Budapest

Öreg és balesetveszélyes a 3-as metró

2013. április 14., 15:27 Módosítva: 2013.04.15 22:43
495

Közel egy évvel azután, hogy egy BKV-dolgozó név nélküli levélben figyelmeztette a Budapesti Metróért Egyesületet arra, hogy az elöregedett vágányok több szakaszon is életveszélyesek, újabb aggódó karbantartó jelentkezett. Az éjszakai műszakban teljesítő szakértő szerint az észak-déli irányú, 3-as metróvonal annyira kritikus állapotban van, hogy ott még átmeneti megoldást sem jelenthet a használt MÁV sínek beszerelése és a 2-es vonalról ide átcsoportosított 20 metrókocsi.

A legtöbb, még forgalomban tartott szerelvény ugyanis 35-40 éves, és ezeket már tartalék alkatrészekkel sem lehet tökéletesen megjavítani. A karbantartó szerint nagyon rövid időn belül eljöhet az az időszak, amikor nem fog tudni elég szerelvény futni a két metróvonalon. A MÁV-tól kapott sínek beépítése sem megoldás: egy sínszál forgalomtól és terheléstől függetlenül 20-25 évre van szavatolva, ezek a használt csere sínszálak pedig pont ilyen korúak.

De még a vágánycserével sem oldódik meg a rögzítő elemek problémája, mert ezeket az állandóan beszivárgó víz korrodálja. Ha egyszer elengednek, az ugyan olyan súlyos balesetet okozhat mint egy síntörés. A karbantartó szerint az elektromos kábelek cseréje sincs napirenden, hiába volt utóbbi időben ezek füstölése miatt itöbbször is forgalomkorlátozás.

Tovább

Megvan a piros kerékpárbuszsáv titka

2013. április 12., 16:00 Módosítva: 2013.04.12 16:00
61

Szokatlan, piros színű és szaggatott közös kerékpár- és buszsávot fest fel a BKK a Bajcsy-Zsilinszky úton. Most megtudtuk miért.

Forrás: BKK
Forrás: BKK
Fotó: Nyitrai David

Mint arról csütörtökön beszámoltunk, új, közös kerékpár- és buszsáv lesz az V. kerületi Bajcsy-Zsilinszky úton. A sávot szaggatott piros szín jelzi. Megkérdeztük a Budapesti Közlekedési Központot, mire jó, és mennyire fog csúszni.

Tovább

Rapid Skoda ugrik a kutyaszarra

2013. április 12., 15:23 Módosítva: 2013.04.12 15:31
134

„Szépen elrendezett világban élhetünk, nem lesz semmi baj velünk, ha jók leszünk” búg Katona Klári hangja a Horváth Mihály téri iskola elé kitett hangszórókból. A hangszórók mellett félkörben hat vadonatúj zöld-sárga járőrkocsi dekkol a díszburkolaton, mellettük sötétkék egyenruhába bújt közterület-felügyelők feszítenek. Várják Kocsis Mátét, a VIII. kerület polgármesterét, hogy ünnepélyesen is átadja a kocsikat.

Az előzetes sajtóanyag szerint a polgármester az autókért cserébe határozott fellépést fog kérni a köztéri rend őreitől, például a szemetelők, csikkeldobók ellen. Végignézve a felügyelői állományon, valóban domborodnak a kisebb-nagyobb pocakok, na de hogy villogó járőrkocsik üldözzék a megtévedt józsefvárosi dohányosokat, kicsit túlzásnak tűnik.

A téren fúj a szél, csattognak a járművekre kihelyezett kis papírzászlók. Gimnáziumba igyekvő diákok széles mosollyal mennek el a parádé mellett, majd ki-kitekingetnek a fenti tanteremablakokból. Talán arra számítanak, hátha lepottyan nekik is egy kis sütemény Kocsis Mátétól.

Tovább

Szaggatott piros buszsáv lesz a Bajcsyn

2013. április 11., 17:29 Módosítva: 2013.04.11 17:29
412

Szaggatott piros színű buszsávban közlekedhetnek májustól a buszok és a kerékpárosok a Belvárosban. A sávot már festik is.

Forrás: BKK
Forrás: BKK
Fotó: Nyitrai David

2013. május 1-jétől mindkét irányban buszsávot jelöl ki a BKK a Bajcsy-Zsilinszky úton a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca közötti szakaszon. A sávot a kerékpárosok is használhatják. A BKK szerint indokolatlan a jelenlegi 2x3 forgalmi sáv fenntartása az autósok számára a környék sávelosztása, a fogadó Andrássy úti csomópont kapacitása miatt.

Tovább

Lepusztult-e két év alatt a luxusvécé?

2013. április 11., 16:27 Módosítva: 2013.04.11 16:39
88

Éppen két éve adták át Budapest legdrágább illemhelyét, a 17 millió forintból átépített városligeti szupervécét. Az átadáskor két kollégánk alaposan megvizsgálta az objektumot, most, két év elteltével arra voltunk kíváncsiak, leamortizálták-e az emberek a helyiséget, azaz disznók elé szóródott-e a gyöngy?

"Hárman vagyunk itt zárásig, nem lehet itt vandálkodni, mert kivágjuk azt, aki megpróbálja!" – adta meg az alaphangot kérdésemre az egyik vécés hölgy, akinek szavában kételkedni se mertem, mert nyilván én is repültem volna kifelé az ajtón. A később begyűjtött tapasztalatok igazolták szavait, de ne szaladjunk előre.

Meglepetésszerűen csaptunk le  az objektumra a fotós kollégával, de rögtön a beengedőkapunál elakadtunk: a (FCSM) sajtóosztály engedélye nélkül a fotózást sem engedték odabenn. Az engedély 5 perc alatt meglett telefonon, addig megtudtam, hogy a négy fenti bejáratból kettő azért van még bezárva, mert hivatalosan még nem kezdődött el a turistaszezon. (Annak majd csak május 1-jén lesz a napja.) Ehhez képest volt olyan perc, amikor legalább húszan tolongtak az előtérben.

Tovább

A Kossuth tér kivitelezője túltesz az OTP-n

2013. április 11., 12:04 Módosítva: 2013.04.11 14:52
208

"Az OTP csak sírva kérheti a receptet a Kossuth téri csatornaépítési munkákat kivitelező Bonex Építőipari Kft-től, avagy itt egy még szellemesebb megoldás belvárosi parkolóhelyek lefoglalására. Lopás ellen is véd, ingyenes és - ha szlovák rendszámú kocsival csinálod – abszolút diszkont", írja a Városszíve blog.

Forrás: varosszive.blog.hu/
Forrás: varosszive.blog.hu/

A blog szerint a recept a következő: "ha a következő hónapokban a Nemzet Leendő Főterére kell járnod dolgozni, beszéld meg a kollégákkal, hogy négyen-öten minden reggel egymás mellé parkoltok. Egész héten kordonoztatok, már benne van a kezetekben, úgyhogy gyorsan kerítsetek le pár négyzetmétert, kicsit távolabb a tényleges építkezéstől, hogy ne legyen már annyira poros az a kocsi."

Forrás: varosszive.blog.hu
Forrás: varosszive.blog.hu

"Parkírozást követően zárjátok le a céges kordonokkal a kört. Így gyakorlatilag egy kis építési területet, szigetet létesítettél, és mivel építési területen parkolsz, nem dobsz be pénzt az automatába. Utána nézz végig büszkén az egymás mellett sorakozó, szlovák rendszámú kocsikon – ingyen parkolsz, itthon nem adózol – fasza gyerek vagy." - írja a blog.

Az OTP robogós parkolófoglalási módszeréről a napokban számoltunk be. Cikkeink nyomán az OTP és a kerületi önkormányzat egyeztetésbe kezdett, hogy megoldást találjanak a "jogszabályba nem ütköző, de zavaró" módszer kiváltására.

Ha ön is tud hasonló kreatív parkolófoglalási módszert, kérjük fotózza le, és küldje be erre az e-mailcímre.

Tovább

BKK: Az utasoknak tetszik a taxirendelet

2013. április 11., 11:32 Módosítva: 2013.04.11 12:22
16

Az új taxirendelet 2013. április 9-ei elfogadása előtti napokban, április 4. és 7. között a Budapesti Közlekedési Központ megbízásából, 600 budapesti lakos személyes megkérdezésével készült reprezentatív Medián felmérés tanúsága szerint a fővárosiak általában egyetértenek a taxik működésének szabályozásával.

A BKK közleménye szerint az új rendelet értelmében a Budapesten szolgáltatást nyújtó taxiknak egységes arculattal kell rendelkezniük, egységes szolgáltatási díjat kell alkalmazniuk, illetve számos műszaki paraméternek 2013. szeptember 1-jét követően fokozatosan meg kell felelniük.

Tovább

A BKK elkezdte kirakni a Futár-táblákat

2013. április 10., 20:00 Módosítva: 2013.08.10 07:51
79

A BKK szerdai közleménye szerint városszerte 263 új utastájékoztató készüléket helyeznek ki. Eddig 64 helyszínen állították fel az ezeket tartó oszlopokat, és egy részükön már a kijelzők is ott vannak. A kijelzők májustól-júniustól már működőképesek lesznek, a járat számát, útirányát és a megállóba érkezésig várható időt jelzik, de a várható forgalomkorlátozásokról, forgalmi zavarokról is tájékoztatják majd a várakozókat szövegesen és hangban is.

Tovább

Ilyen lesz a 3-as metró új végállomása

2013. április 10., 16:48 Módosítva: 2013.04.10 16:48
1247

Új felfogásban készült el a 3-as metró káposztásmegyeri végállomásának terve: intermodális csomópontként összeépül a vasúttal, a villamossal és a buszterminállal. Májusban írják ki a kiviteli tervekre a pályázatot, az építés a 3-as metró tervezett meghosszabbításával párhuzamosan 2014 és 2020 között várható.

Az újpesti önkormányzat honlapján közzétették a 3-as metró végállomását, a váci vasútvonal elővárosi megállóját, a környéki buszjáratokat összegyűjtő buszterminált és a 14-es villamos végállomását egybeépítő intermodális csomópont terveit.

Tovább

Motoros parkolófoglalás: az OTP tárgyalna

2013. április 10., 13:11 Módosítva: 2013.04.10 14:31
56

Az OTP egyeztetéseket kezdeményezett az önkormányzattal, hogy milyen egyéb, továbbra is szabályos, de megfelelőbb megoldások jöhetnek szóba – tájékoztatta a bank sajtóosztálya lapunkat.

A pénzintézetnél azután érdeklődtünk, hogy az V. kerületi önkormányzat cikkünk nyomán azt kérte az OTP-től, hogy a jövőben tartózkodjon a motorokkal történő parkolófoglalástól a bank Nádor utcai igazgatósági épülete előtt.

park1

Az ügy nyomán megpróbáltunk utánajárni, milyen lehetőségek állnak a bank előtt. Belváros-Lipótváros Közterület-felügyelet ügyfélszolgálatánál arról érdeklődtünk, hogy milyen feltételekkel lehet közterületi parkolóhelyet bérelni, ha az az ember boltja vagy az irodája előtt van. A rövis, velős válasz szerint erre nincs lehetőség.

Úgy tudjuk, hogy az OTP korábban kérte a kerületet, hogy adja bérbe az épület előtti néhány parkolóhelyet, de a kerület a kérésnek nem tett eleget. A közterület-felügyelet válasza alapján már érthető, hogy miért.

A közelben három mélygarázs is van. A Szabadság tér alatt 79 ezer forint egy havi parkolóbérlet, a Bankcenter mélygarázsában 75 ezer, a Szent István téri BazilikaGarázsban pedig 50 ezer forint.

Ha van további ötlete, kérjük osszák meg a kommentekben. Olvasóink szerint egyébként szerda reggel már csak két motor állt a székház előtti parkolóhelyeken. Több motoros is írt lapunknak, hogy motorkerékpárral nem szokás fizetős parkolóhelyet foglalni, ha a járda szélén van hely, általában ott támasztják le a motort (ahol nem zavar se gyalogost, se autóst).

Tovább

Online megoldás kátyúra és kutyaszarra

2013. április 9., 22:08 Módosítva: 2013.04.10 09:23
743

Betömött kátyúk, új szemeteskosarak és kijavított járdák övezik a tavaly ősszel indult jarokelo.hu működését. A szlovák Odkaz pre starostu („levél a polgármesternek”) oldal mintáját követő civil városjobbító projekt már eddig is rengeteg budapesti lakos életét könnyítette meg, a tél elvonulása után azonban most indult meg az igazi bejelentéscunami a kátyúkról, tócsákról, felrepedezett burkolatokról és egyéb közterületi igénytelenségekről. A civilek lelkesek, az önkormányzatok kevésbé.

Tovább

Pótolják a KRESZ-táblákat a Kossuth téren

2013. április 9., 20:29 Módosítva: 2013.04.09 20:29

Többször ellenőrizték a Kossuth téren és környékén hétfőn életbe lépett ideiglenes forgalmi rendet és annak hatásait, közölte kedd este a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Felkérték a tervezőt, hogy haladéktalanul pótolja az ideiglenes forgalmi rendet kijelölő, a jóváhagyott terven szereplő, de ki nem helyezett KRESZ-táblákat.

Emellett, mivel a vártnál nagyobb lett a közúti forgalom a Honvéd és a Szemere utcában, ideiglenesen kikapcsolták a jelzőlámpákat az Alkotmány utcai és a Kálmán Imre utcai csomópontokban. A BKK hozzátette, hogy soron kívül intézkednek a megnövekedett forgalmi igényekhez jobban igazodó jelzőlámpa programok haladéktalan bevezetésére.

A Belvárost zavarja az OTP-s motoros parkolófoglalás

2013. április 9., 18:00 Módosítva: 2013.04.09 18:34
162

Az V. kerületi önkormányzat cikkünk nyomán azt kérte az OTP-től, hogy a jövőben tartózkodjon a motorokkal történő parkolófoglalástól a bank Nádor utcai igazgatósági épülete előtt.

Mint arról hétfőn a jarokelo.hu alapján beszámoltunk, az OTP eredeti módszerrel foglalta a fizetős parkolóhelyeket a Nádor utcai igazgatósági épülete előtt: a biztonsági emberek motorokat, robogókat toltak ki az úttestre, amiket a céges kocsik érkezésekor odébb gurítottak.

Hétfőn megkerestük az V. kerületi önkormányzatot, mennyire szabályos ez a módszer. A válasz kedd délután érkezett meg: a kerület szerint a motorok parkolása nem ütközik jogszabályba, de kétségkívül zavaró. Ezért a kerület felhívta az OTP üzemeltetési igazgatóságának figyelmét az esetre, és kérték, hogy a jövőben tartózkodjanak az említett megoldástól.

Az önkormányzat álláspontja ismeretében megkerestük az OTP-t, hogy eleget tesznek-e a kerület kérésének, de nem kaptunk még választ.

Az OTP Kommunikációs Önálló Főosztálya hétfőn kérdésünkre válaszolva megerősítette, hogy a kérdéses képeken az OTP Bank biztonsági munkatársai láthatóak. Tájékoztatták továbbá lapunkat, hogy a kifogásolt parkolási módszer nem ütközik jogszabályba, és a parkoló járművek mindenkor érvényes parkolójeggyel rendelkeznek.

Kedd délutáni helyzetkép - olvasónk fotója
Kedd délutáni helyzetkép - olvasónk fotója

Olvasónk a következő képeket küldte be a kedd délutáni helyzetről.

Kedd délutáni helyzetkép - olvasónk fotója
Kedd délutáni helyzetkép - olvasónk fotója

Ezeken az látszik, hogy a motorok helyét gépkocsik foglalták el a bejárat előtt, egyetlen egy (rendszámos) motor maradt a sorban.

Kérjük olvasóinkat, hogy ha a városban hasonló kreatív parkolófoglalási praktikát ismernek, akkor a helyszan megjelölésével küldjenek  róla fotót erre az e-mailcímre.

Sárga és fix tarifával megy, mi az?

2013. április 9., 15:27 Módosítva: 2013.04.10 21:02
374

Egységes arculat, sárga szín, megfelelés a kötelezően előírt műszaki paramétereknek - 2015 július 1-ig a budapesti taxiknak fokozatosan át kell alakulniuk a fővárosi közgyűlés keddi döntése szerint. 30-50 százalékkal emelkedik a tarifa is, ami ezentúl minden taxiban ugyanannyi lesz.

A rendelet szerint 300-ról 450 forintra emelik az alapdíjat, 240 Ft/km-ről 280-ra a kilométerdíjat és 60 Ft/percről 70-re a várakozási díjat. Az összes esetben az eddigi maximált, azaz lefelé változtatható tarifát felváltja a rögzített tarifa, azaz minden taxi ugyanazon az áron fuvaroz, akár telefonos rendelésre érkezik, akár leintik. (Tehát a taxisok nem tüntettek hétfőn hiába.)

A fix tarifa az alapdíj esetében 50%-os, az eddig taxistársaságonként 180 és 220 forint között szórt kilométerdíj esetében 40%-os, a percdíj esetében mintegy 20%-os tarifaemelést jelent.

Tovább

Filmforgatás miatt füstöl a Tőzsdepalota

2013. április 9., 11:00 Módosítva: 2013.04.09 17:19
164

"Már egy órája füstölget a volt MTV székház a Szabadság téren" - írja kedves olvasónk az alábbi ijesztő képek kíséretében. Reggel még csak a brit és EU-s zászló tűnt fel neki, valami rendezvényre gyanakodott, majd elkezdett füstölni, és megjelentek a tűzoltók, mentők. "Az előbb erősebb füst jött ki, akkor több embert folyamatosan menekítettek ki sárga egyenruhások"- írja. A Fővárosi Katasztrófavédelem szóvivője, Kisdi Máté először nem tudott válaszolni, hogy mi történik ott, ez rendkívül gyanús volt, de később elmondta, hogy nincs ok aggodalomra, csak filmforgatás zajlik. Olvasónk szerint viszont sehol nem írták ki, hogy filmforgatás van, és a környéken eléggé megijedtek az emberek.

Iparági forrásból úgy tudjuk, hogy egy magyar koprodukciós cég, a Pioneer Pictures és a brit HBO/Cinemax, a Sky1 forgatja itt a Strike Back (Válaszcsapás) című tévésorozat negyedik évadának egyik akciójelenetét. A végeredményt szeptembertől láthatjuk majd, ez lesz egyébként az az évad, amiben Kamarás Iván is szerepel: egy múlt héten felvett, újpesti jelenetben bőrdzsekiben rohangált a méregdrága Porschék között.

Az épület tulajdonosa, a kanadai Tippin Corporation titoktartási megállapodásra hivatkozva nem árulhatta el, melyik filmet forgatják, és a Tőzsdepalota átalakításával kapcsolatos kérdésekre is később kívánnak válaszolni. 2009-ben arról számoltunk be, hogy Alpár Ignác 1907-ben átadott épülete a Cinetrip partisorozat egyik bulijának szolgált helyszínként.

A Magyar Televízió július végén kiköltözött Szabadság téri székházából, az egykori Tőzsdepalotából. A Tippin Corporation már 2006-ban megvásárolta a belvárosi ingatlant az ÁPV-től 4,5 milliárd forintért, de mivel új székház nem volt, az MTV három évig visszabérelte a helyet. A Tippin a palotában prémium irodákat, üzleteket, kávézót szeretne kialakítani, esetleg lakásokat.

Szállodahajó-terminál lesz a CET?

2013. április 9., 00:56 Módosítva: 2013.04.18 15:42
198

A legújabb elem a koncepcióban a saját, fővárosi tulajdonban levő szállodahajó-fogadó cég megalapítása, és két saját szállodahajóterminál kialakítása: délen a CET, azaz a volt Közraktárak melletti, északon pedig a Szent István park rakpartszakaszon.

A déli CET Terminál a Közraktár utcával párhuzamos ferencvárosi partszakaszon jönne létre, ahol a függőleges partfal mellett 10 db 130 méteres hajó helyezhető el. A kiszolgálófunkciók a CET épületén belül elhelyezhetők, illetve máris rendelkezésre állnak (pl. autóbuszok befogadására alkalmas mélygarázs). A szállodahajók idetelepítésével a befejezetlen komplexumot egy, a külföldi turistákat kiszolgáló kulturális, szolgáltató és kereskedelmi egységévé lehetne fejleszteni.

Tovább

Motorokkal foglal parkolóhelyet az OTP

2013. április 8., 18:09 Módosítva: 2013.04.09 12:07
263

A jarokelo.hu honlapon jelent meg több fotó, amelyek szerint a belvárosi Nádor utcai OTP-fiók előtti parkolási területet a biztonsági emberek motorokkal-robogókkal foglalják elő a bank érkező vezetőinek.

Forrás: jarokelo.hu
Forrás: jarokelo.hu

Megkerestük az OTP-t, hogy a képeken a bank biztonsági emberei láthatók-e, és ha igen, milyen jogszabály alapján foglalják le a parkolóhelyeket?

Az OTP Kommunikációs Önálló Főosztálya kérdésünkre válaszolva megerősítette, hogy a kérdéses képeken az OTP Bank biztonsági munkatársai láthatóak.

Forrás: jarokelo.hu
Forrás: jarokelo.hu

Tájékoztatták továbbá lapunkat, hogy a kifogásolt parkolási módszer nem ütközik jogszabályba, és a parkoló járművek mindenkor érvényes parkolójeggyel rendelkeznek.

Megkerestük az V. kerületi önkormányzatot is, a kerületi közterület-felügyelet és parkolási társaság fenntartóját is, hogy mennyire szabályos a képeken látható parkolási módszer, de egyelőre nem kaptunk választ.

A robogók használatának magyarázata lapunk szerint, hogy a jogszabályok szerint motorkerékpárral nem kell fizetni parkolási díjat. Hasonló kreatív parkolófoglalási módszerekről szóló cikkünket ide kattintva olvashatja.

Összefog a NAV és a Közterület-felügyelet

2013. április 7., 10:25 Módosítva: 2013.04.09 13:08
8

Együttműködési megállapodást írtak alá a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Közép-magyarországi Regionális Vám- és Pénzügyőri Főigazgatósága és a Budapest Főváros Közterület-felügyelete vezetői – tudatta az Objektív Hírügynökséggel Suller György Attila őrnagy, vám- és jövedéki szóvivő. A két hatóság szándéka szerint összehangolt fellépéssel, egymás folyamatos tájékoztatásával kívánja a fővárosi közterületek rendjét, közbiztonságát, és a lakosság biztonságérzetét megtartani, növelni.

A megállapodásban már megjelentek a 2013 évet érintő új jogszabályi változások is. A júliustól hatályba lépő Trafik törvény betartása érdekében a hatóságok a dohánytermékek értékesítését engedély nélkül folytató gazdálkodókkal szemben közösen intézkednek.  A Közterület-felügyelet munkatársai illegális fémkereskedelem gyanúja (például nagy mennyiségű fémhulladékot szállító gépjárművek, feltételezhető telephelyek, lerakatok) esetén soron kívüli értesítik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal pénzügyőreit. Folytatódik a jövedéki termékek – különös tekintettel az adójegy nélküli dohánytermékek – közterületen történő illegális értékesítésének ellenőrzése.

A Közterület-felügyeletnek további feladatként lehetősége nyílik jogsértés esetén az áruk, eszközök, ideiglenesen elvételére, majd azok további eljárás érdekében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal illetékes szervének történő átadására, ami így bizonyítékként felhasználható.

Nincs hova mennie 320 pestszentlőrinci kisiskolásnak

2013. április 6., 10:52 Módosítva: 2013.04.06 10:52
577

Helyhiányra hivatkozva 320 iskolába készülő gyermek beiratkozási kérelmét utasították el helyhiányra hivatkozva a XVIII. kerületben – írja a Lőrinci Magazin nevű blog.

A blognak nyilatkozó iskolaigazgatók elmondása szerint a helyzet előre látható volt: idén robbant az az „időzített bomba”, ami az óvodai férőhelyek mesterséges felduzzasztásának következményeként állt elő.

A blog szerint tovább rontotta a helyzetet, hogy az új közoktatási törvény szerint az iskolába jelentkezőknek idéntől elég augusztus 31-ig betölteni a hatodik életévüket, szemben a korábbi gyakorlattal, amelyben május 31-nél húzták meg a vonalat.

Tovább

Kábellopás a 14-es villamos vonalán

2013. április 5., 18:16 Módosítva: 2013.04.05 18:16

Kábelt loptak Budapesten, a 14-es villamos vonalán – közölte a BKK péntek délután. A Budapesti Közlekedési Központ délután értesült a lopásról, a 120 méternyi kábel ellopásával okozott becsült anyagi kár mintegy 1,2 millió forint.

A közlekedési központ közleménye szerint a rendőrség és a BKV helyszínelői megtették a szükséges intézkedéseket, a BKV pedig ismeretlen tettesek ellen lopás miatt feljelentést tesz az illetékes rendőrkapitányságon. A helyreállítás elvégezhető a 14-es villamos forgalmának fenntartásával, így a járat közlekedésében nincs fennakadás.

Tovább

Buszok helyettesítik a 2-es villamost egy szakaszon

2013. április 5., 14:42 Módosítva: 2013.04.09 20:22
2

Hétfőtől várhatóan augusztusig pótlóbuszok járnak a 2-es villamos vonalának egy szakaszán a Kossuth tér felújítása miatt. A pótlóbuszok a Jászai Mari tér és a Kossuth Lajos tér között, a villamosok a Kossuth tér és a Közvágóhíd között közlekednek.

Tovább

Kátyúinvázió Budapesten

2013. április 5., 14:35 Módosítva: 2013.04.05 14:49
41

A csapadékos időjárás miatt osztódással szaporodnak a kátyúk Budapesten: a BKK tájékoztatása szerint januárban 8761 darab, februárban 12844 darab, márciusban pedig 8719 darab kátyút javítottak ki. Áprilisban további nagy számú gödör betömésével kell számolni, a helyreállított úthibaszám az év végére akár megkétszereződhet a tavalyi 25 ezer darabhoz képest.

A BKK korábbi közlése szerint naponta 500-700 új kátyú keletkezik Budapest útjain a csapadékos, téli időben. Ez volt eddig. Száraz időben naponta áltralában 100-150 az új kátyúk száma. Télen csak ideiglenes jelleggel, hidegaszfaltozással és kis mennyiségű főzött aszfalttal tudják a hibákat korrigálni.

A BKK szerint a folyamatos útfelújítások miatt 2005 óta javul Budapest közúthálózatának minősége, a kátyúk mennyisége eddig minden évben az előző évivel azonos szinten szokott lenni. A BKK-Közútnak évi 400-500 millió forintja van a célra.

Kiszakadt a BKK új kikötőjének tartója

2013. április 5., 10:15 Módosítva: 2013.04.05 14:56
94

Olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy kiszakadt a helyéből a Népfürdő hajóállomás kikötőjének tartója. A BKV tájékoztatása szerint egy hete történt az eset: a támdorong-fészek elmozdult. A javítás közben az utasforgalom zavartalan.

Bob péntek reggel készítette ezt a képet a BKK (BKV) Árpád híd - Népfürdő utcai kikötőjénél.

A képen az látszik, hogy a kikötőponton egyik tartója teljesen kiszakadt a helyéről. Megkerestük a BKV-t felügyelő BKK-t (Budapesti Közlekedési Központ), mi történt, esetleg nekiütközött valami, vagy az erősödő ár tépte ki a helyéből, de egyelőre gyűjtik az információkat a válaszhoz.

Ha valaki látta esetleg, mi történt, írjon erre az e-mailcímre.

Piroska szerint csak egyszerűen megpróbálták ellopni a szorgos vas- és kábelgyűjtők.

Tovább

PM: Átverték a fővárost a hirdetésekkel

2013. április 4., 12:48 Módosítva: 2013.04.04 12:49
19

Hűtlen kezelés miatt feljelentést tesz a budapesti hirdetőoszlopok és utasváró pavilonok hirdetési felületeinek hasznosítása miatt Hanzély Ákos, a Párbeszéd Magyarországért (PM) képviselője. A politikus szerint az elmúlt években több százmillió forintos kár érhette a Fővárosi Önkormányzatot és a magyar államot.

Hanzély Ákos csütörtöki sajtótájékoztatóján emlékeztetett arra, hogy a főváros az előző ciklusban kötött szerződést a Mahír Cityposter Kft.-vel a hirdetőoszlopok, az Intermédia Kft.-vel pedig az utasváró pavilonok hirdetési felületeinek hasznosítására. Az ügyletet már a szerződéskötéskor az "évtized mutyijának" kiáltották ki - mondta.

Tovább

Dísztankcsapda a Csarnok téren

2013. április 4., 12:33 Módosítva: 2013.04.05 09:09
154

A nap képét twittelte Tóth István az Urbanista blogon keresztül a pár hónapja átadott IX. kerületi Csarnok tér bomlott díszburkolatáról, azzal a megjegyzéssel, hogy gyalog se merne rálépni, nemhogy autóval ráhajtani.

vasar

A tankcsapdán néhány napja biciklivel zötyögtem keresztül, de nem volt nálam fényképezőgép, hogy megörökítsem. Annál inkább volt Tóth Borinál, aki a jarokelo.hu-nak küldte el a szintén a helyszínen, de egy más ponton készült fotóját, azzal a megjegyzéssel, hogy a Fővám téri piac mögötti Csarnok teret felújították, 2013 januárjában adták át, a frissen lerakott útburkolat azonban már feltöredezett, a kövek elmozdultak.

csarnok

A jarokelo.hu örömteli módon arra szakosodott, hogy az ilyen lakossági panaszokat egybecsatornázza, és csesztesse velük az illetékes önkormányzatokat, vagy közműcégeket. A lap meg is kereste a Ferencvárosi Vagyonkezelő Zrt.-t, amelynek vezérigazgatója csütörtökön válaszolt is. Eszerint a 83-as trolit a 4-es metró Fővám téri megállójának elkészültéig, azaz elvileg 2013 május 31-ig a friss díszburkolatra terelték, nem lévén jobb megoldás. A burkolat azonban nem bírta a trolik okozta terhelést.

A cég azt ígéri, hogy a jó idő beálltával, várhatóan április 6-án megkezdik a burkolat helyreállítását.

A Deák téren füst, a Kálvin téren gázolás miatt állt le a metró

2013. április 4., 08:19 Módosítva: 2013.04.14 16:03
128

Egy ideig buszokkal kellett pótolni az M3-as metrót a Nagyvárad tér és a Lehel tér között csütörtök reggel, a forgalom 8.43-kor helyreállt, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebookon. Folyamatosan dolgoznak a menetrend helyreállításán, amíg ez megtörténik, addig a megszokottól eltérő követési időkre kell számítani.

A metróforgalmat a Kálvin téren gázolás, a Deák Ferenc téren a jelzőberendezés meghibásodása, füstölése akadályozta.

Tovább

Sétálóutcát csinálnak a Király utcából

2013. április 4., 07:34 Módosítva: 2013.04.17 00:50
461

Hassay Zsófia, a VI. kerület polgármestere nemrég egy sajtótájékoztatón elejtett egy megjegyzést arról, hogy a Király utca Nagymező utcán belüli részét sétáló utcává akarják alakítani. Azt mondta, ezt a tervet a VI. és  VII. kerület is teljes mértékben támogatja. Hassay szerint parkolóhelyeket kell megszüntetni, amiket zöld területekkel akarnak kiváltani, hogy a gyalogosok jobban érezzék magukat, mert a szép, esztétikusabb környezet kedvez a kereskedelemnek. “Szívesebben sétálnak az emberek, ha zöldet látnak” - mondta. A sétálóutcává alakítás még tervezési stádiumban van, az érintett önkormányzatok a Budapesti Közlekedési Központtal tárgyalnak arról, pontosan hogyan tudnák mentesíteni ezt a szakaszt a forgalom alól. Céljuk az átmenő forgalom kizárása, a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása.

Jelenleg a BKK vizsgálja, milyen eszközökkel lehet elérni, a sétálóutcává alakítást: a szakaszos lezárás, az egyirányú szakaszok egymással szembeni irányú váltakozó használata jelent-e jobb megoldást. Ezt követően születhet döntés a részletes tervezési munka végrehajtásáról még 2013-ban, a tényleges átalakulás pedig legkorábban 2014-re valósul meg.

A Király utca Nagymező utca és Károly körút közötti szakaszának átépítése 2005-ben történt meg, 2010-ben pedig fel kellett újítani. Annak ellenére, hogy ez a szakasz átépült (sebességcsökkentésre ösztönző vonalvezetés, díszburkolatú járdafelületek épültek), az átmenő forgalom nem csökkent az utcában, mert a Király utcát a Nagykörút felől továbbra is sokan használják menekülőútként, mivel ez a szakasz végig a belső területek felé egyirányú - indokol a BKK válaszában. A járda szűk,  jobb időjárás esetén az utcában kifejezetten torlódik a gyalogosforgalom, miközben araszolnak az autók az egy sávos díszburkolatos utcán. Az utca mai forgalmi rendje tehát messze nem tökéletes - vélik a BKK szakértői.

Egy lehetséges megoldás az átmenő forgalom kizárása egy egyszerűbb forgalomtechnikai beavatkozással (a Király utca egy szakaszának ellenirányúvá fordításával az utca „menekülő” funkciója megszűnne), de van egy jóval költségesebb is, a „faltól-falig” történő teljes átépítés a mostani útpálya szintbe emelésével, a parkolási rend átalakításával, a gyalogos és kerékpáros felületek növelésével. Ezen verziók között a forgalmi hatáselemzések és a költségvetési  lehetőségek függvényében születik majd döntés - írja a hivatalos válasz.

A BKK azzal magyarázza ennek szükségességét, hogy az Andrássy út – Nagykörút – Baross utca – Kiskörút által határolt negyed (és az Opera környéke) az utóbbi években nemzetközi szinten jegyzett kulturális átalakuláson ment keresztül: a Király utcában és annak környékén is koncentráltan jelentek meg vendéglátóipari egységek és üzletek, a környék kulturális és turisztikai értéke folyamatosan növekszik, ami a gyaloglási-kerékpározási feltételek javítását és a gépjármű-forgalom további csillapítását teszi szükségessé.

Kisebb fennakadás volt a 4-6-os vonalán

2013. április 3., 20:22 Módosítva: 2013.04.03 20:46
2

Műszaki hiba miatt a 4-es és a 6-os villamosok vonalán a Széll Kálmán tér és a Jászai Mari tér között rövid ideig villamospótló buszokkal lehetett csak közlekedni, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebookon. A hibát este fél kilenc körül elhárították.

Újra kordonok állnak a Kossuth téren

2013. április 3., 16:06 Módosítva: 2013.04.03 20:17
12

Hat évvel azután, hogy a Fidesz képviselőcsoportja 10 perc alatt szétkapta a Kossuth téri kordont, ami a műveleti területté minősített teret biztosította a gyülekezni szándékozóktól, most újra kordonba öltözök a Parlament előtti közterület.

A BRFK-nál kérdésünkre elmondták, hogy a rendőrségnek most semmi köze a kordonokhoz.

Bakos Emil, az Országgyűlés Hivatalának vezetője elmondta, hogy elkezdődik a tér betonjának bontása. A hulladékot konténerekbe rakják, és úgy szállítják el a teherautók. Az építési területet 900 méter hosszan kerítik be.

Taxisvita: három lovat lealkudtak

2013. április 3., 09:11 Módosítva: 2013.04.03 09:11

A legfontosabb kérdésekben egyetértés alakult ki a főváros vezetése és a taxisok között - nyilatkozta Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek.

A lap szerdai számában azt írja, hogy az autók korábban tervezett 60 kilowatt teljesítménykorlátját várhatóan 58-ra csökkentik, és a rendelet 2014 június végén léphet hatályba.

Az egységesítés, vagyis a rögzített hatósági ár, a sárga-fekete autószín, a kötelező klíma, a bankkártya-elfogadás és a dohányzási tilalom marad.

A tervezetről április 9-i ülésén tárgyal a Fővárosi Közgyűlés.

Mint arról beszámoltunk, a taxisrendelet már a március végi közgyűlésen is téma volt, de a döntést akkor elhalasztották azzal a felkiáltással, hogy tovább egyeztetnek a részletkérdésekről.