Budapest

Május 1-jén ne üljön kocsiba a belvárosban

2015. április 28., 16:45 Módosítva: 2015.04.29 10:43
38

Május 1-jén rendezik Budapesten, a budai alsó és felső rakpart Batthyány tér és Erzsébet híd közötti részén a Nagy Futam autós és légiparádét. A rendezvény előkészületei miatt a Lánchíd utcát és az Ybl Miklós teret már április 28-ától lezárják, áll a BKK közleményében. 

Nagyobb forgalomkorlátozásokra ugyanakkor csak május 1-jén kerül sor, amikor számos budai fő közlekedési útvonal forgalmát korlátozzák: egyebek mellett a gyalogosok sem közlekedhetnek majd a Lánchídon, de az autósok elől a Budai alsó rakpart, a Szent Gellért rakpart, a Várkert rakpart és a Bem rakpart egy szakaszát, a Clark Ádám teret, az Alagút utcát, a Fő utcát, a Jégverem utcát, az Erzsébet híd Attila úti lehajtóját, valamint az Attila út egy-egy szakaszát is lezárják. 

Emellett Óbudán, valamint Rákosmentén is forgalomkorlátozásokkal járó május 1-jei ünnepi programokat tartanak. A korlátozások miatt számos járat rövidített, vagy módosított útvonalon közlekedik: április 29-étől a 17-es villamospótló járat és a 86-os busz, április 30-ától a 19-es villamos, majd május 1-jén a D13-as hajó, a 2-es és a 18-as villamos, az 5-ös, a 16-os, a 46-os, a 98-as, a 105-ös, a 134-es, a 178-as, a 923-as és a 980-as busz közlekedése változik. 

Félmilliárd forintból fejlesztik a városházi informatikát

2015. április 27., 10:50 Módosítva: 2015.04.27 14:01
4

A Fővárosi Közgyűlés szerdán dönt a Főpolgármesteri Hivatal informatikai rendszereinek fejlesztéséről, amire ebben az évben 224 millió, jövőre pedig 177 millió forintot különítenének el, írja az MTI. De mire is költik majd ezt a pénzt?

Tovább

Nem lesz metró a Bosnyák téren

2015. április 27., 10:49 Módosítva: 2015.06.01 09:45
1752

Szerdai ülésén közlekedésfejlesztések előkészítéséről is dönthet a fővárosi közgyűlés, írja az MTI. A testület a Külső Bécsi úti és az újpalotai villamosvonal megtervezéséről, valamint a fogaskerekű vasút fejlesztésének előkészítéséről szavaz majd. Az európai uniós költségvetési ciklusban körülbelül 340 milliárd forint támogatást kaphat a főváros fejlesztésre.

Tovább

Elkészült az alagút, újra teljes vonalon jár hétfőtől a H5-ös HÉV

2015. április 26., 11:19 Módosítva: 2015.05.22 13:38
18

Ha Önnel is előfordult, hogy a Margit híd budai hídfőjétől a Batthyány térig 25 perc alatt jutott el a HÉV-pótló busszal, akkor nagyon fog örülni a BKK hírének, miszerint elkészült az alagút, és hétfőtől újra teljes vonalon jár a HÉV.

Ahogy 10 napja megírtuk, az alagút mennyezete megrepedt és kisebb darabok is leváltak róla, ezért  le kellett állítani a forgalmat. Ez pedig tovább borzolta a budaiak idegeit, akik a budai fonódó villamospálya építése miatt már így is eléggé felfokozott állapotban voltak. 

De minden jó, ha a vége jó,

a BKK köszöni az arra közlekedők türelmét és megértését.

A közlemény végére azonban elrejtettek egy üzenetet:

A Batthyány tér és Margit híd között legközelebb a nyári tanítási szünetben várható autóbuszos pótlás, amiről részletesen tájékoztatni fogjuk majd ügyfeleinket.

Kidőlt egy villanyoszlop a Nagyrétnél

2015. április 25., 17:35 Módosítva: 2015.04.25 18:46
1

Szombat délután három körül, egyelőre ismeretlen okból villanyoszlopnak csapódott egy autó a II. kerületben a Nagykovácsi úton, a Nagyrétnél, írja a police.hu. A sofőr megsérült, a villanyoszlop az útra dőlt, így a rendőrök most egész pályás útlezárás mellett dolgoznak.

Egy jótanács: ne menjen autóval a Belvárosba szombaton!

2015. április 24., 18:28 Módosítva: 2015.04.25 14:52
468

Nem mintha egyébként óriási élmény lenne mostanság autóval bárhova is eljutni a Belvárosban és Belbudán, de a BKK most kifejezetten felszólított minden autóst, hogy kerülje ezeket a környékeket szombaton, mert egy biciklis felvonulás és egy regatta verseny miatt szinte minden le lesz zárva itt.

Tovább

FKF Zrt.: 48 ember fejenként 1,8 millióért

2015. április 24., 13:32 Módosítva: 2015.04.24 21:40
86

A Párbeszéd Magyarországért szerint a legkevésbé sem egyeztethető össze a takarékos gazdálkodás és a puritán állam elvével az, hogy körülbelül ötven ember átlagosan havi 1,8 millió forintot kap a Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt.-nél (FKF) – mondta az ellenzéki párt szóvivője az MTI-nek pénteken.

Tordai Bence lapunk csütörtöki hírére hivatkozott, amely szerint a cég új vezérigazgatója, Horváth Béla egy tízfős kabinetet hozott létre. Itt „milliós fizetésű tanácsadók, szolgálati autók sofőrrel és hasonló juttatások kerültek szóba” – fogalmazott a politikus. 

Elmondta, hogy pártja ezután megvizsgálta a tavalyi utolsó negyedéves adatokat, amelyek alapján az FKF Zrt.-nél 48 személyt tartottak nyilván vezetőként vagy vezető tisztségviselőként, ők fejenként és havonta átlagosan 1,8 millió forint bruttó jövedelmet „markoltak fel”. 

Jelenleg 51 vezetői beosztást jelölnek meg a cég honlapján, és ebben nincsenek benne az Index cikkében említettek – emelte ki Tordai Bence. A PM ezért közérdekű adatigényléssel fordult az FKF Zrt.-hez, hogy megkaphassák a vezetőkre és vezető tisztségviselőkre vonatkozó legfrissebb adatokat – közölte, hozzátéve, adatokat kértek az Index által említett kabinetről is.

A fővárosi Jobbik is közleményt adott ki a céggel kapcsolatban. Tudomásukra jutott, hogy az FKF-nél új beszerzési igazgatót neveztek ki, aki a pozícióra előírt feltételek szerint nem felelt volna meg – a vezérigazgató mégis engedélyezte a szabályoktól való eltérést. A Jobbik szerint az új igazgató a Fidesz józsefvárosi önkormányzati képviselője.

Margit körút: a BKK megint kavarja

2015. április 24., 12:48 Módosítva: 2015.04.25 10:54
30
Szombattól új forgalmi renddel kedveskedik az autósoknak a BKK a Margit körúton a budai fonódó villamoshálózat építése miatt. A Bimbó úton még több kocsinak kell elférni, pedig már most extrém látvány a sok dzsip meg Merci, ahogy a Rózsadombról próbál lecsorogni.

Szombattól új forgalmi rend várja a Margit körúton a Keleti Károly utcai, a Kis Rókus utcai és a Török utcai csomópontokba beérkező közlekedőket. A legbosszantóbb változás, hogy a Keleti Károly utcából a Margit körútra csak egy sávon lehet majd kihajtani, a másik sáv a 4-es és a 6-os villamos vágányfelújításának munkaterülete lesz.

A BKK kéri az autósokat, hogy kerüljék el a Keleti Károly utcát. Mehetnek helyette a párhuzamos Kis Rókus utcán, ahol a korábbi egy helyett két sávon lehet kikanyarodni balra a Margit híd felé, a Margit körútra.

Hogy ne álljon be be teljesen a Margit körút, a Széna tér és az Erőd utca közötti szakaszon megszüntetik az ideiglenes autóbuszsávot. A BKK mellékesen megjegyzi, hogy a Keleti Károly utca új forgalmi rendje miatt a Bimbó úton megnövekedhetnek a közúti torlódások.

Tovább

Öt hónap alatt megbukott a Városigazgatóság Zrt.

2015. április 24., 08:19 Módosítva: 2015.04.24 18:12
356

A Népszabadság úgy tudja, hogy öt hónap alatt megbukott Tarlós István által megálmodott Városigazgatóság Zrt. A mamutcég eddigi működésének felülvizsgálata során ugyanis arra jutott a városvezetés, hogy az a legjobb, ha minden marad a régiben.

A BKV-t továbbra is a BKK irányítja és felügyeli, ők rendelik meg és finanszírozzák a közlekedési szolgáltatásokat, és náluk maradnak a fejlesztések is. A már korábban elindított projekteket nem vonják el a BKK-tól, sőt az újakat is a cégre bízzák. A tulajdonosi jogokat gyakorlását is tartalmazó megbízási szerződés ugyanis nem szüntethető meg. A lap úgy tudja, hogy a javaslat, amelyről jövő héten születhet döntés, tartalmazza azt is, hogy a BKK Közút Zrt.-nek nem kell kiválnia, viszont a Parking Kft.-t beolvasztják a BKK-ba.

A Városigazgatóság mamutcég helyett elsősorban az önkormányzat felelősségi körébe tartozó döntések előkészítője és véleményezője lesz, továbbá koordinálja a közszolgáltató cégek működését. Mindezért Bán Tamás vezérigazgató 1,9 millió forintos fizetése mellett havi 500 ezer forintot kap igazgatósági elnökként, az igazgatósági tagok pedig a korábbinál majdnem 100 ezer forinttal többet, 450 ezer forintot vihetnek haza a Népszabadság információi szerint.

Ahogy azt korábban az Index is megírta, a Városigazgatás Zrt. felállításával a Fővárosi Önkormányzat azt szerette volna elérni, hogy egy kézbe kerüljenek a fővárosi cégek és a BKK-nak csökkenjenek a feladatai. Tarlós a cég vezérét korábban a főpolgármester után következő legfontosabb pozíciónak nevezte, és a korábban a Budapesti Városüzemeltetési Központot vezető Bán Tamást kérte fel az élére.

Liget-projekt: Baán sem tudta meggyőzni a zuglói képviselőket

2015. április 23., 14:49 Módosítva: 2015.04.23 19:22
44

A zuglói képviselő-testület annak ellenére sem támogatta a budapesti Városligetbe tervezett Liget-projektet, hogy személyesen Baán László miniszteri biztos próbálta őket meggyőzni róla. Karácsony Gergely polgármester az MTI-nek azt mondta, hogy a 12:8 arányban elfogadott dokumentum szerint támogatják a már meglévő épületek felújítását, a közlekedés átszervezését, a park rendbetételét, de az új épületek megépítésére nemet mondtak.

A zuglói határozat jogilag nem kötelezi a kormányt, ugyanakkor a PM-es polgármester szerint politikai jelentősége van annak, hogy nemet mondták a tervekre. Az ülésen résztvevő Baán László, a Liget Budapest Projekt miniszteri biztosa Karácsony szerint nem tudta meggyőzni a képviselők többségét arról, hogy az új múzeumi épületeke bezsúfolása nem eredményezné a terület jellegének erőteljes megváltozását. A testület szerint a Városligetnek zöld szabadidős övezetnek kell maradnia.

Baán László az MTI-hez eljuttatott reagálásában sajnálatosnak tartotta, hogy a zuglói testület politikai megfontolások alapján hozta meg határozatát. Mint mondta, hiába kérte, hogy halasszák el a Városligetről szóló előterjesztés szavazását, és tekintsék át a Városliget Zrt. szakértőivel a zöldterület fejlesztésével kapcsolatos adatokat és tényeket.

A múzeumnegyedről és a körülötte folyó háborúról itt írtunk bővebben.

Döbbenetes felfedezést tettek a margitszigeti futókörnél

2015. április 23., 14:30 Módosítva: 2015.04.24 10:43
817

Megint napirendre tűzi a margitszigeti futókör rekonstrukcióját a fővárosi közgyűlés a következő, április 29-i ülésen. A legújabb előterjesztés, melyet a beruházási és projektmenedzsment főosztály készített elő, lényegében arról szól, hogy

még egy kis pénzre lesz szükség a már elkészült pályaszakaszon szerzett tapasztalatok alapján.

Egyrészt rádöbbentek, hogy "a futópálya hosszú távon biztosítandó tiszta és rendeltetésszerű használatához szükséges a futókör rendszeres takarítása, mely jelentős hosszából adódóan gépi úton oldható meg gazdaságosan". A speciális karbantartó és takarító gép beszerzési költségét bruttó 12,7 millió forintra becsülik.

A próbaüzemi tapasztalatok más meglepetéseket is hoztak a beruházók számára. Az egyik: "az elkészült pálya mellett több helyen nem volt kiépített gyalogos út, ezért mind a gyalogos forgalom, mind a kerékpáros és bringó-hintós forgalom az új futópályán zajlik, ami a pályahasználat során rendszeres konfliktusokhoz vezet".

A másik új felfedezés, hogy talán mégsem volt olyan jó ötlet a gyöngykaviccsal felszórt gyalogos út, mert ahol ilyen van:

  • "ennek felületén kényelmetlen a járás és szinte lehetetlen babakocsit tolni",
  • "ez a megoldás nem szolgálja a sétálók és a futók szétválasztását" és
  • "további komoly gond, hogy a gyöngykavics nagy mennyiségben felkerül a futópálya felületére, balesetveszélyes helyzetbe hozva a futókat".

Az előterjesztésben a megoldást is szállítják, gyöngykavicsos helyett térkőburkolatos gyalogos sétány kellene a futópálya mellé a Margit híd lába és a Champs Garden közti 525 méteres szakaszon, valamint az Európa Ház és a szabadtéri Színpad Víztorony hajóállomás közti 910 méteres szakaszon. Még egy kis pluszköltség lesz az is, hogy az átépítés alatt a lezárt futópálya helyett a gyepen futnak az emberek, így a kitaposott ösvényen majd a gyepet is helyre kell állítani.

A gyöngykavics lecserélése és a gyep kijavítása még 42,3 millió forintba kerül az előterjesztés szerint. A rekonstrukció összköltsége a takarítógép beszerzésével együtt 392,7 millió forintra ugrik, és ebben nincs benne még a 42,3 millió forint, mert azt a Fővárosi Kertészeti Zrt. kiadásai közé számítanák majd.

A futókör elkészülése jóval tovább tart, mint ahogy arról eredetileg szó volt. Az ígéret 2014 tavaszán az volt, hogy a tavalyi iskolakezdésre már kész lehet az új pálya, de hiába vártuk akkorra. Az ügy a közbeszerzési eljáráson akadt el. A munkálatok végül tavaly szeptemberben kezdődtek el, a Népszabadság a múlt héten arról írt, a futókör talán nyárra lehet kész.

Nehru part: viszlát, park, szevasz, kocsmafalu!

2015. április 22., 08:13 Módosítva: 2017.06.10 09:41
515
Információink szerint teljesen lekerült a napirendről a Petőfi híd melletti Nehru park sokak által várt park-szabadidőközpont fejlesztési koncepciója, hogy átadja a helyét egy teljesen másnak. Borsétány, vendéglősök utcája vagy kocsmafalu épülhet a Bálna és a híd között. A kerület szerint az eredeti tervekre ugyanis nincs elég pénz. A főváros szerint nincs kerületi akarat, ezért valamit kezdeni kell a területtel.

Budapest első biodiverz módon felújított parkja, vízi kert, kerékpárosok, futók, deszkások rekreációs terepe, modern és nagy területű kutyafuttató – ilyen elemeket tartalmazott az a főváros és kerület által is elfogadott terv, ami nemrég egyenesen a kukában landolt. Információink szerint ehelyett egy sétányt építenek ki a Bálna és a Petőfi híd között, amely mellett végig vendéglátó pavilonok sorjáznak majd.

Megkerestük a főpolgármesteri hivatalt, ahol Szűcs Somlyó Mária kommunikációs igazgató elmondta, hogy mivel a kerület nem tudott mit kezdeni a parkkal, ezért a fővárosnak kell rendbe tennie a területet. Hozzátette, hogy az Erzsébet-utalványt kiadó céggel folytatnak tárgyalások. A kommunikációs igazgató nem tudta megmondani, megpályáztatták-e a beruházást, és azt sem, hogy mit terveznek pontosan a Nehru parton.

Látványterv a Nehru park fejlesztési koncepciójából. Egyenesen a kukában landolt.
Látványterv a Nehru park fejlesztési koncepciójából. Egyenesen a kukában landolt.
Fotó: ferencvaros.hu

Bácskai János, Ferencváros polgármestere annyit közölt lapunkkal, hogy a korábbi tervek megvalósítására kiírtak egy pályázatot, de a legolcsóbb ajánlat is százmillió forinttal több volt, mint az erre szánt 590 millió forintos keret. Ezért nem tudtak szerződést kötni. A polgármester közölte: nem ismeri az új terveket, nem avatták be, de romkocsmákat biztos nem szeretne a Nehru parton.

Legutóbb a Madách térre terveztek hasonló jellegű borsétányt, de a beruházást, mint azt a 444.hu megírta, a környékbeli lakók leszavazták.

A Határ úti végállomást is felújítják

2015. április 21., 16:33 Módosítva: 2015.04.22 07:59
116

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), mint a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője megkezdte a X. kerületi Határ úti autóbusz-végállomás és környékének felújítását - közölte a BKK. Ezzel megújul a buszvégállomás, több lesz a gyalogosok által használt terület és több hely jut majd a buszmegállókban várakozóknak is. A felújítás során eltűnik a bódésor, megújul az útburkolat és a vízelvezetés. Az utasok biztonságos közlekedése érdekében a BKK a 42-es, az 50-es és az 52-es villamos végállomásának peronjait akadálymentessé alakítja, a megállókban utasváró épül, valamint a járdák is megújulnak.

A kivitelezés során a buszforduló környezete és az általa körülzárt park is új külsőt kap: fákat és cserjéket ültetnek, valamint új padokat, utasvárókat, szemeteseket helyeznek ki. A területen közlekedők biztonságáról pedig az akadálymentes gyalogátkelőhelyek, lesüllyesztett útszegélyek, új térfigyelő kamerák, továbbá az újonnan kiépített közvilágítás gondoskodik majd. A vakok és gyengén látók biztonságos közlekedése érdekében a járdákat taktilis burkolati jelekkel látják el. A munkálatok várhatóan 2015. október közepéig tartanak. A felújítás nettó millió forintba kerül, a forrást Budapest Főváros Önkormányzata biztosítja.

Tovább

Füstszagot éreztek a metróban

2015. április 20., 13:25 Módosítva: 2017.10.19 17:19
545

Füstszagot éreztek egy metrószerelvényben, a Kálvin téri megállóban, ezért kiürítették az állomást hétfőn kora délután, írta a katasztrófavédelem. A fővárosi hivatásos tűzoltók a szerelvényen és a környezetében nem tapasztaltak füstölést. A szerelvényt áramtalanították, még alaposan átvizsgálják. Amíg a munka tartott, a hármas metró a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között nem közlekedett, a kimaradt szakaszon pótlóbusszal vitték az utasokat.

Talán nyárra elkészül a margitszigeti futókör

2015. április 18., 10:00 Módosítva: 2015.04.23 13:46
141

Lassan zárul a futókör: múlt szeptemberre ígérték, de az előkészítés elhúzódása és a jogviták miatt még ma sincs kész a pálya, írja a szombati Népszabadság. A laps szerint a teljes rekonstrukcióra évekkel ezelőtt 350 millió forintot különített el a Fővárosi Közgyűlés, és a tavalyi iskolakezdésre kellett volna elkészülniük, de egyelőre csak a pesti oldali rész lett felújítva, hogy ott PR-fotók készülhessenek az   Emberi Erőforrások Minisztériumának  Vivicittá Városvédő Futásra készülő dolgozóiról.

Balog Zoltán tárcavezető és Simicskó István sportért felelős államtitkár edzést tart a Margitsziget felújított részén
Balog Zoltán tárcavezető és Simicskó István sportért felelős államtitkár edzést tart a Margitsziget felújított részén
Tovább

Hétvégén egyáltalán nem jár a 4-6-os

2015. április 17., 19:12 Módosítva: 2015.04.18 16:15
22

Most szombaton 0 órától hétfő hajnali 4 óráig a 4-es és a 6-os villamos helyett a teljes vonalon pótlóbusz jár, mert az Oktogon M és a dél-budai végállomások között több pályaszakaszon is vágánykarbantartási munkákat végeznek, írja a BKK.

A villamosok helyett az Újbuda-központ végállomástól 4-es jelzéssel, a Móricz Zsigmond körtér végállomástól 6-os jelzéssel pótlóbusz viszi az utasokat a Széll Kálmán tér végállomáshoz. A Nagykörúton, a Margit körúton és ezek környékén zajló építési munkák idején közlekedő 4-6-os jelzésű pótlóbusz ezen a hétvégén nem jár.

Ezt követően április 20-án hajnali 4 órától visszaáll a jelenleg is érvényes forgalmi rend a nagykörúti vonalon: előreláthatóan május közepéig napközben a villamosok a dél-budai végállomás és az Oktogon között járnak, a Széll Kálmán tér és a Király utca között pedig 4-6 jelzéssel pótlóbusz közlekedik.

Éjszaka a teljes vonalon autóbusz pótolja a 6-os villamost.

Baj lehet az omladozó HÉV-alagútból

2015. április 17., 15:53 Módosítva: 2015.05.22 13:38
227
Jelenleg is folyik a felmérése annak, milyen károkkal kell számolni, miután kiderült, hogy nem sikerült jól a HÉV-alagút megerősítése a Margit hídnál a fonódó villamos vágányai alatt. Az alagútban ugyanis a födémről potyogni kezdett a beton, a forgalmat leállították. Információink szerint a mérnök és a kivitelező vitába bonyolódott a folytatásról. Ha nem sikerül megtalálni a kompromisszumot, a BKK két rossz közül választhat: kockáztatja, hogy rászakad a fonódó villamos a HÉV-re, vagy kicsúszik az idei határidőből, és elúsznak az uniós milliárdok.

Az építésen dolgozó olvasónktól érdekes levelet kaptunk, ami szerint a HÉV alagútjának megerősítése eleve nem úgy valósult meg ahogyan azt eredetileg megtervezték. Az új villamosvonal jelentős terhelésnövekedése miatt az eredeti tervek szerint hónapokra le kellett volna zárni a teljes alagutat és egy teljesen új alagutat kellett volna építeni egy erősebb és vastagabb födémmel. Ehhez a meglévő alagutat is ki kellett volna mélyíteni, ami jelentős költséggel és munkával járt volna.

Erre azonban nem volt uniós forrás, a BKK és a főváros meg nem volt hajlandó pluszköltséget biztosítani.

Látták, hogy reped, mégsem léptek

A levél írója szerint az alagút tetejének repedéseit már hétfőn észrevették, de állítása szerint a kivitelező mérnökei arra utasítottak mindenkit, hogy ne foglalkozzanak vele. Április 16-án kaptak híreket arról, hogy az alagútba kisebb betondarabok potyogtak le. Ekkor azonnal le kellett volna állítani a forgalmat, ez mégsem történt meg. A levél szerint csak reggelre lett világos, hogy a forgalom nem indulhat újra, és a hiba kijavítása nem néhány nap lesz. 

Tovább

Hétvége = futóverseny = lezárások

2015. április 17., 15:02 Módosítva: 2015.04.19 15:21
21

Futóverseny lesz Budapest belvárosában a hétvégén. Ennek viszont van némi ára: szombaton a Margitszigeten, vasárnap a Margitszigetről indulva számos belvárosi helyszín érintésével, több fő közlekedési útvonal lezárásával rendezik azt. A BKK közleményéből kiderül, pontosan mire is lehet számítani:

Tovább

Poznańból mennek Plzeňbe az új pesti trolik

2015. április 15., 10:02 Módosítva: 2015.04.15 14:32
20

Még Vitézy Dávid volt az egyik aláírója tavaly novemberben annak a szerződésnek, aminek keretében 24 új troli érkezik 2015 nyarán a magyar fővárosba. A trolibuszok szerkezetét a lengyel Solaris építi fel a poznańi gyárában, az elektromos hajtóművet a Škoda szereli beléjük Plzeňben. A BKK híre szerint a trolik már szerkezetkészen várják útjukat Plzeňbe.

10818374 855805114477978 7980697738288958754 o

A 14 szóló és 10 csuklós trolibusz a belvárosban és Zuglóban áll majd forgalomba (valószínűleg a 70-es, 74-es, 78-as vonalon), a járművel négy kilométert képesek megtenni önjáró üzemmódban.

Ekkora trolibeszerzés a nyolcvanas években volt utoljára. Nettó négymilliárd forintba kerültek a trolik, de még ennél is nagyobb beszerzés követheti a mostanit: amint lesz pénz, újabb 84 trolibuszt szerezhetünk be a Solaris–Škodától.

Tovább

Égett az avar az Eurocenter felett

2015. április 10., 17:47 Módosítva: 2015.04.10 19:27
8

Óriási fehér füstre lettünk figyelmesek a Flórián téren, a szerkesztőségben a Hármashatár-hegy irányából péntek délután. A Fővárosi Katasztrófavédelem arról tájékoztatott, hogy a III. kerületi Perényi útnál (Remetehegy) lángolt 500 négyzetméteren az avar. A tűzoltók már oltják, és meg is tudják fékezni a látványos füsttel járó tüzet, nincs ok aggodalomra.

Hétfőtől vezető nélküli metrón utazhat

2015. április 10., 09:34 Módosítva: 2015.04.10 14:45
109

Utolsó fázisához érkezett a március közepén indult az automata vonatvezérlés tesztidőszaka az M4-es metró vonalán. A jövő hétfőn induló két héten át tartó időszakban a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a BKV Zrt. és a rendszerépítő Siemens szakemberei már utasforgalomban is megvizsgálják az emberi irányítás nélküli rendszer működését – konkrétan azt, hogy fennakadások esetén a központi, illetve az állomási diszpécserek milyen gyorsan tudnak megtalálni az automata szerelvényen egy hibát. A vonatokon továbbra is ott lesznek az utaskísérők, de csak bizonyos idő eltelte után avatkozhatnak be, mert az esetlegesen bekövetkező hibák megoldása már a diszpécserek feladata lesz.

Tovább

Ilyen lesz a Széll Kálmán tér új órája

2015. április 10., 09:14 Módosítva: 2015.04.11 00:02
673

Egy hatméteres látszóbeton oszlop tetején lévő digitális óra mutatja majd a pontos időt a Széll Kálmán téren, írja a Népszabadság. Az új órát a Szövetség '39 csapata tervezi, akik a régi óra árnyképét is megőriznék az új alkotásban.

Baróthy Anna és társai a lapnak elmondták, hogy a kortárs művészet és a dizájn eszközeivel úgy próbálták aktualizálni a tér és az óra viszonyát, hogy végül egy formailag egyszerű, mégis aktuális technológiákat alkalmazó új köztéri találkozóhely legyen. Az alkotók tisztában vannak vele, hogy bármit is készítenek, az új óra megosztó lesz, mivel mindenkinek más érzelmi, szakmai és esztétikai viszonya van a kérdéshez.

A Heti Válasz korábbi cikke szerint az óra nemcsak az időt mutatja majd, hanem mobilalkalmazások és betonba épített érzékelők segítségével összeköttetésben lesz a téren járókkal. A téren az antracitszürke lesz a meghatározó szín, az óra háromszög alakú oszlopon áll majd.

Az óra egyelőre csak terveken létezik, a formája eldöntött, de a szerkezetéről, a beleépítendő technológiáról még folyamatos az egyeztetés a BKK szakembereivel. Várhatóan augusztus végéig lezárul a fejlesztési szakasz, az óra elkészítése és felállítása ősszel kezdődhet el.

Mint azt korábban megírtuk, a Széll Kálmán tér régi órája a Kiscelli Múzeumba került, ahol ősszel egy Moszkva tér történetét felidéző kiállítás nyílik.

Új fürdője lesz Budapestnek

2015. április 10., 08:17 Módosítva: 2015.04.10 13:35
255

Az elmúlt 50-60 év legjelentősebb fürdőfelújítási programja indul Budapesten – nyilatkozta a csütörtöki Magyar Nemzetnek Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója. A négy éves program tízmilliárd forintba fog kerülni, ennek kétharmada önerő, egyharmada hitel.

Tovább

BKK-s fejeket vittek el a wellnessfürdő-ügy hullámai

2015. április 9., 14:00 Módosítva: 2015.04.14 12:04
319
Információink szerint a wellnessfürdő-botrány miatt három vezetőt kirúgnak a BKK menedzsmentjéből. Távozik Somodi László vezérigazgató-helyettes, Markovics Ernő vezérigazgató-helyettes és Mihálszky Gábor tömegközlekedési divízióvezető. Mindhárman még a Vitézy-érából maradtak a BKK-nál.

Úgy tudjuk, hogy a kirúgásoknak két okuk is lehet: vagy maga a botrány, amiről a napokban számoltunk be, vagy az ügy kiszivárogtatása. Egyelőre a távozás mikéntjéről és feltételeiről tárgyalnak Dabóczi Kálmán vezérigazgatóval.

Az ügyben keressük a BKK-t.

Frissítés:

A BKK ugyan még mindig nem válaszolt, de más forrásból megtudtuk, hogy a három vezető egyike sem vett részt a börzsönyi úton, ezért valószínűleg inkább a kiszivárogtatás gyanúja állhat kirúgásuk hátterében.

Frissítés 2:

Lapunkat megkereste Markovics Ernő jogi képviselője, és a következő közlemény közzétetételét kérte: Markovics Ernő nem vett részt a kérdéses börzsönyi kiránduláson, egyúttal soha nem vett részt semmilyen információ kiszivárogtatásában, ezzel sem a BKK, sem más nem vádolta, így a wellnessfürdő-üggyel nem hozható kapcsolatba.

Tovább

Tűzcsap megállóban? Jó helyen van!

2015. április 8., 12:32 Módosítva: 2015.04.08 23:43
700
Egy Hűvösvölgyi úti buszmegállóban egy tűzcsapot kerülgetnek a buszok utasai. Hihetetlen, hogy került oda. Vigyázat, abszurd történet következik!

A Csíbor utcai buszmegállóhelyen a buszmegálló kellős közepén helyezkedik el a képen látható tűzcsap, akadályozva ezzel az utasok be- és kiszállását. Felesleges és balesetveszélyes forgalmi akadály a gyalogosoknak indokolatlan helyen.

– írta a Járókelő.hu egyik olvasója a lapnak.

Fotó: jarokelo.hu
Fotó: jarokelo.hu
Tovább

Bőkezű volt Tarlós, a veterán rocker

2015. április 8., 09:14 Módosítva: 2015.04.08 16:16
22
Tarlós István idén is 300 millió forintos főpolgármesteri kerettel gazdálkodhat, amit saját belátása szerint oszthat el a hozzá forduló igénylők között, döntött nemrég a fővárosi közgyűlés. Azt egyelőre nem tudni, hogy kik részesülnek idén a főpolgármesteri kegyben, de kikértük a 2014-ben jutalomban részesítettek listáját.

A lista szerint Tarlós kulturális és sportcélok, valamint vallási szervezetek támogatása mellett nagy összegeket szánt könnyűzenei produkciók támogatására. A főpolgármester zenei ízlése követhető a támogatottak névsorából: 16 milliót kapott az Illés Zenekar 50 nevű beatünnep, 2,5 milliót a Zalatnay Cini 50 éve nevű koncert, 5 milliót a Benkó Dixieland Band történetét feldolgozó kiállítás, 6 milliót a tabáni rockfesztivál (Takáts Tamás Blues Band, Török Ádám & MINI, Beatrice, Skorpió, Tátrai Band), és 12 milliós dotációt könyvelhetett el a Rockmúzeum.

A főpolgármesteri keret már régi intézmény, Demszky Gábornak is volt ilyen pénztára. Arra szolgál, hogy az aktuális főpolgármester saját maga is tudja támogatni a fővárosi önkormányzat pénzéből azokat, akiket saját maga személy szerint támogatandónak ítél. 

Tovább

10 milliárddal nőtt a BKV jegybevétele

2015. április 8., 06:48 Módosítva: 2015.04.08 13:09
359

Folyamatosan emelkedik a BKV bevétele a jegyekből és a bérletekből, írja a Napi Gazdaság. A 2014-es bevétel várhatóan 10 milliárd forinttal lesz több, mint 2010-ben.  

A nettó menetdíjbevétel 2010-ben mintegy 50 milliárd forint, 2011-ben 51 milliárd, 2012-ben 52 milliárd, 2013-ban pedig már 57 milliárd forint volt. Előzetes becslés szerint tavaly körülbelül 60 milliárd forint bevétele származott a BKK-nak a jegy- és bérleteladásból, írja a lap. 

Tovább

Melegebb időben is lehet majd korcsolyázni a Városligeti Műjégpályán

2015. április 3., 17:33 Módosítva: 2015.04.03 23:29
15

Budapest Főváros Önkormányzata 2014. december 18-án szerződést kötött a Városligeti Műjégpálya hűtési rendszerének fejlesztésére, „A Városliget kapuja (Városligeti Műjégpálya és épületegyüttes rekonstrukciója)” című EU-s projektre - közölte a Főváros.

A fejlesztés célja, hogy a kapacitásbővítéssel a 2015/16-os téli szezontól kezdődően a jég előállítását végző berendezések akár melegebb téli időjárásban is kiváló minőségű, sportolásra alkalmas jégfelületet legyenek képesek létrehozni. A korszerűsítés miatt az elkövetkezendő téli szezonokban a Városligeti Műjégpálya megszakítások nélkül, folyamatosan működhessen - írják.

A fejlesztés miatt viszont a Csónakázó tavat a munkák befejezéséig műszaki okok miatt nem töltik fel vízzel.

Újabb lezárások jönnek az M0-son

2015. április 1., 15:54 Módosítva: 2015.04.01 21:58
1

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az MTI-nek megküldött közlése szerint csütörtök reggel lezárják az M0-s autóút Törökbálint-bevásárlóközpont csomópontjának egyik felhajtó ágát az M1-es autópálya irányában. A lezárásra várhatóan július közepéig, az új felhajtó megnyitásáig szükség lesz.

A lezárás miatt az autósok az M1-es irányába az M7-es csomópont felé tudnak kerülni. A csomópont lehajtó ágát továbbra is használhatják az autósok, az M0-sra és az M7-es felé továbbra is fel lehet hajtani, és a bevásárlóközpont is elérhető marad Törökbálint felől.

Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, a régió második legforgalmasabb autóútján irányonként és forgalmi sávonként  25 ezer jármű halad át naponta. A rendszeres torlódások, gyakori balesetek miatt régóta időszerű a bővítés. 

Az M0-snak az M7-es és M1-es közötti 2,7 kilométer hosszú szakaszán a meglévő kétszer két sávos autóút forgalmának fenntartása mellett a bal pálya kiépítésével kétszer három sávot és egy leállósávot alakítanak ki. A fejlesztés eredményeként 2015 őszétől az M3-as és Győr irányába is három forgalmi és leállósávot használhatnak az autósok.

Ne lepődjön meg, amikor az Andrássy úton szembejön ez a hajó

2015. április 1., 13:47 Módosítva: 2015.04.02 00:45
1272

A komáromi hajógyárban kerekeket szereltek egy Moszkva osztályú dunai hajóra, ami hamarosan Budapest utcáin fog közlekedni. Az Iocus névre keresztelt kétéltű hajó fedélzetén 80 ember utazhat majd. 

A hajó a Halászbástyától a Margitszigetig, a Szent István-bazilikától a Hősök teréig és a Parlamentig közlekedik, majd útját a Dunán folytatja a Parlament, a Budavári Palota, a Lánchíd és  a Nemzeti Színház érintésével.

„Az egyetlen nehézséget a szűkebb fordulók okozzák, amelyeknél nagyon oda kell figyelni, hogy a hosszú hajótest nehogy elsodorjon magával valamit" – nyilatkozta Droppa Kálmán hajóskapitány. Az Iocust a Panorama Deck Hajózási Társaság üzemelteti. A társaság  2014-ben a 6 éves Takács Róza tervei alapján átfestett Ister-Granum hajóval ünnepelte augusztus 20-át.   

foto-vargatamas (1).png
Fotó: Varga Tamás