Budapest

Tarlós idén megszabadulhat a lakáshitelétől

2017. február 1., 15:26 Módosítva: 2017.02.01 19:41
3

Tarlós Istvánnál a dolgok maradtak a régiben, a főpolgármesternek egy 77 négyzetméteres lakása van a III. kerületben, az is csak felerészben az övé. Kocsija továbbra sincs. Megtakarításait állami értékpapírban és a felesésével közös bankszámlán tartja, most 2 millióval van többje, mint tavaly ilyenkor: összesen 16 millió forint. Még mindig törlesztik a feleségével közösen a lakáshitelt, 450 ezer forint visszafizetése van még hátra.

A józsefvárosi polgármester, Kocsis Máté egy VIII. kerületi, 117 négyzetméteres társasházi lakást birtokol felerészben. Egy Szász Endre festmény tulajdonosa, van 1,4 millió forint készpénze, valamint egy 28 milliós családi kölcsöne.

A budavári polgármester, Nagy Gábor Tamásnak egy XI. kerületi, 69 négyzetméteres lakás van a nevén, valamint egy leányfalui üdülő. Megtakarítása 15 millió forint, kincstárjegyben, az adóssága 5,2 millió forint.

Horváth Csabának van egy 1278 négyzetméteres ingatlana, rajta egy 400 négyzetméteres lakóház. Megtakarítása 156 millió forint, ami eszerint kétmillióval csökkent a tavalyi állapothoz képest.

Karácsony Gergely, Zugló polgármestere még 2015-ben vett a saját kerületében egy 444 négyzetméteres telken álló 115 négyzetméteres házat, pontosabban felerészben lett ennek a tulajdonosa. Azelőtt még egyáltalán semmilyen saját ingatlana sem volt. A vásárlásért adósságba verte magát: 22,56 millió forinttal tartozik egy pénzintézetnek, amiből a vagyonnyilatkozat szerint még nem törlesztett semmit.

Tokody Marcell Gergely jobbikos képviselő Budakeszin álló, 90 négyzetméteres házrésze mellé vett egy VIII. kerületi 23 négyzetméteres társasházi lakást.

Szűkül a sáv az Újpesti rakparton

2017. február 1., 14:32 Módosítva: 2017.02.04 23:07
6

A pesti felső rakpart átépítése miatt csütörtöktől várhatóan február végéig sávszűkületre kell számítani az Újpesti rakpart több szakaszán - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.

Pontosabban az Ipoly utca és a Gogol utca között, a Szent István parknál, valamint a Jászai Mari tér és a Katona József utca sarkán. A BKK korábbi közlése szerint a Pesti rakpart fejlesztése projekt keretében a nyári vizes világbajnokságig rendezik a Margit híd és az Árpád híd közötti partszakaszt.

A Kossuth Lajos tér és a Margit híd közötti szakaszt a világbajnokság után újítják meg. A tervezett gyalogos sétány és az északi szakasz új kerékpárútja biztosítja a közvetlen gyalogos és kerékpáros kapcsolatot a világbajnokságnak helyet adó Dagály Fürdő és a belváros között.

Ötszáz új parkolót adtak át Kelenföldön

2017. január 31., 13:25 Módosítva: 2017.02.01 00:58
101

Átadták a negyedik, utolsó P+R parkolót a 4-es metró kelenföldi végállomásánál, az új helyeket délután egy óra óta lehet ingyen használni.

Tovább

Az ónos eső lefagyasztotta a fonódó villamost?

2017. január 31., 10:39 Módosítva: 2017.01.31 23:30
1660

Hosszú sorokban állnak az új CAF villamosok a Bécsi úti végállomáson kedd reggel óta, az egész fonódó vonalon fennakadások vannak. Mint azt BKV-s forrásból megtudtuk, a leállást az okozta, hogy a modern, milliárdos villamosok visszapillantó kamerájának plexiborítására ráfagyott az ónos eső.

Az ok tehát egyszerű: a villamosvezetők nem tudják lekaparni a jeget, de a plexifűtés sem működik valamiért, tudtuk meg a helyszínen. (Állítólag van egy csavaros műszaki megoldás a fűtés bekapcsolására, de az egyelőre nem működik.)

A probléma miatt reggel 7-8 villamos torlódott fel a fonódó villamos Bécsi úti végállomásán. Ezért az egész vonalon ritkán jártak a villamosok. Más vonalakon, így az 1-es és a 3-as vonalon is problémák voltak. Ezeken a járatokon is az új CAF villamosok közlekednek.

A Bécsi úton egyöntetű az utasok és a BKV-sok véleménye: siralmas, hogy jön egy kis ónos eső, és a legmodernebb villamosok lerohadnak. A CAF-okra különböző fórumokon és közösségi oldalakon amúgy is sok a panasz: a kevés ajtó, lassú az utascsere; az ajtózárás és az indulás utána nehézkes, gyengébb a fék, lassabban lehet a villamossal haladni, egy pozitívumot azonban minden oldalról kiemelnek: legalább kényelmes.

Az ügyben keressük a BKK-t és a BKV-t.

Tovább

Betámadják Garancsi 120 méteres budai felhőkarcolóját

2017. január 30., 18:48 Módosítva: 2020.01.30 12:46
569
A Kopaszi-gát melletti toronyház tervezett helyen és méretben való megépítése jogsértő, állítja a Budapest Világörökségéért Alapítvány (BVA). A szervezet ezért a hazai hatóságokhoz és az UNESCO-hoz fordul, értesült az Index. A fő probléma az, hogy a 120 méteres épület belógna a világörökségként védett dunai panorámába, valamint nem volt megfelelő szakmai egyeztetés.

A pesti felső rakparti sétányról, illetve a hidakról nézve a tervezett toronyház 120 méteres magasságával több mint két kilométeres távolságból is belelóg a Gellért-hegy lábánál Budapest világörökségként védett dunai panorámájába, közölte lapunkkal Korompay Katalin, a BVA vezetője.

Szerinte az épület túlzó léptékével sérti a világörökségi panoráma integritását, jelentősen csökkenti a sziklákkal „a Dunába zuhanó” hegy különlegességét jelentő drámaiságát, világörökségi kivételes, egyetemes értékét.

Független szakértők - Budapest Főváros Városépítési Tervező Kft.
Független szakértők - Budapest Főváros Városépítési Tervező Kft.

A fővárosi közgyűlés december elején módosította a budapesti városrendezési szabályzatot, hogy a Kopaszi-gátnál tervezett óriás-ingatlanfejlesztés a fejlesztő szándékai szerint valósulhasson meg, és megépülhessen a 120 méter magas felhőkarcoló is. A településszerkezeti terv korábban csak Csepel északi részén biztosított ekkora magasságra lehetőséget, a Lágymányosi-öböl melletti területen 65 méter volt a megengedett maximális magasság, azaz csaknem kétszeresére nő az új szabályozás szerint a magassági határ. 

A fővárosi döntésnél fontos érv volt, hogy a magasház nem világörökségi területen épül. Csakhogy Korompay Katalin szerint az épület belelóg a világörökségi panorámába, vagyis a rendeletmódosítás az úgynevezett "városképi együttlátszás" (covisibility) értékszempontja miatt az UNESCO Világörökség Központtal való egyeztetés nélkül nem hagyható jóvá. Ezt ugyanis előírja a Világörökség Egyezmény értelmében kötelezően követendő Operational Guidelines (Gyakorlati Útmutató, UNESCO, World Heritage Commission / Világörökség Bizottság) 172. paragrafusa.

Tovább

Két ember megégett a XI. kerületben

2017. január 29., 14:29 Módosítva: 2017.01.30 08:55
1

Két ember súlyosan megégett vasárnap, amikor kigyulladt egy Budapest XI. kerületében lévő lakás  – írja az MTI Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője alapján.

A Ménesi úton gyulladt ki egy régi villaépület földszinti lakása, az onnan kimenekülő férfi és nő égési sérüléseket szenvedett.

A tűzoltók hét lakót kísértek ki az épületből, majd eloltották a lángokat, így a tűz nem terjedt tovább.

A ház lakói kora este visszatérhettek otthonaikba. A földszinti lakásokban nem kapcsolták vissza a közműveket, az itt élőknek meg kellett oldaniuk a lakhatást.

Még mindig nem tanácsos autóba ülni Budapesten

2017. január 28., 08:03 Módosítva: 2017.01.29 07:53
403

Továbbra is indokolt a szmogriadó tájékoztatási fokozatának fenntartása Budapesten a szálló por szintjének újbóli határozott emelkedése miatt - közölte a Főpolgármesteri Hivatal szombatra virradóra.

Míg a szálló por koncentrációja az elmúlt hét legtisztábbnak tekinthető napján, csütörtökön csak Csepel-Királyerdőben haladta meg a tájékoztatási küszöbértéket, addig pénteken további három helyen, a Kosztolányi téren, a Széna téren és Pesthidegkúton is a tájékoztatási küszöbértéket meghaladó értékeket mértek, ami ezeken a helyeken gyakorlatilag a keddi állapothoz hasonló szintet jelenti.

Tovább

Elindult a nyomozás a 4-es metró ügyében

2017. január 27., 09:37 Módosítva: 2017.05.16 21:30
64

A Nemzeti Nyomozó Irodát bízta meg a 4-es metró beruházásával kapcsolatos szerződések nyomozásával a Fővárosi Főügyészség, a nyomozás fokozott ügyészi felügyelet alatt folyik - közölte az MTI.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a 4-es metró szerződéseivel kapcsolatban több bűncselekmény miatt tett feljelentést a Legfőbb Ügyészségen, miután az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) megállapította, a 4-es metró építése során kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat követtek el.

Az OLAF szerint többszörösen felmerül az Európai Unió "pénzügyi érdekeinek megsértésének, a hűtlen kezelésnek, a csalásnak, a jogosulatlan gazdasági előny megszerzésének, a közbeszerzési és koncessziós eljárásban történt versenyt korlátozó megállapodásnak, a vesztegetésnek, a sikkasztásnak, az adócsalásnak, a befolyással üzérkedésnek, a számvitel rendjének megsértésének, valamint a köz- és magánokirat hamisításnak a gyanúja". A vizsgálat szerint a projekt során megvalósított szabálytalanságok becsült pénzügyi összhatása 167 milliárd forint.

A Lázár János által tett feljelentést a Legfőbb Ügyészség a Központi Nyomozó Főügyészségre továbbította, am január 23-án hűtlen kezelés és más bűncselekmények miatt nyomozást rendelt el, majd azt - az Alstom szerződéseire vonatkozó rész elkülönítése után, hatásköri és illetékességi okból - áttette a Fővárosi Főügyészségre.

A Fővárosi Főügyészség az áttett iratokat megvizsgálta, majd a nyomozás teljesítésével a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda Korrupció és Gazdasági Bűnözés Elleni Főosztályát bízta meg.

A nyomozás tárgya a 4-es metró beruházáshoz kapcsolódó különböző - ezen belül elsősorban építési és tanácsadói - szerződések, valamint a projektmenedzsmenttel kapcsolatos kérdések, döntések.

A Fővárosi Főügyészség a nyomozást fokozott ügyészi felügyelet alá vonta. A nyomozás határideje március 23., ez azonban indokolt esetben meghosszabbítható.

Tavaly decemberben írtuk meg, hogy a Politico által megszerzett dokumentumok alapján az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) szerint Magyarországnak 300 millió eurót (97 milliárd forintot) kellene visszafizetnie az EU-nak, miután a hivatal komoly szabálytalanságokat – csalást és korrupciógyanús ügyeket – tárt fel. 

Az összesen 1,7 milliárd eurós projektből az európai regionális és várospolitikáért felelős bizottságnak 228 millió, az Európai Beruházási Banknak pedig 55 millió eurót kellene visszafizetnie a magyar költségvetésnek. Az OLAF vizsgálatai a 2006 és 2015 közötti időszakot fedték le.

A szmog miatt csak az autók 28 százalékát tiltották ki

2017. január 26., 06:57 Módosítva: 2017.01.26 13:18
63

Továbbra is indokolt a magas légszennyezettség miatti riasztási fokozat és az ahhoz tartozó közlekedési korlátozások fenntartása a fővárosban, közölte a Főpolgármesteri Hivatal csütörtökre virradóra. A Belügyminisztérium adatai szerint az autók 28 százaléka, közel 170 ezer autó nem közlekedhet Budapest útjain. Veszélyes a levegő Szolnokon, Nyíregyházán, Miskolcon, Putnokon, Kazincbarcikán és Sajószentpéteren is.

A forgalom jelentős csökkenés mellett kis mértékben javult a budapesti levegő minősége, de a riasztási fokozatot még nem lehet megszüntetni, közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

Kattintson az eredeti interaktív térképért!
Kattintson az eredeti interaktív térképért!
Grafika: ANTSZ
  • Szerdán a 10 mérőpontból egy helyen, Csepel-Királyerdőben haladta meg a riasztási küszöbértéket a szálló por 24 órára számított átlagos koncentrációja.
  • Három helyen, a Széna téren, Kőbányán és a XV. kerületi Kőrakás parkban a szmogriadó alacsonyabb, tájékoztatási fokozata feletti szint alakult ki.
Tovább

Forgalmival ingyenes a fővárosi és elővárosi tömegközlekedés a kitiltott autósoknak

2017. január 25., 12:34 Módosítva: 2017.01.25 20:22
1794

A Fővárosi Közgyűlés szerdán a forgalmi engedély felmutatása mellett - szerda délután négy órától - ingyenessé tette a tömegközlekedést azoknak az autósoknak, akik a mostani szmogriadó idején nem használhatják járművüket a kedvezőtlen környezetvédelmi besorolás miatt.

A testület egyhangúlag támogatta az erről szóló ideiglenes rendeletmódosítást. Ezt Tarlós István főpolgármester szóban kezdeményezte azoknak az ellenzéki javaslatoknak a vitájában, amelyek mindenkinek ingyenessé tették volna a budapesti tömegközlekedést szmogriadó idején.

Tarlós István hangsúlyozta, javaslatával a legrászorultabbak kaphatnak segítséget, nem híve ugyanis annak, hogy a legjobb környezetvédelmi besorolású, vagyis általában újabb és drágább autók tulajdonosai is ingyen használhassák a tömegközlekedést.

Tovább

Ismét változnak a budapesti olimpiai helyszínek

2017. január 25., 06:05 Módosítva: 2017.01.25 11:46
11

A 2024-es budapesti olimpiai pályázat alapját képező helyszínkiválasztási javaslat végleges változatáról, valamint a fővárost és a kerületi önkormányzatokat együttesen megillető források idei megosztásáról is dönthet mai ülésén a Fővárosi Közgyűlés.

Az MTI szerint a helyszínkiválasztási javaslat változtatásai között szerepel például, hogy a Kincsem Parkban ideiglenes öttusaközpontot alakítanának ki az olimpia idejére, a mountainbike-versenyeket pedig az eredetileg is tervezett helyszínen, a Testvérhegyen tartanák meg, nem a Hármashatár-hegyen.

A forrásmegosztásról szóló előterjesztés szerint a kerületi önkormányzatokat összesen 110 milliárd forint, míg a fővárosi önkormányzatot 129,4 milliárd forint illeti meg ebben az évben.

A Fővárosi Közgyűlés várhatóan több mint harminc előterjesztést tárgyal majd meg. A testület felkérheti Tarlós István főpolgármestert és az Alstom metrókocsik beszerzését vizsgáló ideiglenes bizottság elnökét, Borbély Lénárdot, hogy kíséreljék meg az Európai Csalás Elleni Hivatal a 4-es metróépítésre vonatkozó jelentésének beszerzését, és vizsgálják meg, hogy indokolt-e a bizottság munkájának esetleges továbbfolytatása. A napirenden szerepel az Alstom-bizottság jelentésének megtárgyalása is.

Tovább

Budapest: kevesebb kocsi, ugyanakkora szmog

2017. január 23., 14:58 Módosítva: 2017.01.24 17:12
1337
Látványosan csökkent a közlekedő gépkocsik száma Budapesten a szmogriadó miatt, a légszennyezettség mértéke azonban egyelőre nem mérséklődött számottevően. A Levegő Munkacsoport szerint elhibázott a szmogrendelet, a VEKE további szigorítást követel. A riadót várhatóan fenntartják csütörtökig.
  • A hétfőn elrendelt szmogriadó miatt a gépkocsik közel harmada ki van tiltva Budapestről.
  • Jelentősen csökkent a forgalom, sok az üres parkoló a belvárosban.
  • A belvárosban csökkent valamennyire a szmog, Csepelen és Kőbányán tovább nőtt.
  • A súlyosan szennyező dízelautók egy része tovább járhat, többen szigorítanák a rendeletet.
  • Bár nagy a 150 ezer forintos bírság, nehézkes az ellenőrzés.
  • A BKK több járművet indított, de forgalomba állnak a régi füstokádó buszok is.
  • A tömegközlekedés egyelőre nem lesz ingyenes.
Tovább

Már a Szentlélek téren is van BKK-s ügyfélközpont

2017. január 23., 11:40 Módosítva: 2017.01.23 17:46
3

Hétfőn újabb BKK-ügyfélközpont nyílt a fővárosban, az óbudai Szentlélek téri HÉV-állomáson hétfőtől vasárnapig 5:30-tól 22 óráig fogadják az utasokat, olvasható a BKK közleményében.

NYD 4316
Fotó: Bkk.hu

Budapesten ez a 13. ügyfélközpont, többek között működik ilyen a Deák téren, a Déli és a Keleti pályaudvaron, a Kelenföldi vasútállomáson, a Kőbánya-Kispest metrómegállónál, a Liszt Ferenc reptér mindkét termináljában és a Móricz Zsigmond körtérnél is. A teljes listát itt nézheti meg.

Az ügyfélközpontokban nem csak jegyeket és bérleteket lehet vásárolni, hanem itt lehet elintézni a MOL Bubival kapcsolatos ügyeket, vagy panaszt tenni akár a BKK-ra, akár a taxisokra.

Szmogriadót rendeltek el Budapesten

2017. január 22., 06:35 Módosítva: 2017.01.23 06:39
3385

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát a budapesti főpolgármester. Hétfő hajnali 6-tól tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

Tovább

Tarlós: Ne írják alá az olimpiai népszavazás íveit!

2017. január 20., 11:50 Módosítva: 2017.01.21 08:19
5370

Péntek délelőtti sajtótájékoztatóján Tarlós István arra kérte a budapestieket, hogy ne írják alá a budapesti olimpiáról szóló népszavazás aláíróíveit. Tarlós politikai éleslátását mutatja, hogy a szerinte "nem önzetlen, sanda és alamuszi" kezdeményezés rontja az esélyeket.

Az olimpia Tarlós szerint azért fontos, mert

  • a sportértéke óriási,
  • megérdemlik a magyar sportolók,
  • Budapest jól jár, az bizonyos,
  • Budapest több beruházást valósíthat meg, amelyek az olimpia után is itt maradnak,

ezért aki Budapestet szereti, az nem írja alá az ívet.

Tovább

Nem bezárják, fejlesztik a Péterfyt

2017. január 20., 07:34 Módosítva: 2017.01.20 11:10
330

Évtizedek óta nem látott mértékű fejlesztés előtt áll a fővárosi Péterfy Sándor utcai kórház – írja a Magyar Idők. A kórház igazgatója a lapnak azt mondta, hogy

  • a pszichiátriai ellátás fejlesztésére uniós forrásból 400 millió forintot kapnak,
  • 390 milliót költhetnek arra, hogy az összes osztályt is a központi telephelyre költöztethessék,
  • 205 milliót nyertek el az év végi konszolidációs pályázaton
  • így összességében annyi pénzt kaptak rövid időn belül, amire az elmúlt 25 évben nem volt példa.

A főváros egészségügyének átszervezése kapcsán tavaly nyáron még a Péterfy Sándor utcai kórház bezárása is szóba került, de ez most túlhaladottnak tűnik.

A fővárosi kórházak az elmúlt években elmaradt korszerűsítésére idén rendelkezésre álló 11,1 milliárd forint uniós forrást már szét is osztották a kórházak között. A központi büdzséből a fejlesztésre szánt ez évi 40 milliárd forintos keret felhasználása azonban csak azután kezdődhet meg, hogy a kormány márciusban jóváhagyja az Egészséges Budapestért program következő szakaszát.

A 11,1 milliárdos keretből nyolc kórházat hoznak rendbe, az egyik legelavultabb, a Szent János például egymaga 1,3 milliárdot kap. A másik, 40 milliárdos keretösszegből pedig megkezdenék a három centrumkórház tervezését (ez Észak-Pesten a Honvédkórház, Dél-Pesten a Szent István–Szent László–Országos Kardiológiai Intézet hármasából jön létre, Dél-Budán pedig egy teljesen új intézmény épülne a XI. kerületben), valamint a 13 társkórház és a szintén ide tartozó Pest megyei intézmények, például a kistarcsai Flór Ferenc Kórház megújítását.

A Margit-kórházban új műveseállomás és műtéti blokk épül. A felújítások idejére átmenetileg ismét használatba veszik a néhány éve kiürített Árpád Kórházat, ide költöztetik a rekonstrukció idejére a kistarcsai és a Margit-kórház egy-egy osztályát. Nemcsak korszerűsítések, átszervezések is lesznek: a Jahn Ferenc Dél-pesti Kórházban például egy pszichiátriai központot terveznek, a Heim Pál Kórházban pedig gyermekinfektológiát.

Szigorítás vár margitszigeti szórakozóhelyekre

2017. január 20., 07:02 Módosítva: 2017.01.20 14:08
16

A főváros módosítani készül a Margitszigetről szóló rendeletet, a témát ki is tűzték a jövő heti, január 25-i közgyűlés napirendjére. Ez is egy olyan ügy, amelyben a városvezetés - elvben - kíváncsi a budapestiek véleményére is, legalábbis a rendeletmódosítási tervezet felbukkant a budapest.hu-nak azon az aloldalán, ahová a társadalmi egyeztetésre bocsátott dokumentumokat fel szokták tölteni. A közzététel időpontja január 11. volt, a vélemények beérkezésére pedig a január 20.-i határidőt tűzték ki. 

Tovább

Ami büdös a BKK-nak, a Volánbusznak még jó lesz

2017. január 20., 07:02 Módosítva: 2017.01.20 12:47
246
A BKK tavaly nyáron offshore háttér miatt szerződést bontott a hibridbuszokat üzemeltető alvállalkozóval, ám a buszok most a Volánbusznál tűntek fel. A Volánbusz szerint a nagy hideg miatt kellenek a járművek.

Gödöllő környékére kerültek azok a hibridbuszok, melyek korábban a budapesti 5-ös, 7-es és 9-es vonalakon közlekedtek alig több, mint egy évig - szúrta ki a Közlekedő Tömeg blog

Mint arról beszámoltunk, a BKK tavaly június végén bontott szerződést a T&J Busz Kft-vel, ugyanis a korábbi szolgáltató nem tudta igazolni azt, hogy a tulajdonosi szerkezete megfelelt a közbeszerzésekről szóló törvény előírásainak. Egy felülvizsgálat során fény derült arra ugyanis, hogy  a T&J Busz Projekt Kft. tulajdonosi szerkezetében be nem jelentett változás következett be, és az új tulajdonosról feltételezhető, hogy offshore cég.

A Volánbuszt ugyanakkor nem zavarja, sőt korábban sem zavarta a közbeszerzésről szóló jogszabályi passzus.

A blog szerint a T&J Busz Kft a Volánbusz alvállalkozójaként a BKK-szakítás után is tovább közlekedtethette kínai gyártmányú helyközi buszait, most ezeket cserélték le az ex-budapesti hibridflottára.

Tovább

Teljes útzár van az M5-ösön

2017. január 20., 06:22 Módosítva: 2017.01.20 10:40
18

Meghalt az az ember, akit a mentők a IX. kerületi Gyáli úti felüljárónál történt baleset után megpróbáltak újraéleszteni. A hajnali fél 5 körül történt balesetben egy kisteherautóval ütközött össze egy személyautó, közel az Illatos úthoz. A Katasztrófavédelem (BM OKF) tájékoztatása szerint személykocsi utasai közül az újraéleszteni próbált ember meghalt, ketten pedig súlyosan megsérültek. A kisteherautó vezetője nem sérült meg, azonban megfigyelésre őt is kórházba szállították.

A Police-hu tájékoztatása szerint az érintett szakaszon  teljes útlezárás van érvénybenA baleseti helyszínelés és a műszaki mentés idejére az utat teljes szélességében mindkét irányból lezárták a rendőrök. A XIX. kerület irányából érkezőket a Határ út felé, míg a IX. kerület felől közlekedőket az Illatos út irányába terelik.

A BRFK-t megkérdeztük háromnegyed 9-kor, a helyszíni szemle ekkor még mindig zajlott, és az útzár is érvényben volt. Végül 10 óra után oldották fel.

Miért csak a pestiek szavazhatnak, ha az olimpia mindenki ügye?

2017. január 19., 18:21 Módosítva: 2017.01.23 13:16
3251
Csütörtökön a Momentum Mozgalom elkezdte az utcai aláírásgyűjtést az olimpia pályázat visszavonására irányuló népszavazáshoz. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, amit a referendumról most tudni lehet.

Milyen népszavazást írtak ki az olimpia ellen?

Még nem írtak ki népszavazást. Most csak az aláírásgyűjtés kezdődhet el. Ha lesz elég aláírás, akkor lehet népszavazást tartani. A referendum arról szól, hogy Budapest vonja vissza a 2024-es olimpia megrendezésére beadott pályázatát.

Ki és miért nem akarja az olimpiát?

A népszavazást Fekete-Győr András, az eddig ismeretlen Momentum Mozgalom vezetője kezdeményezte. Ők szeretik a sportot, az olimpiát és Magyarországot, ezért szerintük amíg nincs gazdasági és társadalmi fellendülés, az olimpiára szánt, de nem egészen megalapozott számításokon alapuló több mint 770 milliárd forintot inkább az egészségügyre, az oktatásra, a lakhatásra, a megélhetésre és a közlekedésre kellene költeni. Erre utal a szlogenjük is: nem az olimpiára, igen a jövőnkre.

Tovább

2018-ra csúszott a BKK e-jegyrendszerének indulása

2017. január 19., 06:59 Módosítva: 2017.01.19 15:18
350
2005-ös befejezés helyett 2018-ban induló fokozatos bevezetés: így áll most a BKK elektronikus jegyrendszere. Két tendert már kiírtak: egyet a régi, piros, mechanikus lyukasztók javítására, a másikat a még fel se állított e-jegyrendszer információbiztonsági kontrolljára.

A metró áteresztő kapuit és az elektromos jegyrendszert várhatóan 2005 végén, 2006 elején állítják rendszerbe, írtuk 2004-ben. Ebben már akkor sokan kételkedtek, de azt senki sem gondolta volna, hogy 12 év múlva sem lesz semmi az egészből. A hosszúra nyúlt projekt eddigi állomásai:

Tovább

Megszólalt a Széll Kálmán téri óra gyártója

2017. január 18., 12:10 Módosítva: 2017.01.18 22:11
1063
A cég szerint az órát a BKK baltázta el azzal, hogy nem a fűtött metróépületben helyezték el az óravezérlést. Még azt sem tudták megmondani, ki lesz az üzemeltető.

A napokban több cikk is megjelent a Száll Kálmán téri óra random valóságok idejét mutató működéséről, egy éles szemű bátor srác pedig nagyon frappáns módon korrigálta az óraoszlop elszabadult személyiségét, írja Faceboook-oldalán az óra tervező-gyártó cége, az S39 Hybrid Design Manufacture.

IMG 20170117 075026

A cég a BKK-ra tolja a felelősséget az összevissza járó óra miatt:

„Csapatunk az oszlop teljes elektronikus vezérlését alapos meggondolásból egy beltéri vezérlőszobába tervezte, ami jelenleg két külön épületben a metróépületben (BKV) illetve a kiszolgálóépületben (BKK) találhatóak. Az alapozásban le is lettek fektetve az ehhez szükséges kábelcsövek. Azonban minden igyekezetünk ellenére a BKK az egész beruházási időszak alatt nem tudta tisztázni az óra leendő üzemeltetőjének kilétét (BKK vagy BKV), emiatt nem tudta megjelölni, hogy melyik épületben kaphatna helyet az érzékeny vezérlőegység. Arra kértek minket, hogy amíg az üzemeltető jogi személye nem tisztázódik, a vezérlőt magába az oszlopba helyezzük el ideiglenesen. Az oszlop azonban egy rendkívül hegyes geometriájú test, amiben a LED-kijelzőknek és azok működtetéséhez szükséges betápoknak is alig van hely. A vezérlő már csak cipőkanállal fért be, de mivel a tér átadója halaszthatatlan volt, teljesítettük a BKK kérését, abban a hitben, hogy a korábbi ígéreteknek és megbeszéléseknek megfelelően a vezérlés legkésőbb a próbaüzem után 2016 szeptemberében áthelyezésre kerül az üzemeltető cég felségterületén.”

Tovább

Ezért aztán megérte fizetőssé tenni a P+R parkolót

2017. január 18., 07:00 Módosítva: 2017.01.31 13:23
1734

Tavaly ősszel azon értetlenkedtünk, hogy ha működik egy P+R parkoló, gyorsan fizetőssé teszik. Így történt ez a Ferencvárosban, a Pöttyös utcánál a lakótelepen egy 160 férőhelyes P+R-rel is. Ingyenes volt, október 1-től azonban 175 forintot kellett fizetni érte óránként, hogy a helyi lakosok jobban tudjanak parkolni. Meg is lett az eredménye:

A fotókat olvasónk, Bálint készítette hétfőn. Mint írta, a hajdani P+R októbertől szinte minden munkanap tök üres.

Jól látszik, hogy a területen legalább 6 ferencvárosi lakos parkol most az egyébként 160 autó helyett. Köszönjük Ferencváros!

– tette hozzá.

Mint írtuk, a ferencvárosi önkormányzat nem köntörfalazott a rendelet indoklásában: az ingyenes P+R parkolók túl jól működtek, ezért az azokat használó autósokat ki kell szorítani a kerületből.

Ez sikerült. Igaz, hogy a parkolókat most szinte senki sem használja, de az már mellékes.

Tovább

Tarlós: Az OLAF-észrevételek többsége 2005-2009 közöttre vonatkozik

2017. január 17., 21:45 Módosítva: 2017.01.18 11:21
17
Mintegy nyolcvan észrevételt tett a 4-es metró beruházásáról szóló jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), egy kivételével valamennyi a 2005-2009 közötti időszakra vonatkozik - közölte Budapest főpolgármestere kedden az ATV Egyenes beszéd című műsorában.

Tarlós István elmondta, hogy az OLAF-jelentés nincs a birtokában, de a kedvezményezett jogutódaként vannak hiteles információi, számol be róla az MTI. Eszerint az OLAF csaknem nyolcvan "komolynak mondható észrevételt" tett, amelyeknek egy része - feltételezések szerint - büntetőjogi relevanciával bír - fogalmazott. Az a helyzet, hogy a mintegy nyolcvanból a 2010 utáni időszakot összesen egy érinti - tette hozzá.

Mint kifejtette, az OLAF a 2010 utánról azt a megállapítást tette, hogy elmaradt az ellenőrző mérnökre vonatkozó közbeszerzési eljárás. A BKV két tendert írt ki egymás után, de ezeket "valamilyen okból betámadták", és ennek az lett az eredménye, hogy addig maradt a régi mérnök. "Ez tarthatatlan állapot volt", és ezért közbeszerzésen kívül, kormányhatározat alapján megbízták a Budapest Közutat, hogy nevezzen ki mérnököt - mondta Tarlós István. Az OLAF egyébként azt is megállapította, hogy akik addig az ellenőrző mérnök szerepkörében dolgoztak, súlyos szabálytalanságokat vétettek és összeférhetetlenség is fennállt, amelyet évekig nem szüntettek meg, majd a kinevezéstől kezdve a szabálytalanságok megszűntek - fűzte hozzá.

Tovább

FKF: jogellenesen alkalmazták a kirúgott szakszervezetiseket

2017. január 17., 18:22 Módosítva: 2017.01.17 22:55
13
Jogellenes volt a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Nonprofit Zrt.-nél működő szakszervezet titkárának, valamint a három szakszervezeti koordinátornak a munkaviszonya, ezt szüntették meg egy "szigorúan jogi alapon" meghozott döntéssel - mondta keddi budapesti sajtótájékoztatóján a társaság vezérigazgatója.

Csontos István az MTI szerint jelezte: sem a társaság alapító okiratában, sem szervezeti és működési szabályzatában nem szerepel feladataik között "érdekképviseleti tevékenység ellátása", így eleve jogellenes volt, hogy a négy ember főállásban tevékenykedett e területen.

Hangsúlyozta: a vállalatnál a szakszervezet nem szűnt meg, a négy korábbi alkalmazott pedig továbbra is folytathatja érdekképviseleti tevékenységét. A 2012-ben érvénybe lépett munka törvénykönyve szigorú kereteket szab a szakszervezet működésének és a munkaviszonnyal kapcsolatos kereteknek - tette hozzá.

Jogi szakvéleményükből idézve megjegyezte: a négy ember nem végzett ténylegesen munkát a társaság számára, az pedig "eléggé ellentétes" a jogszabállyal, hogy a vállalat által fizetett alkalmazott a munkáltatóval szemben hivatott képviselni a dolgozókat a tulajdonos vagy valamely hatóság előtt.

Tovább

Demszky: Legyen nyilvános 4-es metró korrupciós jelentése

2017. január 16., 15:02 Módosítva: 2017.01.16 21:23
2592

„Az OLAF-jelentést, amelyre Lázárék a rágalmakat »alapozzák«, nyilvánossá kell tenni. Nem tartom véletlennek, hogy titkosan kezelik” – írta egy blogbejegyzéshez fűzött nyilvános kommentjében Demszky Gábor volt főpolgármester a Facebookon. Hozzátette, hogy „amíg nem hozzák nyilvánosságra a jelentést, nincs értelme cáfolni a vádakat, mert újabbakat húznak elő, ezt a játékot a végtelenségig lehet folytatni, a Habony-művek eszköztára végtelen és a gátlástalansága miatt vált hírhedtté”.

Tovább

Beszakadt az aszfalt egy busz alatt

2017. január 16., 07:03 Módosítva: 2017.01.16 15:21
71

Beszakadt az aszfalt egy menetrend szerint közlekedő busz alatt hétfő reggel a XVIII. kerületi Kisfaludy utca és a Szigeti Kálmán utca kereszteződésében, írja a katasztrófavédelem. Elsődleges információink szerint senki nem sérült meg. 

A balesetet feltehetően egy korábbi csőtörés okozta. A főváros hivatásos tűzoltói műszaki mentő jármű segítségével fogják kiemelni a buszt a kátyúból. A munkálatok idejére a 84E, a 184-es és a 284E autóbuszok terelve közlekedtek, ideiglenesen nem érintették a Szigeti Kálmán utca megállót, de 9 óra után visszaállt a rendes menetrend.  

Összevissza jár az új Széll Kálmán téri óra

2017. január 12., 12:00 Módosítva: 2017.01.12 16:08
51

Véletlengenerátor hajthatja a Széll Kálmán téri köztéri dizájnórát, amit a tér felújításakor tettek a régi klasszikus óra helyére. Nemcsak hogy késik (vagy siet), de teljesen rendszertelenül teszi ezt.

A járókelő.hu háborgó posztja után mi is kíváncsiak voltunk az egyedi járású időmérőre. Szerdán délelőtt és délután is arrajártunk, és és csináltunk egy-egy kontrollfelvételt. Az eredmény döbbenetes. 

Az óra reggel 10 óra 39 percet sietett. 

Kora délután viszont  már csak 49 percet.

Tovább

Nyár elején indulhat a 3-as metró felújítása

2017. január 12., 08:44 Módosítva: 2017.10.19 17:26
447

Májusban-júniusban megkezdődhet a 3-as metróvonal infrastrukturális felújítása - mondta Tarlós István főpolgármester csütörtökön a TV2-nek.

Most már kiviteli tervekre írták ki a tendereket, és így

valós vagy vélt árfelhajtó kockázatokat nem árazhatnak be az ajánlattevők, mint az engedélyezési terveknél

- mutatott rá a főpolgármester.

Tarlós szerint  legutóbb azért nem születhetett döntés,  mert az ajánlattevők nem vették figyelembe, mennyi pénzt szán a főváros és a kormány a felújításra, sőt  34 milliárd forinttal túl is lépték a rendelkezésre álló keretet.

A főpolgármester szerint a 3-as metró életveszélyességéről szóló összes szakvélemény hazugság, ezzel riogatni több mint lelkiismeretlenség.

Lezárják a pesti alsó rakpart egy szakaszát

2017. január 10., 15:10 Módosítva: 2017.02.04 23:07
3

Kivitelezési munkák miatt nem lehet parkolni január 12-étől a Pesti alsó rakpart Dráva utca és Margit híd közötti szakaszán - közölte kedden a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.

Megkezdődik 2017. január 12-étől a Pesti rakpart fejlesztése projekt következő üteme a déli szakaszon, a Dráva utca és a Margit híd között. Az eddigi forgalmi rend még nem változik, az autósok észak-dél irányban egy sávon haladhatnak. Parkolni azonban már nem lehet az alsó rakpart ezen szakaszán a munkálatok ideje alatt, várhatóan május végéig - áll a BKK tájékoztatásában.

A BKK közlése szerint a Budapest Főváros Önkormányzatának célja a budapesti rakpartok komplex közterületi megújítása, a Duna-partok élhetőségének javítása. A projekt a 2017. évi FINA vizes világbajnokságra időzítve a Margit híd és az Árpád híd közötti partszakasz rendezését tűzte ki célul, csatlakozva a világbajnokságnak helyszínt adó Dagály Fürdő környezetében megvalósuló sétány kialakításához. A Kossuth Lajos tér és a Margit híd közötti szakaszt a világbajnokság után újítják meg. A tervezett gyalogos sétány és az északi szakasz új kerékpárútja biztosítja a közvetlen gyalogos és kerékpáros kapcsolatot a Dagály Fürdő és a belváros között - írta a BKK.