Máté, Mirella
10 °C
13 °C

Megint hannoveri villamosokat vesz a BKV?

2007.05.22. 14:34
Ismét felvetődött, hogy használt német villamosokat vásároljon Budapest. Állítólag több ajánlatot is kapott a BKV, ezek közül a hannoveriekéről biztosan folynak az egyeztetések. Korábban óriási vita kerekedett abból, hogy hétmilliárd forintért 66 szerelvényt vásárolt a magyar főváros Hannoverből.

Húsz újabb hannoveri villamos beszerzését fontolgatja a BKV vezetése, erősítette meg a Hírszerző értesülését Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója. Ehhez Zelenák Tibor, a társaság sajtóosztályának vezetője még annyit tett hozzá, hogy több használt jármű beszerzésére is kapott ajánlatot a BKV, ezek közül csak az egyiket jelentik a hannoveri villamosok.

Még nincs döntés

Mindkét nyilatkozó hangsúlyozta, hogy még nem született döntés az ügyben, így a vásárlás konkrétumairól sem árultak el részleteket.

Annyi bizonyos, hogy Hannoverből korábban már vásárolt Budapest használt szerelvényeket, amelyeket a magyar műszaki előírásoknak megfelelően alakítottak át. Ilyen járatok közlekednek az 50-es vonalon és a 3-as vonalon.

Korábban Vajda és Atkári vitázott ezen

Érdekesség, hogy amikor a hannoveri villamosok beszerzésének ötlete bő fél évtizeddel ezelőtt először merült fel, az akkori két főpolgármester-helyettes, Vajda Pál (MSZP) és Atkári János (SZDSZ) heves vitát folytattak, és úgy tűnt Demszky Gábor is ellene van a hannoveri járművek megvásárlásának.

2001-ben hosszas vita után a Fővárosi Közgyűlés szocialista és fideszes képviselői megszavazták, hogy hétmilliárd forintért vegyen hannoveri villamosokat Budapest. A 2001-2002-ben beszerzett villamosokból jelenleg 76 közlekedik a magyar fővárosban.

Már egyik helyettes sincs a posztján

Időközben mindkét helyettesétől megszabadult Demszky (az egyiket, Atkárit ő maga mentette fel a munkavégzés alól, ő ma már a Fővárosi Közgyűlésnek sem tagja). Vajda pedig saját pártjában szorult háttérbe, és ő sem városatya többé, viszont egy közművállalatnál kapott magas, de nem túl befolyásos pozíciót (a közterület-fenntartók igazgatósági elnöke lett, de nem vezérigazgatóként).

A hannoveri ötlet egyébként Vajdától származik, és most az utóda, a szocialista Hagyó Miklós által felügyelt BKV vetette fel a további ilyen Siemens-gyártmányok beszerzését.

A hannoveri járműveket a német Düwag cég gyártotta, amely immár Siemens Transportation Systems néven működik, és egyébként ez a vállalat szállította a Combinókat is Budapestre.