A rend fenntartása érdekében
Danielisz Béla szerint nem az eddigi módon: alapítványon, hivatalokon és hatóságokon kívül álló szervezetek közreműködésével, hanem tiszta, átlátható keretek között kellene visszaállítani a rendszert, írja a lap. A cél nem a közlekedők, hanem csakis a renitens, másokat veszélyeztető autósok elleni fellépés lenne, akik például egészségügyi intézmények előtt, a mentők közlekedését, a tűzcsapok megközelíthetőségét vagy a belső sávban mások haladását veszélyeztetik, hátráltatják. Az elnök szerint a közvélemény is egyetértene azzal, ha az ilyen sofőrök autója vontatóvégre kerülne. Hangsúlyozta: sok más ország gyakorlatához hasonlóan az önkormányzati rendőrség feladata lenne ez. De mivel ilyen egyelőre nincs nálunk, sürgősen meg kell keresni az elszállítások törvényes lehetőségét.
Évente húszezer elszállított autó
Tavaly április elején Budapest főkapitányának helyettese cáfolta ugyan a lopós autók eltűnését a közterületekről, a rendőrség és a vele szerződött alapítvány felhagyott a tilosban parkolók elszállításával. Csak a KRESZ szabályait súlyosan sértő vagy a forgalmat veszélyeztető járműveket viszik el a vontatók. A fővárosban a rendszer megszüntetéséig évente átlagosan húszezer autót szállítottak el.