Újabb hibák a csepeli buszokon

2006.10.27. 14:12
Meghibásodtak a VT Transman több mint húszéves autóbuszai Csepelen, ezeken a járatokon korábban két BKV műszaki ellenőr rosszul lett. A BKV megbízásából a járatokat üzemeltető VT Transman ügyvezetője szerint meghibásodási adataik nem rosszabbak a BKV hasonló mutatóinál, és mindössze egy buszt kellett kivonniuk a forgalomból, a másikat kiállási időben meg tudták javítani.

Szerdán két autóbusz hibásodott meg azokon a járatokon, amelyet a VT Transman cég üzemeltet a BKV megbízásából Csepelen, mondta el az Indexnek a VT Transman ügyvezető igazgatója, Tóth Ignác. Az egyik meghibásodott buszt egy tartalékkal váltották ki, a másikat pedig a napközbeni normál "kiiktatás" idején, tehát kiállási időben javították meg, vagyis nem történt forgalmi kiesés, a busz tudta a menetrendet tartani.

Az ügyvezető ezzel a VEKE, a Városi Elővárosi Közlekedési Egyesület értesülését kommentálta, miszerint 8-ból 5 buszuk állt le két nap alatt. Tóth elmondta, összesen hét buszuk jár Csepelen, és ebből csak kettővel voltak gondok.

Ellenőrök lettek rosszul

Az Indexen számoltunk be korábban arról, hogy a BKV nemrégiben műszaki ellenőrzést tartott alvállalkozójánál, a VT Transmannál. A Csepelen két járatot, a 38/A-t és a 138-ast üzemeltető cégnél a vizsgálódó műszaki ellenőrök azonban rosszul lettek, amikor tesztelték a vonalakat.

A VT Transman Kft. ügyvezető igazgatója az Indexnek az esetről elmondta, hogy az nem szénmonoxid-mérgezés miatt történt. Arról van szó, hogy olaj szivárgott, és ez az olaj folyt rá a kuplungra, ott felmelegedve, az égő olaj szaga okozhatott esetleg később rosszullétet az ellenőröknél.

Az ügyvezető igazgató szerint a két ellenőr nem a járaton lett rosszul, hanem csak később, erről a BKV-tól értesültek közvetve, nem maguktól az ellenőröktől. A meghibásodott buszt azonnal kivonták a forgalomból, helyette egy másik jármű állt forgalomba. Tóth hangsúlyozta, hogy meghibásodási mutatóik nem rosszabbak a BKV-nál, és buszaik is automataváltósak (nem kézi váltósak, ahogyan az a korábbi hírekben szerepelt). Ugyanakkor olvasóink jelezték, hogy a VT Transman egyik csepeli busza kézi váltós mégis csak, sőt, a cég őrmezei és más járatain is vannak kézi váltós járművek.

Nem fordult még elő ilyen eset

Tóth szerint érthető, ha a BKV alvállalkozókhoz fordul, amikor nincs elegendő járműve, az alvállalkozók szolgáltatási színvonala pedig eléri a BKV-ét - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.

Az ügyvezető szerint járataikat folyamatosan ellenőrzi a BKV, és ezen ellenőrzések egyikén történt az eset, ami egyáltalán nem nevezhető általánosnak. 1999 óta dolgoznak BKV-nak, de ilyen még nem fordult elő.

A BKV illetékese az Indexnek elmondta: a csepeli alvállalkozói buszokon rendszeresen ellenőriznek. Az ellenőrök sem az inkriminált eset előtt, sem utána pár nappal nem tapasztaltak rendellenességet. Ugyanakkor a BKV örül annak, hogy a saját ellenőrei derítették fel a problémát