Másfél hónapig nem mindig jár a kettes metró

2006.10.03. 14:24
Pénteken folytatódik a kettes metró 2003-ban kezdődött és 2008-ban véget érő felújítása. A következő hetekben, egyebek mellett, a Déli pályaudvari, a Moszkva téri és a Deák téri állomások technológiai helységeinek és berendezéseinek felújítását végzik el.

Október 6-tól, péntektől november 19-ig folytatódik a 2-es metró felújítása, ezért a hétköznapokon este fél nyolctól a reggeli üzemkezdetig, illetve a hétvégeken - két kivétellel - egyáltalán nem járnak a metró szerelvények, mondta Molnár Gábor, a BKV kelet-nyugati felújítási projekt főmérnöke, sajtótájékoztatón, kedden Budapesten.

Ezen időszak alól kivétel az október 21-23-i hosszú hétvége az 1956-os forradalom ünnepségei, és a 28-29-i hétvége a közeli halottak napi megemlékezések megnövekedett utasforgalmának zavartalansága miatt.

Ingavonat is lesz

Bősze Sándor, a BKV főosztályvezetője közölte: az említett időszakokban az M2 jelű metrópótló autóbusz 2,5 percenként közlekedik az Örs Vezér tér-Astoria-Erzsébet híd-Déli pályaudvar-Moszkva tér között, míg M2B jelzéssel 5 percenként az Örs vezér tér-Deák tér-Hild tér-Kossuth tér-Margit híd budai hídfő-Batthyány tér-Moszkva tér útvonalon szállítják új Volvo buszok az utasokat.

Emellett csak hétvégenként, 10 perces időközönként ingavonat közlekedik a Moszkva tér-Batthyány tér-Kossuth tér között.

A 2003-ban kezdődött, s a 2008-ban záruló, összességében 43 milliárd forintos felújítási munkákra idén 10 milliárd forintot költenek, amiből a szóban forgó felújítási munkák mintegy 700 millió forintot tesznek ki.

Harminc éve épült

A 2-es metró 10,4 kilométer hosszú, 11 állomásos, s több mint 30 éve épült, ezért vált sürgetővé a teljes rekonstrukció.

A következő hetekben a Déli pályaudvari, a Moszkva téri és a Deák téri állomások technológiai helységeinek és berendezéseinek felújítását végzik el. A különleges gépészeti és távközlési munkák befejező feladatai is erre az időszakra esnek. Így például megújulnak a kapcsoló berendezések, a védelmi és automatikai berendezések.

Folytatódik a mozgólépcsők főjavítása, amelyet az állomási rekonstrukció alatt azért nem lehetett elvégezni, mert nyáron a mozgólépcsők alapvetően az építési anyagok és a munkaerő szállításában láttak el elengedhetetlen feladatot.

A Deák téri állomás környezetében lévő alagútban, a vonatok fordításának folyamatos biztosítása érdekében eddig nem volt felújítás, amit szintén az ősszel végeznek el.