Engedély nélkül épül a 4-es metró egyik mellékalagútja?

2008.05.16. 13:39
Engedély nélkül, környezetkárosító módon épül a 4-es metró Baross téri állomásának egy része - áll abban a beadványban, amelyet egy civil szervezet juttatott el a környezetvédelmi hatósághoz. A DBR Metró Projektigazgatóság szerint az engedély nem a technológiára vonatkozik, adta hírül az Infórádió pénteken.

A környezetvédelmi hatósághoz fordult, és vizsgálatot kezdeményezett az Erzsébetvárosi Társasházak Közösségeinek Egyesülete, mert véleményük szerint a 4-es metró egy mellékalagútja engedély nélkül épül és veszélyezteti a környékbeli épületeket. Álláspontjuk szerint a Keleti pályaudvari állomáshoz csatlakozó vonatfordító alagút nem az engedélyezett mélyvezetésű technológiával, azaz nem a föld alatt alagútfúrással, hanem ettől eltérően felülről, azaz résfalas, bányászati módszerrel épül, adta hírül az Infórádió pénteken. .

A hatósághoz beadott bejelentés szerint a már kiásott húsz méter mély munkagödör miatt 30-40 centiméterrel csökkent a környéken a talajvízszint, ami miatt négy Baross téri és 12 Thököly úti épület is károsodhat.

A civil szervezet idézi a környezetvédelmi engedélyt, amely szerint a fordító- és a hozzájuk tartozó kihúzóvágányokat csak mélyvezetéssel lehet megvalósítani. A felülről épülő, résfalas alagútszakaszra ebből következően nincs engedély.

A DBR Metró Projektigazgatóság az InfoRádiónak elismerte, hogy a Baross téren a kihúzó műtárgy kapcsán az építési engedély környezetvédelmi állásfoglalása mélyvezetési építési módot ír elő. Ám szerintük az állásfoglalás az épületek biztonságára való tekintettel a mélységre vonatkozik és a nem a technológiára.

A cég reagálása szerint az épületek közelsége és a talajviszonyok indokolják a réseléses technológiát, az építkezés pedig a Nemzeti Közlekedési Hatóság egyetértésével kezdődött meg. Írásban elküldött válaszukban leszögezik: az épületek biztonságát, mozgását továbbra is folyamatosan mérik a szemberek és a kerületekkel folyamatos az egyeztetés, együttműködés.