Fidesz: törvénytelen a szennyvíztisztító PR-tendere

2005.10.07. 15:06
Törvénytelen volt a Fidesz szerint a csepeli központi szennyvíztisztító PR-tendere, amelyet a Café PR Kft. és a Café Reklám Kft. nyert meg. Az ügyben a Közbeszerzési Döntőbizottság is vizsgálódik.

Több panasz és kifogás is érkezett a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre kiírt közbeszerzések ellen - mondta pénteki sajtótájékoztatóján Deák András, a Fővárosi Közgyűlés közbeszerzési bizottságának fideszes elnöke. Deák szerint már a tervezéssel kapcsolatban is számos támadás érte a közbeszerzési eljárást, most azonban a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult a PR-tenderen vesztes cég is. A Népszabadság pénteki információi szerint egyébként a GJW-McCann Ericksonról van szó.

Deák szerint a PR-tenderen több törvénytelenség is történt. Így például az eljárás során a bírálóbizottságnak nyolc ülése volt, de csak egyről készült jegyzőkönyv, az is dátum és jelenléti ív nélkül - ez a közbeszerzési törvény 8. paragrafusát sérti. A jegyzőkönyvek hiánya, illetve a meglévő jegyzőkönyv tartalma a fővárosi közbeszerzési szabályzatba ütközik, minthogy nem derül ki: kik voltak a bírálóbizottság tagjai, illetve hogyan szavaztak.

Hibás értékeléssel döntött a bírálóbizottság a PR-tenderről akkor, amikor a maximális 36 pont helyett 100,4 ponttal hozta ki győztesnek a Café PR Kft.-t, illetve a vele közösen pályázó Café Reklám Kft.-t - mondta Deák.

Szerinte indokolatlanul zárták ki a harmadik résztvevőt, az Innoterm Kft.-t a pályázatból, mert az állítólag nem oklevéllel igazolta egyik szakemberének a végzettségét. A fideszes politikus szerint viszont a pályázati felhívás mindössze arról szól, hogy végzettséget igazoló dokumentumokat kell csatolni, nem pedig oklevelet.

A politikus hangsúlyozta, hogy a pályázatnyertesek 220 millió forint sorsáról szabadon dönthetnek a tender nyomán. Ezt a pénzt úgy és arra költik, amire akarják, feltéve, hogy utólag számlákkal bizonylatolják. Deák szerint politikai célok, esetleg kampányfinanszírozás húzódhat meg emögött, hiszen egy szennyvíztisztító népszerűsítése önmagában is pozitív dolog, aminek nincs szüksége ilyen mértékű reklámra.

A fideszes városatya is elismerte, hogy tájékoztatni kell a lakosságot a létesítményről, de nem több száz millió forintért. Erre olyan beruházásoknál van szükség, amelyeknél valamilyen negatív dolgot kell érthetővé tenni, megmagyarázni a lakosságnak. Szerinte egy első osztályos, hatéves gyerek is megérti azonban, hogy a szennyvíztisztítóra szükség van, és ezért nem kell ennyire "győzködni" a lakosságot a beruházás helyességéről.