Budapest

Eldőlt: 1500 fát vágnak ki a Római-parton

2016. április 16., 12:21 Módosítva: 2017.10.16 16:11
2796

Nagyobb fokozatra kapcsol a római-parti mobilgát-beruházás, ami miatt ezernél is több fát vágnak ki - írja a Népszabadság. A lapnak Tarlós István főpolgármester kijelentette:

Ami most ott van, az bizonyosan nem lesz ott a védmű kialakítása után.

A főpolgármester szerint ugyanis a Római-part 

jelenleg elhanyagolt, szemetes és egyáltalán nem szolgálja a pihenést. Különösen szombat-vasárnap hajnalonként nyújt lehangoló látványt a part.

Tovább

Szombaton végre megnyitják a Várfok utcát

2016. április 15., 15:06 Módosítva: 2016.04.15 16:30

Szombaton átadják a forgalomnak a Várfok utcát, így a 16-os, a 16A, a 116-os és a 916-os autóbusz újra az eredeti végállomásáról indul - közölte a BKK.

Szombattól a Széll Kálmán tér felújítása előtti végállomásukról indulnak a budavári buszjáratok, a felújítás miatt kialakított ideiglenes megállók megszűnnek. A 16-os, a 16A, a 116-os és a 916-os busz az Ostrom utcai ideiglenes, terelt útvonal helyett újra a Várfok utcában közlekedik a Deák Ferenc tér, a Dísz tér, illetve az Uránia felé.

A Várfok utca Vérmező út és Széll Kálmán tér közötti részét szombaton várhatóan 4 órától adják át a kétirányú közúti forgalomnak. A Várfok utca a Margit körút felől érkezőknek a Szilágyi Erzsébet fasor-Széll Kálmán téri csomópontból lesz elérhető. A Krisztina körúton az Attila út felől érkezők jobbra kanyarodva ugyanebből a csomópontból tudnak felhajtani a Várfok utcába.

A Széll Kálmán tér 2015 januárjában kezdődött felújítása május 10-ére fejeződik be. Kövesse a felújítási munkákat élőben itt! 

Tarlós keményen kiosztotta Vitézy Dávidot

2016. április 15., 11:28 Módosítva: 2019.04.09 17:10
1544

Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni egy diszkógömbös, Tütü nevű night-clubból, mi legyen a budapesti közlekedésfejlesztéssel, mondta Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján Vitézy Dávidról, aki minap egy beszélgetésen fejtette ki a véleményét a kerékpározásról (lásd a lenti videóban).

Közölte továbbá, hogy Vitézyt nem ő akarta anno kinevezni a BKK élére, nem ő akarta elküldeni onnan; sőt, ő kérte, hogy mindenképp kapjon állást.

Vitézy csütörtök este a Tütü bárban rendezett urbanisztikai fórumon ezt mondta az Indexnek a főváros kiszivárgott tervezetéről:

Tarlós a napokban kiszivárgott főpolgármesteri utasításról elmondta, hogy az nem klasszikus értelemben vett utasítás, ez hibás kifejezés, inkább a kollektív felvetésekre használják. Közölte, hogy több történt, mint kiszivárogtatás, a papírt valaki kilopta a városházáról. Az is probléma a főpolgármester szerint, hogy tartalmát átértelmezik, arról ugyanis megfeledkeznek a tudósítások, hogy nincs döntés az ügyben, visszatérnek a témára. Sőt, nem található benne sehol visszafejlesztés.

Ríz Levente, Rákosmente polgármesterének napokban megjelent elhatárolódásával kapcsolatban Tarlós a következőt mondta: „én azt megértem, hogy a kollégám fél a biciklis barátaitól, a félelem nagy úr”.

Tovább

Új zsinagóga épül Budapesten

2016. április 15., 10:40 Módosítva: 2016.08.31 16:19
427

Az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) több mint 2000 négyzetméteres új központot épít Zsilip néven pár méterre a Margit hídtól.

Hasonló méretű zsinagóga a második világháború óta nem létesült Magyarországon A hitközség egy patinás Duna-parti ingatlant, a Palatinus-házat újítja fel és alakítja át. Zsinagóga, zsidó kulturális központ, kóser étterem és cukrászda, illetve oktatási központ is helyet kap majd.

Az új zsinagóga látványterve
Az új zsinagóga látványterve
Fotó: Egységes Magyarországi Izraelita Hitközösség
Tovább

Domborzati viszonyok alakítják a CAF villamos elejét

2016. április 15., 07:36 Módosítva: 2016.04.16 08:06
653

Egy szemfüles olvasónk szúrta ki, hogy a lánchídi hídfő alatti alagútban járkáló, vadonatúj CAF villamosoknak nincs pályakotró lemezük. Utánakérdeztünk, és egy BKV-s forrásunk arra utalt: a több százmillió forintért, pont az új CAF-villamosok miatt átépített lánchídi hídfő alatti alagút átépítésekor mindent kiszámoltak, csak azt nem, hogy a villamosok normál tartozékaként működő pályakotró lemez le fog érni az emelkedőn; így aztán, hogy ne szikrázzon, jól megkurtították.

A budai CAF, domborzati viszonyos pályakotróval
A budai CAF, domborzati viszonyos pályakotróval
Fotó: Buga Bence

Ezzel forrásaink szerint nincs is addig probléma, amíg  nem kerül véletlenül egy kisállat, egy kisgyerek vagy akár egy ember a villamos elé. A pályakotró lemez ugyanis félretolja a testet, míg annak hiányában vagy budai kurta mivoltában beszorulhat a test a villamos alá.

Tovább

Ha akarja, ha nem, jó eséllyel buszozni fog

2016. április 9., 07:12 Módosítva: 2016.04.09 23:06
23
Könnyen csalódhat az, aki ezen a hétvégén megszokásból szállna metróra, HÉV-re vagy villamosra Budapesten. Összeszedtük, mire érdemes figyelni.

Cserélik a síneket a hármas metró vonalán. Szombaton és vasárnap a szerelvények rövidített útvonalon, Kőbánya-Kispest és az Árpád híd között járnak. Újpest-központ és az Árpád híd között M3-as jelzésű pótlóbuszok viszik az utasokat az István út–Árpád út–Váci út–Róbert Károly körút útvonalon. A 32-es, a 120-as és a 115-ös buszokra nem a megszokott helyen lehet felszállni, ráadásul megváltozik sok kapcsolódó busz és villamos utolsó járatának indulási időpontja is.

Tovább

Sétálóutca lesz a Kórház utcai lehajtóból

2016. április 8., 10:30 Módosítva: 2016.04.08 13:04
6

Ezentúl nehezebb lesz az Indexhez autóval eljutni, mert lezárják az autós forgalom elől a Kórház utca Szentendrei útról a Duna felé lekanyarodó részét - írja a III. kerületi Itt lakunk.

Az önkormányzat közlése szerint a gyalogosok érdekében április 10-ével lezárják az autók elől a Kórház utca Szentendrei út és Miklós utca közötti szakaszát. Itt nem lehet ezentúl behajtani:

Állítólag az elmúlt időszakban az önkormányzathoz sok panasz érkezett be, hogy a Kórház utcában az autósok sokszor nem figyelnek a gyalogosokra és a kötelező haladási irányt megszegve kanyarodnak balra a Miklós utcára.

Az elmúlt fél év alatt 62 szabályszegés történt itt, egy rossz kanyarodás 50 ezer forintot ért. Erről a bírságcsapdáról a Totalcar is írt már cikket.

Az önkormányzat most úgy döntött, hogy büntetések helyett inkább a gyalogosok és a szabályosan közlekedők biztonságát próbálja biztosítani.

obuda 3
Fotó: obuda.hu

Kijavítják a hibás, sérült burkolatot, elbontják a romos állapotú pergolát, és újat építenek helyette. A fák körüli szegélyeket, és a növénykazettákat is javítják, szükség esetén cserélik, a fölöslegessé vált pollereket elbontják, valamint új kukákat helyeznek ki, és átfestik a közvilágítási lámpákat.

Húsz percen belül lecsaphat a lopóautó

2016. április 6., 12:43 Módosítva: 2016.04.07 08:26
276
2015-ben összesen 1174, 2016 első negyedévében pedig 373 szabálytalan várakozó akadályozta hosszabb-rövidebb ideig a tömegközlekedési járatok közlekedését Budapesten. Ez azt jelenti, hogy átlagban naponta három alkalommal akad meg a tömegközlekedés szabálytalanul parkoló autósok miatt. Ráadásul sokszor még a sofőrnek áll feljebb. Az esetek 20 százalékában pedig lecsap a lopóautó.

Az esetek körülbelül 20 százalékában jut el a konfliktus odáig, hogy kihívják a főváros egyetlen lopóautóját, amikor szabálytalanul parkoló sofőrök akadályozzák a BKV-járatok közlekedését. Nyolcvan százalékban tehát hamarabb megoldódik a probléma, és az autóval elállnak az útból –tudtuk meg a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóságtól (FÖRI). A FÖRI statisztikái szerint 

az elmúlt három és negyed évben összesen 515 járművet szállított el a lopóautó, i
dén az első három hónapban pedig már 34-et. 

Ezeknek a sofőröknek el kellett menniük a FÖRI telephelyére a kocsijukért, és leszurkolni 20 ezer forintot az elszállítás miatt (a kiszabott 15-50 ezer forintos bírságon felül). Idén öt alkalommal még elcsípte a helyszínen a sofőr az autóját éppen felpakoló lopóautót, ilyenkor csak 10 ezer forintot kell fizetni (plusz a szabálysértési bírságot), és nem viszik el a kocsit. Olyan riasztás idén 24 futott be, amikor a kiérkezés közben megoldódott az ügy, mert a rossz helyre parkoló sofőr még a lopóautó megérkezése előtt odébb állt.

Tovább

Nem bontja le a kormány a Buzogány-tornyot

2016. április 5., 12:29 Módosítva: 2016.04.05 18:58
165

Májusban kezdődhet meg a budai Várban az egykori lovardaépület újjáépítése, és jó ütemben halad a projekt többi elemének előkészítése is - közölte az MTI szerint L. Simon László, a Miniszterelnökség kulturális örökségvédelemért és kiemelt beruházásokért felelős államtitkára, a projekt miniszteri biztosa a Nemzeti Hauszmann Terv Társadalmi Testületének keddi ülésén.

Tovább

Hétvégén rövidített útvonalon jár a 3-as metró és a H5-ös HÉV

2016. április 4., 09:22 Módosítva: 2016.04.04 13:38
56

Áprilisban két hétvégén nem közlekedik a 3-as metró, mert síncserét végeznek, közölte a BKK. Most hétvégén és 23-24-én ezért pótlóbusz jár majd az Árpád híd és Újpest-Központ között, a metró rövidített útvonalon, csak Kőbánya-Kispest és Árpád híd között jár majd. A pótlóbuszok megállóhelyeiről itt tájékozódhat.

Szombaton és vasárnap a H5-ös HÉV helyett pótlóbusz jár majd Békásmegyer és Szentendre között is felsővezeték karbantartás és peronfelújítás miatt - erről itt olvashat bővebben.

Küzdenek Újlipótvárosban a parkolóhelyekért

2016. április 2., 22:54 Módosítva: 2016.04.03 15:48
61

Április 11-től este hat óra helyett nyolc óráig fizetős a parkolás Újlipótváros nagy részén - közölte a XIII. Kerületi Közszolgáltató Bt.

XIII. kerületi kezdeményezésre, kifejezetten az újlipótvárosi lakossági érdekeit és az előzetes szakmai felmérések eredményeit szem előtt tartva a Fővárosi Közgyűlés módosította a fizető parkolás rendjét szabályozó rendeletét az újlipótvárosi parkolási üzemidő tekintetében

Az Újlipótvárosba 18.00 óra után hazaérkező lakosok így áprilistól több szabad parkolóhelyet fognak találni, mint eddig.

A területen élő, gépkocsival és állandó lakcímmel rendelkező lakosok parkolását eddig nehezítette, hogy a belvárosból átparkoló, illetve a bevásárlóközpontokat és szabadidős kikapcsolódást kereső (színházak, mozik, Margitsziget) autósok 18.00 óra után elfoglalták a lakosok elől a parkolóhelyeket.

A XIII. Kerületi Önkormányzat és a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. a jövőben is keresi azokat a lehetőségeket, amikel a szűk parkolási keresztmetszetű Újlipótváros autós telítettsége csökkenhet, hogy e kerületrész még élhetőbb legyen a XIII. kerületi lakosok számára - fogalmaz a közleményük.

Április 11-től a Victor Hugo utcától délre eső, újlipótvárosi - Szent István körút – Újpesti rakpart – Szent István park – Victor Hugo utca – Váci út – Nyugati tér által határolt – területen az eddigi 18 óra helyett 20 óráig fizetős a parkolás.

Akik nem akarnak itt fizetni, azoknak javasolják, hogy alternatív lehetőségként vegyék igénybe a 18.00 órától másnap 08.00 óráig ingyenesen használható alsórakpartot vagy egyéb parkolási lehetőségeket (parkolóházak, őrzött parkolók).

A parkolótársaság bevezetési türelmi időt alkalmaz, hogy az autósok megszokják a változást - közölték.

Pokorni: Nem taposóakna, tulipán!

2016. április 1., 18:27 Módosítva: 2016.04.02 19:27
258

"Mert Hoffmann Tamást eddig nem a polgári értékrend alapítóatyjaként ismertük, Nagy Gábor Tamást se láttuk héroszként küzdeni a jobboldal ügyeiért, Pokorni Zoltánról pedig tudjuk, hogy taposóakna volt a jele az óvodában" – ezekkel a szavakkal támadott meg három fideszes polgármestert a csütörtöki Magyar Idők.

Az ügy előzménye az volt, hogy Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztettek egy javaslatot a Hegyalja út átnevezéséről Mádl Ferenc útra. Ez egyfajta válasz volt a XIII. kerületi önkormányzat kezdeményezésére: ott egy egész városrész viseli majd Göncz Árpád nevét, aki Mádl Ferenc elődje volt a köztársasági elnöki poszton.

Tovább

Hétvégén nem jár a 4-6-os villamos

2016. április 1., 11:08 Módosítva: 2016.04.01 13:36
10

A 4-es és a 6-os villamos helyett április 2-ától április 4-én hajnalig pótlóbuszok járnak a teljes vonalon - közölte a BKK. A József és a Ferenc körúton több helyszínen – a Karinthy Frigyes úton a végállomásnál, a Karinthy Frigyes út és a Budafoki út, valamint az Erzsébet körút és a Király utca kereszteződésében – a villamospálya, a Margit hídon pedig a dilatációs elemek javítását végzik. A javítási munkák mellett a Teréz körút és a Podmaniczky utca kereszteződésében garanciális javításokra kerül sor, a 4-es és 6-os villamos teljes vonalán a rendszeres karbantartásokat is elvégzik.

Emiatt módosul a 70-es, a 78-as trolibusz, a 91-es, a 191-es, a 291-es és a 931-es autóbusz útvonala is.  

4-es pótlóbusz a munkák ideje alatt Újbuda-központ M felé a Szél Kálmán tér M–Margit körút– Bem József utca–Tölgyfa utca–Margit körút– Margit híd–Szent István körút–Nyugati tér–Teréz körút–Erzsébet körút–Blaha Lujza tér–József körút–Ferenc körút–Petőfi híd–Irinyi József utca–Október huszonharmadika utca–Fehérvári út–Újbuda-központ M útvonalon halad. A Széll Kálmán tér M felé pedig az Újbuda-központ M–Október huszonharmadika utca–Irinyi József utca–Petőfi híd–Ferenc körút–József körút–Blaha Lujza tér–Erzsébet körút–Teréz körút–Nyugati tér–Szent István körút–Margit híd–Margit körút–Széll Kálmán tér–Széll Kálmán tér M útvonalon.

A 6-os pótlóbusz a Móricz Zsigmond körtér M felé a Széll Kálmán tér M–Széll Kálmán tér–Margit körút–Bem József utca–Tölgyfa utca–Margit körút–Margit híd–Szent István körút–Nyugati tér–Teréz körút–Erzsébet körút–Blaha Lujza tér–József körút–Ferenc körút–Petőfi híd – Irinyi József utca–Karinthy Frigyes út–Móricz Zsigmond körtér útvonalon halad. A Széll Kálmán tér M felé pedig a Móricz Zsigmond körtér M–Karinthy Frigyes út–Irinyi József utca–Petőfi híd–Ferenc körút–József körút–Blaha Lujza tér–Erzsébet körút–Teréz körút–Nyugati tér–Szent István körút–Margit híd–Margit körút–Széll Kálmán tér–Széll Kálmán tér M útvonalon.

Megnyitják a Pomázi úti felüljárót

2016. március 31., 14:37 Módosítva: 2016.03.31 18:02
41

Hétfőtől három sávon megindulhat a forgalom az új Pomázi úti felüljárón Budapesten – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Az Aranyhegyi út felől félpályán haladhatnak az autósok lámpás szabályozás mellett, a Pomázi út felől megszűnik a jelzőlámpa, és két sávon lehet közlekedni.

A Pomázi úti felüljáró megnyitásától a munkálatok befejezéséig – várhatóan május közepéig – az Aranyvölgy utca felől nem lehet felhajtani a Pomázi útra. A felüljáró Óbuda vasútállomás határán épül, 176 m hosszú, 8 nyílású híd, az Aranyhegyi és a Pomázi utakat köti össze a pilisi vasútvonal és az Aranyhegyi-patak fölött átívelően.

A felüljáró megnyitásától a Pomázi úti vasúti átjárónál már nem lehet áthaladni.

A felüljáró csúszásban lévő építkezése miatt rendszeresek voltak errefelé a dugók, mert az esztergomi vonalon járó vonatokat is el kellett engedniük az autósoknak, ráadásul az építkezés miatt a forgalmat is korlátozták.

Nem nevezik át a Hegyalja utat, Tarlós „gratulált” a támadóknak

2016. március 30., 13:11 Módosítva: 2016.03.31 09:12
779

A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén döntöttek arról, hogy a XIII. kerületben Göncz Árpádról neveznek el egy városrészt. Visszavonták ugyanakkor azt a javaslatot, amely arról szólt, hogy Mádl Ferencnek a Hegyalja út átnevezésével állítsanak emléket.

Tovább

Budapest sem akar betelepítési kvótát

2016. március 30., 11:13 Módosítva: 2016.03.30 13:09
8

A Fővárosi Közgyűlés 21 igen szavazattal, 5 nem ellenében elutasítja a kötelező betelepítési kvótát, írja az MTI. A javaslatot Tarlós István főpolgármester és Kocsis Máté (Fidesz-KDNP) VIII. kerületi polgármester jegyzi. Kimondták: a kötelező betelepítési kvóta ellentétes Magyarország, így Budapest főváros érdekeivel. A fővárosi önkormányzat egyetértését és támogatását fejezte ki a kormánynak „az illegális bevándorlással szembeni, Magyarország védelme érdekében tett intézkedéseivel kapcsolatban”.

Tovább

Fekete-fehérek lesznek a 3-as metró felújított szerelvényei

2016. március 25., 09:48 Módosítva: 2016.03.26 12:36
1852

A Facebookon az alábbi képek jelentek meg a 3-as metró felújítás alatt álló kocsijairól:

11095079 10154172579829236 464019788821143223 n copy
Fotó: Facebook

Egy orosz vasútbarát posztolta őket, forrásunk szerint tényleg ezek lehetnek a felújított, budapesti metrókocsik, egy moszkvai gyárban fotózták. A kék színt fekete-fehér váltja fel, és ahogy Tarlós István tavaly ígérte, tényleg a fehér lesz az uralkodó árnyalat. Olvasóink akkor a legtöbben a kékre szavaztak második színként, ez úgy tűnik, nem jött be. 

Tarlós István nemrég azt mondta, az első kettő felújított szerelvény nyáron érkezhet meg Budapestre.

 Januárban így indultak el az első szerelvények az orosz Metrovagonmas (régi nevén Mityiscsi Gépgyár) moszkvai telephelyére a Kőér utcai telephelyéről. Elsőként a 329 - 3051 - 3060 - 3025 - 251 - 266 számú kocsik keltek útra.

2015 nyarán döntött a fővárosi közgyűlés, 60 milliárd forint hitelt vesz fel 15 milliárd forintos költséggel a főváros a 3-as vonal metrókocsijainak felújítására. A munkát az orosz Metrovagonmas nyerte el, 69 milliárd forintért.

Önnek tetszik a fekete-fehér?

Megint végig járható lesz a budai alsó rakpart

2016. március 24., 16:35 Módosítva: 2016.03.24 17:40
3

Péntek reggeltől ismét teljes hosszában járható lesz mindkét irányban a budai alsó rakpart, tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Mint írták, péntek hajnalig fokozatosan megszűnnek a forgalomkorlátozások a budai alsó rakparton a Szentlélek téri árvízvédelmi munkák befejezésével.

Ezzel egyidejűleg a Margit híd budai hídfőjénél a déli alsó rakparti lehajtón is visszaáll a kétirányú forgalmi rend. Visszaállítják az eredeti forgalmi rendet a Margit híd budai hídfőjétől északra lévő lehajtón is, ezért a dél felől érkezők a továbbiakban itt nem tudnak felhajtani a hídra. A BKK kéri az arra közlekedőket, hogy fokozott figyelemmel vezessenek.

Maradhat a könyvhét: Kocsis szerint Láng nyomta az ügyet

2016. március 24., 14:05 Módosítva: 2016.03.24 19:39
156
  • A jelenleg hatályos döntés szerint 800 négyzetméteres autóparkoló lesz április 29-től október végéig Budapest egyik legreprezentatívabb gyalogos főterén, a Vörösmarty téren.
  • A parkolót azért kell kiépíteni, hogy a József nádor téri mélygarázsépítés miatt megszívatott helyi lakosok tudjanak hol parkolni, ez áll a határozatban.
  • A parkoló miatt valószínűleg nem fér el a téren az 87. Ünnepi Könyvhét rendezvénye, aminek szervezői közleményben tiltakoztak.
  • Kocsis Máté szerint Láng Zsolt nyomta az ügyet, Tarlós István tájékozódik.
  • Délutánra mindenki tájékozódott, és már mindenki akarja a Könyvhetet
Tovább

Visszakerülhet az ötperces türelmi idő a parkolási rendeletbe

2016. március 24., 13:20 Módosítva: 2016.03.24 14:17
8

Visszakerülhet a parkolási rendeletbe a korábban törölt ötperces türelmi idő, az erről szóló előterjesztést jövő szerdán tárgyalhatja a Fővárosi Közgyűlés.

A parkolási rendelet módosítása a díj utólagos igazolásával kapcsolatos pontosítást tartalmaz, ami szerint a parkoló mentesül a törvényben meghatározott egyórai várakozási díj és pótdíj megfizetése alól, ha az ellenőrzés időpontja vagy a mobiltelefonos parkolási díjfizetés érvényességének kezdő időpontja között nem telt el öt percnél hosszabb idő és a várakozási díjfizetést a parkolás-üzemeltető ügyfélszolgálati irodáján utólag igazolja - olvasható az előterjesztésben.

Javasolják azt is, hogy a rendelet módosítását a hatálybalépését követő fél éven belül - a fővárosi parkolás-üzemeltetők bevonásával, azok tapasztalatai alapján - vizsgálják felül és arról ismét tárgyaljon a Fővárosi Közgyűlés.

A türelmi idő eltörlésére vonatkozó módosítás áprilisban lépett volna hatályba.

A parkolási szabályokon fű alatt változtattak Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes előterjesztését február 17-én fogadta el a közgyűlés. 

Megszűnhet a József nádor téren a hajléktalanszálló

2016. március 24., 12:39 Módosítva: 2016.03.24 15:25
288

Megszűnhet a V. kerületi, József nádor téri, 64 férőhelyes női átmeneti hajléktalanszálló, írja az MTI. A Fővárosi Közgyűlés ugyanis jövő szerdai ülésén arról dönthet, hogy felmondja az Oltalom Karitatív Egyesülettel kötött ingatlanhasználati szerződést. Hivatalosan a szállás lakói által okozott kellemetlenségek miatt, de aligha mellékes az, hogy a téren luxusszállót készül építeni egy társaság, amely egyik tulajdonosa pár napja még a miniszterelnök vejéhez, Tiborcz Istvánhoz kötődő cég volt.

Tovább

Budapesten 2 év alatt 2%-kal nőtt a dugó

2016. március 22., 15:19 Módosítva: 2016.03.22 16:52
2
Budapesten növekszik a dugó: egy felmérés szerint a forgalmi zsúfoltság szintje 2%-al haladja meg a 2014-ben mérteket. Viszont örülhetünk, mert dugóhelyzetben még mindig sehol sem vagyunk Bukaresttől vagy Varsótól, de Prága és Bécs útjain is több a zsúfoltság.

Az amszterdami székhelyű, navigációs eszközöket gyártó TomTom közzétette éves jelentését a világ közlekedési dugók által legjobban sújtott városairól. A legzsúfoltabb közlekedésű városok listájára idén Budapest is felkerült. Eszerint a budapesti sofőrök átlagosan 22% nem kívánt extra utazási idővel számolhatnak a nap bármely időpontjában, míg 44%-al az esti csúcsforgalomban, egy jól járható, akadálymentes időszakhoz viszonyítva. A többletidő éves szinten összesen 96 óra extra utazási órát jelent.

A magas mutatószám ellenére mégsem Budapest a legzsúfoltabb város Kelet-Közép Európában: Szlovákiában (Pozsony 24%), Csehországban (Prága 27% és Brno 27%) és Ausztriában (Bécs 28%) még több időt töltenek az autósok dugóban.

Európai dugó TOP10:

  1. Moszkva 44%
  2. Bukarest 43%
  3. Szentpétervár 40%
  4. Varsó 38%
  5. Róma 38%
  6. London 38%
  7. Marseille 38%
  8. Manchester 37%
  9. Athén 36%
  10. Párizs 36%
Tovább

Lebegő park épülhet a Nyugati mögött

2016. március 22., 10:23 Módosítva: 2016.03.22 15:29
21

Elkészültek a Nyugati pályaudvar mögötti terület átépítésének látványtervei, írja a Népszabadság. A Nyugati Liget nevű projekt keretében sínek felett lebegő park és dombházak épülnének, a Ferdinánd hidat pedig alagútba süllyesztenék. Ez utóbbi mintegy 60-80 milliárd forintba, a pályaudvar főépületének és a vágányoknak az átrendezése ennek többszörösébe kerülne. P+R parkoló is épülne az M3-as bevezető szakasza mellé, így a Kós Károly sétányt lezárhatnák a forgalom elől.

A megvalósítás mellett szól a projekt támogatottsága: az Ipsos felmérése szerint a fővárosiak 85 százaléka áll mellette, míg a Liget projektet, illetve a Vár kormányzati negyeddé alakítását csupán 9-16 százalék támogatja.

A Levegő munkacsoport szerint a beruházások által érintett területek ingatlanjainak összérték-növekedése akár 400 milliárd forint is lehet, míg a jobb levegő miatt a lakosság egészségi állapotának javulása is 10 milliárdos haszonnal járhat.

A projektet a kormánytöbbség is támogatja, így arról akár már a héten döntés születhet.

(Borítókép: A Ferdinánd hídhoz érkezik egy Nyugati pályaudvarra tartó személyvonat. MTVA/Róka László)

Kisiklott egy Combino a Széll Kálmán téren

2016. március 21., 09:28 Módosítva: 2016.03.21 16:13
403

Reggel fél 9 körül kisiklott egy Combino a Széll Kálmán téren, ezért egy ideig pótlóbusz járt a 4-6-os villamos vonalán a Széll Kálmán tér és a Jászai Mari tér között, de nemrégiben újraindították, viszont csak a Széna térig közlekedik.

A Combino keresztben áll a síneken, ezért nem közlekedett a 17-es villamos sem, helyette pótlóbusz ment a Szent Lukács Gyógyfürdő és a Széll Kálmán tér között reggel fél 10-ig.

Az Index hónapok óta rögzíti a Széll Kálmán tér felújítását, a 15 másodpercenként rögzített képek megörökítették a villamos kisiklását is:

Vasárnap nem fog átmenni a Szabadság hídon

2016. március 19., 16:32 Módosítva: 2016.03.19 18:59
3

Lezárják a Szabadság hidat vasárnap hajnaltól kora délutánig filmforgatás miatt, ezért több járat útvonala módosul - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szombaton.

A közlemény szerint a lezárás miatt az első járatindulástól 14 óráig a 47-es villamos rövidített útvonalon, a Városház tér és Újbuda-központ között közlekedik, a 49-es villamos pedig nem jár. 

A villamosok által nem érintett szakaszon a BKK az M3-as és az M4-es metróvonal, valamint a felszíni közösségi közlekedési járatok igénybevételét ajánlja. 

Figyelmeztettek arra is, hogy a filmforgatás miatt az autósok sem hajthatnak rá a hídra, és a Vámház körutat csak a Belgrád rakpart felé, majd a Havas utca-Molnár utca útvonalon lehet elhagyni, ezért ajánlott a Fővám tér elkerülése is.

Katapultálás az informatikából a buszgyártás élére

2016. március 17., 14:04 Módosítva: 2016.03.18 06:54
76
Az utóbbi évek legdinamikusabban fejlődő közlekedési cége a MABI, ami az informatikai piacon biztos lábakon álló Evopro projektje. A cég még szinte bábállapotban ütött ki olyan vetélytársakat, mint a Siemens-Rampini, vagy a kínai BYD, lenyelte az Ikarust, és gyorsan megrendeléshez jutott egy teli piacon. Az első igazi kátyúba szerda este zökkent bele, de az akkora volt, hogy kitört a zászlóshajó modell kereke.

Az Evopro Kft. 2001-ben alakult az Evopro-csoport első tagjaként, fő tulajdonosa Mészáros Csaba. A tagvállalatok székhelyei Németország, Ausztria, Szlovákia, Románia és Törökország területén találhatók; a budapesti székhelyű nemzetközi mérnökirodában mintegy 250 villamos-, gépész- és informatikus mérnök dolgozik.

A cégcsoport elsősorban informatikai és automatizálási területen működött sokáig, amikor Mészáros Csaba vezérigazgató úgy döntött, megjelennek a buszpiacon. Mint egy korábbi interjúban elmondta, először (2010-ben) még trolibuszt akartak gyártani, de 2011-ben elnyertek egy pályázati támogatást, amelynek azt vállalták, hogy kifejlesztünk egy elektromos, valamint egy hibrid autóbusz prototípust.

Kiesett az Modulo kereke, balesetet okozott

Kirepült a próbajáraton egy vadonatúj BKK-s busz kereke Budán, a Gárdonyi térnél. Egy ember meg is sérült a balesetben, a rendőrség tájékoztatása szerint őt pont a kirepülő kerék csapta el, írtuk szerdánA gyártó Mabi-Bus Kft. belső vizsgálatot indított az ügyben.

A prototípus nemcsak elektromos hajtással, nulla emisszióval és mintegy 57%-os magyar értékhányaddal bírt, innovatív szerkezetével is meglepte a hazai piacot. Karosszériája ultrakönnyű, kompozit szerkezetű anyagból készült, és Lego-szerűen összerakható modulokból épült fel, így szinte tetszőleges befogadóképességűre lehet kialakítani a megrendelői igények szerint. A buszcsaládot elsősorban az Evopro mérnökei tervezték, de a koncepció kidolgozásában más magyar cégek is részt vettek. 

Tovább

Budapesti közlekedés: itt előbb-utóbb dráma lesz

2016. március 17., 08:59 Módosítva: 2019.03.06 11:18
899
A főváros nem szélsőségesen tömegközlekedés-orientált, a dugókat a kaotikus parkolási helyzet, és a közlekedés gazdátlansága okozza. A fejlesztések esetlegesek, a közlekedéspolitika a sikeres nagyvárosokéhoz képest tökéletesen az ellenkező irányba tart. Molnár Lászlóval, Budapest egyik legrégebbi és legnagyobb közlekedéstervezési cégének, a Főmtervnek a volt vezérigazgatójával beszélgettünk.

Néhány hónapja új szelek fújnak a fővárosban, Tarlós István kijelentette, hogy Budapest szélsőségesen tömegközlekedésorientált lett, ezen változtatni kell. Tényleg így van?

Azt el kell ismerni a Balázs Mór tervről (a BKK közlekedésfejlesztési terve - a szerk.), hogy hozott egy friss szemléletet 2010 után. Rengeteg pozitívuma van, jó az értékrendje, de a készítésénél én is észrevételeztem, hogy a közúti közlekedésre és a parkolásra miért nem fordít nagyobb hangsúlyt.

Ennek nyilván jó oka volt, például az elérhető források.

Igen az is és, hogy ez egy értékválasztás volt. A BKK akkori vezetése felmérte, mire lehetnek uniós források, milyen a járműpark, és ezért úgy döntött, hogy a terv a gyalogos és kerékpáros közlekedés mellett, közösségi közlekedés orientálttá válik. Persze van a Balázs Mór tervben közúti rész is, de elég alárendelten, ez valóban felróható hiányosságának. Összességében az értékválasztás nem, mert a korábbi tervek is azt mondták, hogy Budapestnek alapvetően a közösségi közlekedés fejlesztésére kellé építenie. Tehát nem új terv kell, hanem e terv korrekciója, kiegészítése.

Tovább

Halálos baleset a teljes fonódó első napján

2016. március 14., 08:19 Módosítva: 2016.03.15 00:59
753

Hétfő reggel 8 óra körül egy terepjáró csapódott neki a Bécsi út és a Vörösvári út találkozásánál egy villamosnak. Az m1 helyszíni tudósítása szerint a terepjáró egy buszt akart kikerülni, amikor a vezetője elvesztette uralmát a járműve fölött. Megpördült, kidöntött egy táblát, egy jelzőlámpát, elsodort egy idős nőt, végül a villamosnak ütközött.

A gyalogos a helyszínen életét vesztette.

Amúgy ma van az első nap, hogy a januárban átadott fonódó villamos teljes vonalon jár.

Teljes vonalán jár a fonódó villamos

2016. március 14., 07:16 Módosítva: 2016.03.14 13:31
311

Március 14-től teljes vonalán, Dél-Budától Óbudáig közlekedik a 19-es és a 41-es villamos, ugyanis véget ért a Lánchíd budai hídfője alatti villamosalagút felújítása. 

Az elmúlt napokban minden, a budai fonódón közlekedő villamostípussal tesztelték a kiszélesített alagutat, a benne húzódó új villamospályát, a vasúti biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket. Az új villamosalagút átadásával teljessé válik a budai fonódó villamoshálózat. 

Az új alagút szélesebb lett, a korábban középen álló alátámasztó acéloszlopokat elbontották. Az alagút kijáratainál új támfalakat és támfalburkolatot húztak fel, új vonalvezetést kapott a villamospálya, megújult a felsővezeték, a közvilágítás, a rakparti járdák és korlátok, valamint a villamospálya melletti park is.

Mint arról februári tesztünkben beszámoltunk, nagyon hiányzott ez a szakasz a január végétől közlekedő fonódó hálózaton. A Bécsi úttól a hídfőig közlekedő villamosról át kellett kászálódni az utasoknak a hídfő túloldalára, és 12 percet kellett várni, míg a déli irányba tovább indult a jármű. Ezt a 12 perc kiesést most el lehet felejteni. Várhatóan csökken az Alkotás úti ág (17-es villamos) zsúfoltsága, sokan ugyanis azért választották a Móricz Zsigmond körtér felé azt az ágat, mert akadálytalanul haladt a Széll Kálmán tér, majd a Kolosy tér felé.

A fonódó villamost 2014 őszén kezdték el építeni, európai uniós és hazai forrásból épült meg 15,9 milliárd forintból. Mindent a fonódó villamosról itt.

Ünnepélyes szalagátvágás, hordógurítás, politikus-dzsembori májusban lesz, mert akkor fejezik be a Széll Kálmán tér felújítását.

Ráharapott az internet a budapesti fürdőbulikra

2016. március 9., 22:06 Módosítva: 2016.03.10 12:32
392

A Széchenyi és Lukács fürdőkben megrendezett éjszakai fürdőbulikról posztolt videót a neves üzleti magazin, a Business Insider. A spartykról készült képsorokat már a közzététel napján több mint 1,2 millióan látták, azóta pedig már közel hárommilliónál tart a videó nézettsége, ami nemcsak a fürdőkben való bulizást, hanem a hazai fürdőkultúrát is népszerűsíti.

Budapest's spa parties are total ragers

These weekly bath parties in Budapest’s ancient Roman spas are absolute ragers.

Közzétette: INSIDER – 2016. március 7.

A poszt alatti legnépszerűbb hozzászólás gazdája egyébként azzal büszkélkedik, hogy ő már volt ilyen buliban, és tanúsíthatja, hogy a több ezer egyszerre bulizó ember közül nem pisilt a vízbe senki. A spartykat majdnem minden hétvégén megrendezik a Lukács és Széchenyi fürdőkben, amivel a rendezvénysorozat évi mintegy 50 ezer embert vonz a fürdőkbe.

Tovább