Madárvédő Golyókapkodó és Gombóc Artúr házikója is, egy padon pedig Picúr és Pom Pom várja majd a gyerekeket. A köralakú játszótér kerítésére 7 mese vázlatát is felrakják, többek között az Órarugó Gerincű Felpattanó történetét.

pompom01
Nagyításért kattintson!
Fotó: Egyker.blog.hu

A már meglévő játszótér átalakítását a kivitelező úgy vállalta, hogy lehetőség szerint csak részlegesen kelljen lezárni a területet. Az utolsó simítások augusztus második felére várhatóak.

Az önkormányzat a gellérthegyi Vuk játszóteret is kibővíti egy rókalyukkal és Karak odújával.

A távolban felsír egy 4-es metró

július 24., 11:58

A kelenföldi végállomásnál, ahol kijönnek a metrók az alagútból és mennek a telephelyre, több mint 45 család kel fel éjfélkor vagy hajnal 4-kor arra, hogy csikorognak a szerelvények, írta olvasónk.

Mint írja, beszélt már a DBR-rel, a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi és Természetvédelmi és Vizügyi Felügyelőséggel, de mindenhol azt mondták, hogy türelmet kérnek. 

Sajnos nem mindenkinek telik klímára, hogy csukott ablaknál aludjon, hogy legyen ideje várni, amire talán csinálnak valamit. Mindig más kifogást kapunk. Egyszer az a baj, hogy esett az eső, egyszer az a baj, hogy meleg van, lassan már azért is csikorognak, mert használjuk a metrót.

– teszi hozzá.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság a probléma felvetésére hol azt válaszolta olvasónknak, hogy

Tisztában vagyunk a jelenséggel: a járműtelepen a vágányok kis sugarú ívében a vonatkerekek karimája és a sínfej oldala közötti súrlódástól csikorgó hang keletkezik. Egy-egy csikorduláson kívül azonban a vonatok csendben közlekedtek.

Hol azt, hogy

Az elmúlt napok esős időjárása hatására sajnos a kenőréteg lemosódott a sínek oldaláról, és újra tapasztalható a kellemetlen csikorgó hang.

Hol pedig azt, hogy 

Az üzemeltető elrendelte a kritikus szakaszon a sínek napi rendszerességű kézi kenését, az esőre nem érzékeny anyaggal. Foglalkozunk továbbá olyan fix telepítésű sínkenő berendezés elhelyezésével, amely véglegesen megoldhatja a problémát.

Olvasónk szerint ennek ellenére a szerelvény továbbra is csikorog.

Frissítés: birtokvédelmi eljárás is indult  

Egy másik olvasónk, Gábor már birtokvédelmi eljárást indított a csikorgó metrók miatt. Videót is küldött:

Mint írja, 

3 társasház van közvetlenül a járműtelep mellett, egyenként 165 lakással, ezek szinte mindegyikében hallani az említett zajt. A többi környékbeli házról nem tudok, de feltételezem, hasonló a helyzet. Én is végigleveleztem az összes hivatalt, ugyanazt a választ kaptam. A 4-es metró projektigazgatósággal annyit leveleztem, hogy már válaszra sem méltatnak.

BKK: A víz utat talált magának

július 23., 17:58

Ahogy arról kedden beszámoltunk, a BKK alaujárói és megállói több helyen nem bírták a brutális esőzést, az utasok áztak a megállókban. Többek között az 1-es villamos új megállói is beáztak a tető illesztési pontjainál (a Szentlélek téri, a Flórián téri és a Lehel úti megállóból is érkezett hozzánk ilyen beszámoló), ami azért is kínos, mert ezeknek a megállóknak éppen a vízbiztosság volt az egyik leginkább hangsúlyozott előnye.

Az új megállókkal már a korábbi heves esőzéseknél is voltak gondok, de azóta ezeket kijavították.

Azonban a víz most utat talált magának a következő hibapontig

– írta megkeresésünkre a BKK. A hiba okáról ennél többet nem árultak el.

Tovább

Folyóvá alakult a villamospálya

július 22., 22:43

Pótlóbusz közlekedik az 50-es villamos helyett Villanytelep és Szarvas csárda tér között, mert a heves esőzés miatt víz öntötte el a villamospályát - írja a BKK.

10577213 716163098442181 2074695398182784821 n
Fotó: Bkk

Kérik az utasok türelmét és megértését.

Parkoló autóra dőlt a fa a nyolckerben

július 22., 21:39

A VIII. kerületben, a Nagyfuvaros utcában egy parkoló autóra dőlt rá egy fa - számolt be az esetről olvasónk, Heni. A fa az egész napos eső következtében tört el.

fotó 3
Fotó: Olvasónk

Beázik az új aluljáró a Kálvin téren

július 22., 18:53

Az 1-es villamos felújítása után az Árpád hídon a vágányokon összegyűlt vizet az alatta lévő HÉV-megállóra eresztik. "Instant zuhany" - írta olvasónk az alábbi képek kíséretében.

A BKK szerint a perontetők beázását a felújítást végző vállalkozó korábban javította, azonban újabb javítások szükségesek, a helyzetet ők sem tartják elfogadhatónak. A hiba javítására utasították a kivitelezőt, a szükséges javításokat garanciálisan el fogja végezni.

Az Árpád híd vízelvezetési rendszere a villamospályáról a vizet a hídszerkezet alá vezeti, azzal a céllal, hogy a tartószerkezet ne ázzon. Ez a vízelvezető rendszer a villamosfelújítás előtt nem, vagy nem elégségesen működött, emiatt egyrészt a víz megállt a villamospályán, másrészt a híd tartószerkezete ázott. A vízelvezető rendszer felújításával a víz a híd alá kerül koncentráltan, ami a Duna felett nem okoz problémát. A Szentlélek téri hév peronnál a koncentrált esővíz, csak nagy intenzitású csapadék esetén jelentkezik. A kivitelezővel megvizsgáljuk a vízelvezetés áthelyezését, korrekcióját és javítjuk. 

- olvasható kérdésünkre küldött válaszukban. 

Egy másik beázásról is kaptunk ma képet: a Kálvin téren, a két metrót összekötő alagút M4 felőli végén fentről csöpög a víz. "Volt egyszer egy vadnyugatot idéző sebességgel" - jellemezte a kép küldője.

A BKK szerint nem az esőzés miatt volt víz az alagútban. 

Az M4-es metró Kálvin téri állomásához kapcsolódó új aluljárórész gépházában található egy csatornavíz-átemelő szivattyú. Múlt csütörtökön egy, a metróállomással szomszédos – magántulajdonú - ingatlanban dugulás-elhárítás zajlott, melynek során túlnyomás keletkezett a rendszerben, s ennek hatására meghibásodott a metróállomás gépházában található csatornavíz-átemelő szivattyú. A csatornavíz a megnyílt csőkötéseken keresztül szivárogni kezdett. A víz az állomás közbenső födémén keresztül elérte az állomás peronszintjét, illetve a még mélyebben található összekötő folyosót is. A szivárgó csatornavizet kiszivattyúzták a szakemberek, majd elhárították a hibát. Az esemény utóhatásaként volt ma még tapasztalható a legmélyebb ponton - ahogy az a cikkükből is kiderül - minimális csöpögés, melynek takarítása folyamatosan zajlott. Ekkor készülhetett a beküldött fotó is.

Az 1-esnél több helyen gond van

Közben kollégánk a a Flórián téri új 1-es megállóból panaszkodott, hogy csorog a fejére a víz, olvasónk szerint pedig az 1-es villamos vadonatúj, Lehel úti megállójában is minden négyzetméteren csöpögött a víz a tetőből. "Különösen szimpatikus volt a lámpatesteknél és a fölöttük lévő elektromos szerelvényeknél csöpögő víz látványa" - írta. 

A jó öreg Köki

Olvasónk már inkább mezítláb közlekedik a Kőbánya-Kispest vasútállomáson, mégis szépnek tartja, ahogy a lámpatestekből alá hull az eső:

Ön melyik megállóban ázik épp? Küldjön fotót! ugyelet@mail.index.hu.

Elkezdik bontani az Andrássy úti palotát

július 22., 17:50

Az elmúlt egy hétben a katasztrófavédelem folyamatos tűzoltói felügyeletet biztosított a palotánál, hogy megszüntessék a tetőtérben a kisebb fellángolásokat, parázslásokat. Keddre biztonságosan átadhatóvá vált a helyszín, így a statikai vizsgálat alapján elrendelt bontást végző szakemberek megkezdhetik a munkát.

A statikai szakvélemény szerint az épület földszintje, első és második emelete nem balesetveszélyes, viszont az épület harmadik emeletéről lógó szerkezeti elemeket, gerendákat, bádoglemezeket el kell távolítani. Ameddig ez nem történik meg, addig csak a bontást végző munkások léphetnek a területre. A munka végeztével a lakók várhatóan visszatérhetnek ingóságaikért az épületbe.

A múlt kedden a 2400 négyzetméter alapterületű épület tetőszerkezetében keletkezett tűz, leégett a ház tetőtere és legfelső, lakatlan harmadik emelete. Az oltásában csütörtök reggelig 200 tűzoltó 50 tűzoltó gépjárművel vett részt.

A tűz valószínűleg összefügg az épületen végzett felújítási munkálatokkal.

A tűzben a lakók közül nem sérült meg senki, de több rendőrt kórházba vittek füstmérgezés, illetve kisebb égési sérülések miatt. Az épületet életveszélyessé nyilvánították, így a lakók nem térhettek vissza otthonukba. Azoknak, akik kérik, az önkormányzat biztosít ideiglenes szállást és anyagi segélyt. 

BVK: Nem úszni tanult a Paskál strandon meghalt kislány

július 22., 12:13

Nem úszásoktatáson, hanem strandolni volt a budapesti Paskál strandon az a táborozó gyerekcsoport, amelynek egyik tagja, egy hétéves kislány hétfőn belefulladt a medencébe, erről közleményben tájékoztatta a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) kedden az MTI-t.

Felidézték, hogy hétfőn egy, a BVK-tól független táborozó gyermekcsoport, kísérői felügyelettel tartózkodott a Paskál strandon. A csoport nem szerződés alapján, hanem a helyszínen váltott jegyet és a gyerekek nem úszásoktatás, hanem strandolás céljából fürödtek a medencében, kísérő felügyelete mellett.

Közlésük szerint a kislány mentése a baleset észlelése után azonnal megkezdődött, azonban a másfél órás újraélesztés nem járt sikerrel.

Hangsúlyozták, hogy a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. őszinte részvétét fejezi ki a tragédiában elhunyt kisgyermek családja részére.

Bognár Kinga, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője az MTI-t hétfőn arról tájékoztatta, hogy a rendőrség foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt indított eljárást, ismeretlen tettes ellen.

A táboroztató szervezet megnevezését sem a BVK, sem a rendőrség nem hozta nyilvánosságra.

Jövőre liftekkel ostromolják Buda várát a turisták

július 22., 10:51

A Budai Vár és környéke közlekedésfejlesztési projekt keretében a három liftet építenek a Budai Várba, írja az I. kerületi önkormányzat honlapja. A liftek az Iskola lépcsőnél, a Murad pasa bástyánál és a Gránit lépcsőnél teszik majd könnyebb és kényelmesebbé a Várba való feljutást. A tervek szerint a liftek az év végére készülnek el.

Hamarosan megjelenik a Budai Várban kialakítandó liftek kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás. Az erről szóló hirdetményt a Budavári Önkormányzat, mint a Budai Vár és környéke közlekedés fejlesztése projekt kedvezményezettje adta fel az Elektronikus Hirdetménykezelő Rendszerbe.

Akadálymentesítés, a Vár járműforgalmának a csökkentése és a Várnegyed elérhetőségének javítása - ez a három fontos célkitűzés jellemzi a Budavári Önkormányzat közlekedésfejlesztési projektjét. E célkitűzések megvalósítását segítik majd a liftek az Iskola lépcsőnél, a Murad pasa bástyánál és a Gránit lépcsőnél.

Az Iskola lépcsőhöz tervezett lift az Ibolya utcához, a Hess András térhez szállítja majd fel az utasokat. A Gránit lépcsőhöz tervezett lift a 

jelenlegi Fedett lépcső mellett a Lovas útról a Tóth Árpád sétányra, a Szentháromság utcához hozza majd az utasokat. A urad pasa bástyájánál tervezett lift pedig a Lovas útról az Anjou sétányra szállítja az utasokat.

Ha minden a tervek szerint alakul, az év végére már használatba vehetik a lifteket a budavári lakosok és az ide érkező turisták egyaránt.

Tarlós nem akar gúzsba kötve táncolni

július 22., 08:18

Tarlós István szerint a főpolgármesteri hatáskörökről szóló szabályozás alakulása a döntő - Budapest főpolgármestere, a Fidesz főpolgármester-jelöltje erről a TV2 Mokka című műsorában beszélt kedd reggel az MTI szerint.

Tarlós István a hétfői alkotmánybírósági döntésre reagálva elmondta, őt jobban érdekli, hogyan alakulnak a főpolgármesteri hatáskörök az önkormányzati törvényben.

Az Alkotmánybíróság (Ab) hétfőn kimondta, egy részletszabály kivételével alkotmányosak a Fővárosi Közgyűlés megválasztásának alapvető szabályai; alaptörvénybe ütköző a közgyűlés megválasztásával kapcsolatban a kompenzációs listás mandátumszerzés súlyozott számításának módja, ezért a rendelkezést megsemmisítette az Ab.

Tarlós István a reggeli műsorban úgy fogalmazott: "nem magában véve ez az alkotmánybírósági döntés befolyásolja az én belső értékítéletemet a dologról." Az kétségtelenül furcsa, hogy a második körös súlyozott szavazásnál egy húszezer lakosú kerület polgármesterének a szavazata számít, a több mint háromszázezer szavazattal rendelkező főpolgármesteré pedig személyektől függetlenül nem - mondta.

Tarlós István hangsúlyozta: nem ez, hanem "az a döntő, hogy a főpolgármesternek meglegyenek azok a minimális jogosítványai, hogy ne gúzsba kötve táncolva kelljen" a várost vezetni, függetlenül attól, hogy jobboldalinak vagy baloldalinak mondott emberről van szó.

A főpolgármester a 3-as metró felújításával kapcsolatban azt mondta, azzal szemben, hogy húsz évig nem történt semmi az ügyben, évek óta a felújítás előkészítésén dolgoznak.

Gyakran ferdén dugják be a jegyet

július 17., 17:35

Gyakran előfordul, hogy ügyfeleink a jegyet egy kicsit ferdén dugják a készülékbe, ezért a jegy sarka megakad a gép belsejében lévő lágy falú jegyvezető sávban

– írta a BKV sajtóosztálya, jelezve, hogy így a jegy nem éri el a szükséges érzékelési pontot a gépben. Hozzátették, hogy a 4-es metró jegykezelőit speciális, nagyon érzékeny szenzorral látták el, amely azonban a mindennapos használatban koszolódik, elhasználódik, ezért a hatékonysága idővel csökken.

A BKV-t azért kerestük meg, mert egy olvasónk többszöri próbálkozásra sem tudta kezelni az új típusú jegyét kedden, és szerinte ez nem az első eset volt, hogy ilyen problémákba ütközött. A hőpapíros tömbjegyét a 4-ből 3 zölden világító jegykezelő automata sem kezelte le többszöri próbálkozásra sem, de sietett, ezért így is felszállt a 4-es metróra Kelenföld vasútállomáson. Végül büntetés lett a vége, hiába mondta el a történteket az ellenőröknek, akik elmentek vele megvizsgálni az automatákat, de nem hitték el, hogy neki nem működtek rendesen.

Tovább

Hassay: Az önkormányzatot nem terheli felelősség

július 16., 18:15

"Sajnos nem lehetett megmenteni a tetőt és a harmadik emeletet, de a szomszédos épületeket (köztük egy iskolát) igen" - jelentette be a polgármester.

112 állandó lakó volt a leégett épületben az okmányiroda nyilvántartása szerint, de csak 30-40 en jelentkeztek állandó lakóként, de ennél többen lehetnek érintettek.

Tovább

Két hónapig nem mehetnek vissza a lakásukba az Andrássy úti palota lakói

július 16., 17:31

A Derkovits Gyula Általános Iskolában lévő iskolában kijelölt menedékhelyen a kedden leégett Andrássy út 83-85. száz lakója gyűlt össze, hogy a sajtó kizárásával meghallgassák Óvári Gyula alpolgármester tájékoztatását.

Ma csupán 5-10 percet kapnak arra hogy a legfontosabb értékeiket, irataikat, papírjaikat, telefontöltőiket összeszedjék, hiszen még most is 50-100 kilós épületdarabok hullanak alá.

Ezután a néhány perc után már csak a munkások, szakemberek, statikusok tartózkodhatnak az épületben, feladatuk az életveszélyessé vált ház állapotának felmérése.

Legalább két hónap

"A Tímár utcában sokkal kisebb károk keletkeztek, mégis hat hétig tartott az állapotfelmérés"  - mondta Óvári, jelezve, hogy a Kodály köröndi palota esetében ez a legjobb esetben is két hónapig eltart. Az épület mellett két hatalmas darut is fel kell állítani, ez is hetekig eltarthat.

A közvetlen életveszély elhárítása után kezdődnek meg majd a további építési munkálatok.

Ekkor a lakók majd hosszabb időre is bemehetnek összeszedni dolgaikat, de várhatóan visszaköltözni még ezután sem fognak tudni jó néhány hónapig.

Hangulat

A lakók higgadtan fogadták a helyzetet, praktikus kérdéseket tettek csak fel az alpolgármesternek. Például biztosítási ügyekről, vagy hogy valószínűleg az önkormányzathoz kapják meg majd a postájukat.

"Naccsosasszony, nem leszünk szomszédok? No, ne sírjon, üljön már ide! - mondta idős sorstársának egy úr, miközben a padra segítette.

"Ákoskám, te költözöl? - kérdezte egy sokat látott asszony ironikusan a mögötte lévő fiatalembet, aki egy piros bőröndöt húzott maga után. Az édesanyja nem jött el mert nem volt hozzá lelki ereje.

Segélyezés

Az önkormányzattól lakásonként 50 ezer, fejenként további 20 ezer forintot vehetnek fel az önkormányzatnál már holnap akik igazolni tudják, hogy az épületben laknak. Mától azok is igényelhetnek szállást, akik ezt az előző éjszaka még nem tették meg.

Egyelőre csak szállodákban tudja őket elhelyezni az önkormányzat, de Óvári elmondta, hogy már 10 lakás is rendelkezésre áll, és a Máltai Szeretetszolgálat is kész segíteni.

Aki önállóan keres albérletet, az is számíthat segítségre, Óvári szerint a támogatás összege elérheti a havi 100 ezer forintot lakásonként.

Az önkormányzat biztosítási ügyekhez is jogsegélyt nyújt, és aki elvesztette az iratait, azoknak segíteni fog beszerezni őket.

A közeljövőben fokozottan fogják őrizni a rendőrök az épületet az értékeik védelmében.

Hogyan mehetnek be?

Rendőri kísérettel lakásonként két ember mehet fel, maximum 10 percre, védőfelszerelésben.

"Értsék meg, az épület rendkívül életveszélyes állapotban van, folyamatosan vannak leszakadások, 50-100 kilós darabok hullanak alá" - mondta a tűzoltó. A tetőn még mindig csapnak fel lángok, ezért több tűzoltó most is az oltáson dolgozik.

"Mindenki kulturáltan próbálja meg, nem kell a melodráma" - mondta a lakók körül aktívan szervezkedő civil ruhás férfi. "Bútorokat, télikabátokat senki se próbáljon kihozni a lakásból!" - tette hozzá.

Katasztrófaturizmus

Az Kodály köröndnél még mindig lépésben haladnak az autók, és még a turistabuszok is megállnak itt fotózni a 130 éves épület martalékait. A Kodály köröndi metrómegálló tegnap este óta zárva, a lejárónál őrt álló BKV-sok szerint még két-három napig zárva is marad.

A tűzvész megoldhatja a jogi káoszt

július 16., 16:19

A Kodály köröndön álló palota keddi tűzesete talán arra jó lehet, hogy elodázhatatlanná teszi a 14 éve húzódó felújítás megvalósítását. Igaz, a beruházásra az önkormányzattal szerződött Andrássy út 83-85 Kft. és az önkormányzat között még hosszú pereskedés lehet, aminek az életveszélyessé vált ötszintes épület lakói voltak eddig is a szenvedő alanyai. A palota tetőszerkezete és harmadik emelete megsemmisült. A lakók szerdán délután mehetnek be, hogy legszükségesebb holmijaikat kihozzák otthonaikból.

Tovább

Nem kezelte a jegyét az automata, büntetés lett a vége

július 16., 14:29

Új típusú (hőpapíros) tömbjegyemet a 4-ből 3 zölden világító, működő jegykezelő automata többszöri próbálkozás során sem kezelte le

– írta olvasónk, aki a 4-es metrón utazott Kelenföld vasútállomás felől kedden, azonban nem sikerült kezelnie a jegyét, és végül büntetés lett a vége, hiába mondta el a történteket az ellenőröknek.

Tovább

Az MSZP aláírásgyűjtéssel sürgetné meg a 3-as metró felújítását

július 16., 11:18

Aláírásgyűjtést kezd a fővárosi MSZP a 3-as metró mielőbbi felújítása érdekében - jelentette be az ellenzéki párt budapesti elnöke szerdán Budapesten. Kunhalmi Ágnes a 3-as metró Nyugati téri bejáratánál tartott sajtótájékoztatón bírálta Tarlós István főpolgármester szerinte egymásnak ellentmondó nyilatkozatait a metróvonal állapotával kapcsolatban.

Tarlós István és a főváros fideszes vezetése orosz rulettet játszik a budapesti emberekkel

- mondta Kunhalmi.

Horváth Csaba fővárosi frakcióvezető szerint a BKV esetleges állami kézbe vétele nem oldja meg a műszaki problémákat, ezért nem is támogatják azt.

Tovább

A macskáim maradtak az életemből

július 15., 20:28

„Inferno volt“ – idézte fel a pusztító lángokat Lovasi Eszter, aki valószínűleg elvesztette a lakását a Kodály köröndön álló épület tüzében. Neki sincs kétsége afelől, hogy a lángok nem terjedhettek volna ilyen gyorsan, ha nem távolítják el a tűzgátló falakat. Három munkást látott a tetőn, akik a szigetelésen dolgoztak a tragédia előtt.

Tovább

A mi metrónkban is van rizikó

július 15., 15:48

Bár sok mindenben eltér a budapesti metró a moszkvaitól, és egy részén kizárt a hasonló jellegű baleset, mint amilyen kedd reggel az orosz fővárosban történt, a Metróért Egyesület lát kockázatot a hazai metróhálózatban, legalábbis az M3-as vonalán, ezért üdvözli, hogy a vonal felújítására érdemi lépéseket tesz a főváros.

Tovább