Natália
-3 °C
7 °C

Fizetőssé válhat a belvárosi közlekedés

2004.12.08. 09:02
Az év végéig elkészülhet a városi közlekedéspolitikai koncepció. A tervezet útdíj bevezetését is javasolja. A belvárosi közlekedés fizetőssé tételének feltétele az úthálózat fejlesztése.

Útdíj bevezetését is ajánlhatja az év végéig elkészülő városi közlekedési koncepció, értesült a Világgazdaság. A londonihoz hasonló forgalomcsökkentő megoldás feltétele a közúti infrastruktúra fejlesztése, nyilatkozta a lapnak Denke Zsolt, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tanácsosa.

Útdíj, körgyűrűk

A városi közlekedési koncepció nyáron előkészített tervezete szerint forgalomcsillapítási intézkedésekkel, megszorító parkolásszabályozással, az útfelszíni parkolóhelyek számának csökkentésével és hosszabb távon úthasználatidíj-rendszer bevezetésével szükséges mérsékelni a városok belvárosait terhelő személygépkocsi-forgalmat.

Denke ugyan hosszabb távon bevezethetőnek tartja az útdíjat, ezt azonban véleménye sezrint meg kell előznie a közúti infrastruktúra fejlesztésének, írja a Világgazdaság. Sokan ugyanis kényszerűségből hajtanak át a belvároson, mert nincsenek elkerülő útvonalak. A tanácsos szerint tehát az útdíj bevezetésének feltétele az M0-ás körgyűrű befejezése, az északi és az aquincumi Duna-híd felépítése, a Munkáskörút és egy külsőbb körút megépítése.

Teljesítményarányos tarifák a tömegközlekedésben

Az úthasználati díjból a tömegközlekedés hiányát pótolhatnák ki. A koncepció a tömegközlekedési tarifákkal és a helyi és elővárosi közlekedés összehangolásával is foglalkozik, írja a Világgazdaság. A tarifákat a közlekedési cégek teljesítményének arányában határoznák meg úgy, hogy az továbbra is megfizethető legyen azok számára is, akik csak azt tudják használni. Az elővárosi közlekedést közlekedési szövetségek megalakításával hangolnák össze.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!