Ambrus
-7 °C
3 °C

Valamikor felújítják a Thököly utat

2005.04.29. 16:51
Az InfóRádió szerint óriási zavart okozhat a fővárosi közlekedésben a Thököly út felújítása, bár azt még nem tudni, mikor kezdődnek el a munkák: legkorábban egy év múlva ejthetik meg az első kapavágásokat. A pesszimista forgatókönyv szerint még öt évig kell a rendkívül lerobbant utat használnia az autósoknak.

A Thököly út felújítása óriási zavart okoz majd Budapest közlekedésében, akár a metróalagút építésével egy időben, akár az előtt valósítják meg, prognosztizálta az InfóRádió. Egy hónapon belül eldőlhet, hogy felszíni építésű vagy mélyvezetésű lesz-e a 4-es metró Bosnyák térig tartó folytatása, derült ki a híradásból.

Az építési technológia meghatározza azt is, hogy mikor kezdhetnek hozzá a Thököly út felújításához, és mekkora forgalomkorlátozás lesz szükséges. Legjobb esetben akár már jövőre elkezdhetik a főút rekonstrukcióját, legrosszabb esetben pedig még legalább 5 évig zötykölődhetnek a járművek a rendkívül rossz minőségű úton.

Szakemberek szerint a Thököly út a három legrosszabb fővárosi főút közé tartozik. Hiányos kockakőburkolata számos autó lengéscsillapítóját teszi tönkre, és a BKV új Volvo buszaival kapcsolatban is több alakalommal panaszkodtak az út minőségére.

Melyik a jobb opció?

Ha a metrót közvetlenül a felszín alatt viszik tovább a Baross tértől a Bosnyák térig, akkor a beruházás szakemberek szerint olcsóbb lesz, de a Thököly út felújításával meg kell várni 2009-et, az új metró ugyanis ekkorra ér a Baross térre, és ettől az időponttól indulhat a Bosnyák térig tartó hosszabbítás építése. A kéreg alatti építést ugyanis felszíni bontással végzik, és nem lenne értelme kétszer felbontani és leburkolni az utat.

Ha a főváros a mélyvezetésű alagutat választja, akkor viszont elképzelhető, hogy a Thököly út felújítása akár már jövőre sorra kerül. Gulyás László, a DBR Metró projektigazgatóság vezetője az InfoRádiónak elmondta, hogy ebben az esetben két állomás közötti szakaszonként korábban megkezdődhetne a felújítás.

Nem tudjuk.

"Pontosan ez az a kérdés, amire a tanulmány még választ nem, de a válaszhoz szükséges adatokat meg fogja adni. (...) A Thököly úton van olyan állomástávolság, ami közel egy kilométeres, tehát lehet, hogy előre hozottan is meg lehetne építeni a két állomás közötti részt, ha azt az építés nem veszi igénybe, és más akadálya sincsen" - mondta Gulyás.

Gulyás László hozzátette, hogy a metróállomások építése a mélyfúrás esetében is jelentős forgalomkorlátozást igényel, a Thököly út ugyanis jóval szűkebb, mint a Bartók Béla út, ahol ez nem okozott akkora gondot. Az igazgató szerint a Thököly út felújítása metró nélkül is legalább két építési szezont vesz igénybe. Ha az ideje pontosan nem is, de az óriási, legalább két évig tartó felfordulás ténye tehát mindenképpen borítékolható.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.