Aba Botond az InfoRádiónak elmondta, hogy a Siemens szerződésmódosítási csomagja tartalmazza várhatóan a jármű szerkezeti változtatásait, a teljesítés idejének és az árnak a módosulását, valamint a megerősített garanciákat. Hozzátette, hogy a 40 milliárdos villamostender két másik indulójával, a Bombardier-rel és az Alstom-mal is tartják telefonon a kapcsolatot, de cáfolta, hogy tárgyalást kezdtek volna velük. Aba Botond az InfoRádió kérdésére válaszolva közölte: abban az esetben, ha nem sikerül módosítani a szerződést, össze kell hívni a BKV tulajdonosi testületét.
A BKV és a Siemens 2003-ban kötött szerződést új villamosok szállítására. A negyven darab, egyenként 54 méter hosszú óriáshernyó az eredeti tervek szerint 2006 végére érkezett volna meg Budapestre, az első prototípus pedig már idén sínre került volna. Csakhogy a Siemens Combino típusú villamosain időközben konstrukciós hibákat fedeztek fel több európai fővárosban. A német cég emiatt több városból visszahívta villamosait.
Szálka Miklós, a fővárosi közgyűlés szakbizottságának ellenzéki alelnöke korábban az InfoRádióban elmondta, hogy a hibák miatt a fővárosnak új közbeszerzési eljárást kellene kiírni. Szálka Miklós emlékeztetett a pályázat elbírálását követő vitákra is, amikor az ellenzék szóvá tette, hogy a vetélytársainál jóval drágább villamos nyert.