Árpád
-1 °C
9 °C

Akár jövőre életbe léphet az új budapesti parkolási rend

2004.11.16. 16:10
A főváros miután elfogadta a kerékbilincsről szóló rendeletmódosítást, újra elővette azt a tervezetet, amely szerint a helyieknek is fizetniük kell a parkolásért.
A lakosság reakcióitól való aggodalom miatt nyáron a napirendről lekerült parkolási koncepciót újratárgyalja a főváros, adta hírül az InfoRádió. Vajda Pál városüzemeltetési főpolgármester-helyettes elmondta, hogy az új parkolási koncepció nyár óta kész, tartalmát pedig már egyeztették a kerületekkel és a parkolási társaságokkal is. A szocialista és a szabad demokrata frakció ezen a héten egyeztetéseket kezd a rendeletről, amely jövőre hatályba léphetne.

Nagy vihar

Kapuk a metróbejáratnál
A BKV a kapukat akar a metróbejáratoknál, hangzott el az RTL Klub Híradójában. Azt remélik, hogy ettől kevesebb bliccelő lesz. Egy, másfél év múlva az elektronikus jegyrendszert is bevezetik, ígéri a közlekedési társaság.
A legutóbbi közgyűlésen a főváros elfogadta a kerékbilincselésről szóló rendeletet. A rádió úgy tudja, hogy mivel már ez a kis módosítás is nagy vihart kavart, így hétfőn a városvezetők úgy döntöttek, hogy nincs értelme tovább halasztgatni a parkolási rendszer teljes reformját.

A "reform" szerint jelentősen megemelkedne a parkolási díj a jövőben. A 200 forintos díjalap díjzónától függően különböző szorzókkal növekedne, így például a Várnegyedben 800 forintba kerülne egy óra várakozás. A fizető övezetek ingyenes lakossági parkolásának megszüntetését a rendelet szerint azzal enyhítenék, hogy az övezetek közelében olcsó és őrzött terem- vagy mélygarázsokat építenének, és növelnék a nagy, ingyenes P+R parkolók számát. A tervek szerint minden háztartás csak egy autóhoz kapna úgynevezett lakossági közterületi várakozási hozzájárulást, amiért viszont havonta a fizetési zóna óradíjának tízszeresét kellene befizetni. A díj például a Nagykörúton havi 6000 forintot tenne ki.

A rendelet kiterjed a díjfizetés reformjára, azaz az automatákat egységesítenék, valamint alkalmassá tennék chipkártyával történő fizetésre. Általánosítanák a mobiltelefonos befizetési rendszert is. Az új parkolás-gazdálkodási koncepció célja az, hogy a lakossági parkolást őrzött parkolókba, mélygarázsokba, parkolóházakba szorítsa, a felszínen pedig csak az üzleti jellegű várakozás maradjon.

Ha a koalíciós frakciók megegyeznek, akkor elképzelhető, hogy még idén elfogadják a rendeletet, amely jövőre hatályba léphet.