A főpolgármester - az első ciklusát kivéve - minden választási periódusában úgy időzítette az útrekonstrukciókat, hogy közvetlenül a voksolás előtt bonyolítsák le a beruházásokat, állította Soltész Attila fideszes városatya csütörtöki sajtótájékoztatóján.
90 százalék az utolsó 24 hónapban
Soltész szerint jól bizonyítják ezt a statisztikák: 2005-2006-ban 280,5 kilométert újítottak fel a fővárosi utakból, míg a ciklus első két évében mindössze 23,5 kilométert. Ez azt jelenti, hogy a 2002 utáni rekonstrukciók több mint 90 százaléka az utolsó 24 hónapban zajlik Budapesten.
1999-2002 között szintén Demszky mandátumának második felében volt több beruházás: 2001-2002-ben 40,7 kilométer, előtte pedig 20 kilométert újul meg, ez kétharmad-egyharmados arányt jelent.
Szintén hasonló az arány 1995-1998 között: ekkor az első két évben 13 kilométert tettek úgy ahogy rendbe, míg 1997-98-ban 19,5-t.
A kivételes ciklus
Az egyetlen kivétel az 1991-94 közötti periódus: ennek a ciklusnak az első két évében még 26 kilométert javítottak, újítottak meg, 93-94-ben - Soltész szerint a gazdasági nehézségek miatt - viszont már csak 10 kilométert.
Soltész hangsúlyozta: a kampányok idején egyidejűleg zajló felújításoknak káros következményei vannak: növekszik a porszennyezés a városban, közvetlenül az építkezések miatt. Másrészt áttételesen a túl sok párhuzamosan folyó beruházás gátolja a forgalmat, dugókat okoz, ami a károsanyagkibocsátást fokozza.
A kormánytól is függ a felújítások tempója
A Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója, Nyáry Krisztián a fideszes felvetések kapcsán elmondta: idén valóban nagyon sok utat újít fel a főváros, ezt korábban sem tagadták. Azt is tudják, hogy egyidejűleg nagyon sok a beruházás, de hozzátette: mindez nem a Városháza miatt van így, hanem azért, mert a kormány éppen két éve döntött az 1+1 forintos útfelújítási programról (minden útfelújításra költött fővárosi forinthoz egy forintot ad a központi költségvetés).