Budapest

Hiába vártuk iskolakezdésre az új margitszigeti futópályát

2014. szeptember 1., 12:04 Módosítva: 2015.04.23 13:46
36

"A pálya iskolakezdésre készen lesz!" - ígérte a margitszigeti futókörről a főváros Városépítészeti Főosztálya május 7-én, amikor bemutatták a terveket. A felújítási, átalakítási munkák a tervek szerint júniusban kezdődtek volna. A Városépítészeti Főosztály akkor azt írta, hogy a közbeszerzés nyitva van, a határidő május 9-e, de „elképzelhető, hogy néhány nappal kitolódik".

margitsziget futokor atnezeti
Fotó: Budapest.hu

A futókörrel a nyáron végül nem történt semmi, a rekortán helyenként ugyanolyan szakadt vagy hepehupás, mint volt, nincs nyoma se kiszélesítésnek, se új felfestéseknek.

A Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatóságától kapott tájékoztatás szerint az ügy a közbeszerzési eljáráson akadt el. A kivitelezésre kiírt, május 9-én még folyamatban lévő eljárást május 12-én eredménytelennek nyilvánították, mert nem érkezett érvényes pályázat.

margitsziget futkor terv metszet
Fotó: Budapest.hu

A Budapesti Sportszolgáltató Központ, amelynek az önkormányzat 350 millió forintott biztosított 2014-ben a futókör rekonstrukciójára, újabb pályázatot írt ki. Erre két ajánlat érkezett. A sajtóosztály szerint az egyik megfelelt az érvényességi kritériumoknak, ezért július 9-én nyertesnek is nyilvánították, de a vesztes másik pályázó jogorvoslati kérelemmel fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz.  

Most a Közbeszerzési Bizottság határozatát várják, a munkálatok azután kezdődhetnek, írták. Egyelőre tehát nem tudni, pontosan mikor.

margitsziget futkor terv terkep
Fotó: Budapest.hu

A Fővárosi Közgyűlés június 30-án még hozott egy, a margitszigeti futókat érintő döntést: harmincmillió forintos többletforrást biztosítottak a futókör rekonstrukciójára, hogy jusson pénz a futók által használt öltözők és vécék felújítására is. A fővárosi sajtóosztály szerint ezeknek a munkálatoknak az előkészületei jelenleg folyamatban vannak.

Mától csak sárga taxival szabad utazni

2014. szeptember 1., 06:29 Módosítva: 2014.09.01 12:18
12

Az új  taxirendelet egy évvel ezelőtti bevezetése után minden taxisnak meg kellett újítania engedélyét, annak egyik feltétele volt, hogy átfestik a taxit sárgára. 

A 2013. szeptember 1-jén életbe lépett új taxirendeletben egyebek mellett rögzítették az autók küllemére vonatkozó szabályokat. Ennek alapján a taxinak úgynevezett traffic yellow, azaz sárga színűnek kell lennie. A taxisok csak akkor kaphatták meg évente megújítandó droszthasználati engedélyüket, ha ennek az előírásnak is megfeleltek.

Az új taxirendelet szabályozta a járművek életkorára, felszereltségére vonatkozó előírásokat is: minden taxiban kell lennie bankkártya-terminálnak, működő légkondicionáló berendezésnek, és kötelezővé tették az évszaknak megfelelő gumiabroncs használatát is.

Emellett a taxiknak a maximált ár helyett fix tarifát kell alkalmazniuk: az alapdíj 450 forintra, a kilométerdíj 280 forintra, a percdíj pedig 70 forintra emelkedett. A korábbi maximált árat 1998-ban vezették be, az akkori rendelet 300 forintos alapdíjat, 240 forintos kilométer- és 60 forintos percdíjat állapított meg.

Tovább

Újra jár a 3-as villamos az Erzsébet királyné útja és az Ecseri út között

2014. augusztus 31., 15:21 Módosítva: 2014.09.01 01:23
21

Vasárnaptól ismét közlekedik a 3-as villamos az Erzsébet királyné útja és az Ecseri út közötti szakaszon – közölte honlapján a BKK.

Ezzel együtt számos közlekedési változás lép életbe: a 3-as, a 62-es és a 62A, a 37-es és a 37A villamos, a 3-62-es, 3-69-es és 3-as pótlóbusz közlekedése is módosul. Az Erzsébet királyné útja belső szakaszán és a Mexikói út környékén még tart a felújítás, ezért a 3-as villamos ideiglenesen Újpalota, Erdőkerülő utca és az Ecseri út között közlekedik.

Tovább

Sárga gumikacsák árasztják el a Dunát

2014. augusztus 31., 11:18 Módosítva: 2014.08.31 19:08
192

Sárga gumikacsák árasztják el ma a Dunát: a budai felső rakparton, a Margit híd és a Batthyányi tér közötti szakaszon rendezik meg az első magyarországi Kacsafutamot.

A gumikacsák versenye a kilencvenes évek óta tartja lázban a világot, többek között Ausztráliában, Nagy-Britanniában és Szingapúrban is megrendezik. A kacsák vízre bocsátásához kapcsolódó jótékonysági eseménysorozat célja a segítségnyújtás: a hazai futam az UNICEF-et, az ENSZ Gyermekalapját támogatja.

A Kacsafutam nemcsak jótékonysági és családi esemény, hanem verseny is: az elmúlt hónapokban bárki vásárolhatott sorszámozott gumikacsát, amelyik részt vesz a versenyben. Az MTI szerint az első száz célba érő kacsa tulajdonosa ajándékokat vihet haza.

Tovább

Tiltott moslékkel vadásznak vaddisznókra a fővárosban

2014. augusztus 30., 15:32 Módosítva: 2014.08.30 23:59
119

Tiltott módszerrel, moslékkal csalja közel magához a vaddisznókat egy bérvadász Budán. Ez már önmagában undorító, csak hogy a vadászt ugyanúgy hívják, mint annak a nyugdíjasotthonnak a vezetőjét, ahonnan állítólag az emberi ételmaradék származik. Akár még az is lehet, hogy néha ugyanazt eszik a nyugdíjasok és a vaddisznók: vaddisznót.

Többször is hordónyi moslékot találtak kiöntve helyiek a Hármashatár-hegy aljában, pár száz méterre a lakott területtől, a Máriahegy és a Jánosbogár utca közelében. Az emberi ételmaradék vélhetően egy budai nyugdíjasotthonból származik és egy bérvadász szórta ki, hogy a  vaddisznókat a magaslese közelébe csábítsa. Mivel az ételmaradék fertőzésveszélyes, a bérvadászt már másodszor figyelmeztette a Pilisi Parkerdő. A szóróhely közelében ráadásul még egy népszerű turistaút is halad.

Ez nem vadász, hanem egy barom, aki lejáratja a vadászokat!

– háborog kísérőm, akivel a helyszín felé tartunk a budai Csúcs-hegy és Vihar-hegy között húzódó Virágos-nyeregből. A közelben lakó férfi gyakran sétál errefelé, és nem előszor botlik bele a II. kerületi Gercse városrész melletti  tisztáson kidöntött hordónyi moslékba.

Tovább

Besüllyedt a Nádor utca, lezárták

2014. augusztus 29., 21:54 Módosítva: 2014.08.30 09:16

Besüllyedt az úttest a Nádor utcában. A helyreállítási munkák miatt lezárták a IV. kerületi Nádor utcát a Csokonai utca és a Deák Ferenc utca között - közölte a BKK. A helyreállítás elkészültéig módosított útvonalon jár az arra közlekedő 30-as, 30A, 230-as és 930-as autóbusz. Részletek itt.

Nekiment a csuklós busz a tűzcsapnak

2014. augusztus 29., 19:49 Módosítva: 2014.08.30 09:26
390

Olvasónk szemtanúja volt, hogy a Népszínház utcában a 28-as villamospótló nekitolatott egy tűzcsapnak

A busz és a szökőkút a forgalmat megfogta, mert mögötte a többi pótló nem tudott beállni, és a 37-es villamos sem.

Nem jár a metró a Deák tér és az Árpád híd között

2014. augusztus 29., 19:10 Módosítva: 2014.08.29 23:56
7

Az M3-as metró helyett pótlóbuszok járnak a Deák Ferenc tér és az Árpád híd megállók között utasrosszullét miatt - írja a BKK. A kieső szakaszra 25 darab autóbuszt állítottak forgalomba. Egy utas a BKK Facebookján panaszkodik, hogy kevés a busz, rengeteg a várakozó utas.

A Hvg.hu tudósítója szerint a Nyugati pályaudvari megállónál egy idős asszony megbotlott a metróajtóban. "Tiszta vér minden" – jelentette a helyszínről.

Hallott már a Dzsumbujról? Ma bontják a gettó utolsó épületét

2014. augusztus 29., 07:20 Módosítva: 2014.08.29 17:55
1548

A Dzsumbuj néven elhíresült, a IX. kerületi Illatos út és a Gubacsi út sarkánál lévő ingatlanokat 1937-1938-ban húzták fel, azzal a céllal, hogy a környéken felszámolt nyomornegyed lakói emberhez méltó körülmények között élhessenek. A 28 és 50 négyzetméteres, komfort nélküli szükséglakások állapota folyamatosan romlott, a '80-as évek állami lakásprogramjainak köszönhetően pedig a korábbi lakók körülbelül fele elhagyta lakásait. Ezt követően újabb és újabb elszegényedett családok költöztek be az egyre nyomorúságosabb lakásokba, a jelenséget sokan a „nyomor körforgásaként” jellemezték. Egy 2005-ös jelentés úgy fogalmazott: a Dzsumbuj mint egyedi szubkultúra

koncentrálja, tartósítja és újratermeli a nyomort.

A főváros a VIII., a IX. és a X. kerület részvételével 2005-ben indított egy szociális városrehabilitációs programot, melynek célja a kőbányai Bihari úti telep, a józsefvárosi Magdolna negyed és a ferencvárosi Dzsumbuj „építészeti és szociális rehabilitációja” lett volna. Utóbbi esetben ez viszont a kezdetektől az épületek bontását és a lakók más önkormányzati bérlakásokba való áthelyezését jelentette, habár cél volt, hogy az ott élők 70 százaléka „helyben maradjon”.

Tovább

Tarlós kommentár nélkül hagyta Falust

2014. augusztus 27., 12:34 Módosítva: 2014.08.28 23:52
93

Az MTI készített interjút Tarlós Istvánnal, akit persze elsőként Falus Ferenc abszurd videójáról kérdeztek. A főpolgármester úgy alázta le a baloldal jelöltjét, hogy nem is kommentálta, csak elmondta, mi is történikaz általunk is megcsodált videóban:

Tovább

Döntött a közgyűlés, jöhet a metrótender

2014. augusztus 25., 10:44 Módosítva: 2014.08.25 17:12
81

A testület a javaslat (28 igen, két ellenszavazat arányú) elfogadásával deklarálta a beruházás „végrehajtásának prioritását”, valamint döntöttek arról is, hogy a kormány határozatával összhangban felkérik a BKV Zrt.-t a 3-as metróvonal járműparkjának felújítására vonatkozó tender kiírására. Ebben az előterjesztés szerint a közlekedési cégnek folyamatosan együtt kell majd működnie a Fővárosi Önkormányzattal és a BKK Zrt.-vel.

Az ellenzék részéről több kifogás is elhangzott. Hanzély Ákos nem értette, mikor és mi alapján dőlt el, hogy a metrókocsikat felújítják, és nem újakat vesznek helyettük. Véleménye szerint a felújításra kiírandó pályázat egyszereplős tender lesz, ki lehet találni, ki lesz a befutó, és az is biztos, hogy meg fogja kérni az árát.

A szocialisták azt nem értették, hogy miért a főváros által felvenni szándékozott hitelből újítják fel a 3-as metrót, amikor a fővárosnak nem lesz pénze visszafizetni azt.

Tarlós István szerint a metrókocsik felújításáról a kormány döntött, az új szerelvények megvételéhez ugyanis uniós forrás kellett volna. A hitel kérdéseben pedig azt mondta: ez a kormány nemrég megszüntetett 180 milliárd forint fővárosi tartozást, ami háromszor annyi, amekkora hitelre szükség lesz a szerelvények felújításához.

Tovább

Az üzemeltetési költséget sem termelheti ki a Bálna

2014. augusztus 25., 09:25 Módosítva: 2017.06.10 09:41
23

Négy éve még hárommiliárd forint éves bérleti bevétellel számolt a főváros, de látva, hogy a tavaly novemberben átadott Bálna szabadon bérbe adható területeinek mindössze 9,32 százalékára sikerült piaci bérlőt találni, már az évi körülbelül 400 millió forintos üzemeltetési költség kitermelésével is elégedett lenne – írja a Nol.hu.

A bruttó 30 ezer négyzetméteres épületből összesen 12 500 négyzetméter adható bérbe, a Csarnok és Piac Igazgatóság, illetve a Budapesti Történeti Múzeum összesen valamivel több mint 3 ezer négyzetmétert használ.

Tovább

Hétfőn dönthet a főváros a 3-as metróról

2014. augusztus 25., 07:47 Módosítva: 2014.08.25 11:23

A 3-as metró felújításával kapcsolatos feladatokról: a BKV Zrt. felkéréséről a szerelvények felújítására vonatkozó tender kiírására, valamint a szükséges hitelfelvétel előkészítéséről is dönthet a Fővárosi Közgyűlés hétfői rendkívüli ülésén – írja az MTI.

A Fővárosi Közgyűlés rendkívüli összehívását az indokolta, hogy a választási törvény értelmében a testületnek meg kell választani a Fővárosi Választási Bizottság tagjai és póttagjait.

A választási eljárásról szóló törvény szerint a területi választási bizottság három tagját és legalább két póttagot az önkormányzati választás kitűzése után, legkésőbb a szavazás napja előtti negyvenkettedik napon kell megválasztani. A rendelkezés szerint tehát a Fővárosi Közgyűlés legkésőbb augusztus 31-én 16 óráig választhatja meg a testület tagjait és póttagjait.

A testület emellett tárgyalhatja a 3-as metró felújításával kapcsolatos feladatokról szóló – Tarlós István főpolgármester és Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes által jegyzett – előterjesztést.

A testület a javaslat elfogadásával deklarálhatja a beruházás „végrehajtásának prioritását”, valamint dönthetnek arról is, hogy a kormány határozatával összhangban felkérik a BKV Zrt.-t a 3-as metróvonal járműparkjának felújítására vonatkozó tender kiírására. Ebben az előterjesztés szerint a közlekedési cégnek folyamatosan együtt kell majd működnie a fővárosi önkormányzattal és a BKK Zrt.-vel.

Divatforradalom a BKK-nál

2014. augusztus 21., 13:09 Módosítva: 2014.08.21 23:25
362

A 86-os buszon rendszeresen utazó kolléganőnk vette észre, hogy egyre több a korszerű, divatos ruhát  viselő fiatal ellenőr a fedélzeten. Megkérdeztük a BKK-t, ahol elmondták, hogy valóban több a fiatal a gárdában, akik civil ruhában vannak, de inkább kor es szocializáció miatt más az öltözetük, nem a BKK miatt.

A BKK válasza szerint a fiatalabb, 30 év alatti jegyellenőrök száma azután növekedett meg, hogy a jelentkezőknek az utóbbi időben szigorúbb elvárásoknak kell megfelelniük. 

A középfokú végzettség mellett feltétel a megbízhatóság és problémamegoldó képesség, a kiváló kommunikációs készség, az ügyfélorientált szemléletmód és magatartás, de alapfokú angol nyelvtudást is megkövetel a BKK a leendő jegyellenőröktől. A fluktuációból eredő létszámfeltöltésekkor nagyobb arányban a fiatalabb korosztályból kerülnek ki a jelentkezők, vélhetően főleg a nyelvi elvárás miatt. 

Tovább

Budapest jobb, mint New York vagy London

2014. augusztus 21., 10:13 Módosítva: 2014.08.21 16:20
43

Már megint egy lista, amin elég jól szerepelt nemzetünk fővárosa, Budapest. Öt hellyel előztük meg Londont és hattal New Yorkot a The Economist Intelligence Unit élhetőségi listáján. Budapest az ötvenedik lett a listán, ami nem rossz teljesítmény, mert az élboly szorosan egymás mellett végzett: a százpontos skálán az ötvenhatodik New York is 89,1 pontot kapott.

Az első Melbourne lett, a második Bécs, a harmadik Vancouver, írja a Quartz. A legrosszabbra a szíriai Damaszkuszt és a bangladesi Dakkát értékelte a The Economist. A Quartz megjegyzi, hogy a lista az „élhetőséget” nézte, nem azt, hogy melyik város mennyire izgalmas vagy különleges, ami ugye időnként némi kényelmetlenséggel is járhat.

Egy olvasónk szúrta ki, hogy a lista 39. helyén, tizenegy hellyel Budapest előtt szerepel Detroit, az amerikai autóipar egykori fellegvára, ami ma elég nagy mélyrepülésben van. A 2008-as válság óta előfordult, hogy egy dollárért árulták a házakat, hogy legalább valaki gondozza őket és fizesse a közterheket, a munkanélküliség pedig nagyon magas. "Ezután nagyon kíváncsi vagyok, hogy mégis mit takar az "Élhetöség" kifejezés..." – tette hozzá olvasónk. A hanyatlásról itt nézhet tavalyi képeket.

Dugó miatt háborognak az óbudaiak

2014. augusztus 19., 17:51 Módosítva: 2014.08.20 08:44
177

Újabb forgalmi korlátozásokat okozó útfelbontás miatt háborognak az óbudai Vörösvári út mellett lakók:

Most nézzenek ki a Vörösvári-Szőlő-Vihar kereszteződésbe a videósok! Amit látnak, mi sem hisszük el (itt lakók): a 3 hónapja átadott, és alig 1 hónapja hivatalosan (Tarlós, Flórián téri megálló) felavatott vadiúj Vörösvári utat teljes szélességében bontani kezdték légkalapácsokkal mindkét oldalon!

Tovább

Szeptember végéig nem csikorog a Fogas

2014. augusztus 19., 15:03 Módosítva: 2014.08.19 19:13
6

Csütörtöktől várhatóan szeptember 26-ig nem közlekedik a fogaskerekű vasút, a Városmajor utcai, a Béla király úti és a Karthauzi utcai híd felújítása miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI-vel.

A 60-as villamos, vagyis a fogaskerekű vasút helyett a teljes szakaszon pótlóbuszok közlekednek, amelyre a 21-es és 21A busz, illetve a pótlóbusz megállóiban lehet felszállni.

A 60-as jelzésű pótlóbuszok munkanapokon reggel, napközben és délután 20 percenként, késő este 30 percenként közlekednek, hétvégén pedig napközben 10, hajnalban és késő este 30 percenként járnak majd.

Valamennyi pótlóbuszon lehet kerékpárt szállítani.

Tarlós 2016 végére ígér új 3-as metrót

2014. augusztus 15., 21:50 Módosítva: 2014.08.18 06:51
187

Tarlós István nyilatkozott az Infó rádió Aréna című műsorában.

A főpolgármester szerint a kormány szerdai döntésével engedélyezte a hitelfelvételt, az infrastruktúrára vonatkozó, egy évvel ezelőtt elindított tervezési tendert pedig lezárták, azt a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyerte meg.

A 20-25 évre megoldást jelentő felújítás 2016 végére fejeződik be.

Tovább

Budapesten sem lehet mopeddel buszozni

2014. augusztus 15., 07:52 Módosítva: 2014.08.15 13:59
389

A kézi gázkarral és automata kuplunggal szerelt gépkocsi is „egyéb mozgást segítő eszköznek” tekinthető, a tömegközlekedés mégsem készülhet fel arra, hogy igény esetén ezeket is szállítsa.

Ezt írta a BKK, amikor rákérdeztünk, hogy a mopedek beleillenek ebbe a kategóriába. Korábban beszámoltunk arról a bírósági döntésről, amelyik kimondta: nem jogellenes, ha a mopedeseket nem szállítja el a busz, vagy a villamos.

A BKK akkor azt válaszolta, hogy nem csak Pécsen és Debrecenben, de Budapesten sem szabad mopeddel utazni a buszokon és más tömegközlekedési eszközökön. Arra hivatkoztak, hogy a cég üzletszabályzata kifejezetten megengedi a biciklik, babakocsik és a kerekesszékek szállítását, de a felsorolásból ki van hagyva a moped, tehát azzal nem szabad utazni.

A BKK tehát tulajdonképpen azzal érvelt, hogy amit nem szabad, azt tilos.
 

Az előző cikkünk megjelenése után, egy olvasónk szúrta ki, hogy a BKK üzletszabályzata (pdf) azt mondja, hogy

[a] fogyatékkal élő személy kerekesszékére és egyéb mozgást segítő eszközére a kézipoggyász legnagyobb tömegére és mérethatárára vonatkozó rendelkezések nem alkalmazandók.

Első ránézésre a moped megfelel ezeknek a feltételeknek: fogyatékkal élő személy mozgást segítő eszköze.

Rákérdeztünk a BKK-nál, hogy ez a szabály vonatkozik-e a mopedekre. A cég azt válaszolta, hogy nem, és a közlekedésbiztonsági megfontolásokra és a jogerős bírósági döntésre hivatkoztak. Ekkor hozták fel a cikk elején idézett példát is: „[a] kézi gázkarral és automata kuplunggal szerelt gépkocsi is »egyéb mozgást segítő eszköznek« tekinthető, a tömegközlekedés mégsem készülhet fel arra, hogy igény esetén ezeket is szállítsa.”

A BKK nem részletezte, hogy ki és hogyan dönti el, hogy milyen mozgást segítő eszköz szállítható és milyen nem a buszokon, villamosokon, trolikon és a többi járművön.

A debreceni közlekedési vállalat (őket perelték be egy mopedes utas el-nem-szállítása miatt) a BKK-val szemben az üzletszabályztában (pdf) sokkal egyértelműbben fogalmazza meg a tiltást:

A DKV Zrt. járművein nem szállítható a három és négykerekű EL-GO, Elektra, Berko és más hasonló jellegű elektromos moped, mivel ezen eszközök járműveinken történő mozgása, álló helyzetben történő biztonságos rögzítési problémái miatt utasainkra nézve komoly balesetveszélyt jelent. 

A BKK ismét felhívta rá a figyelmet, hogy külön szolgáltatásuk (házhoz hívható midibusz) van a mozgáskorlátozottak számára, ami a mopedeket is elszállítja.

Szélesebb lehet a Lánchíd

2014. augusztus 14., 15:17 Módosítva: 2014.08.14 21:31
103
  • A Lánchidat fel kell újítani, ennek tervezése most folyik
  • A növekvő turistaforgalom miatt a járdát kiszélesíthetik
  • A rendszeres konfliktusok miatt a kerékpárosokat az útra terelik
  • A tervekről 2015-ben döntenek, a felújítás 2016-ban kezdődhet

A közlemény szerint a Lánchíd 1849-es átadása óta a híd szinte minden szerkezeti elemét átépítették, a járdát is 40 centiméterrel kiszélesítették, ma már csak a pillérkapuzatok, a hídfők és a járdakorlátok eredetiek. A gyalogosok részére kijelölt, jelenleg is szűkös terület a kőoroszlánok talapzatánál vagy a pillérek körüli betonerkélyeken tovább keskenyedik, a beláthatóság csökken, nő a baleseti kockázat, ezért szinte mindennaposak a közlekedési konfliktushelyzetek. 

Tovább

Itt vannak a közlekedők nyugalmának megzavarására alkalmas útfelújítások

2014. augusztus 14., 12:40 Módosítva: 2014.08.14 16:21
4

A Fővárosi Önkormányzat közleménye alapján a BKK 2014 augusztusában és szeptemberében négy kerületben - az I., a III., a VIII., és a XIV.-ben - indít újabb útfelújításokat. Ezek lesznek azok:

Tovább

Péntektől jobb, ha elkerüli a Szentendrei utat

2014. augusztus 14., 09:55 Módosítva: 2014.08.14 17:06
103

Péntektől augusztus végéig forgalomkorlátozással járó munkákat végeznek a főváros III. kerületében, a Szentendrei úton. A BKK tájékoztatása szerint az esztergomi vasútvonal építéséhez kapcsolódóan a Szentendrei út pályáját 137 méter hosszúságban kiszélesítik és a vasúti felüljáró építésekor megrongálódott útburkolatot is helyreállítják.

Az ehhez szükséges forgalomterelés két ütemben valósul meg. A munkát a Pók utcánál, a Szentendrei út városközpont felé vezető oldalán kezdik meg: kiszélesítik a vasúti híd alatt átvezető útpályát. A második ütemben ugyanott, a városközpont felé vezető oldalon a két belső sáv marását és aszfaltozását végzik. A munkaterület mellett két sávon haladhat a forgalom.

A forgalomkorlátozással járó munkák a tervek szerint iskolakezdésig, augusztus 31-éig befejeződnek. Szeptember 10-éig már csak közúton kívüli, a forgalmat nem korlátozó munkákat kell elvégezni.

Motoros halt meg Óbudán

2014. augusztus 13., 10:10 Módosítva: 2014.08.13 15:44
8

Eddig ismeretlen okból oszlopnak ütközött egy motoros szerda reggel 9 körül a II. kerületi Zsigmond térnél, ahol a Lajos utca és az Árpád fejedelem útja elágazódik. A férfi súlyos sérüléseket szenvedett és a helyszínen meghalt. Az Index munkatársa 9:40 körül annyit látott, hogy két mentő is a helyszínen volt, a férfi pedig az aszfalton feküdt.

A Google Maps 10:00 órakor körülbelül 200-300 méteres torlódást mutatott az elágazásnál. A rendőrség egy sávot lezárt, itt helyszínelnek, írja a Police.hu.

Annyi spanyol villamos jön Budapestre, hogy döbbenet

2014. augusztus 13., 10:09 Módosítva: 2014.08.14 13:02
2026

További 10 új, alacsonypadlós légkondicionált villamos érkezik a spanyol vasúti járműgyártó cégtől Budapestre. Összesen 47 villamos érkezik a következő két évben, de 2020-ig akár  124 vadonatúj villamost helyezhetünk üzembe - írja közleményében a BKK.

Tovább

Idegen motorral vagánykodott a Szigeten, összetörte

2014. augusztus 12., 18:47 Módosítva: 2014.08.13 10:30
4

A III. kerületi rendőrkapitányság jármű önkényes elvétele miatt indított eljárást D. P. 20 éves belga állampolgár ellen.

A fiatalember augusztus 11-én, 19 óra 30 perc körül a Hajógyári szigeten, a Sziget fesztiválon beindította egy férfi leállított motorját, és elhajtott. Körülbelül 30 métert tett meg, majd elesett, ennek következtében a motor több karosszériaeleme megsérült.

D. P-t a rendőrök elfogták, előállították és őrizetbe vétele mellett kezdeményezik bíróság elé állítását.

Aláírásgyűjtés a Hármashatárhegyi reptérért

2014. augusztus 12., 16:13 Módosítva: 2014.08.13 15:31
170

Eddig körülbelül ezer aláírás gyűlt össze a Hármashatárhegyi repülőtér megmentéséért, tájékoztatta lapunkat ez egyik szervező, Horváth Linda. Mint arról beszámoltunk, a reptér eddigi üzemeltetője, a Műegyetem Sportrepülő Egyesület szerint az állam mondvacsinált indokokkal szorítja ki őket a területről.

10448761 1511367562432135 2414073175733645402 n

A repteret tavasszal bezáratta a Légügyi Hatóság. A repülési engedély bevonásának az volt az oka, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., az ingatlan tulajdonosa szerződést bontott a reptér üzemeltetőjével, a Műegyetem Sportrepülő Egyesülettel, ami ezt a felmondást nem fogadta el. A hatóság szerint az ingatlanvita veszélyezteti a biztonságos üzemeltetést, ezért nem lehet repülni.

Az MNV közleményeiből két konkrétum körvonalazódik. Az egyik az, hogy az egyesület nem számolt el évi négymillió forinttal, amit a szerződés értelmében a terület állagmegóvására kellett fordítania, ezért a felmondás. Ezt az üzemeltető cáfolja. A másik pedig egy homályos cél: a területet az MNV szeretné visszaadni a kirándulóknak.

A nagy füves terület átadás-átvételének folyamata még nem zárult le, azonban kezd teljesen elgazosodni. Ezért a helyi civilek és a sportrepülők most maguk szervezik meg a vagyonkezelő helyett a fűnyírást és rendbe tételt.

Tovább

Elkezdték a Budai Parkszínpad felújítását

2014. augusztus 12., 16:06 Módosítva: 2014.08.13 08:45
234

A felújított Budai Parkszínpad helyén egy kulturális, multifunkcionális közösségi teret akarnak létrehozni, ahol a jógatábortól a gyerektáboron keresztül a termékbemutatókig mindenféle rendezvényt lehet rendezni, mondta a helyszínen lapunknak Ondrusek Péter, a Zsigmondkert Kft ügyvezetője. Hozzátette: egy városi találkozóhely lesz itt, az Erzsébet téri Fröccsterasz szellemiségében. Azon még gondolkoznak, hogy a Fröccsterasz elnevezést áthozzák-e Budára.

A romos Budai Parkszínpad 15 éves bérlési jogát az év elején nyerte el a Zsigmondkert Kft., de csak most tudtak hozzákezdeni a munkához. Négy hónapig tartott ugyanis, amíg a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. lemondott az elővételi jogáról. Ondrusek szerint már most látszik, hogy a közművek katasztrofális állapotban vannak:

Újra kell csatornázni, mert ami volt az eltömődött, beomlott, kiöntötték betonnal. Az áram is kutyafüle, a vezeték, mérőóra eltűnt. Víz nincs.

A felújítás során az épületek (a homlokzat, a belső falak) megmaradnak eredeti formájukban, a nézőtér helyén teraszos kiülők lesznek asztalokkal. Lesz konyha is, a  tervek szerint a fogadóépület pincéjében, az épület tetején pedig iroda és öltöző kap helyet.

Tovább

Hogy kell csúnyán megszívatni a BKK-t?

2014. augusztus 12., 12:58 Módosítva: 2014.10.09 14:03
80

Szépen ívelt pályázati csavarok

2013 június: a Skoda a Solarissal közösen indul az első tenderen, ami  eredménytelen lett, mert az összes ajánlattevő formailag hibás pályázatot nyújtott be.

2013 december: a Skoda nem indul a második tenderen, a Solaris, vélhetően a Skoda villamostenderen elszenvedett kudarca miatt a Metcommal nevez.

2014 március: a Skoda kívülről megtámadja a második tendert, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros és ez versenykorlátozó szerinte. (A 2005 óta BKV-nál futó Ganz-Skoda trolik nem dízelesek.)

2014 április: a Skoda kifogását elfogadja a KDB, megsemmisíti a tendert. A BKK bepereli a KDB-t.

2014 nyár: a Skoda nem reagál a bíróság értesítéseire a BKK-KDB pert ezért többször halasztani kell, máig nem indult el.

2014 nyár: a Skoda ismét a Solarissal közösen indul a harmadik tenderen, nem dízeles trolival.

2014 augusztus: a Skoda a Solarissal nyerésre áll a harmadik tenderen

A Skoda lehet a legnagyobb győztese a trolibusztendernek, mivel a folyamat végén becsatlakozva és jó drágán szállíthat trolibuszt (a lengyel Solaris-szal közösen) a BKK-nak, másfelől visszavághat a villamostenderen elszenvedett kizárásáért. Egyes vélemények szerint tanítani lehetne azt a ravaszságot, ahogy a cég a magyar közbeszerzési és bírósági szabályok lehetőségeit kihasználva nyertes pozícióba lavírozta magát.

Az igazi meccs a trolibusztender második eredményhirdetése után, idén márciusban kezdődött. A tendert a Solaris a Metcommal közösen nyerte, 10,9 millió eurós ajánlattal. Csakhogy a Skoda, ami nem is indult a pályázaton, kívülről kifogást adott be a Közbeszerzési Döntőbizottságnak, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros. A KDB igazat adott a Skodának, az eredményt megsemmisítették.

Tovább

Budapesttel plakátolják tele az országot

2014. augusztus 11., 16:13 Módosítva: 2014.08.12 09:57
241

Ezt a tizenöt, Budapestről szóló fotót nyomtatja ki és helyezi ki az országban 400 helyre a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai központ. Azt mondják, az a céljuk, hogy az ország más pontjain élők is „rácsodálkozzanak a városi tér érdekes pillanataira”. Nemcsak vidéken, hanem Budapesten is kiteszik a plakátokat, mert szerintük a budapestieknek is újat mutatnak majd a képek. Előző héten kezdték el őket kiragasztani.

Bódis Krisztián, Soós Bertalan és Hlinka Zsolt készítette a fotókat. Szeptember 3. és szeptember 15. között kiállítva is meg lehet nézni őket a Bálnában, és van egy Facebook-szavazás is, ahol a legjobbat lehet kiválasztani.

Futár-kijelző, ami sajnos nem látszik a buszmegállóból

2014. augusztus 11., 14:27 Módosítva: 2014.08.11 14:28
87

Látják Önök a fenti képen a Futár-kijelzőt? Mi sem, pedig ott van! 

Igen, a villamos mögött:

Tovább