Aba Botond: mindenért felelős vagyok

2006.07.19. 22:51
Szemmel látható és olvasható, hogy mindenért felelős vagyok - mondta némi iróniával Aba Botond a nagykörúti villamosleállás kapcsán, ám szerinte amíg el nem hárították a havária-helyzetet, nem egymásra kell mutogatni.

A BKV vezérigazgatója örül annak, hogy független vizsgálatot rendeltek el a nagykörúti leállások és meghibásodások miatt. Aba Botond a Magyar Televízió Az Este című műsorának nyilatkozott, és elmondta: "szemmel látható és olvasható, hogy mindenért felelős vagyok". Ugyanakkor szerinte nem szabad addig egymásra mutogatni, amíg ki nem javították a hibákat, el nem hárították a havária-helyzetet.

Aba a független vizsgálat utánra ígérte, hogy levonják a tanulságot, de nem mondott semmit arról, hogy lemond-e vagy tervez-e valamilyen belső intézkedést a BKV-nál. Egy kérdésre válaszolva azt mondta, hogy most ami történik, annak fele része "politika".

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy minden, a nagykörúti beruházáshoz kapcsolódó munkát kiadtak vállalkozásba, közbeszerzésen pályáztatták a vállalkozókat, akikkel szemben most igyekeznek minden jogi eszközzel fellépni, ezt egyébként egy kötbérre vonatkozó kérdésre válaszolta.

A műsorvezető, Baló György az Indexre hivatkozva szembesítette eközben a vezérigazgatót azzal, hogy a villamosközlekedéssel nem most történt az első probléma, hanem már június 10-én is voltak ismétlődő gondok. Aba ennek kapcsán elismerte, hogy három szakaszban léptek fel hibák. Először az északi szakasz átadása után törtek az áramszedők és akadtak össze a felsővezetékekkel, amelyeket össze is kuszáltak. Ezt a hibát elhárították, és három hétig nem is történt semmi. Aztán a déli szakaszon történtek hasonló problémák, de azokat is elhárították, és megint három hétig nyugalom volt.

A vezérigazgató szerint a mostani leállás viszont mással függ össze: jelenleg azért nem járnak a villamosok a Nagykörút Moszkva tér és Jászai Mari tér közötti szakaszán, mert a felsővezetékek megfeszítése, végleges beállítása során derültek ki újabb problémák.

Aba emlékeztetett arra, hogy jlenleg a BKV létszáma 13 ezres, a korábbi 26 ezres gárdához képest. A lecsökkent méretű vállalat már nem tudja ellátni régi feladatait, így például az oszlopok állítása, cseréje már nem a cégen belül történik - ezzel valószínűleg a Margit hídon kidőlt oszlopokra is gondolhatott a vezérigazgató.