További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Egyelőre csak ledózerolt épületek, néhány félbe tört szék és nagyon sok por volt látható azon az ideiglenes sétányon, amelyet le sem betonozott kockakövekből raktak össze, s amelyet szerdán adtak át - nem igazán a budapestieknek, hanem a beruházónak. A Corvin-sétányról van szó egyébként, Budapest VIII. kerületében, ahol az önkormányzatok megtisztították a terepet, most a Futureal nevű cégen a sor, hogy lakásokat, üzleteket, irodákat húzzon fel. A promenád 36 méter széles, 700 méter hosszú lesz, és a Józsefváros egyik legleromlottabb részén vezet majd át.
Az önkormányzatok már készen vannak
Csécsei Béla VIII. kerületi polgármester és Demszky Gábor főpolgármester szerdán bejelentette, készen vannak, ők már eltakarították az útból a lepukkant épületeket, most már a Futurealnak kell fizetnie az üresen átadott telkekért, és csinálnia valamit.
Persze a Futurealnak még várnia kell az engedélyekre, a fővárosi keretszabályozási terv módosítására. Ha ez meglesz, akkor augusztus végén (az önkormányzatok szerint) vagy szeptemberben (a Futureal szerint) megkezdődhet az első lakóház építése. Ez az úgynevezett Premier Ház azonban nem pontosan a leendő Corvin sétányon lesz (pedig a Ferenc körúti metrómegállóban, már ki van írva, merre van ez a promenád), hanem csak a környéken, a Nagytemplom és a Tömő utca sarkán. A Premier Házban - a Futureal szerint - már a 180 lakás egyharmadát értékesítették.
Csak háború után van ilyen helyzet
A Futureal csoportot képviselő Futó Gábor azt is elmondta, hogy ilyen hatalmas belvárosi terület ritkán nyílik meg ingatlanfejlesztők előtt, háborúk vagy természeti katasztrófák után van hasonló lehetőség. Futó hozzátette, mindez a főváros 40 éves tervezésének, előkészületeinek köszönhető.
Megkérdeztük erről Demszky Gábor véleményét is, mármint mit tett a főváros azért, hogy meginduljon a Corvin-projekt. Demszky elmondta, hogy itt olyan házakat bontottak le az önkormányzatok, amelyek elképesztően rossz állapotban voltak.
140 milliárdos projekt
Demszky elmondta azt is, hogy a teljes Corvin-sétány programja 140 milliárdba kerül, ebből 18 milliárdot vállaltak magukra az önkormányzatok. A közpénzek nagy részét a józsefvárosi önkormányzat fedezi, de a főváros is adott 3,2 milliárdot a beruházásokra.
A kerület és a főváros a bontást, a lakók kiköltöztetését és közművesítést vállalták magukra, a Futureal csoport a Nagykörúthoz közeli részeken fedett, átriumos üzletsort, passzázst épít, ezen kívül irodák, kutatóbázisok létesülnek, továbbá 3000 lakást is felhúznak.