Túlzó és drága az útépítés a 4-es metrónál

2007.04.18. 18:55
Nem döntött a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága a 4-es metró kelenföldi állomásához kapcsolódó felszíni útépítési tervről, azt ugyanis a szakértők megvalósíthatatlannak tartják, a költségeket pedig több 10 milliárdra becsülik. A bizottság ötletpályázatot javasol.

Nem hozott döntést szerdán a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága a 4-es metró kelenföldi állomásához kapcsolódó felszíni útépítési tervről.

A tervek ugyanis a BKV 4-es metró programiroda által megbízott tervező szóban ismertetett elképzelései, a városháza szakügyosztálya által felkért három tervező cég, köztük a Főmterv Rt. szerint is megvalósíthatatlanok.

A nagyvonalúan túlzó elképzelések között szerepelt egyebek közt az, hogy az autópályát süllyesszék le a pályaudvar szomszédságában, illetve, hogy a buszokat a lakótelepnél fordítsák vissza.

Az elképzelésekhez egy újabb metrómegálló építésének több tízmilliárd forintnyi költségére lenne szükség a vitában elhangzottak szerint.

A bizottság azt javaslatja a közgyűlésnek, hogy 28 millió forintért írjanak ki egy városépítészeti ötletpályázatot a Kelenföldi pályaudvar környékének fejlesztésére. Ez alapján közpénzből és magánforrásból igényes közlekedési és átszállási kapcsolatokat alakítanának ki a 4-es metró végállomásához.