További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Határidő: a jövő hét
Klikk a képre! |
A Főpolgármesteri Hivatal szándéka szerint a közterület-használati hozzájárulás nélkül elhelyezett berendezések bontásakor arra törekednek, hogy azokban minél kisebb sérülések keletkezzenek. Tiba Zsolt főjegyző utasítására ezúttal is figyelmeztető matricát ragasztottak az említett helyszíneken található összes ilyen berendezésre, minderről fényképfelvétel is készült.
Körülbelül harminc ilyen utánfutós reklámról van szó, tudta meg az Index Tiba Zsolttól, aki azt is elmondta, hogy jövő hétig adtak határidőt a szerkezetek gazdáinak, hogy önként eltávolítsák reklámjaikat. A közeljövőben feltehetőleg tovább bővül a védett közterületek listája, erről a várostervezési és városképvédelmi bizottság határoz majd, persze a bizottság csupán a a főváros hatókörébe tartozó utcákról, terekről dönthet. A kerületi önkormányzatok kezelésében lévő területeken továbbra is megmaradhatnak a városképet rontó reklámok.
Csiki-csuki
A főjegyző minden érdekelt figyelmét felhívja arra, hogy az önkormányzat döntése végleges, és annak végrehajtása nem elkerülhető. A bontás nem zárja ki az egyéb jogkövetkezményeket így például emelt díjtételre, feljelentésre számíthatnak az utánfutóreklámok tulajdonosai. A nyári akcióban erre végül nem került sor, mivel akkor időben eltüntették az érintett cégek a tulajdonukban lévő utánfutókat, mondta el az Index érdeklődésére a főjegyző.
Tiba Zsolt a "kiszorítósdival" kapcsolatban utalt arra, hogy sokkal egyszerűbb lenne a helyzet, ha a jogi háttér rendezettebb lenne. Mint elmondta, a főváros közgyűlése már többször is kérte az illetékes minisztériumot, módosítsák a KRESZ-t, hogy kizárólag reklámhordozóként funkcionáló járművekkel ne lehessen parkolni. Ha ez megtörténne, akkor a rendőrség azonnali hatállyal tudna intézkedni, amint kell, így viszont marad a hosszadalmas és bürökratikus "hivatali csiki-csuki".