Eufrozina, Kende
8 °C
19 °C

Egérutat nyert a főváros az Egér úton

2007.02.06. 14:24
Fordulat következett be az úgynevezett Egér út-perekben, adta hírül az Infó rádió. A Legfelső Bíróság hatályon kívül helyezte az eddigi bírósági ítéleteket, amelyek szerint a fővárosi önkormányzatnak milliárdos kártalanítást kellett volna fizetni az Andor utca környéki lakosoknak a megnövekedett forgalom miatt, és új eljárást kezdeményezett az ügyben.

A Legfelső Bíróság a napokban hatályon kívül helyezte az úgynevezett Egér út-perekben született eddigi döntéseket, és új eljárást rendelt el, adta hírül az Info rádió. A döntés két percsoportban közvetlenül mintegy 220, szélesebb körben pedig közvetve 500 lakossági felperest érint, ők összesen mintegy 1,5 milliárd forintra perlik a fővárosi önkormányzatot.

Zaj és füst

A felperesek problémája az, hogy a főváros az Andor utcai lakótelepre terelte a Lágymányosi-híd forgalmát, a megnövekedett zaj és füst pedig csökkentette ingatlanaik értékét. Az első- és másodfokú bírósági döntés a lakosoknak adott igazat, de most elölről kezdődik a vita.

Tiba Zsolt főjegyző szerint az, hogy a Legfelső Bíróság így döntött, a főváros igazát bizonyítja. "Jogászként azt tudom mondani, hogy az esetleges értékcsökkenést nem a fővárosi önkormányzatnak kell megfizetni, a magánvéleményem pedig az, hogy ez a civilizáció ára."

Néha nem is csökken az érték?

Tiba Zsolt közölte, hogy számos esetben nem értékcsökkenést, hanem értéknövekedést hoz egy ingatlanhoz közel megvalósuló infrastrukturális beruházás. Hozzátette, hogy a főváros nem vétett jogi hibát az építési engedélyeztetéskor sem.

Czirmes György, az érintett 500 felperes lakos jogi képviselője szerint azért indul új eljárás, mert a főváros nem tudta bizonyítani, hogy a legmegfelelőbb nyomvonalon vezette el a Lágymányosi híd budai forgalmát.

A Hamzsabégi úti alternatíva

"Az eredeti Hamzsabégi úti nyomvonalon ötvenszer kevesebb ingatlant érintett volna a forgalom által keltett környezetszennyezés, ezért az lett volna a megfelelő irány a híd és az M7-M1-es autópálya között." Czirmes György úgy véli, hogy az alperes önkormányzat az új eljárásban sem tudja bizonyítani, hogy jó nyomvonalat választott, ezért fizetnie kell.

A jogi képviselő arra a felvetésre nem válaszolt, hogy a kilencvenes évek elején pont azért kellett a Hamzsabégi útról más irányba terelni a Lágymányosi híd budai lehajtóját, mert óriási lakossági és civil tiltakozás tört ki a beruházás miatt. Az új eljárásra utasított ügyben becslés szerint még legalább két évig nem lesz döntés.