Budapest

A szokott útvonalon szeretne autózni? :-)

2014. szeptember 20., 09:28 Módosítva: 2014.09.20 20:53
9

Komoly forgalomkorlátozásokra kell számítani a budapesti főútvonalakon. A hét végén az Andrássy utat, a Lánchidat és annak környékét sem használhatják az autósok. Elkezdődött a mobilitási hét, autómentes hétvége van, a Városligetben rendezik a Nemzeti Vágtát, a Lánchíd és a Széchenyi tér környékén az Energia Futamot. Ma lesz a színházak éjszakája, de ezen a hétvégén tartják a kulturális örökség napjainak kétnapos rendezvénysorozatát is, írja az MTI.

Tovább

A választásra elkészül a Futár

2014. szeptember 18., 08:32 Módosítva: 2014.09.18 10:29
4

Még ebben a hónapban lezárul a ­Futár-projekt műszaki átadás-átvételének jogi folyamata, a rendszer több mint 99 százaléka már működik – közölte a Budapesti Közlekedési Központ a  Népszabadság kérdésére.

A lap szerint már csak néhány kisebb szoftveres javítás maradt hátra, így az októberi önkormányzati választásokra biztosan átadhatják a rendszert. A Nagykörúton futó Combino villamosok várhatóan 2015-re kapcsolódhatnak be a rendszerbe, a HÉV- és a metrószerelvények viszont akkor sem.

A műholdas járműkövetésen alapuló új forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer (Futár) informatikai kiépítésére 2010-ben szerződött a BKK a fővállalkozó Synergon Integrator Kft.-vel. A Synergon a csúszást a műszaki tartalom időközbeni fővárosi változtatásával magyarázta, ami „némely esetben alvállalkozói, illetve beszállítói szerződések módosítását vagy éppen komoly eszközcseréket eredményezett, melyek rövidebb-hosszabb ideig sorozatosan akadályozták a rendszer kiépítését". A cég ennek ellenére elismerte a BKK már tavaly félmilliárdra rúgó kötbérigényét, amit a szállítókra terhelt át.

A Futár kiépítése 6,7 milliárd forintba került, amiből 4 milliárdot az EU biztosít. A projekt keretében 1536 buszra, 612 villamosra és 145 trolibuszra szereltek fel fedélzeti egységet, 263 darab köztéri kijelzőt helyeztek ki és új forgalomirányítási központot is kialakítottak.

Mégis lesznek új trolibuszok Budapesten?

2014. szeptember 17., 21:51 Módosítva: 2014.09.18 01:06
7

A bíróság a BKK-nak adott igazat a 24 új trolibuszra kiírt közbeszerzés ügyében. Korábban a Közbeszerzési Döntőbizottság elkaszálta a trolibusztendert, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak elektromos. A KDB-nél a Skoda indított eljárást.

A megsemmisítés azért volt különösen érdekes, mert ha bebizonyosodott volna, hogy a BKK tényleg hibásan írta ki a közbeszerezést, a rövid határidők miatt 3,4 milliárd forintos EU-s támogatástól eshetett volna el a főváros.

A BKK szerda esti közleménye szerint a bíróság megsemmisítette a KDB döntését és a közlekedési vállalatnak adott igazat. A cég azt írja, hogy a trolibuszok beszerzése kapcsán a további eljárási lépésekről a későbbiekben hoznak döntést.

Markolók szakítják le a Király utca 40. falait

2014. szeptember 17., 08:55 Módosítva: 2014.09.17 16:28
154

Bontásra ítélték a Király utca 40. szám alatti épületet, amelyet 2006-ban még sikeresen védett meg az Óvás! Egyesület, írja a Népszabadság.

A zsidó negyedben lévő házat Hild József tervei alapján 1844-ben építették, és itt működött a Pest városához címzett italmérés is, amit Krúdy Gyula is megörökített a Boldogult úrfikoromban című regényében. A házat 2006-ban egy izraeli befektető egy önkormányzat által támogatott projekt részeként lebontatta volna, de akkor még a civileknek a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal segítségével sikerült megakadályozniuk. 

Tovább

Nyereséges a BKV az első fél évben

2014. szeptember 16., 17:22 Módosítva: 2014.09.16 19:35
3

Az előzetes tervekhez képest sokkal jobban teljesített a BKV az első fél évben: 2014 első hat hónapjában 774 millió forintos üzleti eredményt ért el, amely 3,8 milliárd forinttal javult a tervezetthez képest - közölte a társaság kedden az MTI-vel.

Mint írták, az elmúlt négy évben mindig pozitívan zárták az első fél évet: 2010-ben 5,2 milliárd, 2011-ben 824 millió, 2012-ben 3,1 milliárd, 2013-ban pedig 2,9 milliárdos eredményt értek el.

A közlekedési társaság jelezte: a második fél évben várható költségek alapján teljesíthető a 2014-es terv, de kockázatot jelent, hogy a BKV-nak nincs fedezete a lejáró hitelek visszafizetésére.

Az első fél év eseményei közül a BKV kiemelte, hogy márciusban elindult a 4-es metró utasforgalmi próbaüzeme, megkezdték a 3-as metró sínszálainak cseréjét, elindultak a szerelvények az 1-es villamos már felújított szakaszán és fölgáz üzemű (CNG) buszok álltak forgalomba.

Pirosnál indult el a 3-as metró

2014. szeptember 16., 14:42 Módosítva: 2014.09.17 09:15
40

Kedd délelőtt a Kőbánya-Kispest 1. kihúzó vágányról egy szerelvény vörös, továbbhaladást tiltó jelző mellett elindult, majd a jelző mellett engedély nélkül elhaladt. Miután egy másik biztonsági berendezés, az úgynevezett autostop a vonatot megállította, a vonat a jelző mögé visszatolt.

- írta a Metróért Egyesület a Facebook-oldalán.

Vajon ezt a pirosba csúszás mennyibe fáj a vezetőnek? - kérdezhetnénk.

A válasz: semennyibe, mert a vonatot az automatának kellett volna felügyelnie. Ahogy a Metróért Egyesület azonban erről korábban beszámolt, nem működik az Automatikus Vonatvezető Rendszer (AVR) a Kőbánya-Kispest - Határ út szakaszon, így a vonatok gyakorlatilag gépi felügyelet nélkül, csak kisebb biztonsági szint mellett közlekedhetnek. A jelzőmeghaladás az AVR üzemszerű működése esetén nem lett volna lehetséges.

Az eset rámutat arra, hogy a kisebb biztonsági szint megtűrése fokozottabb balesetveszélyt is jelent; az incidens most szerencsére nem járt összeütközéssel, utasok közvetlen veszélyeztetésével. A pályaberendezés hibás működésének elhárítása fontos feladat lenne, szögezi le az egyesület.

Két metró is lerobbant a 3-as vonalán

2014. szeptember 15., 08:14 Módosítva: 2016.12.16 20:17
340

Hétfőn reggel egy kis időre leállt a metróforgalom a 3-as vonalon az Árpád híd és a Nagyvárad tér között. A BKK azt írta a Facebookon, hogy „egy jármű meghibásodása” okozta a gondot. Részleteket nem közöltek.

Tovább

Csodás dolgok történnek a budapesti tömegközlekedésben

2014. szeptember 12., 20:21 Módosítva: 2014.09.13 14:25
12

A péntek nagy napja volt a BKK–BKV-álompárosnak, a közelgő önkormányzati választástól minden bizonnyal teljesen függetlenül két jó hírükről is beszámolt az MTI.

Az egyik az, hogy harminchét roncsot – a hivatalos tájékoztatás szerint rossz műszaki  állapotban lévő buszt – vont ki a forgalomból a BKV augusztus végén, amit ma jelentettek be. Tájékoztatásuk szerint az elöregedett (260-as, 280-as, 412-es és 435-ös) Ikarusok csaknem másfél-kétmillió kilométert tettek meg, átlagos életkoruk pedig 21 év volt – a legidősebbet 1986-ban, míg a legfiatalabbat 2001-ben gyártották.

Tovább

47 millióba kerül a Kozma utcai troliparádé

2014. szeptember 12., 15:42 Módosítva: 2014.09.12 21:02
31

Társaságunknak 47 520 000 forint többletköltsége merült fel.

írta a BKK az Átlátszónak a Kozma utcai trolifordulóról, mely több mint egy éve borzolja az V. kerületi lakosok idegeit. A 70-es, 78-as trolik csak úgy tudnak megfordulni, ha arrébbteszik az áramszedőiket. (A probléma oka, hogy ki lettek tiltva a Kossuth térről, így egyelőre megoldatlan, hogy hol forduljanak meg, részletek cikkünkben.)

Tovább

92 millió forintra keresztet vethet a főváros

2014. szeptember 12., 15:13 Módosítva: 2014.09.12 17:38
7

A Fővárosi Önkormányzat intézményeinél lévő "kétes és behajthatatlan követelésekről" szóló tájékoztató került a csütörtöki ülésen a pénzügyi és költségvetési bizottság tagjai elé. A dokumentum nyilvános, elérhető a budapest.hu-n. Ezek a legfrissebb számok 2013. második félévére vonatkoznak.

Kétes követelés a tavalyi év második felében 222 millió 899 ezer forint értékben volt, ami 36 millió 859 ezerrel több, mint egy fél évvel korábban. Behajthatatlan követelésből összesen 91 millió 975 ezer forintnyi jött össze volt, ami kicsivel, 1 millió 41 ezer forinttal kevesebb a korábbinál. Az egész követelésállomány most tehát 314 millió 874 ezer forint, fél év alatt 11,4 százalékkal nőtt.

Hagyaték nélkül halt meg az adós

A növekedés nagy része a tájékoztató szerint arra vezethető vissza, hogy a legnagyobb budapesti hajléktalanellátó szervezet, a BMSZKI megváltoztatta a beszámolója módszertanát. Régen csak a 100 ezer feletti követelésállományát írta össze, de az új beszámolóba bekerültek a 100 ezer forint alatti tételeket is, márpedig ezekből van a legtöbb. A BMSZKI-hoz nemcsak klasszikus hajléktalanszálló tartozik, hanem albérletszerű rendszerben működő helyek is. A hiányzó pénz nagyrészt kiköltözött lakók lakbértartozása.

A fővárosi fenntartású idősotthonoknál is főleg a gondozottak térítési díjelmaradásaiból gyűlt össze a hiány. A beszámoló megjegyzi: ezeknek a tartozásoknak a behajtása hosszadalmas, és sok esetben nem jár eredménnyel. A tájékoztatóhoz tartozik részletes táblázat is: az idősotthonoknál sok a százegynéhány ezres tétel. Sok ügynél épp végrehajtás van folyamatban, és akad több olyan is, ahol az adós már meghalt, és hagyatéka sincs.

A könyvtár rutin része a pereskedés

A kulturális intézmények összes követelésállományának közel 68 százalékát a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár gyűjtötte össze: összesen 96 millió 176 ezer forintot. Ennek a nagy része vissza nem hozott dokumentumokból adódó követelés, sok kicsi tartozás adódik össze 2008-tól kezdődően. Ezekért a pénzekért még küzdenek: a könyvtár fizetési meghagyásokat adott be bíróságokra, illetve a közjegyzői kamarának.

A késedelmi díj egyébként ma 39 forint per könyv per nap. Jellemző, hogy a könyvtár honlapján a gyakori kérdések között szerepel: "Mit tegyek, ha a könyvtár a tartozásom miatt beperelt?".

A Budapesti Történeti Múzeumnál 24 millió 981 ezer forint hiányzik. Ők az építőiparra jellemző körbetartozásokat nyögik, mivel végeznek építkezések előtt régészeti feltárásokat is. Jelenleg 9 cég tartozik nekik, ezek az ügyek a behajtási eljárás különböző szakaszaiban vannak.

A Pokol Sörbár se fizetett

A Budapesti Operettszínháznak jegyeladásokból van 13 millió 334 ezer forintnyi kintlévősége, a Budapesti Sportszolgáltató Központnak bérleti díjakkal tartoznak, ezért hiányzik 7 millió 19 ezer forintja.

Elég rossz a helyzet a Fővárosi Önkormányzat Csarnok és Piac Igazgatóságánál, itt jelentkezik az összes követelésállomány 32 százaléka: 100 millió 903 ezer forint. Bérleti díjról és közüzemi tartozásokról van szó. A piacigazgatóság adósainak részletes listája is megvan a tájékoztatóban. Tipikus esetnek tűnik a Pokol Sörbáré, amelyen 2008 októbere nem tudják behajtani a 375 ezer 185 forint bérleti és közüzemi díjtartozást. A bíróság azóta az adóst megszüntette, de a végrehajtással nem mentek semmire, mert a végrehajtó megállapította, hogy az adós lakásában értéktelen ingóságok találhatók. "Megtérülés nem várható" - írták a Pokol Sörbárhoz a táblázatba.

A részletes követeléstáblázatban találni érdekességet is a követelési jogcímek között. Az Étkeztetési Szolgáltató Gazdasági Szerveznél találtunk egy 2012-es sikkasztást, 836 ezer forint értékben. Az ügy épp peresítés előtt volt, amikor a táblázat készült.

Vasárnap ne autózzon, inkább fusson

2014. szeptember 11., 16:42 Módosítva: 2014.09.12 01:27
60

Egy futóverseny miatt jelentős forgalomkorlátozások lesznek a főváros több útján is vasárnap - közölte a Budapest Sportiroda csütörtökön az MTI-vel.

A rendezvény honlapján lévő információk szerint reggel 7 és 8.50 között lezárják a budai alsó rakpartot a Margit híd és a Petőfi híd között, a Kós Károly sétány, az Olof Palme sétány egy-egy szakaszát, valamint a pesti alsó rakpartot a Dráva utca és a Fővám tér között.

Nem férnek el a buszok az új Lánchíd utcában

2014. szeptember 11., 08:04 Módosítva: 2014.09.30 22:52
990

Egy colstokkal jól felszerelt helyi olvasónktól jött az információ, hogy a Várkert Bazár előtt húzódó, felújított Lánchíd utcában valószínűleg nem fognak elférni a 86-os buszok, mert túl keskenyre tervezték.

20140910 095034
Fotó: Szilli Tamás

Az Index Mérőszalag alrovata azonnal kiszállt a helyszínre, hogy ellenőrizze a leírtakat. A Lánchíd utcának valóban van egy körülbelül száz méter hosszú szakasza, ahol az út és a mellette haladó kerékpársáv között 60 centi széles csapadékvíz-elvezető árok van, itt tényleg nagyon keskenynek tűnt az utca. Mérőszalagunk konkrétan 540 centiméteres útszélességet mutatott.

Tovább

Próbaperek indulhatnak a BKV ellen

2014. szeptember 11., 06:21 Módosítva: 2014.09.11 10:52
133

Próbapereket akar indítani három budapesti közlekedési szakszervezet a BKV ellen, mert szerintük már két éve nem a hatályos jogszabályok szerint számolják el tagjaiknak a távolléti díjat, írja a Népszabadság. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ezt cáfolja.  

Közjegyzői fizetési felszólítást küld a jövő héten a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének Szövetsége (VTDSZSZ) a Budapesti Közlekedési Vállalatnak (BKV), ha nem kap érdemi választ a távolléti díj, illetve az ahhoz kapcsolódó bérpótlékok visszamenőleges elszámolását és kifizetését kérő levelére - erősítette meg a Népszabadság információit Gulyás Attila, a VTDSZSZ elnöke. A szakszervezeti vezető szerint a visszatartott munkabér összege több száz millió forintra rúghat.

Tovább

Ötven házat ürítenek ki a Sas-hegyen

2014. szeptember 9., 21:41 Módosítva: 2014.09.10 13:05
8

Szerda reggel kilenc órakor 40-50 épület lakóinak kell elhagyniuk otthonukat a XI. kerületi Töhötöm utca környékén egy építkezésen talált repeszgránát hatástalanításának idejére - közölte a Magyar Honvédség. Egy építkezésen 122 milliméteres, második világháborús kilőtt repeszgránátra bukkantak, és a gyújtószerkezetét feltehetően a helyszínen kell kiszerelniük a tűzszerészeknek.

A kommunikációs tiszt közölte, hogy a szerda reggel kilenc órakor kezdődő művelet idejére a Töhötöm utca mellett a Bod Péter, a Fehér ló és az Oroszvég utcákat is lezárják.

Visszalépett az első főpolgármester-jelölt

2014. szeptember 8., 15:15 Módosítva: 2014.09.08 18:10
24

Apró hír fodrozta a fővárosi politikai élet állóvizét: a Szociáldemokraták Magyar Polgári Pártja és a Magyar Nők Szövetsége úgy döntött, hogy Fürst Izabella főpolgármester-jelöltet a továbbiakban nem támogatják, és nem indítják a 2014-es önkormányzati választásokon. A jelölt ezt tudomásul vette, az összegyűlt ajánlásokat leadják.

Kíváncsiak voltunk, mi volt a lépés oka, ezért felhívtuk Árok Kornélt, a Szocdemek sajtófőnökét. Árok szó szerint így nyilatkozott:

Minden ezirányú tájékoztatást október 12. után adunk.

Nyilván azért, mert akkor már a kutyát sem érdekli az egész.

A visszalépésre egyedül a Népszabadság lebegtetett meg szombati számában egyfajta magyarázatot: a lapnak nyilatkozó névtelen aktivista ugyanis azt mondta, hogy Fürst Izabella ajánlásainak összegyűjtésébe a Fidesz is besegített. Méghozzá azért, mert ha a jelölt indul a választáson, akkor megszerzett szavazataival gyengíti valószínűleg a közös baloldali jelölt szavazótáborát.

Erre a feltételezésre Árok úgy reagált: nem ez az oka a visszalépésnek.

Tarlós kilőtte az ellenzék kampányműsorát

2014. szeptember 8., 12:36 Módosítva: 2014.09.08 19:58
49

A fővárosi közgyűlés ellenzéki pártjainak többsége rendkívüli közgyűlést kezdeményezett a napokban, amin terveik szerint Tarlós Istvánnak az elmúlt négy év eredményeivel kellett volna elszámolnia.

Na de Tarlós sem az az ember, akit az ellenzék csak úgy dróton rángathat, ráadásul nyilvánvalóan az önkormányzati választás kampányfogásaként. Olyat húzott, hogy az ellenzéknek elment a kedve az egésztől: reggel 7 órára tette a kezdési időpontot, és bejelentette, hogy a kormánypártok frakciói valószínűleg részt sem vesznek rajta. (Borítékolható ugyanis, hogy az eseményről tudósító újságírók zöme is kihagyta volna a reggeli kezdést.)

Az ülést kezdeményező MSZP és a PM közleményben tudatta, hogy

ebben a fővárosiakat megalázó bohózatban nem veszünk részt, ahogyan ennek megfelelően az alibiből összehívott közgyűlési ülésen sem.

A főpolgármesternek se kellett több, bevitte a kegyelemdöfést, és kajánul élcelődni kezdett azon, hogy a reggeli 7 órai kezdés szerinte az ellenzék bioritmusával nem fér össze:

Ilyen hozzáállás mellett a baloldali ellenzéknek talán inkább wellnessbe vagy kávéházba kellene járnia, nem pedig a várospolitikával foglalkoznia.

Azért nézzünk rá, hogy az elmúlt egy évben, amikor Tarlósnak fontos rendkívüli közgyűlést kellett összehívni, mikor kezdődtek az ülések:

  • 9.30
  • 9.00
  • 14.00
  • 16.00
  • 19.00

Reggel hét óra soha. A rendes ülések kezdési időpontja pedig 8.30 szokott lenni. Akkor nem számít a bioritmus.

Leporoltuk Tarlós választási programját

2014. szeptember 8., 08:08 Módosítva: 2014.09.08 17:36
380
Újraválasztása esetén a 2010-ben készített programja mentén kívánja folytatni a fővárosban megkezdett munkát, nyilatkozta nemrég Tarlós István főpolgármester. Lesz is mit folytatni, mert a 2009-ben bemutatott, 2010-ben választási programmá vált „A nemzet fővárosa” című dokumentum pontjainak több mint a felét egyelőre nem sikerült teljesíteni.

Előástuk a Nemzet fővárosa című programot, és fejezetenként végigvettük, mit sikerült belőle teljesíteni, mit csak részben, és mit egyáltalán nem. Értékelésünk szerint a 61 pont több mint fele ígéret maradt, 14 teljesült, a maradék pedig csak részben.

A szakpolitikai fejezetek végén ön is értékelheti Tarlós István négyéves teljesítményét, valamint a cikk végén az összteljesítményről is lehet szavazni. Állítsa ki Tarlós István bizonyítványát!

Tovább

Már vasárnap átadják az 1-es újabb szakaszát

2014. szeptember 5., 20:35 Módosítva: 2014.09.06 22:07
32

Mivel a hét elején elindult utasok nélküli próbamenetek sikeresnek bizonyultak, eredeti ütemtervhez képest korábban, 2014. szeptember 7-étől, vasárnaptól átadják a villamosforgalomnak az 1-es villamos Puskás Ferenc Stadion M és Közvágóhíd H közötti szakaszát.

A BKK közleményében azt írja, a forgalomba helyezés megtörténhet, a villamosforgalom biztonságosan megindítható, de október végéig a kivitelező még számos feladatot végez szerződés szerint és csak utána kezdődik meg a műszaki átadás-átvétel. Ezért egyes peronok még ideiglenes kialakítással, kapcsolatrendszerrel fogadják az utasokat e hét végétől.

Hétfőn indul a Bubi

2014. szeptember 5., 19:33 Módosítva: 2019.09.05 14:49
186

2014. szeptember 8-án, hétfőn elindul a fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi. Jegyet venni hétfőtől a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a MOL Bubi weboldalán lehet, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban, közölte péntek este a BKK.

A december 31-éig érvényes MOL Bubi Start bérlet már 3000 forintért elérhető, amiből 1500 forint lebiciklizhető. Javasolják, hogy bérlet váltásához – a várakozás elkerülése érdekében – a molbubi.bkk.hu webcímen előzetesen regisztráljanak, ez mostantól lehetséges. A 900 millió forint uniós támogatással megvalósuló 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld bicikliből álló rendszert hétfő reggel adják át a budapestieknek.

Több mint 2000 tesztelő hetekig tekerte azokat Budapest utcáin: a csúcs napi 3200 használat volt a nyilvános próbaüzemben. A közbringázáshoz szükséges valamennyi funkciót kipróbálták, és jelezték tapasztalataikat.

Azt írják: számos kisebb hiba javítása miatt késett a rendszer átadása, melyek mára megtörténtek és nem akadályozzák a rendszer indítását. A többség általában kényelmesnek találta a zöld bringákat, és úgy ítélte meg, hogy MOL Bubi kártyával is könnyű használni a rendszert. A visszajelzések alapján a BKK számos kisebb kényelmi fejlesztést végez még a kerékpárokon a következő hetekben, ezek azonban nem akadályozzák a rendszer indítását, mivel nem hibák, hanem kényelmi szintet javító fejlesztések (pl. ilyen a gumik könnyebb kivitelűre cseréje is.)

Indulhat a budai fonódó villamos

2014. szeptember 5., 14:34 Módosítva: 2014.09.05 22:04
31
A Közbeszerzési Döntőbizottság engedélyezte a budai fonódó villamoshálózat kivitelezői szerződésének megkötését, és a hónapok óta tartó jogvita után minden pontban igazat adott a BKK-nak a beruházás közbeszerzési eljárását megtámadó kivitelező cég panaszait kivétel nélkül elutasítva, áll a BKK közleményében.

A Budapesti Közlekedési Központ július elején hirdetett eredményt a budai fonódó villamoshálózat kivitelezésére tavaly decemberben kiírt közbeszerzési eljárásban. Ennek értelmében a villamoshálózat Bem rakparti ágát a BEM Tram Konzorcium építheti meg közel 4,4 milliárd forintért, míg a Széll Kálmán téri ág kivitelezésére az ÓBUDA Tram Konzorcium mintegy 8,2 milliárd forintos ajánlatát fogadták el.

Azonban az eljárásból kizárt vesztes pályázó, aki a közbeszerzési eljárásokon való részvételtől többszörösen eltiltott gazdasági szereplő, a tíznapos szerződéskötési moratórium letelte előtt megtámadta az eredményt, és a Közbeszerzési Döntőbizottságtól (KDB) kérte az eljárást lezáró döntés megsemmisítését. A KDB-nél lezajlott jogorvoslati eljárás mostanra fejeződött be.

A Döntőbizottság megállapította, hogy a BKK Zrt. két kötelező kizáró okot megállapítva, a jogszabályoknak megfelelően eljárva, helyesen zárta ki az eljárás eredményét megtámadó kivitelező konzorciumot a közbeszerzési eljárásból, és állapította meg a kérelmező által vezetett konzorcium ajánlatának érvénytelenségét.

A Döntőbizottság megállapította továbbá azt is, hogy a BKK Zrt. az eljárásban jogszerűen és helyesen járt el. A Döntőbizottság határozatában valamennyi, az eljárás eredményét megtámadó konzorcium által vitatott pontban a BKK Zrt.-nek adott igazat, ennek következtében a kérelmező TVV–Fonódó Konzorcium közös ajánlattevő a befizetett 25 millió forintos igazgatási díjat elvesztette. A KDB megállapította, hogy egy újabb közbeszerzési eljárásban is hamis adatot szolgáltattak, amely alapján további legalább három évre kizárta annak lehetőségét, hogy egyéb közbeszerzési eljárásban részt vegyenek.

A budai fonódó villamoshálózatról

A fejlesztés eredményeként a korábbi 17-es villamos és három budai járat (19, 41 és 61) vonalának összekötésével hosszú, észak–déli irányban egész Budát átszelő villamosvonalak jönnek létre, és Óbudáról átszállás nélkül juthatunk el a Széll Kálmán térre, a BAH-csomóponthoz, illetve Kelenföldre vagy éppen Albertfalvára. A fővárosi önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Programjának segítségével európai uniós és hazai forrásból 90,4 százalékos (Széll Kálmán téri ág), illetve 63,8 százalékos (Bem rakparti ág) uniós támogatási ráta mellett valósul meg.

Pótlóbuszok várnak egyszerre húszezer embert

2014. szeptember 5., 14:03 Módosítva: 2014.09.06 09:21
28

Síncserét végeznek a 3-as metró vonalán a hétvégén, ezért metrópótló buszok járnak majd vasárnap este 8-kor is, amikor vége lesz az új Fradi-pályán a futball Európa-bajnoki selejtezősorozat nyitómeccsének, amit a magyar válogatott Észak-Írország ellen játszik.

Az eladott jegyek számából arra lehet következtetni, hogy a mérkőzést bő húszezren nézik majd meg a helyszínen, és a meccs végén ennyien is szeretnének majd hazajutni. 

Mint megtudtuk, a BKK sűrített metrópótló buszjárattal és a hétvégén újrainduló 1-es villamos sűrítésével áll a kihívás elébe. Kérdés, elég lesz-e a kapacitás?

Metróért Egyesület: Az utasokon kísérletezgetnek a 2-es metrón

2014. szeptember 5., 09:36 Módosítva: 2014.09.05 15:23
62

Az M2-es metró vonalán csütörtökön reggel több hiba is történt, írja a Facebookon a Metróért Egyesület.

A reggeli csúcsidőszakban egy szerelvényt ki kellett állítani a forgalomból, mert elromlott. A helyére beállítandó tartalékszerelvény azonban nem tudott forgalomba állni, mivel nem működött megfelelően a vonat és a pályára telepített biztosítóberendezés (CBTC) közötti kommunikáció, állítja a Metróért Egyesület. Később még egy szerelvényt ki kellett állítani, szintén a CBTC berendezés hibája miatt, majd fél 10 után nem sokkal egy újabb Alstom ment a kocsiszínbe ugyanazzal a hibával, mint a Pillangó utcáról kiállt szerelvény. Nem a vonatokkal, hanem a központi rendszerrel lehet hiba.

Az egyesület tudomása szerint szerdán frissítették a vonatvezérlő rendszer szoftverét. A frissítés azonban számos, 2013 decembere óta kijavított hibát újra előhozott. A vonatok állomási túlfutása, indokolatlan vészfékezése ismét naponta többször jelentkezik az új szoftververzió élesítése óta. Többször előfordult például, hogy a szerelvényeket az Örs vezér téri végállomásra csak 3-5 km/h sebességgel vitte be az automatika.

Az egyesület elfogadhatatlannak tartja, hogy az utasokkal közlekedő vonatokon tesztelik a frissítést, ami menetrendi eltéréseket okoz és csökkenti az utazási komfortot. Az Alstom szerelvények gyakori meghibásodásai sem lehetnek részei egy nagy beruházással forgalomba állított járműtípus üzemszerű működésének, az elmúlt egy évnek elegendőnek kellett volna lennie a gyerekbetegségek kiküszöbölésére, figyelmeztet a Metróért Egyesület.

Egy szakaszon újraindul az egyes villamos

2014. szeptember 4., 20:05 Módosítva: 2014.09.05 09:56
15

Megindultak a próbajáratok az 1-es villamosvonal Puskás Ferenc Stadion és Közvágóhíd közötti szakaszán, írja közleményében a BKK. Az ötkilométeres, átépített szakaszon valamennyi megállóhely megújult, a meghosszabbított és megmagasított peronoknak köszönhetően akadálymentesítettek lettek.

A próbajáratok utasokat egyelőre nem szállítanak, szeptember 7-től, azaz vasárnaptól viszont már igen. De ekkor még csak a próbaüzem kezdődik el, ami egészen október 20-ig tart. Viszont az 1-es építésével összefüggő forgalomkorlátozások már a héten megszűntek, így a 28-as, a 18-as, a 41-es, a 47-es, a 48-as és a 62-es villamosok újra az eredeti útvonalukon járnak. 

Tovább

Késhet a szemétszállítás Budapesten

2014. szeptember 4., 10:44 Módosítva: 2014.09.04 16:24
2

Karbantartás miatt szeptember 15-ig nem fogad hulladékot a Fővárosi Hulladékhasznosító Mű, a budapestiek szemetét a pusztazámori regionális központba viszik, közölte a BVK Holding. Ez „jelentősen megnövelheti a gyűjtőjáratok napi menetidejét”, felborulhat a szokott rend, sok helyen később ürítik ki a kukákat. A szelektíven gyűjtött hulladékot ugyanúgy viszik el, mint eddig.

Tovább

Nem tudják, miért ázik be a 4-es metró

2014. szeptember 4., 10:33 Módosítva: 2014.09.15 10:57
1407

Idén már többször beázott a 4-es metró Kálvin téri állomása. Az első képet július 22-én kaptuk egy olvasónktól, akkor a két metrót összekötő alagútnál csöpögött a víz, a „Volt egyszer egy vadnyugatot idéző sebességgel". A héten beköszöntött az ősz, és a jelenség újra előjött, a peronon vödrökkel és felmosókkal próbálták orvosolni a helyzetet. A kompozíció szerdán még megvolt.

Tovább

Jövőre megint újítják a 4-6-os villamos sínjeit

2014. szeptember 3., 14:22 Módosítva: 2014.09.03 19:18
19

Emlékeznek még a tavalyi év sorozatos felújításaira a 4-6-os villamosvonalon? Tavaly nyáron nagyjából egy hónapig az Oktogon és a Blaha Lujza tér közötti szakaszon újították fel a pályát, majd ahogy ezzel végeztek, azonnal jött a Corvin-negyed és a a dél-budai végállomások közötti szakasz, a Nagykörúton egész nyáron kaotikus volt a közlekedés.

A BKK-tól megtudtuk: legkésőbb 2015 tavaszán a Tátra utca és az Aradi utca közötti szakaszra is sor kerülhet, vagyis megállókra lebontva az Oktogon és a Jászai Mari tér közti villamospályát újítják majd fel (ezt egyébként korábban idén nyárra tervezték). Ha minden a tervek szerint megy, akkor nagyjából ugyanekkor újíthatják majd fel a Nyugati teret is, úgyhogy jövő tavasszal és nyáron jó nagy felfordulásra lehet számítani a Nyugati pályaudvar környékén.

A kérdéses szakaszra egyébként már jócskán ráfér a felújítás, múlt szerdán így néztek ki a sínek a Vígszínháznál:

Kérdésünkre a BKK is megerősítette, hogy augusztus 27-én „a sínszálak alatti különböző rétegek elmozdulása okozott lokális hibát”, ezt azonban már a következő reggelre kijavították. A javításig 10 km/h-s sebesség-korlátozást vezettek be, éjjel pedig két órára le is kellett zárni az egyik vágányt a javítások miatt. Rövid megfigyelést követően csütörtök reggeltől már újra az eredeti állapotnak megfelelő sebességgel közlekedhettek a villamosok.

Tovább

Őrült villamosos üldözőverseny a Kiskörúton

2014. szeptember 3., 14:05 Módosítva: 2014.09.04 14:45
4716

A BKK hivatalos menetrendje szerint a 47-es villamos 7 perc alatt ér a Gellért térről a Deák téri végállomásra, míg a 49-es ugyanezt az utat 9 perc alatt teszi meg. Ez onnantól érdekes, ha a 47-es egy perccel a 49-es után indul, mert akkor meg kell előznie a villamost ugyanazon a vágányon. Kimentem a helyszínre, hogy saját szememmel legyek tanúja a fizika határait átlépő kísérletnek.

menetrend

Reggel kilencre értem ki a Gellért téri villamosmegállóba, a nagy üldözéses verseny rajtjába. Az utasok szemmel láthatóan nem voltak a tudatában, micsoda futam készülődik, unott fejjel tébláboltak a térkővel kirakott peronon. Egy zacskó szotyi elfogyott, mire az időfutamok után létrejött a kedvező pole pozíció: a részidőket mutató Futár-tábláról azt lehetett leolvasni, hogy a két versenyző szorosan egymás nyomában érkezik a rajtvonalra.

Tovább

Kisiklott egy villamos a Széll Kálmán térnél

2014. szeptember 2., 09:51 Módosítva: 2014.09.03 18:24
3

Kisiklott egy 61-es villamos a Széll Kálmán térnél kedd reggel, nem sérült meg senki, de az 59-es és 61-es villamosok helyett egy szakaszon pótlóbuszok közlekedtek – közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Facebook-oldalán.

Az 59-es villamos helyett a Széll Kálmán tér és a Szent János Kórház megálló között, a 61-es villamos helyett a Széll Kálmán tér és a Budagyöngye megálló között egy ideig pótlóbuszok jártak, de 9 óra 41 perckor a BKK közölte, hogy már újra járnak a villamosok.

Szirénapróba pipa, felkészül: morgatópróba

2014. szeptember 1., 17:47 Módosítva: 2014.09.02 07:26
75

A Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közleménye szerint a MoLaRi rendszer a veszélyes ipari üzemek környezetében bekövetkezett súlyos balesetekről és azok hatásairól ad korai tájékoztatást a lakosság részére.  Egy esetleges katasztrófa-esemény bekövetkezésekor a rendszer az esemény jelzésén felül a követendő magatartási szabályokról és a fontosabb tudnivalókról informálja az érintett lakosságot.

Budapesten három veszélyes üzem – a CHINOIN Gyógyszer- és Vegyészeti Termékek Gyára Zrt., a Richter Gedeon Nyrt., az EGIS Gyógyszergyár Zrt. – környezetében összesen 52 monitoring és 317 riasztó-tájékoztató végpontot telepítettek és próbáltak ki. Az érintett üzemek területén nagyobb mennyiségben vannak jelen mérgező és tűzveszélyes anyagok, és a telephelyek közvetlen környezetében lakott területek vannak.

Tovább

Befejeződött az Ady Endre út felújítása

2014. szeptember 1., 14:29 Módosítva: 2014.09.01 15:29
2

A 2013-as első ütemben a Határ út felé vezető oldalon egykilométeres útszakaszt építettek teljesen újjá. A közutat teljes pályaszerkezetében újították meg: az aszfaltot az alappal együtt kibontották, és három rétegben - alap, kötőréteg, kopóréteg - újraaszfaltozták.

Az új úttesten kerékpársávot létesítettek a Határ út és a Baross utca között, kapcsolódva a Határ úton és a Hungária úton már meglévő kerékpárutakhoz. Ugyanezen az egykilométeres - a belváros felé vezető - szakaszon a párhuzamosan futó összetöredezett, anyagában vegyes összetételű járdát kicserélték, az út és a járdacsatlakozásnál a járda szintjét lesüllyesztették, a vakok és gyengén látók számára taktilis jeleket helyeztek ki. Új gyalogátkelőhelyeket alakítottak ki az Ady Endre út és Corvin körút kereszteződésében. 

Felújították a 42-es villamos két megállóját is: a Hungária út és a Corvin körút-Határ út irányába a megállók egy méterrel szélesebbek lettek, az esélyegyenlőségi szempontoknak megfelelően magassági szintjüket megemelték, szinte síkba hozva a villamos legalsó lépcsőfokával, ezért a fellépés és a babakocsi megemelése is egyszerűbb - írták a közleményben.

A második ütemben, idén a belváros felől a városhatár felé vezető szakaszt újították fel. Az első ütemhez hasonlóan - a teljes pályaszerkezet cseréjével - megújult az útpálya és a járdafelület. Az első ütemben átépített villamosperonok párjait is átépítették, valamint kerékpárutat alakítottak ki a járda mellett a Baross utca és a Hungária út között. Megépült továbbá a tavaly készült gyalogátkelők másik fele, így azok is teljesen akadálymentesek lettek.

A felújított Ady Endre úton hétfőn megszűnt a forgalomkorlátozás, ezért a 42-es villamos mellett a közúti forgalom is zavartalanul haladhat mindkét irányba - olvasható a közleményben.